بودجه غالب سایت تبلیغات

بودجه غالب سایت تبلیغات

رشد کسب و کار شما از طریق تبلیغات آنلاین هرگز آسان نبوده است. با این اوصاف، اطلاعات زیادی وجود دارد که می تواند ذهن شما را به خود جلب کند، و برای تازه واردان به تبلیغات آنلاین، حداقل می تواند کمی ترسناک باشد و بودجه غالب سایت تبلیغات مهم ترین مسئله ی تبلیغات است.

بودجه غالب سایت تبلیغات و نقاط قوت و ضعف پلتفرم ها

هر پلتفرم تبلیغات آنلاین نقاط قوت و ضعف خود را دارد و ده ها فرمت تبلیغاتی، نوع کمپین و معیارهای عملکردی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند. با این حال، در زیر همه اینها، همیشه یک سوال سوزان وجود دارد: “این برای من چقدر هزینه دارد و بودجه غالب سایت تبلیغات چقدر است؟”

امروز ما نگاهی عمیق به هزینه های تبلیغات در سه تا از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین – Google AdWords، Facebook Ads و Instagram خواهیم داشت.

ما هزینه های نسبی تبلیغات در گوگل، فیس بوک و اینستاگرام و همچنین نقاط قوت و ضعف هر پلت فرم تبلیغات آنلاین را بررسی خواهیم کرد. در نهایت، بررسی خواهیم کرد که هر پلتفرم از نظر عملکرد چگونه ارزیابی می‌شود، و داده‌ها و تحقیقات دنیای واقعی زیادی در سراسر آن وجود خواهد داشت.

در اینجا خلاصه ای سریع از راهنمای ما برای بودجه غالب سایت تبلیغات آمده است :

  • میانگین هزینه یک تبلیغ در گوگل ادز (AdWords) 2.32 دلار به ازای هر کلیک در شبکه جستجو است. میانگین هزینه هر کلیک یک تبلیغ در شبکه نمایش زیر 0.58 دلار است.
  • میانگین هزینه هر اقدام (CPA) در کمپین جستجوی تبلیغاتی گوگل 59 دلار است.
  • گران ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ برای هر کلیک 50 دلار یا بیشتر هزینه دارند. اینها معمولاً کلمات کلیدی بسیار رقابتی در صنایعی هستند که ارزش طول عمر مشتری بالایی دارند، مانند قانون و بیمه.
  • میانگین کسب و کارهای کوچکی که از تبلیغات گوگل استفاده می کنند بین 9000 تا 10000 دلار در ماه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین خود هزینه می کنند. این 100000 تا 120000 دلار در سال است.
  • میانگین هزینه هر کلیک یک تبلیغ آنلاین فیس بوک 1.72 دلار است. میانگین هزینه هر اقدام در تبلیغات فیس بوک 18.68 دلار است.
  • CPM معمولی در تبلیغات فیس بوک حدود 10 دلار است.
  • CPM معمولی برای تبلیغات اینستاگرام نزدیک به 5 دلار است، اما هزینه های تبلیغات اینستاگرام با افزایش محبوبیت پلتفرم ها در حال افزایش است.

حالا بیایید با کمی جزئیات بیشتر وارد آن شویم!

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

پدربزرگ تبلیغات اینترنتی، گوگل ادز تنها بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از خود اینترنت است.

احتمالاً این جوک را شنیده اید که گوگل یک تجارت تبلیغاتی است که اتفاقاً صاحب یک موتور جستجو می شود، اما این در واقع دور از واقعیت نیست. گوگل میلیاردها دلار درآمد سالانه خود را دارد که از تبلیغات آنلاین خود به دست می آورد، که به نوبه خود این شرکت را قادر می سازد تا در لبه خونریزی فناوری جستجو باقی بماند .

بودجه غالب سایت تبلیغات
بودجه غالب سایت تبلیغات

مدل قیمت گذاری تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بتوانیم به این پاسخ دهیم، باید مشخص کنیم که در مورد کدام بخش از امپراتوری گسترده گوگل صحبت می کنیم؛ شبکه جستجو یا شبکه نمایش.

هزینه تبلیغات آنلاین شبکه جستجوی گوگل در مقابل شبکه نمایش گوگل

شبکه جستجوی گوگل جایی است که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک برای عبارت جستجوی کاربر ظاهر می شود. از آنجایی که Google تبلیغات آنلاینی را ارائه می دهد که بسیار مرتبط با جستار جستجو هستند، مشاغلی که از تبلیغات Google استفاده می کنند می توانند ترافیک بسیار واجد شرایط را به سایت و صفحات فرود خود هدایت کنند. به جای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان بزرگی که ممکن است در بازار محصولات شما باشند یا نباشند (مثل زمانی که فضای بیلبورد می‌خرید)، می‌توانید تبلیغات خود را برای افرادی که به طور خاص برای انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند، قرار دهید.

هزینه تبلیغات آنلاین برای دسترسی به شبکه نمایش گوگل

CTR ها ممکن است عالی نباشند، اما شبکه نمایش گوگل دسترسی بی نظیری را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.

شبکه نمایش گوگل جایی است که تبلیغات نمایشی نمایش داده می شود. شبکه نمایش اکثریت قریب به اتفاق وب قابل نمایه سازی را در بر می گیرد. اگرچه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای رسانه‌ای غنی را در بسیاری از قالب‌های تبلیغات نمایشی (مانند انیمیشن و ویدیو) قرار دهند، اما بیشتر تبلیغات نمایشی معمولاً تبلیغات بنری هستند.

هزینه های تبلیغات PPC تبلیغات گوگل

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات PPC بر اساس هزینه به ازای هر کلیک (CPC) قیمت گذاری می شوند، به این معنی که هر بار که شخصی روی یک تبلیغ کلیک می کند مبلغ کمی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

هزینه هر کلیک شما هر بار که تبلیغ شما ظاهر می شود طبق فرآیندی به نام حراج آگهی محاسبه می شود. حراج تبلیغات عبارت است از روشی که گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تبلیغات نمایش داده شود، زمانی که شخصی جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد، به چه ترتیبی تبلیغات را رتبه بندی کند، و هر تبلیغ کننده آنلاین به ازای هر کلیک چقدر می پردازد.

در بودجه غالب سایت تبلیغات موقعیت تبلیغ شما و هزینه به ازای هر کلیک شما تا حدی توسط چشم انداز رقابتی و تا حدی توسط حداکثر پیشنهاد شما (حداکثر مبلغی که می خواهید برای هر کلیک بپردازید) و امتیاز کیفیت (معیار از 1 تا 10) تعیین می شود. امتیاز کیفیت بالاتر رتبه تبلیغ شما را بالا می برد در حالی که CPC شما را کاهش می دهد .

بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که بر CPC و سایر هزینه‌های تبلیغات Google تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، CPCها می توانند از یک مکان جغرافیایی به مکان دیگر (حتی برای کلمات کلیدی و عبارات جستجوی نزدیک مرتبط) و از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت باشند.

هزینه تبلیغات آنلاین میانگین CPC بر اساس کشور است. برای مثال، CPC برای کلمات کلیدی مالی، اغلب به طور قابل توجهی بالاتر از سایر کلمات کلیدی است.

هزینه های تبلیغات نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات نمایشی در Google Display Network (و سایر شبکه ها به طور کلی) اغلب دارای نرخ کلیک (CTR) بسیار کمتری نسبت به تبلیغات PPC هستند. در واقع، طبق Solve Media، احتمال زنده ماندن شما از سقوط هواپیما بیش از 475 برابر بیشتر از کلیک کردن بر روی یک بنر تبلیغاتی است که این آماری واقعاً نگران کننده است.

با این حال، CTR تبلیغات نمایشی آنلاین شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که با گزینه‌های هدف‌یابی هوشمند مانند بازاریابی مجدد و هدف‌یابی رویدادهای زندگی همراه شود . مانند تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی زمانی که بتوانید نرخ کلیک بالاتری داشته باشید، ROI بیشتری ایجاد می کند که داشته باشید، تبلیغات نمایشی باعث افزایش بازگشت سرمایه می شود.

هنگام تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، سه گزینه قیمت گذاری دارید :

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – فقط زمانی پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین که هدف شما هدایت ترافیک به وب سایت شماست.
  • قیمت گذاری هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM). – پرداخت برای بازدید از آگهی (مناقصه برای هزار بازدید). بهترین گزینه برای کمپین های آگاهی از برند است که در آن می خواهید تبلیغ شما تا حد امکان توسط مخاطبان هدف شما دیده شود.
  • قیمت گذاری هزینه به ازای خرید (CPA) – یک CPA هدف تعیین کنید و زمانی که تبلیغ شما منجر به تبدیل شد، پرداخت کنید. اگر هدف نهایی شما فروش یا سایر معاملات آنلاین است از این گزینه استفاده کنید.

هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟

تجزیه و تحلیل بعدی ما از بودجه غالب سایت تبلیغات، تبلیغات فیس بوک است.

فیس بوک به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی جهان، در دنیای تبلیغات آنلاین یک غول پیکر واقعی است. اصلاً غیرمعمول نیست که یک کسب‌وکار چندین کمپین تبلیغاتی آنلاین را هم در PPC و هم در شبکه‌های اجتماعی پولی راه‌اندازی کند، و تبلیغات فیس‌بوک راهی عالی برای تنوع بخشیدن به استراتژی دیجیتالی شما و افزایش سرنخ و فروش است.

بودجه غالب سایت تبلیغات
بودحه غالب سایت تبلیغات

مدل قیمت گذاری تبلیغات فیسبوک چگونه کار می کند؟

اساساً، مدل قیمت گذاری تبلیغات فیس بوک مانند تبلیغات در گوگل کار می کند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک بودجه روزانه برای کمپین خود تعیین کنند (صرف نظر از اینکه اهداف کمپین آنها چیست)، و وقتی این بودجه روزانه تمام شد، تبلیغات تا روز بعد متوقف می‌شوند.

تبلیغ‌کنندگان همچنین می‌توانند پیشنهادهایی را برای کنترل نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی خود تنظیم کنند. تبلیغ‌کنندگان علاوه بر تعیین حداکثر بودجه روزانه که می‌توانند راحت خرج کنند، می‌توانند حداکثر قیمت پیشنهادی را نیز برای کمپین‌های خود تعیین کنند. درست مانند گوگل، حراج تبلیغات فیسبوک به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا در هماهنگی با بودجه‌های روزانه‌شان، میزان هزینه‌های خود را برای فعالیت‌های خاص (مانند دانلود یک محتوا یا ثبت‌نام در خبرنامه توسط کاربر) کنترل کنند. این امر به تبلیغ کنندگان کنترل زیادی بر نحوه و زمان استفاده از بودجه تبلیغاتی آنها می دهد.

در حالی که مدل قیمت گذاری فیس بوک برای موجودی تبلیغات آنلاین خود، کنترلی را که برای اجرای کمپین های موثر حتی با بودجه تبلیغاتی کم نیاز دارند به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد، اما هنوز برای تازه واردان کمی گیج کننده است. به خصوص اگر از دنیای نسبتاً ساده تر مدل های PPC و CPM آمده باشند. بیایید کمی عمیق تر به آن نگاه کنیم.

هزینه های تبلیغات فیس بوک

اگرچه تبلیغات فیس بوک از نظر اهداف کمپین انعطاف زیادی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد، اما هنوز هم می توان هزینه ها را به CPC های واقعی تقسیم کرد.

CPC های فیس بوک در کل پایین است ، حتی در صنایع گران تر. تبلیغات فیس بوک با میانگین CPC فقط 1.72 دلار، یک بازگشت سرمایه عالی برای تبلیغ کنندگان، به ویژه شرکت های کوچکتر با بودجه محدود است. تبلیغ‌کنندگان در بخش‌های پوشاک، خرده‌فروشی، مسافرت و مهمان‌نوازی به‌ویژه موقعیت خوبی برای استفاده از CPC پایین فیس‌بوک دارند.

علاوه بر این، میانگین هزینه هر اقدام (CPA) در فیس بوک به طور قابل توجهی کمتر از AdWords است.

چگونه می توانم هزینه تبلیغات فیس بوک خود را کاهش دهم؟

خوشبختانه، فیس بوک مدیریت و کنترل هزینه های شما را برای تبلیغات فیس بوک آسان می کند.

ساده ترین راه برای کنترل بودجه در تبلیغات فیس بوک این است که حداکثر بودجه روزانه یا مادام العمر خود را به میزانی تنظیم کنید که با آن راحت هستید. همانطور که مشخص است، تعیین حداکثر بودجه روزانه به این معنی است که پس از رسیدن به حداکثر روزانه شما – صرف نظر از نوع کمپین یا اهداف شما – تبلیغات شما تا روز بعد متوقف می شود.

بودجه مادام العمر مانند بودجه روزانه عمل می کند، اما به جای محدود شدن به یک روز معین، بودجه مادام العمر به چرخه عمر کل کمپین اشاره دارد. فرض کنید بودجه روزانه 50 دلار را در تنظیمات کمپین خود تعیین کرده اید. می توانید مشخص کنید که کمپین باید به مدت شش روز اجرا شود، یا می توانید بودجه مادام العمر 300 دلار تعیین کنید. نتیجه یکسان خواهد بود. توجه داشته باشید که لازم نیست هم بودجه مادام العمر و هم روزانه را تعیین کنید. شما همچنین می توانید بسته به نیاز خود یکی یا دیگری را تنظیم کنید.

یکی دیگر از راه‌های کنترل هزینه‌های تبلیغات آنلاین خود در فیس‌بوک، استفاده از مجموعه وسیعی از گزینه‌های هدف گذاری پلتفرم است .

تنها با نشان دادن تبلیغات خود به افراد جمعیتی که احتمالاً به پیشنهادات شما علاقه مند هستند، ROI بسیار قوی تری در تبلیغات فیس بوک خود دریافت خواهید کرد.

بودجه غالب سایت تبلیغات
بودجه غالب سایت تبلیغات

هزینه در مقابل عملکرد

به طور کلی، تبلیغات فیس بوک به دلیل گزینه های هدف گذاری بسیار پیچیده، عملکرد بسیار خوبی دارد و ROI فوق العاده ای را ارائه می دهد، به ویژه برای مشاغل کوچک یا مارک هایی که تمرکز بالایی دارند. پلتفرم های تبلیغات آنلاین زیادی وجود ندارند که بازدهی مناسبی را با بودجه تبلیغاتی 50 دلاری ارائه دهند، اما حتی این مبلغ ناچیز نیز می تواند در تبلیغات فیس بوک تاثیر زیادی داشته باشد.

به یاد داشته باشید: افرادی که در فیس بوک مرور می کنند (یا وقت خود را هدر می دهند) به اندازه افرادی که دقیقاً آنچه را که در AdWords می خواهند جستجو می کنند، تمایل زیادی به خرید نشان نمی دهند، اما اجرای تبلیغات فیس بوک راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید است و در زمانی که آنها را به سمت برند شما تحت تأثیر قرار می دهد. آنها آماده خرید هستند .

قوی ترین پلتفرم و بودجه غالب سایت تبلیغات آن: هزینه تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

تحلیل و تجزیه ی بعدی بودجه غالب سایت تبلیغات اینستاگرام است. زمانی که فیس‌بوک اینستاگرام را به مبلغ 1 میلیارد دلار به صورت نقد و سهام در سال 2012 خریداری کرد، این تنها یکی از بزرگترین خریدهای فناوری در آن زمان نبود، بلکه یک خرید استراتژیک بود که به فیس‌بوک اجازه می‌داد تا امپراتوری رسانه‌ای جهانی خود را گسترش دهد.

مدل قیمت گذاری تبلیغات اینستاگرام چگونه کار می کند؟

به عنوان بخشی از فیس بوک، مدل های قیمت گذاری تبلیغات اینستاگرام بسیار شبیه به خود تبلیغات فیس بوک عمل می کند. این یک خبر عالی برای تازه واردان و تبلیغ کنندگان باتجربه فیس بوک است. اگر هرگز در هر یک از پلتفرم‌ها تبلیغ نکرده‌اید، شروع کار آسان است، و اگر قبلاً با تبلیغات فیس‌بوک آشنا هستید، راه‌اندازی اولین کمپین اینستاگرام شما بسیار ساده خواهد بود.

کمپین های اینستاگرام را می توان از داشبورد ویرایشگر Power Ads Facebook مدیریت کرد. توجه داشته باشید که خلاقیت تبلیغاتی مانند تصاویر را می توان به طور یکپارچه بین دو پلتفرم مورد استفاده مجدد قرار داد.

با توجه به نحوه عملکرد اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم اصلی بصری، تبلیغات در اینستاگرام معمولاً با استفاده از مدل CPM قیمت گذاری می شوند. در گذشته نه چندان دور، هزینه تبلیغات اینستاگرام به میزان قابل توجهی کمتر از تبلیغات فیس بوک بود و CPM در اینستاگرام به طور قابل توجهی کمتر از CPM در فیس بوک بود؛ تقریباً نصف قیمت.

با این حال، امروزه شکاف بین هزینه های تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام در حال کاهش است و هزینه های این دو پلتفرم را بسیار به هم نزدیک می کند. زمانی که اینستاگرام برای اولین بار شروع به اجازه دادن به تبلیغ کنندگان برای راه اندازی کمپین در سراسر پلتفرم کرد، میانگین CPM تقریباً بین 5 تا 6.50 دلار بود. اکنون، آنها به مرز 10 دلار CPM نزدیک‌تر شده‌اند؛ تقریباً همان قیمتی که فیس بوک دارد.

هزینه تبلیغات اینستاگرام

بر کسی پوشیده نیست که هزینه تبلیغات در اینستاگرام با افزایش محبوبیت این پلتفرم افزایش یافته است. با این حال، اگر بخواهیم به طور عینی به هزینه‌های تبلیغات اینستاگرام نگاه کنیم، باید این هزینه‌ها را در چارچوب گزینه‌های هدف‌یابی فوق‌العاده دقیق و قدرتمند اینستاگرام و فیسبوک قرار دهیم .

اگرچه ممکن است تبلیغ‌کنندگان امروز انتظار داشته باشند که بیشتر از چند سال پیش پرداخت کنند، اما بسیار مهم است که تبلیغ‌کنندگان در نظر داشته باشند که تعامل کاربران با تبلیغات در اینستاگرام چقدر می‌تواند قوی باشد.

زمانی که تبلیغات برای اولین بار به اینستاگرام آمد، تنها چند برند بزرگ منتخب برای تبلیغ در این پلت فرم دعوت شدند. این نه تنها برای حفظ فضای انحصاری، بلکه برای آزمایش نحوه عملکرد تبلیغات بصری در درجه اول بر روی پلتفرم بود.

چگونه می توانم هزینه تبلیغات اینستاگرام خود را کاهش دهم؟

خوشبختانه برای تبلیغ کنندگان، کنترل و مدیریت بودجه تبلیغات اینستاگرام شما دقیقاً مانند تبلیغات فیس بوک است. حتی با همان تنظیمات کمپین در همان بخش داشبورد Power Editor کنترل می شود.

  • در اینجا چند راه خاص برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام شما وجود دارد :
  • تبلیغات اینستاگرام خود را تا حد امکان «بومی» و طبیعی نشان دهید
  • بررسی کنید که کدام اطلاعات جمعیتی گران ترین نتایج را ایجاد می کنند، سپس آن مخاطبان را از هدف خود حذف کنید
  • برای هر تبلیغ اینستاگرام صفحات فرود اختصاصی ایجاد کنید
  • برای افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند، مجدداً هدف گذاری کنید

هزینه در مقابل عملکرد

همانطور که مشخص کرده‌ایم، هزینه‌های تبلیغات اینستاگرام تا زمانی که با هزینه‌های تبلیغات فیس‌بوک برابری کنند، احتمالاً افزایش می‌یابند. با این حال، همانطور که ما نیز مشخص کرده‌ایم، تعامل با محتوای اسپانسر شده یا برند در اینستاگرام تا حد زیادی قوی‌ترین پلتفرم تبلیغات آنلاین است. با در نظر گرفتن این موضوع، افزایش هزینه ها – به ویژه CPA – ممکن است لزوماً به معنای کاهش بازده نباشد. به این ترتیب، تبلیغات اینستاگرام ROI بالقوه بسیار قوی را ارائه می دهد، به ویژه برای کمپین های تعامل محور و برای مشاغلی که مشتریان هدف آن ها کاربران سنگین اینستاگرام هستند .

شبکه نمایش گوگل چیست؟

شبکه نمایش گوگل جایی است که تبلیغات نمایشی نمایش داده می شود. شبکه نمایش اکثریت قریب به اتفاق وب قابل نمایه سازی را در بر می گیرد. اگرچه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای رسانه‌ای غنی را در بسیاری از قالب‌های تبلیغات نمایشی (مانند انیمیشن و ویدیو) قرار دهند، اما بیشتر تبلیغات نمایشی معمولاً تبلیغات بنری هستند.

حراج تبلیغات چیست؟

حراج تبلیغات عبارت است از روشی که گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تبلیغات نمایش داده شود، زمانی که شخصی جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد، به چه ترتیبی تبلیغات را رتبه بندی کند، و هر تبلیغ کننده آنلاین به ازای هر کلیک چقدر می پردازد.

ساده ترین راه کنترل بودجه در تبلیغات فیس بوک چیست؟

ساده ترین راه برای کنترل بودجه در تبلیغات فیس بوک این است که حداکثر بودجه روزانه یا مادام العمر خود را به میزانی تنظیم کنید که با آن راحت هستید. همانطور که مشخص است، تعیین حداکثر بودجه روزانه به این معنی است که پس از رسیدن به حداکثر روزانه شما – صرف نظر از نوع کمپین یا اهداف شما – تبلیغات شما تا روز بعد متوقف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *