استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام

استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از 1میلیارد کاربر فعال ماهانه از بهترین گزینه های بازاریابی رسانه های اجتماعی است. بنابراین باید بدانیم برای پیشرفت کسب و کار فیزیکی یا مجازی خود از چه استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام باید استفاده کنیم.

استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام نحوه استفاده از اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند، مخاطبان، سرنخ ها و فروش شماست. اینستاگرام به عنوان پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه افراد 16 تا 34 ساله، یک پلتفرم بازاریابی بسیار موثر برای برندها، کارآفرینان و سازندگان است.

استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام عبارتند از:

  • محتوای ارگانیک: پست‌های عکس، ویدیو یا چرخ فلک، حلقه‌ها، داستان‌ها
  • محتوای پولی: تبلیغات اینستاگرام، از جمله تبلیغات استوری، تبلیغات خرید و موارد دیگر
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ابزار خرید: برچسب فروشگاه، برچسب ها و کاتالوگ محصولات، خرید زنده، پرداخت اینستاگرام، تبلیغات خرید

نکاتی برای استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام موفق

در ادامه به نقد و بررسی نکات استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام می پردازیم:

1. اهداف رسانه های اجتماعی را تعیین کنید

اهداف قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است. می خواهید اکانت اینستاگرام شما برای کسب و کار شما چه کاری انجام دهد؟

چند مثال رایج عبارتند از:

  • تولید سرنخ
  • آگاهی از برند
  • استخدام

اما، اهداف شما به اندازه شرکت شما منحصر به فرد است.

شما باید بدانید که چگونه اهداف رسانه های اجتماعی موثری را تعیین کنید که مستقیماً به استراتژی بازاریابی شما مرتبط است.

2. پروفایل خود را بهینه کنید

در اینجا موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین توصیه های گام به گام کامل ما را برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام خود بررسی کنید.

حداقل اطمینان حاصل کنید که پروفایل اینستاگرام شما دارای موارد زیر است:

  • بیوگرافی جذاب اینستاگرام که نام تجاری شما را خلاصه می کند.
  • فراخوانی برای اقدام برای کلیک بر روی لینک بیو خود.
  • یک عکس پروفایل با کیفیت بالا (هدشات یا لوگو).
  • هایلایت استوری و جلدهایی با طراحی خوب.
استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام
استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام

نکته مهم در مورد دیجیتال مارکتینگ این است که هیچ چیز از قبل مشخص نیست. در مورد ساختن پروفایل اینستاگرام عالی در ابتدا زمان زیادی را صرف آن نکنید. همیشه می توانید آن را تغییر دهید.

به یاد داشته باشیدکه آنچه در داخل پیج است بیشتر اهمیت دارد. مانند محتوای پست اینستاگرام شما.

3. بازی گرافیکی خود را ارتقا دهید

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. در حالی که هیچ کس انتظار ندارد که یک کسب و کار کوچک محتوایی با گرافیک بسیار خاص و فوق العاده داشته باشد اما شما همچنان باید پست های چشم نوازی ایجاد کنید که مخاطبان خود را جذب کند.

علاوه بر استخدام یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس از محصول شما، موارد زیر را نیز رعایت کنید:

  • از حلقه های محبوب اینستاگرام ایده بگیرید.
  • از قالب های گرافیکی برای ارتقای استایل خود بدون صرف هزینه زیاد استفاده کنید. برای ساخت آنها یک طراح استخدام کنید یا از برنامه ای مانند Adobe Express استفاده کنید.

4. محتوای تولید شده توسط کاربر

بهترین نکته استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام که باعث تقویت اینستاگرام میشود محتوای ایجاد شده توسط کاربر است.

فالوورهای خود را تشویق کنید تا عکس یا ویدیوی محصولات شما را به اشتراک بگذارند. شما نمی‌توانید قدرت و تاثیر اشتراک گذاری عکس‌ها و داستان‌های واقعی مشتریان را بر روی افراد انکار کنید.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

محتوای تولید شده توسط کاربر در تمام مراحل سفر خریدار برای کمک به تأثیرگذاری بر تعامل و افزایش تبدیل ها استفاده می شود. محتوای مشتری محور را می توان در رسانه های اجتماعی و کانال های دیگر مانند ایمیل، صفحات فرود یا صفحات پرداخت استفاده کرد.

اصالت را به سطح بعدی می برد

امروزه، برندها برای دیده شدن آنلاین باید مبارزه کنند و رقابت برای جلب توجه مخاطبان شدید است. در نتیجه، خریداران در مورد برندهایی که با آنها تعامل دارند و از آنها خرید می‌کنند، بسیار محتاط عمل می‌کنند.

این فقط مصرف کنندگان نیستند که به محتوای معتبر علاقه دارند. 60 درصد از بازاریابان موافق هستند که اصالت و کیفیت از عناصر مهم محتوای موفق هستند و هیچ نوع محتوای دیگری وجود ندارد که معتبرتر از محتوای تولید شده توسط مشتریان شما باشد.

به ایجاد وفاداری به برند و رشد جامعه کمک می کند

محتوای تولیدشده توسط کاربر به مشتریان فرصت منحصر به فردی می دهد تا به جای تماشاگر بودن، در رشد یک برند شرکت کنند. این امر به میزان زیادی بر وفاداری و وابستگی به برند تأثیر می‌گذارد، زیرا ایجاد محتوا به آنها اجازه می‌دهد تا بخشی از جامعه یک برند باشند.

محتوای تولید شده توسط کاربر همچنین مکالمات بین یک برند و مصرف کننده را باز می کند و این سطح از تعامل با برند به ایجاد و رشد یک جامعه درگیر کمک می کند.

تبدیل ها را افزایش دهید و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر به طور باورنکردنی در مراحل پایانی سفر خریدار تأثیرگذار است، جایی که شما به دنبال تبدیل مخاطبان خود و تحت تأثیر قرار دادن آنها در خرید هستید.

محتوای تولید شده توسط کاربر به عنوان مدرک اجتماعی معتبری عمل می کند که نشان میدهد محصول شما ارزش خرید را دارد. به عنوان مثال، مخاطبان شما افرادی را که دوست دارند را می بینند که دقیقاً محصول شما را می پوشند یا از آنها استفاده می کنند، که بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می گذارد.

سازگار و انعطاف پذیر

تولید محتوا توسط کاربر را می توان به صورت غیر اجتماعی در سایر کمپین های بازاریابی استفاده کرد و این استراتژی را به یک رویکرد همه کانال تبدیل می کند.

به عنوان مثال، می توانید تصاویر تولید شده توسط کاربر را در یک ایمیل سبد خرید اضافه کنید تا به خریدار احتمالی کمک کند تا خرید کند یا محتوای تولید شده توسط کاربر را به صفحات فرود کلیدی اضافه کنید تا به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

مقرون به صرفه تر از اینفلوئنسر مارکتینگ

هزینه متوسط ​​استخدام یک اینفلوئنسر می تواند به میلیون ها دلار برسد. میانگین هزینه درخواست از مشتریان برای به اشتراک گذاشتن پست هایی از آنها که از محصول شما لذت می برند رایگان است.

محتوای تولید شده توسط کاربر روشی مقرون به صرفه برای افزایش مقیاس کسب و کار شما است. همچنین نیازی به سرمایه گذاری دلار برای استخدام یک آژانس خلاق و پر زرق و برق برای تولید دارایی های برند یا محتوای کمپین های شما نیست.

5. زیبایی شناسی برند را توسعه دهید

زیبایی شناسی یکی دیگر از نکات استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام است. تمام تلاش خود را کنید تا یک نوع سبک را داشته باشید. در حالی که مخاطبان شما صرفاً به دلیل ظاهر خوب پول پرداخت نمی کنند اما سعی کنید یک نمایه منسجم ایجاد کنید.

چرا؟ زیرا مردم یکی از پست‌های شما را در فید اینستاگرام خود می‌بینند و قبل از دیدن نام حساب، فوراً متوجه می‌شوند که از طرف شماست. آنها سبک شما را تشخیص خواهند داد. این برندسازی در کار است.

اما بیش از اندازه به زیبایی شناسی اهمیت ندهید و میانه را نگهدارید.

درست است که داشتن ظاهری قابل تشخیص به شما کمک می کند تا مخاطب مورد نظر خود را جذب کنید، اما سبک بدون ماهیت یک استراتژی نیست. 58 درصد از کاربران اینستاگرام می گویند زمانی که برندها محتوای صریح را به اشتراک می گذارند بیشتر دوست دارند.

اجازه ندهید ترس از اینکه محتوایتان به اندازه کافی «زیبا» به نظر نمی رسد شما را متوقف کند. به هر حال محتوای خوب و صریح خود را پست کنید.

استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام
استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام

6. صدای برند متمایز داشته باشید

یکی از مواردی که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد، صدای برند شما است.

صدای شما از طریق هر چیزی که با هم ارتباط برقرار می کنید می آید، مانند:

  • زیرنویس پست کنید
  • نحوه برخورد شما در ویدیو
  • اصطلاحات کلیدی که استفاده می کنید
  • چگونه مردم هنگام نمایندگی شرکت شما در مقابل دوربین صحبت می کنند
  • کپی بیوگرافی شما
  • متن در فیلم ها یا حلقه ها

علاوه بر آنچه شما می گویید، نحوه بیان آن نیز وجود دارد. آیا شما معمولی و سرگرم کننده هستید یا جدی و علمی؟ با جوک مسائل را سبک نگه دارید یا به حقایق پایبند باشید؟ راه اشتباهی وجود ندارد، اما باید ثابت قدم باشید.

صدا و لحن برند شما بخش مهمی از دستورالعمل های برند رسانه اجتماعی شما است .

7. از حلقه ها استفاده کنید

به نظر می‌رسد تمام آنچه که اکنون اینستاگرام را باز می‌کنید می بینید، Reels هستند و دلیلی هم برای آن وجود دارد مخاطبان شما درگیر آنها می شوند. ما آزمایشی را انجام دادیم و دریافتیم که ارتباط معناداری بین ارسال یک حلقه و افزایش فوری نرخ مشارکت کلی وجود دارد. از Reels ها می توان به عنوان مهم ترین نکته استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام نام برد.

برخی ممکن است بازدیدهای زیادی نداشته باشند و این اشکالی ندارد، زیرا وقتی یکی از شما کمی ویروسی شود مخاطبان خوبی را برای شما به همراه خواهد آورد.

هر کسی می تواند با Reels موفق باشد، فقط تمرین و یادگیری می خواهد.

8. از Stories استفاده کنید

استوری‌ها که برای محتوای غیررسمی‌تر محبوب هستند، به شما این امکان را می‌دهند که به شیوه‌ای منحصربه‌فرد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

برای دیدن یک اثر بزرگ نیز نیازی به کار بیشتر نیست. یک مطالعه یک ساله نشان داد که وقتی شرکت‌ها یک داستان در روز به اشتراک می‌گذارند، منجر به نرخ نگهداری ۱۰۰ درصدی می‌شود.

نه تنها این، بلکه 500 میلیون نفر هر روز از Stories استفاده می کنند.

9. نکات برجسته Stories مفید ایجاد کنید

داستان‌ها فقط 24 ساعت طول می‌کشند، اما نکات برجسته داستان‌های شما می‌توانند برای همیشه زنده بمانند.

افزودن نکات برجسته Stories راهی برای تغییر کاربری محتوای استوری شما و کارکرد آن برای شما است.

برای راه اندازی محصول یا رویداد جدید، یک برجسته موقت اضافه کنید. مواردی که همیشه مرتبط هستند مانند سوالات متداول یا اطلاعات سفارش را کنار بگذارید.

برای نکات مهم داستان‌ها، مطمئن شوید که:

  • عناوین کوتاه و واضح باشد
  • طرح های متناسب با برند شما را پوشش دهید
  • فقط بهترین محتوای شما در آنها نمایش داده می شود

10. از ابزار Stories استفاده کنید

اینستاگرام پیوند دادن به محصولات یا خدمات شما را آسان می کند.

با ضربه زدن بر روی برچسب شکلک بالای صفحه استوری به جعبه ابزار داستان‌های در حال گسترش دسترسی پیدا کنید.

حتما امتحان کنید:

  • برچسب های محصول: اگر فروشگاه اینستاگرام دارید، می توانید به راحتی محصولات خود را در استوری تگ کنید. کاربران می توانند روی نام محصول ضربه بزنند و در برنامه تسویه حساب کنند.
  • پیوندها: برای هدایت افراد به هر URL مفید است، اما به خصوص اگر فروشگاه اینستاگرام ندارید، همچنان می‌توانید به محصولات خود در سایت‌های خارجی پیوند دهید.
  • سوالات: بازخورد سریع و ارزشمند دریافت کنید.
  • کارت‌های هدیه و موارد دیگر: بسته به نوع حساب شما، کاربران می‌توانند کارت‌های هدیه بگیرند یا مستقیماً از یک Story سفارش دهند.
استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام
استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام

11. در مورد هشتگ ها به روز باشید

در هر پست اینستاگرام می توانید تا 30 هشتگ اضافه کنید. اما آزمایشی که در سال 2021 انجام دادند نشان داد که استفاده از تعداد هشتگ بیشتر بازدیدهای بیشتری را دریافت نمی کند.

اطلاع از این مورد سخت است، هیچ کس نمی داند که چه تعداد هشتگ اینستاگرام «مقدار عالی» است و شما باید به طور مرتب این مورد را آزمایش کنید.

12. به نظرات پاسخ دهید

موثرترین نکته استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام این است که با مخاطبان خود درگیر شوید و به نظرات و پیام های آنها پاسخ دهید.

پاسخ دادن به دنبال کنندگان نرخ تعامل شما را نیز افزایش می دهد. اما مهمتر از آن، مشتریان بالقوه شما را تشویق می کند تا با شما گفتگو کنند. با گذشت زمان، این مکالمات پایه و اساس درک آنها از نام تجاری شما می شود و بر تصمیمات خرید تأثیر زیادی می گذارد.

13. ویدیو لایو اینستاگرام را امتحان کنید

لازم نیست ویدیوی زنده شما تجملی باشد. این ابزار قدرتمندی برای رشد اینستاگرام و تعمیق روابط شما با مخاطبانتان است.

ایده هایی برای لایو اینستاگرام:

  • میزبانی یک کارگاه یا کلاس
  • یک جلسه پرسش و پاسخ
  • نمایش محصول

14. با اینفلوئنسرها شریک شوید

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2023 همچنان قوی است و پیش بینی می شود هر سال رشد بیشتری داشته باشد. تنها در سال 2021، اینفلوئنسر مارکتینگ 13.8 میلیارد دلار ارزش داشت.

با ارزش ترین تأثیرگذاران خود یعنی کارمندان خود را فراموش نکنید. شروع یک برنامه حمایت از کارمندان می تواند سود شما را 23 درصد و روحیه داخلی تیم را افزایش دهد.

15. مسابقات و هدایا را اجرا کنید

مردم در تمام زمان ها هدایا را دوست دارند.

گاهی اوقات بهترین استراتژی برای اینستاگرام قدیمی ترین است. مسابقات می توانند دسترسی ارگانیک شما را افزایش دهند و محتوای تولید شده توسط کاربر را به شما ارائه دهند.

لازم نیست مسابقات گران باشد. محصولات را در یک قرعه کشی ساده با لایک کردن و نظر دادن کاربران در مورد پست خود، یا شراکت با شخص دیگری در صنعت خود برای تقسیم هزینه یک بسته جایزه بزرگتر، در یک قرعه کشی ساده هدیه دهید.

16. بازگشت سرمایه خود را اندازه گیری کنید

می بینید که با نظرات مثبتی که مشتریان می گذارند، تعداد فالوورهای شما و فروش شما افزایش می یابد.

اندازه‌گیری بازگشت سرمایه، برای بررسی تبلیغات شما بسیار مهم است و همچنین می‌تواند به شما در توجیه ایجاد یا افزایش بودجه تبلیغات پرداختی‌تان کمک کند.

همچنین این تنها راه برای دانستن اینکه آیا استراتژی بازاریابی شما نیاز به تغییر دارد یا اینکه باید کاری را که انجام می دهید دو برابر کنید، است.

17. آزمایش کنید!

آخرین اما نه کم اهمیت، هر نکته بازاریابی اینستاگرامی را که در وبلاگ های بازاریابی می خوانید دنبال نکنید.

شما باید استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام را آزمایش کنید چون هر مخاطبی متفاوت است. شاید مخاطبان شما از ویدیوی زنده متنفر باشند یا شاید آنها فقط در ساعت 3 بعد از ظهر چهارشنبه ها آنلاین هستند.

عملکرد خود را ارزیابی کنید و زمانی را برای انجام آزمایش‌ها اختصاص دهید تا ببینید کدام تاکتیک و استراژی برای شما بهتر است.

چرا باید از اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کنیم؟

در اینجا نحوه بازاریابی اینستاگرام به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهید.

ابزارهای خرید اینستاگرام می توانند فروش را تا 300 درصد افزایش دهند.

44 درصد از اینستاگرامرها به صورت هفتگی از این پلتفرم خرید می کنند. از زمان راه‌اندازی ابزارهای خرید اولیه در سال ۲۰۱۸، مانند پیوند دادن به محصولات از استوری‌ها، اینستاگرام اکنون یک راه‌حل کامل برای تجارت اجتماعی است.

برندها با ترکیبی از ابزارهای خرید و تبلیغات می توانند تا 300 درصد فروش بیشتری داشته باشند.

افراد روزانه 30 دقیقه را در اینستاگرام صرف می کنند.

اینستاگرامرها حداقل 30 دقیقه در روز را در برنامه صرف می کنند که در بین پلتفرم های اجتماعی بزرگ نسبتاً متوسط ​​است، اما این مدت قابل توجهی است.

تبلیغات اینستاگرام تقریباً به یک سوم کاربران اینترنت می رسد

تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به ۱.۴۸ میلیارد نفر برسد. این 29.9 درصد از کل کاربران اینترنت و 23.9 درصد از افراد بالای 13 سال در سراسر جهان است.

تبلیغات اینستاگرام نیز به طور قابل توجهی بر احساسات برند تأثیر می گذارد؛ 50٪ از مردم می گویند که پس از دیدن تبلیغات در پلتفرم، کسب و کارها را جالب تر می دانند.

برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام به چه مواردی باید توجه کنیم؟

بیوگرافی جذاب اینستاگرام که نام تجاری شما را خلاصه می کند.
فراخوانی برای اقدام برای کلیک بر روی لینک بیو خود.
یک عکس پروفایل با کیفیت بالا (هدشات یا لوگو).
هایلایت استوری و جلدهایی با طراحی خوب.

مهم ترین استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

به نظر می‌رسد تمام آنچه که اکنون اینستاگرام را باز می‌کنید می بینید، Reels هستند و دلیلی هم برای آن وجود دارد مخاطبان شما درگیر آنها می شوند. ما آزمایشی را انجام دادیم و دریافتیم که ارتباط معناداری بین ارسال یک حلقه و افزایش فوری نرخ مشارکت کلی وجود دارد. از Reels ها می توان به عنوان مهم ترین نکته استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام نام برد.برخی ممکن است بازدیدهای زیادی نداشته باشند و این اشکالی ندارد، زیرا وقتی یکی از شما کمی ویروسی شود مخاطبان خوبی را برای شما به همراه خواهد آورد.

چرا استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام را باید آزمایش کنیم؟

هر نکته بازاریابی اینستاگرامی را که در وبلاگ های بازاریابی می خوانید دنبال نکنید.
شما باید استراتژی تبلیغات رایگان اینستاگرام را آزمایش کنید چون هر مخاطبی متفاوت است. شاید مخاطبان شما از ویدیوی زنده متنفر باشند یا شاید آنها فقط در ساعت 3 بعد از ظهر چهارشنبه ها آنلاین هستند.
عملکرد خود را ارزیابی کنید و زمانی را برای انجام آزمایش‌ها اختصاص دهید تا ببینید کدام تاکتیک و استراژی برای شما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *