ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

کسب‌وکارها در سراسر جهان از این پلتفرم برای تبلیغات استفاده می‌کنند و نتایج جدی و بسیار خوبی هم می‌گیرند. از برندهای بزرگ گرفته تا فروشگاه‌های کوچک، هر کسی می‌تواند در اینستاگرام تبلیغ کند و از نظر ما باید تبلیغ کند، مخصوصاً وقتی تعداد کاربران آن را در نظر بگیرید. ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام برای هر کسب و کاری ضروری است.

نحوه ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند در زمینه ایجاد آگاهی، افزایش مشتریان و به اشتراک گذاری داستان برند شما است. در مقاله زیر، همه چیزهایی را که باید در مورد تبلیغات در اینستاگرام بدانید و اینکه چگونه برای طراحی تبلیغات اینستاگرام خود حداکثر نتیجه را کسب کنید و ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام به شما خواهیم گفت.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام در فید اینستاگرام کاربر نمایش داده می شود. شخص یا برند تبلیغاتی برای ارسال پیام حمایت شده که به شکل یک تصویر ثابت یا ویدیو ظاهر می شود، هزینه می پردازد. هدف دستیابی به مخاطب خاصی از افراد است که به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند و این گروه توسط شما تعریف می شود.

جالب اینجاست که اینستاگرام در سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد و در نتیجه اینستاگرام از پلتفرم تبلیغاتی فیس بوک برای راه اندازی و اجرای تبلیغات استفاده می کند، بنابراین برای شروع باید یک حساب کاربری در فیس بوک داشته باشید.

نحوه ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

هر کسی می تواند یک تبلیغ اینستاگرام ایجاد کند. در حالی که خدمات حرفه‌ای وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، انجام آن توسط خودتان به این معنی است که کنترل آن را در دست دارید و درک درستی از نحوه عملکرد همه آن‌ها دارید. هنگام ساخت تبلیغات، دو راه کلیدی برای خرید، اجرا و پیگیری تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد.

در داخل برنامه

ساده ترین راه برای اجرای تبلیغات، تبلیغ پست هایی است که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید. فقط پستی را که می خواهید تبلیغ کنید انتخاب کنید و سپس با ضربه زدن تعداد افرادی که پست تبلیغ شده شما را می بینند و با آن تعامل دارند را پیگیری کنید.

ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام
ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

مدیر تبلیغات اینستاگرام

در اینجا می توانید تبلیغات تنظیم کنید، تبلیغات منتشر کنید و نتایج را برای همه کمپین های خود مشاهده کنید. اگر به دنبال نتایج جدی هستید، مدیر تبلیغات ضروری است.

فرمت تبلیغات اینستاگرام

برای ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام، قالب‌های تبلیغاتی متعددی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید و انتخاب بهترین قالب برای شما به محصول یا نوع محتوایی که در دسترس دارید بستگی دارد. خبر عالی این است که هر فرمتی که انتخاب کنید، قالب‌هایی در دسترس هستند که به شما کمک می‌کنند و می توانید حتی با ویدیو، ظاهری با کیفیت بالا داشته باشید.

تبلیغات عکس اینستاگرام

پیام خود را به روشی تمیز و ساده منتقل کنید. تصویر شما می تواند به صورت مربع یا افقی باشد.

تبلیغات عکس اینستاگرام تبلیغات اینستاگرامی هستند که دارای یک یا چند عکس هستند. چنین تبلیغاتی را می توان در فید و استوری اینستاگرام قرار داد. همه تبلیغات شما دارای پیوندی به صفحه محصول هستند. اگر آگهی شما دارای چندین عکس (یک چرخ فلک) باشد، هر کارت (یک عکس و توضیحات) یک لینک جداگانه خواهد داشت. بنابراین، مخاطبان هدف شما می توانند بلافاصله به سراغ محصول مورد علاقه خود بروند. این باعث می‌شود که تبلیغ‌کنندگان، مخاطبان هدف را در دست داشته باشند، زیرا مسیر خرید را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

دلیل دیگری که به نفع این نوع تبلیغات است هزینه آن است که نسبت به فیس بوک کمتر است. هر کلیک روی فیس بوک به طور متوسط ​​0.97 دلار هزینه دارد، در حالی که هزینه تبلیغات اینستاگرام از 0.2 دلار شروع می شود. همچنین هزینه تبلیغات اینستاگرام به ازای هر هزار نمایش تقریباً 50 سنت کمتر از فیس بوک است.

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی می‌تواند تا 120 ثانیه طول بکشد، اما برای حفظ علاقه، ممکن است بخواهید با استفاده از یک ویرایشگر ویدیو، آن را کوتاه نگه دارید. آنها می توانند در فرمت افقی یا مربعی باشند و وقتی در برنامه مشاهده شوند، در یک حلقه بی پایان پخش می شوند.

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام می تواند به تقویت نمایه شما به عنوان یک صاحب کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر کمک کند.

اینستاگرام در ابتدا برای عکس ساخته شد و سایت رسانه های اجتماعی، با فیلترها و زوایای بسیاری که دارد، هنوز در درجه اول برای تصاویر شناخته شده است. اما همچنین بسیار سریع در حال تکامل است و محتوای ویدیویی در اینستاگرام در حال رونق است.

حدود 500 میلیون نفر هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند و 50 درصد از مردم پس از دیدن یک محصول یا خدمات در اینستاگرام از یک وب سایت بازدید کرده اند. بنابراین ایجاد محتوای تبلیغاتی ویدیویی در استوری اینستاگرام ایده بسیار خوبی برای هر صاحب کسب و کاری است.

ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام
ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

چند مکان مختلف برای تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام وجود دارد. اینها شامل گزینه‌های داستان‌ها، حلقه‌ها، تبلیغات ویدیویی در جریان و کاوش است که بعداً به آنها خواهیم رسید.

از نظر تنظیم واقعی تبلیغات، ساده ترین گزینه در واقع از طریق Ad Manager فیس بوک (یا بهتر است بگوییم متا) است.

برای دسترسی به مدیر تبلیغات فیس بوک خود، می توانید به صفحه خود بروید و روی پیکان کشویی Ad Center در پنل مدیریت صفحه کلیک کنید. سپس از منوی بازشو گزینه All Ads را انتخاب کرده و در پایین صفحه بر روی Ads Manager کلیک کنید.

از آنجا باید کاملاً واضح باشد، اما از شما خواسته می‌شود که کمپین خود را نام ببرید و سپس می‌توانید انتخاب کنید که دوست دارید تبلیغ شما در اینستاگرام چگونه نمایش داده شود.

تبلیغات استوری اینستاگرام

اینها تبلیغات تمام صفحه با فرمت عمودی هستند که در میان دیگر استوری های اینستاگرام ظاهر می شوند. اگرچه آنها دارای یک برچسب “اسپانسر” هستند اما تبلیغات Story باید با هم ترکیب شوند.

اهداف تبلیغات استوری اینستاگرام

تبلیغات استوری اینستاگرام از نظر ویژگی تبلیغاتی مجزا از اخبار فید اینستاگرام است و در حال حاضر به اهداف متفاوتی محدود شده است.

برای تبلیغات استوری اینستاگرام می توانید از تبلیغات زیر استفاده کنید:

  • بازدیدهای ویدیویی، که هدف آن جلب هرچه بیشتر افراد برای مشاهده ویدیوی شماست
  • ترافیک، که به دنبال ارسال بیشترین ترافیک به سایت شما است
  • تبدیل ها، که در آن هدف افزایش تبدیل هایی مانند ثبت نام ایمیل، ثبت نام یا فروش است
  • نصب برنامه موبایل، که کاربران را تشویق می کند تا برنامه شما را دانلود و نصب کنند
  • تولید سرنخ، که یک فرم سرنخ را باز می کند که به طور خودکار تا حد امکان اطلاعات کاربران را پر می کند

در صورت امکان، انتخاب ترافیک، تبدیل‌ها، تولید سرنخ، یا نصب‌های برنامه تلفن همراه به بازدیدهای ویدیویی و دسترسی ترجیح داده می‌شوند. سه مورد اول به شما امکان می دهد پیوندهایی را به تبلیغات داستانی خود اضافه کنید و آنها را بسیار کاربردی تر می کند، در حالی که دو مورد دوم این کار را نمی کنند.

تبلیغات چرخ فلک اینستاگرام

با تبلیغات چرخ و فلک، کاربران برای مشاهده حداکثر 10 عکس یا ویدیو، باید انگشت خود را تند بکشند. این بدان معناست که می‌توانید محصولات مختلف را برجسته کنید، روی جزئیات خاصی از یک محصول تمرکز کنید، یا داستانی را تعریف کنید که در هر کشیدن انگشت ایجاد می‌شود.

کاربران می توانند حداکثر 10 عکس و ویدیو را به صورت جداگانه یا با یک فیلتر ویرایش کنند. آنها همچنین می‌توانند ترتیب نحوه نمایش عکس‌ها را انتخاب کنند و می‌توانند دوستان را به‌صورت جداگانه با یک عکس برچسب‌گذاری کنند.

برای اینکه کاربران بتوانند یک پست چرخ و فلک را شناسایی کنند (و بدانند برای اطلاعات بیشتر باید انگشت خود را بکشند)، اینستاگرام یک آیکون روی پست، شبیه به نمادی که برای نشان دادن یک ویدیوی قابل پخش استفاده می‌شود، اضافه می‌کند.

تبلیغات مجموعه اینستاگرام

مجموعه‌ها قالب‌های تبلیغاتی با یک ویدیو یا تصویر اصلی همراه با چهار تصویر کوچک‌تر در زیر در طرح‌بندی شبکه‌ای هستند.

تبلیغات کاوش اینستاگرام

کاوش جایی است که کاربران برای کشف محتوای جدید و گسترش علایق خود فراتر از حساب‌هایی که قبلاً دنبال می‌کنند، می‌روند. این یک فرصت عالی است تا بخشی از آنچه از نظر فرهنگی مرتبط و پرطرفدار است باشید.

این تبلیغات در زیر تب کاوش اینستاگرام، جایی که بیش از 50 درصد از کاربران برای کشف عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط با علایق خاص آن‌ها از حساب‌هایی که ممکن است قبلاً آنها را دنبال نکرده‌اند، بروند.

از آنجایی که کاربرانی که بخش «کاوش» را پیمایش می‌کنند، در حال حاضر در طرز فکری اکتشافی هستند و بیشتر پذیرای تبلیغات هستند مکان ایده‌آلی برای کسب‌وکارها برای نمایش تبلیغات است.

آیا اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

13 درصد از کاربران فعال اینستاگرام در سراسر جهان را زنان بین سنین 18 تا 24 سال تشکیل می دهند و بیش از نیمی از جمعیت جهانی اینستاگرام در سراسر جهان 34 سال یا کمتر هستند. اما حتی اگر محصول شما برای بزرگسالان جوان هدف قرار نگرفته باشد، باز هم می‌توانید بین 1 میلیارد کاربر مخاطب مسن‌تر یا مخاطبان خاص پیدا کنید. در حالی که نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که آیا این برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر، می‌توانید آن را با هزینه کم تبلیغاتی آزمایش کنید تا ببینید آیا برای شما مفید است یا خیر.

آموزش ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، بنابراین در اینجا یک راهنمای گام به گام برای ارائه اولین تبلیغ یا کمپین خود در آنجا آورده شده است.

مرحله 1: یک صفحه فیس بوک و حساب تجاری ایجاد کنید

قبل از اینکه بتوانید تبلیغات ایجاد کنید، ابتدا به یک صفحه فیس بوک و همچنین یک حساب تجاری رایگان در اینستاگرام نیاز دارید.

برای ایجاد یک صفحه فیس بوک:
  • به facebook.com/pages/create بروید.
  • برای انتخاب نوع صفحه کلیک کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را پر کنید.
  • روی Continue کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید
برای تغییر پروفایل اینستاگرام به حساب تجاری:
  • به نمایه خود بروید و در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی Account ضربه بزنید.
  • روی Switch to Professional Account ضربه بزنید.
  • روی Business ضربه بزنید.

اطمینان حاصل کنید که مراحل اتصال حساب کسب و کار خود را به صفحه فیس بوک خود دنبال می کنید. در حال حاضر، تنها یک صفحه فیس بوک می تواند به حساب کسب و کار شما متصل شود. جزئیاتی مانند دسته کسب و کار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید و روی «Done» ضربه بزنید.

ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام
ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

مرحله 2:موثر ترین مرحله ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام: Ad Manager را تنظیم کنید

برای کنترل کامل بر کمپین خود، اهداف تبلیغاتی، مخاطبان هدف و قالب های تبلیغاتی خود را تعیین کنید. Ad Manager همچنین مکانی است که در آن بر موفقیت تبلیغات خود نظارت خواهید کرد.

راه‌اندازی حساب Ad Manager خود

Ad Manager از صفحه فیس بوک شما از منوی “تنظیمات” قابل دسترسی است. هنگامی که برای اولین بار به تنظیمات مدیر تبلیغات خود بروید، تنظیمات حساب تبلیغاتی به شما نمایش داده می شود.

  • منطقه زمانی و ارز را انتخاب کنید
  • اطلاعات کسب و کار و هدف تبلیغاتی خود را اضافه کنید
اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید:
  • آگاهی: آگاهی از کسب و کار، محصول، برنامه یا خدمات خود را از طریق دسترسی و آگاهی از برند و آگاهی محلی افزایش دهید.
  • توجه: مشتریان بالقوه را از طریق کلیک‌های وب‌سایت، بازدیدهای ویدیویی، یا دسترسی و فرکانس بیشتر از محصولات یا خدمات خود آگاه کنید.
  • تبدیل: از طریق تبدیل وب سایت، تبلیغات پویا در اینستاگرام، نصب برنامه تلفن همراه یا تعامل با برنامه تلفن همراه، فروش محصول، دانلود برنامه تلفن همراه و بازدیدکنندگان از فروشگاه خود را افزایش دهید.

مخاطبان مورد نظر خود را با موارد زیر شناسایی کنید:
  • جمعیت شناسی: مخاطبان خود را بر اساس اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و زبان محدود کنید.
  • محل: افراد مستقر در مکان‌های خاص مانند شهرستان‌ها، مناطق، شهرها یا کشورها را هدف قرار دهید.
  • منافع: بر اساس علائق مانند برنامه‌هایی که استفاده می‌کنند، تبلیغاتی که روی آنها کلیک می‌کنند و حساب‌هایی که دنبال می‌کنند به افراد دسترسی پیدا کنید.
  • رفتار: مخاطبان خود را با فعالیت هایی که در اینستاگرام و فیس بوک و خارج از آن انجام می دهند تعریف کنید.
  • مخاطبان شبیه: افراد جدیدی را پیدا کنید که شبیه به مشتریان فعلی شما هستند. هدف گیری خودکار با استفاده از سیگنال های مختلف از جمله موقعیت مکانی، جمعیت شناسی و علایق، مخاطبانی ایجاد کنید که ممکن است به کسب و کار شما علاقه مند باشند.

قالب تبلیغ خود را انتخاب کنید

چند مورد برای انتخاب وجود دارد، از جمله تبلیغات عکس، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات داستانی، تبلیغات چرخ و فلک، تبلیغات مجموعه، یا تبلیغات در Explore.

مرحله 3: بودجه خود را تعیین کنید

تصمیم بگیرید که تبلیغات شما برای چه مدت اجرا می شود و با چه بودجه ای راحت هزینه می کنید. همانطور که گفته شد این کاملا به شما بستگی دارد.

مرحله 4: انتشار تبلیغات اینستاگرام

هنگامی که تبلیغات شما آماده ارائه شد، روی “انتشار” کلیک کنید. زمانی که تبلیغات شما تایید شد و برای اجرا آماده شد، اعلانی دریافت خواهید کرد.

مرحله 5 و مهم ترین مرحله ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام: ردیابی عملکرد تبلیغات اینستاگرام

به محض اینکه تبلیغ شما راه اندازی شد، می توانید عملکرد آن را کنترل کنید تا ببینید آیا نتایج مورد نظر شما را می گیرد یا خیر.

برای مشاهده معیارهای تبلیغات خود:
  • به “مدیر تبلیغات” بروید
  • روی نام کمپین که حاوی تبلیغی است که می‌خواهید مشاهده کنید کلیک کنید.
  • روی «مشاهده نمودارها» کلیک کنید تا بخشی را در بالا مشاهده کنید که شامل داده‌های عملکرد، جمعیت‌شناسی، مکان‌یابی و تحویل است.

نکات و ترفندهای ساخت تبلیغات رایگان اینستاگرام

کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا تبلیغات خود را بیشتر تأثیرگذار کنید.

یک کمپین بصری جذاب مطابق با هویت برند خود بسازید

همه تبلیغات شما باید با استفاده از پالت رنگی یکسان، سبک عکاسی یا با استفاده از عناصر طراحی یکسان به برند شما اشاره کنند. شما می خواهید بین هر نوع ماده ای که قرار می دهید هماهنگی ایجاد کنید.

استفاده از فراخوان برای اقدام قانع کننده (CTA)

یک CTA قوی به مخاطب کمک می کند تا با تبلیغ شما درگیر شود. آنها همچنین راه را برای اقداماتی که می توانند انجام دهند هموار می کنند و راه های روشنی را نشان می دهند که مخاطبان شما می توانند دنبال کنند. اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که CTAها را به‌راحتی درج کنید و به سادگی یکی را انتخاب کنید که با اهداف شما و آنچه می‌خواهید بینندگان هنگام دیدن تبلیغ شما انجام دهند، مطابقت دارد.

یک هشتگ قرار دهید

هشتگ‌ها شناسایی یا دسته‌بندی محصولتان را برای شما آسان می‌کنند و به اشتراک‌گذاری اطلاعات یا تشویق دیگران به کشف محصول یا برند شما بسیار آسان می‌شوند. همچنین می‌توانید از هشتگ‌های محبوب برای قرار دادن خود در فیدهای محبوب و افزایش آگاهی از برند استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که تداعی‌های مختلف پیرامون این هشتگ‌ها با مواردی که می‌خواهید با برندتان مرتبط شوند مطابقت دارند.

خرید مستقیم از آگهی خود را فعال کنید

مشتریان اکنون می توانند مستقیماً از تبلیغات اینستاگرام شما خرید کنند. برای فعال کردن قابلیت نمایش محصولات از برنامه اینستاگرام:

  • به نمایه خود بروید و روی “تنظیمات” ضربه بزنید
  • روی «کسب و کار» ضربه بزنید
  • روی «خرید» ضربه بزنید. توجه: گزینه خرید فقط برای حساب‌هایی که برای خرید اینستاگرام تایید شده‌اند در دسترس است.
  • روی «ادامه» ضربه بزنید
  • یک کاتالوگ محصول را برای اتصال به حساب حرفه ای خود انتخاب کنید.
  • روی «انجام شد» ضربه بزنید

اگر خرید را نمی‌بینید، احتمالاً حساب شما هنوز در حال بررسی است یا برای خرید اینستاگرام تأیید نشده است. این روند بررسی ممکن است تا چند روز طول بکشد.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام در فید اینستاگرام کاربر نمایش داده می شود. شخص یا برند تبلیغاتی برای ارسال پیام حمایت شده که به شکل یک تصویر ثابت یا ویدیو ظاهر می شود، هزینه می پردازد. هدف دستیابی به مخاطب خاصی از افراد است که به عنوان مخاطب هدف شناخته می شوند و این گروه توسط شما تعریف می شود.

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام چیست؟

تبلیغات ویدیویی می‌تواند تا 120 ثانیه طول بکشد، اما برای حفظ علاقه، ممکن است بخواهید با استفاده از یک ویرایشگر ویدیو، آن را کوتاه نگه دارید. آنها می توانند در فرمت افقی یا مربعی باشند و وقتی در برنامه مشاهده شوند، در یک حلقه بی پایان پخش می شوند.

اهداف بازاریابی چه چیزهایی می تواند باشد؟

آگاهی: آگاهی از کسب و کار، محصول، برنامه یا خدمات خود را از طریق دسترسی و آگاهی از برند و آگاهی محلی افزایش دهید.
توجه: مشتریان بالقوه را از طریق کلیک‌های وب‌سایت، بازدیدهای ویدیویی، یا دسترسی و فرکانس بیشتر از محصولات یا خدمات خود آگاه کنید.
تبدیل: از طریق تبدیل وب سایت، تبلیغات پویا در اینستاگرام، نصب برنامه تلفن همراه یا تعامل با برنامه تلفن همراه، فروش محصول، دانلود برنامه تلفن همراه و بازدیدکنندگان از فروشگاه خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *