انواع سایت تبلیغات اینترنتی

انواع سایت تبلیغات اینترنتی

تبلیغات آنلاین که به عنوان تبلیغات اینترنتی نیز شناخته می شود، یک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت از طریق انواع سایت تبلیغات اینترنتی به عنوان کانالی برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند

انواع سایت تبلیغات اینترنتی و نحوه عملکرد آن ها

در حالی که تبلیغات آنلاین یک روش بسیار مقرون به صرفه برای جذب مشتریان به سایت شما است، اگر تازه شروع کرده اید، می توانید تحت فشار بیش از حد گزینه ها قرار بگیرید. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله هر نوع تبلیغاتی را از نحوه عملکرد آن ها گرفته تا مزایای منحصر به‌ فردشان تجزیه و تحلیل کنیم. در ادامه بخوانید تا بفهمید چه نوع تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما مناسب است.

1.تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال نیز می گویند، نوعی از انواع سایت تبلیغات اینترنتی که در وب سایت ها یا در ایمیل ها ظاهر می شوند.

برخلاف تبلیغات آنالوگ، تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که یک جمعیت شناسی خاص مانند یک نسل خاص، جنسیت، منطقه جغرافیایی یا هدف گذاری پایه بر اساس داده های تاریخی مانند فعالیت های گذشته را هدف قرار دهید. تبلیغات آنلاین نیز تعاملی هستند، به این معنی که کاربر می تواند از طریق اقداماتی مانند کلیک کردن و بازدید از سایت شما به یک تبلیغ پاسخ دهد.

یکی دیگر از ویژگی های تبلیغات آنلاین این است که به راحتی می توانید معیارها را ردیابی کنید و اثربخشی هر کمپین تبلیغاتی را تعیین کنید. با استفاده از این انبوه داده، می توانید هر بار نتایج را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید و زمینه های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید تا به طور مداوم تبلیغات خود را بهینه کنید.

اگرچه این یک پیشرفت است، بهینه سازی از طریق یادگیری ماشینی هوش مصنوعی نیز این روزها امکان پذیر است و می توانید یک تبلیغ را برای انتخاب خودکار تصاویر و تولید کپی با دقت چشمگیر برنامه ریزی کنید.

2. تبلیغات لیست محصولات

تبلیغات لیست محصولات (PLA) یا تبلیغات خرید، تبلیغاتی هستند که در موتور جستجو هنگام جستجوی یک محصول فیزیکی ظاهر می شوند. اینها تبلیغات PPC (یا پرداخت به ازای هر کلیک) هستند، به این معنی که شما فقط باید برای تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ دریافت کرده اید و نه برای تعداد دفعات مشاهده آن هزینه پرداخت کنید.

همانطور که می بینید، هر فهرست به وضوح “Ad” برچسب گذاری شده است، که باعث می شود نرخ کلیک کمتر از نتایج جستجوی ارگانیک باشد. با این حال، اگر وب ‌سایت شما هنوز جدید است و هنوز نتایجی را از سئو نمی‌بینید، تبلیغات فهرست‌ بندی محصولات یک جایگزین عالی برای جذب ترافیک فوری به سایت شما هستند.

تفاوت بین تبلیغات لیست محصولات و تبلیغات معمولی گوگل در انواع سایت تبلیغات اینترنتی

ممکن است گیج کننده باشد زیرا دو نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید با Google AdWords تنظیم کنید. اما اساساً تبلیغات معمولی گوگل می تواند توسط همه انواع مشاغل استفاده شود.

مزایای تبلیغات لیست محصولات

اگر سایت شما هنوز نسبتا جدید است و هنوز نتایجی از سئو نمی بینید، یک راه خوب برای افزایش سریع ترافیک وب شما می باشد.

معایب تبلیغات لیست محصولات

فهرست‌ها به وضوح به عنوان «حمایت‌ شده» برچسب‌ گذاری می‌شوند که باعث می‌شود نرخ کلیک (CTR) کمتر از نتایج جستجوی ارگانیک باشد.

3. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری که به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود، مدت‌هاست که وجود داشته است. این نوعی از انواع سایت تبلیغات اینترنتی است که در آن یک فضای از پیش تعیین شده در یک وب سایت به عنوان “املاک آنلاین” برای درج آگهی خریداری می شود. هدف از تبلیغات نمایشی، قرار گرفتن در معرض بیشتر برند است و برای جذب مشتریان جدیدی که هنوز نام محصول را نشنیده اند، ایده آل است.

از تبلیغات بنری نیز می‌ توان برای هدف ‌گیری مجدد کمپین‌ها استفاده کرد، که در آن شما تبلیغات خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنید که روی صفحه نمایش کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند نمایش داده شود تا آنها را بازگردانید و خرید را بیشتر تشویق کنید. همچنین می‌توانید آگهی‌های بنری را به گونه‌ای تنظیم کنید که بر اساس جمعیت‌شناسی خاص، تقسیم ‌بندی بر اساس جنسیت، سن یا منطقه، نمایش داده شوند و زمان نمایش این تبلیغات را انتخاب کند.

انواع سایت تبلیغات اینترنتی
انواع سایت تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات بنری

  • بسیار قابل تنظیم از نظر شکل، اندازه، مکان و نوع محتوا (متن ساده، تصویر، انیمیشن یا ویدیو)
  • از طریق شبکه نمایش گوگل، شما به راحتی به میلیون ها سایت از حساب تبلیغات گوگل خود دسترسی دارید.

معایب تبلیغات بنری

  • اینترنت با تبلیغات بنری بیش از حد اشباع شده است، بنابراین مردم تمایل دارند آنها را نادیده بگیرند و در نتیجه نرخ کلیک پایین (CTR)  ایجاد می شود.
  • مسدود کننده های تبلیغاتی می توانند در وهله اول از دیدن تبلیغات شما توسط کاربران جلوگیری کنند.
  • هزینه فضای تبلیغاتی ممکن است گران باشد.

4. پلتفرم های سمت تقاضا  (DSP)

پلتفرم سمت تقاضا (DSP) ابزاری است که توسط کسب‌وکارها برای پیشنهاد فضای تبلیغاتی در زمان واقعی و خرید تبلیغات موبایل، جستجو و ویدیو از یک بازار استفاده می‌شود. بنابراین به جای رفتن به فروشندگان فردی مانند Google Ads برای خرید موجودی آگهی، می توانید در عوض تبلیغات را از چندین کانال در یک مکان خریداری کنید.

پلتفرم‌های سمت تقاضا همچنین از روشی به نام «تبلیغات برنامه‌ای» استفاده می‌کنند که در آن تبلیغاتی که خریداری می‌کنید بر اساس یک الگوریتم پیچیده منتشر می‌شوند. شما بودجه تبلیغاتی و هدف اصلی خود را زودتر از موعد تعیین می کنید، و سپس زمانی که کاربران از یک سایت بازدید می کنند، الگوریتم تعیین می کند که کدام تبلیغات را در زمان واقعی از طریق “جنگ مناقصه” بین شما و برندهای دیگر که برای همین موضوع با هم رقابت می کنند، نمایش دهد.

مزایای  DSP

داده های قابل توجهی را می توان در مورد کاربرانی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند جمع آوری کرد، زیرا پلتفرم های DSP اغلب با ارائه دهندگان داده های شخص ثالث شریک هستند.

هدف گذاری پیشرفته با کمک الگوریتم (که به معنای تبدیل بیشتر نیز هست)

معایب  DSP

سرمایه گذاری اولیه بالا، زیرا باید یک ابزار DSP جدید را ادغام کنید. ابزارهای DSP ممکن است برای برخی بسیار پیچیده باشند و مانع ورود زیادی از نظر یادگیری نحوه استفاده کامل از آن ها وجود دارد.

5. تبلیغات وابسته

تبلیغات وابسته یا به طور کلی تر بازاریابی وابسته به زمانی اشاره دارد که یک وب سایت تبلیغات کسب و کار دیگری را در ازای پورسانت هر سرنخ کسب شده که به فروش واقعی تبدیل می شود، تبلیغ می کند.

مزایای تبلیغات وابسته

بازگشت سرمایه (ROI) بالاست، زیرا شرکت تبلیغاتی معمولاً فقط برای ترافیک تبلیغاتی که به فروش تبدیل می شود، پرداخت می کند

می توانید شرایط برنامه بازاریابی وابسته خود را تعیین کنید، مانند نحوه کار کمیسیون و میزان پرداختی که می خواهید بپردازید

اگر وبلاگ یا سایت رسانه ای را انتخاب کنید که در جایگاه هدف شما محبوب است، برای دستیابی به یک مخاطب خاص عالی است

معایب تبلیغات وابسته

کنترل کمتری بر برندسازی و جنبه‌های خلاقانه، به همان اندازه که به شرکت وابسته واگذار می ‌شود. برای راه اندازی یک برنامه وابسته به کار و برنامه ریزی زیادی نیاز است (مانند پیش نویس قراردادها با شرایط و ضوابط روشن)

6. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی با ظاهر و احساس وب ‌سایتی که در آن قرار گرفته ‌اند مطابقت دارد، در نتیجه مانند تبلیغات معمولی متمایز نمی ‌شوند، و در عوض به طور منسجم با بقیه طراحی صفحه وب جریان دارند. به عنوان مثال می‌ توان به نتایج جستجوی حمایت‌شده در Google، که با بقیه نتایج مطابقت دارند و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند استوری اینستاگرام، که ممکن است چند ثانیه بعد آن‌ها را تماشا کنید زیرا در ابتدا شبیه به استوری‌های معمولی به نظر می ‌رسند. البته لازم به ذکر است که هنوز باید یک برچسب واضح وجود داشته باشد که به کاربر اطلاع دهد که این یک تبلیغ است، مانند آنچه در این مثال از تبلیغات Google که هنگام جستجوی «خدمات طراحی وب» نشان داده می شوند، می بینیم.

انواع سایت تبلیغات اینترنتی
انواع سایت تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات بومی

در مقایسه با پنجره های بازشو یا بنرهای مزاحم، برای کاربران ایجاد اختلال نمی کند. ناشران رسانه می توانند از تبلیغات در سایت خود بدون به خطر انداختن طراحی یا تجربه کاربری کسب درآمد کنند.

تبلیغات بومی در برابر خستگی دیجیتال یا واقعیتی که مصرف ‌کنندگان از تبلیغات سنتی استفاده می ‌کنند کار می ‌کنند، و طبق گفته Outbrain ، کاربران 50 درصد بیشتر از تبلیغات بنری به تبلیغات بومی نگاه می ‌کنند و در نتیجه نوید قرار گرفتن بیشتر و نرخ کلیک بالاتر را می‌دهند.

معایب تبلیغات بومی

قیمت تبلیغات بومی بسیار بالاست. شما باید سایت‌های رسانه‌ای را پیدا کنید که طراحی آن‌ها با برند شما مطابقت داشته باشد و گزینه‌های شما را برای مکان‌های تبلیغاتی محدود کند.

7. تبلیغات رسانه های اجتماعی

از Tiktok گرفته تا Reddit، پلتفرم های رسانه های اجتماعی شرایط عالی را برای تبلیغات ارائه می دهند. به عنوان مثال، با تبلیغات فیس بوک، می توانید مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، عنوان شغلی، مکان، علایق و حتی خریدهای گذشته انتخاب کنید و به شما این امکان را می دهد تا با پیامی متناسب با آنها به مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.

برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، توصیه می‌کنم تست A/B را با کمپین‌های کوتاه در پلت‌فرم‌های مختلف انجام دهید تا ببینید مخاطبان شما بیشتر با کدام کانال‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. سپس، منطقه را وارد کنید و روی کانال برنده تمرکز کنید.

در زیر نمونه ای از تبلیغات فیس بوک گوگل (شما می توانید به دلیل برچسب “اسپانسر” بگویید که یک تبلیغ است) است که پلتفرم ابری Google را تبلیغ می کند. این یک مثال عالی برای ارجاع است، زیرا طراحی گرافیکی کاملاً با مارک Google مطابقت دارد و سایتی که باز می شود تداوم بصری یکسانی دارد. همچنین، این تبلیغ در هنگام شروع به کار اعتباری 300 دلاری را وعده می دهد که به بیننده دلیل روشنی برای کلیک کردن می دهد.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  • بسته به پلتفرم، اینها می توانند نسبتاً مقرون به صرفه باشند
  • به راحتی می توانید مخاطبان دقیقی را که می خواهید از سایت خود بازدید کنند، هدف قرار دهید
  • از طریق اشتراک گذاری و لایک، تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند به طور طبیعی نیز گسترش یابد

معایب تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  • کاربران می توانند بازخورد منفی بگذارند و در نتیجه به برداشت دیگر کاربران از برند شما آسیب وارد کنند

8. تبلیغات ویدیویی

معمولاً وقتی به تبلیغات ویدیویی اشاره می‌کنیم، منظور محتوای ویدیویی است که در سایت‌های اشتراک ‌گذاری ویدیو مانند YouTube  پخش می‌شود. تبلیغات YouTube معمولاً بر اساس هزینه به ازای هر بازدید پرداخت می شود. هر نما بسته به صنعت هدف و کلمات کلیدی شما بین 0.10 تا 0.30 دلار هزینه دارد. همچنین، اگر حداکثر بودجه را تعیین کنید، آنقدر هزینه از شما دریافت می‌شود و هرگز نمی ‌توانید از آن عبور کنید.

متداول ترین نوع تبلیغات یوتیوب “تبلیغات TrueView In-Stream” نام دارد. اینها تبلیغات قابل رد شدن هستند که قبل از شروع ویدیوی اصلی پخش می شوند. تبلیغ ‌کنندگان تنها زمانی باید هزینه این تبلیغات را بپردازند که کاربر بیش از 30 ثانیه آن را تماشا کرده یا روی تبلیغ کلیک کرده و یک URL را باز کرده باشد.

نوع دیگری از تبلیغات درون جریانی نیز وجود دارد که قابل رد شدن نیستند و قبل، وسط یا بعد از یک ویدیوی 10 دقیقه‌ای یا بیشتر پخش می‌شوند. هزینه این تبلیغات بر اساس PPC پرداخت می شود، بنابراین شما می خواهید یک CTA فریبنده ارائه دهید تا بیشترین تعداد تبدیل ممکن را به دست آورید.

مزایای تبلیغات ویدیویی

  • از آنجایی که شما معمولاً بر اساس CPC پرداخت می کنید، تبلیغات درون جریانی بسیار مقرون به صرفه هستند (و حتی اگر تبلیغ شما نادیده گرفته شود، باز هم می توانید چند ثانیه در معرض دید برند قرار بگیرید)
  • فرصت های زیادی برای خلاقیت و متمایز شدن از سایر تبلیغات با محتوای ویدیویی
انواع سایت تبلیغات اینترنتی
انواع سایت تبلیغات اینترنتی

معایب تبلیغات ویدیویی

  • شما نمی توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما در کنار کدام ویدیو پخش شود، و در گذشته، در مورد پخش تبلیغات در کنار سخنان نفرت انگیز و محتوای تروریستی بحث و جدل وجود داشته است.
  • اگر بتوان در عرض 5 ثانیه از تبلیغ ویدیویی رد شد، انتقال به موقع پیام شما چالش برانگیز است.

9. تبلیغات ایمیلی

دو روش متداول برای تبلیغات با ایمیل وجود دارد. یکی این است که تبلیغات بنری و لینک ها را در سربرگ یا پاورقی خبرنامه های ایمیل درج کنید، و دیگری این که کاربران اولویت های خود را ثبت کنند و سپس ایمیل های تبلیغاتی را ارسال کنند که مطابق با این اولویت ها باشد.

مزایای تبلیغات ایمیلی

  • هیچ هزینه ای برای ارسال از طریق ایمیل ندارد
  • از آنجایی که ایمیل در دستگاه ذخیره می شود، تا زمانی که ایمیل باقی بماند، تبلیغ ناپدید نخواهد شد

معایب تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی اغلب دارای نرخ کلیک پایینی هستند، زیرا در وهله اول جذب مشتریان برای باز کردن یک پیام تبلیغاتی دشوار است، و حتی سخت تر است که آنها را وادار به کلیک بر روی آگهی اگر به طور خاص با نیازهای آنها مرتبط نیست

10. تبلیغات درون بازی

تبلیغات درون بازی تبلیغاتی هستند که در بازی های رایانه ای یا ویدیویی وجود دارند. یکی از رایج ترین نمونه های تبلیغات درون بازی، بیلبوردهایی است که در بازی های ورزشی ظاهر می شوند. تبلیغات درون بازی همچنین ممکن است به عنوان محصولات با نام تجاری مانند اسلحه، اتومبیل یا لباسی که به عنوان نماد وضعیت بازی وجود دارد ظاهر شوند.10. تبلیغات موبایل

11. تبلیغات موبایلی

تبلیغات موبایلی تبلیغاتی هستند که در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هر دستگاه تلفن همراه دیگری نمایش داده می‌شوند . بسیاری از پلتفرم‌ها، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، گزینه‌های منحصربه‌فرد تبلیغات موبایلی خود را ارائه می‌کنند. اگر در Google Ads تبلیغ می کنید، می توانید در دستگاه های تلفن همراه تبلیغ کنید.

خلاصه

در این مقاله تعدادی از انواع سایت تبلیغات اینترنتی را معرفی کردیم: تبلیغات لیست محصولات، تبلیغات نمایشی، تبلیغات پلت فرم سمت تقاضا، تبلیغات وابسته، تبلیغات بومی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات ایمیل.

به عنوان آخرین توصیه، هنگام انتخاب یک رسانه تبلیغاتی، بهترین کار این است که مخاطب هدف، بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید و تحقیق کنید که مخاطبان شما احتمالاً در کدام کانال بیشتر فعال هستند و تصمیم خود را بر این اساس قرار دهید. هر کسب و کار و پایگاه مشتری کاملاً متفاوت خواهد بود، بنابراین شما واقعاً باید رسانه ای را پیدا کنید که برای شما و وضعیت فعلی شما بهترین کار را دارد.

تفاوت بین تبلیغات لیست محصولات و تبلیغات معمولی گوگل چیست؟

ممکن است گیج کننده باشد زیرا دو نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید با Google AdWords تنظیم کنید. اما اساساً تبلیغات معمولی گوگل می تواند توسط همه انواع مشاغل استفاده شود.

مزایای تبلیغات بنری را شرح دهید؟

سیار قابل تنظیم از نظر شکل، اندازه، مکان و نوع محتوا (متن ساده، تصویر، انیمیشن یا ویدیو)
از طریق شبکه نمایش گوگل، شما به راحتی به میلیون ها سایت از حساب تبلیغات گوگل خود دسترسی دارید.

معایب تبلیغات ویدیویی را شرح دهید؟

شما نمی توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما در کنار کدام ویدیو پخش شود، و در گذشته، در مورد پخش تبلیغات در کنار سخنان نفرت انگیز و محتوای تروریستی بحث و جدل وجود داشته است.
اگر بتوان در عرض 5 ثانیه از تبلیغ ویدیویی رد شد، انتقال به موقع پیام شما چالش برانگیز است.

10 دیدگاه برای “انواع سایت تبلیغات اینترنتی

  1. اشتراک‌ها: سایت تبلیغات اینترنتی - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

  2. مهدی غلامحسینی گفته:

    مقاله های خیلی مفیدهیک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت از طریق انواع سایت تبلیغات اینترنتی به عنوان کانالی برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند

  3. Amin DehghanNejad گفته:

    اگر آگهی در زمان مناسب در شبکه مناسب منتشر شود، امکانات یک آگهی بسیار زیاد است. وقتی صحبت از تبلیغات بومی می شود، گزینه ها عملا بی نهایت هستند

  4. berlin گفته:

    تبلیغات بنری که به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود، مدت‌هاست که وجود داشته است. این نوعی از انواع سایت تبلیغات اینترنتی است که در آن یک فضای از پیش تعیین شده در یک وب سایت به عنوان “املاک آنلاین” برای درج آگهی خریداری می شود. هدف از تبلیغات نمایشی، قرار گرفتن در معرض بیشتر برند است و برای جذب مشتریان جدیدی که هنوز نام محصول را نشنیده اند، ایده آل است

  5. benjamin گفته:

    تبلیغات آنلاین که به عنوان تبلیغات بر بستر اینترنت می دانندکه استراتژی بازاریابی است که از اینترنت از طریق انواع سایت تبلیغات اینترنتی که مردم را جذب می کنند

  6. Nazanin heshmati گفته:

    برای رسیدن به کسب و کار دلخواه خود و فروش مدنظر خود ، شما باید طبق اولویت های امروزی پیش بروید و طبق خواسته های مردم تولید محتوا کرده و تبلیغات بسازید

  7. Parham گفته:

    تبلیغات وابسته یا به طور کلی تر بازاریابی وابسته به زمانی اشاره دارد که یک وب سایت تبلیغات کسب و کار دیگری را در ازای پورسانت هر سرنخ کسب شده که به فروش واقعی تبدیل می شود، تبلیغ می کند. مطالب بسیار کامل بود

  8. سعید گفته:

    پلتفرم‌های سمت تقاضا همچنین از روشی به نام «تبلیغات برنامه‌ای» استفاده می‌کنند که در آن تبلیغاتی که خریداری می‌کنید بر اساس یک الگوریتم پیچیده منتشر می‌شوند. شما بودجه تبلیغاتی و هدف اصلی خود را زودتر از موعد تعیین می کنید، و سپس زمانی که کاربران از یک سایت بازدید می کنند، الگوریتم تعیین می کند که کدام تبلیغات را در زمان واقعی از طریق “جنگ مناقصه” بین شما و برندهای دیگر که برای همین موضوع با هم رقابت می کنند، نمایش دهد.

  9. امیرحسین گفته:

    امروزه با گسترش زیاد کسب و کار ها وجود تبلیغات یک امر ضروریست. انواع سایت تبلیغات جهت استفاده کسب و کار ها از آنها باعث رشد سریع آنها ها میشود

  10. مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

    در حالی که تبلیغات آنلاین یک روش بسیار مقرون به صرفه برای جذب مشتریان به سایت شما است، اگر تازه شروع کرده اید، می توانید تحت فشار بیش از حد گزینه ها قرار بگیرید. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله هر نوع تبلیغاتی را از نحوه عملکرد آن ها گرفته تا مزایای منحصر به‌ فردشان تجزیه و تحلیل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *