استراتژی های انواع سایت تبلیغات

استراتژی های انواع سایت تبلیغات

در دنیای تبلیغات و بازاریابی انواع مختلف تبلیغات وجود دارد انتخاب یکی از این انواع برای کسب و کار خود کاری دشوار است. در این مقاله با استراتژی های انواع سایت تبلیغات آشنایتان می کنیم تا دیگر برای انتخاب به مشکل نخورید و آگاهانه انتخاب خود را انجام دهید

گام های ایجاد استراتژی های انواع سایت تبلیغات خلاقانه

گام های کلی ایجاد استراتژی های انواع سایت تبلیغات شامل پنج مرحله می شود. در ادامه به معرفی و توضیح این پنج مرحله می پردازیم.

1.تعیین کنید چه چیزی می فروشید

اگر تجارت الکترونیک شما فقط یک محصول را تولید و به فروش می رساند، یا اگر قبلاً یک پرفروش آشکار دارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

با این حال، اگر کسب و کار شما دارای کاتالوگ محصولات بزرگ تری است، باید شناسایی کنید که کدام یک از محصولات شما ارزشمندتر هستند و بنابراین باید در تلاش های تبلیغاتی شما نقش محوری داشته باشند.

هنگامی که ارزش هر یک از محصولات خود را محاسبه کردید، می توانید تعیین کنید که کدام یک سود بالایی ایجاد می کنند اما در حساب تبلیغاتی نشان داده نمی شوند و بر اساس آن تنظیم می شود. در حالی که می توانید یک تبلیغ خوب برای یک محصول با فروش متوسط ​​ایجاد کنید، ارائه یک محصول پرفروش احتمالاً منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شودد.

2. درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

در نهایت، مشتری فقط خود محصول فیزیکی را خریداری نمی کند، بلکه مهمتر از آن، کاری است که محصول می تواند برای او انجام دهد. در واقع سه سطح از مشکلات محصول را شناسایی می کنند:

  • فیزیکی : خود محصول.
  • عملکردی : کاری که محصول برای مشتری انجام می دهد.
  • هویت : اینکه محصول چه احساسی در مشتری ایجاد می کند.

بنابراین، قبل از اینکه بخواهید به مخاطبان خود بفروشید، ابتدا باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و چه می خواهند. اما دانستن هدف عملکردی محصول و آنچه که مشتریان شما واقعاً می خواهند، همیشه سیاه و سفید نیست.

در اینجا چند نکته برای کمک به پاسخ به این سؤالات وجود دارد

  • ابتدا نظرات را بخوانید. چه مثبت و چه منفی، نظرات مشتریان بینش ارزشمندی در مورد آنچه مشتریان شما می خواهند و اینکه آنها واقعاً محصول شما را می بینند، هستند. این بررسی‌ها می‌توانند از فروشگاه آنلاین، وبلاگ‌ها، ویدیوهای YouTube یا پست‌های Reddit شما باشند. برای مطالعه آنها وقت بگذارید. آنها یا به شما اطمینان می دهند که کسب و کار شما در مسیر درست است، یا به شما بینشی در مورد نحوه تغییر جهت می دهند.
  • دوم، از Google Trends و جستجوی کلمات کلیدی برای کمک به درک نحوه تفکر مشتریان در مورد محصولات و/یا موضوعات مختلف استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه یا عبارت را تایپ کنید و بخش «پرسش‌های مرتبط» مشخص می‌کند که کدام مناطق بیشترین حجم جستجو را برای آن عبارت دارند، همچنین موضوعات و پرس‌و‌جوهای مرتبط، که راه‌هایی را باز می‌کند که می‌تواند پتانسیل را برای این عبارت داشته باشد.
  • در نهایت، هشتگ های مرتبط را در شبکه های اجتماعی برند خود جستجو کنید. این می تواند فرصتی عالی برای یافتن جستجوی ارگانیک برای محصولات شما باشد.

3. از یک پلتفرم خلاقانه استفاده کنید

در حالی که پیدایش رسانه های اجتماعی درها را به روی فرصت های جدید زیادی برای تبلیغات دیجیتال باز کرده است، شما باید با این واقعیت روبرو شوید که همه پلت فرم های اجتماعی محدودیت های خاص خود را دارند. اینستاگرام، اسنپ چت، فیسبوک وهمه آنها.

اما این بدان معنا نیست که شما هنوز نمی توانید در این محدودیت ها خلاق باشید. دنیایی از امکانات برای تبلیغات رسانه های اجتماعی وجود دارد، اما، البته، پلتفرم های اجتماعی با تلویزیون و مجلات بسیار متفاوت هستند، بنابراین باید چند محدودیت را در نظر داشته باشید.

استراتژی های انواع سایت تبلیغات
استراتژی های انواع سایت تبلیغات

زمان کمتری برای جلب توجه مخاطب دارید

در دنیایی از اسکرول بی پایان و ویدیوهای کوتاه، جای تعجب نیست که کاربران فیس بوک به طور متوسط ​​تنها 1.7 ثانیه را با یک قطعه از محتوای تلفن همراه صرف کنند.

بنابراین، بازاریابان زمان کمتر و کمتری دارند تا توجه مشتریان را قبل از اینکه در نهایت به چیز بعدی پیمایش کنند، جلب کنند. و راه انجام این کار با رد قوس داستانی تلویزیونی سنتی – کنش صعودی، اوج، کنش سقوط – و در عوض پذیرش یک قوس داستانی در حال ظهور است که با اوج شروع می شود. با انجام این کار، تبلیغات شما می تواند مشتریان را از ابتدا جذب کند و آنها را به یک فراخوان برای اقدام هدایت کند.

محصول شما باید ستاره نمایش باشد

در حالی که عکاسی و تبلیغات از محصولات سبک زندگی ارزش دارد، در پایان روز، هدف فروش یک محصول است، بنابراین باید نقطه کانونی اصلی شما باشد. بیش از حد روی مدل ها، بازیگران یا همه چیزهایی که برای ساخت تبلیغات انجام می شود تمرکز نکنید – در عوض، روی جذب خود محصول تمرکز کنید و به آن اجازه دهید به تنهایی بدرخشد.

ایجاد تبلیغات برای موبایل

با توجه به اینکه بیش از 98 درصد از کاربران فیس بوک از طریق یک دستگاه تلفن همراه به برنامه دسترسی دارند ، بسیار مهم است که تبلیغات شما نه تنها برای یک تلویزیون 16 در 9 یا صفحه نمایش دسکتاپ ساخته شوند، بلکه باید برای استفاده از تلفن همراه نیز تنظیم شوند.

تبلیغات شما نه تنها باید از نظر فیزیکی بر روی صفحه نمایش موبایل قرار گیرد، بلکه باید با در نظر گرفتن کاربر موبایل طراحی شود. این به معنای نام تجاری خوانا، متن بزرگ و واضح، گرافیک چشم نواز و تعامل در هر زمان ممکن است.

4. یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید

اکنون که محصول، مخاطبان و پلتفرم خود را می شناسید، زمان آن رسیده است که کارها را وارد عمل کنید.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ در اینجا چهار مرحله وجود دارد که شما را در مسیر ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق قرار می دهد.

اهداف خود را مشخص کنید

اگرچه ممکن است اولین قدم واضح باشد، اما تعیین اهداف روشن و قابل دسترس، پایه ای حیاتی برای ایجاد یک کمپین موفق است. می‌توان به راحتی وارد یک کمپین با چشم‌انداز و جاه‌طلبی زیاد شد، اما اگر رویکرد متمرکزی نداشته باشید، این جاه‌طلبی‌ها ممکن است کوتاهی کنند. خواه آگاهی از برند باشد، فالوورهای بیشتر در رسانه های اجتماعی یا رتبه بالاتر سئو، مطمئن شوید که یک هدف قابل تعریف در ذهن دارید که می تواند شما را در تصمیم گیری در طول فرآیند راهنمایی کند.

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

اگرچه قبلاً به این موضوع اشاره کردیم، باز هم باید گفت: مخاطبان خود را بشناسید. هرچه بیشتر درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند، بهتر می توانید تبلیغات خود را اصلاح کنید تا نیازهای آنها را بهتر برآورده کنید.

شخصیت مشتری را بشناسید

این با مرحله قبل همراه است، اما اینجا جایی است که شما کمی عمیق تر خواهید رفت. شخصیت مشتری شرح مفصلی از مشتری هدف شما است که مشخصات جمعیتی آنها مانند سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد و سایر جزئیاتی را که ممکن است بر نحوه تصمیم گیری آنها برای خرید تأثیر بگذارد، برجسته می کند.

بودجه خود را مشخص کنید

در حالی که این ممکن است سرگرم کننده ترین بخش نباشد، ارزیابی بودجه برای تعیین محدودیت های شما و نحوه تخصیص منابع کلیدی است. خوشبختانه، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به طور کلی ارزان ‌تر از بازاریابی سنتی است، بنابراین سرمایه ‌گذاری‌های شما در دیجیتال اغلب پول بیشتری را برای شما به ارمغان می ‌آورد.

استراتژی های انواع سایت تبلیغات
استراتژی های انواع سایت تبلیغات

5. عملکرد خود را بهبود ببخشید

بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) می ‌تواند به شما نشان دهد که آیا تبلیغات شما کار می‌ کنند یا خیر، اما اگر اینطور نیست، نمی ‌توانند دلیل آن را به شما بگویند.

در نهایت، هدف از تبلیغات رسانه های اجتماعی افزایش ترافیک و کسب فروش بیشتر است. اما قبل از اینکه مشتری دکمه «تکمیل خرید» را بزند، چندین مرحله وجود دارد که آنها باید طی کنند تا به آنجا برسند و به عنوان یک بازاریاب، این وظیفه شماست که مطمئن شوید که انجام می دهد.

برای کمک به درک اینکه مشتریان چگونه تبلیغات و محتوا را تجربه می کنند، می توانید از سیستم AIDA استفاده کنید که مخفف توجه، علاقه، تمایل و عمل است.

AIDA که در سال 1898 توسط مدیر تبلیغات E. St. Elmo Lewis طراحی شد، یک مدل رفتاری است که چهار تأثیری را که یک تبلیغ باید در مشتری ایجاد کند برجسته می کند. در زیر تصویری عالی ارائه شده است که جزئیات هر یک از این افکت‌ها و ظاهر آنها در عمل را نشان می‌دهد.

انواع استراتژی های انواع سایت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

روزگاری که بیلبوردها و مجلات تنها رسانه های تبلیغاتی بودند، گذشته است. همانطور که دنیای محتوا و بازاریابی دیجیتال رشد می کند، مجموعه ای از گزینه های تبلیغاتی برای انتخاب وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و محدودیت های منحصر به فرد خود را دارند. در اینجا ما برخی از رایج ترین انواع تبلیغات و اینکه چگونه می توانند به کمپین شما ارزش بیافزایند را برجسته می کنیم.

1. تبلیغات عکس

احتمالاً آشنا ترین نوع تبلیغات است، اغلب تبلیغات عکسی را در فیدهای خبری، نوارهای کناری و بنرها مشاهده خواهید کرد. ایجاد آنها نسبت به سایر تبلیغات مانند ویدیوها و داستان ها کمی ساده تر است، اما باید مطمئن شوید که عکس های شما با کیفیت هستند. به عنوان مثال، Sprout Social  پیکسل های 1080×1080 را برای تبلیغات تصویری و چرخ فلکی اینستاگرام توصیه می کند.

تبلیغات عکس برای ایجاد آگاهی از برند عالی هستند، زیرا محصول شما را درست در مقابل مشتری قرار می دهند. فقط مطمئن شوید که تصاویر شما از نظر سبک با پست ها و داستان های شما سازگار است تا کاربران بلافاصله تبلیغ را با برند شما مرتبط کنند.

و البته، تبلیغات عکس در آوردن ترافیک به وب سایت شما موثر است. در واقع، یک مطالعه فیس بوک نشان داد که یک سری از تبلیغات فقط عکس از سایر قالب های تبلیغاتی در ایجاد ترافیک منحصر به فرد بهتر عمل می کند.

برخلاف پست‌های ارگانیک، تبلیغات عکس ممکن است شامل یک دکمه فراخوان برای اقدام مانند «اکنون خرید کنید» یا «دانلود» باشد که به ایجاد یک تجربه خرید یکپارچه برای مشتری کمک می‌کند.

2. تبلیغات ویدیویی

به گفته ویدیارد، بیش از نیمی از کاربران شبکه های اجتماعی اگر یک ویدیوی کامل کمتر از یک دقیقه باشد، تماشا می کنند و هر چه طولانی تر باشد، این درصد کمتر می شود.

این به این معنی است که شما فقط زمان کوتاهی دارید تا کاربر را بچرخانید و او را درگیر نگه دارید. خوشبختانه، پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و فیس‌بوک به شما امکان می‌دهند تبلیغات ویدیویی کوتاه و حلقه‌ای ایجاد کنید که کاربران می‌توانند در حین پیمایش در فید خود به سرعت آن‌ها را مشاهده کرده و با آن تعامل داشته باشند.

3. تبلیغات استوری

بر اساس مطالعه ای که توسط کسب و کار اینستاگرام انجام شد، نیمی از کاربران مورد بررسی گفتند که از یک وب سایت برای خرید محصول یا خدمات در نتیجه مشاهده آن در تبلیغات Stories بازدید کرده اند و با توجه به اینکه اینستاگرام ۱ میلیارد کاربر فعال دارد، این فرصت بزرگی برای شماست تا برند خود را بشناسید.

اگر در استوری های فیس بوک تبلیغ می کنید، یک عکس را می توان به مدت شش ثانیه مشاهده کرد، در حالی که یک ویدیو می تواند تا 15 ثانیه پخش شود. از طرف دیگر، تبلیغات استوری اینستاگرام می تواند تا 120 ثانیه طول بکشد، چه در حال استفاده از عکس یا فیلم باشید. در هر دو پلتفرم، تبلیغات Stories در قالب تمام صفحه، نمایش داده می ‌شود و به محصول شما اجازه می ‌دهد تا زمانی که توجه مشتری خود را جلب می‌ کنید، تمرکز کامل داشته باشد.

استراتژی های انواع سایت تبلیغات
استراتژی های انواع سایت تبلیغات

4. تبلیغات مسنجر

نه، تبلیغات رسانه های اجتماعی نباید فقط در فید خبری کاربر ظاهر شوند. تبلیغات مسنجر فیس بوک، برخلاف تبلیغات عکس، ویدیو و استوری، بین مکالمات در تب چت کاربر در مسنجر نمایش داده می شود. مشتریان بالقوه می توانند برای شروع یک مکالمه خودکار از طریق مسنجر روی تبلیغ کلیک کنند، یا تبلیغ می تواند آنها را برای مرور محصولات به وب سایت شما پیوند دهد.

نمونه هایی از استراتژی های انواع سایت تبلیغات در رسانه های اجتماعی

پس از اینکه پلتفرم اجتماعی خود و انواع تبلیغاتی را که می خواهید نمایش دهید مشخص کردید، زمان آن رسیده است که چرخ های تبلیغاتی خود را به حرکت درآورید. برای کمک به شروع، در اینجا پنج استراتژی رسانه اجتماعی برای جلب توجه بیشتر به محتوای شما و تبدیل بینندگان به مشتری آورده شده است.

1. هدف گیری مخاطبان

هدف قرار دادن یک مخاطب به این معنی است که بر روی یک جمعیت منتخب، خواه سن، جنسیت، شغل یا علاقه، منطقه بندی کنید اما شما نمی توانید همه را با استفاده از یک تاکتیک هدف قرار دهید.

با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی، نظرسنجی و مصاحبه با مشتریان و ایجاد پرسونای مشتری واضح، تصویر بهتری از اینکه مشتری شما چه کسی است به دست خواهید آورد و بنابراین می توانید آنها را با دقت بیشتری هدف قرار دهید.

نه تنها باید مشتریان جدید و بالقوه را هدف قرار دهید، بلکه باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی را نیز هدف قرار می دهید. این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را یادآوری کنند، حتی اگر قبلاً خریدی انجام داده باشند، و بسیار مقرون به صرفه تر از تبلیغات برای مشتریان بالقوه است.

2. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

این ممکن است ناگفته نماند، اما یکی از جنبه های کلیدی تبلیغات رسانه های اجتماعی، ارتقای استراتژی رسانه های اجتماعی شما است. تبلیغ و استفاده مجدد از محتوای ارگانیک خود در کانال های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا داستان برند خود را بگویید و آن را متمایز کنید.

3. جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی

با استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو (RLSA)، می‌توانید تبلیغات جستجوی PPC خود را بر اساس اینکه آیا مشتری قبلاً از فروشگاه آنلاین شما بازدید کرده است و همچنین صفحاتی را که مشاهده کرده است، تنظیم کنید. به این ترتیب می توانید کاربرانی را که از قبل با کسب و کار شما آشنا هستند هدف قرار دهید.

با این حال، می‌توانید با ترکیب جستجوی پولی با تبلیغات اجتماعی برای هدف قرار دادن افرادی که برند شما را می‌شناسند و یا نمی‌شناسند، این کار را ارتقا دهید.

با اولین هدف قرار دادن تبلیغات اجتماعی، می توانید آگاهی از برند ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا با محصولات شما بیشتر آشنا شوند. سپس، زمانی که بعداً تبلیغات PPC شما را ببینند، احساس راحتی بیشتری خواهند کرد و تمایل دارند روی وب سایت شما کلیک کنند.

4. نمره کیفیت را بهبود بخشید

امتیاز کیفیت یک معیار رتبه ‌بندی است که موتورهای جستجو برای نشان دادن کیفیت کلمات کلیدی و تبلیغات PPC شما از آن استفاده می‌ کنند و بنابراین یکی از جنبه‌ های کلیدی تبلیغات رسانه ‌های اجتماعی است. هرچه امتیاز کیفی شما بالاتر باشد، تبلیغ شما رتبه بالاتری خواهد داشت و با هزینه کمتر به ازای هر تعامل، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

با ارسال ارگانیک در پلتفرم‌های تبلیغات اجتماعی و ردیابی تعامل با هر تبلیغ، می‌توانید مشخص کنید که کدام آگهی‌های پولی دارای بهترین عملکرد هستند اینها همانهایی هستند که می‌خواهید تبلیغ کنید.

استراتژی های انواع سایت تبلیغات
استراتژی های انواع سایت تبلیغات

5. تعامل کاربر را برای سئو بهینه کنید

یکی از راه های کلیدی برای آوردن ترافیک به وب سایت و در نتیجه افزایش فروش، بهینه سازی محتوای تبلیغاتی است. در میان سایر عوامل رتبه بندی مانند کلمات کلیدی، سرعت صفحه و سازگاری با موبایل، یکی از عوامل بالقوه سئو ، تعامل کاربر است. این معیارها شامل نرخ کلیک (CTR)، نرخ پرش و نرخ تبدیل و سایر موارد است.

با این حال، حتی اگر تعامل کاربر یک عامل اصلی رتبه‌بندی برای موتورهای جستجو نباشد، CTR و نرخ تبدیل بالا همچنان به رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک بهتر و تبدیل‌های بیشتر دست می‌یابد.

برای مشخص کردن اهداف خود در استراتژی های انواع سایت تبلیغات چه باید کرد؟

اگرچه ممکن است اولین قدم واضح باشد، اما تعیین اهداف روشن و قابل دسترس، پایه ای حیاتی برای ایجاد یک کمپین موفق است. می‌توان به راحتی وارد یک کمپین با چشم‌انداز و جاه‌طلبی زیاد شد، اما اگر رویکرد متمرکزی نداشته باشید، این جاه‌طلبی‌ها ممکن است کوتاهی کنند. خواه آگاهی از برند باشد، فالوورهای بیشتر در رسانه های اجتماعی یا رتبه بالاتر سئو، مطمئن شوید که یک هدف قابل تعریف در ذهن دارید که می تواند شما را در تصمیم گیری در طول فرآیند راهنمایی کند.

چگونه می توانیم شخصیت مشتری خود را بشناسیم؟

این با مرحله قبل همراه است، اما اینجا جایی است که شما کمی عمیق تر خواهید رفت. شخصیت مشتری شرح مفصلی از مشتری هدف شما است که مشخصات جمعیتی آنها مانند سن، موقعیت مکانی، شغل، درآمد و سایر جزئیاتی را که ممکن است بر نحوه تصمیم گیری آنها برای خرید تأثیر بگذارد، برجسته می کند.

چگونه می توان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبلیغ کرد؟

این ممکن است ناگفته نماند، اما یکی از جنبه های کلیدی تبلیغات رسانه های اجتماعی، ارتقای استراتژی رسانه های اجتماعی شما است. تبلیغ و استفاده مجدد از محتوای ارگانیک خود در کانال های رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا داستان برند خود را بگویید و آن را متمایز کنید.

8 دیدگاه برای “استراتژی های انواع سایت تبلیغات

  1. اشتراک‌ها: انواع سایت تبلیغات - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

  2. Nazanin heshmati گفته:

    برای داشتن تبلیغاتی مقرون به صرفه و تاثیر گذار شما نیازمند شناخت استراتژی های مختلف تبلیغات هستید که این متن با شما کمک زیادی خواهد کرد

  3. benjamin گفته:

    در حوزه تبلیغات انواع مختلفی وجود دارد که احتمالا باعث سردرگمی شما شده است با خواندن این مقاله حتما از سردرگمی خارج خواهید شد

  4. Parham گفته:

    توجه به اینکه بیش از ۹۸ درصد از کاربران فیس بوک از طریق یک دستگاه تلفن همراه به برنامه دسترسی دارند ، بسیار مهم است که تبلیغات شما نه تنها برای یک تلویزیون ۱۶ در ۹ یا صفحه نمایش دسکتاپ ساخته شوند، بلکه باید برای استفاده از تلفن همراه نیز تنظیم شوند. مطالب بسیار جالب بود

  5. مهدی غلامحسینی گفته:

    در این مقاله با استراتژی های انواع سایت تبلیغات آشنا میشود تا دیگر برای انتخاب به مشکل نخورید و آگاهانه انتخاب خود را انجام دهید

  6. berlin گفته:

    بر اساس مطالعه ای که توسط کسب و کار اینستاگرام انجام شد، نیمی از کاربران مورد بررسی گفتند که از یک وب سایت برای خرید محصول یا خدمات در نتیجه مشاهده آن در تبلیغات Stories بازدید کرده اند و با توجه به اینکه اینستاگرام ۱ میلیارد کاربر فعال دارد، این فرصت بزرگی برای شماست تا برند خود را بشناسید

  7. Amin DehghanNejad گفته:

    در حالی که پیدایش رسانه های اجتماعی درها را به روی فرصت های جدید زیادی برای تبلیغات دیجیتال باز کرده است، شما باید با این واقعیت روبرو شوید که همه پلت فرم های اجتماعی محدودیت های خاص خود را دارند. اینستاگرام، اسنپ چت، فیسبوک وهمه آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *