انواع سایت تبلیغات هدفمند

انواع سایت تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند نوعی از تبلیغات اینترنتی است که پیام‌های تبلیغاتی را با توجه به ویژگی‌ها، علایق و اولویت‌ های مشتری به مشتریان ارائه می‌دهد. برندها در انواع سایت تبلیغات هدفمند این اطلاعات را با ردیابی پروفایل مصرف کننده و فعالیت در اینترنت به دست می آورند

کارایی انواع سایت تبلیغات هدفمند

اگرچه بحثی در مورد اخلاق جمع آوری و استفاده از داده های شخصی برای اهداف تبلیغاتی وجود دارد، تبلیغات هدفمند کارایی خود را به عنوان یک کانال بازاریابی ثابت کرده اند. در این مقاله، با این ابزار بیشتر آشنا می شویم و تاکتیک‌های اصلی و نمونه های موفق کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند را بررسی می‌کنیم.

مزایای انواع سایت تبلیغات هدفمند

  • هدف گیری مخاطب مناسب
  • شخصی سازی پیشرفته
  • هزینه کمتر
  • نتایج فوری
  • ROI  بالاتر
  • تجزیه و تحلیل عمیق
  • انتخاب مجدد

بیش از نیمی از جمعیت جهان هر روز از اینترنت استفاده می کنند. مردم با استفاده از موتورهای جستجو، در شبکه های اجتماعی، بازدید از فروشگاه های آنلاین و غیره به دنبال محصولات و خدمات می گردند. برندها از کانال های بازاریابی مختلفی استفاده می کنند تا از این فعالیت ها نهایت استفاده را ببرند. تبلیغات هدفمند در مقایسه با سایر روش های تبلیغ کسب و کار آنلاین دارای مزیت های زیادی است.

1.هدف گیری مخاطب مناسب

بیش از 50 درصد از مشتریان احتمالی برای کسب و کارها ناسازگار هستند. تبلیغات هدفمند به برندها این امکان را می دهد تا با مشتریان بالقوه ای که بیشتر به محصولات آنها علاقه مند هستند تعامل داشته باشند. شانس فروش به یک خریدار خاص را افزایش می دهد.

2. شخصی سازی پیشرفته

شخصی سازی برای بازاریابی آنلاین بسیار مهم است و تبلیغات هدفمند به شما امکان می دهد آن را به سطح بعدی ببرید. با شناخت ویژگی ها، علایق و رفتار مخاطبان خود، می توانید مناسب ترین محصولات یا خدمات را به آنها ارائه دهید.

3. هزینه کمتر

در مقایسه با تبلیغات آفلاین سنتی یا استراتژی‌های پیچیده آنلاین، مانند بازاریابی محتوا ، تبلیغات هدفمند ارزان‌تر است. با این حال بهتر است، با استفاده از این کانال بازاریابی، هرگز از بودجه تجاوز نمی کنید. به محض رسیدن به حد مجاز، یک پلت فرم تبلیغاتی نمایش تبلیغ شما را متوقف می کند.

4. نتایج فوری

اکثر استراتژی های بازاریابی آنلاین برای رسیدن به اهداف شما به زمان طولانی نیاز دارند. به عنوان مثال، سئو نتایج مطلوبی را پس از شش ماه یا بیشتر به ارمغان می آورد. در مقابل، تبلیغات هدفمند راهی عالی برای جذب مشتری در اینجا و اکنون است.

5. ROI  بالاتر

با نمایش پیشنهادات مرتبط به مخاطبان خود، نرخ تبدیل بالاتری دریافت می‌کنید ، فروش بهتری دریافت می‌کنید و درآمد را افزایش می‌دهید. در همین حال، هدف‌گیری پیچیده در پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد قیمت را برای یک کلیک کاهش دهید. در نتیجه، بازدهی بهتری از سرمایه دریافت خواهید کرد.

6. تجزیه و تحلیل عمیق

اکثر پلتفرم های تبلیغاتی عملکرد کمپین شما را به صورت بلادرنگ نشان می دهند، تجزیه و تحلیل پیشرفته ارائه می دهند و به شما اجازه می دهند تغییرات به موقع را برای دستیابی به نتایج بهتر انجام دهید.

7. انتخاب مجدد

بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وب سایت یا بینندگان تبلیغاتی دارند به ندرت به خریدار تبدیل می شوند. می توانید تبلیغات هدفمندی را تنظیم کنید تا این مشتریان بالقوه را بارها و بارها با برند خود درگیر کنید. این به مشتریان بالقوه کمک می کند تا در خط لوله به سمت خرید خود حرکت کنند.

این مزایا، انواع سایت تبلیغات هدفمند را به یکی از محبوب ‌ترین راه‌ها برای ترویج تجارت آنلاین تبدیل می ‌کند. به عنوان مثال، در سال 2016، برندهای اروپایی بیش از 16 میلیارد یورو برای تبلیغات هدفمند سرمایه گذاری کردند. برای اطلاعات بیشتر در مورد آمار تبلیغات هدفمند به ادامه مطلب مراجعه کنید.

آمار تبلیغات هدفمند

آمار فرصتی طلایی برای شناسایی روندها و دریافت بینش مفید است. ما برخی از حقایق را برای کمک به درک بهتر تبلیغات هدفمند انتخاب کرده ایم.

انواع سایت تبلیغات هدفمند
انواع سایت تبلیغات هدفمند
  • 27 درصد از کاربران اینترنت تبلیغات هدفمند را راهی مناسب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات جذاب می دانند. در همین حال، 51 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند این نوع تبلیغات استفاده نامناسب از داده های شخصی است.
  • مخاطبان جوان در مورد تبلیغات هدفمند بیشترین مثبت را دارند. 41 درصد از پاسخ دهندگان 18 تا 24 ساله دوست دارند کالاهای جدید را از طریق این کانال تبلیغاتی کشف کنند.
  • در سال 2018، تبلیغات متنی محبوب ترین نوع تبلیغات هدفمند بود. بنابراین، 80 درصد از کسب و کارهای اروپایی آن را به هدف گیری رفتاری و جغرافیایی ترجیح دادند.
  • در سال 2016، 90 درصد از رشد بازار تبلیغات نمایشگر دیجیتال از قالب‌ها و فرآیندهایی بود که از داده‌های رفتاری استفاده می‌ کردند.
  • تبلیغات هدفمند رفتاری مقرون به صرفه ترین نوع تبلیغات هستند. میانگین نرخ کلیک آنها 5.3 برابر بیشتر از تبلیغات بود که از داده های رفتاری استفاده نمی کند.

ممکن است در مورد این سوال که دقیقاً چگونه سیستم های تبلیغاتی هدفمند داده ها و رفتار آنلاین شما را جمع آوری و استفاده می کنند، متعجب شوید.

تبلیغات هدفمند چگونه کار می کند؟

برای قرار دادن یک تبلیغ هدفمند آنلاین، باید یک کمپین در یک شبکه تبلیغاتی راه اندازی کنید. این شبکه ها تبلیغات را بر اساس داده های کاربران جمعیت شناسی، سابقه خرید یا رفتار دیجیتالی به کاربران نشان می دهند.

پلتفرم های تبلیغاتی می توانند داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کنند. رایج ترین آنها کوکی ها در وب سایت هایی هستند که شما مرور کرده اید. کوکی ها فایل های کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما در محل را ذخیره می کنند و آنها را به CRM یا خدمات شخص ثالث منتقل می کنند.

منبع دیگر اطلاعات در مورد شما موتورهای جستجو هستند. آنها پرسش‌های جستجو و عادت‌های کاربران را تجزیه و تحلیل می ‌کنند تا از این داده‌ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنند.

در نهایت، پلتفرم های تبلیغاتی داده های شما را از پروفایل های رسانه های اجتماعی دریافت می کنند. شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، عقاید، ترجیحات و غیره شما را ذخیره می کنند.

پلتفرم های تبلیغاتی با دانستن ویژگی های اصلی و رفتار آنلاین شما می توانند تبلیغات هدفمند را در وب سایت های مختلف به شما نشان دهند. به عنوان مثال، اگر اغلب محصولات آرایشی را در وب ‌سایت Lookfantastic مرور می‌کنید، ممکن است تبلیغات سایر خرده‌ فروشان لوازم آرایشی را در پلتفرم ‌های آنلاین مختلف ببینید.

برندها اغلب از تبلیغات هدفمند استفاده می کنند تا محصولاتی را که قبلاً بررسی کرده اید به شما نشان دهند. این تاکتیک را هدف گذاری مجدد می نامند. این به کسب و کارها کمک می کند تا علاقه شما را برای بازگشت به وب سایت خود و خرید محصول جلب کنند.

همانطور که می بینید، برندها از اطلاعات زیادی در مورد شما برای هدف قرار دادن تبلیغات خود استفاده می کنند. بر اساس اطلاعات استفاده شده، می توانیم انواع مختلف هدف گذاری را تشخیص دهیم. بیایید عمیق تر در آنها کاوش کنیم.

انواع تبلیغات هدفمند

همانطور که تبلیغات هدفمند رشد می کند، پلتفرم های آنلاین اطلاعات بیشتری در مورد کاربران خود دریافت می کنند و می توانند انواع مختلفی از هدف گذاری را به تبلیغ کنندگان ارائه دهند. در اینجا محبوب ترین آنها وجود دارد:

  • هدف گذاری جمعیتی این نوع تبلیغات هدفمند بر ویژگی های مخاطب، سن، جنسیت، حقوق، ملیت و موارد دیگر تمرکز دارد.
  • هدف گذاری رفتاری هسته اصلی این نوع رفتار مشتریان بالقوه در محل و خرید است. پلتفرم‌ها داده‌هایی را در مورد مواردی که کاربران مرور می‌کنند جمع‌آوری می‌کنند و تبلیغات را بر اساس آن نشان می‌دهند.
  • هدف گذاری متنی هدف گذاری متنی به معنای نمایش تبلیغات بر اساس محتوای یک وب سایت است. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است تبلیغات اسباب بازی را در یک وب سایت والدین نشان دهد.
  • هدف گذاری جغرافیایی این نوع بر موقعیت خریدار بالقوه تمرکز دارد.
  • هدف گذاری زمان پایه این تبلیغات دوره هایی است که کاربران بیشترین فعالیت آنلاین را نشان می دهند. به عنوان مثال، تبلیغات از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر رخ می دهد، زمانی که مردم معمولاً از محل کار به خانه می روند.
  • هدف گیری دستگاه تبلیغ کنندگان می توانند مشتریان بالقوه را با توجه به دستگاهی که استفاده می کنند هدف قرار دهند.
انواع سایت تبلیغات هدفمند
انواع سایت تبلیغات هدفمند

ما چند نوع متداول هدف گذاری را باز کرده ایم. با این حال، پلتفرم های تبلیغاتی گزینه های بسیار بیشتری را ارائه می دهند. بیایید ادامه دهیم و دریابیم که چگونه با تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام کار کنیم.

نحوه انجام تبلیغات هدفمند

راه اندازی یک کمپین در اکثر پلتفرم های تبلیغاتی آسان است. با این حال، برای به دست آوردن نتایج پایدار، باید در موقعیت قرار بگیرید و در حین فعالیت یاد بگیرید. برای کمک به شما، نکاتی را در مورد تبلیغات هدفمند فیس بوک و اینستاگرام آماده کرده ایم

نحوه انجام تبلیغات هدفمند در فیسبوک

برای استفاده حداکثری از تبلیغات فیسبوک خود، راهنمای جامع ما را دنبال کنید . به شما یاد می دهد که تبلیغات ایجاد کنید و چند توصیه می کند. در این مقاله، مراحل اصلی راه اندازی یک کمپین فیس بوک را خلاصه می کنیم:

  • یک هدف را انتخاب کنید می‌ توانید تبلیغات صفحه فیس ‌بوک را انتخاب کنید، بازدید کنندگان و سرنخ‌ های بیشتری از وب‌ سایت به دست آورید، یا کسب ‌و کار خود را به صورت محلی تبلیغ کنید. می توانید انواع خاصی از محتوا را نیز تبلیغ کنید.
  • ساخت یک تبلیغ. فیس بوک به شما امکان می دهد به دنبال یک ویدیو، تصویر تک، چرخ فلک و نمایش اسلاید باشید. برای دریافت الهام بیشتر، راهنمای ما در مورد ایجاد تبلیغات فیس بوک را دنبال کنید .
  • مخاطب خود را تعریف کنید. فیس‌بوک به شما امکان می‌دهد بین گزینه‌های هدف‌گیری بسیار زیادی، از موقعیت جغرافیایی گرفته تا مخاطبان مشابه، یکی را انتخاب کنید.
  • مشخص کردن مدت زمان و بودجه. سیستم نتایج تقریبی کمپین را با پارامترهای انتخاب شده به شما نشان می دهد.

کلید موفقیت در تبلیغات هدفمند، پیگیری عملکرد و ایجاد تغییرات به موقع است. برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل موثر کمپین های خود، دستورالعمل های فیس بوک را دنبال کنید.

همچنین، ممکن است تبلیغات فیس بوک خود را با سایر ابزارهای بازاریابی تقویت کنید. به عنوان مثال، شما می توانید یک چت بات برای پرورش سرنخ ها ایجاد کنید. برای راه اندازی ربات خود برای فیس بوک، SendPulse  را امتحان کنید و حداکثر 10000 پیام را به صورت رایگان ارسال کنید.

نحوه انجام تبلیغات هدفمند در اینستاگرام

اینستاگرام بخشی از خانواده فیس بوک است، بنابراین باید به فیس بوک Ad Manager بروید و مراحل ذکر شده در بخش قبل را دنبال کنید. در خارج از جعبه، مدیر تبلیغات آگهی شما را در فیس بوک و اینستاگرام منتشر می کند. شما فقط می توانید به اینستاگرام بروید، اما به خاطر داشته باشید که تصاویر ارسال شده در فیس بوک از طریق اینستاگرام 23 درصد تعامل بیشتری را ایجاد می کنند.

همچنین می‌توانید پست‌ها و استوری‌های موجود در اینستاگرام را خارج از اپلیکیشن موبایل تبلیغ کنید. این بسیار ساده تر از راه اندازی یک کمپین از Facebook Ads Manager است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقویت انتشارات ارگانیک خود در این شبکه، راهنمای ما در تبلیغات اینستاگرام را دنبال کنید.

برای به دست آوردن نتایج مطلوب برای کمپین های تبلیغاتی هدفمند خود، باید از طریق آزمون و خطا یاد بگیرید. با پیروی از نکاتی که برای شما انتخاب کرده‌ایم، می ‌توانید روند را تسریع کنید و برخی از اشتباهات را حذف کنید.

نکات تبلیغاتی هدفمند

  1. مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید
  2. تبلیغات را به طرفداران خود نشان دهید
  3. تقسیم مخاطبان خود را آزمایش کنید
  4. از هدف گذاری بیش از حد خودداری کنید
  5. مراحل پایین قیف را هدف قرار دهید
  6. از مخاطبان مشابه بهره ببرید

بازاریابان در طول سال ها کار با تبلیغات هدفمند، ترفندهای زیادی را جمع آوری کرده اند. بیایید وارد جزئیات بهترین شیوه ها شویم و برخی از آنها را اتخاذ کنیم.

انواع سایت تبلیغات هدفمند
انواع سایت تبلیغات هدفمند

مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید

به دست آوردن مشتریان جدید اغلب هدف اصلی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند است. با این حال، این ممکن است بهترین استراتژی نباشد زیرا احتمال فروش به خریداران جدید حدود 5-25٪ است. در همین حال، مشتریان وفادار در 60-70٪ موارد خرید انجام می دهند.

برای افزایش فروش و افزایش بازگشت سرمایه، تبلیغات خود را به سمت مشتریان فعلی هدف قرار دهید. می توانید این کار را با ایجاد لیست مشتریان و ارسال آنها به فیس بوک، گوگل و توییتر انجام دهید. مورد اول مشتریان شما را با ابزار مخاطبان سفارشی هدف قرار می دهد، دومی با مطابقت مشتری، سومی با مخاطبان سفارشی.

تبلیغات را به طرفداران خود نشان دهید

این توصیه مشابه توصیه قبلی است، اما فقط برای کسانی مناسب است که مخاطبان وفاداری در فیس بوک دارند. این شبکه اجتماعی به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را برای افرادی که صفحه شما را لایک کرده اند هدف قرار دهید.

نمایش تبلیغات به طرفداران شما به طور چشمگیری بر ROI شما تأثیر می گذارد. یک آزمایش نشان داد که این تاکتیک بازده سرمایه گذاری کمپین را 35 برابر افزایش داد. دلیل موفقیت در اینجا مانند هدف قرار دادن مشتریان وفادار است. این مخاطب از قبل شما را می شناسد، شما را دوست دارد و به شما اعتماد دارد.

تقسیم مخاطبان خود را آزمایش کنید

احتمالا شنیده اید که تست تقسیم برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی شما ضروری است. با آزمایش گزینه های مختلف هدف گیری، می توانید مؤثرترین آنها را بیابید. برای اجرای تست های تقسیم بر روی مخاطبان خود، دو کمپین ایجاد کنید و پارامترهای هدف گیری کمی متفاوت را انتخاب کنید.

برای به دست آوردن نتایج شفاف، هر بار فقط یک ویژگی را تغییر دهید. ممکن است جنسیت، سن، علایق، دستگاه ها و غیره باشد. با آزمایش مخاطبان خود، در نهایت امیدوارکننده ترین مشتریان خود را پیدا خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که آنها را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید.

از هدف گذاری بیش از حد خودداری کنید

تنظیمات هدف به شما امکان می دهد مشتریان احتمالی خود را دقیقاً انتخاب کنید. در واقع، ممکن است مضر باشد زیرا هدف قرار دادن یک مخاطب بسیار محدود و خاص می تواند نتایج ضعیفی را به همراه داشته باشد. سعی کنید از هدف گذاری بیش از حد محدود خودداری کنید و در عوض مشتریان گسترده تری را در آغوش بگیرید.

چه مقدار از اندازه مخاطب برای شبکه های خاص بهترین است؟ تنها راه برای فهمیدن آن آزمایش است. با این حال، اگر به یک برگه تقلب نیاز دارید، توصیه های LinkedIn را در نظر بگیرید. این شبکه اجتماعی توصیه می‌کند که مخاطبان بیش از 50000 نفر را برای محتوای حمایت ‌شده و تبلیغات متنی انتخاب کنید.

از مخاطبان مشابه بهره ببرید

شبکه های تبلیغاتی در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را از طریق هدف گذاری مشابه گسترش دهید. این ویژگی مخاطبان سفارشی شما را منعکس می‌کند و به کاربرانی با همان ویژگی‌های تعیین‌کننده ارائه می‌کند. به این ترتیب، می توانید تعداد بالقوه های امیدوار کننده ای را که هدف قرار می دهید افزایش دهید.

با استفاده از تاکتیک های ذکر شده در بالا، می توانید نتایج تبلیغات هدفمند خود را بهبود بخشید. برای یادگیری نحوه انجام کارآمدتر و خلاقانه تر، به ادامه مطلب مراجعه کنید نمونه هایی از کمپین های هدفمند خیره کننده را بررسی خواهیم کرد.

انواع سایت تبلیغات هدفمند
انواع سایت تبلیغات هدفمند

نمونه های تبلیغاتی هدفمند

وقتی صحبت از تبلیغات هدفمند به میان می آید، نه تنها باید ترجیحات مخاطبان خود را مشخص کنید، بلکه باید محتوای خلاقانه و جلب توجه را نیز به نمایش بگذارید. برای شعله ور کردن خلاقیت خود، به کمپین های تبلیغاتی که برای شما انتخاب کرده ایم نگاه کنید.

کارایی انواع سایت تبلیغات هدفمند را شرح دهید؟

گرچه بحثی در مورد اخلاق جمع آوری و استفاده از داده های شخصی برای اهداف تبلیغاتی وجود دارد، تبلیغات هدفمند کارایی خود را به عنوان یک کانال بازاریابی ثابت کرده اند. در این مقاله، با این ابزار بیشتر آشنا می شویم و تاکتیک‌های اصلی و نمونه های موفق کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند را بررسی می‌کنیم.

تبلیغات هدفمند چگونه کار می کند؟

برای قرار دادن یک تبلیغ هدفمند آنلاین، باید یک کمپین در یک شبکه تبلیغاتی راه اندازی کنید. این شبکه ها تبلیغات را بر اساس داده های کاربران جمعیت شناسی، سابقه خرید یا رفتار دیجیتالی به کاربران نشان می دهند.
پلتفرم های تبلیغاتی می توانند داده ها را از منابع مختلف جمع آوری کنند. رایج ترین آنها کوکی ها در وب سایت هایی هستند که شما مرور کرده اید. کوکی ها فایل های کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما در محل را ذخیره می کنند و آنها را به CRM یا خدمات شخص ثالث منتقل می کنند.
منبع دیگر اطلاعات در مورد شما موتورهای جستجو هستند. آنها پرسش‌های جستجو و عادت‌های کاربران را تجزیه و تحلیل می ‌کنند تا از این داده‌ها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنند.

نحوه انجام تبلیغات هدفمند چگونه است؟

اندازی یک کمپین در اکثر پلتفرم های تبلیغاتی آسان است. با این حال، برای به دست آوردن نتایج پایدار، باید در موقعیت قرار بگیرید و در حین فعالیت یاد بگیرید. برای کمک به شما، نکاتی را در مورد تبلیغات هدفمند فیس بوک و اینستاگرام آماده کرده ایم

6 دیدگاه برای “انواع سایت تبلیغات هدفمند

  1. Parham گفته:

    ما چند نوع متداول هدف گذاری را باز کرده ایم. با این حال، پلتفرم های تبلیغاتی گزینه های بسیار بیشتری را ارائه می دهند.

  2. مهدی غلامحسینی گفته:

    برندها در انواع سایت تبلیغات هدفمند این اطلاعات را با ردیابی پروفایل مصرف کننده و فعالیت در اینترنت به دست می آورند

  3. berlin گفته:

    با نمایش پیشنهادات مرتبط به مخاطبان خود، نرخ تبدیل بالاتری دریافت می‌کنید ، فروش بهتری دریافت می‌کنید و درآمد را افزایش می‌دهید. در همین حال، هدف‌گیری پیچیده در پلتفرم‌های تبلیغاتی به شما امکان می‌دهد قیمت را برای یک کلیک کاهش دهید. در نتیجه، بازدهی بهتری از سرمایه دریافت خواهید کرد

  4. مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

    تبلیغات هدفمند نوعی از تبلیغات اینترنتی است که پیام‌های تبلیغاتی را با توجه به ویژگی‌ها، علایق و اولویت‌ های مشتری به مشتریان ارائه می‌دهد. برندها در انواع سایت تبلیغات هدفمند این اطلاعات را با ردیابی پروفایل مصرف کننده و فعالیت در اینترنت به دست می آورند

  5. Amin DehghanNejad گفته:

    مخاطبان جوان در مورد تبلیغات هدفمند بیشترین مثبت را دارند. ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۲۴ ساله دوست دارند کالاهای جدید را از طریق این کانال تبلیغاتی کشف کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *