طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

میلیون ها دستور العمل برای بهینه سازی سایت ها برای رتبه بندی بهتر وجود دارد. بک لینک ها همچنان یکی از قوی ترین عوامل رتبه بندی برای موتورهای جستجو هستند. در این مقاله طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک را برای شما انجام میدهیم

انواع مختلف طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

با این حال، بک لینک ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. شرط می بندم حداقل یک بار در زندگی خود این بحث را داشته اید که بک لینک های خوب چیست یا ارزش بک لینک برای رتبه بندی این یا آن صفحه چیست. برای حل مسائل، ما این مرور مختصر از انواع مختلف بک لینک ها و نحوه استفاده از آنها به نفع سئوی وب سایت خود را ارائه کرده ایم.

طبقه بندی نوع بک لینک:

  • بک لینک چیست؟
  • انواع بک لینک مفید برای سئو
  • پیوندهای مفید برای آگاهی از برند
  • ذکرهای بدون لینک برای سئو
  • انواع خطرناک بک لینک

بک لینک چیست؟

لینک‌های برگشتی ورودی یا لینک‌های ورودی نیز نامیده می‌شوند، پیوندهایی به صفحات شما از سایر وب‌سایت‌ها هستند که به عنوان سیگنال ارتباط و کیفیت به Google خدمت می‌کنند. بک لینک ها یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل هستند: هر چه یک صفحه بک لینک بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجو دارد.

بک لینک های dofollow چیست؟

با این حال، به لطف الگوریتم PageRank که ارزش هر پیوند را محاسبه می کند، همه چیز آنقدر ساده نیست که می توانست باشد. هرچه بهتر باشد برای PageRank کار نمی کند. این کیفیت سایت های بک لینک دهنده است که مهم است.

به طور معمول، بک لینک ها این ارزش سئو را که به طور غیررسمی به آن Link Juice می گویند، منتقل می کنند. این ارزش سئو از طریق بک لینک های dofollow منتقل می شود (اینها لینک های معمولی هستند که با برچسب هایی مانند nofollow ، UGC  و غیره نسبت داده نمی شوند.)

چند نوع بک لینک در سئو وجود دارد

من معتقدم که اصلا نمی توان عدد مشخصی در مورد اینکه چند نوع بک لینک وجود دارد ارائه داد. می توان انواع مختلف بک لینک ها را با توجه به معیارهای زیادی تشخیص داد، به عنوان مثال:

  • راه های کسب لینک: خودساخته، به طور طبیعی اکتسابی، فعالیت در سئو.
  • تاکتیک های لینک سازی: محتوای عالی، رسانه های اجتماعی، پست های مهمان، پست های پولی و غیره؛
  • کیفیت سایت های بک لینک: اعتبار، ترافیک، ارتباط، نامرتبط، هرزنامه.
  • بر اساس مکان پیوند: محتوای اصلی، پیمایش، پیوندهای سراسر سایت (در پاورقی، نوار کناری)، در نشان ها و غیره.
  • بک لینک ها بر اساس ویژگی  dofollow، nofollow : محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، حمایت شده.

با این حال، در نهایت، مهمترین عامل برای ایجاد لینک این است که یک لینک چقدر ارزش سئو را برای سایت شما به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که من یک طبقه بندی کوتاه از انواع بک لینک را به شما پیشنهاد می کنم که در آن لینک ها را بر اساس وزن سئو آنها بررسی می کنیم.

انواع بک لینک مفید برای سئو

این نوع بک لینک ها برای سئو سودمندترین هستند. این ها مقدار زیادی بک لینک وارد سایت شما می کنند، بدون اینکه خطر جریمه ای در بر داشته باشد.

1.بک لینک های تحریریه

البته، یک منبع با هر کیفیتی می تواند به محتوای عالی شما لینک داده و مقادیر متفاوتی از Juice link را منتقل کند. اما در اینجا، ما در مورد پیوندهایی از منابع معتبر و مرتبط صحبت خواهیم کرد زیرا دارای بالاترین ارزش سئو هستند.

به عنوان یک قاعده، چنین نوع بک لینک هایی سخت ترین هستند. اغلب زمانی که افراد به شما پیوند می دهند، به صورت ارگانیک رخ می دهند زیرا محتوا، محصولات یا خدمات شما به آنها مرتبط است.

فقط این وضعیت را تصور کنید. با پیوند دادن به شما، شخصی به بازدیدکنندگان خود این فرصت را می دهد که سایت پیوند دهنده را ترک کنند و سایت شما را بررسی کنند. این یک تصویر کامل از این است که چرا لینک سازی هم سخت و هم سودمند است.

طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک
طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

برای به دست آوردن چنین بک لینک هایی، نیازی به انجام هیچ حرکت خاصی در کنار تولید محتوا ندارید، بلکه باید محتوای مناسب لینک ایجاد کنید. می دانم که از این توصیه خسته شده اید، اما همه می دانیم که این یک دستور العمل عالی برای موفقیت است.

به عنوان مثال، این مطالعه توسط Stone Temple نشان می دهد که بک لینک ها چه جایگاهی در سئو دارند که یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. اما حتی آنها نیز نمی توانند باعث رتبه بندی محتوای کم ارتباط شوند.

متأسفانه، همه انواع محتوا مورد توجه عموم قرار نمی گیرند. برای به دست آوردن تعداد زیادی بک لینک واقعی مفید برای سئو، سعی کنید این دو نوع محتوا را در استراتژی خود بگنجانید و با ایجاد آگاهی در مورد آنها به آنها فشار دهید:

محتوای همیشه سبز

محتوایی که برای مدت طولانی بدون هیچ به روز رسانی مرتبط باقی می ماند.

داده های منحصر به فرد

اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی، مصاحبه ها، جمع بندی کارشناسان، آزمایش های صنعتی، وبینارها، داستان های موفقیت، ابزارهای رایگان و غیره.

2. بک لینک از وبلاگ های مهمان

گوگل از توزیع محتوای مهمان در مقیاس با هدف اصلی ایجاد پیوندهای بیشتر به سایت شما توجه می کند. همزمان، وبلاگ نویسی مهمان در واقع یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن لینک از یک سایت معتبر به انتخاب خودتان است. وقتی در سایت هایی پست می کنید که:

  • پروفایل پیوند قوی داشته باشید؛
  • در یک طاقچه مرتبط هستند.
  • فقط محتوای با کیفیت بالا ارسال کنید.
  • به شما چیزی بیش از یک بک لینک بیو با وضعیت dofollow می دهد.
  • آمار تعامل خوبی داشته باشید (نظرات واقعی، دنبال کردن رسانه های اجتماعی قابل توجه

البته دریافت نشریات از منابع معتبر فرآیند سریعی نیست. شما باید از سایت های کوچکتر یا کمتر محبوب شروع کنید که شهرت و اعتبار خود را افزایش می دهند.

3. بک لینک های تصدیق

هنگامی که در یک رویداد صنعتی صحبت می کنید، از چنین رویدادی حمایت مالی می کنید، معمولاً از سازمان دهنده و شرکت کنندگان به شکل زیر تقدیر می شود:

  • پیوندها از سایت سازمان دهنده
  • پست های رسانه های اجتماعی که نام تجاری شما را ذکر کرده و به شما لینک می دهند.

اگر موقعیت شغلی شما چنین فرصتی را به شما می دهد، سعی کنید مهم ترین رویدادها را در صنعت خود بیابید. رویدادها و فعالیت های محلی را پیگیری کنید.

به این فکر کنید که آیا می توانید در چنین رویدادی سخنرانی کنید یا در آن مشارکت داشته باشید. به این ترتیب نه تنها بک لینک های مرتبط ایمن به دست می آورید، بلکه در مورد برند خود اطلاعاتی را منتشر می کنید و با همتایان خود در صنعت ارتباط برقرار می کنید.

4. بک لینک از دایرکتوری های داخلی یا محلی

دایرکتوری های محلی یک منبع واقعاً ارزشمند برای SEO هستند. اول، آنها ترافیک زیادی را به همراه دارند. شما مطمئناً از دایرکتوری‌های باکیفیت در هنگام جستجوی نظرات استفاده می‌کنید:  Yelp، Foursquare، Yellow Pages، All Business Now، 411.com  و غیره.

در همان زمان، ممکن است شنیده باشید که طبق گفته گوگل ، لینک ها در فهرست ها به طور کلی به سئو کمک نمی کنند. چطور؟

به نظر می رسد که گوگل با ارائه چنین اظهارات مبهم، واقعاً علیه دایرکتوری ها به عنوان سایت های بک لینک دهنده تبلیغ نمی کند. فقط می خواهد یک بار برای همیشه از ارسال انبوه مردم به دایرکتوری های عمومی جلوگیری کند.

بنابراین، اگر در مورد نحوه استفاده از بک لینک ها برای سئو در فهرست های کسب و کار و دایرکتوری های محلی دو دل هستید، بهتر است به دنبال بک لینک های با کیفیت بالا بروید که برای مشتریان شما ارزش ایجاد می کنند.

انواع بک لینک های مفید برای آگاهی از برند

انواع مختلفی از بک لینک ها در اطراف وجود دارند که می توانند ترافیک و دید زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند، اما هیچ لینکی وجود ندارد زیرا دارای ویژگی nofollow است. با این حال، ایجاد چنین پیوندهایی بیهوده نیست. اگر مردم در سایت شما قرار بگیرند، آیا واقعاً این چیزی نیست که می خواهید؟

طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک
طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

5. پیوندها در پست های رسانه های اجتماعی

پست های فیس بوک و توییتر مانند صفحات وب معمولی توسط گوگل در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، هنگامی که در یک پست فیس بوک یا یک توییت به سایت شما اشاره می شود، باید مانند یک لینک معمولی رفتار شود.

اما نکته اینجاست اکثر بک لینک های موجود در پست های رسانه های اجتماعی وضعیت نوفالو دارند. علاوه بر این، گوگل منابع لازم برای خزیدن در تمام صفحات رسانه های اجتماعی را ندارد. برای درک غیرممکن بودن کار هرگونه اشتراک گذاری مجدد پست، اشتراک گذاری پیوند، به روز رسانی وضعیت یک صفحه جداگانه برای خزنده گوگل است.

بنابراین غول جستجو باید با اطمینان در مورد رسانه های اجتماعی انتخابی داشته باشد و برخی از پست های رسانه های اجتماعی ایندکس شوند و برخی حذف شوند.

خبر خوب این است که بیشتر این صیدها حتی مهم نیستند. هرچه محتوای شما در رسانه های اجتماعی جذابیت بیشتری داشته باشد، اشتراک های بیشتری دریافت می کنید، که باعث می شود کاربران محتوای عالی شما را ببینند و به آن لینک دهند.

6. پیوندها در پروفایل های تجاری

هنگامی که پروفایل های تجاری برای برند خود در رسانه های اجتماعی، سایت های بررسی یا فهرست های صنعتی ایجاد می کنید، همیشه فرصتی وجود دارد که یک پیوند (یا تعداد کمی) به سایت خود بگذارید. باز هم، بیشتر این بک لینک ها nofollow خواهند بود، اما مطمئناً به شما در ساخت برند کمک خواهند کرد.

به فهرست های Google my business توجه کنید. گوگل به شدت آن ها را به روز می کند تا جستجوی محلی خود را دقیق تر کند. و این مکان خوبی برای گذاشتن پیوند به سایت شما است. فهرست‌های Google my business یک سوم از SERP‌های بالای Google  را اشغال می‌کنند.

7. لینک در نظرات

بخش نظرات منبع ارزشمندی از اطلاعات است. مردم نظرات خود را برای اشاره به برخی نادرستی ها، ارائه اطلاعات بیشتر در مورد موضوع، یا شروع بحث در مورد اظهارات بحث برانگیز ترک می کنند. ارسال نظرات مرتبط و قرار دادن پیوندی به سایت خود برای اثبات نظر خود، ایمن و مفید است.

با این حال، نظرات به طور کلی برای ساختن برند مفیدتر از ایجاد بک لینک برای سئو هستند، زیرا اکثر لینک‌های موجود در آنها nofollow هستند. در واقع، نظرات دلیل به وجود آمدن ویژگی nofollow هستند. برای جلوگیری از هرزنامه نامحدود نظرات که امتیازات PageRank را به خطر می اندازد، گوگل این ویژگی را در سال 2005 معرفی کرد. امروزه این ویژگی توسط هر CMS و پلتفرم نظردهی اصلی استفاده می شود.

از طرف دیگر، در سال 2019، گوگل تگ محتوای تولید شده توسط کاربر ( UGC ) را به طور خاص برای نظرات ارائه کرد. از آن زمان به بعد، تگ های nofollow و همچنین UGC و تگ های حمایت شده به عنوان «اشاره» استفاده می شوند.

در واقع، محتوای تولید شده توسط کاربر به معنای هر نوع محتوایی است، مانند ویدئو، متن، تصاویر، نظرات، ایجاد شده توسط افراد، نه برندها. اگر به درستی مدیریت شود، UGC  می تواند به سلاحی قوی برای تقویت استراتژی بازاریابی شما، افزایش آگاهی از برند و ایجاد اعتماد مشتریان تبدیل شود.

8. لینک در بیو

گاهی اوقات تنها پیوندی که می توانید از یک پست مهمان دریافت کنید، پیوندی است که در بیو نویسنده وجود دارد و nofollow خواهد بود. همین امر در مورد اکثر حساب های رسانه های اجتماعی صدق می کند.

در هر صورت، حداقل دو دلیل جدی برای استفاده حداکثری از این نوع بک لینک وجود دارد. اولین دلیل ترافیکی است که از ارجاعات رسانه های اجتماعی دریافت می کنید. دلیل دوم این است که رسانه های اجتماعی در حال حاضر آنقدر تأثیرگذار هستند که داشتن پروفایل در کانال های اصلی رسانه های اجتماعی برای دیده شدن آنلاین بسیار مهم است.

به عنوان مثال، نگاهی به نحوه نمایش ویژگی جعبه توییتر در SERP های Google برای اخبار و نویسندگان بیندازید.

با حضور در رسانه های اجتماعی همراه با اکثر مخاطبان فعال و بالقوه خود، می توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید، اعتماد را توسعه دهید و شبکه خود را توسعه دهید. همه این موارد به طور ارگانیک منجر به ترافیک و پیوندهای طبیعی تر به سایت شما می شود.

طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک
طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

9. پیوندها در بیانیه های مطبوعاتی

مردم به‌روزرسانی‌های محصول خود را از طریق انتشارات مطبوعاتی به اشتراک می‌گذاشتند که تعداد زیادی بک لینک برای آنها ایجاد می‌کرد. با این حال، گوگل به سرعت متوجه شد که اکثر انتشارات مطبوعاتی غیرطبیعی هستند و فقط برای دریافت لینک منتشر می شوند، بنابراین شروع به نادیده گرفتن این نوع بک لینک ها به طور خودکار کردند.

گوگل چگونه می فهمد که یک بیانیه مطبوعاتی است؟ شناسایی سایت‌هایی که به انتشارات مطبوعاتی اختصاص داده شده‌اند، که در آن کاربران می‌توانند به صورت دستی محتوای خود را اضافه کنند، کار سختی نیست.

در همان زمان، هنگامی که یک بیانیه مطبوعاتی را در یک منبع رسانه ای معتبر منتشر می کنید، گوگل آن را به عنوان یک صفحه معمولی در نظر می گیرد. فقط باید از استفاده از انتشارات مطبوعاتی ارسالی انبوه به عنوان بخشی از استراتژی ایجاد لینک خودداری کنید.

انواع بک لینک خطرناک

یک فرآیند لینک سازی زمان می برد. به همین دلیل است که بسیاری از مردم وسوسه می شوند که به نوعی سرعت آن را افزایش دهند، معمولاً با تکنیک های کلاه سیاه. اگرچه گوگل در تشخیص و مجازات چنین اقداماتی کاملاً خوب عمل می کند و هرگز از هشدار دادن در مورد آنها خسته نمی شود ، انواع سیاه تا خاکستری لینک سازی در سئو هنوز وجود ندارند.

1. لینک های پولی

هیچ تجارتی به خرید لینک اعتراف نمی کند. حقیقت این است که بسیاری آنها را می خرند. بر اساس این مطالعه ، محبوب ترین راه های کسب بک لینک عبارتند از:

پست های مهمان حمایت شده در طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

پرداخت هزینه برای یک پست در یک وبلاگ معتبر که با برچسب اسپانسر منتشر می شود، بیش از حد اشکالی ندارد. با این حال، پرداخت هزینه برای پست‌ها در شبکه‌های وبلاگ خصوصی مخفی (PBN) یا بدتر از آن، پرداخت هزینه به شخص ثالث برای قرار دادن پست در سایت‌های مشتریانش، مشکلی ندارد. این یک تاکتیک قدیمی ایجاد لینک است که قبل از عرضه کامل الگوریتم پنگوئن قابل اجرا بود.

گاهی اوقات سئوکارانی که روی سایت‌ها کار می‌کنند ممکن است ندانند که این یا آن تاکتیک لینک‌سازی یک بار برای منفجر کردن پروفایل پیوند آنها استفاده شده است.

بنابراین ایده خوبی است که نمایه سایت را برای بک لینک هایی که از PBN های با کیفیت پایین می آیند بررسی کنید (به هر حال، همین قانون در مورد سئوکارانی که دامنه منقضی شده یا حذف شده را به دست می آورند صدق می کند). اگر چنین بک لینک هایی را در پروفایل لینک سایت خود پیدا کرده اید، از شر آنها خلاص شوید.

پیوندهایی از وبلاگ نویسان

این یکی از راحت ترین گزینه ها برای زمانی است که شخصی تصمیم به خرید بک لینک دارد. و همیشه یک مبادله پولی نیست. سازندگان لینک اغلب محصولات یا خدمات خود را به صورت رایگان در ازای یک لینک ارائه می کنند.

وقتی نوبت به بررسی‌های واقعی و مانند آن می‌رسد، تشخیص تخلف برای گوگل دشوار است. به همین دلیل است که، حدس می‌زنم، این تجارت در حال حاضر کاملاً قوی است.

در حالی که ایده خرید یک لینک می تواند نسبتاً جذاب به نظر برسد، عواقب آن می تواند ناامید کننده باشد:

  • شما به ازای هر لینک مقدار قابل توجهی پول پرداخت خواهید کرد.
  • بک لینک های ارزان به احتمال زیاد در یک محله بسیار مشکوک قرار می گیرند.
  • شما زمان و تلاش زیادی را صرف پیدا کردن یک محله عالی برای کاشت پیوند خود خواهید کرد.
  • احتمال قوی وجود دارد که گوگل از طرح های پیوند شما مطلع شود و سایت شما را جریمه کند.

2. پیوندها در فهرست ها یا انجمن های با کیفیت پایین

اگر چندین پروفایل و ورودی در دایرکتوری ها یا انجمن های نامرتبط و غیرقابل اعتماد ایجاد کنید، این نوع بک لینک ها مطمئناً به عنوان هرزنامه و دستکاری در نظر گرفته می شوند.

طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک
طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

3. لینک در سایت های نامربوط

حتی اگر محتوای باکیفیتی را ارسال کنید اما در سایتی که کاملاً بی ربط به جایگاه شما باشد، ارزش سئو برای شما به همراه نخواهد داشت و اگر سایت بی کیفیت باشد، می توانید به دلیل تاکتیک های دستکاری مجازات شوید.

با این حال، فقدان ارتباط همیشه یک عامل تنزل‌دهنده نیست. وقتی نوبت به سئوی محلی می‌رسد، بک‌لینک‌های سایت‌هایی از همان منطقه که مکان جستجوگر است، ارزش سئوی بیشتری نسبت به بک لینک‌های سایت‌های مرتبط‌تر اما از شهر یا منطقه متفاوت به همراه دارد.

4. لینک های ناشی از حملات منفی سئو

دنیا کم و بیش مناسب به نظر می رسد درست تا لحظه ای که شخصی به سایت شما حمله سئو می کند تا رتبه آن را خراب کند. وقتی صحبت از انواع مضر بک لینک می شود، افراد بد می توانند از تکنیک های سئو منفی زیر استفاده کنند:

  • بمباران URL هدف با بک لینک های به دست آمده از شبکه ای از سایت های محله بد . اکثر این پیوندها از لنگرهای تطبیق دقیق با کلمات کلیدی خاص استفاده می کنند تا به نظر برسد که مالک سایت سعی می کند پروفایل پیوند سایت را دستکاری کند.
  • گذاشتن نظرات هرزنامه با پیوندهایی به URL هدف. درست است که اکثر بک لینک های کامنت nofollow هستند، به ویژه آنهایی که از طریق افزونه ها باقی می مانند. بسیاری از وب‌سایت‌ها برچسب nofollow را به‌طور خودکار به نظرات اضافه می‌کنند تا از اسپم نظرات جلوگیری کنند یا لینک‌ها را در نظرات ممنوع کنند. با این حال، مطمئناً چند سایت وجود دارد که پیوندهای موجود در نظرات را می‌توان دنبال کرد. متأسفانه می توان از این فرصت به شدت سوء استفاده کرد.

امکان پیش بینی حمله سئو وجود ندارد، اما راه‌هایی برای کاهش عواقب آن با نظارت منظم بر رشد پروفایل پیوند شما وجود دارد.

بک لینک چیست؟

لینک‌های برگشتی ورودی یا لینک‌های ورودی نیز نامیده می‌شوند، پیوندهایی به صفحات شما از سایر وب‌سایت‌ها هستند که به عنوان سیگنال ارتباط و کیفیت به Google خدمت می‌کنند. بک لینک ها یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل هستند: هر چه یک صفحه بک لینک بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجو دارد.

بک لینک های dofollow چیست؟

با این حال، به لطف الگوریتم PageRank که ارزش هر پیوند را محاسبه می کند، همه چیز آنقدر ساده نیست که می توانست باشد. هرچه بهتر باشد برای PageRank کار نمی کند. این کیفیت سایت های بک لینک دهنده است که مهم است.
به طور معمول، بک لینک ها این ارزش سئو را که به طور غیررسمی به آن Link Juice می گویند، منتقل می کنند. این ارزش سئو از طریق بک لینک های dofollow منتقل می شود (اینها لینک های معمولی هستند که با برچسب هایی مانند nofollow ، UGC  و غیره نسبت داده نمی شوند.)

چند نوع بک لینک در سئو وجود دارد؟

من معتقدم که اصلا نمی توان عدد مشخصی در مورد اینکه چند نوع بک لینک وجود دارد ارائه داد. می توان انواع مختلف بک لینک ها را با توجه به معیارهای زیادی تشخیص داد، به عنوان مثال:
راه های کسب لینک: خودساخته، به طور طبیعی اکتسابی، فعالیت در سئو.
تاکتیک های لینک سازی: محتوای عالی، رسانه های اجتماعی، پست های مهمان، پست های پولی و غیره؛
کیفیت سایت های بک لینک: اعتبار، ترافیک، ارتباط، نامرتبط، هرزنامه.
بر اساس مکان پیوند: محتوای اصلی، پیمایش، پیوندهای سراسر سایت (در پاورقی، نوار کناری)، در نشان ها و غیره.
بک لینک ها بر اساس ویژگی  dofollow، nofollow : محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، حمایت شده.
با این حال، در نهایت، مهمترین عامل برای ایجاد لینک این است که یک لینک چقدر ارزش سئو را برای سایت شما به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که من یک طبقه بندی کوتاه از انواع بک لینک را به شما پیشنهاد می کنم که در آن لینک ها را بر اساس وزن سئو آنها بررسی می کنیم.

4 دیدگاه برای “طبقه‌بندی سایت تبلیغات بک لینک

  1. اشتراک‌ها: سایت تبلیغات بک لینک - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

  2. متاورس آینده من گفته:

    با عرض سلام و ادب واحترام
    من اطلاعات کمی درمورد بک لینک داشتم با خواندن مطالب بالا خیلی برام مفید بود ممنون از نویسنده آیت مقاله عالی وزیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *