ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

به دنبال راهی برای مراقبت از بک لینک های خود هستید؟ این شامل چیزی بیش از این است که بدانید چه کسی به سایت شما پیوند می دهد. همچنین این یک راه عالی برای یافتن عناصر منفی است که می تواند بر رتبه صفحه موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد و استفاده از ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک شما را جلوتر از رقبایتان نگه می دارد

نحوه کار با ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

آخرین چیزی که می خواهید موقعیت ضعیف در گوگل است زیرا سایت های اسپم زیادی به محتوای شما لینک می دهند. در واقع، بررسی این موارد باید به اندازه جلوگیری از لینک‌های داغ تصویر در اولویت باشد.

ابزارهای آنلاین همچنین می توانند با دادن ایده ای در مورد اینکه چه کسی به چه چیزی لینک می دهد، به ساخت بک لینک های با کیفیت کمک کند. و لینک های با کیفیت برتر برابر با رتبه جستجوی بالاتر است.

در این مقاله 13 مورد از بهترین ابزارهای بک لینک موجود در اینترنت را معرفی می کنیم. اگرچه برخی از آنها نیاز به سرمایه گذاری دارند، اما اگر به سایت شما در نتایج جستجو کمک کند، ارزش پول را دارد.

1.ابزار Ahref

Ahrefs  یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو آنلاین است. در این مورد، دید عمیقی از نحوه پیوند افراد به وب سایت شما ارائه می دهد. این شامل اطلاعاتی مانند تعداد دامنه ها، کلمات کلیدی ارگانیک، پیوندهای  dofollow و هرگونه تغییر در پیوند در یک دوره زمانی است.

یک جنبه مهم که باید در نظر گرفت، متنی است که مردم برای پیوند دادن به سایت شما استفاده می کنند. در واقعیت، 70 درصد از متن های مارک دار به عنوان انکر تکست در بک لینک ها استفاده می شود. با این حال، متن ممکن است بینشی در مورد اینکه مالک وب سایت چگونه محتوای شما را با پیوند مرتبط می کند ارائه دهد.

 Ahrefs همه اینها را انجام می دهد، اگرچه کمی گرانتر از سیستم های دیگر است.

2. ابزار MOZ Open Site Explorer

MOZ Open Site Explorer  یک نسخه رایگان از ابزارهای بررسی بک لینک دارد که اطلاعات کمی در مورد هر URL ارائه می دهد. اعتبار دامنه و اقتدار صفحه دامنه شما و همچنین اینکه آیا به عنوان هرزنامه مشاهده می شود را ارائه می دهد. اگر می خواهید محتوای خود را بسنجید، ابزار خوبی است.

Open Site Explorer  همچنین امتیاز هرزنامه و رتبه اعتباری بک لینک ها به وب سایت شما و URL که از آن منشا گرفته اند را نشان می دهد.

اگر مشترک پولی هستید، به اطلاعات دیگر از پیوندهای خارجی دسترسی خواهید داشت. این شامل مواردی مانند فرصت های پیوند، گزارش های پیشرفته و تجزیه و تحلیل هرزنامه می شود.

3. ابزار  Buzzsumo

Buzzsumo  یکی دیگر از محبوب ترین ابزارهای بازاریابی است که در اینترنت استفاده می شود. این به نوعی مانند یک پلتفرم همه کاره است که بینش هایی را برای برند شما و همچنین رقبا ارائه می دهد. در این مورد، بک لینک های شما و تعامل اجتماعی آن دامنه ها را نشان می دهد.

به عنوان مثال، می توانید ببینید چه صفحه ای به سایت شما پیوند دارد و چند بار آن محتوا در فیس بوک و توییتر به اشتراک گذاشته شده است.

می‌توانید Buzzsumo را طوری تنظیم کنید که همه پیوندهای خارجی، یک نتیجه در هر نام دامنه را نشان دهد، بر اساس اشتراک‌گذاری‌های سایت رسانه‌های اجتماعی ترتیب دهد و حتی برخی از کاربرانی که محتوا را به اشتراک گذاشته‌اند را ببینید. این به شما امکان دسترسی مستقیم به مصرف کنندگان بالقوه را می دهد اگر برای کسانی که پست را به اشتراک می گذارند بازاریابی کنید.

به عنوان یک امتیاز اضافی، می توانید یک هشدار در Buzzsumo ایجاد کنید تا زمانی که شخصی به محتوای شما پیوند می دهد به شما اطلاع دهد.

ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک
ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

4. ابزار بررسی سئو

SEO Review Tools  یک سیستم بررسی اولیه است که یک نسخه رایگان ارائه می دهد. اگرچه گزارش‌ها تا حدی محدود هستند مگر اینکه پرداخت کنید، اطلاعات هنوز ارزشمند است. به عنوان مثال، به راحتی می توانید تشخیص دهید که بک لینک nofollow است یا فالو.

این سیستم همچنین مقیاس رتبه بندی دامنه Ahref را ارائه می دهد تا به شما ایده ای از کیفیت بک لینک بدهد. آیا در مورد دامنه ای که به محتوای شما پیوند می دهد کنجکاو هستید؟ روی دکمه «بررسی» کلیک کنید تا مرجع MOZ دامنه را ببینید تا مشخص شود که آیا سایت با کیفیتی است یا خیر.

ابزار بررسی SEO ساده و آسان برای استفاده است، اگرچه فاقد گزارش های دقیقی است که در سیستم های دیگر می بینید.

5. ابزار CognitiveSEO

CognitiveSEO  پر از گزارش ها و نمودارهای دقیق است تا به شما نشان دهد مردم چگونه به سایت شما بک لینک می دهند. این شامل عناصری مانند صفحات پیوند دهنده برتر، کیفیت دامنه های ارجاع دهنده، تجزیه و تحلیل مرجع و اینکه آیا لینک ها در محتوا ظاهر می شوند یا نه.

شاید یکی از با ارزش‌ترین جنبه‌های CognitiveSEO ابزار تشخیص پیوندهای غیرطبیعی باشد. این باعث از بین رفتن لینک های بد می شود و مواردی مانند اعتبار کم، محتوای ناچیز و سایر مشکلات ناشی از آن شخص ثالث را گزارش می دهد.

پس از تجزیه و تحلیل سایت های مشکل، این ابزار جستجوگر بک لینک کمک می کند تا فایل Disavow را به گوگل ارسال کنید تا آن سایت ها را از تأثیرگذاری بر رتبه صفحه شما حذف کند.

6. ابزار Majestic

Majestic  یکی دیگر از ابزارهای خوب برای استفاده است که نسخه رایگان را ارائه می دهد. شما به اطلاعاتی مانند تعداد لینک های خارجی به سایت خود، دامنه های ارجاع دهنده، تعداد URL های سایت خود که توسط گوگل ایندکس شده است و انکر تکست لینک دسترسی دارید.

این سیستم به خود افتخار می کند که بزرگترین مجموعه پیوندها در اینترنت است. در حال حاضر بیش از 1.5 تریلیون URL در پایگاه داده کلی آن وجود دارد. شاید بزرگترین ایراد این باشد که به افرادی که به سایت شما لینک می دهند دسترسی نداشته باشید مگر اینکه هزینه اشتراک را پرداخت کنید.

7. ابزار Linkoday

لینکودی یک سیستم گزارش دهی رایگان محدود برای بررسی بک لینک های شما دارد. این نشانی وب سایت پیوند دهنده و همچنین مکان هدف پیوند را ارائه می دهد. شما همچنین به انکر تکست و همچنین nofollow یا فالو بودن آن دسترسی دارید.

اگر مشترک شوید، امتیاز MOZ هر دامنه و همچنین تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در سایت‌هایی مانند Facebook، Twitter، Google+  و LinkedIn را خواهید دید.

این سیستم به اندازه چیزی مانند Ahrefs دقیق و پر زرق و برق نیست، اما اگر سرمایه زیادی ندارید، مکان خوبی برای شروع است.

8. ابزار LinkMiner

وقتی صحبت از ابزارهای بک لینک عالی سئو می شود، Mangools پلتفرمی به نام LinkMiner ارائه می دهد . این سیستم نه تنها URL وب سایت پیوند دهنده را به شما نشان می دهد، بلکه یک پنل پیش نمایش نیز ارائه می دهد تا بتوانید صفحه دقیقی را که بک لینک از آن می آید، مشاهده کنید. این باعث می شود که پیوند دهنده های بد شناسایی شوند.

این سیستم نشان می دهد که پیوندها از چه نوع سایتی مانند وبلاگ ها، انجمن ها یا فیدهای RSS می آیند. شما می توانید لیست سایت های بک لینک را بر اساس معیارهای مختلف از جمله تعداد اشتراک گذاری های فیس بوک و رتبه الکسای سایت مرتب کنید.

9. ابزار LinkResearchTools

اگرچه LinkResearchTools نسخه رایگان در دسترس ندارد ولی هنوز هم ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. نقطه ضعف اصلی این است که یکی از گران ترین ابزارهایی است که می توانید از آن استفاده کنید اگر فقط می خواهید بک لینک های خود را مدیریت کنید.

این سیستم دارای چندین گزینه است مانند تعداد لینک های زنده و حذف شده که سایت شما در طول زمان انباشته شده است و همچنین تعداد تعاملات فالو و نوفالو.

مبادله با برچسب قیمت بالا، تعداد ابزارهای SEO است که به دست می آورید و همچنین ایجاد یک محیط تیمی برای کسب و کارتان است.

ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک
ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

10. ابزار CleverStat

CleverStat  یک ابزار رایگان است که قابلیت آن کمی محدود است اما هنوز چند نکته ارزشمند را ارائه می دهد.URL  پیوند، صفحه وب شما و رتبه بندی پیوند را به صورت عددی نشان می دهد. هرچه این عدد کمتر باشد بهتر است.

اگر در مورد رتبه بندی دامنه خود کنجکاو هستید، CleverStat  همچنین اعداد دامنه، اعتماد و رتبه پیوند را با توجه به URL شما نشان می دهد. اگر این اعداد کم باشد، ممکن است بر کیفیت پیوندهایی که از افراد دیگر دریافت می‌کنید تأثیر بگذارد.

11. ابزار Monitor Backlinks

مانیتور بک لینک یک نسخه رایگان از ابزار بررسی خود را ارائه می دهد که رتبه سایت، وضعیت دنبال کردن، اتکر تکست و URL  شما را ارائه می دهد. شاید یکی از ویژگی هایی که ممکن است به آن علاقه مند باشید، امکان دانلود گزارش به صورت فایل CSV  با کلیک بر روی یک دکمه باشد.

نسخه پولی بینش بسیار بیشتری مانند رتبه  MOZ، رتبه صفحه، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها و مکان دامنه سطح بالا ارائه می‌دهد. اگر یک تغییر مسیر یا صفحه خطایی در منبع بک لینک وجود داشته باشد، مانیتور بک لینک ها نیز آن را نشان می دهد.

12. ابزار Rank Signals

Rank Signals  رتبه صفحه، تعداد لینک های دامنه منحصر به فرد و رتبه ترافیک الکسا وب سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیس‌بوک، توییتر و +Google را نشان می‌دهد و این قبل از آن است که به بک لینک ها برسد.

در نسخه آزمایشی رایگان، تنها دو بک لینک به وب سایت خود نشان داده می شود. این خیلی شهودی نیست، اما کمی در مورد نحوه پردازش اطلاعات توسط سایت نشان می دهد.

قبل از اینکه هزینه خدمات را پرداخت کنید، پیشنهاد می کنم ابتدا دامنه خود را در سیستم امتحان کنید و نتایج را با ابزار دیگر بررسی بک لینک مقایسه کنید.

13. استفاده از گوگل

گوگل فقط یک ابزار عالی برای یافتن محتوایی نیست که می خواهید بخوانید. همچنین یافتن سایت هایی که مستقیماً به محتوای شما لینک می دهند می تواند مفید باشد. به عنوان مثال، موارد زیر را در جستجوی گوگل وارد کنید:

«YourDomainName.com»

البته قسمت YourDomain.com را با URL خود جایگزین کنید. و نقل قول ها را فراموش نکنید.

کاری که این کار انجام می دهد اسکن تمام وب سایت هایی است که از URL درون محتوا استفاده می کنند. این شامل پیوندها می شود. این یک روش رایگان برای مشاهده پیوندهای زنده به سایت شما است.

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که Google Alert را راه‌اندازی کنید تا زمانی که شخصی از دامنه شما در محتوای خود استفاده می‌کند، به محض اینکه توسط موتور جستجو فهرست می‌شود، به شما ایمیل بزند. این به شما فرصتی می دهد تا به سرعت با آن ناشران ارتباط برقرار کنید.

Google Alerts  از چند جهت انعطاف پذیر است. این می تواند هر کاری را انجام دهد. از نمایش لینک به سایت شما تا مفید بودن به عنوان یک ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی.

نقطه ضعف استفاده از موتور جستجو در این روش، زمان اسکن تمام صفحات است. مرور صفحات به صفحه نتایج ممکن است زمان زیادی طول بکشد.

به علاوه، شما واقعا نمی دانید صفحه ای که در نتایج جستجو پیدا می کنید دارای اعتبار دامنه خوب یا بد است.

با این حال، این یک راه عالی برای دیدن پیوندهای جاری و زنده بدون نگرانی در مورد پایگاه داده پیوندهای قدیمی است. همانطور که در برخی از ابزارهای ذکر شده در بالا مشاهده می شود.

با اطلاعات ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک چه کاری می توانید انجام دهید؟

جدا از اینکه با دیدن چند سایت باکیفیت که به محتوای شما اشاره می‌کنند، خود را تقویت می‌کنند، ابزارهای بک لینک از نظر بازاریابی محتوا بسیار مفید هستند. این چیزی بیش از دیدن اینکه ترافیک بالقوه از کجا می آید است.

ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک
ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

ایجاد ارتباط شبکه با صاحبان سایت

مستقیماً با صاحبان سایتی که به محتوای شما پیوند می دهند و نوعی اتحاد ارائه می دهند، تماس بگیرید. در ازای بک لینک دیگری، پست های وبلاگ مهمان را برای مالک ایجاد کنید. شاید بتوانید در پروژه ای همکاری کنید و شبکه قوی تری بسازید.

اگر پیوندی را مشاهده کردید که “nofollow” است، با مالک سایت تماس بگیرید و دریابید که آیا راهی وجود دارد که بتوانید او را وادار به تغییر اتصال کنید. شاید بتوانید در ازای آن قطعه ای با پیوندی به سایت دیگر ایجاد کنید.

نکته این است که شبکه ای از سایت ها ایجاد کنید که موضوعی مشابه را پوشش دهند. به عنوان مثال، اگر محتوای شما حول محور قطعات خودرو باشد، نمی خواهید به وب سایت لباس متصل شوید مگر اینکه سایت پوشاک دارای لباس کار یا پارچه های روغنی باشد.

با توجه به آنچه مردم به آن پیوند می دهند، یک استراتژی محتوا طراحی کنید

با بررسی محتوایی که افراد به آن لینک می دهند، می توانید استراتژی برای تقویت آن محتوا یا ایجاد چیزی مشابه ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید به مواردی مانند این در صفحه وب خود توجه کنید:

  • سبک و قالب مقاله چیست؟
  • آیا حقایق زیادی را ذکر می کند، آمار یا شواهدی برای حمایت از هر ادعایی دارد؟
  • طول قطعه چقدر است؟
  • آیا تصاویری دارد؟
  • امتیاز خوانایی محتوا چقدر است؟
  • آیا طرح، مانند سرصفحه ها، پاراگراف ها، فونت ها و رنگ ها ایده آل است؟

شما نمی خواهید یک نسخه تکراری دقیق از مقاله ای ایجاد کنید که مردم از آن بک لینک می دهند، اما می خواهید چیزی ایجاد کنید که به روشی مشابه ساختار یافته باشد.

بدیهی است که اگر مردم برای محتوای شما بک لینک ایجاد کنند، چیزی در مورد آن قطعه وجود دارد که با ناشر ارتباط برقرار می کند. شما باید دریابید که چه چیزی باعث ایجاد این ارتباطات می شود.

درخواست حذف پیوند از سایت های نامناسب

بسیاری از توسعه دهندگان سایت جدید به خاطر بازی گوگل به وب سایت ها لینک می دهند. آن‌ها سعی می‌کنند از موفقیت شما بهره ببرند، بدون اینکه تلاشی برای ایجاد محتوای خود انجام دهند.

بسیاری از افراد با نزدیک شدن به سایت شما پیوندی را به سایت شما حذف می کنند. متأسفانه، همه این کار را نمی کنند. در این مورد، باید یک ادعای Disavow را در Google ارسال کنید . این به موتور جستجو کمک می کند تا بفهمد که شما از پیوند ورودی پشتیبانی نمی کنید و نمی خواهید آن را به عنوان بخشی از فرآیند تعیین رتبه صفحه در نظر بگیرید.

لینک های ورودی بد می توانند به شیوه های نوشتن محتوای SEO شما آسیب بزنند . اگر هرزنامه به نظر برسد، گوگل سایت شما را جریمه می‌کند زیرا الگوریتم فکر می‌کند شما در حال تلاش برای ایجاد لینک‌های بد هستید.

مراقب رقابت باشید

یکی دیگر از عملکردهای عالی بهترین چک کننده های بک لینک، جاسوسی در رقابت است. همانطور که می‌توانید هر URL را در این ابزارها وارد کنید، می‌توانید ایده‌ای درباره نحوه تولید بک لینک‌ها به دست بیاورید.

این به شما ایده ای از سبک محتوای مسابقات، طرح بندی، اتصالات شبکه و موارد دیگر می دهد. حتی ممکن است با آن سایت های بک لینک دهنده ارتباط برقرار کنید و با تماس با صاحب سایت، تعدادی از سایت های خود را ایجاد کنید.

ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک
ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

با ابزارهای مناسب بک لینک های قوی بسازید

بک لینک ها اساساً راهی هستند که صاحب سایت از محتوای شما پشتیبانی می کند. هرچه افراد بیشتری در کار شما کیفیت کافی برای لینک دادن به محتوا پیدا کنند، بهتر است. البته سایت ها هنوز هم باید مرتبط باشند.

در هر صورت، استفاده از ابزارهای تحلیل بک لینک برای دریافت ایده از نحوه اتصال مردم به محتوای شما، تمرین خوبی است. ممکن است الماس‌هایی را در اینترنت بیابید که نمی‌دانستید آنجا هستند.

نحوه کار با ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک را توضیح دهید؟

آخرین چیزی که می خواهید موقعیت ضعیف در گوگل است زیرا سایت های اسپم زیادی به محتوای شما لینک می دهند. در واقع، بررسی این موارد باید به اندازه جلوگیری از لینک‌های داغ تصویر در اولویت باشد.
ابزارهای آنلاین همچنین می توانند با دادن ایده ای در مورد اینکه چه کسی به چه چیزی لینک می دهد، به ساخت بک لینک های با کیفیت کمک کند. و لینک های با کیفیت برتر برابر با رتبه جستجوی بالاتر است.

با اطلاعات ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک چه کاری می توانید انجام دهید؟

جدا از اینکه با دیدن چند سایت باکیفیت که به محتوای شما اشاره می‌کنند، خود را تقویت می‌کنند، ابزارهای بک لینک از نظر بازاریابی محتوا بسیار مفید هستند. این چیزی بیش از دیدن اینکه ترافیک بالقوه از کجا می آید است.

چگونه می توان با توجه به آنچه مردم به آن پیوند می دهند، یک استراتژی محتوا طراحی کرد؟

با بررسی محتوایی که افراد به آن لینک می دهند، می توانید استراتژی برای تقویت آن محتوا یا ایجاد چیزی مشابه ایجاد کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید به مواردی مانند این در صفحه وب خود توجه کنید:
سبک و قالب مقاله چیست؟
آیا حقایق زیادی را ذکر می کند، آمار یا شواهدی برای حمایت از هر ادعایی دارد؟
طول قطعه چقدر است؟
آیا تصاویری دارد؟
امتیاز خوانایی محتوا چقدر است؟
آیا طرح، مانند سرصفحه ها، پاراگراف ها، فونت ها و رنگ ها ایده آل است؟
شما نمی خواهید یک نسخه تکراری دقیق از مقاله ای ایجاد کنید که مردم از آن بک لینک می دهند، اما می خواهید چیزی ایجاد کنید که به روشی مشابه ساختار یافته باشد.
بدیهی است که اگر مردم برای محتوای شما بک لینک ایجاد کنند، چیزی در مورد آن قطعه وجود دارد که با ناشر ارتباط برقرار می کند. شما باید دریابید که چه چیزی باعث ایجاد این ارتباطات می شود.

8 دیدگاه برای “ابزارهای سایت تبلیغات بک لینک

    • مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

      Rank Signals رتبه صفحه، تعداد لینک های دامنه منحصر به فرد و رتبه ترافیک الکسا وب سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیس‌بوک، توییتر و +Google را نشان می‌دهد و این قبل از آن است که به بک لینک ها برسد.

      در نسخه آزمایشی رایگان، تنها دو بک لینک به وب سایت خود نشان داده می شود. این خیلی شهودی نیست، اما کمی در مورد نحوه پردازش اطلاعات توسط سایت نشان می دهد.

      قبل از اینکه هزینه خدمات را پرداخت کنید، پیشنهاد می کنم ابتدا دامنه خود را در سیستم امتحان کنید و نتایج را با ابزار دیگر بررسی بک لینک مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *