استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

در این مقاله، به شما نشان می دهیم که چگونه یک استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ موفق ایجاد و اجرا کنید. ما این را با نمونه های استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ موفق نشان خواهیم داد. در پایان، می توانید از استراتژی سایت تبلیغات بک لینک به طور موثر استفاده کنید تا دید بیشتری برای کسب و کار و برند خود به دست آورید و تولید سرنخ را بهبود ببخشید

مزایای استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ می تواند یک تاکتیک کلیدی برای افزایش ترافیک و بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا باشد.

در واقع، همانطور که موسسه بازاریابی محتوا (CMI) اشاره می کند، وبلاگ نویسی رپورتاژ بخش مهمی از قیف بازاریابی شما است و محتوای متخصص خارج از سایت را ارائه می دهد:

اکنون، بیایید به برخی از مزایای بیشتر وبلاگ نویسی رپورتاژ نگاه کنیم. رپورتاژ یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند است زیرا محتوایی که در سایت های دیگر ارسال می کنید به مخاطبان جدید درباره شما می گوید.

این خوانندگان جدید ممکن است از سایت یا صفحه فرود شما بازدید کنند، به این معنی که وبلاگ نویسی رپورتاژ به شما کمک می کند مشترکین جدید جذب کنید و تولید سرنخ را بهبود ببخشید.

نحوه ایجاد اطمینان توسط استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

وبلاگ نویسی رپورتاژ نیز باعث ایجاد اعتماد می شود. اگر سایت‌های معتبر و معتبر محتوای شما را منتشر می‌کنند، بخشی از این اعتماد به شما آسیب می‌زند. در واقع، وبلاگ نویسی رپورتاژ به طور منظم می تواند به دیگران کمک کند که شما را به عنوان یک متخصص ببینند، که برای شهرت کسب و کار شما عالی است.

هنگامی که به مزایای وبلاگ نویسی رپورتاژ فکر می کنید، سئو یکی از اصلی ترین موارد است. ایجاد لینک از سایت های با کیفیت بالا یک عامل اصلی رتبه بندی سئو است  و موقعیت سایت شما را در صفحات نتایج جستجو بهبود می بخشد.

به عنوان یک وبلاگ نویس رپورتاژ، شما تنها کسی نیستید که از استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ سود می برد. وبلاگی که میزبان شماست نیز این کار را انجام می دهد. از آنجایی که ایجاد محتوا یک چالش عمده بازاریابی محتوا است ، وبلاگ نویسی رپورتاژ به صاحبان سایت کمک می کند تا بتوانند نیازهای محتوای خود را برای آنها راحت تر برآورده کنند.

راهنمای استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

اما اگر قرار است از رپورتاژ به عنوان یک استراتژی استفاده کنید، باید آن را به درستی انجام دهید. در ادامه این راهنما، مراحلی را که باید برای وبلاگ نویسی رپورتاژ موثر دنبال کنید، بررسی خواهیم کرد. در اینجا فهرستی از مطالب برای ناوبری آسان آمده است:

  • اهداف خود را بشناسید
  • سایت هایی را برای مشارکت پیدا کنید
  • با مالک سایت ارتباط برقرار کنید
  • یک موضوع برنده را انتخاب کنید
  • آهنگ خود را بسازید
  • مطالب عالی بنویسید
  • کار که زیستی
  • پاسخگو باشید
  • محتوای خود را تبلیغ کنید
  • پست های رپورتاژ بیشتر بنویسید
  • پیگیری موفقیت

1.اهداف خود را بشناسید

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، یک استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ موثر با شناخت اهداف شما شروع می شود. از این گذشته، اگر انتظار دارید به آنجا برسید، باید بدانید به کجا می‌روید.

اهداف معمولی برای استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ با مزایایی که قبلاً توضیح داده شد، همسو هستند. آنها عبارتند از:

  • هدایت ترافیک به یک صفحه فرود خاص (یا به طور کلی به سایت شما) برای دریافت سرنخ و فروش بیشتر
  • ایجاد آگاهی از برند، محصولات و خدمات شما
  • بهبود سئو با جذب لینک های ورودی
  • خود را به‌عنوان یک متخصص قرار دهید تا بتوانید بیشتر مورد استناد قرار بگیرید و مشارکت‌های سخنرانی داشته باشید
  • افزایش تعداد مشترکین ایمیل یا مخاطبان رسانه های اجتماعی شما

داشتن یک هدف ضروری است تا بتوانید بیوگرافی خود را به درستی چارچوب بندی کنید و اطمینان حاصل کنید که منابعی که افراد هنگام ورود می بینند، آنچه را که وعده داده اید ارائه می دهد. این بهترین راه برای ایجاد اعتماد با مخاطبان جدیدی است که جذب می کنید.

استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ
استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

2. سایت هایی را برای مشارکت پیدا کنید

قبل از نوشتن یک پست وبلاگ رپورتاژ، باید سایتی را پیدا کنید که نویسندگان رپورتاژ را بپذیرد و فعالانه به دنبال محتوا باشد. فراتر از آن، باید اطمینان حاصل کنید که پست کردن در سایت به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

چگونه سایتی را پیدا کنیم که پست های رپورتاژ را می پذیرد

راه های زیادی برای یافتن سایت هایی وجود دارد که از پذیرفتن پست های رپورتاژ خوشحال می شوند.

برای مثال، می‌توانید از Google برای یافتن سایت‌هایی استفاده کنید که پست‌های رپورتاژ را در مورد موضوعاتی که می‌خواهید درباره آن بنویسید، می‌پذیرند. برخی از نمونه سوالات جستجو عبارتند از:

  • [عبارت کلیدواژه موضوع] + “برای ما بنویس”
  • [عبارت کلیدواژه موضوع] + “مقاله رپورتاژ”
  • [عبارت کلیدواژه موضوع] + “همکار شوید”

برای پیشنهادات بیشتر به این لیست از عبارت های جستجو از Optimize Smart مراجعه کنید.

همچنین می توانید از پرس و جوهای مشابه در توییتر استفاده کنید. فقط “رپورتاژ” یا “مقاله رپورتاژ” را در کادر جستجو تایپ کنید، و لیستی از توییت‌ها را مشاهده خواهید کرد که پست‌های رپورتاژ را نشان می‌دهند.

جستجوی رپورتاژ در توییتر بخشی از استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ است

خواه از گوگل، توییتر یا منبع جستجوی دیگری استفاده می‌کنید، سایت‌هایی را که پست‌ها را منتشر می‌کنند، یادداشت کنید. بعداً وقتی زمان آن رسید که ببینید آیا این فرصت برای شما مناسب است یا خیر، به آنها نیاز خواهید داشت.

همچنین می‌توانید با بررسی مکان‌هایی که رقبای شما رپورتاژ ارسال می‌کنند، فرصت‌های ارسال رپورتاژ را پیدا کنید. از آنجایی که اکثر مردم برای افزایش شهرت خود پست های رپورتاژ خود را به اشتراک می گذارند، می توانید با دنبال کردن رقبای خود در رسانه های اجتماعی یا عضویت در خبرنامه ایمیل آنها به این موضوع پی ببرید.

راه دیگر برای یافتن این اطلاعات این است که ببینید لینک های ورودی آنها از کجا می آیند. برای انجام این کار، وارد SEMRush شوید و به Domain Analytics » Backlinks بروید.

آدرس سایتی را که می خواهید بررسی کنید را در کادر جستجو تایپ کنید. وقتی گزارش را دریافت کردید، می‌توانید بک لینک‌های واقعی، متن لنگر، دامنه‌های ارجاع‌دهنده و موارد دیگر را ببینید.

بک لینک های تجزیه و تحلیل دامنه  semrush

این اطلاعات به شما کمک می کند تا سایت های بیشتری را پیدا کنید که پست های رپورتاژ را می پذیرند. به عنوان مثال، در تصویر زیر، ما روی یکی از انکرها کلیک کرده ایم تا سایت هایی که شامل آن عبارت هستند را پیدا کنیم.

نقش رپورتاژ در سئو چیست؟

مکان های دیگر برای یافتن فرصت های رپورتاژ برای استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ عبارتند از:

  • Alltop ، که سایت‌های برتر را تقریباً در هر طاقچه فهرست می‌کند
  • لیست سایت هایی که رپورتاژ را می پذیرند، مانند این
  • بررسی اینکه پرکارترین وبلاگ نویسان در جایگاه شما کجا وبلاگ نویسی رپورتاژ هستند

چگونه فرصت های وبلاگ نویسی رپورتاژ را ارزیابی کنیم

یافتن سایت ها تنها بخشی از معادله است. شما همچنین باید بفهمید که آیا آن سایت‌ها ارزش زمان شما را دارند و به شما کمک می‌کنند تا به اهدافی که برای استراتژی وبلاگ‌نویسی رپورتاژ خود تعیین کرده‌اید برسید.

در اینجا چند زمینه برای ارزیابی وجود دارد. برای شروع یکی از سایت هایی را که در بالا شناسایی کردید انتخاب کنید.

ابتدا از Open Site Explorer Moz برای بررسی اعتبار دامنه سایت مورد نظر خود استفاده کنید. این به شما می‌گوید که آیا سایت به‌خوبی به‌صورت آنلاین مورد توجه قرار می‌گیرد، و آیا ارزش خوبی از نظر پیوندها و احتمالاً ترافیک در صورت رپورتاژ در آنجا فراهم می‌کند یا خیر. در اینجا یک گزارش مرجع دامنه برای موسسه بازاریابی محتوا به عنوان مثال آورده شده است.

هرچه این عدد بیشتر باشد (در مقیاس 0 تا 100 است)، بهتر است. Moz نمی گوید چه چیزی به عنوان یک مرجع معتبر دامنه به حساب می آید، اما SmartInsights نمودار مفیدی از میانگین اعتبار دامنه در صنایع مختلف ایجاد کرده است.

استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ
استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

شماره مشترک ایمیل و فالوورهای اجتماعی را بررسی کنید. اکثر صاحبان سایت ها اگر به اندازه کافی بزرگ باشند، این موارد را منتشر می کنند و این به شما ایده ای از اندازه مخاطبان بالقوه ای می دهد که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

اگر شماره فالوورهای اجتماعی در سایت نیست، خودتان نمایه های رسانه های اجتماعی آنها را بررسی کنید و ببینید آیا صاحبان سایت مخاطب دارند و آیا آنها به طور فعال تمام محتوای منتشر شده در سایت خود (از جمله محتوای رپورتاژ) را تبلیغ می کنند. به محتوای یک ماهه نگاه کنید و باید بتوانید این موضوع را حل کنید.

تبلیغات در توییتر

از الکسا برای بررسی ترافیک سایت در چند ماه گذشته استفاده کنید. شما به سادگی می توانید URL را در کادر روی صفحه در صفحه اصلی تایپ کنید و یک مرور کلی از معیارهای کلیدی ترافیک دریافت خواهید کرد.

ترافیک الکسا

این به شما می گوید که چند نفر می توانند پست وبلاگ رپورتاژ شما را ببینند و بیشتر مخاطبان سایت در کجا قرار دارند. اگر بیشتر ترافیک سایت از بریتانیا می آید و شما به دنبال دستیابی به مشتریان بالقوه در ایالات متحده هستید، احتمالاً برای استراتژی رپورتاژ شما مناسب نیست.

بعد، به خود پست ها نگاه کنید. ببینید آیا محتوای منتشر شده مطابق با موضوعاتی است که می خواهید در مورد آنها بنویسید. اگر تعداد نظرات کم است نگران نباشید. این روزها در مورد بسیاری از سایت ها صادق است. و حتی اگر تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی چشمگیر نباشد، سایتی که به مخاطبان هدف ایده‌آل شما برسد، همچنان می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

بیوگرافی نویسنده را در انتهای پست‌های رپورتاژ بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید اعتبار مناسب را دریافت کنید و خوانندگان را به سایت خود بازگردانید.

3. با مالک سایت ارتباط برقرار کنید

قبل از اینکه به صاحبان سایت نزدیک شوید تا یک رپورتاژ را پیشنهاد دهید (معروف به “پیچینگ”)، باید با آنها ارتباط برقرار کنید.

فریب همه این قالب‌های رپورتاژ را که آنلاین می‌بینید، نخورید. برای اکثر صاحبان سایت، برنامه های سرد کار نمی کنند مگر اینکه محتوا فوق العاده باشد.

در واقع، بسیاری از صاحبان سایت آنقدر از مطالب بی‌ربط و محتوای بی‌کیفیت خسته شده‌اند که فقط محتوای رپورتاژ را از افرادی می‌گیرند که از قبل می‌شناسند، دوست دارند و به آنها اعتماد دارند. در اینجا نحوه تبدیل شدن به یکی از آن افراد آمده است.

ابتدا، با دنبال کردن آنها در توییتر، جایی که افراد زیادی محتوای خود را به اشتراک می گذارند، یا با مشترک شدن در سایت آنها در Feedly ، با سایت آنها و نوع محتوایی که منتشر می کنند آشنا شوید تا هر زمان که چیز جدیدی وجود دارد به روز شوید.

محتوا را برای چند هفته یا بیشتر به طور مداوم بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی برای آنها و مخاطبانشان اهمیت دارد. اگر آنها محتوای برتر یا برجسته خود را در سایت خود فهرست می کنند، آن را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال، هر کسی که از WPBeginner بازدید می کند، به راحتی می تواند با نگاه کردن به نوار کناری، ببیند که چه نوع محتوایی محبوب تر است:

ایده های موضوعی ارسال کننده رپورتاژ wpbeginner

با صاحبان سایت در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، بنابراین می توانید هنگام اشتراک گذاری محتوای سایت آنها را برچسب گذاری کنید. هر چیزی را که واقعاً دوست دارید به اشتراک بگذارید و نظر خود را اضافه کنید تا فقط یک پیوند ساده نباشد.

در وبلاگ آنها نظر دهید، در خبرنامه بازاریابی ایمیلی آنها ثبت نام کنید و به ایمیل های آنها پاسخ دهید.

نکته این است که یک رابطه واقعی با صاحب سایت ایجاد کنید. جعل نکنید؛ آنها آن را کشف خواهند کرد و سپس شما به اهداف خود نخواهید رسید.

استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ
استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

4. یک موضوع برنده را انتخاب کنید

هنگامی که درک خوبی از سایت هدف خود و آنچه برای صاحب سایت مهم است به دست آوردید، وقت آن است که موضوعی را برای ارائه پیدا کنید.

از قبل باید بدانید چه چیزی در سایت محبوب است. اکنون، به این فکر کنید که چگونه می توانید با استفاده از موارد زیر ارزش اضافه کنید:

  • پاسخ دادن به آنچه در سایت است
  • ارائه اطلاعات اضافی در مورد یک موضوع محبوب
  • نوشتن چیزی جدید در مورد موضوعی که احتمالاً بین مخاطبان محبوب است

وقتی آماده هستید که انتخاب خود را محدود کنید، Buzzsumo  یک ابزار عالی برای استفاده است. اول از همه، می‌تواند به شما کمک کند محتوایی را پیدا کنید که قبلاً در سایتی که قصد ارائه آن را دارید، محبوب است. این دو مزیت دارد:

  • این به شما کمک می کند یک موضوع مرتبط ایجاد کنید که احتمالاً محبوب باشد
  • این شما را از آزار دادن صاحب سایت با طرح ایده ای که قبلا منتشر کرده است، باز می دارد

برای یافتن محتوای محبوب با  Buzzsumo، URL  سایت را در کادر جستجو تایپ کنید و بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده را خواهید دید.

شما می توانید همین کار را با یک موضوع، با تایپ عبارت کلید واژه موضوع در کادر جستجو انجام دهید.

جستجوی موضوع  buzzsumo

اگر موضوعی را پیدا کردید که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده است و مربوط به یک سایت است، اما هنوز در سایت هدف شما منتشر نشده است، این موضوع خوبی برای شروع استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ خود است.

هنگام انتخاب موضوع خود به دنبال یک مزیت هستید؟ این تحقیق نشان می‌دهد که محتوای عمیق، پست‌هایی که از تحقیقات اختصاصی استفاده می‌کنند و پست‌هایی که تجربیات و هک‌های زندگی را به اشتراک می‌گذارند ، محبوب هستند.

نکته آخر: اگر سایت دستورالعمل هایی برای طرح و نوشتن دارد، آنها را بخوانید. اگر این کار را نکنید، صاحبان سایت ممکن است پیشنهاد شما را حتی قبل از خواندن آن رد کنند.

5. Pitch خود را بسازید

برای اینکه استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ شما موفق شود، مهم است که از ارسال پست های رپورتاژ عمومی خودداری کنید. اگر تکالیف خود را همانطور که قبلاً پیشنهاد دادیم انجام داده باشید، می‌توانید با تلاش بسیار کمی یک مسابقه برنده را ایجاد کنید که برای هر صاحب سایت شخصی است.

اولین مرحله

قانون این است که زمین را کوتاه و دقیق نگه دارید. صاحبان سایت ها، به ویژه آنهایی که سایت های معتبری دارند، پیشنهادهای زیادی دریافت می کنند، بنابراین وقت خود را تلف نکنید.

مرحله دوم

از نام خود استفاده کنید. اکثر صاحبان سایت، مطالبی را از افرادی که حوصله تحقیق در مورد جزئیات تماس اولیه را ندارند، نمی خوانند.

مرحله سوم

عنوان پست را درج کنید. در واقع، برخی از برنامه های موفق از این موضوع در خط موضوع ایمیل و به عنوان عنوان ثانویه در متن ایمیل استفاده می کنند.

اطلاعاتی که هنگام انتخاب موضوع از Buzzsumo به دست آوردید، همچنین یک عکس فوری از عناوین محبوب به شما می دهد. از این به‌عنوان نقطه شروعی برای دستیابی به ابزارهای خود استفاده کنید و با این فهرست از ابزارهای سرفصل ، تیتر مناسب را انتخاب کنید. اگر شخصی که می‌خواهید عنوان شما را دوست داشته باشد، در نیمه راه یک مسابقه موفق هستید.

استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ
استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

مرحله آخر

پست را به طور خلاصه شرح دهید. در چند جمله یا چند نقطه بگویید که چه چیزی را پوشش می دهد.

بگویید چگونه این قسمت از محتوا به خوانندگان آنها کمک می کند . از آنجایی که تاکنون با محتوای موجود آنها آشنا شده اید، انجام این کار آسان خواهد بود.

در نهایت، نشان دهید که چرا شما فرد مناسبی برای نوشتن پست هستید. توجه داشته باشید، این یک رزومه نیست. فقط به چند نقطه اوج رسید.

به یاد داشته باشید، این یک قالب وبلاگ نویسی رپورتاژ نیست. با استفاده از لحن و زبان طبیعی خود، برای سایتی که می خواهید به آن برسید، آهنگ منحصر به فرد خود را بسازید.

مزایای وبلاگ نویسی رپورتاژ چیست؟

اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ می تواند یک تاکتیک کلیدی برای افزایش ترافیک و بازگشت سرمایه بازاریابی محتوا باشد.
در واقع، همانطور که موسسه بازاریابی محتوا (CMI) اشاره می کند، وبلاگ نویسی رپورتاژ بخش مهمی از قیف بازاریابی شما است و محتوای متخصص خارج از سایت را ارائه می دهد:
اکنون، بیایید به برخی از مزایای بیشتر وبلاگ نویسی رپورتاژ نگاه کنیم. رپورتاژ یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند است زیرا محتوایی که در سایت های دیگر ارسال می کنید به مخاطبان جدید درباره شما می گوید.
این خوانندگان جدید ممکن است از سایت یا صفحه فرود شما بازدید کنند، به این معنی که وبلاگ نویسی رپورتاژ به شما کمک می کند مشترکین جدید جذب کنید و تولید سرنخ را بهبود ببخشید.

نقش رپورتاژ در سئو چیست؟

مکان های دیگر برای یافتن فرصت های رپورتاژ برای استراتژی وبلاگ نویسی رپورتاژ عبارتند از:
.Alltop ، که سایت‌های برتر را تقریباً در هر طاقچه فهرست می‌کند
.لیست سایت هایی که رپورتاژ را می پذیرند، مانند این
.بررسی اینکه پرکارترین وبلاگ نویسان در جایگاه شما کجا وبلاگ نویسی رپورتاژ هستند

چگونه فرصت های وبلاگ نویسی رپورتاژ را ارزیابی کنیم؟

یافتن سایت ها تنها بخشی از معادله است. شما همچنین باید بفهمید که آیا آن سایت‌ها ارزش زمان شما را دارند و به شما کمک می‌کنند تا به اهدافی که برای استراتژی وبلاگ‌نویسی رپورتاژ خود تعیین کرده‌اید برسید.
در اینجا چند زمینه برای ارزیابی وجود دارد. برای شروع یکی از سایت هایی را که در بالا شناسایی کردید انتخاب کنید.
ابتدا از Open Site Explorer Moz برای بررسی اعتبار دامنه سایت مورد نظر خود استفاده کنید. این به شما می‌گوید که آیا سایت به‌خوبی به‌صورت آنلاین مورد توجه قرار می‌گیرد، و آیا ارزش خوبی از نظر پیوندها و احتمالاً ترافیک در صورت رپورتاژ در آنجا فراهم می‌کند یا خیر. در اینجا یک گزارش مرجع دامنه برای موسسه بازاریابی محتوا به عنوان مثال آورده شده است.
هرچه این عدد بیشتر باشد (در مقیاس 0 تا 100 است)، بهتر است. Moz نمی گوید چه چیزی به عنوان یک مرجع معتبر دامنه به حساب می آید، اما SmartInsights نمودار مفیدی از میانگین اعتبار دامنه در صنایع مختلف ایجاد کرده است.

10 دیدگاه برای “استراتژی سایت تبلیغات رپورتاژ

  1. Parham گفته:

    قبل از نوشتن یک پست وبلاگ رپورتاژ، باید سایتی را پیدا کنید که نویسندگان رپورتاژ را بپذیرد و فعالانه به دنبال محتوا باشد خیلی ممنون بسیار کامل بود

  2. سعید گفته:

    قبل از نوشتن یک پست وبلاگ رپورتاژ، باید سایتی را پیدا کنید که نویسندگان رپورتاژ را بپذیرد و فعالانه به دنبال محتوا باشد. فراتر از آن، باید اطمینان حاصل کنید که پست کردن در سایت به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند.

  3. مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

    اهداف خود را بشناسید
    سایت هایی را برای مشارکت پیدا کنید
    با مالک سایت ارتباط برقرار کنید
    یک موضوع برنده را انتخاب کنید
    آهنگ خود را بسازید
    مطالب عالی بنویسید
    کار که زیستیپاسخگو باشید
    محتوای خود را تبلیغ کنید
    پست های رپورتاژ بیشتر بنویسید
    پیگیری
    موفقیت
    .‌….
    موفق باشید ممنون از درج مطالب خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *