روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ وقتی به درستی انجام شود یک روش لینک سازی قدرتمند است. شما به یک صاحب وب سایت نزدیک می شوید و به آن ها یک محتوای اصلی ارائه می دهید که شامل پیوندی به وب سایت شما می شود.

اهمیت روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

علیرغم اینکه این استراتژی در سال‌های اخیر مورد سوء استفاده قرار گرفته است، رپورتاژ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن پیوند است و بک لینک ها همچنان عامل شماره 1 برای رتبه بندی در گوگل هستند.

مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی رپورتاژ به درستی وقت نمی‌گذارید. با هدف قرار دادن سایت های اشتباه، تلاش های خود را تضعیف می کنید. در بهترین حالت، وقت خود را تلف می کنید. در بدترین حالت، ارزش ارگانیک سایت خود را به خطر می اندازید.

روش های مختلفی برای سنجش مناسب بودن سایت برای ارسال رپورتاژ وجود دارد. ما بخشی از فرآیند داخلی خود را برای بررسی فرصت های رپورتاژ به اشتراک می گذاریم. فاکتورهای ذکر شده در زیر ثابت کرده اند که برای ما قابل اعتماد هستند و به همان اندازه به تلاش های شما برای کسب لینک کمک خواهند کرد.

1.  سایت را به عنوان یک بازدیدکننده دائمی بررسی کنید

اولین قدم ساده ترین است. از وب‌سایت دیدن کنید و از تأثیری که بر شما می‌گذارد، یک ارزیابی صادقانه داشته باشید. آیا طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد؟ آیا محتوای اخیراً منتشر شده زیادی وجود دارد؟ آیا مطالب خوب نوشته شده است؟

شما می خواهید رپورتاژ شما در سایت های مرتبط و با کیفیت بالا ظاهر شود. اگر یک قانون طلایی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید، این است:  به خاطر لینک رپورتاژ پست نکنید – این کار را انجام دهید تا مردم مطالب شما را بخوانند.

بیشتر مردم سایت‌هایی را که مملو از مشکلات هستند یا غیرجذاب به نظر می‌رسند، نمی‌خوانند. این بدان معنی است که اغلب اوقات، می توانید یک وب سایت را مدت کوتاهی پس از ورود به آن رد صلاحیت کنید. از دیدگاه برندسازی ساده، شما نمی خواهید نام و شهرت خود را به یک وب سایت با کیفیت پایین متصل کنید.

مهمتر از آن، کیفیت یک وب سایت همچنین می تواند یک شاخص قوی از اعتبار یا عدم آن باشد. اگر وب سایت بدون مراقبت به نظر می رسد، دارای اشتباهات املایی یا املایی است، و به طور کلی ارزشی برای بازدیدکنندگان احتمالی ندارد، آن را ارسال کنید.

2. قدرت کلی ارگانیک دامنه را بررسی کنید

هنگامی که در حال ایجاد لینک به وب سایت خود هستید، کیفیت مهم است. پیوندهای با کیفیت بالا اعتبار شما را بهبود می بخشد در حالی که پیوندهای هرزنامه ممکن است آن را به خطر بیندازند.

یکی از مفیدترین معیارهایی که باید در این زمینه در نظر گرفت، اعتبار دامنه Moz  یا رتبه دامنه  Ahrefs است  . این رتبه‌بندی‌ها اعتبار یک وب‌سایت را بر اساس میزان پیوند دامنه‌ها اندازه‌گیری می‌کنند – که  ایده‌ای تقریبی  از ارزش سایت برای موتورهای جستجو ارائه می‌دهد.

اگر از Ahrefs استفاده می کنید، می توانید هر آدرس وب سایتی را در Site Explorer وارد کنید تا رتبه دامنه (DR) را مشاهده کنید. رتبه بندی دامنه که در مقیاس لگاریتمی از 1 تا 100 رتبه بندی می شود، ارزش سایت تخمینی را بر اساس محبوبیت بک لینک به شما می دهد. هر چه رتبه بالاتر باشد، سایت از اعتبار بیشتری برخوردار است.

به طور متناوب (یا همزمان)، می توانید از Domain Authority (DA) Moz برای سنجش قدرت ارزش کلی یک وب سایت استفاده کنید. همانند رتبه‌بندی دامنه، اعتبار دامنه در مقیاس 1 تا 100 اندازه‌گیری می‌شود و رتبه‌بندی‌های بالاتر عموماً نشان‌دهنده قدرت دامنه بیشتر است.

علاوه بر اعتبار، تخمینی از ترافیک ماهانه ارگانیک سایت نیز مفید است. با استفاده از Ahrefs، می توانید این اطلاعات را در کاوشگر سایت در قسمت «ترافیک ارگانیک» بیابید. ابزار رایگانی مانند  SE Ranking  نیز این کار را انجام می دهد.

ترافیک بالاتر به این معنی است که مقاله شما بیشتر خوانده می شود و احتمال کلیک روی پیوند شما بیشتر است. اگر یک وب سایت فرصت های رپورتاژ را ارائه می دهد اما کمتر از 100 بازدید کننده در ماه جذب می کند، احتمالاً ارزش وقت شما را ندارد.

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ
روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

3. دامنه های خروجی در مقابل ورودی را بررسی کنید

یکی از عوامل قدرت دامنه کمتر مورد بحث که ما آن را بررسی می کنیم، نسبت بک لینک های خروجی به ورودی سایت است:

  • Inbound: گاهی اوقات به عنوان بک لینک نامیده می شود، اینها لینک هایی هستند که یک وب سایت از سایت های دیگر دریافت می کند.
  • خروجی: گاهی اوقات به عنوان پیوندهای خروجی از آنها یاد می شود، اینها صفحاتی هستند که یک وب سایت به آنها پیوند می دهد.

نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که تعداد لینک‌ها و  دامنه‌های لینک‌شده  مهم‌تر از تعداد لینک‌ها و  صفحات لینک‌شده است.

به عنوان مثال، اگر به Ahrefs Site Explorer مراجعه کنید، یک وب سایت ممکن است 1000 بک لینک داشته باشد اما فقط 200 دامنه ارجاع دهنده داشته باشد. این بدان معناست که همه آن 1000 بک لینک از 200 وب سایت منشا گرفته اند. این به اندازه 500 بک لینک از 500 وب سایت ارزشمند نیست.

تعداد دامنه های ارجاع دهنده اهمیت بیشتری دارد زیرا موتورهای جستجو به تنوع پیوندها اهمیت می دهند. یک لینک از 10 سایت مختلف از 100 لینک از یک سایت ارزشمندتر است.

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید دامنه‌های پیوندی ورودی بیشتری نسبت به دامنه‌های پیوندی خروجی ببینید. از نظر فرصت‌های ارسال رپورتاژ همیشه یک معامله شکن نیست (و مطمئناً نباید به عنوان تنها دلیل حذف یک فرصت استفاده شود) اما این می‌تواند نشانه‌ای عالی از محبوبیت و ارزش یک سایت به شما بدهد.

اگر یک سایت دارای لینک های خروجی بسیار بیشتر از ورودی باشد، می تواند به این معنی باشد که آن سایت به طور کلی محبوبیت زیادی ندارد. در هر صورت، این باعث ایجاد یک شریک لینک دهنده بد می شود.

ابزارهای رایگان سئو وجود دارد  که به شما امکان می دهد پروفایل های لینک خروجی و ورودی سایت را بررسی کنید. در اکسپلورر سایت Ahrefs، می‌توانید تعداد پیوندهای ورودی منحصر به فرد را در قسمت «دامنه‌های ارجاع‌کننده» بیابید. برای یافتن لینک‌های خروجی، کافی است روی «دامنه‌های مرتبط» در ستون سمت چپ کلیک کنید و به گزارش مراجعه کنید.

اگر حساب Ahrefs پولی ندارید، می توانید از ابزار رایگانی مانند  SEO Review Tools Internal Link Analyzer  استفاده کنید تا تقریباً همان اطلاعات را دریافت کنید.

در مثال بالا، متوجه خواهید شد که introvertdear.com دارای 1.88 هزار دامنه ارجاع دهنده و 774 دامنه خروجی است. این یک نسبت مثبت و سالم است.

4.  تاریخچه ترافیک دامنه را بررسی کنید

جدا از میانگین ترافیک ماهانه، شما می خواهید به روند ترافیک دامنه نگاه خوبی داشته باشید. در اکسپلورر سایت Ahrefs، روی «جستجوی ارگانیک» کلیک کنید تا یک نمودار بصری با این اطلاعات را ببینید.

اگر ترافیک سایت در حال کاهش باشد، این می تواند یک شاخص قوی از مشکلات احتمالی باشد. سایت هایی با کاهش ترافیک تخمینی ارزش خود را از دست می دهند و ممکن است نخواهید زمان و تلاش خود را صرف دریافت لینک از آنها کنید.

کاهش ترافیک اغلب نشان‌دهنده اقدامات تنبیهی موتورهای جستجو است، و ممکن است بخواهید دو بار در مورد دریافت لینک از وب‌سایت‌هایی فکر کنید که گوگل آن‌ها را بی‌ارزش کرده یا آنها را ناقض شرایط و ضوابط آن می‌داند.

5. ارتباط صنعت سایت را بررسی کنید

وقتی صحبت از ساخت لینک به میان می آید، ارتباط بسیار مهم است. اگر در حال ایجاد لینک از سایت هایی هستید که به صنعت شما مرتبط نیستند، ارزش زیادی از آن وب سایت ها ایجاد نخواهید کرد.

بدتر از آن، عدم ارتباط ممکن است به موتورهای جستجو اشاره کند که شما درگیر فعالیت های غیرطبیعی لینک سازی هستید.

یکی از راه های جلوگیری از این امر این است که ببینید کدام صفحات در سایت بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند. اگر اکثر صفحات برتر به جایگاه شما مرتبط نیستند، احتمالاً بهتر است در جای دیگری به دنبال فرصت ها بگردید.

Ahrefs یک بار دیگر بررسی صفحات برتر را آسان می کند. دامنه را در Site Explorer وارد کنید و سپس روی “Top Pages” در منوی سمت چپ کلیک کنید.

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ
روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

تمام صفحات برتر مربوط به طراحی و توسعه وب هستند. این بدان معنی است که Smashing Magazine احتمالاً یک فرصت عالی لینک برای سایت های طراحی وب است، اما ممکن است برای یک سایت خود-بهبود همخوانی خوبی نباشد.

روش دیگر برای سنجش ارتباط صنعت، استفاده از  جریان اعتماد Majestic است  که “همسایگی” پیوند سایت را اندازه گیری می کند تا ببیند آیا سایر سایت های صنعتی معتبر به آن پیوند دارند یا خیر.

6. بررسی کنید که مقالات چگونه سریع ایندکس می شوند

اگر برای نوشتن یک مقاله و ایجاد پیوند به وب سایت خود وقت بگذارید، می خواهید مطمئن شوید که گوگل صفحه را به موقع ایندکس می کند. شما به راحتی می توانید بررسی کنید که محتوای یک سایت چقدر سریع ایندکس می شود:

  1. با پیدا کردن آخرین مقاله در سایت شروع کنید.
  2. عنوان مقاله را همراه با اپراتور جستجوی «site:» در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال مقاله “SEO در مقابل PPC: کدام یک را باید استفاده کنید؟” در Ahrefs.com واقع شده است، فقط موارد زیر را در گوگل جستجو کنید:  SEO در مقابل PPC که باید از سایت:ahrefs.com استفاده کنید .
  3. این روند را برای 3-5 مقاله اخیر تکرار کنید تا متوجه شوید که مقالات چقدر سریع فهرست می شوند.

این فعالیت به شما نشان می‌دهد که Google هر چند وقت یک ‌بار در سایت مورد نظر می‌خزد. اگر صفحات سایت در عرض یک روز پس از ارسال ایندکس شوند، این اغلب نشانه ای از ارزش ارگانیک سایت است.

7. بررسی تأثیر پیوندهای خروجی موجود

قبل از اینکه پیوندی را در سایت شخص دیگری قرار دهید، چند لحظه وقت بگذارید تا ببینید لینک های مشابه چگونه کار می کنند. مانند مرحله قبل، باید با مرور چند مقاله در سایت شروع کنید. بهتر است از سایر مقالات رپورتاژ استفاده کنید.

به دنبال متن لنگر در آن صفحات بگردید (شما اغلب مرتبط ترین پیوند را در Bio نویسنده پیدا خواهید کرد)، و سپس پیوندها را در Ahrefs Site Explorer وارد کنید. به نمودار “ترافیک ارگانیک” نگاهی بیندازید. اگر ترافیک در حال افزایش است، این نشانه خوبی است. اگر راکد یا در حال کاهش باشد،  ممکن است  نشان دهد که سایت ارزش زیادی ندارد.

روند ترافیک چندین لینک اخیر را مرور کنید، زیرا یک یا دو پیوند چیز زیادی به شما نمی گوید. ترافیک یک صفحه ممکن است به دلایل زیادی افزایش یا کاهش یابد. با این حال، اگر متوجه شدید که اکثر صفحاتی که اخیراً پیوند داده شده اند در یک جهت حرکت می کنند، این روند ممکن است نشان دهنده این باشد که پیوندها تا حدی مسئول هستند.

8. مراقب هزینه های ارسال رپورتاژ باشید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، رپورتاژ در چند سال گذشته به عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک مورد سوء استفاده قرار گرفته است. بخشی از این سوء استفاده، تعداد وب‌مسترها و وبلاگ‌نویس‌هایی است که برای پیوندها در رپورتاژ هزینه می‌گیرند – که برخلاف  بهترین شیوه‌های توصیه‌شده Google است .

چیزی که کار را پیچیده می کند این است که برای ویراستاران این است که برای بازبینی مطالب، هزینه ای دریافت کنند. این یک فیلتر طبیعی است که احتمال اتلاف وقت آنها را کاهش می دهد. آنها ممکن است از رپورتاژ عالی در وبلاگ خود استقبال کنند، اما بررسی هزاران طرح در هر ماه زمان می برد و زمان پول است.

این بدان معنی است که برخی فرصت ها ممکن است برای شما هزینه داشته باشند تا مقاله خود را در مقابل چشم سردبیران قرار دهید. برخی از سایت ها هزینه ها را به عنوان بخشی از دستورالعمل های انتشار پست شده خود ذکر می کنند. بیشتر اوقات، باید مستقیماً با مدیر وب سایت تماس بگیرید و شرایط را پیدا کنید.

اگر سایتی مطابق با مراحل قبلی در این مقاله دارای اعتبار و تعامل عالی باشد، ممکن است هزینه معقول ویراستاری را رعایت کنید. با این حال، اگر سایت اکثر چک های بالا را پاس نمی کند و مالک درخواست پرداخت می کند، احتمالاً باید پاس کنید.

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ
روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

9. بررسی کنید که آیا سایت اشتراک‌گذاری اجتماعی دارد یا خیر

بسیاری از سایت‌های معتبر معتبر تمایل دارند نوعی از رسانه‌های اجتماعی را دنبال کنند. به محتوای آن‌ها نگاه کنید و ببینید آیا به اشتراک گذاشته می‌شود یا نه ( دکمه‌های Share Now را با تعداد اشتراک‌گذاری در پست‌هایشان تماشا کنید).

مشارکت اجتماعی بالا یک نشانه عالی است، زیرا می تواند نشان دهنده مشروعیت باشد و ارزش سایت را تقویت کند. حتی می تواند نشان دهنده احتمال بیشتری باشد که مقاله شما به اشتراک گذاشته شود و ارزش پیوند شما به حداکثر برسد.

از طرف دیگر، می توانید ببینید که آیا پست های آنها نظرات زیادی در سایت دریافت می کند یا خیر. اکثر سایت ها ترجیح می دهند خوانندگان خود را در دامنه خود نگه دارند و گفتگوها را مستقیماً در صفحات مقاله تشویق می کنند.

در نهایت، شما در حال بررسی مشارکت واقعی و خوانندگان محتوای سایت هستید. هر چه تعامل بیشتر باشد، ارزش سایت بیشتر است.

باید ادامه داد یا باید پاس کرد؟

یک فرصت رپورتاژ عالی لزوماً نباید همه معیارهای این لیست را برآورده کند. در واقع، ما پیوندهایی دریافت کرده‌ایم که ارزش زیادی را از وب‌سایت‌هایی دریافت کرده‌ایم که بسیاری از عوامل بالا را رعایت نکرده‌اند. اما برای شناسایی ارزش اصلی سایت به ذهن متخصص و تحقیقات کارآگاهی ما نیاز بود.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر ارزش یک رپورتاژ را در یک سایت می‌سنجید، بیشتر عوامل فوق باید مثبت باشند. شما مجبور نیستید فرصت را صرفاً به این دلیل که لینک های خروجی بیشتر از ورودی وجود دارد یا به این دلیل که مشارکت رسانه های اجتماعی محدود است، تخفیف دهید.

یافتن روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

در این مقاله، اولین مرحله را نشان خواهم داد یافتن سایت‌های رپورتاژ مرتبط در شما:

روش شماره 1. کلمه کلیدی شما + پارامتر ارزش جستجو

رشته جستجوی گوگل یک راه عالی برای شروع است. همیشه کار می کند.

از چند ترکیب رشته جستجو برای یافتن فرصت های رپورتاژ استفاده کنید. در اینجا برخی از توصیه هایی است که من استفاده می کنم:

  • کلمه کلیدی شما + برای ما بنویسید
  • کلمه کلیدی + رپورتاژ شما
  • کلمه کلیدی شما + رپورتاژ شوید
  • کلمه کلیدی شما + مشارکت کننده شوید
  • کلمه کلیدی شما + ارسال خبر
  • کلمه کلیدی شما + نویسنده شوید
  • کلمه کلیدی شما + ارسال پست وبلاگ
  • کلمه کلیدی شما + ارسال مقاله
  • کلمه کلیدی شما + پیشنهاد یک پست
  • کلمه کلیدی شما + نویسنده رپورتاژ شوید
  • کلیدواژه شما + دستورالعمل های مشارکت کننده
  • کلمه کلیدی شما + یک نکته ارسال کنید
  • کلمه کلیدی شما + ارسال پست

من یک رشته جستجو را در Google وارد می کنم “بازاریابی مشارکت کننده شوید” و می بینم که چه چیزی دریافت می کنم:

روش شماره 2. به AllTop.com بروید

AllTop  جایی است که می توانید بهترین وبلاگ ها را تقریباً در هر جایگاهی پیدا کنید.

به نظر یک گنج می رسد، اینطور نیست؟

روش های سایت تبلیغات رپورتاژ
روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

کافی است به AllTop.com بروید و کلمه کلیدی خود را جستجو کنید، و لیستی از وبلاگ ها را در جایگاه خود پیدا خواهید کرد. اکنون برای یافتن اینکه کدام وبلاگ ها رپورتاژ را می پذیرند، کار کمی انجام دهید.

اهمیت روش های سایت تبلیغات رپورتاژ را بنویسید؟

علیرغم اینکه این استراتژی در سال‌های اخیر مورد سوء استفاده قرار گرفته است، رپورتاژ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن پیوند است و بک لینک ها همچنان عامل شماره 1 برای رتبه بندی در گوگل هستند.
مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی رپورتاژ به درستی وقت نمی‌گذارید. با هدف قرار دادن سایت های اشتباه، تلاش های خود را تضعیف می کنید. در بهترین حالت، وقت خود را تلف می کنید. در بدترین حالت، ارزش ارگانیک سایت خود را به خطر می اندازید.

 در روش های سایت تبلیغات رپورتاژ چرا باید سایت را به عنوان یک بازدیدکننده دائمی بررسی کنید؟

اولین قدم ساده ترین است. از وب‌سایت دیدن کنید و از تأثیری که بر شما می‌گذارد، یک ارزیابی صادقانه داشته باشید. آیا طراحی زیبا و منحصر به فردی دارد؟ آیا محتوای اخیراً منتشر شده زیادی وجود دارد؟ آیا مطالب خوب نوشته شده است؟
شما می خواهید رپورتاژ شما در سایت های مرتبط و با کیفیت بالا ظاهر شود. اگر یک قانون طلایی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید، این است:  به خاطر لینک رپورتاژ پست نکنید – این کار را انجام دهید تا مردم مطالب شما را بخوانند.

در روش های سایت تبلیغات رپورتاژ چرا باید دامنه های خروجی در مقابل ورودی را بررسی کنید؟

یکی از عوامل قدرت دامنه کمتر مورد بحث که ما آن را بررسی می کنیم، نسبت بک لینک های خروجی به ورودی سایت است:
Inbound: گاهی اوقات به عنوان بک لینک نامیده می شود، اینها لینک هایی هستند که یک وب سایت از سایت های دیگر دریافت می کند.
خروجی: گاهی اوقات به عنوان پیوندهای خروجی از آنها یاد می شود، اینها صفحاتی هستند که یک وب سایت به آنها پیوند می دهد.
نکته کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که تعداد لینک‌ها و  دامنه‌های لینک‌شده  مهم‌تر از تعداد لینک‌ها و  صفحات لینک‌شده است.
به عنوان مثال، اگر به Ahrefs Site Explorer مراجعه کنید، یک وب سایت ممکن است 1000 بک لینک داشته باشد اما فقط 200 دامنه ارجاع دهنده داشته باشد. این بدان معناست که همه آن 1000 بک لینک از 200 وب سایت منشا گرفته اند. این به اندازه 500 بک لینک از 500 وب سایت ارزشمند نیست.
تعداد دامنه های ارجاع دهنده اهمیت بیشتری دارد زیرا موتورهای جستجو به تنوع پیوندها اهمیت می دهند. یک لینک از 10 سایت مختلف از 100 لینک از یک سایت ارزشمندتر است.

9 دیدگاه برای “روش های سایت تبلیغات رپورتاژ

    • Parham گفته:

      اگر یک سایت دارای لینک های خروجی بسیار بیشتر از ورودی باشد، می تواند به این معنی باشد که آن سایت به طور کلی محبوبیت زیادی ندارد. در هر صورت، این باعث ایجاد یک شریک لینک دهنده بد می شود
      ممنونم مطالب بسیار کامل بود

  1. سعید گفته:

    مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی رپورتاژ به درستی وقت نمی‌گذارید. با هدف قرار دادن سایت های اشتباه، تلاش های خود را تضعیف می کنید. در بهترین حالت، وقت خود را تلف می کنید. در بدترین حالت، ارزش ارگانیک سایت خود را به خطر می اندازید.

  2. Nazanin heshmati گفته:

    اگر این قانون کلیدی ،( به خاطر لینک رپورتاژ پست نکنید – این کار را انجام دهید تا مردم مطالب شما را بخوانند.)
    که بالاتر گفته شده بود هدف اصلی رپورتاژ ما باشید ما میتوانیم به اهداف دیگر خود هم برسیم . اما نباید از ظاهر درست و تاثیر گذار و همینطور مطالب کاربردی غافل شویم زیرا مطالب از بیشترین اهمیت برخوردار هستند

  3. متاورس آینده من گفته:

    روش های سایت تبلیغات رپورتاژ
    واقعا روش های بسیار کاربردی را بیان فرمودید که باعث کمک به افرادی مثل بنده می شود
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *