فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

رپورتاژ یا وبلاگ نویسی رپورتاژ یکی از بهترین استراتژی های سئو برای کسب بک لینک های با کیفیت و مرتبط است. گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس و دیگران بک لینک ها را به عنوان رای در نظر می گیرند. هر چه یک دامنه رای بیشتری داشته باشد، شانس آن برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر است. در این مقاله با فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ بیشتر آشنا می شوید

اهمیت فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

صاحبان وب سایت ها و بازاریابان همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد لینک برای وب سایت های خود هستند. با این حال، لینک های غیر طبیعی نقض دستورالعمل های گوگل هستند. گوگل لینک های ایجاد شده برای عبور از رتبه بندی را بی ارزش می کند. فقط لینک هایی که به طور طبیعی به دست می آیند به عنوان رای حساب می شوند.

ارسال رپورتاژ به کسب کلاه سفید و پیوندهای طبیعی در صورت رعایت اعتدال کمک می کند. به همین دلیل است که SEO و بازاریابان دیجیتال از رپورتاژ به عنوان یک استراتژی اصلی برای به دست آوردن لینک های معتبر و معتبر برای دامنه خود استفاده می کنند.

رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ تکنیکی برای کسب لینک است که در آن یک مدیر وب سایت یا یک بازاریاب محتوای خود را در سایت های تخصصی منتشر می کند که مشارکت محتوا را می پذیرند. برخی از سایت ها به طور آشکار محتوای رپورتاژ را می پذیرند.

این روش شامل یافتن چنین وب‌سایت‌هایی با جایگاه مشابه و نزدیک شدن به وب‌مسترها با یک ایمیل رسمی است که اطلاعات پس‌زمینه شما را به اشتراک می‌گذارد، دلیلی را که می‌خواهید رپورتاژ ارسال کنید، و پیش‌نویسی را برای بررسی پیوست کنید.

بیشتر سایت‌ها دستورالعمل‌های مشارکت‌کننده رپورتاژ دارند. شما فقط باید دستورالعمل ها را دنبال کنید و بر اساس آن قدم بعدی را بردارید.

رپورتاژ آسان نیست زیرا یافتن دستی سایت ها، بررسی دستورالعمل ها، پیشنهاد موضوعات مورد علاقه و پیگیری وب مسترها نیازمند صبر و کار هوشمندانه است.

مزایای رپورتاژ چیست؟

مهمترین مزایای رپورتاژ عبارتند از:

  • ترافیک سایت شما افزایش یافته است زیرا رپورتاژ با کیفیت بالا اغلب از ترافیک ارجاع مربوطه عبور می کنند.
  • نمایه بک لینک شما قوی تر و قابل اعتمادتر می شود زیرا پیوندهای به دست آمده از طریق Guest Blogging ماهیت ویرایشی دارند.
  • وقتی چندین رپورتاژ را در وبلاگ‌های مرتبط منتشر می‌کنید، برای برند و اعتبار خود در جایگاه خود شهرت پیدا می‌کنید.
  • رپورتاژ که هوشمندانه نوشته شده‌اند شانس بیشتری برای تبدیل دارند زیرا مشتریان بالقوه می‌توانند وبلاگ‌های رپورتاژ شما را در سایت‌های دیگر بخوانند و برای کار به شما نزدیک شوند.
  • برای افزایش اعتماد به برند، می‌توانید پیوندهای رپورتاژ خود را در صفحه اصلی وب‌سایت خود به نمایش بگذارید.
  • وبلاگ های رپورتاژ یک راه عالی برای جذب فالوورهای اجتماعی بیشتر برای کسب و کار شما هستند.

چگونه سایت هایی را برای ارسال رپورتاژ پیدا کنیم؟

در اینجا مراحل مبتدی برای یافتن سایت هایی برای رپورتاژ آمده است:

مرحله 1: برای یافتن سایت‌هایی با موقعیت‌های مشابه که می‌توانید در آنها مشارکت داشته باشید، در Google تحقیق کنید. در اینجا برخی از جستارهای جستجو وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن سایت هایی که به دنبال وبلاگ نویسان رپورتاژ هستند استفاده کنید:

  • “کلید واژه” + “برای ما بنویس”
  • “کلید واژه” + “این یک رپورتاژ است”
  • “کلید واژه” + “یک مشارکت کننده شوید”
  • “کلید واژه” + “سایت های ارسال رپورتاژ”
  • “کلمه کلیدی” + “دستورالعمل های رپورتاژ”
  • “کلید واژه” + “رپورتاژ”
  • “کلید واژه” + “ارسال یک رپورتاژ”

MozBar  را هنگام یافتن سایت‌ها نصب کنید زیرا این به شما کمک می‌کند سایت‌هایی را انتخاب کنید که بالاتر از محدوده DA خاص هستند.MozBar  معیارهایی مانند DA و PA را در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش می دهد تا بتوانید سایت های با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ
فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

مرحله 2: هنگامی که یک سایت را پیدا کردید، دستورالعمل های رپورتاژ آن را بررسی کنید. به طور کلی، هر وب سایت مجموعه ای از دستورالعمل های خاص خود را دارد که دستورالعمل هایی برای ارسال رپورتاژ دارد. برای خواندن دستورالعمل های کامل و آماده سازی محتوای خود زمان بگذارید.

برخی از سایت‌ها ممکن است یک پیش‌نویس به همراه ایمیل بخواهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند ابتدا برخی از موضوعات را برای تأیید ارسال کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، حتما دستورالعمل ها را به طور کامل بخوانید.

مرحله 3: اکنون، برای ارسال ایمیل به مدیران وب سایت آماده هستید. بسته به دستورالعمل ها، می توانید شروع به ارسال ایمیل برای وب مسترها با موضوعات محتوا و پیشینه مختصر خود کنید.

اگر بتوانید برخی از نمونه های نوشتاری منتشر شده خود را به همراه ایمیل اطلاع رسانی اضافه کنید، عالی خواهد بود.

مرحله 4: مرحله آخر پیگیری با مدیران سایت است. برخی حتی ممکن است به اولین درخواست ایمیل شما پاسخ ندهند. از این رو، 2-3 ایمیل پیگیری برای آنها ارسال کنید تا نظر آنها را بدانید. اما، تعداد پیگیری‌ها را به بیش از سه مورد تجاوز نکنید.

سایت هایی وجود خواهند داشت که به راحتی مشارکت شما را می پذیرند و لینک مقاله منتشر شده را برای شما ارسال می کنند. مراحل 1-4 را ادامه دهید تا به طور منظم سایت های جدید را پیدا کنید تا بک لینک های بیشتری به سایت خود بدست آورید.

ابزارهای برتر برای فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

وقتی کار رپورتاژ را شروع می کنید، به زودی آن را اضافی و کسل کننده خواهید دید. از این رو، برخی از ابزارهای رپورتاژ وجود دارند که برای آسان کردن کار شما در یافتن سایت ها و ارسال ایمیل به مدیران وب سایت ضروری هستند.

در اینجا ابزارهایی هستند که باید برای رپورتاژ استفاده کنید:

ابزار Pitchbox

Pitchbox یک ابزار نفوذ و ایجاد پیوند برای کمک به وبلاگ نویسان و بازاریابان در فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ برای یافتن فرصت های رپورتاژ مرتبط است. می توانید وبلاگ ها و مقالات مرتبط با هر صنعتی را که می خواهید پیدا کنید. این امکان را به شما می دهد تا جستجوی بلادرنگ و مبتنی بر SERP را انجام دهید.

Pitchbox از ابزارهای برتر SEO برای واکشی داده ها از جمله Ahrefs، SEMRush، Majestic و Moz استفاده می کند. به بخش کمپین‌ها در داشبورد Pitchbox بروید و روی «ایجاد» در کادر «Blogger Outreach» همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید کلیک کنید.

اکنون، کمپین خود را با پر کردن جزئیات ضروری مانند نام کمپین، کشور و مهمترین کلمات کلیدی ایجاد کنید.

فیلترهایی مانند DA، PA، DR، PR، بک لینک ها، دامنه های ارجاع دهنده، کلمات کلیدی و ترافیک را اضافه کنید. این فیلترها توسط ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush و دیگران واکشی می شوند.

پس از ایجاد کمپین بر روی inspect کلیک کنید.

این ابزار به طور خودکار صدها سایت رپورتاژ را با جزئیاتی مانند DA، PA، TF، کلمات کلیدی و موارد دیگر پیدا می کند.

شما به راحتی می توانید این لیست را برای استفاده در کمپین تبلیغاتی دیجیتالی خود یا رپورتاژ صادر کنید.

ابزار Ninja Outreach

Ninja Outreach  یک ابزار اطلاع رسانی قدرتمند برای وبلاگ نویسان و بازاریابان است. این به شما امکان می‌دهد تا سایت‌های ارسال رپورتاژ مرتبط را پیدا کنید و همچنین الگوهایی برای ارسال ایمیل به وب‌مسترها ارائه می‌دهد. همچنین می توانید نتایج کمپین را با CRM داخلی ردیابی کنید.

برای شروع، روی “Content Prospecting” از داشبورد Ninja Outreach خود کلیک کنید. اکنون کلیدواژه یا عبارت مربوط به صنعت خود را وارد کنید مانند فناوری، بازاریابی، اجتماعی و غیره. می توانید تعداد نتایج را 5000 تنظیم کنید. پس از وارد کردن، تعداد زیادی وب سایت مرتبط با عبارت جستجو شده را خواهید یافت.

برای به دست آوردن نتایج هدفمندتر، Ninja Outreach فیلترهای مختلفی مانند رتبه الکسا، DA، PA، PR، اشتراک گذاری پست و نظرات را ارائه می دهد. همچنین می توانید نوع صفحه مورد نظر خود را تغییر دهید.

به عنوان مثال، برای یافتن سایت های بررسی محصول، می توانید آنها را از بین گزینه ها انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید این پیوندهای احتمالی را در حساب Ninja Outreach خود با یک نام سفارشی ذخیره کنید.

فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ
فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

دلیل انجام رپورتاژ

رپورتاژ کاری است که مردم به دلایل مختلفی انجام می دهند. برخی از این موارد عبارتند از ایجاد برند، توسعه روابط صنعتی، یا به سادگی ارائه نوشته خود در مقابل افراد بیشتری. با این حال، برای این مقاله، ما بر روی افزایش یک کمپین رپورتاژ تمرکز خواهیم کرد زیرا با بهبود عملکرد سئو مرتبط است.

اما ابتدا اجازه دهید به شما ثابت کنم که من و تیمم این کار را با موفقیت در تعدادی از صنایع انجام داده ایم. ما این رپورتاژ را  در SingleGrain، یک سایت DR 79 در حوزه بازاریابی محتوا منتشر کردیم:

دیگر مزایای رپورتاژ چیست؟

رپورتاژ، یا همان طور که بسیاری آن را «رپورتاژ» می نامند، عمل نوشتن محتوا برای یک وبلاگ یا وب سایت غیر از وبلاگ شما است.

این وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها ممکن است بخشی از یک وب‌سایت متعلق به شرکت، یک وبلاگ شخصی یا وبلاگ یک سازمان غیرانتفاعی باشند.

در هر صورت، در سطح بالا، رپورتاژ به این صورت عمل می کند:

  1. سایت هایی را در جایگاه خود پیدا کنید که رپورتاژ را می گیرند.
  2. چند ایده برای آنها مطرح کنید.
  3. اگر از ایده های شما خوششان بیاید، برایشان محتوا می نویسید که در سایت خود منتشر می کنند.

در ازای این محتوای رایگان که به تازگی به آنها داده اید، اغلب به شما اجازه می دهند تا با نام تجاری خود یا محتوایی که برند شما منتشر کرده است، تبلیغاتی داشته باشید. اینجاست  که رپورتاژ برای سئو ارزشمند می شود، همانطور که در زیر توضیح خواهم داد.

رپورتاژ چگونه به عملکرد سئو کمک می کند؟

رپورتاژ با ارائه راهی برای کسب بک لینک با متن لنگر که شما کنترل می کنید به بهبود عملکرد سئو کمک می کند.

Anchor text  متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک است.

متن لنگر چیست؟

بک لینک یکی از مهم ترین عواملی است  که بر رتبه شما در موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. این به این دلیل است که گوگل و سایر موتورهای جستجو از بک لینک ها در اصل به عنوان یک “رای” برای یک صفحه خاص استفاده می کنند.

گوگل حتی تایید کرده است  که لینک ها یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی آن ها هستند.

و بخشی از نحوه استفاده گوگل از پیوندها برای انتقال ارزش موضوعی به صفحات، درک (یا تجزیه و تحلیل) متن لنگر  پیوند است.

متن لنگر یک پیوند به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه ای که به آن پیوند داده می شود در مورد چه چیزی صحبت می کند. موتورهای جستجو از این برای رتبه بندی صفحه برای کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنند.

توضیح متن لنگر

به عنوان مثال، اگر من به صفحه خدمات لینک بیلدینگ  خود با متن لنگر “خدمات لینک بیلدینگ” لینک کنم (ببینید در آنجا چه کار کردم ؟)، این به گوگل می گوید که صفحه ای که من به آن لینک دادم احتمالاً با خدمات لینک بیلدینگ ارتباط دارد ( همانطور که می کند!).

اگر سایر نویسندگان به همان صفحه لینک دهند، اطمینان گوگل را افزایش می دهد که صفحه باید برای عبارت “خدمات لینک سازی” رتبه بندی شود.

بنابراین، در حالی که به همین دلیل است که باید پاراگراف بالا را کاملاً در پست وبلاگ بعدی خود کپی و جایگذاری کنید، نکته اصلی این است که کنترل متن لنگر چیزی است که رپورتاژ را برای ساخت لینک و عملکرد سئو عالی می کند.

اگر به ویراستاران محتوایی بدهید که می‌خواهند  منتشر کنند، می‌توانید به راحتی پیوند متنی لنگر را در مقاله خود قرار دهید و آنها مشکلی نخواهند داشت که آن را در آنجا برای شما بگذارند.

فقط زیاده روی نکنید به جای استفاده از لنگرهای تطابق دقیق بر اساس کلمات کلیدی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، از منطبق‌های موضعی استفاده کنید تا رتبه صفحه خود را برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی طولانی به دست آورید.

به هر حال انتخاب شما برای استفاده از فرصت متن لنگر به شما بستگی دارد، اما رپورتاژ این گزینه را در اختیار شما قرار می دهد به گونه ای که دیگر کمپین های لینک بیلدینگ این امکان را ندارند.

این باعث می‌شود که رپورتاژ یک استراتژی ساخت لینک عالی برای صفحات فروش، صفحات محصول و سایر صفحاتی که هدف پیوند طبیعی ندارند ارسال کند.

فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ
فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

نظر گوگل در مورد رپورتاژ چیست؟

مت کاتز، رئیس سابق اسپم وب گوگل، وقتی در مورد سقوط رپورتاژ  در سایت خود نوشت ، ترس را در دل سئوکاران در همه جا ایجاد کرد.

با این حال، اگر صفحه را به پایین اسکرول کنید، این ویدیو را خواهید دید که در آن مت بیشتر در مورد رپورتاژ با کیفیت پایین در مقابل رپورتاژ با کیفیت بالا صحبت می کند.

چیزهای زیادی برای باز کردن از این ویدیو وجود دارد، اما به طور کلی، به نظر می رسد که او در مورد رپورتاژ با کیفیت بسیار صحبت می کند، و بک لینک ها را در مقاله به گونه ای ذکر می کند که خوب به نظر می رسد (یعنی وقتی نویسندگان لنگرهای خود را اسپم نمی کنند.)

با این حال، او اغلب به رپورتاژ با کیفیت پایین یا پولی  به عنوان “هرزنامه” اشاره می کند.

هدف بیان شده در این ویدیو واضح است:Google  می  خواهد پیوندهای رپورتاژ را که به صورت سرمقاله تضمین شده اند، شمارش کند و آن ها نمی  خواهند پیوندهایی را که فقط برای دریافت بک لینک منتشر می شوند، شمارش کند.

این بدان معنی است که گوگل با رپورتاژ که:

  1. توسط یک کارشناس موضوع نوشته شده است.
  2. ارزش منحصر به فردی را به اینترنت ارائه دهید.
  3. به این دلیل منتشر می شوند که ویراستاران می خواهند آنها را منتشر کنند، نه به این دلیل که به آنها پول می دهند.

بنابراین، اگر ما یک کمپین رپورتاژ را اجرا کنیم که هدف آن ارزش دادن به مشتریان بالقوه‌مان است نه دریافت بک لینک، کاملاً روشن هستیم.

نه تنها این، بلکه با همسویی با ارزش‌های گوگل در تلاش‌های ایجاد لینک، احتمالاً از به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های آینده مصون می‌شویم.

فرآیند ارسال رپورتاژ که می‌خواهم به شما نشان دهم، و فرآیندی که برای همه مشتریانمان اجرا می‌کنیم، همه اینها را برآورده می‌کند.

جمع بندی

یک استراتژی رپورتاژ قوی برای کمک به وب سایت کسب و کار شما برای به دست آوردن تعداد زیادی لینک مرتبط و معتبر مفید است. اگر هنوز به اجرای کمپین رپورتاژ فکر نکرده اید، باید به طور جدی به این فکر کنید.

رپورتاژ، زمانی که به نسبت مناسب انجام شود، آگاهی از برند را افزایش می دهد، پیوندهای طبیعی را به دست می آورد، رتبه بندی جستجو را افزایش می دهد و جریان ترافیک ارگانیک به وب سایت شما را بهبود می بخشد.

مزایای رپورتاژ چیست؟

مهمترین مزایای رپورتاژ عبارتند از:
ترافیک سایت شما افزایش یافته است زیرا رپورتاژ با کیفیت بالا اغلب از ترافیک ارجاع مربوطه عبور می کنند.
نمایه بک لینک شما قوی تر و قابل اعتمادتر می شود زیرا پیوندهای به دست آمده از طریق Guest Blogging ماهیت ویرایشی دارند.
وقتی چندین رپورتاژ را در وبلاگ‌های مرتبط منتشر می‌کنید، برای برند و اعتبار خود در جایگاه خود شهرت پیدا می‌کنید.
رپورتاژ که هوشمندانه نوشته شده‌اند شانس بیشتری برای تبدیل دارند زیرا مشتریان بالقوه می‌توانند وبلاگ‌های رپورتاژ شما را در سایت‌های دیگر بخوانند و برای کار به شما نزدیک شوند.
برای افزایش اعتماد به برند، می‌توانید پیوندهای رپورتاژ خود را در صفحه اصلی وب‌سایت خود به نمایش بگذارید.
وبلاگ های رپورتاژ یک راه عالی برای جذب فالوورهای اجتماعی بیشتر برای کسب و کار شما هستند.

چگونه سایت هایی را برای ارسال رپورتاژ پیدا کنیم؟

در اینجا مراحل مبتدی برای یافتن سایت هایی برای رپورتاژ آمده است:
مرحله 1: برای یافتن سایت‌هایی با موقعیت‌های مشابه که می‌توانید در آنها مشارکت داشته باشید، در Google تحقیق کنید. در اینجا برخی از جستارهای جستجو وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن سایت هایی که به دنبال وبلاگ نویسان رپورتاژ هستند استفاده کنید:
“کلید واژه” + “برای ما بنویس”
“کلید واژه” + “این یک رپورتاژ است”
“کلید واژه” + “یک مشارکت کننده شوید”
“کلید واژه” + “سایت های ارسال رپورتاژ”
“کلمه کلیدی” + “دستورالعمل های رپورتاژ”
“کلید واژه” + “رپورتاژ”
“کلید واژه” + “ارسال یک رپورتاژ”
MozBar  را هنگام یافتن سایت‌ها نصب کنید زیرا این به شما کمک می‌کند سایت‌هایی را انتخاب کنید که بالاتر از محدوده DA خاص هستند.MozBar  معیارهایی مانند DA و PA را در صفحات نتایج موتور جستجو نمایش می دهد تا بتوانید سایت های با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

رپورتاژ چگونه به عملکرد سئو کمک می کند؟

رپورتاژ با ارائه راهی برای کسب بک لینک با متن لنگر که شما کنترل می کنید به بهبود عملکرد سئو کمک می کند.
Anchor text  متن قابل مشاهده و قابل کلیک در یک هایپرلینک است.

8 دیدگاه برای “فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ

  1. امیرحسین گفته:

    رپورتاژها یک مبحث بسیار مهم و کاربردی برای هرکسی که در سطح اینترنت و دنیای مجازی فعالیت میکند میباشد که طبق توضیحات شما با جدی گرفتن آن میتوان روند رشد سایت مورد نظر رو بهبود بخشید

    • Parham گفته:

      برخی از سایت‌ها ممکن است یک پیش‌نویس به همراه ایمیل بخواهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از شما بخواهند ابتدا برخی از موضوعات را برای تأیید ارسال کنید. قبل از اینکه به مرحله بعدی برویم ممنونم از شماا

  2. berlin گفته:

    رپورتاژ تاثیر زیادی در پیشرفت و پس رفت کردن در فضای اینترنتی دارد و قطعا با رعایت عوامل میتوانید به نتایجت مطلوبی دست بیابید

  3. Amin DehghanNejad گفته:

    در نوشتن رپورتاژ باید از هرگونه دروغ خودداری کنید. یک رپورتاژ آگهی می‌تواند نوعی بررسی بی‌طرفانه باشد

  4. مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

    یکی از بهترین استراتژی های سئو برای کسب بک لینک های با کیفیت و مرتبط است. گوگل، یاهو، بینگ، یاندکس و دیگران بک لینک ها را به عنوان رای در نظر می گیرند. هر چه یک دامنه رای بیشتری داشته باشد، شانس آن برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر است

  5. متاورس آینده من گفته:

    فرآیند سایت تبلیغات رپورتاژ
    تبلیغات مهمترین قسمت رشد در کسب کار می باشد تبلیغات رپورتاژ کمک می کند به استفاده درست و ارتقاع گسب وکار

  6. سعید گفته:

    رپورتاژ تکنیکی برای کسب لینک است که در آن یک مدیر وب سایت یا یک بازاریاب محتوای خود را در سایت های تخصصی منتشر می کند که مشارکت محتوا را می پذیرند. برخی از سایت ها به طور آشکار محتوای رپورتاژ را می پذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *