طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

نوع طبقه بندی انواع سایت تبلیغات که شما و شرکتتان برای شرکت در آن انتخاب می‌کنید باید با مشخصات مشتری ایده‌آل شما مطابقت داشته باشد و برای تعامل با آنها تلاش کند. علاوه بر این، روشی که انتخاب می کنید باید مقرون به صرفه باشد و با محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنید منطقی باشد.

تبلیغات ملی

اهداف طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

طبقه بندی انواع سایت تبلیغات یک رسانه بازاریابی است که معمولاً در روزنامه ها و سایر نشریات دوره ای مانند مجلات و خبرنامه ها یافت می شود. برخی از وب سایت ها و موتورهای جستجو نیز بخش های تبلیغاتی طبقه بندی شده ای دارند که به صورت رایگان یا با حداقل هزینه به کاربران خود ارائه می دهند. 

با وجود مجموعه ای از انتخاب های موجود، همه انواع تبلیغات دو هدف مشترک دارند: تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان و تبدیل آنها به مشتری یا سرنخ. هنگام ایجاد یک کمپین تبلیغاتی تاثیرگذار ، بدون توجه به پلتفرم، تبلیغ‌کنندگان روشی برای دیوانگی خود دارند که با تحقیق و استراتژی شروع می‌شود.

این جنون می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما می‌تواند با دسته‌بندی انواع تبلیغاتی که شما و شرکتتان در آن شرکت خواهید کرد، کاهش یابد. برای انجام این کار، درک گزینه‌هایتان مهم است.

در ادامه مقاله نمونه هایی از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات را با هم بررسی می کنیم.

1. تبلیغات محصول در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

یک ویژگی عادی تبلیغات ایجاد تقاضای اولیه برای یک دسته محصول به جای یک نام تجاری خاص است. به اشتباه اعتقاد بر این است که تبلیغات محصول باید بر نام برند تاکید کند. این بر اساس این احساس است که یک تصویر خوب اغلب اثربخشی تبلیغات محصول را افزایش می دهد. با این حال، در عمل، اکثر شرکت ها در ایجاد تصویر محصول با استفاده از نام های تجاری (مثلاً Dettol، Horlicks) موفق هستند. به طور خلاصه، زمانی که شرکت سعی می کند محصول یا خدمات خود را از طریق تبلیغات بفروشد، به آن تبلیغات محصول گفته می شود.

2. تبلیغات سازمانی

این تبلیغات همیشه برای مصرف کنندگان ارسال نمی شود. در عوض، بسیاری از انواع مختلف مردم (سهامداران، طلبکاران و غیره) را هدف قرار داده است. این محصول گرا نیست، بلکه برای ارتقای تصویر شرکت طراحی شده است.

3. تبلیغات تقاضای اولیه در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

این هدف برای تحریک تقاضای اولیه برای یک محصول یا دسته بندی محصول جدید است. در مراحل معرفی چرخه عمر محصول به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

4. تبلیغات انتخابی یا رقابتی

هنگامی که یک محصول وارد مرحله رشد چرخه حیات خود می شود و زمانی که رقابت شروع می شود، تبلیغات ظاهر می شود و انتخابی می شود. در اینجا هدف از تبلیغات افزایش تقاضا برای یک محصول یا خدمات خاص است. ممکن است تبلیغات با تأکید فراوان بر «یادآوری نام تجاری» بر تفاوت‌های ظریف در برندها تأکید کند. قیمت نیز به عنوان یک سلاح تبلیغاتی کلیدی استفاده خواهد شد زیرا محصولات بسیار شبیه به هم می شوند.

5. تبلیغات مقایسه ای

این یک روند بسیار بحث برانگیز در بازار رقابتی امروز است. این گونه تبلیغات نقش تعیین کننده ای بر ویژگی های مقایسه ای دو یا چند برند خاص از نظر ویژگی های محصول یا خدمت دارند. این روش در مرحله بلوغ زمانی که محصولات مشابه به سرعت در بازار ظاهر می شوند و باعث رقابت شدید می شود، اتخاذ می شود.

6. تبلیغات مشارکتی در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

زمانی که تولیدکنندگان، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان به طور مشترک از هزینه‌های تبلیغات حمایت می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند، این به شکل تبلیغات مشارکتی است. چنین تبلیغاتی نام همه طرف های درگیر را دارد. از دیدگاه مشتریان، این سودمند است، زیرا آنها می توانند مقالات را مستقیماً از فروشگاه های مجاز دریافت کنند.

7. تبلیغات تجاری

همانطور که از نام آن پیداست چنین تبلیغاتی صرفاً برای افزایش فروش موثر است.

8. تبلیغات غیر تجاری

اینها معمولاً توسط مؤسسات خیریه و ترجیحاً برای درخواست کمک های عمومی و مالی (مانند جمع آوری کمک های مالی یا فروش بلیط) منتشر می شوند.

9. تبلیغات مستقیم در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

تبلیغاتی که باعث استرس و ترغیب خرید فوری محصول می شود، به عنوان تبلیغات مستقیم شناخته می شود. تبلیغات پستی مستقیم تا حد زیادی قادر به دستیابی به اقدامات فوری است.

10. تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی روشی محبوب برای بازاریابی انبوه پیام ها به مخاطبان بزرگ است. اگرچه این رسانه توانایی دستیابی به تعداد بالایی از خریداران بالقوه را دارد، اما یکی از پرهزینه ترین انواع تبلیغات نیز می باشد.

طبقه بندی انواع سایت تبلیغات
طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

11. تبلیغات رادیویی

تبلیغات رادیویی روشی موثر برای کسب و کارها برای هدف قرار دادن گروهی از افراد بر اساس موقعیت مکانی یا سلیقه های مشابه است.

12. تبلیغات چاپی

این نوع از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات راه دیگری برای انتشار اخبار در مورد یک محصول یا خدمات است. تبلیغات چاپی همچنین توانایی هدف قرار دادن مخاطب خاص بر اساس جغرافیا یا علایق مشترک را ارائه می دهد. تبلیغات چاپی معمولاً شامل تبلیغات نمایشی بزرگتر و همچنین طبقه بندی انواع سایت تبلیغات است. طبقه بندی ها معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند، در حالی که تبلیغات نمایشی کمی گران هستند.

13. تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین روشی است که به طور فزاینده ای برای ترویج یک تجارت محبوبیت دارد. انواع مختلفی از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات آنلاین وجود دارد. بنرها تبلیغات تصویری هستند که در صفحات وب نمایش داده می شوند. تبلیغات گوگل یکی دیگر از انواع محبوب تبلیغات آنلاین است که یک تبلیغ را با جستجوی جستجوی کاربر اینترنت مطابقت می دهد.

14. تبلیغات بیلبورد

تبلیغات بیلبورد، تبلیغات بزرگی هستند که بر روی سازه ها در مکان های عمومی نمایش داده می شوند. معمولاً بیلبوردها در امتداد بزرگراه ها قرار می گیرند تا رانندگان عبوری را هدف قرار دهند.

15. تبلیغات در فروشگاه

تبلیغات در فروشگاه، در یک فروشگاه خرده فروشی انجام می شود. برای مثال، شرکتی که یک محصول تمیزکننده جدید تولید می‌کند، ممکن است هنگام ارسال محصول به فروشگاه‌ها، یک صفحه نمایش درپوش انتهایی داشته باشد. این به فروشگاه نمایشگر جذابی می دهد که توجه را به محصول جدید جلب می کند. انواع دیگر تبلیغات در فروشگاه عبارتند از بنر و ویترین.

16. تبلیغات دهان به دهان

در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که تبلیغات شفاهی به دلیل رایگان بودن آن نیست، این شکل از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات یکی از بهترین، معتبرترین و گرانبهاترین دارایی هر کسب و کاری است. حتی اگر صاحبان مشاغل نتوانند تبلیغات شفاهی بخرند، می توانند مشتریان خود را تشویق کنند تا به دوستان و خانواده خود در مورد محصول یا خدمات عالی که خریداری کرده اند بگویند.

17. تأیید در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

تأیید شبیه تبلیغات دهان به دهان است اما معمولاً شامل پول است. داشتن یک محصول یا خدمات تایید شده توسط یک سلبریتی می تواند فروش و آگاهی از محصول را افزایش دهد. هر شرکتی نمی تواند از عهده داشتن افراد مشهور در لیست A که محصولی را تبلیغ می کنند، داشته باشد. شرکت های کوچکتر در نظر دارند از افراد مشهور محلی یا افراد شناخته شده در بازار ویژه محصول استفاده کنند.

18. تبلیغات دیجیتال

در فرهنگ مصرف کننده امروزی، سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتال یک ضرورت است.

تبلیغات دیجیتال برای ارائه مطالب تبلیغاتی به مشتریان و مخاطبان بیشتر به اینترنت متکی است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند فوراً نتایجی را در مورد اینکه چه کسی با تبلیغات درگیر شده است، چگونه آن شخص درگیر شده است، و اینکه آیا منجر به فروش شده است یا خیر، دریافت کنند.

انواع مختلفی از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات آنلاین وجود دارد که متخصصان می توانند از آنها برای قرار دادن تبلیغات و کمپین برای مخاطبان اینترنتی استفاده کنند.

19. تبلیغات جستجوی پولی

تبلیغات جستجوی پولی شامل مناقصه برای کلمات کلیدی است به طوری که تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی خاص در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) قرار می گیرند. با جستجوی پولی، تبلیغ‌کنندگان تنها زمانی پرداخت می‌کنند که روی تبلیغ آنها کلیک شود، و پرداخت به ازای کلیک (PPC) را ارائه می‌دهد.

برای تمایز بین جستجوی پولی و ارگانیک، به دنبال یک برچسب کوچک در کنار پیوند بگردید که نشان دهنده این است که نتیجه یک تبلیغ است.

جستجوی پولی هدفمند، کارآمد، قابل اندازه گیری، ساده و مقرون به صرفه است. یک تبلیغ‌کننده چه چیزی بیشتر می‌تواند بخواهد؟

20. تبلیغات رسانه های اجتماعی

این نوع از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی به تبلیغات کمک می کند. تبلیغات در رسانه های اجتماعی به شما یک بازگشت سرمایه سریع می دهد زیرا همه چیز در شبکه های اجتماعی در زمان واقعی انجام می شود. با استفاده از کدهای UTM ، می‌توانید زمانی که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود را به این صورت برچسب‌گذاری می‌کنید، فروش خود را دقیقاً دنبال کنید.

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی کمی آزادی بیشتری برای انتشار شخصیت یک برند فراهم می‌کند، زیرا رسانه‌های اجتماعی نسبت به تبلیغات جستجوی پولی یا تبلیغات تلویزیونی، پلتفرم راحت‌تری هستند.

هنگام تبلیغات در رسانه های اجتماعی، مهم است که پلتفرم های خود را هوشمندانه انتخاب کنید و بدانید که همه مخاطبان شما از هر پلتفرمی استفاده نمی کنند. به عنوان مثال، مخاطبان شما در اینستاگرام احتمالا با مخاطبان شما در لینکدین متفاوت هستند. برای رسیدن به چه کسی تلاش می کنید؟

اگر مخاطبان شما وفادار و بزرگ باشند، می‌توان تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را به صورت ارگانیک و با موفقیت انجام داد، اما اگر به تازگی شروع به کار کرده‌اید یا به‌دنبال دستیابی به فرد جدیدی هستید، پرداخت هزینه برای تبلیغات به شما کمک می‌کند تا به پتانسیل‌های خود برسید.

طبقه بندی انواع سایت تبلیغات
طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

نکته

از نظرات در تبلیغات اجتماعی خود استفاده کنید: با درج نظرات مشتریان، بازگشت سرمایه تبلیغات رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید. مطالعات نشان می دهد نمایش نظرات می تواند نرخ تبدیل را تا 270٪ افزایش دهد. اگر یک برند B2B هستید، استراتژی بررسی خود را با ادعای مالکیت نمایه G2 رایگان خود شروع کنید .

با تبلیغات اجتماعی، یک امتیاز اضافی وجود دارد . اثربخشی در زمان واقعی اندازه گیری می شود. هر بخش از محتوای رسانه‌های اجتماعی که یک کسب‌وکار پست می‌کند قابل ردیابی است، بنابراین تبلیغ‌کنندگان می‌توانند اطلاعاتی در مورد میزان ترافیک یک آگهی، تعداد تبدیل‌های آن و حتی افرادی که با تبلیغات درگیر شده‌اند جمع‌آوری کنند.

21. تبلیغات بومی در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

بنرها و تبلیغات پاپ آپ آشکار می کنند که آنها سعی دارند چیزی به شما بفروشند. تبلیغات بومی خود را استتار می کند.

با ظاهر شدن به عنوان یک تطابق تقریباً کامل با محتوایی که در اطراف آن قرار دارد، تبلیغات بومی به شکل مقاله یا ویدیو در وب‌سایت‌هایی می‌آیند که قبلاً میزبان مطالب مشابه هستند.

تبلیغات بومی عالی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و جنبه تبلیغاتی را در درجه دوم پیامی قرار می دهد. از آنجایی که آنها با جریان طبیعی صفحه مطابقت دارند، تبلیغات بومی مزاحم نیستند و کاربران احساس نمی کنند که با یک تبلیغ درگیر هستند.

قرار دادن تبلیغات بومی باید استراتژیک باشد و همچنین باید از الگوها و علایق مخاطبان یک کسب و کار پیروی کند. تبلیغات بومی برای هشدار دادن به خوانندگان در مورد حمایت مالی از محتوا برچسب گذاری می شود، اما این برچسب به قدری محتاطانه است که باعث ایجاد تضاد بین تبلیغ کنندگان و خوانندگان می شود.

22. نمایش تبلیغات در طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

از نظر سبک و فرمت، تبلیغات نمایشی بدون تردید چیزی به شما می فروشند. ماهیت آشکار تبلیغات نمایشی یک عامل منحصر به فرد در زمینه تبلیغات دیجیتال است زیرا تبلیغات معمولاً به صورت نامحسوس اجرا می شوند.

تبلیغات نمایشی را می توان به صورت متحرک یا راکد طراحی کرد و معمولاً در امتداد بالا یا کناره های صفحات وب یافت می شود. هدف تبلیغات نمایشی تبدیل سریع است و دسترسی بالقوه آنها بسیار زیاد است زیرا موتورهای جستجو می توانند یک تبلیغ را با میلیون ها وب سایت بر اساس اولویت های کلیدواژه و هدف مطابقت دهند. آنها معمولاً چیزی شبیه به این هستند:

تبلیغات نمایشی به شدت آنلاین هستند که می تواند به اثربخشی آنها آسیب برساند. از آنجایی که آنها هیچ ارزشی به جز دعوت به اقدام برای مصرف کنندگان ندارند، کاربران یاد گرفته اند که تبلیغات نمایشی را نادیده بگیرند و نرخ کلیک کاهش می یابد.

در حالی که تبلیغات نمایشی مانند گذشته محبوب نیستند، کسب و کارها نباید به طور کامل آنها را در استراتژی کمپین تبلیغاتی خود نادیده بگیرند. وقتی تبلیغات نمایشی مستقیم و محرک بصری باشد، می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.

23. تبلیغات سنتی

در حالی که تبلیغات دیجیتال به طور فزاینده ای محبوب می شود، تبلیغات سنتی هیچ نشانه ای از توقف را نشان نمی دهد. با در نظر گرفتن بودجه و هدف مناسب، انواع سنتی طبقه بندی انواع سایت تبلیغات می توانند به اندازه دیجیتال موثر باشند. تبلیغات سنتی به ارائه پیام های تبلیغاتی از طریق رسانه های جمعی اشاره دارد.

24. چاپ

در حالی که حوزه تبلیغات تکامل یافته است، اهداف یکسان باقی مانده است: تأثیرگذاری بر نظرات و تصمیمات خرید مصرف کنندگان. تبلیغات از طریق رسانه های چاپی زمانی شکل غالب تبلیغات بود. امروزه در میان میلیون ها تبلیغ دیجیتال وجود دارد و به همان اندازه مهم است.

تبلیغات چاپی شامل تبلیغات در:

  • روزنامه ها و مجلات
  • بروشورها
  • دایرکتوری ها
  • تراکت و پوستر
  • پست مستقیم (کارت پستال و نامه)

هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از تبلیغات چاپی، درک مخاطبان و کسب و کار خود بسیار مهم است. برای چه گروه سنی تبلیغ می کنید؟ آیا پیام چیزی است که همه ما می توانیم آن را درک کنیم یا محلی است؟

25. پخش

تبلیغات پخش به اشتراک گذاری پیام های تبلیغاتی در مورد محصول یا خدمات شما از طریق تلویزیون یا رادیو است. با توجه به اینکه چقدر راحت کانال را رد کرده یا به طور کامل تغییر می دهیم، این نوع تبلیغات یک سرمایه گذاری پر ریسک است.

آگهی‌های تبلیغاتی، اسپات‌های شبکه، تبلیغات ملی، تبلیغات محلی و اطلاعیه‌های خدمات عمومی، همگی از انواع تبلیغات پخش هستند. در حالی که پخش ابزار بازاریابی قبلی نیست، اما به نقطه انقراض کامل نیز نرسیده است.

برای شرکت‌هایی که بودجه بیشتری دارند، خرید یک نقطه پخش یک راه عالی برای ایجاد آگاهی از برند و انتقال ارزش آن به مصرف‌کنندگان است. برای کسب‌وکارهایی که می‌توانند از پس هزینه‌های بالای تبلیغات پخش برآیند، توجه بالقوه‌ای که این برند به خود جلب می‌کند، سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. با این حال، بدون یک مسیر مستقیم برای فروش، پخش یک ابزار برای آگاهی است، نه یک محرک فروش.

26. تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز که به عنوان تبلیغات خارج از خانه (OOH) شناخته می شود، به سادگی هر تبلیغی است که در خارج از خانه برای مصرف کننده قابل مشاهده باشد. درست مانند تبلیغات پخش، تبلیغات در فضای باز به عنوان یک رسانه بازار انبوه در نظر گرفته می شود و هدف آن حمایت از پیام رسانی گسترده و تلاش های برندسازی است.

پیاده سازی طراحی گرافیک در تبلیغات در فضای باز بسیار مهم است. به این فکر کنید که مردم چقدر سریع از کنار طرح بیلبورد عبور می کنند . در چند ثانیه ای که راننده باید آن را ببیند، پیام باید خوانده و درک شود.

تبلیغات در فضای باز یک راه عالی برای کسب و کارها برای دسترسی به جمعیت زیادی از مردم بدون هیچ هدف گذاری است. تبلیغات در فضای باز بیشتر از فروش از آگاهی از برند پشتیبانی می کند زیرا نمایش هر نوع پیام مرتبط با فروش روی تابلو دشوار است.

مزایای طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

  • دانش مصرف کنندگان را گسترش می دهد.
  • به معرفی آسان محصولات به بازار کمک می کند.
  • حجم فروش را افزایش می دهد.
  • به ایجاد تصویری از محصول و شرکت کمک می کند.
  • آنها را قادر می سازد تا اطلاعات محصول را داشته باشند.
  • ایجاد آگاهی در مورد محصول و خدمات.
  •  قیمت خرده فروشی را حفظ می کند.
  • نرخ گردش سهام را افزایش می دهد.
  • فرصتی را برای مشتریان فراهم می کند تا محاسن و معایب محصولات جایگزین مختلف را با هم مقایسه کنند.
  • به برقراری ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان کمک می کند.
  • منجر به عرضه در مقیاس بزرگ برای تقاضا و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر می شود.
طبقه بندی انواع سایت تبلیغات
طبقه بندی انواع سایت تبلیغات

نتیجه

تبلیغات روشی پر هزینه است که باید از کارایی و اثربخشی آن اطمینان حاصل کرد. برای این منظور است که مفهوم تبلیغات علمی باید به دقت برنامه ریزی و اجرا شود و به سرعت اجرا شود و نظارت و کنترل شود.

نمونه هایی از طبقه بندی انواع سایت تبلیغات را نام ببرید؟

تبلیغات چاپی-تبلیغات سازمانی- تبلیغات مقایسه ای

درباره تبلیغات مقایسه ای توضیح مختصری بدهید؟

این یک روند بسیار بحث برانگیز در بازار رقابتی امروز است. این گونه تبلیغات نقش تعیین کننده ای بر ویژگی های مقایسه ای دو یا چند برند خاص از نظر ویژگی های محصول یا خدمت دارند. این روش در مرحله بلوغ زمانی که محصولات مشابه به سرعت در بازار ظاهر می شوند و باعث رقابت شدید می شود، اتخاذ می شود.

نمونه هایی از تبلیغات چاپی را مثال بزنید؟

روزنامه ها و مجلات-بروشورها-تراکت و پوستر-دایرکتوری ها-پست مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *