استراتژی انواع سایت تبلیغات

استراتژی انواع سایت تبلیغات

یک شرکت مجموعه ای از استراتژی های تبلیغاتی را برای پیشبرد اهداف خود در بازار طراحی می کند. چه به دنبال ایجاد آگاهی از برند یا بهبود سود نهایی خود باشید، بیاموزید که چگونه استراتژی انواع سایت تبلیغات می توانند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارند.

استراتژی انواع سایت تبلیغات چیست؟

این یک برنامه عملیاتی است که برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص، جذب مشتریان جدید و دعوت از مشتریان موجود برای انجام چندین خرید طراحی شده است. استراتژی انواع سایت تبلیغات بخشی از  برنامه بازاریابی برند است ، بنابراین باید با اهداف شرکت همسو باشد. همچنین در نظر گرفتن نام تجاری، لحن و هویت برند ضروری است تا تجربه کاربر دارای عناصر ناسازگار نباشد.

استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های بزرگ با استفاده از ترکیبی از کانال‌های بازاریابی سنتی و کانال‌های بازاریابی دیجیتال ، کمپین‌های تبلیغاتی استراتژیک ایجاد می‌کنند. تبلیغات سنتی شامل تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات چاپی، بیلبوردها، پست مستقیم و تیم های خیابانی است. تاکتیک های تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات دیجیتال، بازاریابی محتوای مبتنی بر SEO، بازاریابی رسانه های اجتماعی و کمپین های بازاریابی ایمیلی است.

اهمیت ایجاد استراتژی انواع سایت تبلیغات

شرکت‌های موفق به‌جای شروع به خرید آگهی‌های مبتنی بر غریزه، فعالیت خود را با تهیه پیش‌نویس استراتژی‌های تبلیغاتی دقیق آغاز می‌کنند. که معمولاً در یک برنامه بازاریابی رسمی گنجانده شده‌اند . یک استراتژی تبلیغاتی موثر، استراتژی بازاریابی شرکت را با اهداف تجاری آن همسو می کند. هدف بهینه سازی بودجه تبلیغاتی شرکت به گونه ای است که هر هزینه ای در خدمت یک هدف مشترک باشد.

یک استراتژی تبلیغاتی به تعیین نقش هر یک از اعضای تیم در دستیابی به اهداف شرکت کمک می‌کند. چه ارتباط با مخاطب هدف ، جذب مشتریان جدید یا رسیدن به سهمیه‌های فروش جدید. بیشتر کار به بخش بازاریابی یک شرکت می‌رسد، اما همه از تیم محصول گرفته تا کارکنان پشتیبانی می‌توانند در کمک به شرکت در رسیدن به اهدافش و افزایش سود شرکت نقش داشته باشند.

راه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد، اما برای کارکرد آن‌ها باید توسط یک استراتژی حمایت شود که با اهداف کلی برند شما همخوانی داشته باشد. در این مقاله، استراتژی انواع سایت تبلیغات، انواع و 10 مثالی که می توانید در شرکت خود اعمال کنید را به اشتراک می گذاریم.

چه انواعی از استراتژی سایت تبلیغات وجود دارد؟

استراتژی های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، زیرا موقعیت، هویت و اهداف هر برند منحصر به فرد است. برای دریافت ایده ای از احتمالات، بیایید نگاهی به نحوه طبقه بندی HubSpot 4 نوع اصلی استراتژی تبلیغات بیندازیم.

1. استراتژی انواع سایت تبلیغات: تبلیغات محتوا

این استراتژی تبلیغاتی به دنبال تأثیر مستقیم بر مصرف کنندگان از طریق کانال های مختلف، با پیامی مستقیم و واضح است که هدف آن رسیدن به بیشترین تعداد ممکن است.

اگرچه ویژگی‌های مشابهی با بازاریابی محتوا دارد، اما از آنجایی که مستقیم‌تر و بیشتر بر برند متمرکز است، یکسان نیست.

در تبلیغات محتوا، می‌توانیم زیرگروه‌های زیر را تشخیص دهیم:

  • تبلیغات آموزنده : بر نشان دادن نام تجاری و ارزشی که می تواند برای مشتریان بالقوه به ارمغان بیاورد تمرکز دارد. معمولاً مبتنی بر ارزش های عقلانی است.
  • تبلیغات مقایسه ای : بر مقایسه یک برند با رقبا تمرکز می کند تا ویژگی هایی را که آن را متمایز می کند تقویت کند و مصرف کننده را متقاعد کند که می تواند مزایای بیشتری را ارائه دهد. اگر چه این می تواند بسیار موثر باشد، اما باید هنگام استناد به ادعاهای خود بسیار مراقب باشید تا با مشکلات قانونی مواجه نشوید.
  • تبلیغات احساسی : اگر تبلیغات آموزنده بیشتر مبتنی بر عوامل منطقی باشد، تبلیغات احساسی به دنبال واکنش عاطفی است. این می تواند در تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بسیار مؤثر باشد، زیرا می دانیم که اینها یک مؤلفه ناخودآگاه قوی دارند که بر اساس احساس مردم در مورد یک محصول یا خدمات است.

2. استراتژی انواع سایت تبلیغات: کشش تبلیغات

این استراتژی تبلیغاتی برای برندهایی است که در حال حاضر به خوبی شناخته شده و در بازار موقعیت خوبی دارند. هدف این استراتژی به جای دنبال کردن مشتریان، حفظ برند در ذهن مصرف کننده و سوق دادن مردم به سمت آن است. بر شناسایی برند و وفاداری بلند مدت تمرکز دارد.

3. استراتژی انواع سایت تبلیغات: تبلیغات فشاری

این استراتژی انواع سایت تبلیغات ،بیشتر برای محصولات یا خدمات جدید مناسب است، زیرا به دنبال آن است که چیزی در بین مصرف کنندگان شناخته شود تا موقعیت خوبی داشته باشد و فروش ایجاد کند.

استراتژی فشار می تواند از کانال های مختلفی استفاده کند، از رسانه های سنتی گرفته تا تبلیغات اجتماعی. در بسیاری از موارد، با استراتژی های قیمت گذاری همراه است. برای مثال، ارائه قیمت‌های راه‌اندازی ارزان‌تر برای تولید توده بحرانی اولیه از مصرف‌کنندگان.

همچنین رایج است که تبلیغات فشاری همراه با بازاریابی محتوا همراه باشد، به طوری که یک نام تجاری جدید بتواند در همان ابتدا قدرت خود را تثبیت کند و خود را به عنوان یک متخصص در بخش خود قرار دهد.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
استراتژی انواع سایت تبلیغات

10 نمونه از استراتژی های تبلیغاتی

1. بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که در طول سال ها کارایی خود را از دست نداده است، اما بارها و بارها خود را دوباره اختراع کرده است. طبق برخی مطالعات، بازگشت سرمایه (ROI) این کانال به ازای هر دلار سرمایه گذاری نزدیک به 40 دلار است.

علاوه بر ROI خیره کننده، یکی دیگر از مزیت های بزرگ  بازاریابی ایمیلی  این است که می توان آن را با انواع موقعیت ها، مارک ها و کمپین ها، از اولین گام های تولید سرنخ تا وفاداری طولانی مدت، تطبیق داد. جای تعجب نیست که این یکی از استراتژی های تبلیغاتی ترجیحی برای برندها است.

2. استراتژی انواع سایت تبلیغات: SEM

تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند Google (SEM) شامل موقعیت‌یابی تبلیغاتی است  که برای کلمات کلیدی خاصی هدف قرار می‌گیرد . به این ترتیب، زمانی که کاربر عبارتی مرتبط با برند شما را جستجو می کند، تبلیغ شما می تواند در جایگاه برجسته ای در میان نتایج ظاهر شود.

SEM یکی از محبوب ترین استراتژی های تبلیغاتی در محیط دیجیتال است، زیرا به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم کاربران را با قصد خرید بالا بر اساس جستجوهای آنها هدف قرار دهید. علاوه بر این، این یک استراتژی بسیار همه کاره است، زیرا به شما امکان می دهد در مراحل مختلف فرآیند خرید به مخاطبان بسیار متفاوتی دست پیدا کنید.

3. تبلیغات اجتماعی

این استراتژی تبلیغاتی شامل استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای درج آگهی‌های پولی در آن‌ها، معمولاً از طریق مدل پرداخت به ازای کلیک است.

چیزی که این کار را به خوبی انجام می دهد، امکان هدف گذاری عالی است. به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی به حجم زیادی از داده های مربوط به کاربران خود دسترسی دارند، بنابراین می توانید مخاطبان بسیار خاصی را بر اساس عواملی مانند وضعیت زندگی یا علایق آنها تقسیم بندی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از این پلت‌فرم‌ها برای ارتباط با کاربرانی که از قبل برند ما را می‌شناسند (با وارد کردن پایگاه‌های اطلاعاتی ما یا نصب یک پیکسل داده) و ایجاد مخاطبانی مشابه با بازدیدکنندگان، سرنخ‌ها یا مشتریانمان استفاده کنید.

4. تبلیغات آمازون

تبلیغات آمازون تبلیغات  پرداخت به ازای کلیک را ارائه می دهد که مزایای منحصر به فردی را به عنوان یک استراتژی انواع سایت تبلیغات ارائه می دهد. از یک طرف، آمازون اطلاعات زیادی در مورد ترجیحات خرید کاربران دارد. اما مهمتر از همه، این پلتفرم به شما امکان می دهد تبلیغات را دقیقاً در جایی و زمانی که کاربران احتمال خرید دارند قرار دهید، که منجر به نرخ تبدیل بالا می شود.

5. استراتژی انواع سایت تبلیغات: تبلیغات بومی

تبلیغات بومی قالبی است که شامل قرار دادن محتوای پولی در رسانه ای است که از نظر شکل و عملکرد با محیطی که در آن ظاهر می شود تطبیق می دهد. اگرچه باید به وضوح به عنوان تبلیغات شناخته شود، اما به روشی بسیار کمتر از سایر قالب ها در زمینه خود ادغام می شود. (مانند بنرها). همچنین محتوای ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود آنها به صورت داوطلبانه آن را مصرف کنند.

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که بر اقتدار کاربران با حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به دنبال کنندگان خود متکی است.

پیش از این، این تمایل وجود داشت که به تعداد فالوورهایی که یک فرد داشت بیش از همه اهمیت داده شود و کمپین هایی برای انتشار گسترده ترین ممکن ایجاد می شد. اکنون روند این است که برای سطح تعامل بیشتر ارزش قائل شویم و به دنبال متخصصان در جایگاه هایی با مخاطبان کوچکتر (میکرو اینفلوئنسرها) باشیم.

7. استراتژی انواع سایت تبلیغات: تخفیف ها و تبلیغات

تخفیف ها و تبلیغات مبتنی بر ارائه یک محصول یا خدمات با قیمتی کمتر از حد معمول برای مدت زمان محدود است. به این ترتیب، احساس فوریت ایجاد می شود که کاربران را تشویق به خرید می کند.

این استراتژی انواع سایت تبلیغات می تواند برای ایجاد توده مهمی از مشتریان در زمان عرضه محصول یا افزایش فروش در کوتاه مدت بسیار مفید باشد، اما سوء استفاده از آن می تواند منجر به کاهش ارزش درک شده محصول شود.

8. بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی  یکی از اصلی ترین و مبتکرانه ترین استراتژی های تبلیغاتی است، زیرا مبتنی بر استفاده از تکنیک های غیر متعارف برای دستیابی به حداکثر انتشار با هزینه کم است. خلاقیت یک عنصر اساسی برای دستیابی به شگفتی و تأثیر با حداقل استفاده از منابع است.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
استراتژی انواع سایت تبلیغات

 9. مسابقات و قرعه کشی

مشابه تخفیف‌ها و تبلیغات، مسابقات و قرعه‌کشی‌ها در کوتاه‌مدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به برند می‌شوند.

این یک استراتژی تبلیغاتی جدید نیست، زیرا برندها برای مدت طولانی از آن استفاده می کنند، اما اخیراً به لطف شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. بسیاری از برندها برای افزایش تعداد فالوورها و سطح تعامل خود به مسابقات و قرعه کشی ها روی می آورند. البته، این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گسترده تر برند باشد.

10. برنامه های وفاداری

برنامه‌های وفاداری یک استراتژی تبلیغاتی است که هدف آن جذب مشتریان جدید نیست، بلکه هدف آن این است که مشتریان فعلی خریدهای خود را مرتباً تکرار کنند و حتی به سفیران برند تبدیل شوند.

انواع مختلفی از  برنامه های وفاداری وجود دارد ، مانند برنامه های امتیازی یا سطحی. در همه آنها، هدف ایجاد یک رابطه بلندمدت با نام تجاری و بهبود ارزش طول عمر مشتری است، به این معنی که میزان سودی که در طول مدت باقی ماندن در برند ایجاد می کنند. به نوبه خود، این به برندها اجازه می دهد تا هزینه به دست آوردن مشتریان جدید را کاهش دهند.

چگونه یک استراتژی تبلیغاتی ایجاد کنیم

از الگوی زیر برای ایجاد یک استراتژی انواع سایت تبلیغات متناسب با نیازهای خاص شرکت خود استفاده کنید.

1. رقابت را ارزیابی کنید

یک دیدگاه روشن از رقابت می تواند به شما کمک کند تا جایگاه محصول خود را بهتر تعریف کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید رقبا چگونه محصولات را می فروشند. آیا آنها بر بازاریابی آنلاین تاکید دارند یا تبلیغات سنتی؟ چقدر میگیرند؟ صفحه فرود در وب سایت آنها چگونه است؟ چنین تحقیقاتی تجزیه و تحلیل رقابتی را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد محصول جدید خود را با محصولات موجود در بازار مقایسه کنید. همچنین به شما کمک می کند ارزش پیشنهادی منحصر به فردی را که محصول شرکت شما می تواند به مشتریان ارائه دهد، ارزیابی کنید.

2. انجام تحقیقات قیمت

تحقیقات قیمت گذاری و مطالعات موردی به شرکت کمک می کند تا قیمت قابل قبولی برای یک محصول جدید پیدا کنید. جمع آوری اطلاعات قیمت از بازار فعلی به شما کمک می کند تا استراتژی قیمت گذاری خود را بسازید . شاید بازار تشنه یک اخلالگر کم هزینه باشد. شاید برای یک برند معتبر آماده باشد. تحقیقات شما تاکتیک های بازاریابی شما را راهنمایی می کند.

3. از تحقیقات مشتری برای ایجاد شخصیت خریدار استفاده کنید

یک تیم تحقیقات بازار می تواند پایگاه مشتریان موجود شرکت شما را برای شناسایی روندهای جمعیت شناختی و نقاط دردناک مشتری مطالعه کند. سپس می توانید از این اطلاعات برای ایجاد شخصیت خریدار برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید. شخصیت خریدار نماینده خیالی پایگاه مشتری هدفی است که شرکت شما به دنبال جذب آن است. پرسونای خریدار دارای تلاقی اطلاعات جمعیت شناختی، از جمله عواملی مانند سن، جنسیت، نژاد، درآمد، اندازه خانواده و وضعیت تاهل، شغل و عنوان شغلی، دیدگاه‌های سیاسی، ارزش‌های شخصی، سرگرمی‌ها، و نگرش نسبت به روندهای فعلی است. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بازاریابی شرکت خود را با مشتریان بالقوه ای که در بازار هدف شما قرار دارند، تنظیم کنید.

4. شروع به ایجاد محتوای تبلیغاتی کنید

هنگامی که شرکت شما شخصیت خریدار خود را مشخص کرد، تیم‌های تولید محتوا می‌توانند زبان پیام‌رسانی ورودی را برای جذب مخاطبان هدف ایجاد کنند.

5. کانال های بازاریابی خود را انتخاب کنید

تیم‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند کمپینی را برای دستیابی به مشتریان هدف در وب‌سایت‌ها و موتورهای جستجو راه‌اندازی کنند و سپس کاربران را به یک صفحه فرود در وب‌سایت شرکت هدایت کنند. اغلب یک صفحه تجارت الکترونیک. بسیاری از این ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کنند، جایی که شما فقط زمانی پرداخت می‌کنید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. اگر بودجه شما اجازه می دهد، می توانید از تیم های فروش رسانه های سنتی برای خرید تبلیغات کوتاه مدت در تلویزیون و رادیو استفاده کنید.

6. تلاش های بازاریابی تأثیرگذار را دنبال کنید

اینفلوئنسرها می توانند به شما در کاهش سر و صدا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی کمک کنند. دیگران به وبلاگ نویسی می پردازند و نظرات کتبی عمیقی ارائه می دهند. اگر بتوانید با اینفلوئنسرهای حرفه ای یا افراد ساده با نفوذ همکاری کنید، می توانید از راه هایی به مخاطبان دسترسی پیدا کنید که الگوریتم های تبلیغات خودکار نمی توانند.

7. درخواست توصیفات و بررسی محصول

یک گواهی از یک مشتری موجود، اثبات اجتماعی ارزش و کارایی یک محصول را ارائه می دهد. ارجاع شخص به شخص وزن زیادی دارد، همانطور که بررسی ها در یک وب سایت محصول می تواند.

8. ترافیک ارگانیک ایجاد کنید

ترکیبی از بازاریابی محتوا و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می تواند مشتریان را از طریق دسترسی ارگانیک به سایت شما برساند. این به عنوان بازاریابی کششی یا بازاریابی درونگرا نیز شناخته می شود. نمونه هایی از بازاریابی محتوا شامل حفظ وبلاگ در وب سایت شما و میزبانی یک پادکست است. از طریق بازاریابی محتوای ثابت، می‌توانید ترافیک ارگانیک را هدایت کنید و هم با مشتریان بالقوه و هم با مشتریان فعلی روابط برقرار کنید. با گذشت زمان، این روابط می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

9. با متخصصان تبلیغات ارتباط برقرار کنید

برای تکمیل استراتژی انواع سایت تبلیغات خود، از خدمات یک مدیر بازاریابی محصول یا یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید. حداقل، از ابزارهای تبلیغات آنلاین استفاده کنید که می توانند به شما در دستیابی به مشتریان هدف خود کمک کنند. خدمات مختلف می توانند به شما در ایجاد و نگهداری یک لیست ایمیل کمک کنند. از خدمات تبلیغات هدفمند آنلاین نیز بهره ببرید.

10. نتایج خود را حسابرسی کنید و به تنظیم کردن ادامه دهید

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی تنها شروع کار است. مرحله بعدی تجزیه و تحلیل و اصلاح انواع مختلف تبلیغات شما است. می‌توانید آزمایش A/B را امتحان کنید ، جایی که انواع مختلف پیام‌های تبلیغاتی را به مشتریان مشابه نشان می‌دهید و ببینید کدام پیام منجر به نرخ کلیک بهتر می‌شود. برای بررسی معیارهای کمپین، به طور منظم با تیم بازاریابی خود ملاقات کنید. سپس، برای دستیابی به دامنه وسیع تری از مشتریان جدید، در هدف گذاری مجدد مرتبط شرکت کنید. تا زمانی که شرکت خود را اداره می کنید، بازاریابی خود را ارزیابی و اصلاح خواهید کرد.

11. تبلیغات خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید

با استفاده از ابزارهای تحلیلی از فروشندگان تبلیغات اینترنتی، می توانید بر اساس رفتار آنلاین مخاطبان هدف خود، اطلاعاتی کسب کنید. از ویژگی های جغرافیایی یا رفتاری مخاطبان درگیر خود استفاده کنید و از کمپین های صنایع دستی بیشتر برای دسترسی به چنین افرادی استفاده کنید.

تبلیغات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به مخاطبان دسترسی پیدا کنند و کسب‌وکار جدیدی را هدایت کنند. در مورد انواع مختلف تبلیغات، از بازاریابی آنلاین از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی، بیاموزید.

تبلیغات یک عنصر ضروری در موفقیت هر برندی است، زیرا روشی است که شما خود را به عموم معرفی می کنید و مشتریان جدیدی را جذب می کنید.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
چرا بازاریابی چریکی یکی از اصلی ترین استراتژی های تبلیغاتی می باشد؟

بازاریابی چریکی  یکی از اصلی ترین و مبتکرانه ترین استراتژی های تبلیغاتی است، زیرا مبتنی بر استفاده از تکنیک های غیر متعارف برای دستیابی به حداکثر انتشار با هزینه کم است. خلاقیت یک عنصر اساسی برای دستیابی به شگفتی و تأثیر با حداقل استفاده از منابع است.

در تبلیغات محتوا چه نوع زیر گروه هایی مد نظر است؟

تبلیغات آموزنده-تبلیغات مقایسه ای- تبلیغات احساسی

چه انواعی از استراتژی انواع سایت تبلیغات وجود دارد؟

1. تبلیغات محتوا- 2. کشش تبلیغات -3. تبلیغات فشاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *