فرآیند انواع سایت تبلیغات

فرآیند انواع سایت تبلیغات

محصول شرکت شما به قدری خوب است که مطمئن هستید مشتریان در لحظه ای که از وجود آن مطلع شوند خواستار آن هستند. پس باید با فرآیند انواع سایت تبلیغات به طور کامل آشنا باشید تا بتوانید محصول خود را ارائه دهید.

تبلیغات چیست و فرآیند انواع سایت تبلیغات به چه صورت است؟

تبلیغات شامل تمام اقداماتی است که یک سازمان انجام می دهد تا محصولات، نظرات یا دلایل خود را به اطلاع عموم یا مخاطبان خاص برساند. هدف تبلیغات متقاعد کردن مردم برای پاسخگویی به روشی خاص است، خواه برای خرید محصول یا خدمات، یا فکر کردن یا عمل به روش خاصی، مانند اطلاعیه های خدمات عمومی که مردم را به ترک سیگار، رای دادن به یک نامزد خاص تشویق می کند. صنعت تبلیغات امروزی در اواخر قرن نوزدهم و زمانی که اولین آژانس های تبلیغاتی تأسیس شدند، به وجود آمد و فرآیند انواع سایت تبلیغات متفاوتی برای هرکدام ایجاد شد.

این شرکت‌ها فروش آگهی‌هایی را که در روزنامه‌ها ظاهر می‌شد، واسطه می‌کردند و در نهایت به ارائه نسخه‌های سرمقاله و آثار هنری برای تبلیغات گسترش می‌دادند. در دهه 1920، این شرکت ها کمپین های تبلیغاتی کاملی را برای برندهای شرکتی مانند کوکاکولا و شرکت فورد موتور آماده می کردند.

فناوری‌های دیجیتالی که از طریق پلتفرم‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند به مردم دسترسی پیدا می‌کنند، تبلیغات مدرن را متحول می‌کنند. بر اساس گزارش دفتر تبلیغات اینترنتی (IAB) درآمد حاصل از تبلیغات اینترنتی در ایالات متحده در سال 2020 با 12.2 درصد افزایش به 139.8 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود که درآمد تبلیغات اینترنتی تا سال 2025 به بیش از 200 میلیارد دلار در سال برسد.

پنج عنصر تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک (PPC) یک شکل محبوب تبلیغات آنلاین است که تبلیغات را، معمولاً به صورت متنی، در بالا یا کنار نتایج موتورهای جستجو بر اساس پیشنهادهای تبلیغ کننده برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات آن قرار می دهد. به گفته HubSpot، اینها اجزای یک استراتژی تبلیغاتی PPC هستند: هزینه به ازای هر کلیک (چیزی که تبلیغ کننده برای هر کلیک روی تبلیغ می پردازد). رتبه آگهی (جایی که تبلیغ در صفحه نتیجه موتور جستجو ظاهر می شود)؛ امتیاز کیفیت (امتیاز آگهی بر اساس نرخ کلیک بر اساس موقعیت)؛ حداکثر پیشنهاد (بیشترین مبلغی که تبلیغ کننده مایل است به ازای هر کلیک روی تبلیغ بپردازد)؛ کلمات کلیدی (کلماتی که تبلیغ کننده می خواهد تبلیغ خود را در جستجوها با آنها مرتبط کند). و صفحه فرود (جایی که کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن هدایت می شوند).

تبلیغات سنتی در مقابل تبلیغات غیر سنتی

روزنامه‌ها، مجلات و سایر رسانه‌های چاپی تا زمان ظهور رادیو و تلویزیون، رسانه‌های اصلی تبلیغات بودند. این منابع تبلیغاتی سنتی همچنان سالانه میلیاردها دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد می کنند، اما پلتفرم های تبلیغات دیجیتال مانند گوگل، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب آنها را به چالش می کشند.

اینها از رایج ترین روش های تبلیغات سنتی هستند :

  • جزوه ها بروشورها یا بروشورهای چاپی هستند که یک محصول، یک تجارت، یک رویداد یا یک فروش را تبلیغ می کنند. آنها کسب و کار را به مردم معرفی می کنند و یکی از ساده ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند.
  • بیلبوردها در اندازه های مختلفی هستند و در مکان های پر رفت و آمد قرار می گیرند تا بیشترین مخاطبان ممکن بتوانند آنها را مشاهده کنند. تصاویر و متن آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که توجه عموم را به خود جلب کرده و اطلاعات را سریع، ساده و واضح منتشر کنند.
  • پست مستقیم در قالب نامه یا کارت پستال برای مشتریان بالقوه ای که در یک منطقه خاص زندگی می کنند ارسال می شود. پیام ها به ایجاد آگاهی از یک کسب و کار و محصولات آن کمک می کنند.
  • تبلیغات چاپی که در روزنامه ها و مجلات ظاهر می شوند، پیام شرکت را به خوانندگان نشریه می آورند. هرچه تیراژ نشریه بیشتر باشد، مخاطبان بالقوه تبلیغ بیشتر می شود (و هزینه احتمالی تبلیغ بیشتر می شود).
  • بازاریابی رویدادی مطالب چاپی یا دیجیتالی را در مورد یک تجارت و محصولات آن در نمایشگاه‌های تجاری، همایش‌ها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای صنعت و مصرف‌کننده توزیع می‌کند. برای جلب توجه شرکت کنندگان در رویداد بر بنرها و علائم متکی است.
  • پخش از طریق تبلیغاتی که در رادیو و تلویزیون پخش می شود، کسب و کار را به رسمیت می شناسد. هدف از تبلیغات این است که شنوندگان و بینندگان را مجذوب خود کند تا آنها تلاش کنند تا در مورد محصول تبلیغ شده اطلاعات بیشتری کسب کنند.
  • تبلیغات دیجیتال به طور قابل توجهی با همتایان چاپی و پخش خود متفاوت است، اما هدف آنها افزایش آگاهی در مورد آنچه تبلیغ می شود و ایجاد انگیزه برای تغییر یا اقدام از سوی مخاطبان هدف است. نمونه هایی از تبلیغات دیجیتال به شرح زیر است:
  • تبلیغات نمایشی معمولاً به شکل تبلیغات بنری است که در وب سایت ها و در برخی از برنامه های تلفن هوشمند ظاهر می شود. آنها می توانند شامل ویدئو، صدا و عناصر تعاملی علاوه بر گرافیک ایستا و متن باشند.
  • تبلیغات جستجوی پولی در نتایجی که گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو ارائه می دهند ظاهر می شود. این تبلیغات متنی شامل تیتر، توضیحات متنی کوتاه و پیوند به سایت تبلیغ کننده است.
  • تبلیغات ویدیویی اغلب قبل یا در حین پخش ویدیوهایی که در یوتیوب و سایت های مشابه ظاهر می شوند ظاهر می شود. رشد فوق العاده ای برای تبلیغات ویدیویی که روی تلفن های همراه اجرا می شوند انتظار می رود.
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی در فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. این تبلیغات از توانایی کاربران رسانه های اجتماعی برای اشتراک گذاری، نظر دادن و در غیر این صورت تعامل با تبلیغات سود می برند.
  • تبلیغات بومی محتوای آنلاینی است که با ظاهر و احساس سایت هایی که تبلیغات در آنها نمایش داده می شود مطابقت دارد. تبلیغات اغلب به صورت بررسی یا قرار دادن محصول است که به راحتی با سایر محتوای سایت ترکیب می شود.
فرآیند انواع سایت تبلیغات
فرآیند انواع سایت تبلیغات

رایج ترین فرآیند انواع سایت تبلیغات

تقریباً از هر شکلی از ارتباطات انسانی برای انتقال تبلیغات در یک زمان یا زمان دیگر استفاده شده است. اکنون تبلیغات در پادکست‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، و فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به شکل قرارگیری محصول نمایش داده می‌شوند. اینها از جمله روندهای برتر در تبلیغات در سال 2022 هستند:

  • بازاریابی مکالمه به ربات‌های چت و دستیارهای صوتی برای پاسخ به سؤالات مشتریان در مورد محصولات و خدمات یک شرکت متکی است. این رویکرد باعث افزایش تعامل، ایجاد اعتماد در برند و بهبود تجربه مشتری می شود.
  • محتوای بسیار شخصی‌شده، مطالبی را که در سرویس‌های پخش نمایش داده می‌شود، مطابق با علایق و مشخصات جمعیتی هر بیننده تنظیم می‌کند. این امر ارتباط تبلیغات را بهبود می بخشد و شانس پاسخگویی مشتریان به آگهی را افزایش می دهد.
  • تبلیغات برنامه‌ای فرآیند خرید تبلیغات دیجیتال را با استفاده از تحلیل داده‌های بلادرنگ و هدف‌گیری مخاطبان خودکار می‌کند. گوگل ادعا می کند که این تکنیک به تبلیغات نمایشی خود اجازه می دهد تا به 90٪ از کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی پیدا کند و در عین حال مخاطب خاصی را با پیام مناسب در لحظه مناسب هدف قرار دهد.

شش نوع تبلیغاتی که در بخش‌های زیر معرفی می‌شوند، رویکردهایی را نشان می‌دهند که بیشترین محبوبیت را در بین مشاغل دارند و وسیع‌ترین دامنه را در جلب نظر مصرف‌کنندگان دارند.

1. فرآیند انواع سایت تبلیغات:تبلیغات جستجوی پولی

تبلیغات جستجوی پولی یک رویکرد بازاریابی است که در آن تبلیغ‌کنندگان به موتورهای جستجو پول می‌دهند تا تبلیغات خود را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دهند. هنگامی که شخصی یک عبارت جستجو را در Google یا موتور جستجوی دیگری وارد می کند، نتایجی که ظاهر می شوند ترکیبی از نتایج ارگانیک هستند که برگردانده می شوند زیرا مرتبط ترین آنها با عبارت جستجو و نتایج پولی هستند که معمولاً در کادری در بالا ظاهر می شوند. صفحه نتایج و به عنوان تبلیغات برچسب گذاری می شوند.

چگونه تبلیغات جستجوی پولی در نتایج جستجو ظاهر می شوند؟

تبلیغات جستجوی پولی بر اساس ارتباط آنها با کلمات کلیدی وارد شده در کادر جستجو به افراد در نتایج جستجوهای آنها در گوگل و سایر سایت های جستجو ارائه می شود. کسب‌وکارها براساس ارتباط کلمات کلیدی با محصولی که تبلیغ می‌شود و مخاطبان هدف آگهی، روی کلمات کلیدی در یک حراج پیشنهاد می‌دهند.

سه نوع تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود:

  • تبلیغات متنی در بالا و پایین SERP یافت می شود. ممکن است چهار آگهی متنی در بالا ظاهر شوند و ممکن است چندین آگهی دیگر در پایین صفحه نمایش داده شوند. آنها از یک URL، یک پیوند به شکل یک عنوان، و یک توضیح متنی کوتاه که یک تا سه خط است تشکیل شده‌اند.
  • تبلیغات محلی به کسب و کارهای دارای موقعیت فیزیکی امکان می دهد تبلیغاتی را خریداری کنند که نام، آدرس و شماره تلفن آنها را همراه با رتبه بندی ستاره، پیوندی به سایت شرکت و پیوندی به مسیرهای کسب و کار نشان می دهد. مکان کسب و کار روی نقشه قابل کلیکی که تبلیغات را همراهی می کند نشان داده می شود.
  • تبلیغات خرید توسط گوگل، تبلیغات فهرست محصولات نامیده می شود. آنها علاوه بر متنی که قیمت محصول، نام فروشنده، نظرات و پیشنهادات ویژه را نشان می دهد، تصاویری نیز دارند. بر اساس کلمه کلیدی وارد شده، این تبلیغات ممکن است در یک چرخ فلک قابل پیمایش در نزدیکی بالای SERP در دستگاه های تلفن همراه یا در سمت راست صفحه در مرورگرهای دسکتاپ ظاهر شوند.

فرآیند انواع سایت تبلیغات
فرآیند انواع سایت تبلیغات

2. فرآیند انواع سایت تبلیغات:تبلیغات در رسانه های اجتماعی

کسب‌وکارها و سازمان‌ها از تبلیغات ارائه شده از طریق فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن جمعیت‌شناسی خاص استفاده می‌کنند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی نوعی از تبلیغات دیجیتالی است که تلاش می‌کند از تعامل زیاد مردم در رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات فراوانی که تبلیغ‌کنندگان درباره افرادی که با تبلیغات رسانه‌های اجتماعی خود هدفشان هستند، بهره‌مند شود.

نحوه نظارت شرکت ها بر رسانه های اجتماعی برای اهداف بازاریابی

Statista گزارش می دهد که 92٪ از شرکت ها در سراسر جهان در رسانه های اجتماعی فعال هستند. علاوه بر این، یک نظرسنجی هریس به نمایندگی از Sprout Social نشان داد که 80 درصد از مصرف‌کنندگان انتظار دارند کسب‌وکارهایی که با آن‌ها سروکار دارند، در رسانه‌های اجتماعی برای خدمات مشتری حضور داشته باشند. یک عملیات کلیدی برای بخش‌های بازاریابی، نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای اشاره به محصولات و خدماتشان است که به عنوان گوش دادن و تعامل رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

شرکت ها از ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای اندازه گیری میزان دسترسی، تعامل و فروش خود به زیر مجموعه خاصی از مخاطبان رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. ویژگی‌های کلیدی محصولات تحلیلی شامل تقسیم‌بندی مخاطب، تحلیل رفتار و احساسات، تجزیه و تحلیل خوشه‌بندی و سهم صدا (شیوع و شدت مکالمات در مورد محصول، برند یا شرکت) است.

با جمع‌آوری داده‌ها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند نتایج تصمیم‌های خود را بر اساس تعداد لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، دنبال‌کردن‌ها، بازتوییت‌ها، پیش‌نمایش، برداشت‌ها و سایر معیارها اندازه‌گیری کنند. اینها از جمله اهداف تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کنندگان هستند:

  • به سرعت روندهای مربوط به برندها و محصولات را شناسایی کنید.
  • نحوه واکنش مخاطبان هدف به تبلیغات و سایر تلاش‌های بازاریابی را در زمان واقعی پیگیری کنید.
  • بینش بیشتری نسبت به نظرات مشتریان در مورد محصولات به دست آورید.
  • ویژگی‌ها و پیشرفت‌های با ارزش جدید را برای پیشنهادات کشف کنید.
  • از نحوه دریافت پیام های رقبا مطلع شوید.

اهمیت روزافزون رسانه های اجتماعی برای موفقیت کمپین تبلیغاتی

رسانه‌های اجتماعی بیشترین مخاطبان بالقوه را برای پیام‌هایشان به کسب‌وکارها ارائه می‌کنند، همراه با توانایی بی‌سابقه‌ای برای هدف قرار دادن افراد با ویژگی‌های خاص. هر یک از پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی مخاطب و هدف منحصر به فردی دارد، بنابراین شرکت ها باید بر رسانه های اجتماعی که مشتریانشان اغلب استفاده می کنند تمرکز کنند.

فیسبوک ماهانه حدود 2.9 میلیارد کاربر دارد. یک حساب تجاری فیس بوک شامل ابزارهای تبلیغاتی متعدد و عملکردهای تجزیه و تحلیل داده است. فیس بوک به کسب و کارها این فرصت را می دهد که مستقیماً با مشتریان درگیر شوند و در بازاریابی صرفه جویی کنند.

اینستاگرام در سال 2021 حدود 1.1 میلیارد کاربر فعال داشت و همچنان در حال رشد است. این سرویس در درجه اول برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها است و باعث محبوبیت آن در بین جوانان می شود. ابزارهای بازاریابی اینستاگرام برای کسب‌وکارها شامل لایو اینستاگرام و استوری‌های اینستاگرام است که به شرکت اجازه می‌دهد محصولات خود را برای مخاطبانی که قبلاً نمی‌توانست به آن دسترسی پیدا کند، تبلیغ کند.

3. فرآیند انواع سایت تبلیغات:نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی شکلی از تبلیغات دیجیتالی است که از بنرها و سایر قالب‌های تبلیغات بصری در صفحات وب، رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌ها استفاده می‌کند. مهمترین شبکه های تبلیغات نمایشی گوگل، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام هستند. زمانی که بازدیدکنندگان معیارهایی را که تبلیغ‌کننده تعیین می‌کند رعایت کنند، تبلیغات در سایت‌های خاصی ظاهر می‌شوند.

چرا تبلیغات نمایشی در جذب مشتریان بسیار موثر هستند؟

علیرغم اینکه قدمت آن به طلوع اینترنت بازمی‌گردد، تبلیغات نمایشی همچنان راهی مؤثر برای شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات خود و خودشان است. چهار دلیل به ویژه محبوبیت پایدار تبلیغات نمایشی را توضیح می دهد :

  • این تبلیغات قدرت توزیع با حجم بالا همراه با سطح بالایی از مشارکت مصرف کننده را نشان می دهد. تبلیغ‌کنندگان، تبلیغات نمایشی را به‌عنوان چهارمین کانال مهم خود رتبه‌بندی می‌کنند که تنها پس از ویدیو، جستجو و رسانه‌های اجتماعی قرار دارند.
  • تبلیغات به اندازه کافی ارزان هستند که در اختیار مشاغل کوچک قرار می گیرند. آنها هزینه های تولید پایینی دارند و ساختار قیمت گذاری آنها به اندازه کافی انعطاف پذیر است که تقریباً هر بودجه تبلیغاتی را در خود جای دهد.
  • تبلیغات بر روی تلفن های همراه موثر است و دامنه و مخاطبان بالقوه آنها را افزایش می دهد. این امر به ویژه مهم است زیرا مردم زمان بیشتری را صرف مشاهده محتوا در تلفن و سایر دستگاه های تلفن همراه خود می کنند.
  • قابلیت‌های هدف‌گیری مجدد مخاطب همچنان در حال تکامل است، که نویدبخش راه‌های مؤثرتری برای جذب مشتریان و کمک به ایجاد برند یک شرکت است.
فرآیند انواع سایت تبلیغات
فرآیند انواع سایت تبلیغات

4. فرآیند انواع سایت تبلیغات:تبلیغات بومی

تبلیغات بومی شکلی از تبلیغات دیجیتال است که در آن تبلیغات ظاهر محتوای سرمقاله در یک صفحه وب یا یک برنامه کاربردی را دارند. تبلیغات بومی موثر هستند زیرا ” غیر مخرب ” هستند: آنها با محتوای غیر تبلیغاتی که در سایت یا برنامه ظاهر می شود یکپارچه می شوند. در حالی که رسانه‌های چاپی مدت‌هاست تبلیغات را در قالب مقاله درج می‌کنند. اولین تبلیغات بومی در اوایل دهه ۲۰۱۰ در رسانه‌های دیجیتال ظاهر شد . در سال های اخیر، محبوبیت این نوع تبلیغات به شدت افزایش یافته است.

چگونه تبلیغات بومی برای بینندگان و تبلیغ کنندگان مفید است

  • تبلیغات بومی با در دسترس قرار دادن محتوایی که در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه برای بینندگان آگهی می شود، به نفع آنهاست. همچنین بسیاری از شکل‌های تبلیغات دیجیتالی را حذف می‌کند، بنابراین تجربه کلی بهتری در سایت یا استفاده از برنامه دارند. علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگان از تبلیغات بومی با درک افزایش تعامل بیننده با تبلیغات و برندهای شرکت‌ها سود می‌برند.
  • تبلیغات بومی از مسدودکننده‌های تبلیغاتی که تقریباً 40 درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده استفاده می‌کنند، دوری می‌کنند.
  • آنها ظاهر سایت و اپلیکیشن برند یک شرکت را با اطمینان از اینکه همه محتوا ظاهری یکنواخت دارند، بهبود می بخشند.
  • هنگام میزبانی تبلیغات بر روی سرورهای خود یک شرکت، به جای اتکا به شبکه های تبلیغاتی شخص ثالث، تبلیغات از بدافزاری که گاهی اوقات می تواند شبکه های تبلیغاتی را آلوده کند، جلوگیری می کند. این همچنین حریم خصوصی کاربر را افزایش می دهد زیرا کوکی های شخص ثالث را از بین می برد.
  • با حذف تگ های تبلیغاتی، تبلیغات بومی سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می دهد و عملکرد برنامه را بهبود می بخشد.

چرا تبلیغات بومی موثر هستند؟

تبلیغات بومی موثر هستند زیرا ” غیر مخرب ” هستند: آنها با محتوای غیر تبلیغاتی که در سایت یا برنامه ظاهر می شود یکپارچه می شوند. در حالی که رسانه‌های چاپی مدت‌هاست تبلیغات را در قالب مقاله درج می‌کنند.

تبلیغات این دوره به چه صورت است؟

اکنون تبلیغات در پادکست‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، و فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به شکل قرارگیری محصول نمایش داده می‌شوند.

هدف تبلیغات چیست؟

هدف تبلیغات متقاعد کردن مردم برای پاسخگویی به روشی خاص است، خواه برای خرید محصول یا خدمات، یا فکر کردن یا عمل به روش خاصی، مانند اطلاعیه های خدمات عمومی که مردم را به ترک سیگار، رای دادن به یک نامزد خاص تشویق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *