بودجه تم سایت تبلیغات

بودجه تم سایت تبلیغات

در حالی که پول روی درختان رشد نمی کند، ایده ها رایگان هستند، و ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بودجه بازاریابی مناسبی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.با پیدا کردن و استفاده از یک الگوی بودجه منبع آنلاین متناسب با کسب و کار شما را ارائه میدهیم.در این پست، ما 10 مورد از بهترین قالب های بودجه تبلیغاتی رایگان را به همراه اطلاعاتی در مورد چگونگی ایجاد بودجه تبلیغات به اشتراک می گذاریم.

بودجه تم سایت تبلیغاتی چیست؟

بودجه تم سایت تبلیغات مقدار پولی است که برای تبلیغ کسب و کار خود اختصاص می دهید. هنگامی که یک استراتژی  تبلیغاتی چند کانالی را اجرا می کنید ، بودجه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چقدر باید برای هر کانال تبلیغاتی هزینه کنید و همچنین عوامل دیگری که بر نحوه بازاریابی کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

در اینجا چند نمونه از بخش هایی از کسب و کار شما را به بودجه تبلیغاتی اختصاص می دهیم:

  • نرم افزار تبلیغاتی
  • یک شریک تبلیغاتی
  • تیم تبلیغاتی داخلی شما
  • طراحی خلاقانه
  • کار قراردادی یا آزاد
  • تبلیغات
  • مدیریت شهرت
  • خدمات وب سایت
  • خدمات برندینگ
بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

اساساً، بودجه بازاریابی تمام پولی را که برای پروژه‌های مرتبط با تبلیغاتی در یک دوره زمانی خرج می‌کنید مشخص می‌کند – معمولاً یک سال.

چرا به بودجه تبلیغاتی نیاز دارید؟

تلاش برای تخصیص بودجه به بودجه بازاریابی می تواند برای مشاغل کوچک چالشی باشد. اما، تکمیل یک الگوی بودجه بازاریابی برای کمک به شما در برنامه ریزی بازاریابی بسیار مهم است.

به چند دلیل به بودجه بازاریابی نیاز داریم:

1. می تواند استراتژی تبلیغات شما را مشخص کند.

با وجود گزینه های بی پایان برای بازاریابی، دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد. بودجه بازاریابی شما بهترین مکان را برای شروع به شما می دهد – زیرا اگر بدانید چقدر می توانید برای بازاریابی هزینه کنید، می توانید استراتژی ها و کانال هایی را که هم متناسب با بودجه شما هستند و هم بهترین بازگشت سرمایه را برای کسب و کار شما ایجاد می کنند، اولویت بندی کنید.

بودجه تبلیغات به شما کمک می کند تا استراتژی خود را شفاف و منظم نگه دارید.

2. به شما کمک می کند تا نتایج خود را پیگیری کنید

اگر بودجه تبلیغات شما با اهداف بازاریابی شما گره خورده است، KPIهای خاصی را حول نتایجی که امیدوارید بودجه تبلیغات شما حاصل شود، تعیین خواهید کرد. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که آیا تبلیغات شما از بودجه شما عاقلانه استفاده می کند یا نیاز به انجام تنظیمات دارید.

همچنین به شما انگیزه می دهد تا پیشرفت خود را به طور منظم پیگیری کنید—شما می خواهید ببینید که از پول خود به خوبی استفاده می شود!

3. می تواند به شما در شناسایی زمینه های بهینه سازی کمک کند

همانطور که بودجه تبلیغات خود را خرج می کنید، می توانید تشخیص دهید که کدام حوزه های بازاریابی شما عملکرد خوبی دارند و به بازدهی سرمایه شما کمک می کنند و کدام حوزه ها ممکن است به کمک کمی نیاز داشته باشند. با پیگیری بودجه بازاریابی، هزینه و نتایج خود، به راحتی می توانید نشت های کندی را که می توانید قبل از تبدیل شدن به سیل برطرف کنید، شناسایی کنید.

4. می تواند شما را رقابتی نگه دارد

همانطور که بودجه بازاریابی خود را با یک الگو برنامه ریزی می کنید، درک اینکه چگونه کسب و کارهای دیگری مانند شما در مورد استراتژی ها و بودجه بازاریابی خود فکر می کنند نیز مفید است. این آمار را در نظر بگیرید:

  • 63 درصد از کسب و کارها بودجه بازاریابی خود را در سال گذشته افزایش داده اند.
  • مقداری که کسب‌وکارهای ایالات متحده برای ابزارهای داده‌های بازاریابی ارزشمند خرج می‌کنند، به طور مداوم طی پنج سال گذشته افزایش یافته است و تنها در سال گذشته به حدود 30.61 میلیارد دلار رسیده است.
  • بین سال‌های 2020 و 2021، نرخ رشد 14 درصدی در هزینه‌های بودجه بازاریابی دیجیتال در سراسر مشاغل وجود داشت.
  • 72 درصد از بودجه های بازاریابی صرف کانال های بازاریابی دیجیتال می شود.
  • بیش از نیمی از هزینه تبلیغات در ایالات متحده و جهانی صرف رسانه های دیجیتال می شود.

این داده‌ها ثابت می‌کنند که اگر می‌خواهید از رقبا متمایز شوید، باید برای کسب درآمد پول خرج کنید . استفاده از بودجه بازاریابی برای مقیاس‌بندی کسب‌وکار در حال رشد شما ممکن است دلهره‌آور باشد، اما به وضوح، نتیجه در این آمار وجود دارد.

برای تبلیغات سایت چقدر باید بودجه داشته باشید؟

می دانید که می خواهید نوعی بودجه تبلیغاتی را اجرا کنید. اما سوال مهم این است که البته چقدر باید برای بودجه تبلیغاتی خود هزینه کنید؟

بدیهی است که این برای هر کسی متفاوت به نظر می رسد. با این حال، در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد بودجه بازاریابی خود در نظر بگیرید :

  • اهداف کلی کسب و کار شما
  • سفر خریدار شما یا قیف فروش
  • روندهای صنعت
  • مخاطب هدف شما
  • هزینه های کسب و کار جدا از بازاریابی

هنگامی که به آن جنبه های برنامه تبلیغاتی خود نگاه کردید، می توانید تصمیم بگیرید که چگونه بودجه بازاریابی خود را تامین کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مبلغ دلاری را برای سال یا سه ماهه تعیین کنید، آن را به عنوان درصدی از درآمد خود در نظر بگیرید، یا زمانی که به اهداف خاصی رسیدید، بودجه خود را محدود کنید.

این کاملاً به آنچه برای شما کار می کند بستگی دارد، اما بیشتر مشاغل بودجه تبلیغاتی خود را بر اساس درصدی از درآمد کلی خود اختصاص می دهند. در واقع، ما دریافتیم که بیشتر مشاغل محلی با حدود 5 تا 10 درصد از درآمدشان به سمت بازاریابی شروع می شود. با این حال، برای مشاغل در حال رشد، این تعداد می تواند تا 14٪ یا بیشتر افزایش یابد.

بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

چگونه در 8 مرحله بودجه تبلیغاتی سایت خود را ایجاد کنیم؟

بیایید به مراحل آسان برای ایجاد بودجه تبلیغات سایت یا بیزینس خود نگاه کنیم:

1. اطلاعات مالی خود را سازماندهی کنید

اول از همه، باید اطلاعات مالی فعلی خود را بررسی کنید و تمام اسناد و مدارک لازم خود را برای درک هزینه ها و امور مالی فعلی کسب و کار خود جمع آوری کنید. این شما را برای موفقیت در آینده آماده می کند و کل فرآیند برنامه ریزی بودجه تبلیغات را آسان تر می کند.

در طی این مرحله، ممکن است لازم باشد با حسابدار یا برنامه‌ریز مالی خود مشورت کنید تا پیش‌بینی‌های فروش یا درآمد را انجام دهید یا به درآمد سال‌های گذشته خود نگاهی بیندازید تا متوجه شوید چه چیزی ممکن است در قالب بودجه بازاریابی خود گنجانده شود.

2. اهداف بازاریابی خود را ارزیابی کنید

ابتدا نگاه کردن به وضعیت فعلی کسب و کارتان به شفافیت این مرحله بعدی کمک می کند: شناسایی اهداف تبلیغاتی خود . دانستن اینکه چه چیزی را باید در آن بهبود دهید، کمک می‌کند تا مشخص شود کدام استراتژی‌های تبلیغاتی می‌توانند بهترین مناسب باشند و چگونه با بودجه بازاریابی خود از آنها حمایت می‌کنید.

هنگامی که اهداف بودجه بازاریابی خود را تعیین می کنید، سعی کنید به الگوی هدف SMART ما در زیر پایبند باشید تا خود را در مسیر خود نگه دارید.

به عنوان مثال، یکی از اهداف SMART شما می‌تواند این باشد که از طریق پست‌های ویدیویی هفتگی ، تعداد فالوور اینستاگرام خود را تا 5 درصد در 30 روز افزایش دهید.

بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

3. نحوه تامین بودجه بازاریابی خود را انتخاب کنید

هنگامی که زمین را به دست آوردید، می توانید شروع به شناسایی نحوه تنظیم بودجه بازاریابی خود کنید. این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چگونه بودجه بازاریابی خود را به بهترین شکل بسازید. این می تواند به معنای برداشتن درصدی از درآمد شما، تعیین مبلغ دلاری یا ایجاد اهداف دیگر برای رسیدن به قبل از زمان باشد.

بیایید از یک مثال استفاده کنیم. اگر مطالعات نشان داده است که متوسط ​​کسب و کار ایالات متحده با 10 تا 19 کارمند حدود 2 میلیون دلار در سال درآمد دارد، اختصاص 10 درصد از آن برای بودجه بازاریابی، 200000 دلار را برای تمام امور بازاریابی در سال باقی می گذارد.

نکته حرفه ای: در حالی که ممکن است در حالت ایده آل بخواهید هزینه های خود را ثابت نگه دارید، ایجاد انعطاف پذیری در برنامه ریزی بودجه نیز مهم است. عملکرد بازاریابی شما ممکن است کاهش یابد، بنابراین آماده باشید که بودجه خود را مطابق با آن تطبیق دهید.

4. تصمیم بگیرید که چگونه بودجه بازاریابی خود را اجرا کنید

این که آیا قصد دارید از یک تیم داخلی، یک آژانس، یک مشاور یا سایر منابع برای اجرای بازاریابی خود استفاده کنید، همه با قیمتی همراه خواهند بود. تصمیم‌گیری زودهنگام در مورد اینکه چه چیزی ممکن است به کمک نیاز داشته باشید در مقابل کارهایی که می‌توانید به تنهایی انجام دهید، به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را در استراتژی‌های مختلف تخصیص دهید.

به عنوان مثال، اگر پرداخت حقوق تمام وقت با مزایا به نظر می رسد که کل بودجه بازاریابی شما را می گیرد، استفاده از شریک بازاریابی می تواند منطقی تر باشد.

نکته حرفه ای: قبل از اینکه هر چیزی را رد کنید، همه گزینه های خود را ارزیابی کنید. به عنوان مثال، هزینه داخلی در مقابل یک شریک بازاریابی ممکن است شما را شگفت زده کند!

5. ابتدا هزینه های اولیه را فاکتور بگیرید

وقتی نوبت به خرج کردن عاقلانه بودجه بازاریابی می رسد، ممکن است برخی کانال ها نسبت به کانال های دیگر اولویت داشته باشند. بنابراین باید مطمئن شوید که ابتدا استراتژی های بازاریابی مورد نیاز شما پوشش داده شده است.

به عنوان مثال، کسب و کار شما به یک وب سایت بهینه برای جذب مشتری نیاز دارد. در همین حال، بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئوی محلی برای تبلیغ کسب و کار آنلاین شما ضروری است. اساساً، هنگام تقویت حضور آنلاین خود ، باید استراتژی هایی را اولویت بندی کنید که غیرقابل مذاکره هستند تا بهترین سود را برای پول خود مشاهده کنید.

نکته حرفه ای: برای درک اینکه چه استراتژی های بازاریابی به شما کمک می کند حضور آنلاین خود را بهبود ببخشید، از گرید کننده رایگان وب سایت ما استفاده کنید.

بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

نمونه ای از اولویت بندی استراتژی های بازاریابی کلیدی با استفاده از گرید کننده وب سایت LOCALiQ.

6. هزینه های کانال خود را تخمین بزنید

اکنون بخش سرگرم کننده فرا می رسد، تقسیم الگوی بودجه بازاریابی در تمام کانال های مختلف. از منابع صنعت (مانند معیارهای تبلیغات جستجوی ما ) و همچنین داده های تاریخی خود (در صورت وجود) استفاده کنید تا تصور کنید که هر هدف بازاریابی ممکن است برای شما چقدر هزینه داشته باشد.

به عنوان مثال، فرض کنید شما به دنبال استفاده از تبلیغات محلی PPC برای جذب 10 مشتری جدید در ماه هستید و میانگین هزینه هر کلیک شما 10 دلار است. بسته به نرخ تبدیل شما ، هر کلیک مشتری تضمینی نخواهد بود. بنابراین، باید بیش از 100 دلار در ماه از بودجه کلی بازاریابی خود استفاده کنید تا نتایج مورد نظر خود را در این کانال ببینید.

نکته حرفه ای: اگر در مورد استراتژی بازاریابی خاصی که برای آن بودجه در نظر گرفته اید تازه کار هستید، فضایی را برای خود رها کنید. به این ترتیب، با صرف زمان و هزینه برای تست A/B یا جمع‌آوری داده‌های KPI خود آماده خواهید شد.

استفاده از منابع صنعتی مانند این به شما کمک می کند تا هزینه ها را در کانال ها برای اهداف تخصیص بودجه پیش بینی کنید.

7. بودجه بازاریابی خود را برای شما منطقی کنید

نکته خوب در مورد ایجاد یک بودجه بازاریابی این است که فقط برای اهداف داخلی خودتان است. در حالی که اصطلاح “بودجه بازاریابی” پیچیده به نظر می رسد، این کاملاً به ترجیحات شما بستگی دارد که چگونه بودجه خود را اجرا و پیگیری کنید. با خیال راحت بودجه خود را طوری تنظیم کنید که درک آن برای شما یا تیمتان آسان باشد.

آنچه مهمتر است حفظ سازگاری با سرعت بودجه است. اگر برای تیم شما آسان است که با یک بازه زمانی ماهانه به مقادیر دلاری فکر کنید، بودجه خود را طوری تنظیم کنید که آن را منعکس کند. به این ترتیب، ردیابی تخصیص بودجه شما قابل دسترسی تر است. شما می خواهید بودجه بازاریابی خود را به طور منظم بررسی کنید، بنابراین ساده نگه داشتن آن به شما کمک می کند تا در مسیر خود بمانید.

نکته حرفه‌ای: روش‌هایی را تنظیم کنید که می‌توانید بازده بازاریابی خود را از قبل اندازه‌گیری کنید، و بررسی‌های منظم را برنامه‌ریزی کنید تا خودتان را در مسیر اهداف «تصویر بزرگ» خود نگه دارید.

نمونه ای از الگوی بودجه بازاریابی Google Sheets که می تواند برای ردیابی و گزارش استفاده شود.

8. جزئیات را فراموش نکنید

یکی از مواردی که اغلب ممکن است از بین برود، تدارکات پشت بودجه بازاریابی شما است. هر پلت فرم و هزینه بازاریابی ممکن است به انواع مختلفی از روش های پرداخت نیاز داشته باشد. قبل از پرداختن به بودجه بازاریابی خود، از قبل تصمیم بگیرید که آیا از فاکتورها، کارت اعتباری شرکت یا سایر روش های پرداخت استفاده می کنید. حتماً جایی برای مستندسازی این روش ها در قالب خود قرار دهید.

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که به دلیل اطلاعات پرداخت نادرست، محدودیت کارت اعتباری، یا سایر مسائلی که اگر اردک‌های خود را پشت سر هم تهیه می‌کردید، به راحتی از آن جلوگیری می‌شد، یک تبلیغ کاهش یابد.

نکته حرفه ای: سعی کنید در روش های پرداخت خود ثبات داشته باشید تا مدیریت تمام هزینه های خود را آسان تر کنید.

معرفی 10 الگوی بودجه بازاریابی رایگان

قبل از اینکه بخواهیم به نحوه ایجاد بودجه بازاریابی خود بپردازیم، دانستن اینکه الگوهای بودجه بازاریابی بسیار مفیدی وجود دارد که می‌توانید برای ساده‌سازی این فرآیند از آنها استفاده کنید، مفید است. این الگوهای بودجه بازاریابی رایگان را که ما پیدا کردیم که برنامه ریزی بودجه شما را آسان تر می کند، بررسی کنید:

1. HubSpot

این منبع بودجه بازاریابی از HubSpot به چند روش مختلف قابل دسترسی است – که آن را برای یک صاحب کسب و کار در حال حرکت ایده آل می کند. چیزی که در مورد لیست قالب های بودجه بازاریابی HubSpot عالی است این است که هشت مورد را برای انتخاب خواهید داشت. آنها بر اساس کانال بازاریابی دسته‌بندی می‌شوند، بنابراین این منبع زمانی کار می‌کند که شما می‌خواهید بیش از حد خاص باشید.

2. دوشنبه

دوشنبه از پلتفرم خود برای ایجاد هزاران الگوی رایگان برای مردم استفاده کرد. الگوهای بودجه بازاریابی در روز دوشنبه بر اساس کاربرد و صنعت تقسیم می شوند. بنابراین، اگر ترجیحات خاصی برای بودجه بازاریابی خود دارید، این منبع عالی برای داشتن است.

3. صفحه هوشمند

Smartsheet 12 الگوی بودجه بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد تا با آن ها بازی کنید – از جمله آنهایی که بر اساس بازه زمانی یا کانال تنظیم شده اند. الگوهای بودجه بازاریابی Smartsheet برای هر نوع صاحب کسب و کار یا مدیر بازاریابی موجود است. این منبع الگوی بودجه آنلاین خود را «یک اندازه متناسب با همه» در نظر بگیرید.

بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

4. قالب برنامه ریزی تبلیغاتی LocaliQ

برای کسب‌وکاری که تازه شروع شده است، این الگوی بودجه بازاریابی رایگان برای مبتدیان مناسب است. الگوی برنامه ریزی بازاریابی خود ما نه تنها به شما یک الگوی بودجه بازاریابی مناسب برای تنظیم هزینه های خود می دهد، بلکه مملو از نکات و ترفندها برای به حداکثر رساندن موفقیت شما است. حتی بهتر از این الگوی بودجه بازاریابی این است که شما را در مراحل قبل، حین و بعد از تعیین بودجه راهنمایی می کند تا نحوه اقدام را روشن کنید.

 5. راهنمای بودجه LocaliQ

برای کسب‌وکارهایی که قبلاً برخی از هزینه‌های بازاریابی را در اختیار دارند، راهنمای کامل ما برای بودجه‌های بازاریابی ، منبع مناسبی برای استفاده در هنگام بهینه‌سازی مجدد برنامه‌های بودجه شما است. این راهنما همراه با یک کاربرگ آسان برای استفاده است که می توانید مستقیماً از داخل فایل PDF ویرایش کنید. همچنین شما را در محاسبه و تخصیص بودجه راهنمایی می‌کند، بنابراین دقیقاً می‌دانید چه چیزی را کجا خرج کنید.

6. آزمایشگاه الگو

الگوی بودجه کسب و کار کوچک آزمایشگاه الگو، الگوهای مختلفی را برای کار ارائه می دهد، از جمله الگوهایی که به شما امکان می دهد درآمدهای دریافتی خود را با هزینه های بازاریابی متعادل کنید. از آنجایی که گزینه‌ها کاملاً قابل تنظیم هستند، می‌توانید این الگوهای بودجه بازاریابی رایگان را برای چندین سال متوالی کپی کرده و مجدداً استفاده کنید.

7. امتیاز

برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند رویکرد «دید پرنده» به بودجه بازاریابی خود داشته باشند، الگوی بودجه بازاریابی سالانه Score باید این کار را انجام دهد. این الگوی بودجه بازاریابی رایگان برای اکسل دانلود می شود و به شما امکان می دهد هزینه ها را در کل سال پیگیری کنید.

8. 24 اسلاید

اگر ترجیح می‌دهید به‌جای صفحه‌گسترده، از عرشه‌های اسلاید کار کنید، 24Slides یک الگوی پاورپوینت بودجه بازاریابی دارد که برای زمانی که ممکن است نیاز به ارائه در برنامه‌های بودجه خود داشته باشید، عالی است. عرشه کاملاً قابل تنظیم و دانلود رایگان با گرافیک کامل است که می تواند به نشان دادن پیشرفت بودجه کمپین بازاریابی شما در حین تکامل کمک کند.

9. مدیر پروژه

ProjectManager یک الگوی بازاریابی رایگان قوی برای مشاغل با هر شکل و اندازه ای ارائه می دهد که به دنبال حفظ هزینه های پروژه هستند. الگوی اکسل بودجه بازاریابی به کانال های بازاریابی برتر تقسیم شده است، بنابراین می توانید هزینه های هر استراتژی و همچنین مجموع کل خود را درک کنید.

10. منبع آنلاین PDFconverter.com

PDFconverter.com، یک منبع آنلاین برای همه چیز مایکروسافت آفیس، فهرستی از الگوهای مختلف اکسل را برای مدیریت بودجه کسب و کارهای کوچک گردآوری کرده است. قابل توجه ترین منبع در لیست آنها، البته، الگوی برنامه بودجه بازاریابی است که همه چیزهای بازاریابی کسب و کارهای کوچک، از جمله تحقیقات بازار، هزینه های کارکنان بازاریابی و موارد دیگر را در بر می گیرد.

بودجه تم سایت تبلیغات
بودجه تم سایت تبلیغات

کسب و کار خود را با بودجه بازاریابی توسعه دهید

با بودجه بازاریابی جامد، بذری برای موفقیت در خود بکارید. در حالی که ایجاد یک بودجه بازاریابی در نگاه اول غیرممکن به نظر می رسد، تنها چند مرحله ساده برای ساختن بودجه ای که برای کسب و کار شما کارآمد باشد، نیاز است. راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی بودجه‌های بازاریابی کوچک و بودجه‌های کلان بازاریابی وجود دارد، بنابراین در غوطه‌ور شدن در آن تردید نکنید – مهم نیست که در کدام انتهای استخر بودجه قرار دارید.

سوزی مارینو

سوزی متخصص بازاریابی محتوا در Gannett است، جایی که از تجربه خود به عنوان مشاور PPC برای به اشتراک گذاشتن نکات، تاکتیک ها و بهترین شیوه ها برای LOCALiQ و WordStream استفاده می کند. سوزی در خارج از محل کار، دوست دارد برای اسنوبورد یا (زمانی که هوا از بین می رود) پیاده روی کند.

انواع مختلف بودجه های تبلیغاتی چیست؟

رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است:
روش درصدی فروش.
هدف و روش کار
روش برابری رقابتی
روش سهم بازار
روش فروش واحد
روش تمام وجوه موجود
روش مقرون به صرفه

برنامه و بودجه تبلیغات چیست؟

برنامه بازاریابی یک نقشه راه دقیق است که استراتژی های بازاریابی، تاکتیک ها، هزینه ها و نتایج پیش بینی شده شما را در یک دوره زمانی مشخص می کند. 
برنامه و بودجه بازاریابی شما کل تیم شما را بر روی اهداف خاص متمرکز می کند – این یک منبع حیاتی برای کل شرکت شما است

روش تعیین بودجه تبلیغات چیست؟

تصمیمات مربوط به میزان تخصیص به هزینه های تبلیغاتی در یک دوره معین؛ 
رویکردهای رایج برای تعیین بودجه تبلیغاتی شامل 
تخصیص خودسرانه، درصد فروش، برابری رقابتی، هدف و کار و مدل‌های بودجه‌بندی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *