استراتژی انواع سایت تبلیغات

استراتژی انواع سایت تبلیغات

استراتژی انواع سایت تبلیغات یک عنصر ضروری در موفقیت هر برندی است، زیرا روشی است که شما خود را به عموم مردم معرفی می کنید و مشتریان جدیدی را جذب می کنید

استراتژی انواع سایت تبلیغات برند

راه‌های زیادی برای تبلیغات وجود دارد، اما برای کارکرد آن‌ها باید توسط یک استراتژی حمایت شود که با اهداف کلی برند شما همخوانی داشته باشد. در این مقاله، استراتژی انواع سایت تبلیغات برندی که می توانید در شرکت خود اعمال کنید را به اشتراک خواهیم گذاشت.

استراتژی انواع سایت تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغاتی یک برنامه عملیاتی است که برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص، جذب مشتریان جدید و دعوت از مشتریان موجود برای انجام چندین خرید طراحی شده است.

استراتژی تبلیغات بخشی از  برنامه بازاریابی برند است، بنابراین باید با اهداف شرکت همسو باشد. همچنین ضروری است که نام تجاری، لحن و هویت برند را در نظر بگیرید تا تجربه کاربر دارای عناصر ناسازگار نباشد.

چه نوع استراتژی های تبلیغاتی وجود دارد؟

استراتژی های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، زیرا موقعیت، هویت و اهداف هر برند منحصر به فرد است. برای دریافت ایده ای از احتمالات، بیایید نگاهی به نحوه طبقه بندی استراتژی انواع سایت تبلیغات بیندازیم.

1.تبلیغات محتوا

این استراتژی تبلیغاتی به دنبال تأثیر مستقیم بر مصرف کنندگان از طریق کانال های مختلف، با پیامی مستقیم و واضح است که هدف آن دستیابی به بیشترین تعداد ممکن است.

اگرچه ویژگی‌های مشابهی با بازاریابی محتوا دارد، اما از آنجایی که مستقیم‌تر و بیشتر بر روی برند متمرکز است، یکسان نیست.

در تبلیغات محتوا، می‌توان زیرگروه‌های زیر را تشخیص داد:

  • تبلیغات آموزنده : بر نشان دادن نام تجاری و ارزشی که می تواند برای مشتریان بالقوه به ارمغان بیاورد تمرکز دارد. معمولاً مبتنی بر ارزش های عقلانی است.
  • تبلیغات مقایسه ای : بر مقایسه یک برند با رقبا تمرکز دارد تا ویژگی هایی را که آن را متمایز می کند تقویت کند و مصرف کننده را متقاعد کند که می تواند مزایای بیشتری را ارائه دهد. اگرچه این کار می تواند بسیار موثر باشد، اما باید هنگام استناد به ادعاهای خود بسیار مراقب باشید تا با مشکلات قانونی مواجه نشوید.
  • تبلیغات احساسی : اگر تبلیغات آموزنده بیشتر مبتنی بر عوامل منطقی باشد، تبلیغات احساسی به دنبال واکنش عاطفی است. این می تواند در تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بسیار مؤثر باشد، زیرا می دانیم که این موارد یک مؤلفه ناخودآگاه قوی دارند که بر اساس احساس مردم در مورد یک محصول یا خدمات است.

2. کشش تبلیغات

این استراتژی تبلیغاتی برای برندهایی است که در حال حاضر به خوبی شناخته شده و در بازار موقعیت خوبی دارند. هدف این استراتژی به جای دنبال کردن مشتریان، حفظ برند در ذهن مصرف کننده و سوق دادن مردم به سمت آن است. بر شناسایی برند و وفاداری بلند مدت تمرکز دارد.

3. تبلیغات فشاری

این استراتژی تبلیغاتی بیشتر برای محصولات یا خدمات جدید مناسب است، زیرا به دنبال آن است که چیزی را در بین مصرف کنندگان شناخته شود تا موقعیت خوبی داشته باشد و فروش ایجاد کند.

استراتژی فشار می تواند از کانال های مختلفی از رسانه های سنتی گرفته تا تبلیغات اجتماعی استفاده کند. در بسیاری از موارد، با استراتژی های قیمت گذاری همراه است. برای مثال، ارائه قیمت‌های راه‌اندازی ارزان‌تر برای تولید توده بحرانی اولیه از مصرف‌کنندگان است.

همچنین رایج است که تبلیغات فشاری همراه با بازاریابی محتوا همراه باشد، به طوری که یک نام تجاری جدید بتواند در همان ابتدا قدرت خود را تثبیت کند و خود را به عنوان یک متخصص در بخش خود قرار دهد.

10 نمونه از استراتژی انواع سایت تبلیغات

آشنایی با این 10 استراتژی سبب می شود تا تصمیم گیری در مورد انتخاب استراتژی انواع سایت تبلیغات راحت تر شود.

1.بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یک استراتژی تبلیغاتی است که در طول سال ها اثربخشی خود را از دست نداده است، اما بارها و بارها خود را دوباره اختراع کرده است. طبق برخی مطالعات، بازگشت سرمایه (ROI) این کانال به ازای هر دلار سرمایه گذاری نزدیک به 40 دلار است.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
استراتژی انواع سایت تبلیغات

علاوه بر ROI (بازگشت سرمایه) خیره کننده، یکی دیگر از مزیت های بزرگ بازاریابی ایمیلی این است که می توان آن را با انواع موقعیت ها، مارک ها و کمپین ها، از اولین گام های تولید سرنخ تا وفاداری طولانی مدت، تطبیق داد. جای تعجب نیست که این یکی از استراتژی های تبلیغاتی ترجیحی برای برندها است.

2. تبلیغات SEM

تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند Google (SEM) شامل موقعیت‌یابی تبلیغاتی است که برای کلمات کلیدی خاصی هدف قرار می‌گیرد. به این ترتیب، زمانی که کاربر عبارتی مرتبط با برند شما را جستجو می کند، تبلیغ شما می تواند در جایگاه برجسته ای در میان نتایج ظاهر شود.

SEM  یکی از محبوب ترین استراتژی های تبلیغاتی در محیط دیجیتال است، زیرا به شما این امکان را می دهد تا به طور مستقیم کاربران را با قصد خرید بالا بر اساس جستجوهای آن ها هدف قرار دهید. علاوه بر این ها، این یک استراتژی همه کاره است، زیرا به شما امکان می دهد در مراحل مختلف فرآیند خرید به مخاطبان بسیار متفاوتی دست پیدا کنید.

3. تبلیغات اجتماعی

این استراتژی تبلیغاتی شامل استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای درج آگهی‌های پولی بر روی آن‌ها، معمولاً از طریق مدل پرداخت به ازای کلیک است.

چیزی که این کار را به خوبی انجام می دهد، امکان هدف گذاری عالی است. به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی به حجم زیادی از داده های مربوط به کاربران خود دسترسی دارند، بنابراین می توانید مخاطبان بسیار خاصی را بر اساس عواملی مانند وضعیت زندگی یا علایق آن ها تقسیم بندی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای ارتباط با کاربرانی که از قبل برند ما را می‌شناسند (با وارد کردن پایگاه‌های اطلاعاتی ما یا نصب یک پیکسل داده) و ایجاد مخاطبانی مشابه بازدیدکنندگان، سرنخ‌ها یا مشتریانمان استفاده کنید.

4. تبلیغات آمازون

تبلیغات آمازون تبلیغات  پرداخت به ازای کلیک را ارائه می دهد که مزایای منحصر به فردی را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی ارائه می دهد. از یک طرف، آمازون اطلاعات زیادی در مورد ترجیحات خرید کاربران دارد. اما مهمتر از همه، این پلتفرم به شما امکان می دهد تبلیغات را درست در جایی و زمانی که کاربران احتمال خرید دارند قرار دهید، که منجر به نرخ تبدیل بالا می شود.

5. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی قالبی است که شامل قرار دادن محتوای پولی در رسانه‌ای است که از نظر شکل و عملکرد با محیطی که در آن ظاهر می‌شود تطبیق می‌دهد. اگرچه باید به وضوح به عنوان تبلیغات شناخته شود، اما به روشی بسیار کمتر از سایر قالب‌ها در زمینه خود ادغام می‌شود. (مانند بنرها). همچنین محتوای ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود آن ها به صورت داوطلبانه آن را مصرف کنند.

6. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که بر اقتدار کاربران با حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به دنبال کنندگان خود متکی است.

پیش از این، این تمایل وجود داشت که به تعداد فالوورهایی که یک فرد داشت بیش از همه اهمیت داده شود و کمپین هایی برای انتشار گسترده ترین ممکن ایجاد می شد. اکنون روند این است که برای سطح تعامل بیشتر ارزش قائل شویم و به دنبال متخصصان در جایگاه هایی با مخاطبان کوچکتر (میکرو اینفلوئنسرها) باشیم.

7. تخفیف ها و تبلیغات

تخفیف ها و تبلیغات مبتنی بر ارائه یک محصول یا خدمات با قیمتی کمتر از حد معمول برای مدت زمان محدود است. به این ترتیب، احساس فوریت ایجاد می شود که کاربران را به خرید ترغیب می کند.

این استراتژی تبلیغاتی می تواند برای ایجاد توده مهمی از مشتریان در زمان عرضه محصول یا افزایش فروش در کوتاه مدت بسیار مفید باشد، اما سوء استفاده از آن می تواند منجر به کاهش ارزش درک شده محصول شود.

8. بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یکی از اصلی ترین و مبتکرانه ترین استراتژی های تبلیغاتی است، زیرا مبتنی بر استفاده از تکنیک های غیر متعارف برای دستیابی به حداکثر انتشار با هزینه کم است. خلاقیت یک عنصر اساسی برای دستیابی به شگفتی و تأثیر با حداقل استفاده از منابع است.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
استراتژی انواع سایت تبلیغات

9. مسابقات و قرعه کشی

مشابه تخفیف‌ها و تبلیغات، مسابقات و قرعه‌کشی‌ها در کوتاه‌مدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به برند می‌شوند.

این یک استراتژی تبلیغاتی جدید نیست، زیرا برندها برای مدت طولانی از آن استفاده می کنند، اما اخیراً به لطف شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. بسیاری از برندها برای افزایش تعداد فالوورها و سطح تعامل خود به مسابقات و قرعه کشی ها روی می آورند. البته، این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گسترده تر برند باشد.

10. برنامه های وفاداری

برنامه های وفاداری یک استراتژی تبلیغاتی است که هدف آن جذب مشتریان جدید نیست، بلکه هدف آن این است که مشتریان فعلی خریدهای خود را مرتباً تکرار کنند و حتی به سفیران برند تبدیل شوند.

انواع مختلفی از برنامه های وفاداری وجود دارد، مانند برنامه های امتیازی یا سطحی. در همه آن ها، هدف ایجاد یک رابطه بلند مدت با نام تجاری و بهبود ارزش طول عمر مشتری است، به این معنی که میزان سودی که در طول مدت باقی ماندن در برند ایجاد می کنند. به نوبه خود، این به برندها اجازه می دهد تا هزینه به دست آوردن مشتریان جدید را کاهش دهند.

استراتژی انواع سایت تبلیغات برای شرکت ها

تبلیغات به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به مخاطبان دسترسی پیدا کنند و کسب‌وکار جدیدی را هدایت کنند. در مورد انواع مختلف تبلیغات، از بازاریابی آنلاین از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات سنتی مانند تبلیغات چاپی، بیاموزید.

استراتژی انواع سایت تبلیغات برای شرکت ها چیست؟

تبلیغات یک ابزار بازاریابی است که توسط شرکت ها و سازمان ها برای تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان جدید در مخاطبان هدف خود استفاده می شود.

تبلیغات جزء اصلی یک استراتژی بازاریابی موثر است. تبلیغات می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از تبلیغات چاپی در مجلات و روزنامه ها گرفته تا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و تبلیغات در فضای باز، مانند بیلبوردها. فناوری رسانه های تبلیغاتی در دسترس شرکت ها را برای دستیابی به بازارهای هدف خود افزایش داد.

انواع جدیدتر تبلیغات عبارتند از بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال در موتورهای جستجو.

بازاریابی در مقابل تبلیغات

اگرچه بسیاری ازافراد بازاریابی و تبلیغات را با هم ترکیب می کنند، اما تعاریف متفاوتی دارند. بازاریابی مستلزم تحقیق، توسعه و اجرای استراتژی هایی برای ایجاد کمپین هایی است که آگاهی و درآمد از برند را افزایش می دهد. یک استراتژی تبلیغاتی جزء کمپین بازاریابی است. تبلیغات از طریق چندین پلتفرم رسانه ای به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد برند و محصولات شرکت با مشتریان هدف جدید کمک می کند.

6 روش سنتی تبلیغات

انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که هر کدام هدفی را در تلاش برای دستیابی به مشتریان انجام می دهند. برخی از اشکال سنتی تبلیغات عبارتند از:

1. تبلیغات پخش

تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی فرمت های تبلیغات رسانه ای هستند که به عنوان تبلیغات پخش شناخته می شوند. تبلیغات رادیویی و تلویزیونی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزارها برای اتصال کالاها و خدمات به یک جمعیت بزرگ و متنوع است. اگرچه تلویزیون ماهواره ای به بسیاری از مصرف کنندگان اجازه می دهد از تبلیغات تلویزیونی سنتی صرف نظر کنند، شرکت ها هنوز از طریق تبلیغات پاپ آپی که در طول برنامه نمایش داده می شوند به بینندگان دسترسی پیدا می کنند.

2. تبلیغات پستی مستقیم

بروشورها، بروشورها، و سایر اشکال مواد چاپی که از طریق پست ارسال می شوند، همه اشکال تبلیغات پستی مستقیم هستند. این استراتژی می تواند راهی موثر برای کسب و کارهای کوچک باشد تا مشتریان جدیدی را که به تازگی به آن منطقه نقل مکان کرده اند در مورد کسب و کار شما آگاه کنند.

3. تبلیغات در فضای باز

بیلبوردها و تبلیغات در وسایل حمل و نقل عمومی اشکالی از تبلیغات در فضای باز هستند. آنها معمولاً دارای تصاویر پررنگ و متن محدود هستند زیرا دوره تعاملی بین مصرف کننده و تبلیغات در فضای باز معمولا کوتاه است.

استراتژی انواع سایت تبلیغات
استراتژی انواع سایت تبلیغات

4. تبلیغات چاپی

در حالی که برخی از شرکت ها تبلیغات چاپی مانند بروشور یا بروشور ایجاد می کنند، اصطلاح “تبلیغات چاپی” به تبلیغات رسانه های چاپی مانند تبلیغات روزنامه ها و تبلیغات مجلات اشاره دارد. این تاکتیک بسته به تمرکز و تیراژ رسانه‌های چاپی می‌تواند به مخاطبان عمومی یا جمعیت‌شناسی خاص برسد.

5. تبلیغات قرار دادن محصول

برنامه های بازاریابی می تواند شامل تبلیغات قرار دادن محصول باشد که شامل جاسازی کالا یا خدمات در فیلم های بلند یا برنامه های تلویزیونی است. تبلیغات قرار دادن محصول اغلب ظریف است، بدون اشاره مستقیم به کالاها یا خدمات، به جز ظاهر آنها بر روی صفحه نمایش. با این حال، شخصیت ها اغلب از محصولات به عنوان بخشی از خط داستانی استفاده می کنند یا مصرف می کنند.

6. تبلیغات دهان به دهان

ابزاری کم هزینه برای دستیابی به مشتریان بدون کمپین تبلیغاتی، تبلیغات دهان به دهان متکی بر این است که مصرف کنندگان به دوستان و خانواده در مورد تجربیات مثبت خود از کالاها یا خدمات یک شرکت اطلاع دهند. برخی از شرکت ها مشتریان را تشویق می کنند تا محصولات خود را با برنامه های ارجاع تایید کنند.

7 نوع تبلیغات دیجیتال در استراتژی انواع سایت تبلیغات

همچنین به عنوان تبلیغات آنلاین شناخته می شود، تبلیغات دیجیتال به هر شکلی از تبلیغات در اینترنت، برنامه ها یا دستگاه های دیجیتال گفته می شود. برخی از رایج ترین فرمت های تبلیغات دیجیتال عبارتند از:

1.تبلیغات نمایشی

با این استراتژی بازاریابی دیجیتال، شرکت ها تبلیغات پاپ آپ و بنرهای تبلیغاتی را در وب سایت ها ایجاد می کنند تا به مخاطبان جدید دست یابند. این تبلیغات دارای یک فراخوان برای اقدام (یا CTA) واضح هستند که کاربران را وادار می کند تا به وب سایت شما مراجعه کنند. پس از اینکه کاربر روی تبلیغ دیجیتال کلیک کرد، می‌توانید از تاکتیک‌های بازاریابی مجدد یا هدف‌گیری مجدد برای ادامه دستیابی به مشتری با تلاش‌های تبلیغاتی آتی استفاده کنید.

2. تبلیغات موبایلی

هر دستگاه تلفن همراه با اتصال به اینترنت، مانند تلفن هوشمند یا تبلت، مجرای تبلیغات تلفن همراه است که به شما امکان می دهد از طریق روش های تبلیغات دیجیتال در برنامه ها به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

3. تبلیغات بومی

برای استفاده از این تکنیک تبلیغات دیجیتال، شرکت ها مقالات حمایت شده را ایجاد می کنند که شبیه سایر اشکال محتوا در یک وب سایت است. تبلیغات بومی در جریان محتوای معمولی یک سایت ظاهر می شود و ماهیت آن را به عنوان یک تبلیغ کم اهمیت جلوه می دهد. تبلیغ‌کنندگان و وب‌سایت‌هایی که تبلیغات بومی را میزبانی می‌کنند، این رویکرد را مؤثر می‌دانند، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه شهودی‌تری داشته باشند و از شکسته شدن جریان محتوا با تبلیغات نمایشی جلوگیری کنند.

4. تبلیغات جستجوی پولی

همچنین به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات PPC شناخته می شود، تبلیغات جستجوی پولی شکلی از تبلیغات دیجیتالی است که به شرکت ها اجازه می دهد برای کلمات کلیدی خاص مرتبط با کالاها و خدمات خود پیشنهاد بدهند. سپس موتورهای جستجو هر زمان که کاربران به دنبال این کلمات در موتورهای جستجو می گردند، به تبلیغات متصل می شوند. این تاکتیک پولی مکمل تلاش‌های بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک (SEO) است.

5. تبلیغات پادکست

پادکست ها می توانند به شما کمک کنند نسبت به تبلیغات در ایستگاه های رادیویی به مخاطب هدفمندتری دست پیدا کنید. میزبانان پادکست معمولاً نسخه تبلیغاتی را می خوانند، که اغلب شامل تخفیف برای مشتریان بالقوه ای است که پادکست را می شنوند.

6. تبلیغات رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی اطلاعات جمعیت شناختی را جمع آوری می کنند که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و به شما امکان می دهد کمپین های تبلیغاتی مقرون به صرفه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از طریق تبلیغات اینفلوئنسر به دنبال آنلاین افراد مشهور رسانه‌های اجتماعی ضربه بزنید.

7. تبلیغات ویدیویی

می‌توانید در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌های پخش جریانی با تبلیغات ویدیویی پویا و جذاب به مخاطبان دسترسی پیدا کنید. برخی از سایت‌ها از کاربران می‌خواهند تا قبل از تماشا یا درگیر شدن با محتوای دیگر، تبلیغات ویدیویی را پخش کنند و تعداد مشخصی بازدید در هر تبلیغ را تضمین می‌کنند.

استراتژی انواع سایت تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغاتی یک برنامه عملیاتی است که برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص، جذب مشتریان جدید و دعوت از مشتریان موجود برای انجام چندین خرید طراحی شده است.
استراتژی تبلیغات بخشی از  برنامه بازاریابی برند است، بنابراین باید با اهداف شرکت همسو باشد. همچنین ضروری است که نام تجاری، لحن و هویت برند را در نظر بگیرید تا تجربه کاربر دارای عناصر ناسازگار نباشد.

چه نوع استراتژی های تبلیغاتی وجود دارد؟

استراتژی های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، زیرا موقعیت، هویت و اهداف هر برند منحصر به فرد است. برای دریافت ایده ای از احتمالات، بیایید نگاهی به نحوه طبقه بندی استراتژی انواع سایت تبلیغات بیندازیم.

استراتژی انواع سایت تبلیغات برای شرکت ها چیست؟

تبلیغات یک ابزار بازاریابی است که توسط شرکت ها و سازمان ها برای تبلیغ یا فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان جدید در مخاطبان هدف خود استفاده می شود.
تبلیغات جزء اصلی یک استراتژی بازاریابی موثر است. تبلیغات می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از تبلیغات چاپی در مجلات و روزنامه ها گرفته تا تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و تبلیغات در فضای باز، مانند بیلبوردها. فناوری رسانه های تبلیغاتی در دسترس شرکت ها را برای دستیابی به بازارهای هدف خود افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *