نمایش سایت تبلیغات برند

نمایش سایت تبلیغات برند

نوعی از تبلیغات آنلاین که ترکیبی از متن، تصاویر و یک URL است که به وب سایتی پیوند می‌دهد که در آن مشتری می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره محصولات کسب کند یا خرید کند. فرمت های نمایش سایت تبلیغات برند زیادی وجود دارد. این تبلیغات می توانند ثابت با یک تصویر یا متحرک با چندین تصویر، ویدئو یا متن در حال تغییر (که به آن تبلیغات رسانه ای غنی نیز می گویند) باشند

اهداف نمایش سایت تبلیغات برند

یک کمپین تبلیغاتی نمایش سایت تبلیغات برند می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد و برخی از تبلیغات نمایشی درباره محصول آموزش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر برای سرگرمی و تعامل از طریق بازی‌ها یا پازل‌های ساده طراحی شده‌اند. تبلیغات بنری شکل رایجی از تبلیغات نمایشی است که اغلب برای کمپین های آگاهی استفاده می شود.

تبلیغات دیجیتال در حال تغییر چهره صنعت بازاریابی است. رقابت در این بازار در حال تحول مستلزم درک قوی از بازاریابی دیجیتال در همه اشکال آن است. یکی از ساده ترین راه ها برای شروع تبلیغات نمایشی است.

تبلیغات نمایشی چیست؟

شما قبلاً تبلیغات نمایشی را دیده اید، حتی اگر در آن زمان متوجه آن نبودید. تبلیغات نمایشی در وب سایت های شخص ثالث ظاهر می شود و از عناصر ویدیو، تصویر یا متن برای بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می کند.

انواع مختلفی از تبلیغات نمایشی وجود دارد. تبلیغات بنری نمونه ای از تبلیغات نمایشی هستند. تبلیغات دسکتاپ و تابلوی تلفن همراه نیز همینطور است.

بیشتر تبلیغات مستطیلی یا مربعی شکل هستند و محتوایی که در آن ها وجود دارد معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شود که با محتوای وب‌سایت میزبان و اولویت‌های مخاطب انتخاب‌شده هماهنگ باشد.

کمپین های تبلیغاتی نمایشی را می توان از طریق شبکه های تبلیغاتی مانند تبلیغات فیس بوک یا تبلیغات گوگل اجرا کرد که ویژگی های قدرتمند هدف گیری مخاطب و همچنین فرمت های تبلیغاتی (که می توانید آن ها را با تبلیغات جستجو نیز ترکیب کنید) ارائه می‌کنند.

انواع نمایش سایت تبلیغات برند

تبلیغات نمایشی از نظر اینکه چه کسانی را هدف قرار می دهند و چگونه کار می کنند بسیار متفاوت است. در اینجا به تفکیک گزینه های مختلف تبلیغات نمایشی و کاری که آن ها انجام می دهند اشاره شده است.

1.تبلیغات بازاریابی مجدد

اکثر تبلیغات نمایشی که امروزه می بینید، تبلیغات بازاریابی مجدد هستند که به عنوان تبلیغات هدفمند مجدد نیز شناخته می شوند. به لطف گرایش به سمت شخصی سازی تبلیغات، کمپین های هدف گذاری مجدد گسترده شده اند.

طبق گفته  Accenture Interactive، 91 درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از برندهایی خرید کنند که علایق خود را به خاطر بسپارند و بر اساس نیازهای خود پیشنهاداتی ارائه دهند. تبلیغات هدف‌گیری مجدد دقیقاً این کار را انجام می‌دهند و پیاده‌سازی آنها برای برندها آسان است. در اینجا نحوه کار آنها آمده است:

  • برای شروع، بخش کوچکی از کد را در وب سایت خود قرار دهید که اطلاعات مربوط به رفتار مرور بازدیدکنندگان را جمع آوری می کند، از جمله زمانی که آنها به صفحه دسته یا محصول می روند.
  • از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، فهرست‌هایی از انواع مشتریان و نوع پیام‌های تبلیغاتی که به احتمال زیاد برای آنها جذاب است ایجاد کنید.
  • سپس بر اساس دسته بندی های مختلف مورد علاقه ای که مشاهده کرده اید، تبلیغات نمایشی ایجاد و قرار دهید.

یک کمپین بازاریابی مجدد پویا روشی موثر برای حضور برند شما در ذهن خریدارانی است که قبلاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه نشان داده اند.

2. تبلیغات شخصی

گوگل بازاریابی مجدد را زیرمجموعه ای از تبلیغات شخصی می داند که می تواند زمانی موثر باشد که مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید.

تبلیغات شخصی سازی شده مصرف کنندگان را بر اساس هدف گیری جمعیت شناختی و علایقی که به صورت آنلاین نشان داده اند هدف قرار می دهند. حتی می‌توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که توصیه‌های محصول شخصی‌شده را بر اساس تعاملات اخیر کاربر با وب‌سایت شما نشان می‌دهد.

علاوه بر بازاریابی مجدد، Google 4  نوع متمایز از تبلیغات شخصی‌سازی شده را تشخیص می‌دهد . هر کدام رفتار و ترجیحات عمومی کاربر را به جای تعامل با هر نام تجاری خاص به عنوان یک گزینه هدفمند در خود جای می دهند.

نمایش سایت تبلیغات برند
نمایش سایت تبلیغات برند
هدف گذاری وابسته

هدف گذاری تمایلی، تبلیغات شما را به مصرف کنندگانی نشان می دهد که علاقه فعالی به بازار شما نشان داده اند. این گروه‌های وابستگی می‌توانند نسبتاً گسترده باشند – مانند “علاقه‌مندان به ماشین” یا “عاشقان فیلم” – به شما اجازه می‌دهند به تعداد زیادی از مردم دسترسی پیدا کنید.

گروه های وابسته سفارشی

گروه‌های وابسته سفارشی کوچک‌تر مانند «دونده‌های مسافت طولانی» و «پرورش‌کنندگان ارکیده» به شما امکان می‌دهند در مورد علایق مورد نظرتان اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی از گروه‌های محدودتر استفاده می‌کنید، به مخاطبان کوچک‌تری دسترسی خواهید داشت.

هدف سفارشی و تبلیغات درون بازار

هدف سفارشی و تبلیغات درون بازار مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهد که به طور فعال به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما هستند. در مقایسه با هدف‌گذاری وابستگی یا علاقه‌مندی سفارشی به افراد کمتری دسترسی خواهید داشت، اما افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند به خرید نزدیک‌تر خواهند بود.

تبلیغات مخاطبان مشابه

تبلیغات مخاطبان مشابه افرادی را هدف قرار می دهند که علایق یا ویژگی های مشترکی با بازدیدکنندگان فعلی شما دارند. برای ایجاد فهرستی از مخاطبان جدید اما مشابه ، Google  نمایه افراد موجود در لیست های بازاریابی مجدد شما را با سایر کاربران مقایسه می کند، سپس وجوه مشترک را شناسایی می کند.

3. تبلیغات هدفمند متنی

به جای نمایش تبلیغات خود به افراد بر اساس نمایه های کاربری آن ها، تبلیغات هدفمند متنی بر اساس معیارهای خاصی در وب سایت ها قرار می گیرند، از جمله:

  • موضوع آگهی شما و کلمات کلیدی
  • ترجیحات زبان و مکان شما
  • موضوع کلی وب سایت میزبان
  • تاریخچه مرور بازدیدکنندگان اخیر وب سایت

می‌توانید به Google اجازه دهید این تصمیم‌گیری‌ها را انجام دهد، یا می‌توانید خودتان از طریق هدف‌گذاری موضوعی نقشی فعال در آن داشته باشید.

هدف گذاری موضوع

Google به شما امکان می‌دهد از فهرستی از موضوعات انتخاب کنید و آگهی شما را با صفحات مرتبط در Display Network یا YouTube  مطابقت دهد. همچنین به شما امکان می دهد موضوعاتی را که عملکرد ضعیفی دارند یا با پیام شما مرتبط نیستند حذف کنید.

هدف گذاری موضوعی بسیار شبیه به هدف گذاری وابسته است، با این تفاوت که تبلیغات شما به جای کاربران با وب سایت ها مطابقت دارد.

4. تبلیغات در سایت

اگر ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌هایی را انتخاب کنید که میزبان تبلیغات شما هستند، هدف قرار دادن وب‌سایت بهترین گزینه است. شما می توانید کل سایت ها یا صفحات جداگانه را در سایت ها انتخاب کنید.

شما حتی می توانید هدف گذاری مکان را با هدف گذاری متنی ترکیب کنید. با این روش، سایتی را انتخاب می کنید و به گوگل اجازه می دهید مرتبط ترین صفحات را برای تبلیغ شما انتخاب کند.

نمایش تبلیغات در مقابل تبلیغات بومی

اگر تبلیغات آفلاین و آنلاین را هم حساب کنید، تبلیغات نمایشی به قدمت خود کسب و کار است. اولین تبلیغ نمایشی اینترنت یک تبلیغ AT&T  در سال 1994 بود و از آن زمان تاکنون شیوع آن افزایش یافته است.

تبلیغات نمایشی همچنان محبوب هستند، اما استراتژی جدیدی به نام تبلیغات بومی شروع به تصاحب بخشی از سهم بازار آن ها کرده است.

تبلیغات بومی به گونه ای طراحی شده اند که با محتوای دیگر یک صفحه ترکیب شوند. اینها به ویژه در فیدهای خبری رسانه های اجتماعی رایج است. این تبلیغات مانند پست‌های کاربر معمولی به نظر می‌رسند، اگرچه از نظر قانونی ملزم به نمایش کلمه «اسپانسر» برای به حداقل رساندن فریب هستند.

تبلیغات بومی کمتر از تبلیغات نمایشی آشکار هستند و گاهی اوقات می توانند به کاربرانی دسترسی پیدا کنند که نرم افزار مسدودکننده تبلیغات را فعال کرده اند. آنها می توانند راهی عالی برای جذب مشتریان بالقوه باشند، زیرا اکثر مردم زمانی که یک تبلیغ واضح نیست، بهتر به محتوا پاسخ می دهند.

اما همیشه این خطر وجود دارد که وقتی به پایان می رسند و متوجه می شوند که پست یا مقاله ای که به تازگی خوانده اند تبلیغاتی بوده است، در نهایت احساس فریب خوردگی کنند.

بازاریابان تبلیغاتی بومی نیز در معرض خطر پنهان کردن لوگو و اطلاعات برند خود هستند. این احتمال وجود دارد که خوانندگان متوجه آن نشوند، چه رسد به یادآوری آن، ممکن است پیام را به خاطر بسپارند، اما اگر به خاطر نیاورند که چه کسی آن را ارسال کرده است، ارزش زیادی ندارد.

نمایش سایت تبلیغات برند
نمایش سایت تبلیغات برند

مزایا و معایب تبلیغات نمایشی

هیچ شکلی از تبلیغات برای هر شرکتی مناسب نیست. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که روی تبلیغات نمایشی سرمایه گذاری کنید یا نه، مزایا و معایب را در نظر بگیرید.

تعریف شماره 1: تبلیغات نمایشی منجر به آگاهی بهتر از برند می شود

برخلاف تبلیغات بومی که محتوای سرمقاله را تقلید می کنند، تبلیغات نمایشی به وضوح تبلیغات هستند. در حالی که گاهی اوقات به این معنی است که مردم اصولاً آنها را نادیده می گیرند، همچنین به این معنی است که مخاطبان بلافاصله متوجه می شوند که پیامی از برند شما را می بینند.

تعریف شماره 2: تبلیغات نمایشی پیام شما را به سرعت منتقل می کنند

اکثر تبلیغات نمایشی بر اساس تصاویر و نه متن هستند. مخاطبان شما مجبور نیستند تمام طول یک مقاله یا اینفوگرافیک را مطالعه کنند تا به پیام برند شما برسند، همانطور که در بازاریابی محتوا یا تبلیغات بومی انجام می دهند. حتی زمانی که افراد از کنار این پیام‌ها عبور می‌کنند، باز هم تأثیری بر جای می‌گذارند.

تعریف شماره 3: ایجاد و قرار دادن تبلیغات نمایشی آسان است

در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات دیجیتال، تبلیغات نمایشی نیازی به ادغام پیچیده با سایت های ناشر ندارند. آنها می توانند تقریباً در هر سایتی که بخشی از شبکه تبلیغاتی شرکت کننده است، بدون تخصص فنی زیاد بالا بروند.

تعریف شماره 4: تبلیغات نمایشی در هر مرحله از قیف به دست مشتریان می رسد

یک کمپین تبلیغاتی دیجیتالی سنجیده می تواند به شما کمک کند در هر مرحله از فرآیند تصمیم گیری، از آگاهی از نیاز تا آمادگی خرید، به مخاطبان هدف خود برسید. تنها چیزی که نیاز دارید دانش روش های هدف گذاری است.

به عنوان مثال، اگر لوازم خانگی می فروشید، می توانید تبلیغات هدف سفارشی را برای دسترسی به افرادی که در جستجوی مدل های جدید اجاق گاز یا ماشین لباسشویی هستند، ارسال کنید. سپس می‌توانید با ارسال یک آگهی هدفمند در سایت‌های بهبود خانه، وبلاگ‌های املاک و مستغلات، یا حتی انجمن‌های والدین، شبکه گسترده‌تری ایجاد کنید.

تعریف شماره 5: تبلیغات نمایشی ارزش زیادی برای پول شما فراهم می کند

در حالی که افراد نسبتا کمی روی تبلیغات نمایشی کلیک می کنند، آنها می توانند به شما کمک کنند تا به بزرگترین بخش در بازار هدف خود برسید. دامنه آنها به اندازه تبلیغات سنتی گسترده است در حالی که کمتر مزاحم هستند. یک تبلیغ نمایشی بسیار کمتر از یک پخش تلویزیونی یا رادیویی مخرب است، به خصوص اگر با محتوای مرتبط مطابقت داشته باشد.

انتقاد شماره 1: مردم تبلیغات را دوست ندارند

امروزه مصرف کنندگان بر این باورند که تبلیغات نسبت به گذشته پرتکرارتر و مزاحم تر هستند. تبلیغات آشکار باعث می شود بسیاری از مردم احساس آزار و اذیت کند و زمانی که مردم از تبلیغات آنلاین آزار می دهند، تمایل دارند از نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده کنند تا اصلاً آن ها را نبینند.

انتقاد شماره 2: تبلیغات نمایشی می تواند بسیار کم باشد

تبلیغات نمایشی برای رساندن پیام شما به سرعت و به سادگی ممکن است، اما طول کوتاه آنها می تواند بر خلاف آنها عمل کند. Gilad de Vries، سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز ، دریافته است که وقتی بینندگان را به سمت محتوای طولانی هدایت می‌کنند، مؤثرتر هستند. در حالی که تبلیغات نمایشی مفید است، احتمالاً قدرت واقعی پشت استراتژی بازاریابی شما نخواهد بود.

مزیت شماره 3: نرخ کلیک و تبدیل نسبتاً پایینی دارند.

نرخ کلیک برای تبلیغات بنری به طور متوسط ​​حدود 0.1٪ است که در مقایسه با بسیاری از اشکال دیگر تبلیغات آنلاین کمتر است. این معمولا به تبدیل کمتر ترجمه می شود.

اکثر مردم در مراحل اولیه خرید خود، بنرهای تبلیغاتی را مشاهده می کنند، بنابراین بهتر است از آنها به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی بلند مدت استفاده شود. تبلیغات نمایشی شما می تواند علاقه یک مشتری بالقوه را برانگیزد و بعداً آنها را برای محتوای عمیق تر آماده کند.

نمایش سایت تبلیغات برند
نمایش سایت تبلیغات برند

نحوه اندازه گیری عملکرد تبلیغات نمایشی

به منظور تخصیص صحیح منابع و اجرای یک کمپین موفق، باید اثربخشی تبلیغات نمایشی خود را تعیین کنید. چه از Google Ads یا پلتفرم دیگری استفاده می‌کنید، می‌توانید عملکرد کمپین را در کل کمپین پیگیری کنید و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید. چند معیار کلیدی وجود دارد که باید هنگام اندازه گیری کمپین خود به آنها توجه کنید، از جمله:

  • : Impressions تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما در یک وب سایت نمایش داده شده است. برداشت های کمپین شما باید در طول عمر کمپین تبلیغاتی شما افزایش یابد، زیرا این ثابت می کند که مخاطبان بیشتری را جذب می کنید.
  • دسترسی : مردم اغلب برداشت می‌شوند و گیج می‌شوند. Reach تعداد افرادی است که تبلیغ را دیده‌اند، در حالی که نمایش‌ها زمان‌هایی را که تبلیغ شما در یک وب‌سایت ظاهر می‌شود اندازه‌گیری می‌کند.
  • هزینه : همیشه باید برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای در نظر بگیرید و هزینه را اندازه گیری کنید تا راه های مختلفی برای کاهش هزینه ها و در عین حال بهبود سایر معیارها تعیین کنید. می توانید کل هزینه اجرای کمپین، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) را اندازه گیری کنید. تبلیغات نمایشی معمولاً از اندازه گیری CPM استفاده می کند.
  • نرخ کلیک (CTR) : تعداد کلیک هایی که تبلیغ شما ایجاد می کند تقسیم بر تعداد نمایش ها CTR است. CTR ها به صورت درصدی نمایش داده می شوند که نشان می دهد چه مقدار از مخاطبان شما روی تبلیغات نمایشی شما کلیک کرده اند.
  • نرخ تبدیل : هدف اصلی تبلیغات تبدیل است. نرخ تبدیل درصد افرادی است که از آگهی تبدیل شده اند. بسته به کمپین خود، ممکن است بیش از یک اقدام تبدیل داشته باشید، چه این که مشتری یک محصول را بخرد یا برای یک لیست پستی ثبت نام کند. نرخ تبدیل، نرخ تبدیل سرنخ را زمانی که تبلیغ نمایشی شما برای تولید سرنخ استفاده می‌شود، توصیف می‌کند.

بهترین روش ها برای تبلیغات نمایشی

مانند هر شکل دیگری از تبلیغات، اثربخشی یک تبلیغ نمایشی به طراحی آن بستگی دارد. در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که به شما کمک می کند در مسیر درست بمانید.

به تجربه مخاطبان خود احترام بگذارید

از پخش خودکار تبلیغات ویدیویی، پنجره‌های بازشو و هر گونه تبلیغاتی که بینندگان شما نمی‌توانند با اسکرول کردن از شر آن خلاص شوند، خودداری کنید. این تاکتیک‌ها مطمئناً باعث می‌شود که مردم متوجه شما شوند، اما نه آنطور که شما می‌خواهید. در عوض، سعی کنید یک تبلیغ ثابت در نزدیکی لبه صفحه یا در متن سایت قرار دهید.

قانون کلی دیگر این است که مطمئن شوید که تبلیغ شما بیش از یک سوم صفحه را پوشش نمی دهد. تراکم تبلیغات بالا می تواند کاربران را با مسدود کردن محتوایی که مشاهده کرده اند، آزار دهد، به خصوص اگر در دستگاه های تلفن همراه باشند.

از یک طرح ساده استفاده کنید

داستان برند شما مهم است، اما تبلیغات نمایشی اغلب برای گنجاندن تمام جزئیات بسیار کوچک هستند. برای جلوگیری از زیاد شدن کاربران، از یک طراحی ساده استفاده کنید و تا جایی که می توانید از کلمات کمتری برای رساندن پیام خود استفاده کنید.

به سراغ کیفیت بر کمیت بروید

از آنجا که شما فقط موارد ضروری را در نظر می گیرید، مطمئن شوید که همه چیز خوب به نظر می رسد . از تصاویر با وضوح بالا، نوع قابل خواندن و لوگوی واضح و پررنگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که پس از صادرات هر تصویر، پیش نمایش آن را مشاهده کنید.

شامل یک فراخوان قوی برای اقدام

دعوت به اقدام یا  CTA، مهمترین بخش تبلیغات نمایشی شما است. یک CTA موثر، کاربران را تشویق می‌کند تا به صفحه اصلی سایت شما، یک صفحه محصول خاص یا یک تبلیغ ویژه کلیک کنند.

ایجاد یک CTA ساده مانند «اینجا کلیک کنید» یا «ادامه» می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما مشخص کردن آن، آن را بسیار مؤثرتر می‌کند. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک CTA قوی وجود دارد.

نمایش سایت تبلیغات برند
نمایش سایت تبلیغات برند
  • CTA خود را منفعت گرا کنید   CTAهایی مانند «دانلود کتاب الکترونیکی رایگان ما» یا «بیشتر بدانید» به بینندگان این امکان را می‌دهد که بدانند در صورت کلیک کردن، چیز ارزشمندی دریافت خواهند کرد.
  • از زبان متقاعد کننده استفاده کنید . بینندگان خود را با اقلام تبلیغاتی یا تخفیف های احتمالی جذب کنید.
  • فوریت ایجاد کنید. مخاطبان خود را متقاعد کنید که اگر از تبلیغ شما دور شوند، ضرر خواهند کرد.
  • دکمه را در کانون توجه قرار دهید . دکمه CTA شما نه تنها باید به راحتی پیدا شود، بلکه نباید از دست داد.
تبلیغات نمایشی چیست؟

شما قبلاً تبلیغات نمایشی را دیده اید، حتی اگر در آن زمان متوجه آن نبودید. تبلیغات نمایشی در وب سایت های شخص ثالث ظاهر می شود و از عناصر ویدیو، تصویر یا متن برای بازاریابی محصولات یا خدمات استفاده می کند.
انواع مختلفی از تبلیغات نمایشی وجود دارد. تبلیغات بنری نمونه ای از تبلیغات نمایشی هستند. تبلیغات دسکتاپ و تابلوی تلفن همراه نیز همینطور است.

اهداف نمایش سایت تبلیغات برند چیست؟

یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد و برخی از تبلیغات نمایشی درباره محصول آموزش می‌دهند، در حالی که برخی دیگر برای سرگرمی و تعامل از طریق بازی‌ها یا پازل‌های ساده طراحی شده‌اند. تبلیغات بنری شکل رایجی از تبلیغات نمایشی است که اغلب برای کمپین های آگاهی استفاده می شود.

هدف سفارشی سازی و تبلیغات درون بازار چیست؟

هدف سفارشی و تبلیغات درون بازار مصرف کنندگانی را هدف قرار می دهد که به طور فعال به دنبال محصولات یا خدماتی مانند شما هستند. در مقایسه با هدف‌گذاری وابستگی یا علاقه‌مندی سفارشی به افراد کمتری دسترسی خواهید داشت، اما افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند به خرید نزدیک‌تر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *