نکات سایت تبلیغات برند

نکات سایت تبلیغات برند

امروزه داشتن یک وب سایت با طراحی درست و ارجاع به موتورهای جستجو کافی نیست، بلکه باید نکات سایت تبلیغات برند را رعایت کنید. همچنین برای تجارت شما ضروری است که بازدیدکنندگان منفعل خود را به مشتریان فعال تبدیل کنید

اهمیت نکات سایت تبلیغات برند

وب سایت شما ویترین فروشگاه مجازی شماست. درست مانند فروشگاه یا دفتر کار شما برای تسهیل روابط و جذب مشتریان جدید، وب سایت شما نیز باید مزایای مشابهی را به صورت آنلاین ایجاد کند.

وب سایت شما نه تنها مرکزی برای گسترش آگاهی، ایجاد ارتباطات و افزایش فروش است، بلکه باید توسعه دیجیتال برند شما نیز باشد. وب سایت شما  باید بخشی منسجم از تجربه یک مشتری یا شریک با شرکت شما باشد.

به احتمال زیاد، قبل از این مرحله یک وب سایت دارید. اما، ممکن است برای ارتقای وب‌سایت خود به چیزی که بیشتر برای شما انجام می‌دهد، تجدید نظر کنید.

اما قبل از اینکه این تصمیم بسیار مهم را بگیرید، ابتدا باید مطمئن شوید که کسب و کار شما سودآور است قبل از اینکه بروزرسانی های پرهزینه را انجام دهید و اگر هنوز در درک اعداد کسب و کار خود مهارت ندارید، باید چند نمونه داشبورد اجرایی را ببینید.

داشبوردهای اجرایی تجزیه و تحلیل اعداد و ارقام خود را برای حمایت از تصمیمات تجاری شما آسان می کنند. این اعداد را به یک الگوی مرتبط تر و به راحتی قابل درک تبدیل می کند. این یک گزارش مالی بر اساس داده های شما ایجاد می کند که به راحتی قابل تفسیر است.

این ها سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید: آیا وب سایت شما کارآمد و سودآور است؟ آیا مشتریان بالقوه جدید به ارمغان می آورد؟ آیا ابزار قابل اعتمادی برای تولید آمار دارید؟

بررسی نکات سایت تبلیغات برند

در اینجا 13 نکته سایت تبلیغات برند برای ساختن وب سایتی که برند شما را جذاب می کند آورده شده است:

1.دستورالعمل های واضح برندینگ را تعریف کنید

اول از همه، شما باید دلیل خود را بدانید. چرا چنین کاری را باید انجام دهید؟ نه اینکه چگونه آن را انجام خواهید داد یا چه کاری انجام می دهید، بلکه باید بپرسید چرا این کار را می کنید. این شروع به  تعریف هویت برند شما می کند.

هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که ظاهر برند شما با ارزش ها، هدف و بازار تخصصی شما سازگار است. وقتی بازدیدکنندگان جزوه یا وب سایت شما را می بینند، باید از قبل در سطح ناخودآگاه احساسی درباره شرکت شما داشته باشند.

دستورالعمل های برندسازی شما باید ظاهر و احساس برند شما را بررسی کند:

  • آیا  لوگوی خوبی دارید؟ شما می خواهید در یکی سرمایه گذاری کنید.
  • رنگ یا فونت برند دارید؟ شما نیز باید آن ها را ایجاد کنید.
  • ویژگی های برند شما چیست؟ این به تعریف تصاویر و صدای شما کمک می کند.

برای ثابت ماندن، می‌خواهید این فونت‌ها، رنگ‌ها و آرم‌ها را به همان شیوه در هر بخش از بازاریابی چاپی یا دیجیتالی مورد استفاده شرکت خود قرار دهید.

2. مخاطب هدف خود را درک کنید

همانطور که شروع به تعریف برند خود می کنید، باید بدانید چه کسی را می خواهید جذب کنید. همه مخاطبان علایق یکسانی ندارند یا به چیزهای یکسانی اهمیت نمی دهند.

در حالی که ممکن است یک مخاطب عاشق هنر و الهام باشد، مخاطب دیگری ممکن است طنز و سرگرمی را ترجیح دهد. اگر می خواهید وب سایتی ایجاد کنید که برای آن ها جذاب باشد، باید درک کنید که چه چیزی مخاطبان را به سمت عمل سوق می دهد.

فرض نکن تعدادی از بهترین مشتریان خود را انتخاب کنید و شخصیت های خریدار ایجاد کنید. این به افرادی که احتمالاً به برند، صنعت یا محصولات شما علاقه دارند، اشاره می کند. وقتی شروع به درک نقاط درد و انگیزه آن ها کنید، موقعیت بهتری برای ایجاد یک وب سایت مفید خواهید داشت.

شخصیت خریدار شما چیزی است که باید به خوبی درباره آن تحقیق می کردید. این یک رقم نیمه تخیلی است که بازار هدف شما را نشان می دهد و وقتی آن شخص را در ذهن دارید، باید معضلات او و اینکه محصول شما چگونه می تواند به حل آن ها کمک کند را درک کنید. وقتی آن ها از وب سایت شما بازدید می کنند، باید مغناطیسی شوند و توسط آن خاموش نشوند.

نکات سایت تبلیغات برند
نکات سایت تبلیغات برند

به عنوان مثال، اگر خریدار هدف شما یک مادر خانه دار است که چیزهای زیادی در بشقاب خود دارد، اگر وب سایت شما یک رابط دوستانه برای سهولت در ناوبری داشته باشد کمک خواهد کرد.

باید همه چیزهایی را که آن ها نیاز دارند داشته باشد و جایی وجود دارد که می توان به تمام سوالات آن ها به سرعت و به درستی پاسخ داد، زیرا زمان برای این افراد ارزشمند است. علاوه بر برگه پرسش‌های متداول، می‌توانید یک ربات چت نیز داشته باشید که می‌توانند از آن بپرسند یا پرس و جو کنند.

3. اهداف وب سایت خود را تعیین کنید

هنگامی که می دانید در بازار چه کسی هستید، باید بدانید که با وب سایت خود چه می کنید. همه شرکت ها از وب سایت خود برای افزایش فروش استفاده نمی کنند.

برخی از وب سایت خود برای افزایش آگاهی از برند  یا حمایت از مشتریان حضوری خود که ممکن است در جستجوی آنلاین برای اطلاعات مربوط به محصولات خاص باشند، استفاده می کنند.

برخی از شرکت ها علاقه مند به افزایش فروش هستند و به ارائه منابع ارزشمند به مشتریان اهمیتی نمی دهند. حتی ممکن است متوجه شوید که اهداف شما با تکامل شما تغییر می کند و نیازهای شرکت شما تغییر می کند.

هر هدف باید به صراحت مشخص شود وگرنه نمی دانید که آیا وب سایت شما موفقیت آمیز بوده  است یا خیر و شما باید فقط مهمترین آن ها را اولویت بندی کنید، در غیر این صورت احساس خواهید کرد که بین اهداف بسیار زیاد سرگردان هستید.

4. طراحی مناسب برای وب سایت برند خود را انتخاب کنید

تعداد زیادی تم موجود وجود دارد که تبدیل وردپرس را به یک وب سایت سفارشی آسان می کند. می‌توانید با جستجوی «زمینه‌های پاسخ‌گوی تلفن همراه وردپرس» Etsy را برای تم‌ها مرور کنید. حتی ممکن است از رقبا الهام بگیرید و صنعت خود را امتحان کنید تا ببینید آیا طراحی صفحه‌ای وجود دارد که بیشتر از سایرین برای شرکت شما طراحی شده است.

بسیاری از برندها برای ایجاد یک سایت سفارشی، یک طراح وردپرس را استخدام می کنند. این یک راه برای اطمینان از اینکه رقبای شما با طرح یا موضوع مشابهی مواجه نخواهند شد، است. با این حال، این می تواند بسیار گران باشد و ممکن است با اشکالات زیادی مواجه شوید که در یک موضوع جدید حل نشده اند.

CyberChimps تم‌های واکنش‌گرای وردپرس مانند Lifestyle و Travel Blog را برای پشتیبانی از طرح‌بندی مورد نظر شما ارائه می‌دهد. طرح‌های واکنش‌گرا با اندازه‌های صفحه نمایش سازگار می‌شوند، بنابراین سایت شما روی صفحه نمایش تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ خوب به نظر می‌رسد.

5. روی یک لوگوی خوب برای برند خود سرمایه گذاری کنید

لوگوی شما اولین برداشت شماست. شما باید روی لوگویی سرمایه گذاری کنید که به وضوح علامت شما را بگذارد  و به برند شما کمک کند به یاد ماندنی شود.

اگر نمی‌خواهید لوگوی خود را بسازید، سعی کنید طراحان را در Fiverr و 99designs  بررسی کنید تا ببینید آیا می‌توانید یک آرم مناسب پیدا کنید. همچنین می توانید از یک ابزار طراحی ساده مانند  Desygner  برای ایجاد لوگوی خود به صورت رایگان استفاده کنید.

در حالی که یک طراح لوگو خوب  صدها هزینه دارد، راه هایی برای  ایجاد لوگوی برند خود وجود دارد . ابزارهای حرفه ای وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا یک لوگو با قیمتی مقرون به صرفه بسازید.

می توانید از یک سازنده لوگو برای  ایجاد لوگوی خود استفاده کنید  و سپس از  Canva  برای ایجاد یک ماکت بصری از دستورالعمل های طراحی خود، از جمله پالت های رنگی و انتخاب فونت استفاده کنید.

6. یک پالت رنگ محدود را انتخاب کنید

گزینه های خود را محدود کنید با گزینه های بیش از حد غرق نشوید. پالت رنگ خود را به رنگ های برند خود محدود کنید. شما نیازی به دکمه ها و لینک های پر زرق و برق ندارید، مگر اینکه با جهت برند شما مطابقت داشته باشد. سادگی همیشه انتخاب خوبی است. بدانید رنگ های شما قرار است چه چیزی را از نظر احساسی به مخاطب منتقل کنند.

نکات سایت تبلیغات برند
نکات سایت تبلیغات برند

7. با سبک خود سازگار باشید

هر کاری که در یک صفحه انجام می دهید باید در سایر صفحات وب سایت شما منعکس شود. وب سایت شما باید احساسی ثابت داشته باشد که شامل تصاویر، متن، دکمه ها و موارد دیگر باشد.

همچنین می توانید چندین زبان و ترجمه را به وب سایت خود اضافه کنید، اما به یاد داشته باشید که این به معنای کار اضافی زیادی است.

8. یک طرح بندی سایت کاربر پسند ایجاد کنید

سایت شما باید بصری و سازگار با موبایل باشد. کاربران باید به سرعت پیام های بازاریابی را شناسایی  کنند و سپس در حین کاوش در سایت احساس راحتی کنند و به قسمت های دیگر سایت بروند.

بسیاری از کسب و کارها این اشتباه را مرتکب می شوند که قابلیت استفاده را نادیده می گیرند. قابلیت استفاده برای موفقیت هر وب سایتی حیاتی است و هرگز نباید نادیده گرفته شود.

قابلیت استفاده خوب می تواند عملکرد وب سایت شما را بهبود بخشد و شانس موفقیت شما را افزایش دهد. همچنین می تواند فروش و درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد.

به این نکات فکر کنید:

  • سازگاری با موبایل
  • معماری اطلاعات خوب برنامه ریزی شده
  • بارگذاری سریع مدیریت خطا

9. یک وبلاگ برای نمایه سازی صفحه اضافه کنید

بهترین راه برای کمک به افزایش ترافیک، رسیدن به نتایج جستجوی بیشتر و افزایش سهم سایت است. این بدان معناست که اگر می خواهید ترافیک را افزایش دهید ، وبلاگ ایده خوبی است.

مقالات وبلاگ  می توانند به طور خاص به سوالات پاسخ دهند تا در نتایج موتورهای جستجوی بیشتری قرار گیرند و احتمال به اشتراک گذاری آن ها در رسانه های اجتماعی بیشتر است.

یک وب سایت موفق باید به طور مرتب به روز شود تا به خوبی در موتورهای جستجو ارجاع داده شود. سعی کنید محتوای تازه و جالب را در وبلاگ خود به روز کنید تا توجه، علاقه و تمایل بازدیدکنندگان را جلب کنید تا با انتخاب خرید محصولات و خدمات خود، آن ها را وارد عمل کنید.

10. خروجی هایی برای افزایش ترافیک سایت پیدا کنید

رسانه های اجتماعی یک خروجی بزرگ برای افزایش ترافیک سایت هستند. هر چه بیشتر بتوانید سایت خود را روی پلتفرم های مناسب قرار دهید، افراد بیشتری برند شما را مشاهده خواهند کرد.

کانال مناسب بیشتر از دیگران برای مخاطبان هدف شما جذاب خواهد بود. ممکن است در نهایت نام خود را در محتوای  پلتفرم های خبری، رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ مهمان و موارد دیگر وارد کنید. فقط مراکزی را انتخاب کنید که با ارزش برند شما همسو هستند تا مخاطبان مناسبی را هدف قرار دهید.

همچنین می توانید تبلیغات و بازاریابی پولی را در نظر بگیرید. مقاله دیگر وبلاگ ما را در این مورد بخوانید.

11. یک استراتژی محتوای منسجم ایجاد کنید

برای شروع یک  استراتژی مستحکم، باید اهداف مشخصی با KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) برای مطابقت داشته باشید. نحوه استفاده از وب سایت خود را برای رسیدن به اهداف خود مشخص کنید و از چه معیارهایی برای کمک به سنجش موفقیت یا شکست خود برای هر هدف استفاده خواهید کرد.

ممکن است احساس کنید که ایجاد یک استراتژی محتوا در این مرحله، پریدن از اسلحه است. اما، اگر نمی‌دانید که می‌خواهید با سایت چه کار کنید، در پایان کار شما نیمه کاره می‌ماند.

ممکن است بدانید که می‌خواهید یک وبلاگ داشته باشید، اما اگر بخواهید صفحات فرود به طور خاص برای پنج یا ده شهر اطراف شما ساخته شده باشند تا به افزایش رتبه برای نتایج جستجوی محلی کمک کنند.

بدانید که قصد انجام چه کاری را دارید و جزئیات طراحی وب سایت شما شروع به کار می کند.

12. یک تقویم بازاریابی محتوا بسازید

چیزی به سادگی یک صفحه گسترده اکسل یا Google Sheets می تواند به شما کمک کند استراتژی محتوای خود را روشن کنید. فهرست کارهای خود را مشخص کنید تا بدانید چه محتوایی باید در چه زمانی منتشر شود.

نکات سایت تبلیغات برند
نکات سایت تبلیغات برند

13. محتوای خود و مخاطبان خود را حسابرسی کنید

اگر یک وب سایت موجود دارید، شروع به ممیزی محتوا کنید. چقدر قدیمی است؟ با جایگزینی یا تازه کردن آن محتوا شروع کنید. سپس، به شکاف هایی که در محتوای فعلی خود دارید نگه کنید  و محتوا را برای پر کردن آن ها اضافه کنید. از مخاطبان شناخته شده خود استفاده کنید تا از آن ها بپرسید که آیا وب سایت شما را زیبا و جالب می دانند. دریابید که چه سوالاتی اغلب از آن ها پرسیده می شود و سپس محتوایی ایجاد کنید که به آن سوالات به وضوح پاسخ دهد.

14. بهینه سازی برای موتور جستجو

بهینه سازی برای موتورهای جستجو هنر بهبود نحوه و زمان ظاهر شدن وب سایت شما در مقابل مشتریان بالقوه هنگام جستجوی عباراتی است که به آن ها کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا خدمات شما گفته می شود.

این تاکتیک بازاریابی وب سایت که اغلب به اختصار SEO نامیده می شود، یک تاکتیک بسیار موثر است، اگرچه می تواند تلاش های زیادی را با هم تداخل داشته باشد، همچنین کمی صبر و زمان برای حرکت دادن سوزن نیاز دارد.

سئو با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) کمی متفاوت است، اصطلاحی که شامل تبلیغات پولی به عنوان بخشی از کمپین برای افزایش دید در موتورهای جستجو نیز می شود.

در سئو، می توانید کارهای لازم را به دو دسته اصلی تقسیم کنید:

سئوی داخلی (On page) و سئوی خارج از سایت (Off page). سئوی درون سایت که سئوی درون صفحه نیز نامیده می‌شود، کارهایی را که در وب‌سایت خود انجام می‌دهید را پوشش می‌دهد تا خواندن و تجزیه و تحلیل موتورهای جستجو را آسان‌تر کند، مانند نوشتن محتوا است.

سئوی خارج از سایت که به آن سئوی خارج از صفحه نیز می گویند، فعالیت هایی هستند که در سایر وب سایت ها برای کمک به افزایش دید سایت شما مانند ساخت لینک انجام می شوند.

15. تبلیغات به ازای هر کلیک

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) به دسته ای از تبلیغات آنلاین اطلاق می شود که در آن هر بار که مشتری بالقوه روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه پرداخت می کنید.

تبلیغات PPC را در سراسر اینترنت خواهید دید، از جمله در بالای موتورهای جستجو، تبلیغات بنری که در وب سایت های مرتبط با مشتریان بالقوه شما ظاهر می شوند و حتی در بالای صندوق ورودی شما است.

شما می خواهید شخصی که روی تبلیغ شما کلیک می کند، زمانی که از طریق یک تبلیغ به وب سایت شما می آید، یک اقدام خاص انجام دهد، که پس از انجام آن اقدام، تبدیل نامیده می شود.

برای انجام این کار، ممکن است بخواهید یک صفحه فرود وب سایت ایجاد کنید که به طور خاص برای جمع آوری یک آدرس ایمیل یا تشویق بازدیدکننده برای تماس با شما طراحی شده است.

یک سازنده بصری وب سایت مانند Site Maker فرآیند ساخت صفحه فرود را ساده می کند، اما هنوز هم هنر در ساخت صفحه ای وجود دارد که با موفقیت بازدیدکنندگان شما را تبدیل کند.

نکات سایت تبلیغات برند
نکات سایت تبلیغات برند

تبلیغات PPC بر روی یک مدل “مناقصه” کار می کند که در آن قیمتی را تعیین می کنید که مایلید به ازای هر کلیک روی تبلیغاتی که آن کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد، بپردازید.

وقتی مشتری بالقوه شما آن کلمه کلیدی را جستجو می کند، الگوریتمی که پلتفرم تبلیغاتی را اجرا می کند، محاسبه می کند که کدام تبلیغات و به چه ترتیبی به جستجوگر نشان داده شود. اگر مشتری شما روی تبلیغ کلیک کند، شما مبلغی را که برای آن کلمه کلیدی پیشنهاد می کنید، پرداخت می کنید.

اهمیت نکات سایت تبلیغات برند را

وب سایت شما ویترین فروشگاه مجازی شماست. درست مانند فروشگاه یا دفتر کار شما برای تسهیل روابط و جذب مشتریان جدید، وب سایت شما نیز باید مزایای مشابهی را به صورت آنلاین ایجاد کند.
وب سایت شما نه تنها مرکزی برای گسترش آگاهی، ایجاد ارتباطات و افزایش فروش است، بلکه باید توسعه دیجیتال برند شما نیز باشد. وب سایت شما  باید بخشی منسجم از تجربه یک مشتری یا شریک با شرکت شما باشد.
به احتمال زیاد، قبل از این مرحله یک وب سایت دارید. اما، ممکن است برای ارتقای وب‌سایت خود به چیزی که بیشتر برای شما انجام می‌دهد، تجدید نظر کنید.

اهداف وب سایت خود را چگونه باید تعیین کنید؟

هنگامی که می دانید در بازار چه کسی هستید، باید بدانید که با وب سایت خود چه می کنید. همه شرکت ها از وب سایت خود برای افزایش فروش استفاده نمی کنند.
برخی از وب سایت خود برای افزایش آگاهی از برند  یا حمایت از مشتریان حضوری خود که ممکن است در جستجوی آنلاین برای اطلاعات مربوط به محصولات خاص باشند، استفاده می کنند.
برخی از شرکت ها علاقه مند به افزایش فروش هستند و به ارائه منابع ارزشمند به مشتریان اهمیتی نمی دهند. حتی ممکن است متوجه شوید که اهداف شما با تکامل شما تغییر می کند و نیازهای شرکت شما تغییر می کند.

چگونه محتوای خود و مخاطبان خود را حسابرسی کنیم؟

اگر یک وب سایت موجود دارید، شروع به ممیزی محتوا کنید. چقدر قدیمی است؟ با جایگزینی یا تازه کردن آن محتوا شروع کنید. سپس، به شکاف هایی که در محتوای فعلی خود دارید نگه کنید  و محتوا را برای پر کردن آن ها اضافه کنید. از مخاطبان شناخته شده خود استفاده کنید تا از آن ها بپرسید که آیا وب سایت شما را زیبا و جالب می دانند. دریابید که چه سوالاتی اغلب از آن ها پرسیده می شود و سپس محتوایی ایجاد کنید که به آن سوالات به وضوح پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *