انواع سایت تبلیغات برند

انواع سایت تبلیغات برند

همانطور که انواع سایت تبلیغات برند وجود دارد، انواع مختلفی از برندسازی هم وجود دارد. نام تجاری یک اندازه برای همه نیست. مؤثرترین استراتژی‌ها برای شرکت‌ها، گروه‌ها و سازندگانی که از آن ها استفاده می‌کنند، بسیار شخصی‌سازی می‌شوند. این به این دلیل است که همه چیز به شخصیت بستگی دارد

اهمیت انواع سایت تبلیغات برند

نام تجاری اساساً شخصیت یک شرکت است. برندسازی گام هایی است که یک شرکت برای بیان این شخصیت برمی دارد. اما، ایجاد یک شخصیت منحصربه‌فرد بیشتر از این است که یک شرکت احساس یک شخصیت کند.

هنگامی که برندینگ به طور موثر انجام شود، یک سازمان (یا یک فرد، یا یک جنبش یا حتی یک محصول خاص) را به عنوان یک رهبر در زمینه خود قرار می دهد و به مصرف کنندگان اطلاع می دهد که انتخاب ایده آل برای آن ها و سبک زندگی آن ها است.

به عنوان یک کارآفرین جدید، خالق محتوا یا صرفاً فردی که در حال رشد شخصی است، درک برند و نحوه انجام آن به خوبی یکی از عوامل کلیدی موفقیت است.

برندسازی در مقابل هویت برند در انواع سایت تبلیغات برند

بیایید با نام تجاری شروع کنیم. برند شخصیتی است که برای ارتباط با مخاطبان به روشی خاص ساخته شده است. اغلب، برای بحث درباره شرکت‌های خصوصی استفاده می‌شود، اما هر چیزی می‌تواند یک برند داشته باشد.

یک مدرسه، یک نهاد دولتی، یک باشگاه اجتماعی، یک کانال محتوا و غیره. برند مجموعه‌ای از ارزش‌ها و تصوراتی است که جهان درباره یک موجودیت دارد.

اگرچه شما با دقت نام تجاری خود را به جهان منتقل می کنید، اما در مورد برند خود حرف آخر را نمی زنید. اینکه جهان چگونه برند شما را درک می کند و ارزش هایی که به شما نسبت می دهند نیز در معادله نقش دارنند

برندسازی “شخصیت” برند شما را به جهان نمایش میدهد

حالا بیایید برند را با برندسازی مقایسه کنیم. برخلاف برند شما که شخصیتی است که مصرف کنندگان شرکت شما را دارای آن می دانند، برندسازی مجموعه ای از انتخاب های عمدی است که برای انتقال برند خود به دنیا انجام می دهید. اگر برند شما برداشتی است که مردم از شما دارند، برندسازی نحوه هدایت آن درک است.

اگر به مثال تاکوبل برگردیم، برند آن ها دارای تبلیغات عجیب و غریب، پالت‌های رنگی جسورانه در بسته‌بندی مواد غذایی و وب‌سایتشان و فضای داخلی مدرن و خنک رستوران‌هایشان است (حداقل رستوران‌های بازسازی‌شده و جدیدتر… اگرچه اجازه دهید یک دقیقه وقت بگذاریم تا از نسخه یکپارچه سازی با سیستم عامل).

ثبات و تعریف برند با ایجاد هویت برند

سپس هویت برند وجود دارد. هویت برند شما مجموعه ای از انتخاب های طراحی است که هنگام برندسازی چیزی انجام می دهید. اگر برند شما شامل رنگ‌های پاستلی گرم است، هویت برند شما رنگ‌های خاص را در یک پالت رنگی روشن می‌کند، بنابراین هر طراح که با آن کار می‌کنید بداند برای داشتن ظاهری ثابت به کدام رنگ‌ها بچسبد.

هویت برند شامل مواردی مانند انتخاب فونت، پالت رنگ شما، انواع گرافیکی که استفاده می کنید، لوگوی شما (و تغییرات آن) و صدای کپی شما می باشد. هویت برند شما، بلوک های سازنده ای را که در استراتژی برندسازی خود استفاده می کنید، فراهم می کند.

برندسازی کجا اتفاق می افتد؟

هر جایی که یک برند قابل مشاهده باشد، برندسازی اتفاق می افتد. همانطور که استراتژی برندسازی خود را توسعه می‌دهید، به مکان‌هایی فکر کنید که برند شما فضا را اشغال می‌کند و دیده می‌شود، چه آنلاین باشد و چه آفلاین باشد.

در نهایت، هدف برندسازی ساختن یک هویت قابل اعتماد و منحصر به فرد است که شما را از رقبا متمایز می کند و به مخاطبان هدفتان اطلاع می دهد که شما دقیقا همان چیزی هستید که آن ها می خواهند.

برندسازی شخصی معمولاً در مکان‌هایی اتفاق می‌افتد که افراد، چه شخصیت‌های عمومی یا نه، به‌عنوان یک فرد در تعامل هستند، مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا در رویدادهای حرفه‌ای.

برندسازی محصول و شرکت معمولاً در مکان‌هایی اتفاق می‌افتد که محصولات و شرکت‌ها باید برجسته شوند، مانند فروشگاه‌ها و تبلیغات و همچنین در رسانه‌های اجتماعی. برندسازی خدمات در این فضاها نیز اتفاق می‌افتد و اغلب برندینگ خرده‌فروشی را در کنار برندسازی شرکتی و محصول مشاهده خواهید کرد.

انواع سایت تبلیغات برند
انواع سایت تبلیغات برند

برندسازی جغرافیایی و فرهنگی در مقیاس های بزرگتر اتفاق می افتد، اما در رسانه های اجتماعی، در فضاهای عمومی و در محیط های خرده فروشی نیز اتفاق می افتد.

به سری لیوان‌های شهری استارباکس فکر کنید، شما فقط می‌توانید لیوان شهر نیویورک آن‌ها را در نیویورک استارباکس تهیه کنید و خود لیوان طراحی منحصربه‌فردی دارد که پل بروکلین، ساختمان امپایر استیت و یک تاکسی زرد نمادین را به نمایش می‌گذارد.

مهم نیست که آن لیوان را در کجای دنیا به خانه بیاورید، محصولی دارید که از نظر فرهنگی و جغرافیایی مارک شده است تا سفر شما به نیویورک را به شما یادآوری کند.

8  نوع برندسازی

بنابراین، چه نوع برندسازی را باید انجام دهید؟ انواع مختلفی از برندسازی وجود دارد که ارزش بررسی عمیق را دارد. در اینجا 8 نوع برندسازی که باید بدانید آورده شده است:

  1. برندسازی شخصی
  2. برندسازی محصول
  3. برندسازی خدمات
  4. برندسازی خرده فروشی
  5. برندسازی فرهنگی و جغرافیایی
  6. نام تجاری شرکت
  7. برندسازی آنلاین
  8. برندسازی آفلاین

ما آن ها را در زیر تجزیه می کنیم تا بتوانید ببینید چگونه کار می کنند، چگونه می توانند با هم کار کنند و چگونه می توانند برای برند منحصر به فرد شما کار کنند.

1.برندسازی شخصی

در ابتدا، تصور اینکه شخصی دارای یک برند است، می تواند عجیب باشد. بالاخره ما محصول نیستیم، ما مردم هستیم. و ما شخصیت های ذاتی داریم، نه برندهای پرورش یافته.

وقتی از برندسازی شخصی صحبت می کنیم، در مورد ایجاد شخصیت برای خود صحبت نمی کنیم. ما در مورد ساخت یک شخصیت عمومی صحبت می کنیم که به طور دقیق شخصیت منحصر به فرد شما را نشان می دهد.

برندسازی شخصی در رسانه‌های اجتماعی و در محیط‌های رو در رو اتفاق می‌افتد، جایی که درک دیگران از شما می‌تواند تأثیر زیادی بر شهرت حرفه‌ای و اجتماعی شما به روشی خوب یا فاجعه‌بار داشته باشد.

بنابراین چگونه می توان برندسازی شخصی را “انجام داد”؟ با پرورش یک شخصیت عمومی که به افرادی که شما را می بینند هدایت می کند تا ویژگی ها و ارزش های خاصی را به شخصیت شما اختصاص دهند.

به کاردی بی فکر کنید. او را دوست داشته باشید یا نه، نمی توانید انکار کنید که او یک برند شخصی بسیار واضح و با دقت ساخته شده است. صراحت او در مورد گذشته اش، تمرکز او بر تلاش مداوم و گسترش امپراتوری اش، شوخ طبعی او همه اجزایی از برند شخصی او هستند که او را فوراً قابل تشخیص و موفق می کنند.

اگرچه ممکن است لزوماً نخواهید خود را مانند Cardi B برندسازی کنید، می توانید از نحوه پرورش برند شخصی خود چیزهای زیادی بیاموزید.

نحوه استایل شما برای عکس‌های سر، انواع تصاویر و نقل قول‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، پلتفرم‌هایی که برای گذراندن وقت خود انتخاب می‌کنید و نحوه تعامل با دیگران، قطعاتی از برندسازی شخصی هستند که گرد هم می‌آیند تا به دنیا نشان دهند که شما چه کسی هستید. به عنوان یک فرد هستند.

2. برندسازی محصول

برندسازی محصول عمل برندسازی یک محصول خاص است. درست مانند برندسازی شخصی که شامل پرورش واژگان عمومی و زیبایی شناسی برای خود می شود، برندسازی محصول نیز نحوه درک جهان از محصول شما را از طریق انتخاب های زیبایی شناختی عمدی شکل می دهد.

با برندسازی محصول، هدف این است که مخاطبان مناسب را به محصول خود متصل کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است یک طراح مبلمان لوکس باشید. نوع خاصی از خریدار وجود دارد ، که به عنوان آواتار مشتری نیز شناخته می شود، که مسئولیت بیشتر فروش شما را بر عهده دارد. از طریق مارک تجاری متفکرانه محصول، می توانید اطمینان حاصل کنید که افراد متناسب با این نماد مشتری شما هستند:

انواع سایت تبلیغات برند
انواع سایت تبلیغات برند
  • درباره برند خود بشنوید
  • از وب سایت خود دیدن کنید
  • کانال های مختلف رسانه های اجتماعی خود را لایک کنید، دنبال کنید و در آن عضو شوید

بنابراین، چگونه می‌توانید به دنیا بگویید که در حال ارائه قطعات گران‌قیمت با هدف خریدارانی هستید که توانایی و تمایل به مبلمان لوکس را دارند؟ از طریق برندسازی که این ارزش‌ها را بیان می‌کند، مانند فونت سریف، پالت رنگی بی‌صدا و خنثی برای لوگو، وب‌سایت و مواد بازاریابی شما و انتخاب خرده‌فروشی مبلمان در مغازه‌هایی که خریدار هدف شما تمایل دارد از آن بازدید کند، مانند فروشگاه‌های بزرگ و بوتیک‌های مستقل.

نام تجاری شما می‌تواند به نحوه دسترسی شما به مشتریان نیز گسترش یابد، مانند ارسال لوک‌بوک‌های خوش ساخت برای خریداران فعلی و بالقوه که از کاغذ با کیفیت و صحافی استفاده می‌کنند.

آیا علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برندینگ محصول هستید؟ پست های وبلاگ ما در مورد نام تجاری محصول و نام تجاری کالا را بخوانید. هر برندی که محصولات ملموس تولید می کند باید برندسازی محصول را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهد.

3. نام تجاری خدمات

برخلاف محصولاتی که برندسازی آن ها به روش های قابل مشاهده و ملموس آسان است، خدمات برای برندسازی کمی چالش برانگیزتر هستند. اما این بدان معنا نیست که برندها نمی توانند این کار را به طور مؤثر انجام دهند. آن ها فقط باید مایل باشند که خارج از چارچوب فکر کنند.

اغلب، برندسازی خدمات به شکل «اضافی» ارائه می‌شود، مانند اینکه یک شرکت بیمه برای همه مشتریان خود چک تخفیف ارسال می‌کند یا هتلی که کوکی‌های رایگان را در میز نگهبانی ارائه می‌کند.

نام تجاری خدمات همچنین می تواند به شکل برآورده کردن انتظارات خاصی باشد که یک شرکت را از رقبای خود متمایز می کند، مانند یک شرکت کابلی که مشتریان را به جای درخواست های خودکار هنگام تماس، با نمایندگان خدمات مشتری انسانی مرتبط می کند.

نکته این است که با ارائه این موارد اضافی، به مصرف‌کنندگان آموزش می‌دهید که برند شما را با یک تجربه کاربری خاص مرتبط کنند و آن ها را وادار می‌کنید که برای داشتن دوباره آن تجربه دوباره برگردند.

مردم خواهان خدمات سریع، کارآمد و دوستانه هستند و در برخی صنایع، ارائه این نوع خدمات به طور مداوم کافی است. در برخی دیگر، یک نام تجاری باید با ارائه امتیازات غیرمنتظره برای متمایز شدن از سایرین، فعالانه فراتر از آن عمل کند.

هر شرکتی که خدماتی را ارائه می دهد، خواه این خدمات تنها ارائه دهنده آنها باشد یا چیزی که در کنار محصولات ملموس ارائه می شود، باید با مصرف کننده خود اعتماد ایجاد کند، به خصوص که همه خدمات نتایج فوری ندارند.

راهی که آنها می توانند این کار را انجام دهند این است که با مصرف کنندگان خود در سطحی عمیق تر و احساسی ارتباط برقرار کنند.

برای مثال ایر نیوزلند را در نظر بگیرید. این برند هواپیمایی شهرت خود را به عنوان یک ایرلاین با حس شوخ طبعی به دست آورده است، عمدتاً از طریق تصور مجدد از ویدیوهای خفه کننده و سنتی ایمنی خطوط هوایی به عنوان فرصت های بازاریابی خنده دار و نامتعارف استفاده کرد.

این همکاری مفصل یک ویدیوی ایمنی هوایی در لیست A ایجاد کرد که محبوب ترین ستاره های فیلم را نشان می داد. در سال 2014، در حالی که کشور پنجاهمین سالگرد انتشار لباس شنای مصور ورزشی را جشن می گرفت، این شرکت هواپیمایی دوباره یک ویدیوی ایمنی جدید ایجاد کرد که این بار سوپرمدل های بزرگ بین المللی مانند کریسی تیگن را به نمایش می گذاشت.

مثال اخیر ممکن است باعث ایجاد جنجال‌هایی برای برند هواپیمایی شده باشد، اما هر دو کمپین Air NZ را از خطوط هوایی رقیب متمایز می‌کند. این همکاری‌های بازاریابی به موقع از طریق حس شوخ طبعی به مشتریان بالقوه مرتبط می‌شود و در نهایت Air NZ را به عنوان یک شرکت هواپیمایی با کیفیت و معاصر معرفی می‌کند. یک تجربه لذت بخش برای مشتری که از انتظارات هر شرکت هواپیمایی “استاندارد” فراتر می رود.

4. برندسازی خرده فروشی

وقتی وارد یک فروشگاه لوازم ساختمانی می شوید، ظاهر فیزیکی آن ظاهری خاص به آن برند دارد. این همان برندسازی خرده فروشی در عمل است.

انواع سایت تبلیغات برند
انواع سایت تبلیغات برند

انتخاب های عمدی طراحی مانند چیدمان، وسایل روشنایی، دکور، موسیقی پخش شده، وسایل نمایشگر و حتی نوع کفپوش، همه با دقت انتخاب شده اند تا برای هر خریداری که وارد فروشگاه می شود، یک تجربه برند زنده ایجاد کند.

برندسازی خرده‌فروشی برای هر کسب‌وکاری که در یک مکان فیزیکی فعالیت می‌کند، ضروری است. تجارت الکترونیک در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و این روند به این زودی ها تغییر نمی کند.

بنابراین، خرده‌فروشان برای اینکه خریداران را از درها بیرون بیاورند، باید بازی برندسازی خود را ارتقا دهند و فروشگاه‌های خود را به تجربه‌ای تبدیل کنند که خریداران می‌خواهند به آن بازگردند و دوباره آن را تجربه کنند.

Trader Joe یکی از نمونه های فروشگاهی است که برندینگ خرده فروشی را به خوبی انجام می دهد. مستقر در ایالات متحده، متوسط ​​معامله گر جو کوچکتر از سایر سوپرمارکت ها است و احساس عایق تر و صمیمی تر ایجاد می کند.

نمایش‌های دکور مکان خاص بخشی از فرهنگ منحصربه‌فرد شهر را به فروشگاه می‌آورد و نمونه‌های قهوه و غذا هر سفر را به یک ماجراجویی خوشمزه تبدیل می‌کند. این ها چیزهایی هستند که تجارت الکترونیک به سادگی نمی تواند تکرار کند. آن ها پایه های برندسازی خرده فروشی موفق هستند.

5. برندسازی فرهنگی و جغرافیایی

برندسازی فرهنگی و جغرافیایی در واقع دو نوع برندسازی مجزا، اما مشابه هستند. هر دو در صنعت گردشگری محبوب هستند.

برندسازی جغرافیایی برندسازی برای شهرها، ایالت ها، مناطق و حتی کشورهاست.

برندسازی فرهنگی مشابه است، اما بر جنبه های فرهنگی یک منطقه بیش از جنبه های جغرافیایی تمرکز دارد. به «کافه‌ای در پیاده‌رو» در مقابل برج ایفل برای نمایندگی پاریس یا «مراسم چای ژاپنی» در مقابل کوه فوجی به نمایندگی از ژاپن فکر کنید.

بنابراین چه نوع کسب و کارهایی می توانند از برندسازی فرهنگی و جغرافیایی بهره مند شوند؟ گردشگری و کسب‌وکارهای مجاور گردشگری، مانند هتل‌ها و تاکسی‌های فرودگاه مطمئناً، اما همچنین هر نوع تجارتی که منطقه مبدا خود را به نقطه کانونی در برندسازی خود تبدیل می‌کند.

یک شرکت چای که از هند به سرتاسر جهان چای می فرستد ممکن است با استفاده از رنگ های پرچم هند در لوگوی خود از برخی برندهای فرهنگی استفاده کند، یا یک برند ساعت نوظهور ممکن است از تاثیر مرتبط با ساعت های سوئیسی با گنجاندن تصاویری از ساعت های سوئیسی استفاده کند.

6. برندسازی شرکتی

اگر یک شرکت یک شخص است، برندسازی شرکتی آن ها نحوه بیان شخصیت خود است. برندسازی شرکتی، درست مانند سایر انواع برندسازی، مجموعه ای از انتخاب ها و اقدامات طراحی است که نکات کلیدی را در مورد برند، مانند موارد زیر به اشتراک می گذارد:

  • ارزش ها
  • ماموریت
  • قیمت اصلی
  • انحصاری بودن
  • مصرف کننده ایده آل

برندسازی شرکتی فراتر از طراحی وب سایت و تبلیغات است. این شامل نحوه رفتار شرکت از نظر اجتماعی و حرفه ای، مانند مشارکت با موسسات خیریه خاص یا پاسخ به رویدادهای جاری است.

برندسازی شرکتی همچنین اغلب به تلاش‌های استخدام شرکت و فرهنگ شرکت گسترش می‌یابد، که در نهایت نحوه درک عموم از برند را شکل می‌دهد.

یکی از نمونه‌های معروف شرکتی با برند شرکتی قوی در داخل و خارج، گوگل است، که معروف است همه چیزهایی را که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند.

ناهار رایگان، مراقبت‌های پزشکی در محل، رفت و آمد رایگان به محل کار و مقدار زیادی مرخصی با حقوق والدین در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. فقط به نام چند مورد در حالی که یکی از شناخته شده ترین مارک ها در جهان است.

برای هر کارمند احتمالی، ایده کار در گوگل بیشتر شبیه یک فرصت به نظر می رسد تا یک شغل، فرصتی برای عضویت در یکی از پویاترین و خلاق ترین شرکت های روی کره زمین است.

اهمیت انواع سایت تبلیغات برند چیست؟

نام تجاری اساساً شخصیت یک شرکت است. برندسازی گام هایی است که یک شرکت برای بیان این شخصیت برمی دارد. اما، ایجاد یک شخصیت منحصربه‌فرد بیشتر از این است که یک شرکت احساس یک شخصیت کند.

برندسازی در مقابل هویت برند را شرح دهید؟

بیایید با نام تجاری شروع کنیم. برند شخصیتی است که برای ارتباط با مخاطبان به روشی خاص ساخته شده است. اغلب، برای بحث درباره شرکت‌های خصوصی استفاده می‌شود، اما هر چیزی می‌تواند یک برند داشته باشد.
یک مدرسه، یک نهاد دولتی، یک باشگاه اجتماعی، یک کانال محتوا و غیره. برند مجموعه‌ای از ارزش‌ها و تصوراتی است که جهان درباره یک موجودیت دارد.

برندسازی کجا اتفاق می افتد؟

هر جایی که یک برند قابل مشاهده باشد، برندسازی اتفاق می افتد. همانطور که استراتژی برندسازی خود را توسعه می‌دهید، به مکان‌هایی فکر کنید که برند شما فضا را اشغال می‌کند و دیده می‌شود، چه آنلاین باشد و چه آفلاین باشد.
در نهایت، هدف برندسازی ساختن یک هویت قابل اعتماد و منحصر به فرد است که شما را از رقبا متمایز می کند و به مخاطبان هدفتان اطلاع می دهد که شما دقیقا همان چیزی هستید که آن ها می خواهند.
برندسازی شخصی معمولاً در مکان‌هایی اتفاق می‌افتد که افراد، چه شخصیت‌های عمومی یا نه، به‌عنوان یک فرد در تعامل هستند، مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا در رویدادهای حرفه‌ای.
برندسازی محصول و شرکت معمولاً در مکان‌هایی اتفاق می‌افتد که محصولات و شرکت‌ها باید برجسته شوند، مانند فروشگاه‌ها و تبلیغات و همچنین در رسانه‌های اجتماعی. برندسازی خدمات در این فضاها نیز اتفاق می‌افتد و اغلب برندینگ خرده‌فروشی را در کنار برندسازی شرکتی و محصول مشاهده خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *