طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

هدف طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی متقاعد کردن مخاطب (بینندگان، خوانندگان یا شنوندگان) برای خرید یا انجام اقداماتی در رابطه با محصولات، ایده‌ها یا خدمات است. این شامل نام یک محصول یا خدمات و اینکه چگونه آن محصول یا خدمات می تواند به نفع مصرف کننده باشد، می شود تا بازار هدف را برای خرید یا مصرف آن برند خاص متقاعد کند

اهمیت طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

این تبلیغات به منظور انتقال یک ایده به مردم در تلاش برای متقاعد کردن آن ها به انجام اقدامات خاص مانند تشویق رفتارهای دوستدار محیط زیست و حتی رفتارهای ناسالم از طریق مصرف مواد غذایی و غیره است.

فروش محصولات، یا خدمات، از طریق استفاده از اشکال مختلف رسانه، مانند پخش چاپی یا پخش گسترده و اطلاعیه ها.

تبلیغات نه تنها به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتقای محصولات و خدمات شرکت و افزایش فروش، بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای ساختن هویت برند و انتقال تغییرات محصول/خدمات جدید به مشتریان استفاده می‌شود.

تبلیغات به یک عنصر ضروری در دنیای شرکت ها تبدیل شده است و همچنین شناخته شده ترین کانال ارتباط جمعی است. تبلیغات یک خط ارتباط مستقیم با مشتریان موجود و بالقوه در مورد محصول یا خدمات فراهم می کند.

بررسی طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

طبقه بندی تبلیغات ارتباط مستقیمی با طرح تبلیغاتی دارد. با تدوین یک طرح تبلیغاتی موثر، امکان افزایش بازده مثبت سرمایه گذاری تبلیغاتی صرف نظر از میزان هزینه شده وجود دارد.

1.طبقه بندی بر اساس رسانه مورد استفاده

از هر رسانه ای می توان به طور موثر برای تبلیغات استفاده کرد. بر اساس این معیار می توان چندین شاخه از تبلیغات وجود داشت. در زیر دسته ها یا انواع تبلیغات ذکر شده است:

1.1 تبلیغات چاپی: مقالات خبری، مجلات، بروشورها

رسانه های مکتوب همیشه یک رسانه تبلیغاتی محبوب بوده اند. تبلیغ محصولات از طریق روزنامه ها و مجلات یک روش معمول است.

علاوه بر این، رسانه های چاپی همچنین گزینه هایی مانند بروشورهای تبلیغاتی و بروشورها را برای اهداف تبلیغاتی ارائه می دهند.

روزنامه ها و مجلات فضای تبلیغاتی را با توجه به منطقه اشغال شده آگهی، موقعیت آگهی (صفحه اول/صفحه میانی) و همچنین خوانندگان نشریات به فروش می رسانند. قیمت تبلیغات چاپی به مکملی که در آن ظاهر می شود نیز بستگی دارد.

1.2 تبلیغات در فضای باز: تابلوهای قبض، کیوسک ها، نمایشگاه های تجاری و رویدادها

تبلیغات در فضای باز نیز نوعی تبلیغات بسیار محبوب است که از چندین ابزار و تکنیک برای جذب مشتری در فضای باز استفاده می کند.

رایج ترین نمونه های تبلیغات در فضای باز تابلوهای قبض، کیوسک ها و همچنین چندین رویداد و نمایشگاه تجاری است که توسط شرکت برگزار می شود.

تبلیغات تابلوی بیل باید واقعا مختصر و جذاب باشد تا توجه رهگذران را به خود جلب کند.

کیوسک ها نه تنها امکان خروج آسان را برای محصولات شرکت فراهم می کنند، بلکه به عنوان یک ابزار تبلیغاتی موثر برای تبلیغ محصولات شرکت عمل می کنند.

برگزاری چندین نمایشگاه و رویداد تجاری توسط شرکت ها یا حمایت مالی از آنها نیز یک فرصت تبلیغاتی عالی است.

1.3 تبلیغات گسترده: تلویزیون، رادیو و اینترنت

تبلیغات گسترده یک رسانه تبلیغاتی بسیار محبوب است که شاخه های مختلفی مانند تلویزیون، رادیو یا اینترنت را تشکیل می دهد. تبلیغات تلویزیونی از زمانی که معرفی شدند محبوبیت زیادی داشتند.

هزینه تبلیغات تلویزیونی اغلب به مدت زمان تبلیغات، زمان پخش گسترده (زمان اوج / زمان اصلی) و البته محبوبیت کانال تلویزیونی که تبلیغ در آن پخش می شود بستگی دارد.

رادیو ممکن است به دلیل رسانه های عصر جدید جذابیت خود را از دست داده باشد، اما رادیو همچنان انتخاب تبلیغ کنندگان در مقیاس کوچک است.

2. طبقه بندی بر اساس منطقه جغرافیایی

بازاریابان با تبلیغات ملی و خرده فروشی/محلی به بازار مصرف تبلیغ می کنند که ممکن است تقاضای اولیه یا انتخابی را تحریک کند.

2.1 تبلیغات جهانی

تبلیغات بین المللی به عنوان پاسخی به بازاریابی جهانی در نظر گرفته می شود که آژانس را قادر می سازد تبلیغات را از شرکت های فراملی به رسانه های فراملی هدایت کند.

همان برند محصولی که زمانی در سطح ملی فروخته می شد، اکنون می تواند با حمایت همان تبلیغات به تمام دنیا فروخته شود. به عنوان مثال، کوکاکولا در همه کشورها از تبلیغات استاندارد یکسانی استفاده کرده است. پپسی موضوع مشترک فرهنگ ملی را پذیرفته است.

طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
2.2 تبلیغات ملی

تبلیغات ملی توسط شرکت های بزرگ در سطح کشور یا در اکثر مناطق کشور انجام می شود. بیشتر تبلیغات شرکت‌ها و برندهای معروف که در تلویزیون‌های پربیننده یا سایر رسانه‌های بزرگ ملی یا منطقه‌ای دیده می‌شوند، نمونه‌هایی از تبلیغات ملی هستند.

هدف تبلیغ‌کنندگان ملی اطلاع رسانی یا یادآوری به مصرف‌کنندگان شرکت یا برند در مورد ویژگی‌ها، مزایا، مزایا یا کاربردهای آن و ایجاد یا تقویت تصویر آن است تا مصرف‌کنندگان مستعد خرید آن باشند.

2.3 تبلیغات خرده فروشی / محلی

تبلیغات توسط خرده فروشان به بازرگانان محلی انجام می شود تا مصرف کنندگان را به خرید در یک فروشگاه خاص یا استفاده از خدمات محلی یا حمایت از یک موسسه خاص تشویق کنند.

تبلیغات خرده‌ فروشی یا محلی تمایل دارد بر انگیزه‌های حمایتی خاص مانند قیمت، ساعات کار، خدمات، فضا، تصویر یا مجموعه کالا تأکید کند.

خرده فروشان نگران ایجاد ترافیک فروشگاه هستند، به طوری که تبلیغات آنها اغلب به شکل تبلیغات مستقیم طراحی شده برای ایجاد ترافیک و فروش فوری فروشگاه است.

3. طبقه بندی بر اساس مخاطب هدف

3.1 تبلیغات مصرف کننده

بخش بسیار قابل توجهی از کل تبلیغات به خریداران محصولات مصرفی هدایت می شود که آن ها را برای استفاده خود یا برای خانواده خود خریداری می کنند.

این واقعیت که خریداران اقلام مصرفی به طور کلی بسیار بزرگ هستند و به طور گسترده در یک منطقه جغرافیایی بزرگ توزیع می شوند، اهمیت تبلیغات را به عنوان یک ابزار بازاریابی افزایش می دهد.

غلبه چنین تبلیغاتی را می توان با نگاه کردن به هر رسانه چاپی عمومی، مانند روزنامه ها، مجلات و غیره مشاهده کرد. این تبلیغات برای ترویج فروش محصولات تبلیغ شده از طریق جلب مستقیم به خریداران / مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است. به چنین تبلیغاتی تبلیغات مصرف کننده می گویند.

3.2 تبلیغات تجارت به تجارت

تبلیغات هدفمند برای افرادی که خرید کالاها یا خدمات صنعتی را برای شرکت خود می‌خرند یا بر خرید آنها تأثیر می‌گذارند، به عنوان تبلیغات تجاری به تجارت شناخته می‌شود.

کالاهای صنعتی محصولاتی هستند که یا به بخش فیزیکی محصول دیگر تبدیل می شوند (مواد اولیه یا اجزای سازنده)، یا در ساخت کالاهای دیگر (ماشین آلات) استفاده می شوند، یا برای کمک به یک شرکت در انجام کار خود استفاده می شوند (مثلاً لوازم اداری، رایانه).

مشاغلی مانند بیمه، خدمات مسافرتی و مراقبت های بهداشتی نیز در این دسته قرار می گیرند.

3.3 تبلیغات حرفه ای

تبلیغاتی که افراد حرفه ای مانند پزشکان، وکلا، دندانپزشکان، مهندسان یا اساتید را هدف قرار می دهد تا آن ها را تشویق کند تا از محصول یک شرکت در عملیات تجاری خود استفاده کنند.

همچنین ممکن است برای تشویق متخصصان به توصیه یا مشخص کردن استفاده از محصول یک شرکت به کاربران نهایی استفاده شود.

3.4 تبلیغات تجارت

تبلیغات هدفمند برای اعضای کانال بازاریابی مانند عمده فروشان، توزیع کنندگان و خرده فروشان به عنوان تبلیغات تجاری در نظر گرفته می شود.

هدف از تبلیغات تجاری تشویق اعضای کانال به ذخیره، تبلیغ و فروش مجدد محصولات برند تولیدکنندگان به مشتریانشان است.

3.5 تبلیغات صنعتی

تبلیغاتی که برای کاربران صنعتی (خریداران مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و غیره) ارسال می شود، تبلیغات صنعتی محسوب می شود.

یعنی مصرف کنندگانی که کالاهایی را برای مصارف صنعتی خود خریداری می کنند و تبلیغاتی که به سمت این مصرف کنندگان می رود به عنوان تبلیغات صنعتی شناخته می شود.

3.6 تبلیغات کشاورزی

تبلیغاتی که برای کشاورزان برای خرید بذر، تراکتور و سایر ادوات کشاورزی در نظر گرفته می شود، تبلیغات کشاورزی محسوب می شود.

4. طبقه بندی بر اساس هدف

4.1 محصول یا غیر محصول

محصول چیزی یا خدمتی است که مشتریان با آن چیزی با ارزش مبادله می کنند. هدف از تبلیغات محصول، فروش کالا یا خدمات به تبلیغ کننده است.

خدمات محصولات نامشهود هستند. این خدمات شامل خدمات مالی، حقوقی، پزشکی و سایر خدمات تفریحی است. تبلیغات غیرمحصولی به معنای تبلیغات سازمانی یا شرکتی است که در آن تبلیغ‌کننده سعی می‌کند تصویر خود را اصلاح کند یا بر افکار عمومی در مورد یک موضوع تأثیر بگذارد.

در اینجا هدف این نیست که چیزی بفروشیم، بلکه فقط به مردم اطلاع دهیم که چنین سازمانی وجود دارد.

طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
4.2 تجاری یا غیر تجاری

درک تبلیغات تجاری در مقابل تبلیغات غیر تجاری بسیار آسان است. اگر ایده تبلیغات کسب سود باشد، تبلیغات تجاری است. اگر ایده تبلیغات برای کسب سود نباشد، تبلیغات غیر تجاری است. اکثر تبلیغاتی که می بینیم تجاری هستند.

4.3 تبلیغات اولیه تقاضا و انتخابی تقاضا

تبلیغات تقاضای اولیه نیاز به دسته خاصی از محصولات را تحریک می کند و هدف فروش یک برند نیست. الماس برای همیشه برای برانگیختن نیاز به الماس و نه برای فروش نام تجاری De Beers استفاده شد.

هنگامی که نیاز به دسته بندی خاص ایجاد شد، تبلیغات تقاضای انتخابی به تصویر کشیده می شود. این تبلیغات بر روی برند خاصی از یک محصول متمرکز شده و سعی در تبلیغ آن دارد. De Beers پس از آن که جواهرات الماس را محبوب کرد، به دنبال تبلیغات انتخابی تقاضا شد.

4.4 تبلیغات اقدام مستقیم یا غیر مستقیم

گاهی اوقات تبلیغات به گونه ای طراحی می شوند که بلافاصله پاسخ مخاطب را دریافت کنند. به این نوع تبلیغات، تبلیغات مستقیم می گویند.

معمولاً این نوع تبلیغات دارای شماره تلفن رایگان و مشوق های پیشبرد فروش هستند. تبلیغات غیرمستقیم در درجه اول برای ایجاد آگاهی از محصول انجام می شود.

5. انواع دیگر تبلیغات

5.1 تبلیغات پنهان

تبلیغات مخفی که به عنوان “تبلیغات چریکی” نیز شناخته می شود ، نوعی تبلیغات منحصر به فرد است که در آن یک محصول یا یک برند خاص در برخی از کانال های سرگرمی و رسانه ای مانند فیلم ها، برنامه های تلویزیونی یا حتی ورزشی گنجانده می شود.

هیچ تجاری در سرگرمی وجود ندارد، اما نام تجاری یا محصول به طور ظریف (یا گاهی اوقات به وضوح) در نمایش سرگرمی به نمایش گذاشته می شود.

5.2 تبلیغات جایگزین تبلیغات غیر مستقیم

تبلیغات جایگزین در مواردی که تبلیغ یک محصول خاص به موجب قانون ممنوع شده است، به طور برجسته دیده می شود.

تبلیغات محصولاتی مانند سیگار یا مشروبات الکلی که برای سلامتی مضر هستند توسط قانون در چندین کشور ممنوع است و از این رو این شرکت ها مجبورند چندین محصول دیگر را ارائه دهند که ممکن است نام تجاری مشابهی داشته باشند که به طور غیرمستقیم سیگار یا بطری های آبجو را به مردم یادآوری کنند.

5.3 تبلیغات خدمات عمومی – تبلیغات برای اهداف اجتماعی

تبلیغات خدمات عمومی تکنیکی است که از تبلیغات به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر برای انتقال پیام اجتماعی مرتبط در مورد موضوعات مهم و علل رفاه اجتماعی مانند ایدز، صرفه جویی در انرژی، یکپارچگی سیاسی، جنگل زدایی، بی سوادی، فقر و غیره استفاده می کند.

دیوید اوگلیوی که به عنوان یکی از پیشگامان مفاهیم تبلیغات و بازاریابی شناخته می شود، گزارش شده است که استفاده از زمینه تبلیغات را برای اهداف اجتماعی تشویق کرده است. امروزه تبلیغات خدمات عمومی به طور فزاینده ای به شکل غیرتجاری در چندین کشور در سراسر جهان به منظور ترویج علل مختلف اجتماعی مورد استفاده قرار گرفته است.

5.4 تبلیغات افراد مشهور

استفاده از افراد مشهور برای تبلیغات شامل ثبت نام افراد مشهور برای کمپین های تبلیغاتی است که شامل انواع تبلیغات از جمله تبلیغات تلویزیونی و چاپی است.

اگرچه مخاطبان باهوش‌تر و باهوش‌تر می‌شوند و مصرف‌کنندگان امروزی از ادعاهای اغراق‌آمیز در اکثر تبلیغات مصون می‌مانند، هنوز هم بخشی از تبلیغ‌کنندگان وجود دارند که هنوز از افراد مشهور و محبوبیت آنها برای تبلیغات محصولاتشان حمایت می‌کنند.

روش های نوین تبلیغات

تبلیغات و بازاریابی به بخش مهمی از دنیای تجارت تبدیل شده است. اگر فردی محصول خوب یا خدمات کارآمدی برای ارائه دارد، باید بر هنر فروش آن تسلط داشته باشد.

برخی از آژانس های تبلیغاتی به روش های مرسوم تبلیغاتی پایبند هستند. اکثر بازیگران پیشرو به روش های تبلیغاتی جدید و مدرن متوسل می شوند.

فرقه جدیدی از تبلیغ‌کنندگان مدرن وجود دارد که در حال آزمایش ایده‌هایی هستند که واقعاً مدرن و نوآورانه هستند. تبلیغات روزنامه ها و آگهی های رنگی خیلی قدیمی هستند.

دوران سلام کردن به ایده‌های فوری، سریع، هوشمندانه و خارج از چارچوب است به جای اینکه تبلیغات را با تبلیغات روزنامه‌ها، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی مرتبط کنیم.

طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات بنری وب

برخلاف بیلبوردهای تبلیغاتی که در جاده ها استفاده می شود، از نوع مشابهی به نام تبلیغات بنری در وب استفاده می شود. نوارهای تبلیغاتی افقی که تقریباً در بالای هر صفحه وب دیده می شوند چیزی جز تبلیغات بنرهای وب نیستند.

بنرهای وب معمولاً با استفاده از تصاویر یا جاوا اسکریپت یا هر شیء چند رسانه ای و انیمیشن دیگر ساخته می شوند. بنرهای وب معمولاً به صفحات وب مرتبط با محتوای وب سایت موجود پیوند می شوند.

توصیفات و تاییدیه ها

تایید یک فرد مشهور یا یک شخصیت عمومی دلیل کافی برای مشتریان خاص برای امتحان یک محصول خاص است. چنین توصیه‌ها یا تأییدیه‌هایی راهی عالی برای تبلیغ محصولات و خدمات خاص هستند.

یکی دیگر از نسخه های تکامل یافته گواهی و تایید، نوع جدیدی به نام تبلیغات مخفی است که شامل استفاده از نام های تجاری یا محصولات واقعی در فیلم ها یا نمایش های تلویزیونی است.

تبلیغات کلمه کلیدی

تبلیغات کلمه کلیدی به هر تبلیغاتی اطلاق می شود که با کلمات یا عبارات خاصی مرتبط باشد. تبلیغات کلمه کلیدی به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات هزینه به ازای هر اقدام نیز شناخته می شود.

اگرچه یاهو اولین شرکتی بود که در تبلیغات کلمات کلیدی سرمایه گذاری کرد، اما این برنامه کلمات تبلیغاتی گوگل است که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را برای تبلیغات کلمات کلیدی خود دارد.

برخی از موتورهای جستجوی محبوب که در زمینه تبلیغات کلمات کلیدی فعالیت می کنند، عبارتند از Yahoo! Search Marketing، Microsoft adCenter، Miva  و Look Smart.

تبلیغات وبلاگ

تبلیغات وبلاگی صرفاً قرار دادن تبلیغات در وبلاگ شخص است. این تا زمانی که وبلاگ ها وجود داشته اند وجود داشته است. این شامل بنرها و تبلیغات متنی در بالا، نوار کناری و پاورقی وبلاگ است.

با توجه به محبوبیت فوق العاده وبلاگ ها، تبلیغ کنندگان به طرز عاقلانه ای از وبلاگ ها به عنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی موثر استفاده می کنند. وبلاگ های شرکتی یک راه عالی برای شرکت ها برای دسترسی به پایگاه مشتریان خود در اینترنت است.

وبلاگ های تبلیغاتی اغلب از تکنیک های بازاریابی موتورهای جستجو استفاده می کنند که نتایج بهتری را در وب تضمین می کند.

تبلیغات موبایل

اغلب اوقات، تبلیغ‌کنندگان داده‌ای از شماره تلفن‌های پایگاه مشتریان فعلی خود و همچنین فهرستی از شماره تلفن افرادی که ممکن است مشتریان بالقوه باشند، دارند.

یک پیام تبلیغاتی به این شماره های موبایل ارسال می شود که توسط تبلیغات موبایل چیزی نیست و در تلفن همراه، این پیام های تبلیغاتی به ندرت مورد توجه قرار می گیرند و از این رو، به عنوان یک ابزار بازاریابی یا تبلیغات موثر واجد شرایط هستند.

اکنون این یک واقعیت است که تبلیغات موبایلی یا تبلیغات تلفن همراه یکی از موثرترین روش های تبلیغات است.

طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی
طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات روابط عمومی

حفظ و توسعه روابط عمومی خوب یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی برای شرکت ها برای حفظ حسن نیت در بین کارکنان و همچنین مشتریان است.

این نه تنها راهی است که شرکت ها در معرض دید عموم قرار بگیرند، بلکه راهی عالی برای ایجاد و حفظ یک تصویر و هویت برند خاص است.

بنابراین روابط عمومی یک ابزار تبلیغاتی عالی است که توسط شرکت ها برای دسترسی به سرمایه گذاران، کارمندان و البته مشتریان موجود و بالقوه خود استفاده می شود.

اهمیت طبقه بندی سایت تبلیغات آگهی را بنویسید؟

این تبلیغات به منظور انتقال یک ایده به مردم در تلاش برای متقاعد کردن آن ها به انجام اقدامات خاص مانند تشویق رفتارهای دوستدار محیط زیست و حتی رفتارهای ناسالم از طریق مصرف مواد غذایی و غیره است.
فروش محصولات، یا خدمات، از طریق استفاده از اشکال مختلف رسانه، مانند پخش چاپی یا پخش گسترده و اطلاعیه ها.
تبلیغات نه تنها به‌عنوان وسیله‌ای برای ارتقای محصولات و خدمات شرکت و افزایش فروش، بلکه به‌عنوان وسیله‌ای برای ساختن هویت برند و انتقال تغییرات محصول/خدمات جدید به مشتریان استفاده می‌شود.

تبلیغات چاپی شامل چه مواردی می شود؟

رسانه های مکتوب همیشه یک رسانه تبلیغاتی محبوب بوده اند. تبلیغ محصولات از طریق روزنامه ها و مجلات یک روش معمول است.
علاوه بر این، رسانه های چاپی همچنین گزینه هایی مانند بروشورهای تبلیغاتی و بروشورها را برای اهداف تبلیغاتی ارائه می دهند.

تبلیغات مصرف کننده چیست؟

بخش بسیار قابل توجهی از کل تبلیغات به خریداران محصولات مصرفی هدایت می شود که آن ها را برای استفاده خود یا برای خانواده خود خریداری می کنند.
این واقعیت که خریداران اقلام مصرفی به طور کلی بسیار بزرگ هستند و به طور گسترده در یک منطقه جغرافیایی بزرگ توزیع می شوند، اهمیت تبلیغات را به عنوان یک ابزار بازاریابی افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *