بودجه سایت تبلیغات ملی

بودجه سایت تبلیغات ملی

بودجه سایت تبلیغات ملی یک کسب و کار معمولاً زیرمجموعه ای از بودجه فروش بزرگتر است و آن بودجه بازاریابی است. تبلیغات بخشی از تلاش فروش و بازاریابی است. پولی که صرف تبلیغات می شود می تواند به عنوان سرمایه گذاری برای ایجاد کسب و کار نیز دیده شود.

حفظ بودجه سایت تبلیغات ملی

به منظور حفظ بودجه سایت تبلیغات ملی در راستای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی، یک صاحب کسب و کار باید با پاسخ به چند سوال مهم شروع کند:

1.مصرف کننده هدف کیست؟

چه کسانی علاقه مند به خرید محصول یا خدمات هستند و مشخصات جمعیتی خاص این مصرف کننده (سن، شغل، جنسیت، نگرش و غیره) چیست؟ اغلب مفید است که یک نمایه مصرف کننده بسازید تا به ایده انتزاعی یک “مصرف کننده هدف” چهره و شخصیتی بدهید که سپس می تواند برای شکل دادن به پیام تبلیغاتی استفاده شود.

2.چه نوع رسانه ای برای دستیابی به مصرف کننده هدف بیشتر مفید خواهد بود؟

این روزها، یک تجارت کوچک یا متوسط اینترنت را به عنوان راهی برای دستیابی به مشتریان در نظر می گیرد.

3.برای ترغیب مصرف کننده هدف به خرید محصول چه چیزی لازم است؟

آیا محصول جذابیت های عقلانی یا احساسی را دارد؟ کدام جذابیت ها بیشترین احتمال را دارد که مصرف کننده هدف را متقاعد کند؟

4.چه رابطه ای بین بودجه سایت تبلیغات ملی و تاثیر کمپین های تبلیغاتی بر خرید محصول یا خدمات وجود دارد؟

پاسخ به این سؤالات به تعریف شرایط بازاری که پیش‌بینی می‌شود و شناسایی اهداف خاصی که شرکت می‌خواهد با کمپین تبلیغاتی به آنها برسد، کمک می‌کند. هنگامی که این تجزیه و تحلیل از وضعیت بازار کامل شد، یک کسب و کار باید تصمیم بگیرد که بهترین بودجه برای این کار و بهترین نحوه تخصیص آن چیست.

بودجه بندی برای تبلیغات

برای موفقیت، تبلیغات باید حاوی پیام هایی باشد که هنگام خرید مشتریان شما را جذب کند و از طریق رسانه هایی که استفاده می کنند به آنها برسد. شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی در حال تلاش برای حل یک مشکل تجاری هستند؛ به عنوان مثال فروش ترخیص کالا که برای کاهش موجودی با استفاده از شعارهایی مانند “همه چیز باید برود” یا “باید مازاد موجودی را کاهش داد” طراحی شده است.

عنصر اصلی برای تبلیغات موفق، ارائه محصولات یا خدمات شما برای حل مشکل مشتری است. با توجه به این موضوع، پیشنهاد می شود که بودجه تبلیغاتی شما باید بر اساس معیارهای زیر باشد:

  • زمان کمپین تبلیغاتی خود را برای زمانی که مشتری می خواهد خرید کند قرار دهید، نه تنها بر اساس زمانی که می خواهید بفروشید.
  • اقلامی را تبلیغ کنید که در بین مشتریان محبوبیت داشته باشند، به جای اینکه این تصمیم را بر اساس مواردی که می خواهید از شر آنها خلاص شوید، قرار دهید.
  • آگهی ها باید به گونه ای نوشته شوند که مزایای مشتری را افزایش دهند.
  • رسانه تبلیغاتی خود را بر اساس توانایی دستیابی به مشتریان احتمالی انتخاب کنید.
بودجه سایت تبلیغات ملی
بودجه سایت تبلیغات ملی

بودجه سایت تبلیغات ملی تقریبا چقدر است؟

فهمیدن اینکه تقریبا چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنید از میزان درآمد فروش شروع میشود. هزینه تبلیغات از طریق فروش پرداخت می شود و افزایش فروش هدف شما از شرکت در یک کمپین تبلیغاتی است.

هنگامی که میخواهید میزان بودجه ای که قصد دارید برای تبلیغات اختصاص دهید، کنترل کنید، باید بفهمید که چه زمانی باید آن پول را در طول 12 ماه آینده خرج کنید.

زمان‌بندی رسانه‌ ای

هنگامی که یک کسب‌وکار تصمیم می‌گیرد چقدر پول می‌تواند برای تبلیغات اختصاص دهد، باید تصمیم بگیرد که آن پول را کجا خرج کند. مطمئناً گزینه‌ها بسیار زیاد هستند، از جمله رسانه‌های اینترنت (بهینه‌سازی موتور جستجو، بنر و تبلیغات پاپ‌آپ). ترکیبی از رسانه هایی که در نهایت برای انتقال پیام کسب و کار انتخاب می شوند، در واقع قلب استراتژی تبلیغات هستند.

انتخاب رسانه

مصرف کننده هدف، محصول یا خدماتی که تبلیغ می شود و هزینه، سه عامل اصلی هستند که تعیین می کنند چه وسایل رسانه ای انتخاب شوند. عوامل اضافی ممکن است شامل اهداف کلی کسب و کار، پوشش جغرافیایی مورد نظر، و در دسترس بودن (یا عدم وجود آن) گزینه های رسانه ای باشد.

سه قانون کلی وجود دارد که باید هنگام تلاش برای انتخاب وسیله ی رسانه ای برای تبلیغات رعایت کنید.

قانون شماره 1: منبعی را انتخاب کنید “که با کمترین میزان اتلاف به بیشترین درصد از مخاطبان خاص شما برسد.” پرداخت برای دستیابی به تعداد بیشتری از افراد ممکن است مفید نباشد اگر مخاطبی که به آن رسیده اید فقط درصد کمی از مشتریان احتمالی محصول شما را داشته باشد. اگر خوانندگان آن مقاله یا مجله بیشتر در بازار محصول یا خدمات شما هستند، ممکن است ترجیح داده شود که در یک روزنامه یا مجله با توزیع کمتر تبلیغ کنید.

قانون شماره 2:مشتری خود را دنبال کنید در اینجا نیز، هدف این است که به سراغ منابعی بروید که بیشتر توسط بازار هدف شما استفاده می شود، به ویژه منبعی که آن مخاطب برای کسب اطلاعات در مورد نوع محصول یا خدمات شما به آن مراجعه می کند.

قانون شماره 3: خرید فرکانس کافی. ما دائماً با تبلیغات و تصاویر بمباران می‌شویم و برای نفوذ در آگاهی مهم است که با فرکانس دیده شویم.

زمان و مدت کمپین تبلیغاتی

زمان تبلیغات و مدت زمان کمپین تبلیغاتی دو عامل مهم در طراحی یک کمپین موفق هستند. سه روش وجود دارد که معمولاً توسط تبلیغ کنندگان در زمان بندی تبلیغات استفاده می شود. هر کدام در زیر با توضیح مختصری درج شده است.

1. تداوم: این نوع زمان بندی تبلیغات را در یک سطح ثابت در کل دوره برنامه ریزی (اغلب ماه یا سال، به ندرت هفته) گسترش می دهد و اغلب زمانی استفاده می شود که تقاضا برای یک محصول نسبتاً یکسان باشد.

2. پرواز: این نوع زمان بندی زمانی استفاده می شود که اوجی در تقاضای محصول وجود داشته باشد. برای مطابقت با این تقاضای نابرابر، از سرعت تبلیغات توقف و حرکت استفاده می شود. توجه داشته باشید که برخلاف برنامه‌ریزی «انبوه»، «پرواز» در کل دوره برنامه‌ریزی به تبلیغات ادامه می‌دهد، اما در سطوح مختلف. نوع دیگری از پرواز، روش پالس است، که اساساً با نبض یا جهش سریع تجربه شده در روندهای خرید سازگار است.

3. انبوه: این نوع زمان‌بندی، تبلیغات را فقط در دوره‌های خاصی انجام می‌دهد، و اغلب زمانی که تقاضا فصلی است، مانند نوروز یا روز پدر، استفاده می‌شود.

بودجه سایت تبلیغات ملی
بودجه سایت تبلیغات ملی

مذاکرات تبلیغاتی و تخفیف

مهم نیست که تبلیغ‌کنندگان چه روش تخصیص، رسانه و استراتژی کمپینی را انتخاب می‌کنند، هنوز راه‌هایی وجود دارد که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تبلیغات خود را تا حد ممکن مقرون به صرفه کنند. فهرستی از “امکانات و تخفیف های ویژه مذاکره” را گردآوری کرده ایم که می تواند برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد:

  • تخفیف های فرکانس: برخی از رسانه ها ممکن است نرخ های پایین تری را برای کسب و کارهایی که متعهد به انجام مقدار مشخصی از تبلیغات با آنها هستند، ارائه دهند.
  • معاوضه: برخی از کسب و کارها ممکن است بتوانند محصولات و خدمات را در ازای کاهش نرخ تبلیغات ارائه دهند.
  • تخفیف های فصلی: بسیاری از رسانه ها هزینه تبلیغات با خود را در بخش های خاصی از سال کاهش می دهند.
  • تخفیف در هزینه: برخی از رسانه ها، به ویژه سایت های کوچکتر، مایلند به آن دسته از مشاغلی که هزینه تبلیغات خود را به صورت نقدی پرداخت می کنند، تخفیف ارائه دهند.

البته، صاحبان مشاغل کوچک باید در برابر وسوسه انتخاب یک رسانه تبلیغاتی فقط به دلیل مقرون به صرفه بودن مقاومت کنند. رسانه علاوه بر ارائه ارزش خوب، باید بتواند پیام تبلیغ کننده را به مشتریان فعلی و بالقوه برساند. علاوه بر این، در زمان رکود اقتصادی، در حالی که ممکن است بودجه سایت تبلیغات ملی خود را کاهش دهید، برخی از کارشناسان می گویند که ممکن است با افزایش هزینه تبلیغات خود، سود بیشتری کسب کنید. بسیاری از مراکز توسعه کسب و کار توصیه می کنند که با تقویت تبلیغات خود “شما می توانید یک حضور غالب ایجاد کنید: کسب و کاری که برجسته می شود در حالی که دیگران در پس زمینه محو می شوند.” اگر رسانه‌ها کاهش تبلیغات را تجربه می‌کنند، ممکن است بتوانید در مورد نرخ‌های بهتر مذاکره کنید.

گزینه های جدید اینترنت

یکی از رسانه هایی که در دهه گذشته محبوبیت زیادی برای تبلیغات پیدا کرده است اینترنت است. تقریباً هر کسب و کاری باید یک وب سایت ایجاد کند تا مشتریان بتوانند به راحتی آنها را پیدا کنند. علاوه بر این، راه های مقرون به صرفه ای برای تبلیغ کسب و کارتان با استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی، شبکه های اجتماعی و ویدیوهای آنلاین وجود دارد.

بهینه سازی موتورهای جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مجموعه دانش ضروری برای صاحبان مشاغل است. طبق نظرسنجی های اخیر، تقریباً 91 درصد از همه کاربران اینترنت برای یافتن اطلاعات به موتورهای جستجو متوسل می شوند.

ممکن است اشتباهات پرهزینه‌ای مرتکب شوید، مانند صفحه اصلی که تقریباً تصاویر و متن کمی دارد، که باعث می‌شود سایت شما به طور غیرضروری رتبه پایین و ترافیک کمی داشته باشد. یا بدتر از آن، ممکن است از متن پنهان استفاده کنید و با هر مشکل طاقت‌فرسایی مواجه شوید، زیرا برخی از موتورهای جستجو سایت‌هایی را که از ترفندهایی برای بهبود رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، ممنوع می‌کنند. برخی از کسب و کارها مشاوران سئو را برای کمک استخدام می کنند. دیگران هنر سئو را از برخی از ابزارهای آنلاین رایگان،  یاد می گیرند.

شبکه های اجتماعی

 رسانه های اجتماعی فرصتی را برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند. اما اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات برای تبلیغ‌کنندگان دشوار بوده است، چرا که مخاطبان رسانه‌های اجتماعی بسیار پراکنده هستند. بر اساس تحقیقات ، 75 درصد از کاربران اینترنت از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، اما کمتر از نیمی از آنها به طور فعال در جوامع خود مشارکت و تأثیر می گذارند.

تبلیغات ویدیویی آنلاین

با رشد علاقه به ویدیوهای آنلاین، برخی از کسب و کارها سعی می کنند تبلیغات خود را با استفاده از تبلیغات ویدیویی آنلاین انجام دهند. اما بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی های انجام شده در این مورد، می گویند که در صورت مواجهه با تبلیغات، تماشای یک ویدیوی آنلاین را متوقف می کنند و 15 درصد می گویند که بلافاصله به طور کلی از سایت دور می شوند.

یکی دیگر از راه‌های ایجاد تأثیر بزرگ با ویدیو با بودجه سایت تبلیغات ملی ناچیز، تلاش برای ایجاد ویدیوهایی است که مشتریان برای یکدیگر ارسال می‌کنند. تعداد کمی (اما تعداد رو به رشدی) از کسب و کارها با تبلیغات از طریق اینگونه ویدئوها به موفقیت رسیده اند. بهترین چیز این است که هزینه های شما اساساً به تامین مالی تولید ویدیو محدود می شود.

نکات تعیین بودجه سایت تبلیغات ملی

امروزه، بسیاری از برندها تمایل دارند تبلیغات ملی را حذف کنند، زیرا تصور می کنند که بودجه سایت تبلیغات ملی خارج از محدوده قیمتی آنها خواهد بود. 

با این حال، حتی اگر تبلیغات ملی ممکن است دلهره آور به نظر برسد، نباید مانعی غیرقابل عبور برای دستیابی به حداکثر تعداد مصرف کنندگان باشد. در اینجا سه ​​نکته برای تعیین بودجه سایت تبلیغات ملی وجود دارد:

نکته اول تعیین بودجه سایت تبلیغات ملی: در زمان‌های رکود تبلیغ کنید

هر سایت تبلیغاتی دارای “روزهای اوج” و “زمان های اوج” است؛ به عبارت دیگر، روزها و زمان هایی با بیشترین ترافیک و بالاترین نرخ کلیک.

با این حال که ساعات پربازدید سایت معمولاً با بالاترین هزینه هر تبلیغ همراه است، واقعیت این است که برای موفقیت و ملی شدن نیازی به تبلیغ در تمام زمان ها ندارید.  به عنوان مثال، می توانید تبلیغات  خود را برای نمایش فقط در روزها و زمان های خاص برنامه ریزی کنید. با انجام این کار، خود را در موقعیتی قرار می‌دهید که فقط برای سرنخ‌های با بالاترین کیفیت پرداخت کنید.

بودجه سایت تبلیغات ملی
بودجه سایت تبلیغات ملی

نکته دوم تعیین بودجه سایت تبلیغات ملی: روی یک کمپین آگاهی عمومی تمرکز کنید

نکته دیگری که باید در مورد تبلیغات ملی در نظر داشته باشید این است که کمپین شما مجبور نیست مستقیماً روی فروش مستقیم تمرکز کند. در عوض، می توانید با حفظ تبلیغات خود در سطح آگاهی از برند، با بودجه محدودتری در سطح ملی تبلیغ کنید. استفاده از این استراتژی مزایای متعددی دارد. در اینجا فقط یک مزیت وجود دارد که باید در نظر گرفته شود:

خلاقیت شما در پلتفرم ها و زمان ها ثابت می ماند. همانطور که مصرف کنندگان هدف شما بیشتر به برند شما عادت می کنند، احتمالاً شرکت شما را در ذهن خود نگه می دارند. در نهایت، این آگاهی بالای ذهنی منجر به تولید سرنخ و فروش برای کسب و کار شما خواهد شد.لازم نیست نگران به‌روزرسانی مداوم خلاقیت یا اجرای کمپین‌های اضافی باشید. با متمرکز نگه داشتن خلاقیت خود بر آگاهی از برند، می توانید بسیاری از این هزینه ها را دور بزنید و همچنان حضور موثری در رسانه ملی داشته باشید.

نکته سوم تعیین بودجه سایت تبلیغات ملی: با یک شریک باتجربه کار کنید

اگر شما در درجه اول یک برند محلی یا یک استارتاپ با بودجه محدودتر هستید که سعی می کنید به آرامی در سطح ملی گسترش پیدا کنید، احتمال اینکه بازاریابی ملی یکی از نیاز های اصلی شما نباشد، بالا است. حتی اگر اینطور باشد، شاید تیم شما فقط در یک یا دو فرم بازاریابی تخصص داشته باشد و فقط تجربه کار در محدودیت های بودجه خاص را داشته باشد.

از سوی دیگر، هنگامی که با یک آژانس رسانه‌ای که تجربه کار با بودجه‌های مختلف را دارد، شریک می‌شوید ، آن‌گاه آنها می‌توانند شما را در فرآیند خرید نقاط در سطح ملی راهنمایی کنند. آنها خواسته‌ها و محدودیت‌های بودجه شما را در نظر می‌گیرند، اهداف بازاریابی اولیه و ثانویه شما را حفظ می‌کنند و گزینه‌های مختلف در مورد چگونگی رسیدن به آن اهداف را در پارامترهایی که تعیین می‌کنید بررسی می‌کنند. 

علاوه بر این، شریک رسانه ای شما می تواند به شما در تجزیه و تحلیل آنچه که باید بر اساس نیازهای کسب و کار و نیازهای مصرف کننده هدف شما انجام شود، کمک کند. به عنوان مثال، فرض کنید خلاقیت خاصی “خارج از هدف” است زیرا منعکس کننده علایق یا حساسیت های جمعیتی اصلی شما نیست. در آن صورت، شریک رسانه‌ای شما می‌تواند این اختلاف را به شما گوشزد کند؛ و در این فرآیند زمان و منابع زیادی برای شما صرفه‌جویی کند.

تبلیغات در سطح ملی با بودجه محلی

به طور خلاصه، راه هایی برای گسترش دامنه برند شما در سطح ملی وجود دارد، حتی اگر مجبور باشید در محدوده بودجه محلی باقی بمانید. سه نکته مورد بحث در بالا عبارت بودند از:

  • برای تبلیغات در مواقعی که بیشترین تاثیر را دارند تمرکز کنید
  •  خلاقیت خود بر آگاهی از برند را حفظ  کنید
  •  کمک گرفتن از یک آژانس رسانه ای با تجربه که می تواند شما را در روند خرید اسپات در سطح ملی راهنمایی کند

اگر این نکات را اجرا کنید، احتمالاً قادر خواهید بود برای مخاطبان ملی تبلیغ کنید بدون اینکه بودجه سایت تبلیغات ملی زیادی داشته باشید و در نتیجه برند خود را رشد خواهید داد.

برای موفقیت، تبلیغات باید چگونه باشد؟

برای موفقیت، تبلیغات باید حاوی پیام هایی باشد که هنگام خرید مشتریان شما را جذب کند و از طریق رسانه هایی که استفاده می کنند به آنها برسد. شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از کمپین‌های تبلیغاتی در حال تلاش برای حل یک مشکل تجاری هستند؛ به عنوان مثال فروش ترخیص کالا که برای کاهش موجودی با استفاده از شعارهایی مانند “همه چیز باید برود” یا “باید مازاد موجودی را کاهش داد” طراحی شده است.

بودجه سایت تبلیغات ملی چگونه تعیین میشود؟

فهمیدن اینکه تقریبا چقدر باید برای تبلیغات هزینه کنید از میزان درآمد فروش شروع میشود. هزینه تبلیغات از طریق فروش پرداخت می شود و افزایش فروش هدف شما از شرکت در یک کمپین تبلیغاتی است.

عوامل مهم طراحی یک کمپین موفق چیست؟

زمان تبلیغات و مدت زمان کمپین تبلیغاتی دو عامل مهم در طراحی یک کمپین موفق هستند. سه روش وجود دارد که معمولاً توسط تبلیغ کنندگان در زمان بندی تبلیغات استفاده می شود. هر کدام در بالا با توضیح مختصری درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *