مدیریت سایت تبلیغات آگهی

مدیریت سایت تبلیغات آگهی

مدیریت سایت تبلیغات آگهی جزء ضروری هر کسب و کار مدرن است. در واقع، 68 درصد از بازاریابان آن را برای استراتژی بازاریابی کلی خود بسیار مهم می دانند. رقابت تجاری زیاد است و رقابت برای مشتریان حتی بالاتر است، بنابراین باید راه هایی برای برجسته شدن پیدا کنید. با تبلیغات مناسب، می‌توانید پیام‌های معنی‌ داری ایجاد کنید که با مخاطبان شما صحبت کند و برند شما را محبوب کند و تلاش‌های شما را در جستجوگرها گرم کند.

انواع مدیریت سایت تبلیغات آگهی

در واقع، احتمالاً می‌توانید حداقل یک آگهی را به خاطر بیاورید که باعث شده چیزی بخرید یا حداقل برند را به خاطر بسپارید. برای مشتریان  B2C، این می تواند تبلیغات خنده دار باشد که صرفاً بر روی خلاقیت کار می کند و کار خود را کاملاً انجام می دهد. اما در B2B علاوه بر خلاقیت، باید دقت داشته باشید.

پیام های تبلیغاتی دیجیتال شما باید تا حد امکان شخصی ساخته شده باشد، افراد مناسب را هدف قرار دهد، در زمان مناسب ارائه شود. ردیابی رفتار مصرف کننده باید مسیری برای درگیر کردن مشتریان بالقوه شما در طول خرید باشد.

با این حال، رسیدگی به این فرآیند آسان نیست، به خصوص اگر در مدیریت تبلیغات تازه کار هستید. بیایید تعریف، انواع، اهداف و مزایای آن را برای کسب و کار شما کشف کنیم.

مدیریت تبلیغات چیست؟

مدیریت تبلیغات فرآیندی برای برنامه ریزی، نظارت و کنترل فعالیت های تبلیغاتی مختلف است که به منظور تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مخاطبان هدف انجام می شود. به بیان ساده، نقش مدیریت تبلیغات توسعه و قرار دادن تبلیغات در مناسب ترین مکان هاست که بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

دامنه مدیریت تبلیغات شامل تجزیه و تحلیل استراتژی تبلیغات فعلی و مخاطبان هدف ، ارزیابی اثربخشی آن و به روز رسانی آن در جهت اهداف موجود است. همچنین شامل تنظیم بودجه، ایجاد پیام های مرتبط، استخدام متخصصان مربوطه و مدیریت کار آن ها می شود.

پیاده‌سازی شیوه‌های مدیریت تبلیغات استراتژیک در طرح کسب و کار شما به این معناست که محصولات یا خدمات خاصی را به مخاطبان مرتبط خود معرفی کنید، تصویر بهتری ایجاد کنید، سطح آگاهی از برند را ارتقا دهید و فروش کلی را افزایش دهید.

برخی از افراد سعی می کنند خودشان این فرآیندها را مدیریت کنند در حالی که برخی دیگر آژانس های دیجیتال حرفه ای را استخدام می کنند.

انواع مدیریت تبلیغات دیجیتال

اگرچه انواع مختلفی از مدیریت تبلیغات وجود دارد، از رسانه های چاپی گرفته تا پخش، تبلیغات دیجیتالی در بین بازاریابان B2B مورد توجه قرار گرفته است. در واقع، انتظار می رود که بازار تبلیغات دیجیتال ایالات متحده تا سال 2025 از 300 میلیارد دلار فراتر رود.

مدیریت تبلیغات دیجیتال شامل قرار دادن تبلیغات در کانال های آنلاین برای تبلیغ برند، محصول یا خدمات شما است. انواع زیادی از قالب‌های دیجیتالی وجود دارد که می‌توانید برای کسب وکار خود از آن ها استفاده کنید، از جمله ایمیل‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، موتورهای جستجو، و انجمن‌ها و همه آن ها می توانند میزبان تبلیغات شما باشند.

بیایید به انواع اصلی مدیریت تبلیغات دیجیتال نگاه کنیم تا بهترین قالب را برای کسب و کار خود تعیین کنیم:

تبلیغات رسانه های اجتماعی

تبلیغات رسانه های اجتماعی تبلیغات خود را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی (اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و غیره) ارائه می دهد و به دلیل تعداد کاربران و پیاده سازی آسان در استراتژی بازاریابی محبوبیت دارد. تبلیغات رسانه های اجتماعی می توانند هدفمند، حمایت شده و ارگانیک (اینفلوئنسرها و دهان به دهان) باشند.

تبلیغات موتورهای جستجو

تبلیغات موتورهای جستجو در طول جستجوهای وب ظاهر می شوند و دو شکل رایج دارند: بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) .

فعالیت های سئو و لینک سازی وظیفه تبلیغ محتوای شما در موتورهای جستجو (وبلاگ ها و صفحات وب) بر اساس کلمات کلیدی خاص را بر عهده دارند.

PPC به مشاغل اجازه می دهد تا پرداخت کنند و در بالای نتایج پیشنهادی ظاهر شوند. از آنجایی که اکثر خوانندگان در صفحه اول گوگل قرار می گیرند، این استراتژی ارزش دنبال کردن دارد.

مدیریت سایت تبلیغات آگهی
مدیریت سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات تعاملی

تبلیغات تعاملی شامل تبلیغات ویدیویی و تبلیغات آنلاین است که بینندگان را ملزم به انجام یک عمل خاص می کند. اگرچه تبلیغات تعاملی برای تولید زمان بیشتری می‌طلبد، اما سطوح پاسخگویی خوبی را نیز نشان می‌دهند و در میان گرایش‌های فعلی تولید سرنخ ظاهر می‌شوند.

این نوع تبلیغات گزینه های خلاقیت نامحدودی دارد و فرصتی برای درگیر کردن عاطفی مشتری بالقوه دارد.

تبلیغات ایمیلی

اگرچه تبلیغات ایمیلی در گذشته به محدودیت‌های اسپم کشیده شده است، اما هنوز یکی از محبوب ترین و مؤثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطب است. نکته کلیدی در اینجا این است که افرادی را که قبلاً با شرکت خود در ارتباط بوده اید یا در وب سایت خود شرکت کرده اید، بگنجانید. مقرون به صرفه است و می توان از آن برای تبلیغ پیشنهادات خاص یا معرفی خدمات جدید استفاده کرد.

تبلیغات نمایشی برنامه ای

تبلیغات برنامه‌ای یک پیام تبلیغاتی را در کانال‌های ارتباطی مختلف ارائه می‌دهند. آنها می توانند به عنوان بنر، صفحات فرود یا تبلیغات پاپ آپ ارائه شوند و می توانند در هر نقطه از اینترنت ظاهر شوند.

تبلیغات دیجیتال سرعت بالایی دارند و فهرست‌های سرنخ شما را تقسیم‌بندی می‌کنند . آنها را می توان با پیشرفت کمپین شما تغییر، شخصی سازی و تغییر داد و همیشه برای حداکثر اثربخشی تلاش کرد. اما مهمتر از همه، آنها می توانند همه انواع تبلیغات ذکر شده قبلی را در یک کمپین تبلیغاتی کامل ترکیب کنند.

CIENCE یک راه حل GO Digital ارائه می دهد که پروفایل مشتری ایده آل شما (ICP) را تجزیه و تحلیل می کند و مخاطبان خرد را از آن متمایز می کند تا یک کمپین تبلیغاتی بسیار هدفمند ایجاد کند. تبلیغاتی مانند آن‌ها می‌توانند قبل از اولین تماس با یک نماینده توسعه فروش ( SDR )، در لیست سرنخ‌ها برای مشتریان بالقوه ظاهر شوند، و فضای سرد را گرم می‌کنند و افزایش آگاهی کلی از برندCIENCE GO Digital  را امتحان کنید.

3 هدف اصلی مدیریت سایت تبلیغات آگهی

هدف هر تبلیغی باید انجام مکالمات بین برند و مشتری برای افزایش فروش و سود باشد، اما مقداری بیشتر از آن وجود دارد. قبل از شروع یک کمپین، اهداف مدیریت تبلیغات خود را مشخص کنید:

1.برای معرفی کردن

اولین هدف تبلیغاتی این است که مشتریان بالقوه خود را در مورد برند خود آگاه کنید. آن ها را از خدماتی که ارائه می دهید آگاه کنید، یک محصول جدید معرفی کنید یا یک پیشنهاد جالب ارائه دهید یا در مورد ورود به یک بازار جدید صحبت کنید.

همه این ها به عنوان شروع کننده مکالمه در مورد برند شما هستند و می توانند زمینه را برای هدف بعدی فراهم کنند.

2. برای متقاعد کردن

هدف دیگر این است که خریداران بالقوه خود را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما بهترین است. این هدف برای نشان دادن ارزش شما نسبت به رقبا و متقاعد کردن آنها برای تغییر نام تجاری است.

هر تبلیغی باید یک هدف روشن و یک فراخوان برای اقدام (CTA) داشته باشد که باید انجام شود، مانند کلیک کردن روی پیوند یا پر کردن یک فرم.

3. برای یادآوری

برخی از کمپین های تبلیغاتی ممکن است زمانی که شرکت (بازار یا خدمات) جدید است، از نقطه صفر شروع شوند، اما هدف برخی از آن ها تجدید حافظه مخاطبان شماست. باید به آن ها یادآوری کنید که طرفدار چه هستید، تبلیغ کنید که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و البته اینکه چرا از رقبا بهتر هستید.

سوالاتی که باید در مدیریت تبلیغات بپرسید

برای انتخاب مسیر صحیح در فرآیند مدیریت تبلیغات، باید چند سوال بپرسید تا مسیر تبلیغاتی شما مشخص شود. در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

تبلیغات چه نقشی در بازاریابی کلی دارد؟

به آن به عنوان تعداد تقریبی سرنخ ها، مشتریان، باز شدن ایمیل ها، کلیک ها یا هر نرخ دیگری که از تلاش های تبلیغاتی دریافت می کنید (یا انتظار دارید) فکر کنید. و سپس آن را با اعداد کلی بازاریابی خود مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید چقدر تبلیغات برای کسب و کار شما موثر است و تصمیم می گیرید که آیا باید آن را ارتقا دهید یا شاید کمی سرعت آن را کاهش دهید.

مدیریت سایت تبلیغات آگهی
مدیریت سایت تبلیغات آگهی

چرا نیاز به تبلیغ دارید؟

آیا نیاز به ورود به یک بازار جدید دارید؟ آیا می خواهید خدمات شما دامنه وسیع تری داشته باشد؟ یا پیشنهاد فصلی وجود دارد که می خواهید ارائه دهید؟ پاسخ به این سوالات به شما درک درستی از آنچه می خواهید به دست آورید و استراتژی (پیام رسانی، زمان بندی، اجرا) برای انجام این کار به شما می دهد.

برای تعیین محدوده تمرکز خود به آن سه هدف اصلی بازگردید.

چگونه به اهداف تعیین شده دست خواهید یافت؟

این همان جایی است که شما واقعاً استراتژی مدیریت تبلیغات آینده را برنامه ریزی می کنید: رقابت را بررسی کنید، به دنبال ایده باشید، با تیم مشورت کنید و شاید کمی آزمایشی انجام دهید.

چه کسی مسئول هماهنگی تلاش های تبلیغاتی خواهد بود؟

چه در حال جمع‌آوری تیم از ابتدا باشید و چه از بخش بازاریابی خود کمک بگیرید، برای تلاش‌های مدیریت تبلیغات خود به طراحان، نویسندگان محتوا، متخصصان بازاریابی و مدیران نیاز دارید.

چه زمانی عناصر خاصی از کمپین تبلیغاتی را آغاز خواهید کرد؟

تعیین شرایط بسیار مهم است: تیم شما چقدر زمان دارد تا عناصر حیاتی را آماده کند؟ این کمپین چه زمانی آغاز می شود؟ و چه زمانی باید منتظر اولین نتایج باشید؟

فرآیند مدیریت سایت تبلیغات آگهی

پس حوزه مدیریت تبلیغات بازاریابی شما چیست؟ چگونه تبلیغات را مدیریت می کنید؟ بیایید مراحل اصلی ایجاد یک فرآیند استراتژیک را طی کنیم:

1.برنامه بازاریابی را مرور کنید

اهداف تبلیغاتی از اهداف بازاریابی بیرون می آیند ، بنابراین منطقی است که قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی کل طرح بازاریابی را مرور کنید. این تضمین می کند که هر فعالیت تبلیغاتی که انجام می شود با چشم انداز و ارزش های شرکت شما همسو می شود.

در این مرحله، یک ممیزی از برنامه بازاریابی خود انجام دهید:

  • درباره رقبا و بازارها تحقیق کنید.
  • آنچه در گذشته مؤثر بوده را ارزیابی کنید.
  • محدودیت های بودجه را ارزیابی کنید.
  • بازار هدف و مخاطب را تحلیل کنید.

2. یک چارچوب تبلیغاتی ایجاد کنید

اهداف مدیریت تبلیغات چارچوبی را برای کل استراتژی تبلیغات فراهم می کند. اهدافی را که باید به آن ها برسید و نحوه ارزیابی آن ها را مشخص کنید. برای عملکرد ثابت، می توانید یکی از این مدل‌های مدیریت ارشد را انتخاب کنید: AIDA ، SMART یا DAGMAR.

برای تعیین اهداف واقعی، باید نیازهای خدمات خود را در نظر بگیرید:

  • آگاهی از برند: شناخت برند و یادآوری برند.
  • ترجیح برند: اینکه آیا شما نسبت به رقبای خود ارجحیت دارید.
  • قصد خرید: احتمال اینکه مصرف کننده محصول شما را بخرد.
  • تسهیل خرید: آیا مشتری می داند کجا و چگونه خرید کند.

3. بودجه را تعیین کنید

بودجه مدیریت تبلیغات تنها زیرمجموعه ای از بودجه بازاریابی است که زیرمجموعه ای از بودجه عمومی است. با این حال، در سال 2021 ، هزینه تبلیغات فیس بوک ایالات متحده به تنهایی 50.30 میلیارد دلار برآورد شد. اما به لطف تبلیغات دیجیتال مدرن، نیازی به هزینه میلیاردی برای شما نیست.

برای ترسیم بودجه معقول، تیم مدیریت تبلیغات فروش شما باید میزان اهمیت تبلیغات برای فروش را محاسبه کند (درصد تعداد سرنخ های تبدیل شده از تبلیغات)، هزینه های کانال های رسانه ای استفاده شده را محاسبه کند، و هزینه های استخدام، حقوق، پشته فناوری و غیره را اضافه کند.

4. کانال های رسانه ای را تعیین کنید

پس از تعیین اهداف و بودجه، مدیریت تبلیغات می تواند گام های بعدی را که باید در طول سفر تبلیغاتی برداشته شود، برنامه ریزی کند. این شامل توسعه استراتژی کانال رسانه ای، طراحی تاکتیک های رسانه ای و ارزیابی اثربخشی است. با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید:

  • آگهی در کجا قرار می گیرد؟
  • یک مخاطب هدف چند بار تبلیغ را در یک دوره معین می بیند؟
  • دامنه تبلیغات چقدر است؟
  • برای رسیدن به اهداف چه سطحی از قرار گرفتن در معرض تبلیغات مورد نیاز است؟

پس از آن، تیم مدیریت تبلیغات شما باید نوع تبلیغات را انتخاب کند، اثربخشی روش انتخابی را بسنجد و در صورت نیاز آن را به روز کند یا جایگزین کند.

مدیریت سایت تبلیغات آگهی
مدیریت سایت تبلیغات آگهی

اهمیت مدیریت سایت تبلیغات آگهی

به گفته Hubspot ، حداقل 33 درصد از بازاریابان از تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند. اما اهمیت مدیریت تبلیغات به همین جا ختم نمی شود. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که تبلیغات (به ویژه تبلیغات دیجیتال) می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد:

1.نام شما را به عموم معرفی می کند

مدیریت تبلیغات به ارائه و معرفی راه حل های تجاری جدید به بازار کمک می کند. علاوه بر افزایش آگاهی از برند، پلتفرمی را در اختیار شما قرار می دهد تا مزایای خود را نسبت به رقبا نشان دهید و همچنین بازارهای جدیدی را برای تجارت شما باز می کند.

2. تبلیغات را تحت کنترل نگه می دارد

بدون نظارت، مشکلات زیادی در هر فعالیت بازاریابی وجود دارد. داشتن یک فرآیند مدیریت تبلیغاتی کمک می کند تا استراتژی های خود را در جهت درست هدایت کنید. به روز رسانی ها و رویکردهای جدید را بررسی کنید، و بهترین (و مقرون به صرفه ترین) راه ها را برای دستیابی به مخاطب مناسب با پیام مناسب پیدا کنید.

3. فروش را افزایش می دهد

تقریباً هر فعالیت تجاری هدف نهایی مشارکت در فروش را دارد. تبلیغات ممکن است منجر به فروش مستقیم زیادی نشود. با این حال، این یک گام مهم در دسترسی همه کاناله است که منجر به گرم شدن افراد می‌شود، اخبار خدمات شما را منتشر می‌کند و به موفقیت کلی فروش کمک می‌کند.

4. هدف گیری دقیق

شما باید بتوانید مشتریان بالقوه ای را که به خدمات شما علاقه مند هستند، هدف قرار دهید و به لطف سئو، ردیابی بازدیدکنندگان وب سایت و تبلیغات هدفمند، این چیزی است که تبلیغات دیجیتال به شما امکان می دهد.

5. مقرون به صرفه

تبلیغات چاپی، تلویزیونی یا تبلیغات در فضای باز هزینه زیادی دارد و همه شرکت ها نمی توانند آن را بپردازند. با قیمت های مناسب در تبلیغات دیجیتال، همه می توانند تقریباً از همان سطح شروع کنند، مقداری پول پس انداز کنند و سپس به مدیریت اجازه دهند کار خود را انجام دهد.

6. نتایج قابل اندازه گیری

اندازه گیری تبلیغات سنتی به دلیل آفلاین بودن ممکن است سخت باشد، در حالی که در دیجیتال، KPI های زیادی برای بررسی نتایج تلاش های انجام شده وجود دارد: نرخ تبدیل ، ترافیک، بازدیدکنندگان منحصر به فرد، نرخ کلیک و غیره.

تبلیغات خود را به روش صحیح مدیریت کنید

از آگاهی تا خرید در سفر خریداران، تبلیغات می‌توانند سرنخ‌ها را گرم کنند، برند شما را به مخاطبان هدف معرفی کنند، بازارهای جدیدی را باز کنند، برند شما را بسازند و در نهایت فروش را افزایش دهند. با این حال، برای استفاده حداکثری از تلاش های تبلیغاتی خود، باید روی مدیریت تبلیغات سرمایه گذاری کنید.

مدیریت تبلیغات، تفکر استراتژیک پشت تبلیغات است که مسئول تعیین اهداف برای تعیین مسیر بازاریابی صحیح، انتخاب کانال های ارتباطی و انجام تمام اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف مورد نظر شما است.

تبلیغات چه نقشی در بازاریابی کلی دارد؟

به آن به عنوان تعداد تقریبی سرنخ ها، مشتریان، باز شدن ایمیل ها، کلیک ها یا هر نرخ دیگری که از تلاش های تبلیغاتی دریافت می کنید (یا انتظار دارید) فکر کنید. و سپس آن را با اعداد کلی بازاریابی خود مقایسه کنید. به این ترتیب، می توانید ببینید چقدر تبلیغات برای کسب و کار شما موثر است و تصمیم می گیرید که آیا باید آن را ارتقا دهید یا شاید کمی سرعت آن را کاهش دهید.

در مدیریت سایت تبلیغات آگهی چگونه به اهداف تعیین شده دست خواهید یافت؟

این همان جایی است که شما واقعاً استراتژی مدیریت تبلیغات آینده را برنامه ریزی می کنید: رقابت را بررسی کنید، به دنبال ایده باشید، با تیم مشورت کنید و شاید کمی آزمایشی انجام دهید.

چه کسی مسئول هماهنگی تلاش های تبلیغاتی خواهد بود؟

چه در حال جمع‌آوری تیم از ابتدا باشید و چه از بخش بازاریابی خود کمک بگیرید، برای تلاش‌های مدیریت تبلیغات خود به طراحان، نویسندگان محتوا، متخصصان بازاریابی و مدیران نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *