دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

کسب و کارها محصولاتی برای فروش دارند. آن ها باید مشتریانی را پیدا کنند که مایل به خرید چنین اقلامی هستند تا بتوانند زندگی کنند و موفق شوند. دسته بندی سایت تبلیغات آگهی به شما در یافتن محصولات مورد نیاز خود کمک می کند.

طبقه بندی تبلیغات بر اساس منطقه، مخاطب و نوع رسانه

تبلیغات، که گاهی اوقات به عنوان یک تبلیغ یا تبلیغ نامیده می شود، معمولاً به عنوان یک گفتمان عمومی در حمایت از یک کالا، خدمات، سازمان یا رویداد دیده می شود. برخی این مفهوم را گسترده‌تر از آن می‌دانند، که شامل هر گونه تبلیغات پولی که برای روشنگری یا متقاعد کردن است، می‌شود. طبقه بندی تبلیغات فرآیندی را برای کسب و کار ساده می کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد.

برای تعیین اهداف و اهداف کمپین تبلیغاتی و اطمینان از اینکه پیام تبلیغاتی به درستی به مخاطبان هدف می رسد، طبقه بندی تبلیغات بر اساس حوزه، مخاطب، رسانه، عملکرد و مراحل تبلیغات ضروری است.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی چیست؟

طبقه بندی تبلیغات بر اساس چهار عامل است:

  1. مساحت
  2. مخاطب
  3. رسانه
  4. عملکرد

هنگام طبقه بندی یک منطقه، جمعیت و موقعیت جغرافیایی مخاطب هدف در نظر گرفته می شود. نوع افراد یا شرکت هایی که تبلیغات مورد نظر است، مخاطب را تعیین می کند.

پلتفرم مورد استفاده برای انتقال آگهی، مانند چاپ، پخش، فضای باز یا دیجیتال، نوع رسانه ای را که به آن تعلق دارد را تعیین می کند.

طبقه بندی کارکردها به هدف تبلیغات مانند اطلاع رسانی، متقاعد کردن، یادآوری یا تبلیغ یک رویداد خاص بستگی دارد. تبلیغ‌کنندگان از این بخش‌ها برای شناسایی مناسب‌ترین بازار هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

انواع طبقه بندی تبلیغات

تبلیغات را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد: منطقه، مخاطب، رسانه و عملکرد. این روش طبقه بندی می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا جنبه های متعدد تبلیغات را بهتر درک کنند و ابتکارات تبلیغاتی خود را سازماندهی کنند. بیایید همه دسته های مهم را بررسی کنیم:

طبقه بندی بر اساس مساحت

تبلیغات را می توان بر اساس منطقه جغرافیایی مورد نظر طبقه بندی کرد. این دسته بندی به شدت بر گستردگی و گستردگی کمپین تبلیغاتی تأثیر می گذارد. در زیر دسته بندی های مختلف طبقه بندی مبتنی بر منطقه آورده شده است:

تبلیغات محلی :

تبلیغات محلی بر یک شهر یا محله خاص متمرکز است. بازاریابی محلی برای شرکت های کوچکی که می خواهند به یک منطقه خاص دست یابند، بهترین کار را دارد. روزنامه های محلی، پست مستقیم، و ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی منطقه ای برخی از رسانه هایی هستند که برای تبلیغات محلی مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلیغات منطقه ای :

این تبلیغات بر روی یک ایالت یا منطقه خاص تمرکز دارد. شرکت‌هایی که سایت‌های زیادی در یک منطقه دارند یا کسب‌وکارهایی که قصد دسترسی به یک منطقه خاص را دارند باید از تبلیغات منطقه‌ای استفاده کنند. مجلات منطقه ای، روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی محلی از جمله رسانه هایی هستند که برای تبلیغات منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلیغات ملی :

هدف این نوع تبلیغات تمام ملت است. تبلیغات ملی برای شرکت هایی با حضور ملی یا یک کالا یا خدمات با جذابیت گسترده مناسب است. نشریات ملی، روزنامه ها، شبکه های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی برخی از رسانه هایی هستند که برای تبلیغات ملی مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلیغات بین المللی :

مخاطب جهانی هدف این نوع تبلیغات است. کسب و کارهایی که حضور جهانی دارند یا کالاها یا خدماتی دارند که در سراسر جهان محبوب هستند باید از تبلیغات بین المللی استفاده کنند. نشریات بین المللی، روزنامه ها، شبکه های تلویزیونی و ایستگاه های رادیویی برخی از رسانه هایی هستند که برای تبلیغات جهانی مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی
دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

طبقه بندی بر اساس مخاطب

تبلیغات را می توان بر اساس مخاطب هدف طبقه بندی کرد. این طبقه بندی برای شناسایی جمعیت هدف و اطمینان از اینکه کمپین تبلیغاتی با موفقیت به مخاطبان هدف می رسد ضروری است. در زیر دسته بندی های مختلف طبقه بندی مبتنی بر مخاطب آورده شده است:

طبقه بندی جمعیتی :

یک جمعیت شناسی خاص، مانند جمعیتی بر اساس سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات یا شغل، تمرکز این دسته بندی است. طبقه بندی جمعیت شناختی مناسب شرکت هایی است که هدفشان دستیابی به یک جمعیت خاص، مانند نوجوانان یا سالمندان است.

طبقه بندی بر اساس علاقه :

این طبقه بندی بر یک گروه علاقه مند خاص، مانند طرفداران ورزش و خریداران فن‌آور یا آگاه به محیط زیست متمرکز است. مشاغلی که می خواهند برای مشتریان با سرگرمی ها یا علایق خاص بازاریابی کنند، می توانند از طبقه بندی بر اساس علاقه استفاده کنند.

طبقه بندی رفتاری :

مصرف کنندگان بسته به اقداماتشان، مانند خریدهای گذشته، فعالیت اینترنتی یا وفاداری به برند، از این طریق هدف قرار می گیرند. کسب و کارهایی که مشتریانی با عادات خاص را هدف قرار می دهند، مانند مشتریان مکرر یا کسانی که به کالا یا خدمات خاصی ابراز علاقه کرده اند، می توانند از دسته بندی رفتاری استفاده کنند.

طبقه بندی بر اساس رسانه ها

تبلیغات ممکن است بر اساس رسانه های مورد استفاده برای انتشار پیام تبلیغاتی طبقه بندی شود . این دسته بندی برای انتخاب مؤثرترین رسانه برای انتقال موفقیت آمیز پیام تبلیغاتی به مخاطبان هدف ضروری است. بسیاری از دسته‌بندی‌های مبتنی بر رسانه عبارتند از:

تبلیغات تلویزیونی :

تلویزیون رسانه ای است که توسط این تبلیغات برای انتشار پیام خود استفاده می شود. کسب و کارهایی که بودجه زیادی دارند و مخاطبان هدف زیادی دارند باید از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنند. با تبلیغات تلویزیونی، شرکت ها ممکن است به صورت دیداری و شنیداری با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنند.

تبلیغات رادیویی :

از رادیو در این نوع تبلیغات به عنوان رسانه ای برای انتشار پیام استفاده می شود. کسب‌وکارهایی با هدف جمعیتی متمرکز، مانند مسافران و بودجه محدود می توانند تبلیغات رادیویی را در نظر بگیرند. شرکت ها ممکن است یک پیام صوتی را از طریق تبلیغات رادیویی به مخاطب خاصی منتقل کنند.

تبلیغات چاپی :

از رسانه های چاپی مانند مجلات و روزنامه ها در این نوع تبلیغات برای انتقال پیام استفاده می شود. کسب‌وکارهایی که گروه‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند، مانند افراد مسن یا حرفه‌ای، باید از تبلیغات چاپی استفاده کنند. شرکت ها ممکن است با استفاده از تبلیغات چاپی، پیام بصری را به مخاطب خاصی منتقل کنند.

تبلیغات در فضای باز :

تابلوهای عمومی، بیلبوردها و پوسترها همگی نمونه هایی از تبلیغات در فضای باز هستند . کسب و کارهایی که مایل به دستیابی به مخاطبان محلی و افزایش آگاهی در یک مکان خاص هستند، باید به رسانه های فضای باز روی بیاورند.

تبلیغات دیجیتال :

تبلیغات آنلاین در این دسته قرار می گیرد که شامل تبلیغات نمایشی، تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغات رسانه های اجتماعی و تبلیغات موبایلی می شود. کسب و کارهایی که می خواهند از طریق کانال های دیجیتالی مانند اینترنت و دستگاه های تلفن همراه به مخاطبان هدف دست یابند، باید از رسانه های دیجیتال استفاده کنند.

طبقه بندی بر اساس عملکرد

تبلیغات ممکن است بسته به کاری که انجام می دهد یا ارائه می دهد طبقه بندی شود. اهداف و اهداف کمپین تبلیغاتی باید بر اساس این دسته بندی باشد. در زیر چندین دسته از طبقه بندی مبتنی بر تابع آورده شده است:

تبلیغات آموزنده :

هدف این نوع تبلیغات آموزش بازار هدف در مورد یک کالا یا خدمت جدید است. کسب‌وکارهایی که خط تولید جدیدی را راه‌اندازی می‌کنند یا خدمات جدیدی را به بازار ارائه می‌کنند باید از تبلیغات آموزنده استفاده کنند. هدف تبلیغات آموزنده افزایش آگاهی از محصول یا خدمات و آموزش مخاطبان هدف است.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی
دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات متقاعد کننده :

این نوع تبلیغات بازار هدف را به انجام کاری متقاعد می کند، مانند خرید چیزی یا پیوستن به یک سرویس. مشاغلی که قصد افزایش فروش یا به دست آوردن سهم بازار را دارند باید از تبلیغات متقاعد کننده استفاده کنند. هدف تبلیغات موثر متقاعد کردن مخاطب هدف برای انجام کاری است.

تبلیغات مقایسه ای :

در این نوع تبلیغات، یک محصول یا خدمات با محصولی که توسط رقیب ارائه می شود، در تضاد قرار می گیرد. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند کالاها یا خدمات خود را از محصولات رقبا متمایز کنند و بر ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد آن‌ها تأکید کنند، باید از تبلیغات مقایسه‌ای استفاده کنند. تبلیغات مقایسه ای به دنبال این است که بازار هدف را متقاعد کند که کالا یا خدمات برتر از رقبا است.

تبلیغات یادآوری :

هدف این نوع تبلیغات یادآوری کالا یا خدمات به بازار هدف است. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برند خود را حفظ کنند و محصول یا خدمات خود را در ذهن مخاطبان هدف حفظ کنند، می‌توانند به تبلیغات یادآوری روی بیاورند. تبلیغات یادآوری به دنبال حفظ محصول یا خدمات یک برند در ذهن است و در عین حال بازار هدف آن را به اقدام وادار می کند.

طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

همچنین می توان تبلیغات را بر اساس مراحل کمپین تبلیغاتی طبقه بندی کرد . این طبقه بندی در تعیین اهداف و اهداف کمپین تبلیغاتی و حصول اطمینان از اینکه پیام به طور موثر به مخاطبان هدف می رسد بسیار مهم است. مراحل مختلف تبلیغات عبارتند از:

مرحله آگاهی :

هدف این مرحله اطلاع رسانی و افزایش آگاهی بازار هدف در مورد کالا یا خدمات است. مرحله آگاهی به دنبال برانگیختن حس کنجکاوی و ایجاد یک برداشت مطلوب از کالا یا خدمات است.

مرحله بررسی :

این مرحله بازار هدف را متقاعد می کند که در مورد کالا یا خدمات فکر کند. ایجاد علاقه و ایجاد انگیزه در مخاطب هدف برای عمل از اهداف مرحله تفکر است.

مرحله تبدیل :

هدف این مرحله متقاعد کردن مخاطبان برای انجام یک عمل خاص، مانند خرید یا ثبت نام برای یک سرویس است. اهداف مرحله تبدیل، افزایش درآمد و گسترش سهم بازار است.

مرحله وفاداری :

ایجاد و حفظ وفاداری مصرف کننده هدف اساسی این مرحله است. هدف از مرحله وفاداری حفظ مصرف کنندگان و افزایش سطح رضایت است.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی را توضیح دهید؟

تبلیغات به عنوان ارائه و ترویج غیر شخصی ایده ها، کالاها یا خدماتی است که توسط یک حامی مشخص پرداخت می شود. این ارتباطات جمعی غیر شخصی است که به ابزاری قدرتمند برای آموزش و فروش انبوه تبدیل شده است.

این شامل کلیه تبلیغات درگیر در ارائه اطلاعات محصول با هدف مخاطبین از طریق رسانه هایی مانند روزنامه، مجلات، کاتالوگ ها، کتابچه ها، پوسترها، تلویزیون، رادیو، کارت، تقویم، حمل و نقل و غیره است.

طبقه بندی بر اساس پراکندگی جغرافیایی

1.تبلیغات ملی :

زمانی که تبلیغ در سراسر کشور پخش می شود به آن تبلیغات ملی می گویند. این تبلیغ برای افرادی است که در آن کشور ساکن هستند زیرا هر شرکتی که تبلیغ محصول خود را اجرا می کند مسئولیت اصلی آن همچنان هدف قرار دادن مشتریان محلی ما و همچنین افزایش فروش محصول است.

2. تبلیغات بین المللی :

این نوع تبلیغات در سراسر جهان پخش می شود و فرآیند ارائه اطلاعات در مورد ترغیب مشتریان و یادآوری برندهای موجود در سطح جهانی به مشتریان است.

3. تبلیغات محلی :

زمانی که تبلیغات در یک منطقه محلی از یک محصول خاص پخش می شود. این تبلیغات باید مطابق با سلیقه و ترجیحات محلی باشد.

4. تبلیغات منطقه ای:

در مقایسه با تبلیغات محلی، پوشش وسیع تری دارد. منطقه خاصی را در بر می گیرد که ممکن است یک ایالت یا بیش از یک ایالت باشد که مردم آن ممکن است زبان مشترک داشته باشند یا از یک محصول مشترک استفاده کنند.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی
دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

طبقه بندی بر اساس مخاطب هدف

1.مصرف کنندگان :

این تبلیغات مبتنی بر تبلیغ محصولات است زیرا مصرف شخصی مصرف کننده را تعریف می کند. در این تبلیغات شرکت بر استفاده روزانه از محصولاتی که توسط مشتریان استفاده می شود تمرکز دارد.

2. تبلیغات صنعتی :

تمرکز این تبلیغ برای ترویج محصولات صنعتی مانند اقلام سرمایه مواد اولیه و تجهیزات عملیاتی است. با این حال، محصولات صنعتی کاملاً بر فعالیت تجاری به تجارت متمرکز هستند.

3. تبلیغات حرفه ای :

بر افراد حرفه ای مانند پزشکان، وکلا، معماران، اساتید و غیره تأثیر می گذارد. رسانه مورد استفاده می تواند پست مستقیم باشد.

طبقه بندی بر اساس رسانه

1.رسانه چاپی :

برای مدت طولانی رسانه چاپی یک رسانه تبلیغاتی است که در حال اجرا بوده است. این رسانه شامل کانال‌ها یا چیزهای مختلفی برای تبلیغ محصولات خود مانند بروشورها، روزنامه‌های زرد، آگهی‌ها و مجلات می‌شود.

2. رسانه های الکترونیکی :

تبلیغات رسانه های الکترونیکی مخاطبان زیادی را به طور همزمان هدف قرار می دهد و در هر کشوری منتشر می شود، بنابراین تبلیغات بسیار محبوب در سراسر جهان است. رسانه های الکترونیکی یا پخش شامل (i) رادیو، (ii) تلویزیون، (iii) تصاویر متحرک، (IV) ویدئو، و (v) اینترنت است.

3. رسانه آنلاین :

رسانه آنلاین بسیار محبوب است و ما آن را به عنوان تبلیغات اینترنتی نیز می شناسیم. این تبلیغ به تبلیغ محصولات در ابزار رسانه های اجتماعی کمک می کند.

4. رسانه های بیرونی:

شامل پوسترها، تابلوهای نئون، حمل و نقل، نقطه خرید (POP) و غیره می شود.

طبقه بندی بر اساس عملکرد

اطلاع رسانی :

وقتی هر تبلیغاتی در هر مکانی تبلیغ می شود، انگیزه اصلی آن ارائه اطلاعات کامل در مورد محصول به مشتریان هدف است. از طریق تبلیغات، ویژگی ها، کاربردها و ماندگاری محصول را به مشتری بگویید تا مشتری محصول را خریداری کند و همچنین خریدار بالقوه شود.

یادآوری :

تبلیغات محصولات و خدمات را تبلیغ می کند و همچنین خریداران بالقوه ما را ایجاد می کند. اما تبلیغات برای هر کاری باید به طور مستمر انجام شود، زیرا اگر از پخش تبلیغات خودداری کنیم، مشتریان ما محصولات را فراموش خواهند کرد.

متقاعد کردن :

تبلیغات نوعی استفاده از ارتباط غیر شخصی برای متقاعد کردن یا تقویت برای انجام یک اقدام جدید است. همچنین به تعریف دسته بندی مشتریان در مورد مناسب بودن محصول کمک می کند.

طبقه بندی بر اساس عمل

پاسخ فوری :

این نوع تبلیغات پاسخ فوری را در قالب خرید محصول ارائه می دهد. به عنوان مثال – یک تبلیغ برای پیشنهاد می تواند منجر به فروش بیشتر یک محصول شود.

پاسخ غیرمستقیم :

این نوع تبلیغات کاری برای ساختن تصویر برند در ذهن مشتریان است تا بتوانند محصولات را در یک دوره زمانی خریداری کنند. به عنوان مثال یک آگهی مربوط به بانک ها، بیمه نامه و غیره.

طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

1.تبلیغات در مرحله پیشگام :

تبلیغات در مرحله پیشگام برای آگاهی کامل مخاطب از برند جدید محصول و اطلاع رسانی، تأثیرگذاری و ترغیب آنها به خرید یا استفاده از آن با برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد آن است.

2. تبلیغات در مراحل رقابتی :

هنگامی که نام تجاری از مرحله مقدماتی جان سالم به در می برد، به زودی با رقابت سختی با سایر برندهای معتبر در بازار روبرو می شود.

3. تبلیغات در مرحله نگهداری :

هنگامی که محصول سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است، “تبلیغات محفوظ” برای حفظ یا حفظ موقعیت پایدار در بازار تا زمانی که ممکن است انجام می شود.

نتیجه گیری در خصوص دسته بندی سایت تبلیغات آگهی

طبقه بندی تبلیغات بر اساس حوزه، مخاطب، رسانه، عملکرد و مراحل تبلیغات در تعیین اهداف و اهداف یک کمپین تبلیغاتی و حصول اطمینان از اینکه پیام تبلیغاتی به طور موثر به مخاطبان هدف می رسد، بسیار مهم است. کسب و کارها ممکن است درباره تلاش‌های تبلیغاتی خود قضاوت آگاهانه داشته باشند و با آگاهی از جنبه‌های مختلف تبلیغات به اهداف بازاریابی خود دست یابند.

طبقه بندی تبلیغات بر اساس منطقه، مخاطب و نوع رسانه چیست؟

تبلیغات، که گاهی اوقات به عنوان یک تبلیغ یا تبلیغ نامیده می شود، معمولاً به عنوان یک گفتمان عمومی در حمایت از یک کالا، خدمات، سازمان یا رویداد دیده می شود. برخی این مفهوم را گسترده‌تر از آن می‌دانند، که شامل هر گونه تبلیغات پولی که برای روشنگری یا متقاعد کردن است، می‌شود. طبقه بندی تبلیغات فرآیندی را برای کسب و کار ساده می کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد.

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی چیست؟

طبقه بندی تبلیغات بر اساس چهار عامل است:
مساحت
مخاطب
رسانه
عملکرد

دسته بندی سایت تبلیغات آگهی را توضیح دهید؟

تبلیغات به عنوان ارائه و ترویج غیر شخصی ایده ها، کالاها یا خدماتی است که توسط یک حامی مشخص پرداخت می شود. این ارتباطات جمعی غیر شخصی است که به ابزاری قدرتمند برای آموزش و فروش انبوه تبدیل شده است.
این شامل کلیه تبلیغات درگیر در ارائه اطلاعات محصول با هدف مخاطبین از طریق رسانه هایی مانند روزنامه، مجلات، کاتالوگ ها، کتابچه ها، پوسترها، تلویزیون، رادیو، کارت، تقویم، حمل و نقل و غیره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *