تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

ممکن است در حال حاضر محتوای درخشانی برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود تولید کنید و احتمالاً با وجود ویژگی های جالب مانند برچسب ها خلاق می شوید. اما آیا با مخاطبان هدف اینستاگرام خود ارتباط برقرار می کنید؟آیا می توانید یک تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند ایجاد کنید؟

اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

در حالی که خلاقیت برای موفقیت بازاریابی ضروری است اما اگر برای یک مخاطب هدف خاص بازاریابی نکنید، خیلی از شکست دور نخواهید شد. هر جنبه ای از استراتژی شما باید با نوع افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید همخوانی داشته باشد و باید یک تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند داشته باشید تا بتوانید به موفقیت بالا دست پیدا کنید. این تبلیغات شامل همه چیز می شود، از پیام هایی که ارسال می کنید تا تصاویری که ایجاد می کنید.

برای اینکه استراتژی اینستاگرام شما کار کند، باید آن را با نیازها و ارزش های مخاطبان هدف اینستاگرام خود هماهنگ کنید. در این راهنما، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه مخاطب هدف را در اینستاگرام پیدا کنید و تعامل بیشتری را افزایش دهید و بتوانید یک تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند تولید کنید.

منظور از مخاطب هدف اینستاگرام و تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند چیست؟

مخاطب هدف اینستاگرام به گروهی از افراد گفته می شود که می خواهید با تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود به آنها دسترسی پیدا کنید. این گروه دارای ویژگی های مشترک خاصی است که آنها را به هم پیوند می دهد و آنها را به برند شما مرتبط می کند. این ویژگی می تواند هر چیزی از جمعیت شناسی گرفته تا علایق و ارزش ها باشد.

مخاطبان هدف افرادی هستند که برای آنها محتوا تولید می کنید و کمپین ایجاد می کنید و صدای برند، پیام‌ها و لحن خود را با آنها تطبیق می‌دهید.

برای مثال، فروشگاه محصولات مراقبت از پوست مخاطبانی از علاقه مندان به مراقبت از پوست را هدف قرار می دهد که برای سلامت طولانی مدت پوست ارزش قائل هستند. بنابراین محتوای اینستاگرام را برای تبلیغ مواد سالم و مفید ایجاد می کند. حتی در مورد موادی که به مشکلات پوستی کمک می کنند، آموزش می دهد.

یافتن مخاطب هدف برای اینستاگرام بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا تلاش های بازاریابی خود را برای گروه خاصی از افراد ساده کنید. وقتی سعی می‌کنید به هر کسی دسترسی پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که استراتژی‌تان در همه جا باشد. اما با داشتن یک مخاطب هدف، می توانید استراتژی خود را با توجه به ویژگی های مشترک آنها شکل دهید. به این ترتیب، تلاش های شما می تواند متمرکزتر و سازماندهی شده باشد.

چند روش برای ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

بنابراین چگونه می‌توانید با هدف‌گذاری اینستاگرام شروع کنید؟ این چند روش را بررسی کنید تا بدانید که چگونه مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنید و تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند خود را ایجاد کنید.

تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند
تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

1. شخصیت خریدار بسازید

برای یافتن مخاطبان هدف اینستاگرام خود می توانید به اطلاعات مربوط به شخصیت های خریدار موجود برند خود اعتماد کنید.

ایده روشنی از اینکه مشتری معمولی برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد داشته باشید. از خود بپرسید محصول شما چیست و چه کاری انجام می دهد. محصول شما برای چه کسانی طراحی شده است؟ و مخاطب شما به دنبال چه چیزی است؟

به خاطر داشته باشید که ممکن است همه به دنبال یک چیز نباشند و امکان دارد افراد با نیازها و انگیزه های متفاوت باشند. بنابراین تعجب نکنید اگر بیش از یک شخصیت خریدار پیدا کردید که به برند شما مرتبط است. هر یک از این شخصیت ها می توانند یک گروه مخاطب هدف جداگانه برای تلاش های بازاریابی اینستاگرام شما باشند.

چه تعداد شخصیت خریدار باید برای کسب و کار خود ایجاد کنم؟

ممکن است چندین پاسخ در مورد تعداد شخصیت خریدار یا آواتار که باید ایجاد کنید شنیده باشید و با هر پاسخ، سردرگمی شما بیشتر می شود ولی برای داشتن تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند، ایجاد درست شخصیت خریدار ضروری است.

با این حال، حقیقت این است که تعداد مشخصی از شخصیت‌های خریدار وجود ندارد که باید ایجاد کنید. این واقعاً بستگی به این دارد که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند.

به عنوان یک قاعده کلی، اکثر کسب و کارها انتخاب می کنند که چند شخصیت خریدار ایجاد کنند؛ اما اگر کسب‌وکار شما چندین صنعت را هدف قرار می‌دهد، باید برای هر کدام یک شخصیت خریدار منحصر به فرد ایجاد کنید؛ حتی اگر مواردی وجود داشته باشد که دو مشتری از صنایع جداگانه شما کاملاً مشابه باشند.

مردم همیشه تمایل بیشتری به خرید چیزی دارند که شخصاً با آنها صحبت می کند.

علاوه بر این، آنچه در اینجا باید به آن اشاره کنیم این واقعیت است که آن دسته از مشاغلی که محصولات یا خدمات خاصی را می فروشند، باید بازاریابی تخصصی را نیز درک کنند. زیرا بازاریابی تخصصی بسیار قدرتمند است.

2. از هوش رقابتی استفاده کنید

شما می توانید با نگاه کردن به مخاطبان اینستاگرام رقبای خود، چیزهای زیادی در مورد مخاطبان هدف خود بیاموزید. ببینید چه نوع فالوورهایی دارند و چه نوع پست هایی منتشر می کنند. این نوع هوش رقابتی می تواند به شما ایده ای بدهد که مخاطب هدف اینستاگرام شما چگونه باید باشد.

گزارش تحلیل رقابتی Sprout به شما امکان می دهد عملکرد اینستاگرام رقبای خود را نظارت کنید. به شما نشان می‌دهد که پست‌های آنها چگونه کار می‌کنند و مردم چگونه با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. حتی به شما کمک می‌کند رشد مخاطبان آن‌ها را دنبال کنید و آن را با خودتان مقایسه کنید. بنابراین می توانید بزرگترین رقبای خود را محدود کنید و نگاه دقیق تری به آرایش مخاطبان آنها بیندازید.

3. از داده های جمعیتی موجود استفاده کنید

تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما اطلاعات جمعیتی مخاطبان موجود را ارائه می دهد. این نوع از بینش های با ارزش جمعیتی رسانه های اجتماعی می تواند هدف گذاری اینستاگرام شما را مشخص کند و ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند را آسان تر کند.

در بخش «اطلاعات آماری»، به «دنبال‌کنندگان» بروید. در اینجا، می توانید برخی از آمارهای حیاتی در مورد فالوورهای فعلی خود از جمله محدوده سنی، جنسیت و مکان آنها را مشاهده کنید.

این داده ها را با شخصیت های خریدار خود و اطلاعاتی که از تحقیقات رقبا جمع آوری کرده اید ترکیب کنید. این باید به شما کمک کند تصویر واضحی از ظاهر مخاطبان هدف اینستاگرام خود ایجاد کنید.

4. از گوش دادن اجتماعی استفاده کنید

تحقیق درباره مخاطب به شما کمک می کند تا درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید. این امر آن را به یک گام کلیدی برای اجرای هدف گذاری موثر اینستاگرام تبدیل می کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای درک مخاطبان هدف اینستاگرام از طریق گوش دادن به شبکه اجتماعی است. تا زمانی که ندانید مخاطبان شما در مورد چه چیزی صحبت می کنند و به چه چیزهایی علاقه مند هستند، درک نحوه تعامل با آنها دشوار خواهید بود.

ابزار Listening Sprout به شما امکان می دهد مکالمات را در صنعت خود و در مورد موضوعات خاص مشخص کنید. این می تواند به شما ایده بهتری از آنچه مخاطبان هدف شما در مورد آن صحبت می کنند و احساس آنها در مورد یک موضوع خاص ارائه دهد.

تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند
تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

5. از نظرسنجی های اینستاگرام استفاده کنید

اگر قصد دارید تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند ایجاد کنید و در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید، چرا مستقیماً از آنها نپرسید؟

از ویژگی های اینستاگرام مانند نظرسنجی استوری ها برای پرسیدن سوال و درک بهتر مخاطبان خود نهایت استفاده را ببرید. از آنها بخواهید در مورد نوع محتوایی که ترجیح می دهند و اینکه از شما چه انتظاری دارند رای دهند. یا می‌توانید نظرسنجی‌هایی برای دانستن ویژگی‌هایی مانند دوست‌داشتن و دوست نداشتن، علایق و سرگرمی‌های آنها و غیره ایجاد کنید.

نظرسنجی های اینستاگرام یک ویژگی تعاملی است که به شما امکان می دهد در استوری خود سوال بپرسید و مردم را وادار کنید تا حداکثر به چهار پاسخ رای دهند. نظر سنجی ها به شکل استیکرهایی هستند که می توانید آنها را به استوری خود اضافه کنید. استیکر نظرسنجی اینستاگرام به شما امکان می دهد یک سوال را به همراه 2-4 پاسخ یا گزینه برای دنبال کنندگان خود اضافه کنید. می توانید درصد پاسخ ها را برای هر گزینه مشاهده کنید و حتی نتایج را در استوری های خود به اشتراک بگذارید.  

این نظرسنجی ها روشی سرگرم کننده برای تعامل بیشتر با مخاطبان شما ارائه می دهند. می‌توانید قبل از پرش به داستان بعدی سریعاً آنها را به تعامل وادار کنید زیرا فقط یک ضربه طول می‌کشد. این نه تنها تعامل شما را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا درک بهتری از آنچه مخاطبان خود دوست دارند داشته باشید. به این ترتیب، نظرسنجی ها در اینستاگرام می توانند برای نظرسنجی از فالوورهای شما و اطلاع رسانی درباره تصمیمات تجاری شما استفاده شوند.

تعامل در رسانه های اجتماعی چیست؟

تعامل در رسانه های اجتماعی معیاری است که نشان می دهد مردم چگونه با حساب ها و محتوای رسانه های اجتماعی شما تعامل دارند. این اصطلاح می‌تواند طیف وسیعی از اقدامات را در تمام پلتفرم‌های اجتماعی پوشش دهد. برای مثال، تعامل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • لایک ها و موارد دلخواه
  • نظرات، پیامک، پاسخ
  • اشتراک گذاری و بازتوییت
  • ذخیره می کند
  • کلیک می کند
  • اشاره می کند

تعامل روشی عالی برای سنجش اینکه آیا محتوایی که ایجاد می کنید واقعاً با مخاطبان شما طنین انداز است یا خیر، اما این تمام ماجرا نیست که من را به موضوع بعدی خود می کشاند…

چند روش اثبات شده برای تعامل با مخاطبان هدف اینستاگرام

اگر نمی دانید که باید با اطلاعات چه کار کنید، پیدا کردن مخاطبان هدف اینستاگرام خود کافی نیست و به تنهایی تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند و موفقیت را برای شما ایجاد نمی کند.

هنگامی که ایده روشنی در مورد اینکه مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه می‌خواهند داشته باشید، می‌توانید از بینش‌ها برای تقویت تعامل اینستاگرام خود استفاده کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه هدف قرار دادن مخاطبان در اینستاگرام و جذب آنها آورده شده است.

1. از هشتگ های مناسب در اینستاگرام استفاده کنید

هشتگ های مناسب اینستاگرام می توانند شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهند.

مخاطب هدف شما باید علایق مرتبط با برند و یا صنعت شما داشته باشد. این همچنین به این معنی است که آنها از هشتگ های مرتبط با صنعت استفاده می کنند یا آنها را دنبال می کنند.

این وظیفه شماست که مطمئن شوید از آن هشتگ ها استفاده می کنید تا افراد مناسب بتوانند محتوای شما را کشف کنند.

از ابزارهای Listening Sprout برای کشف موضوعات و هشتگ هایی که مخاطبان شما اغلب به آنها اشاره می کنند، نهایت استفاده را ببرید. برای هر هشتگ می‌توانید تفصیلی از حجم مکالمه و تعامل دریافت کنید. بنابراین می توانید هشتگ هایی را که در بین مخاطبان هدف خود محبوب هستند کشف کنید و از آنها در پست های اینستاگرام خود استفاده کنید.

2. برچسب گذاری جغرافیایی اهرمی

برای هدف‌یابی اینستاگرام مبتنی بر مکان، می‌توانید از ویژگی برچسب‌گذاری جغرافیایی این پلتفرم نهایت استفاده را ببرید. پست‌ها و داستان‌های دارای برچسب جغرافیایی در جستجوهای مربوط به مکان نشان داده می‌شوند. بنابراین این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی دیده شدن پست شما را با مخاطبان مناسب افزایش دهد.

به عبارت دیگر، افرادی که علاقه مند به محتوا یا رویدادهایی هستند که در آن مکان ها ثبت شده اند، می توانند پست های شما را در نتایج جستجوی خود ببینند. از آنجایی که محتوا به آنها مرتبط است، شانس زیادی برای مشاهده آن و حتی تعامل با آن وجود دارد.

تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند
تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند

3. با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسرها به دلیل اشتیاق و تخصص خود در موقعیت های خاص دارای اقتدار هستند. آنها صدها هزار پیرو جمع کرده اند که منافع آنها با جایگاه آنها مطابقت دارد.

بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام راهی عالی برای دستیابی و جذب مخاطبان و ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند شما است. این شامل مشارکت با اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان هدف اینستاگرام شما آنها را دنبال می کنند و به آنها نگاه می کنند.

انواع مختلفی از مشارکت اینفلوئنسر وجود دارد که به شما کمک می کند تا تعامل را افزایش دهید:

  • از آنها بخواهید محصول یا خدمات شما را بررسی کنند
  • آنها را وادار کنید تا محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند
  • برای اجرای یک مسابقه هدیه با آنها شریک شوید
  • از آنها بخواهید حساب رسانه های اجتماعی شما را برای مدت زمان مشخصی تصاحب کنند
  • آنها را وادار کنید تا نام تجاری یا محصول شما را به طور هوشمندانه ای در معرض دید مخاطبان قرار دهند

Sprout به شما کمک می کند تأثیرگذاران و رهبران فکری مناسب برای برند خود را شناسایی کنید. با بررسی گفتگوهای پرطرفدار مرتبط با موضوعات خاص شروع کنید. داشبورد Listening Demographics نمایه های برتر را که در آن مکالمات هدایت می شوند، تجزیه می کند. اینها پروفایل هایی هستند که بر روی مخاطبان هدف شما تأثیر می گذارند و به شما در ایجاد تعامل کمک می کنند.

4. در گفتگو شرکت کنید

شرکت در مکالمات مناسب می تواند به شما کمک کند که مورد توجه افراد مناسب قرار بگیرید.

از ابزارهای Listening Sprout برای کشف مکالمات پرطرفدار در صنعت خود و برند خود استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا برخی از فعال‌ترین مکالمه‌هایی را که می‌توانید در آنها شرکت کنید شناسایی کنید. می‌توانید به مکالمات موجود بپیوندید یا یک پست جدید برای ایجاد تعامل ایجاد کنید.

5. محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما مهم باشد

جذب مخاطبان هدف اینستاگرام شما تماماً در مورد ایجاد محتوایی است که با آنها طنین انداز شود و بهترین راه برای درک آنچه آنها دوست دارند، مشاهده داده های تجزیه و تحلیل شما است.

دریابید که چه نوع محتوا بیشترین تعامل را دارد تا بتوانید درک کنید که چه چیزی با مخاطبان طنین انداز می شود. از این اطلاعات برای تنظیم دقیق استراتژی و توسعه محتوای جذاب تر استفاده کنید.

فراتر از تجزیه و تحلیل های بومی اینستاگرام نگاه کنید و از ابزار Sprout’s Analytics برای بینش عمیق تر استفاده کنید. این ابزارها تجزیه و تحلیل از سطح عملکرد محتوای شما را در اختیار شما قرار می دهند. می‌توانید از این بینش‌ها برای درک انواع محتوایی که برای مخاطبان هدفتان مهم است استفاده کنید تا بتوانید تعداد بیشتری از آنها را ایجاد کنید.

چرا تعامل در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است

چرا تعامل در ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند بسیار مهم است؟ به طور خلاصه، زیرا پلتفرم های رسانه های اجتماعی این را می گویند.

دسترسی ارگانیک تقریباً در تمام پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر کاهش یافته است. فیس‌بوک از « درگیری معنادار » به عنوان سیگنال مهمی استفاده می‌کند.

به عبارت دیگر، پست‌های رسانه‌های اجتماعی با تعاملات فعال و متفکرانه‌تر، دسترسی بیشتری خواهند داشت. همانطور که فیس بوک توضیح می دهد:

“تعامل با مردم با احساس بهتری همراه است… از طرف دیگر، فقط مرور کردن در فید فیس بوک، خواندن یا تماشای منفعلانه بدون تعامل با دیگران، باعث می شود مردم احساس بدتری داشته باشند.”

مشتریان شما از شما نیز انتظار دارند که درگیر باشید، به خصوص در مورد ارائه پشتیبانی. رسانه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، انتخاب شماره یک برای مراقبت از مشتری هستند. مشتریان نه تنها برای پاسخ دادن بلکه برای انجام سریع آن به شما متکی هستند. طبق تحقیقات انجام شده توسط توییتر در سال 2016 ، 71 درصد از کاربران آنها انتظار دارند که برندها در عرض یک ساعت پاسخ دهند.

مردم عاشق دیدن و به اشتراک گذاشتن تعاملات مثبت بین برندها و افراد واقعی هستند. پاسخ به یک شکایت در رسانه های اجتماعی می تواند حمایت مشتری را تا 25٪ افزایش دهد .

پاسخ دادن به صورت عمومی ممکن است کمی ترسناک باشد، اما اگر خدمات عالی ارائه دهید، مشتریان شما را به خاطر آن دوست خواهند داشت.

نتیجه

موفقیت در بازاریابی اینستاگرام و ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام هدفمند با درک و جذب مخاطبان هدف شما شروع می شود و Sprout Social مجموعه ای از ابزارها را ارائه می دهد که می توانید از آنها برای کشف و جذب مخاطبان هدف خود در اینستاگرام استفاده کنید. آن را به مدت 30 روز رایگان امتحان کنید تا ببینید چگونه می تواند استراتژی شما را به سطح بعدی برساند.

مخاطبان هدف اینستاگرام چه کسانی هستند؟

مخاطب هدف اینستاگرام به گروهی از افراد گفته می شود که می خواهید با تلاش های بازاریابی اینستاگرام خود به آنها دسترسی پیدا کنید. این گروه دارای ویژگی های مشترک خاصی است که آنها را به هم پیوند می دهد و آنها را به برند شما مرتبط می کند. این ویژگی می تواند هر چیزی از جمعیت شناسی گرفته تا علایق و ارزش ها باشد.

مخاطبان هدف افرادی هستند که برای آنها محتوا تولید می کنید و کمپین ایجاد می کنید و صدای برند، پیام‌ها و لحن خود را با آنها تطبیق می‌دهید.

منظور از نظرسنجی اینستاگرام چیست؟

نظرسنجی های اینستاگرام یک ویژگی تعاملی است که به شما امکان می دهد در استوری خود سوال بپرسید و مردم را وادار کنید تا حداکثر به چهار پاسخ رای دهند. نظر سنجی ها به شکل استیکرهایی هستند که می توانید آنها را به استوری خود اضافه کنید. استیکر نظرسنجی اینستاگرام به شما امکان می دهد یک سوال را به همراه 2-4 پاسخ یا گزینه برای دنبال کنندگان خود اضافه کنید. می توانید درصد پاسخ ها را برای هر گزینه مشاهده کنید و حتی نتایج را در استوری های خود به اشتراک بگذارید.  

مشارکت اینفلوئنسر به چه صورتی است؟

از آنها بخواهید محصول یا خدمات شما را بررسی کنند
آنها را وادار کنید تا محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند
برای اجرای یک مسابقه هدیه با آنها شریک شوید
از آنها بخواهید حساب رسانه های اجتماعی شما را برای مدت زمان مشخصی تصاحب کنند
آنها را وادار کنید تا نام تجاری یا محصول شما را به طور هوشمندانه ای در معرض دید مخاطبان قرار دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *