فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام به معنای ایجاد و پخش محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام است که بدون پرداخت هزینه ای برای رشد و توسعه ی کسب و کار صورت می گیرد. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

تقویت یک پست موجود و ایجاد یک تبلیغ جدید در Meta Ads Manager دو روش برای شروع کمپین تبلیغات اینستاگرام و فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام است. درست است که می‌توان آن را مستقیماً از برنامه اینستاگرام انجام داد و فقط به چند کلیک نیاز دارد، اما گزینه‌های شخصی‌سازی موجود در مدیر تبلیغات اینستاگرام را ارائه نمی‌دهد.

ما این 2 تکنیک را در زیر به شما نشان خواهیم داد.

روش 1: استفاده از Instagram Boost

تبلیغ یکی از محتوایی که قبلاً پست کرده اید، ساده ترین روش برای شروع تبلیغات در اینستاگرام است. این با ویژگی “Boost Post” در متا قابل مقایسه است.

تبلیغ یک پست در داخل برنامه یک راه سریع و ساده برای افزایش موفقیت آن است و در صورتی که از نظر تعامل عملکرد خوبی داشته باشد، برای فالوورهای جدید اینستاگرام قابل مشاهده است.

برای انجام این کار، به یک اکانت تجاری در اینستاگرام نیاز دارید. همچنین، باید اکانت اینستاگرام خود را به یک صفحه تجاری متا متصل کنید، در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • پست خود را تقویت کنید: تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی پستی که می خواهید به عنوان تبلیغ از آن استفاده کنید، روی “تقویت پست” کلیک کنید.
  • هدف خود را انتخاب کنید: شما سه گزینه خواهید داشت: بازدیدهای بیشتر از نمایه، بازدیدهای بیشتر از وب سایت و پیام های بیشتر.
  • مخاطب خود را تعریف کنید: شما می توانید تصمیم بگیرید که اینستاگرام به طور خودکار مخاطبان شما را انتخاب کند (بر اساس داده های فالوور). در غیر این صورت، می توانید انتخاب های هدف خود را به صورت دستی وارد کنید تا مخاطبان خود را ایجاد کنید. در صورت تمایل، می توانید تصمیم بگیرید که پست تقویت شده را نیز در فیس بوک اجرا کنید.
  • بودجه و زمان تبلیغات رامشخص کنید: بودجه روزانه خود و تعداد روزهایی را که می خواهید تبلیغات اجرا شود را انتخاب کنید. شما می توانید تعداد خاصی از روز را تنظیم کنید یا اجازه دهید به طور نامحدود ادامه یابد تا زمانی که به طور فعال آن را قطع کنید.

هنگامی که آماده شدید، یک بار دیگر تبلیغ خود را بررسی کنید و روی «تقویت پست» کلیک کنید. در حال حاضر، فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام شما تمام شده است! متا آگهی شما را بررسی و تایید خواهد کرد.

روش 2: استفاده از مدیر تبلیغات اینستاگرام

از Meta Ads Manager برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید تا بیشترین استفاده را از هدف گذاری تبلیغات اینستاگرام ببرید. اگرچه کمی کار بیشتری را شامل می شود، اما در این آموزش، به جزئیات بیشتری در مورد آن خواهیم پرداخت.

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام
فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

مرحله 1: یک کمپین جدید اینستاگرام ایجاد کنید

برای شروع به مدیر تبلیغات بروید و روی «ایجاد آگهی» کلیک کنید.

مرحله 2: هدف خود را انتخاب کنید

به «ایجاد آگهی» بروید و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که تبلیغ جدید خود را به یک کمپین در حال انجام بپیوندید یا یک کمپین کاملاً جدید راه‌اندازی کنید. ابتدا باید در مورد هدف کمپین خود تصمیم بگیرید تا بتوانید آن را راه اندازی کنید.

هدفی را انتخاب کنید که با ترجیحات شما مطابقت دارد، سپس روی «ادامه» کلیک کنید.

مرحله 3: کمپین خود را نامگذاری کنید

پس از انتخاب هدف از شما خواسته می شود که درباره کمپین خود توضیح دهید. برای اینکه ردیابی کمپین های خود را آسان تر کنید، بر اساس هدف کمپین نام خاصی به آن بدهید.

مرحله 4: بودجه خود را انتخاب کرده و برنامه ریزی کنید

برای تبلیغات پولی وقتی تصمیم گرفتید که می‌خواهید تبلیغاتتان چگونه باشد، با اسکرول کردن به پایین، «زمان و مدت» را انتخاب کنید. در اینجا می توانید بودجه و مدت زمان کمپین خود را مشخص کنید.

شما بر اساس بودجه خود دو انتخاب خواهید داشت:

  • تنظیم بودجه هزینه روزانه برای تبلیغات همیشه مفید است.
  • حداکثر محدودیت هزینه را برای کل کمپین خود تعیین کنید. این برای تبلیغات با تاریخ پایان مشخص مفید است.

هنگام ایجاد تغییرات در این تنظیمات، می‌توانید ماژول‌های «مخاطبان» و «نتایج روزانه تخمینی» را در ستون سمت راست مشاهده کنید، که به شما کمک می‌کند تأثیر مورد انتظار بودجه خود را تعیین کنید.

مرحله 5: مکان های تبلیغاتی اینستاگرام خود را انتخاب کنید

در این مرحله فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام شما می‌توانید مکان‌هایی را که تبلیغات شما در آن‌ها نمایش داده می‌شود را در «بخش قرارگیری‌ها» انتخاب کنید. شما 3 امکان برای انتشار دارید:

  • اینستاگرام
  • فیس بوک
  • پیام رسان

توصیه می کنیم اگر در تبلیغات اینستاگرام تازه کار هستید از همه مکان های موجود استفاده کنید تا تعامل خود را افزایش دهید.

مرحله 6: تبلیغ جدید اینستاگرام خود را منتشر کنید

در نهایت، می‌توانید «اکنون تبلیغ» را انتخاب کنید. سپس، می‌توانید زمان و تاریخ شروع تبلیغ آن را در پلتفرم‌های انتخابی انتخاب کنید.

اکنون تبلیغات اینستاگرام شما مطابق با جدول زمانی اجرا می شود. برای نظارت بر اثربخشی تبلیغات خود، حتماً مرتباً آنالیتیکس اینستاگرام خود را بررسی کنید.

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام
فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

انواع تبلیغات رایج در فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

امروزه تبلیغات اینستاگرام چند گزینه تبلیغاتی را ارائه می دهد که عبارتند از:

  • تبلیغات تصویری
  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات داستانی
  • تبلیغات چرخ فلک
  • تبلیغات خرید
  • تبلیغات مجموعه
  • تبلیغات را کاوش کنید
  • تبلیغات حلقه

اهداف کمپین تبلیغات اینستاگرام:

از آنجایی که گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد، می‌توانید نوع تبلیغ ایده‌آل را متناسب با اهداف تجاری منحصر به فرد خود انتخاب کنید. علاوه بر این، تبلیغات اینستاگرام از 6 هدف کمپین پشتیبانی می کند:

  • اطلاع
  • ترافیک
  • تبدیل
  • تبلیغ اپلیکیشن
  • حراجی

بسته به سبک تبلیغاتی و هدفی که انتخاب می کنید، امکان دعوت به اقدام متفاوتی وجود دارد !

نمونه‌هایی از دکمه‌های دعوت به اقدامی که می‌توانید در اینستاگرام استفاده کنید:

«اکنون درخواست کنید»، «اکنون رزرو کنید»، «تماس با ما»، «اینجا بخرید»، «از اینجا دانلود کنید»، «اکنون تماس بگیرید»، «دریافت پیشنهاد»، “دریافت قیمت”، “بیشتر بدانید”، و غیره

شناختن انواع تبلیغات اینستاگرام به ما در فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام کمک زیادی می کند. اکنون بیایید نگاهی دقیق تر به انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام بیندازیم.

1) تبلیغات تصویری

شرکت ها می توانند از یک تصویر واحد برای تبلیغ برند، کالاها و خدمات خود از طریق تبلیغات تصویری اینستاگرام استفاده کنند.

بهترین کمپین‌ها برای تبلیغات تصویری اینستاگرام، کمپین‌هایی با محتوای بصری قوی هستند که می‌توانند در یک تصویر محصور شوند. این تصاویر را می توان با استفاده از عکاسی، طراحی یا تصویرسازی عالی تولید کرد.

متن نیز می تواند به عکس ها اضافه شود. با این حال، اینستاگرام توصیه می‌کند برای دسترسی و عملکرد بهینه، متن‌های همپوشانی را به حداقل برسانید.

2) تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام روشی فوق العاده برای ارائه کالا یا خدمات شما به شیوه ای جذاب و قابل توجه است. می‌توانید از تبلیغات ویدیویی برای نمایش ویژگی‌های خاص، نشان دادن نحوه کارکرد اقلام یا انتقال داستان‌سرایی برندتان استفاده کنید.

اگرچه تبلیغات ویدیویی درون فید می‌تواند تا 60 دقیقه طول بکشد، اما فیلم‌های کوتاه‌تر معمولاً تأثیرگذارتر هستند.

3) تبلیغات داستانی

تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه برای اینستاگرام در بین استوری های کاربران نمایش داده می شود.

تقریباً همه کاربران اینستاگرام هر روز استوری را تماشا می‌کنند و این باعث می‌شود که این ویژگی به یکی از ویژگی‌های محبوب این برنامه تبدیل شود و در فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام از این گزینه استفاده ی زیادی می شود. از آنجایی که تبلیغات استوری کل صفحه موبایل را پر می کند و بسیار فراگیرتر از تبلیغات درون فید است، تعامل با آنها اغلب بیشتر است.

بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام با استوری های معمولی ترکیب می شود و به عنوان تبلیغات متمایز نمی شود. شرکت‌ها می‌توانند از ویژگی‌های عادی استوری‌های اینستاگرام، از جمله فیلترها، متن، فایل‌های GIF و استیکرهای تعاملی، هنگام ایجاد تبلیغات استوری استفاده کنند.

بنابراین، فیلم ها، چرخ فلک ها و تصاویر ثابت همگی می توانند در تبلیغات استوری استفاده شوند. در پایین داستان، یک پیوند تند کشیدن به بالا وجود دارد که به دعوت برای اقدام انتخابی منتهی می‌شود.

4) تبلیغات چرخ فلک

در تبلیغات چرخ فلک اینستاگرام، یک دکمه تماس برای اقدام وجود دارد که بینندگان را مستقیماً به وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌برد، آنها می‌توانند در فید و همچنین در استوری‌های اینستاگرام ظاهر شوند.

علاوه بر این، تبلیغات چرخ فلک برای موارد زیر مفید است:

  • نمایش گروهی از محصولات مرتبط
  • یک داستان گسترده در مورد برند خود به اشتراک بگذارید.
  • حداکثر ده عکس یا فیلم را به طور همزمان نشان دهید.

فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام
فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

5) تبلیغات خرید

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران اینستاگرام به صورت هفتگی از این پلتفرم خرید می کنند، قابل درک است که چرا اینستاگرام طی دو تا سه سال گذشته ابزارهای تجارت الکترونیک خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. تبلیغات خرید یکی از انواع تبلیغات اینستاگرام است که در فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد.

به لطف جدیدترین قابلیت خرید این پلتفرم (محدود به مشاغلی که Instagram Checkout فعال دارند) کاربران اکنون می توانند بدون خروج از اینستاگرام چیزهایی را مشاهده و خریداری کنند.

با استفاده از تبلیغات خرید، کاربران بلافاصله به صفحه توضیحات محصول در برنامه اینستاگرام هدایت می شوند.

6) تبلیغات مجموعه

تبلیغات مجموعه اینستاگرام ترکیبی از تبلیغات خرید و تبلیغات چرخ فلکی است. تبلیغات مجموعه ها اقلام را مستقیماً از کاتالوگ محصولات فروشنده به نمایش می گذارد.

تبلیغات مجموعه برای مشاغل تجارت الکترونیک ایده آل هستند زیرا به مشتریان اجازه می دهند اقلام را مستقیماً از خود آگهی خریداری کنند.

7) تبلیغات را کاوش کنید

صفحه کاوش برنامه اینستاگرام جایی است که کاربران مطالب و حساب‌های جدیدی را پیدا می‌کنند که بر اساس عادات استفاده از اینستاگرام آن‌ها سفارشی‌سازی شده‌اند و حاوی مواردی است که به آن تبلیغات کاوش می‌گویند.

تبلیغات کاوش به شرکت‌ها امکان می‌دهد با محتوایی که در حال حاضر داغ و پرطرفدار است نمایش داده شوند، زیرا محتوای برگه‌های کاوش کاربران همیشه در حال تغییر است.

تصاویر و ویدیوها همچنین می توانند به عنوان یک تبلیغ کاوش استفاده شوند، به این معنی که می توانید از دارایی های موجود در تبلیغات اینستاگرام برای ایجاد کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.

8) تبلیغات حلقه ها

تبلیغات مختلف بین حلقه ها نمایش داده می شود و می تواند تا 60 ثانیه طول بکشد. آنها مشخصاتی مشابه تبلیغات استوری (فیلم های تمام صفحه عمودی) دارند و برای ترکیب موثر با حلقه های ارگانیک، باید صدا یا ملودی داشته باشند.

علاوه بر این، علامت “Sponsored” در کنار نام حساب در هر تبلیغات Reels اینستاگرام ظاهر می شود. کاربران همچنین ممکن است تبلیغات Reels شما را «لایک»، «اشتراک‌گذاری»، «نظر» و «ذخیره» کنند.

اکنون که با انواع تبلیغات مورد استفاده در فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام آشنا شدیم، در ادامه می خواهیم نکات آن را بررسی کنیم.

چرا باید در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

تکنیک‌های تعامل رسانه‌های اجتماعی ارگانیک ممکن است مقرون‌به‌صرفه به نظر برسند، اما به شدت به آزمون و خطا متکی هستند و تنها زمانی مؤثر هستند که با الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی که دائما در حال تکامل هستند، رقابت کنند.

به همین دلیل، تمرکز بر یک استراتژی رسانه اجتماعی که هر دو روش رایگان و پولی را ترکیب می کند، بسیار مهم است. شما با این کار به بهترین های هر دو روش دست می یابید. از طریق پست های اینستاگرام خود، شما فعالانه با فالوورهای خود در تعامل هستید و با استفاده از تبلیغات، ممکن است با مخاطبان بیشتری که ممکن است هنوز با کسب و کار شما آشنا نباشند ارتباط برقرار کنید.

تبلیغات اینستاگرام روشی فوق العاده برای نمایش محصولات شماست زیرا یک رسانه بصری است. علاوه بر این، می توانید با اجرای مستقیم خرید اینستاگرام در تبلیغات خود، مشتری شدن کاربران اینستاگرام را از همیشه ساده تر کنید.

نکات فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام

اکنون، شما تمام اطلاعات لازم برای راه اندازی تبلیغات اینستاگرام را دارید. مرحله بعدی، طراحی عناصر بصری قدرتمند برای کمپین های تجاری شماست.

در اینجا چند نکته برای ایجاد تبلیغات چشم نواز برای اینستاگرام آورده شده است.

1. ایجاد تبلیغات سازگار با دستگاه های تلفن همراه

بسیار مهم است که محتوای خود را برای مشاهده تلفن همراه به جای دسکتاپ بسازید، زیرا بیش از 4.08 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی از طریق دستگاه های تلفن همراه بازدید می کنند.

در اینجا چیزی است که باید برای ایجاد تبلیغات تلفن همراه در نظر داشته باشید :

  • مطمئن شوید که محتوای ویدیویی را در قالب عمودی ضبط می‌کنید، زیرا این کار برش را نسبت به فرمت افقی آسان‌تر می‌کند.
  • مقدار متن در تبلیغات خود را محدود کنید.
  • اگر از متن استفاده می کنید، اندازه ای را انتخاب کنید که در دستگاه های تلفن همراه به راحتی قابل مشاهده باشد.
  • برای جلب توجه سریع بینندگان، انیمیشن ها و تصاویر متحرک را به ویدیوها اضافه کنید.
  • ویدیوهای کوتاه (15 ثانیه یا کمتر) بسازید.

2. تمرکز خود را بر برندسازی و پیام رسانی حفظ کنید

بسیار مهم است که تبلیغات خود را با ایده اصلی شروع کنید و برند خود را در 3 ثانیه اول معرفی کنید! میانگین فاصله توجه به همین اندازه کوتاه است، به خصوص که بینندگان باید اطلاعات زیادی را در رسانه های اجتماعی پردازش کنند.

3. صدا را برای بینندگان خود لذت بخش کنید

این نکته مهم ترین نکته فرآیند تبلیغات رایگان اینستاگرام است. بر اساس داده های اخیر، اکثر مردم بدون صدا به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. برای راضی نگه داشتن تعداد کمی از کاربران اینستاگرام که صدا را روشن می کنند، بسیار مهم است که تبلیغات خود را با صدایی لذت بخش بسازید و از سازگاری آن برای مصرف صدای خاموش نیز مطمئن شوید.

در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد:

  • بدون موسیقی، داستان خود را بگویید و با استفاده از عناصر گرافیکی صریح حرف اصلی خود را منتقل کنید.
  • هر صدای صوتی یا نوشتاری باید شامل زیرنویس باشد.
  • پیام اصلی خود را با استفاده از پوشش متنی در غیاب صدا ارائه دهید.

4. آزمایش و تکرار آنچه که کار می کند

اینستاگرام توصیه می کند ترکیبی از سبک های خلاقانه مختلف ایجاد کنید که مکمل یکدیگر برای جلب توجه و تشویق علاقه هستند. می توانید از موارد زیر ایده بگیرید:

  • دارایی های مختصری که به سرعت و به طور موثر مقدمات کمپین را بیان می کند.
  • منابعی که به مخاطبان علاقه‌مند اجازه می‌دهد در پرس و جو و تعامل ساده شرکت کنند.
  • مطالب همه جانبه ای که به کاربران اجازه می دهد تا عمیقاً در مفهوم کمپین شما تحقیق کنند.

5. از قالب های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید

با گزینه‌های بسیار زیاد تبلیغات اینستاگرام در دسترس، می‌توانید ترکیب‌های مختلفی از تصاویر و پیام‌ها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک برای بازار هدف شما جذاب‌تر است. به عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی خود، از جمله تبلیغات ویدیویی، تبلیغات داستانی، پست های چرخ فلک، مجموعه ها، پست های قابل خرید و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

با خلاقیت خود نیز مبتکر شوید! چرا سعی نمی کنید از تبلیغات میم، گرافیک های اصلی یا GIF های متحرک برای انتشار پیام خود استفاده کنید؟ به خاطر داشته باشید که تبلیغات اینستاگرام باید طراحی کلی و سبک هویت برند شما را به نمایش بگذارد.

6. از Analytics برای درک نتایج خود استفاده کنید

بهترین روش برای کشف موفقیت آمیز بودن تبلیغات اینستاگرام، ارزیابی اثربخشی آن با تجزیه و تحلیل است. این ویژگی گزارش بومی در اینستاگرام اطلاعاتی در مورد معیارهای مهم از جمله برداشت‌ها، کلیک‌ها، نرخ تعامل و بازگشت سرمایه ارائه می‌کند.

برای ردیابی اثربخشی کمپین خود در عمق بیشتر و تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد چگونگی ارتقای کمپین های تبلیغاتی آینده، می توانید از راه حل های شخص ثالث نیز استفاده کنید.

مخاطب تبلیغات اینستاگرام چگونه مشخص می شود؟

شما می توانید تصمیم بگیرید که اینستاگرام به طور خودکار مخاطبان شما را انتخاب کند (بر اساس داده های فالوور). در غیر این صورت، می توانید انتخاب های هدف خود را به صورت دستی وارد کنید تا مخاطبان خود را ایجاد کنید. در صورت تمایل، می توانید تصمیم بگیرید که پست تقویت شده را نیز در فیس بوک اجرا کنید.

در اینستاگرام از چه دعوت به اقدام هایی می توان استفاده کرد؟

«اکنون درخواست کنید»، «اکنون رزرو کنید»، «تماس با ما»، «اینجا بخرید»، «از اینجا دانلود کنید»، «اکنون تماس بگیرید»، «دریافت پیشنهاد»، “دریافت قیمت”، “بیشتر بدانید”

برای تبلیغات تلفن همراه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مطمئن شوید که محتوای ویدیویی را در قالب عمودی ضبط می‌کنید، زیرا این کار برش را نسبت به فرمت افقی آسان‌تر می‌کند.
مقدار متن در تبلیغات خود را محدود کنید.
اگر از متن استفاده می کنید، اندازه ای را انتخاب کنید که در دستگاه های تلفن همراه به راحتی قابل مشاهده باشد.
برای جلب توجه سریع بینندگان، انیمیشن ها و تصاویر متحرک را به ویدیوها اضافه کنید.
ویدیوهای کوتاه (15 ثانیه یا کمتر) بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *