اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه یکی از پلتفرم های محبوب تبلیغاتی است. شما با استفاده از روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام می توانید بدون هزینه های بالا به گروه بزرگی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید و برند خود را تبلیغ کنید. در ادامه اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، یک پلتفرم رسانه اجتماعی پیشرو است. اینستاگرام به یک جامعه آنلاین بزرگ و متنوع با پتانسیل بازاریابی نامحدود تبدیل شده است. تبلیغات رایگان در اینستاگرام به شما امکان می دهد تا به صورت هوشمندانه و با استفاده از روش های مختلف محتوای خود را به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام این است که شما می توانید با استفاده از هشتگ های مناسب، پست های خود را به دسته بندی های مرتبط تعلق دهید تا به افرادی که علاقه مند به همین دسته هستند نمایش داده شوید. همچنین با بهینه سازی بیوگرافی خود و قرار دادن لینک های مرتبط، می توانید تبلیغ برند خود را در بیوگرافی خو ارائه دهید.

اینستاگرام با نرخ تعامل 4.21% پادشاه رسانه های اجتماعی است. با توجه به اینکه فیس بوک و توییتر در مجموع به ندرت به نرخ تعامل 0.10 می رسند، این رقم بسیار بزرگی است.

دلیل اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

در اینجا به دلیل اهمیت تبلیغات در اینستاگرام می پردازیم:

  • بیش از 1 میلیارد کاربر در اینستاگرام وجود دارد و جامعه آن همچنان در حال رشد است.
  • اینستاگرام و فیسبوک به هم متصل هستند. بنابراین هدف قرار دادن مخاطبان خود بر اساس داده های فیس بوک آسان تر است. تمام کارهای بودجه بندی و برنامه ریزی، راه اندازی و ایجاد تبلیغات از طریق فیس بوک انجام می شود. پس نیازی نیست از صفر شروع کنید و در مورد اینستاگرام بیاموزید، زمانی که قبلاً از پلتفرم فیس بوک برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کرده اید.
  • تبلیغات اینستاگرام غیر مزاحم هستند و کمتر مخاطب هدف شما را آزار می دهند.
  • نرخ تعامل در اینستاگرام بالاتر از نرخ تعامل در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری است.
  • اینستاگرام موفقیت کمپین شما را بر اساس آگاهی، دسترسی و یادآوری به جای تعداد فالوور، لایک یا کامنت می سنجد.
  • اکثر مردم از تلفن های هوشمند خود برای خواندن اخبار، معاشرت در فیس بوک یا ارسال داستان های خود و به روز رسانی جدول زمانی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. اکثر گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های رده بالایی هستند که می‌توانند عکس‌هایی بگیرند تا فوراً در اینستاگرام پست شوند. همه می توانند یک عکاس آماتور باشند. اینستاگرام بهترین کانال برای این نوع رسانه است و به همین دلیل است که اکثر کاربران موبایل دارای اکانت اینستاگرام هستند.
  • از نظر بازگشت سرمایه و هزینه، بازاریابی اینستاگرام بهترین نتایج را به همراه دارد. نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی آنلاین موثر تر است و زمان‌ کمتری را برای موفقیت نیاز دارد.
اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام
اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

چگونه کسب و کار کوچک خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

هنگام راه اندازی کمپین اینستاگرام چندین گزینه وجود دارد. اما شما باید از همان ابتدا بدانید که دقیقاً چه می خواهید و هدف شما چیست.

شما باید انتخاب کنید که کدام نوع کمپین برای کسب و کار شما بهترین است. اصولاً 2 روش تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد، روش رایگان و البته ویژگی تبلیغات پولی.

1. بازاریابی رایگان

مطمئنم اکثر افرادی که این مقاله را می خوانند قبلاً اینستاگرام را آزمایش کرده و از آن استفاده کرده اند. اگر از قبل یک حساب شخصی دارید، باید یک حساب کاربری جدید برای کسب و کار کوچک خود راه اندازی کنید.

اگر در حال فروش محصولات هستید، می توانید اینستاگرام و فیس بوک را ادغام کنید و فوراً به فروش به دنبال کنندگان خود ادامه دهید.

در حالی که ممکن است بازاریابی پولی نیز در نظر گرفته شود، اما تعامل با اینفلوئنسرهای برتر اینستاگرام را برای همکاری و همچنین یک گزینه اضافی در اینجا فراموش نکنید.

2. بازاریابی پولی

علی رغم اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام باید گفت که سودآورترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام روش پولی است. اگر قبلاً کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ کرده اید، از قبل می دانید که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید.

درست است که بازاریابی پولی بسیار سودآور است اما نباید فراموش کنید که بازاریابی رایگان و تبلیغات رایگان اینستاگرام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه انواع تبلیغاتی که می توانید در اینستاگرام ارسال کنید و البته اینکه چگونه می توانید از آنها بهره مند شوید، آورده شده است.

چند نوع اصلی تبلیغات اینستاگرام

چند نوع اصلی از تبلیغات اینستاگرام برای شروع یک کمپین آنلاین وجود دارد:

1. تبلیغات عکس اینستاگرام

شما می توانید یک داستان بگویید یا محصولات خود را به صورت آنلاین از طریق تصاویر جذاب بصری تبلیغ کنید. کسب و کار کوچک یا نام تجاری خود را برای مخاطبان گسترده ای بازاریابی کنید یا فقط مشتریان محلی از منطقه جغرافیایی یا شهر خود را هدف قرار دهید.

2. تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

تبلیغات ویدیویی تا 60 ثانیه ایجاد کنید و آنها را با مخاطبان هدف خود به اشتراک بگذارید. این روزها زمان بسیار محدود است و من ویدیوهای کوتاه تر را توصیه می کنم. آنها حداکثر توجه و پاسخ مورد انتظار مشتریان بالقوه و فعلی شما را جلب خواهند کرد.

در حالی که تبلیغات عکس بهترین انتخاب شما در مواجهه با اینستاگرام است، ویدیوها اگر کوتاه باشند و پتانسیل ویروسی شدن را داشته باشند می توانند موثر باشند.

3. تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام

این نوع تبلیغات باعث می‌شود که کاربران اینستاگرام برای دیدن تصاویر اضافی و فراخوانی برای اقدام در وب‌سایت رسمی شما، انگشت خود را بکشند تا درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. از بسیاری جهات، کمپین تبلیغاتی چرخ و فلک شبیه کمپین بازاریابی محتوا است زیرا اطلاعات ارزشمندی را به کاربران ارائه می دهد.

هدف اصلی این است که وقتی توانستید توجه آنها را جلب کنید، مشتریان بالقوه خود را به بازدید از وب سایت خود ببرید.

اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام
اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

4. تبلیغات استوری اینستاگرام

با بیش از 250 میلیون کاربر روزانه، این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما است.

در تبلیغات استوری اینستاگرام کاربران باید انگشت خود را بکشند یا روی دکمه پیوند کلیک کنند تا به پیوند دعوت به اقدام شما دسترسی پیدا کنند. انتخاب جایی که به آن پیوند می دهید به ماهیت و اهداف کمپین تبلیغاتی شما بستگی دارد. آیا می خواهید کاربران پس از نمایش محصولات شما خریدی انجام دهند؟ آیا دوست دارید آنها یک موزیک ویدیو ببینند یا فرمی را پر کنند؟

اکنون می توانید اهداف بازاریابی خود را با CTAهای خود در اینستاگرام تنظیم کنید که این موضوع بر اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام می افزاید. اینستاگرام در حال حاضر هفت هدف بازاریابی را به تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد می‌کند تا از بین آنها انتخاب کنند. این شامل:

  • آگاهی از نام تجاری: با یافتن افرادی که احتمالاً به محصولات شما علاقه مند هستند، آگاهی از برند خود را افزایش دهید
  • دسترسی: تبلیغ خود را به حداکثر تعداد افراد نشان دهید.
  • بازدیدهای ویدیو: افراد را وادار کنید محتوای ویدیوی شما را مشاهده کنند
  • تبدیل: انجام اقدامات ارزشمند مانند خرید یا ثبت نام در برنامه یا وب سایت شما
  • نصب برنامه: افراد را وادار کنید برنامه شما را با پیوند مستقیم به فروشگاه برنامه نصب کنند
  • نسل پیشرو: فروش را افزایش دهید هدایت و جمع آوری آدرس های ایمیل و شماره تلفن از طریق فرم های ثبت نام
  • ترافیک: افزایش تعداد افرادی که وب سایت شما را مشاهده می کنند

در حالی که تبلیغات استوری اینستاگرام می‌توانند از همان گزینه‌های هدف‌گیری مخاطب مانند هر تبلیغی که از طریق مدیر تبلیغات فیس‌بوک ارائه می‌شود استفاده کنند، هدف‌گیری مجدد برای اینستاگرام آنقدر که می‌توانست قوی نیست. استوری‌های اینستاگرام هنوز یک مکان مستقل برای دارایی نیست. هدف گذاری مجدد اینستاگرام شامل افرادی می شود که با پست های فید و استوری های شما به صورت ترکیبی تعامل داشته اند.

نکته دیگر این است که توجه داشته باشید که فقط زمانی می توانید داستانی را که قبلا منتشر کرده اید به تبلیغ تبدیل کنید که ابتدا آن را دانلود کنید. چالش این است که داستان های ارگانیک پس از 24 ساعت از بین می روند، بنابراین ایده خوبی است که داستان های کلیدی را به عنوان هایلایت ذخیره کنید. سپس می توانید داستان را به صورت یک فایل ویدیویی جداگانه دانلود کرده و برای کار روی آن آپلود کنید. به یاد داشته باشید، دانلود به عنوان یک تصویر پردازش می‌شود، بنابراین محتوای برچسب‌گذاری شده و سایر عملکردها دیگر کار نمی‌کنند و لینک‌ها فعال نمی‌شوند.

مزایای تبلیغات رایگان اینستاگرام

با توجه به اینکه کسب و کارهای بیشتری برای ارتباط با مشتریان به اینستاگرام روی می آورند، بسیاری متوجه می شوند که این پلتفرم مکانی عالی برای تبلیغ محصولات است. اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه برای افزایش بازدهی خود هستید، با توجه به مزایا و اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام، این پلتفرم می تواند مکان خوبی برای شروع باشد.

به طور خاص، تبلیغات اینستاگرام یک راه عالی برای کسب و کارهایی است که بودجه کمی دارند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرند و فروش را افزایش دهند. تبلیغات رایگان در اینستاگرام به شما امکان می دد تا با هزینه کمتر، برند خود را به گروه بزرگ تری از مخاطبان معرفی کنید و بازاریابی هدفمند تری را انجام دهید. در اینجا چند مزیت برتر در مورد اینکه چرا باید تبلیغات خود را در اینستاگرام اجرا کنید، آورده شده است.

1. پایگاه کاربر بسیار زیاد

شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد، اما اینستاگرام یکی از محبوب ترین آنهاست. ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد و هر سال بیش از هزار پست اینستاگرام در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود.

وقتی در پلتفرمی تبلیغ می‌کنید که پایگاه کاربر زیادی دارد، کسب‌وکار شما می‌تواند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند. این به این دلیل است که تعداد زیادی کاربر فعال در آن پلتفرم وجود دارد و از آنجایی که مردم زمان زیادی را صرف آن می کنند، احتمال اینکه تبلیغات شما را ببینند زیاد است.

پایگاه کاربر بسیار زیاد یکی از مزایا و اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام است. شما با تعداد زیادی از کاربران که روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند، به احتمال زیاد بتوانید بازار هدف خود را در برنامه پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما لوازم آرایش می‌فروشید، به احتمال زیاد مخاطبان هدف شما در گروه سنی 18 تا 40 سال زنان هستند. خب، چه چیزی می دانید؟ در مجموع بیش از 27 درصد از کاربران اینستاگرام را زنان 18 تا 40 ساله تشکیل می دهند!

اما اگر افراد علاقه مند به تجارت و فارکس را هدف قرار دهید چه؟ مخاطبان هدف شما اکثراً مردانی هستند که ریسک گریز نیستند، عموماً در سنین 18 تا 40 سال. اینستاگرام نیز چنین چیزی را دارد! در حال حاضر بیش از 34 درصد از کاربران اینستاگرام از گروه جمعیتی 18 تا 34 مرد و 8 درصد از گروه مردان 35 تا 44 هستند.

توجه داشته باشید که اینها کاربران بسیار فعالی هستند.

اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام
اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام

2. مخاطب خاص

همانطور که قبلا ذکر شد، هدف قرار دادن یک مخاطب ایده آل یکی از سخت ترین چالش هایی است که امروزه بازاریابان با آن روبرو هستند. اما با تبلیغات اینستاگرام، یافتن بازار مورد نظر شما هرگز آسان نبوده است.

اینستاگرام یک پلت فرم عالی برای تبلیغات محصولات است زیرا به بازاریابان اجازه می دهد تا جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهند. به عبارت دیگر، تبلیغات اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که به طور خاص افرادی را هدف قرار دهید که بهترین پتانسیل را برای تعامل با آنچه شما ارائه می دهید، دارند.

به عنوان مثال، اگر به دنبال هدف قرار دادن افرادی هستید که به تجارت و فارکس علاقه مند هستند، می توانید به سادگی علاقه “Trading Finance” را انتخاب کنید و سپس اینستاگرام تبلیغات کسب و کار شما را فقط به افرادی نشان می دهد که این علاقه را در پروفایل خود انتخاب کرده اند.

سایر گزینه های هدف شامل مکان، جنسیت، سن، رفتار خرید و موارد دیگر است! هنگامی که تلاش‌های تبلیغاتی شما شروع به کار کرد، می‌توانید مطمئن باشید که تبدیل‌هایی با بالاترین پتانسیل دریافت خواهید کرد.

هیچ نوع تبلیغات دیگری به شما اجازه نمی دهد که مخاطبان خود را مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی بیش از حد هدف قرار دهید.

3. تطبیق پذیری

تطبیق پذیری یکی دیگر از مزایا و اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام است. تبلیغات اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را می دهد که خیلی سریع و آسان تبلیغات را ایجاد کنند. از آنجایی که هیچ ویژگی پیچیده ای برای استفاده وجود ندارد، می توانید یک تبلیغ را فقط در چند دقیقه بدون داشتن هیچ گونه پیش زمینه فنی طراحی کنید. این بدان معناست که حتی اگر کسب‌وکار شما به طراحان گرافیک حرفه‌ای دسترسی نداشته باشد، همچنان می‌توانید کمپین‌های موفقی را با آپلود تصاویر یا ویدیوها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید.

و اگر می خواهید تبلیغ خود را حرفه ای جلوه دهید، همیشه می توانید از پلتفرم های ویرایش رایگان استفاده کنید.

کسب و کارها حتی می توانند تبلیغات خود را تغییر دهند تا حتی سودآورتر شوند. این را می توان در صفحه مدیر تبلیغات انجام داد، جایی که می توانید به تمام عملکردهایی که برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی خود نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

4. امتیاز قیمت

یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از تبلیغات اینستاگرام این است که آنها در هدایت ترافیک به وب سایت ها با کسری از هزینه بسیار موثر هستند. در تبلیغات اینستاگرام هر دلاری که در تبلیغات اینستاگرام خرج می کنید بسیار فراتر از زمانی است که در جای دیگری تبلیغ می کردید.

علاوه بر این، هزینه های تبلیغات در خود اینستاگرام مقرون به صرفه تر است، به این معنا که شما حتی به هزاران دلار برای پرداخت به شرکت های تبلیغاتی و یا کمپین های بازاریابی نیاز ندارید. با اینستاگرام، می توانید تبلیغات را با حداقل 1 دلار در روز اجرا کنید.

البته، هزینه بستگی به آنچه می خواهید به دست آورید. به عنوان مثال، اگر تبلیغاتی را می خواهید که برای لایک، تعامل پست، بازدید از ویدیو و کلیک هزینه شود، باید حداقل 5 دلار در روز اختصاص دهید.

با این حال، این هزینه ها به اندازه سایر روش های تبلیغاتی دور از دسترس نیستند. اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه برای افزایش محبوبیت خود هستید، تبلیغات اینستاگرام راهی برای آن است.

5. معیارها و رشد پایدار

هنگام استفاده از تبلیغات اینستاگرام، کسب و کارها این فرصت را دارند که نتایج خود را به راحتی پیگیری کنند. اینستاگرام با استفاده از پیکسل‌های ردیابی، تجزیه و تحلیل‌ها را اجرا می‌کند که سپس به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد ببینند چه تعداد از مردم آگهی‌شان را دیده‌اند و سپس به وب‌سایت یا صفحه محصول خود کلیک کرده‌اند. همه اینها در پس‌زمینه انجام می‌شوند و توسط پلتفرم رسانه‌های اجتماعی از طریق Instagram Insights (که فقط برای سازندگان و حساب‌های تجاری در دسترس است) ارائه می‌شوند.

با Instagram Insights که یکی از ویژگی‌های داخلی آن است، کسب‌وکارها می‌توانند به راحتی بفهمند که در نتیجه اجرای یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام چقدر درآمد داشته‌اند. همچنین می توانید از مدیر تبلیغات فیس بوک خود برای مشاهده تحلیل های عمیق تر استفاده کنید.

نتیجه

اینستاگرام قطعا یک پلتفرم رسانه اجتماعی پیشرو است. با ادامه رشد و جذب کاربران بیشتر، متا (مالک اینستاگرام) نیز به دنبال راه‌های جدیدی برای کمک به بازاریابان برای به حداکثر رساندن تلاش و به حداقل رساندن هزینه‌های خود است.

کسب و کارها همچنان به اینستاگرام هجوم می آورند و این نشان می دهد که پتانسیل تبلیغات در این پلتفرم همچنان در حال افزایش است. مزایای و اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام بسیار زیاد است و کسب و کارها علاقه مند هستند که در حال حاضر در حالی که فرمت های تبلیغاتی جدید در حال عرضه هستند، از این پلت فرم برای ارتباط با مشتریان بیشتری استفاده کنند.

سودآور ترین تبلیغات اینستاگرام چیست؟

علی رغم اهمیت تبلیغات رایگان اینستاگرام باید گفت که سودآورترین روش برای تبلیغات در اینستاگرام روش پولی است. اگر قبلاً کسب و کار خود را در فیس بوک تبلیغ کرده اید، از قبل می دانید که چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنید.

انواع اصلی تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

تبلیغات عکس اینستاگرام
تبلیغات ویدیویی اینستاگرام
تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام
تبلیغات استوری اینستاگرام

منظور از تطبیق پذیری تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را می دهد که خیلی سریع و آسان تبلیغات را ایجاد کنند. از آنجایی که هیچ ویژگی پیچیده ای برای استفاده وجود ندارد، می توانید یک تبلیغ را فقط در چند دقیقه بدون داشتن هیچ گونه پیش زمینه فنی طراحی کنید. این بدان معناست که حتی اگر کسب‌وکار شما به طراحان گرافیک حرفه‌ای دسترسی نداشته باشد، همچنان می‌توانید کمپین‌های موفقی را با آپلود تصاویر یا ویدیوها در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *