دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

معمولاً وقتی صحبت از تبلیغات رسانه های اجتماعی به میان می آید، افراد اعتبار کمتری به تبلیغات اینستاگرام می دهند. تبلیغات فیس بوک در بین تبلیغ کنندگان محبوبیت بیشتری دارد. با این حال، عملکرد تبلیغات و دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام و نتایج حاصل از آن در سال های اخیر واقعاً بهبود یافته است.

هدف دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

تنها هدف تبلیغات در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دستیابی به مخاطبان هدف به منظور به دست آوردن سرنخ برای محصولات یا خدمات شما است. امروزه برای به دست آوردن بهترین سرنخ ها و گسترش تبلیغات، مردم به این واقعیت اعتراف می کنند که تبلیغات اینستاگرام نتایج بهینه ای را در مقایسه با سایر پلتفرم ها به آنها ارائه می دهد. کاملاً پذیرفته شده است که دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام بهترین نتایج را حتی بهتر از فیس بوک، لینکدین و توییتر ایجاد می کند.

این امر باعث شده است که بسیاری از بازاریابان دیجیتال به دلیل توانایی استثنایی آن برای نمایش تصویر تبلیغاتی بهتر، ایجاد سرنخ و بهبود تعامل، به تبلیغات اینستاگرام بازگردند.

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اینستاگرامی تبلیغاتی هستند که به عنوان محتوای حمایت شده توسط صاحبان مشاغل یا کاربران حساب کاربری اینستاگرام نیز شناخته می شوند تا به کاربران هدف اینستاگرام دسترسی پیدا کنند تا تعامل، افزایش فروش محصولات یا خدمات را افزایش دهند.

انواع دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام مشابه تبلیغات فیس بوک تنظیم می شوند، در درجه اول به این دلیل که فیس بوک مالک اینستاگرام است. این بدان معناست که شما می‌توانید از همان ویژگی‌های فیسبوک بهره ببرید، در حالی که از افزایش تعامل اینستاگرام و تبلیغات بومی یکپارچه نیز بهره مند شوید.

بیایید نگاهی به انواع اصلی و دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام و نحوه ایجاد آنها برای شما بیندازیم:

  • تبلیغات عکس اینستاگرام
  • تبلیغات ویدیویی اینستاگرام
  • مجموعه اینستاگرام و تبلیغات خرید
  • تبلیغات کاوش اینستاگرام
  • تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام
  • تبلیغات استوری اینستاگرام

1. تبلیغات عکس اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. کل مفهوم آن به اشتراک گذاری تصاویر است، بنابراین اگر می خواهید به طور موثر تبلیغ کنید، باید خلاقیت با کیفیتی داشته باشید. تبلیغات عکس ابتدایی ترین راه برای انجام این کار است.

همانطور که عنوان نشان می دهد، تبلیغات عکس از یک عکس، همراه با توضیحات و یک دکمه فراخوان تشکیل شده است.

دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام
دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

2. تبلیغات ویدیویی اینستاگرام

این گزینه محبوبیت تبلیغات را افزایش می دهد، به خصوص در اینستاگرام، پلتفرمی که با در نظر گرفتن تصاویری طراحی شده است. با استفاده از ویدئو، تبلیغات اینستاگرام خود را یک گام به جلو بردارید.

ویدئو کار بهتری را در جذب مخاطبان شما انجام می دهد، با ویژگی پخش خودکار اینستا چشم آنها را جلب می کند و تنها با یک نگاه آنها را به برند شما معرفی می کند.

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام قابلیت‌های مشابهی با تبلیغات عکس دارند، اما اگر توانایی‌های خلاقانه برای تولید آن‌ها را داشته باشید، می‌توانند کار بهتری را برای جلب توجه انجام دهند.

این نوع تبلیغات بینش واضح تری نسبت به محصولات ارائه می دهد، زمانی که یک ویدیو دارای توضیحات صوتی و دستورالعمل هایی در مورد نحوه عملکرد محصول یا خدمات، محل مشاهده آن، نحوه تماس با مالک و غیره است.

هنگامی که ویدیوی اینستاگرام برای اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد، کاربران بلافاصله از آن استفاده کردند و تنها در عرض 24 ساعت بیش از 5 میلیون ویدیو را در شبکه آپلود کردند. از آن زمان این هیجان متوقف نشده است.

اینستاگرام به وضوح ارزش ویدیو را برای بازاریابان نیز می بیند. آنها فرمت ها و ویژگی های تبلیغاتی خیره کننده تری را ارائه کرده اند. به عنوان مثال، تبلیغات استوری‌های اینستاگرام در طول زمان قابلیت‌های جدید بسیار خوبی پیدا کرده‌اند، از برچسب‌های قابل خرید گرفته تا تبلیغات چرخ و فلک تعاملی.

3. مجموعه اینستاگرام و تبلیغات خرید

اگرچه آنها به ویژه برای شرکت های تجارت الکترونیکی با تصمیم گیری سریع مفید هستند، اما همچنین آنها برای کسانی که در صنایع صنعتی و تجاری با قطعات خاص برای فروش هستند به همان اندازه موثر هستند.

این‌ دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام، تبلیغات بسیار قدرتمندی هستند و همانطور که گفتم، می‌توانم آن‌ها را در خارج از صنایع سنتی تجارت الکترونیک به خوبی ببینم.

عملکرد تبلیغات خرید تقریباً شبیه تبلیغات مجموعه است. وقتی روی تصویر یک آگهی خرید ضربه می‌زنید، پیوندی ظاهر می‌شود که شما را به صفحه‌ای می‌برد که می‌توانید آن کالا را خریداری کنید. این فقط یک راه عالی دیگر برای ارائه یک تجربه بی‌نظیر به بینندگان با حذف هرگونه مانع بین زمانی است که تصمیم می‌گیرند چیزی بخرند و اقدام واقعی خرید.

4. تبلیغات کاوش اینستاگرام

تبلیغات کاوش اینستاگرام مانند سایر تبلیغات اینستاگرام کار می کنند، اما در بخش کاوش پلتفرم نمایش داده می شوند و مهم ترین دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام است. شما باید در Ads Manager نشان دهید که می‌خواهید تبلیغات شما در اینجا نمایش داده شود، اگر در شناسایی مخاطبان هدف خود عالی هستید یا به دنبال راه‌هایی برای افزایش آگاهی از برند خود هستید، این گزینه خوب است.

این تبلیغات در شبکه کاوش که ظاهر می‌شود نشان داده نمی‌شوند، اما در عوض، پس از کلیک کردن کاربر بر روی پستی که برایش جالب است، نشان داده می‌شوند. همانطور که آنها برای محتوای مشابه بیشتر به پایین می روند، تبلیغ شما ظاهر می شود.

چند نکته برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام:

به دلیل اهمیت بالای این دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام در ادامه نکاتی را برای شما آورده ایم. این نکات را دنبال کنید تا در کمترین زمان ممکن در صفحه کاوش افراد ظاهر شوید!

1. بازار هدف خود را بشناسید

مخاطبان شما از قبل شما را دنبال می کنند. بنابراین برای ورود به صفحه کاوش اینستاگرام، باید مخاطبان خود را بشناسید تا یک قدم جلوتر بروید. با اطلاعات جمعیتی اینستاگرام خود آشنا شوید، مخاطبان هدفی را که می‌خواهید در کاوش به دست آورید شناسایی کنید و بدانید که این کاربران بیشتر با چه محتوایی تعامل دارند.

فید Explore حساب کسب و کار شما مکان خوبی برای شروع است. در پست‌ها، دسته‌ها و فیدهای تخصصی بررسی کنید و تاکتیک‌هایی را که ممکن است بتوانید از آنها تقلید کنید، یادداشت کنید.

برخی از سوالاتی که ممکن است در طول این تمرین بپرسید عبارتند از:

  • به نظر می رسد چه لحنی بیشتر در بین مخاطبان طنین انداز است؟
  • آیا سبک بصری وجود دارد که بهترین عملکرد را داشته باشد؟
  • چه نوع محتوایی (حلقه ها، چرخ فلک ها، پست های ثابت) بیشترین تعامل را به دست می آورد؟
  • چه نوع عنوانی بیشترین پاسخ را به دنبال دارد؟
دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام
دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام
2. محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

با درک بهتری از محتوایی که بازار هدف شما جذاب می‌بیند، مقداری تعامل اینستاگرامی خودتان را تحریک کنید. تحقیقات مخاطبان خود را در استراتژی محتوای رسانه اجتماعی برند خود اعمال کنید.

ویدیوها در بخش تعامل، به‌طور خودکار در برگه «کاوش» پخش می‌شوند و اغلب دارایی‌های واقعی بیشتری در فید به آنها داده می‌شود.

همچنان تصاویری با برچسب های محصول، فرمت های چرخ فلک یا فقط تصاویر خیره کننده نیز می توانند جذاب باشند. قدرت زیرنویس‌های جذاب را نیز نادیده نگیرید.

بهترین شیوه ها را برای هر قالب دنبال کنید. تصاویری با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید، بینندگان را زودتر جذب کنید و چیزهای ارزشمندی از داستان سرایی عالی گرفته تا جوایز وفاداری ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، تعامل فراتر از لایک و کامنت است. بنابراین سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند و یا ذخیره کنند.

3. با فرمت های جدید آزمایش کنید

ببینید، بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام می‌خواهد در Reels موفق شود. دلیلی وجود دارد که Reels هم در فید Explore و هم در برگه اختصاصی خود ظاهر می شود.

کشف شدن در برگه حلقه ها می تواند به معنای کشف شدن در برگه کاوش نیز باشد. توجه کنید که ظاهراً، الگوریتم اینستاگرام ویدیوهایی را که دارای واترمارک TikTok هستند، اولویت بندی می کند.

وقتی اینستاگرام از کاربران می‌خواهد ویژگی جدیدی را کشف کنند، به کاربران اولیه با افزایش دسترسی پاداش می‌دهند.

قالب‌های مختلف، مانند حلقه ها یا چرخ فلک‌ها را آزمایش کنید تا ببینید کدام دسترسی بیشتری دارند.

فقط از خود راضی نباشید؛ پلتفرم دائماً در حال تغییر فرمت هایی است که اولویت بندی می کند.

4. یک جامعه فعال پرورش دهید

یکی از اهداف اصلی این دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام این است که افراد را به جوامع روی پلتفرم متصل کند. ایجاد جامعه در موفقیت اینستاگرام نقش اساسی دارد، بنابراین باید یک ستون کلیدی در برنامه بازاریابی شما باشد.

هرچه جامعه برند شما در اینستاگرام فعال تر باشد، احتمال اینکه اینستاگرام آن را به «مخاطبان شبیه» در صفحه کاوش کند، بیشتر می شود.

به مخاطبان خود فرصت کافی برای تعامل با حساب خود بدهید. مکالمات برند را در بخش نظرات، پیامک ها و سایر کانال های برند فعال شروع کنید و در آن شرکت کنید. انجمن خود را تشویق کنید تا اعلان‌ها را برای پست‌های شما روشن کند تا بتوانند زودتر با هم ارتباط برقرار کنند.

5. زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند پست کنید

الگوریتم اینستاگرام به موقع بودن (معروف به تازگی) را در اولویت قرار می دهد، به این معنی که اگر پست شما کاملاً جدید باشد، به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما نشان داده می شود. به دست آوردن تعامل بالا با فالوورهای خود اولین قدم برای به دست آوردن جایگاه در صفحه کاوش است.

نکته حرفه ای : اگر مخاطبان شما آنلاین هستند در حالی که شما آنلاین نیستید، برنامه زمان بندی اینستاگرام بهترین گزینه برای شماست.

5. تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام

اکنون، اینستاگرام به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد از پست‌های چند تصویری به عنوان تبلیغات چرخ و فلک استفاده کنند.

هر کس آنها را کمی متفاوت انجام می دهد، اما نکته مثبت این است که شما می توانید جنبه های بیشتری از محصول، خدمات یا نام تجاری خود را تنها در یک تبلیغ نشان دهید. این یک راه عالی برای افزایش آگاهی از برند شما یا نشان دادن تطبیق پذیری محصول شما است.

دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام
دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام

تبلیغات چرخ و فلک که به دلیل فرمت قابل کشیدن خود شناخته می شوند، اغلب در اینستاگرام و فیس بوک در فیدها و استوری ها دیده می شوند و از آنجایی که آنها می توانند چندین تصویر یا محصول را در یک مکان به نمایش بگذارند، طبیعتاً تعاملی تر از یک تبلیغ تک تصویری هستند که به راحتی می توان از آن گذشت.

اما راه‌های خاصی برای استفاده از تبلیغات چرخ و فلک برای تشویق تعامل بیشتر، افزایش تعامل و نمایش پیشنهادات برند شما وجود دارد.

تبلیغات چرخ و فلک نوعی فرمت تبلیغاتی است که به شما امکان می دهد چندین تصویر یا ویدیو را در یک تبلیغ قابل کشیدن به اشتراک بگذارید. آنها را “چرخ و فلک” می نامند زیرا این تبلیغات دارای اثر چرخشی هستند، شبیه به دستگاه چرخ فلک.

تقریباً در هر پلتفرم اجتماعی، از فیس بوک گرفته تا توییتر و حتی لینکدین، می توانید تبلیغات چرخ فلکی ایجاد کنید.

در Ads Manager، می‌توانید تبلیغات چرخ و فلکی برای اکثر مکان‌های تبلیغاتی ایجاد کنید، از جمله:

  • فید فیس بوک
  • بازار فیسبوک
  • فید اینستاگرام
  • استوری های اینستاگرام

تبلیغات چرخ و فلک می تواند شامل حداکثر 10 تصویر یا ویدیو باشد. هر تصویر یا اسلاید ویدیویی که به آن کارت نیز گفته می‌شود، می‌تواند عنوان، توضیحات، پیوند و دکمه تماس برای اقدام خاص خود را داشته باشد که به تبلیغات چرخ فلک شما فرصت‌های متعددی برای تبدیل افراد می‌دهد.

چرا باید از تبلیغات چرخ و فلک استفاده کنید؟

تبلیغات چرخ و فلک در دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام، نه تنها از نظر بصری جذاب تر و تعاملی تر هستند، بلکه ثابت شده است که عملکرد بهتری نسبت به تبلیغات تک تصویری دارند.

هنگامی که فیس بوک برای اولین بار فرمت چرخ فلک را معرفی کرد، تبلیغات چرخ و فلک 30 تا 50 درصد هزینه کمتر برای هر تبدیل و 20 تا 30 درصد هزینه کمتر به ازای هر کلیک نسبت به تبلیغات تک تصویری داشتند.

در اینستاگرام نیز تبلیغات چرخ و فلک به همان اندازه موثر هستند. یک مطالعه موردی نشان داد که استفاده از فرمت تبلیغات چرخ و فلک در استوری اینستاگرام باعث افزایش 61 درصدی نرخ کلیک (CTR) و 32 درصد هزینه به ازای هر کلیک (CPC) کمتر در مقایسه با سایر انواع تبلیغات شد.

6. تبلیغات استوری اینستاگرام

300 میلیون کاربر اینستاگرام هر روز استوری اینستاگرام را مشاهده می کنند، این به این معنی است که افراد زیادی هستند که تبلیغ استوری شما را می بینند.

بهترین روش های تبلیغات استوری اینستاگرام

در اینجا، بیایید به چند روش برتر در هنگام طراحی تبلیغات استوری اینستاگرام خود بپردازیم. 

1. به سرعت توجه کنید.

توجه افراد هنگام مطالعه استوری ها به شدت محدود می شود، به خصوص که محتوا قبل از ناپدید شدن برای همیشه دارای محدودیت زمانی 24 ساعته است.

به همین دلیل، باید مطمئن شوید که مستقیماً به نقطه اصلی می‌رسید و توجه بیننده را از همان فریم اول جلب می‌کنید. برخلاف سایر اشکال محتوا، تعلیق معمولاً در اینجا مؤثر نیست، به خصوص که تصاویر نمی توانند از پنج ثانیه فراتر بروند و ویدیوها دارای محدودیت هستند. شما باید بیننده را مستقیماً به پیامی که می‌خواهید ارسال کنید بفرستید.

2. حرکت را در تبلیغ خود بگنجانید.

فیس بوک گزارش می دهد که “تبلیغاتی که از حرکت استفاده می کنند عملکرد بهتری دارند .” حرکت توجه بینندگان را به خود جلب می کند و می تواند به شما کمک کند داستانی را سریعتر از آنچه می توانید با یک تصویر ایستا بیان کنید، بیان کنید. حتی اگر از انیمیشن استفاده می کنید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید حرکت را برای ایجاد محتوای جذاب تر اضافه کنید.

3. مطمئن شوید که از صدا در تبلیغات خود استفاده می کنید.

60 درصد داستان‌ها با صدا روشن مشاهده می‌شوند، بنابراین باید مطمئن شوید که از صدا در تبلیغات خود برای ارائه ارزش بهینه به مخاطبان خود استفاده می‌کنید. در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید از موسیقی، جلوه‌های صوتی یا صداگذاری برای جلب توجه بینندگان به روشی جدید استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام نوع صدا در تبلیغ شما بهتر عمل می کند، تست A/B را امتحان کنید تا نتیجه بگیرید که مخاطب شما چه چیزی را ترجیح می دهد.

4. ابتدا تبلیغ خود را برای Stories ایجاد کنید.

کپی کردن و چسباندن تبلیغاتی که قبلاً برای فید خبری فیسبوک یا اینستاگرام ایجاد کرده‌اید می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما می‌تواند تجربه‌ای کمتر از ایده‌آل را برای کسانی که تبلیغ شما را در استوری اینستاگرام مشاهده می‌کنند، داشته باشد. علاوه بر این، می‌خواهید با ویژگی‌های منحصر به فرد Stories بازی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما تا حد امکان مؤثر است.

5. از فراخوان خود عاقلانه استفاده کنید.

با توجه به اهمیت این دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام بسیار مهم است که از آن به بهترین و موثرترین شکل ممکن استفاده کنید. در نهایت، اگر یک فراخوان واضح را که می‌خواهید بینندگان دنبال کنند، وارد نکنید، تبلیغ استوری اینستاگرام شما مؤثر نخواهد بود. ممکن است از زبانی مانند «بیشتر بیاموزید»، «اکنون خرید کنید»، یا «تند کشیدن به بالا» استفاده کنید تا بینندگان را تشویق کنید تا بسته به هدفتان اقدام کنند؛ برای مثال، اگر هدف شما آگاهی از برند است، «بیشتر بدانید» به سادگی به بینندگان می‌گوید می خواهید به آنها در مورد پیشنهادات برند خود آموزش دهید، که CTA بسیار متفاوت از “اکنون خرید کنید”.

6. متنی را برای تاکید بر پیام کلیدی وارد کنید.

گنجاندن متن بهترین روش برای دسترسی به طور کلی است، زیرا به بینندگان کم شنوا کمک می کند پیام تبلیغ شما را متوجه شوند. علاوه بر این، نوشتار می‌تواند به تأکید بر نکات کلیدی شما کمک کند.

هدف تبلیغات در پلتفرم رسانه اجتماعی چیست؟

تنها هدف تبلیغات در هر پلتفرم رسانه اجتماعی دستیابی به مخاطبان هدف به منظور به دست آوردن سرنخ برای محصولات یا خدمات شما است. امروزه برای به دست آوردن بهترین سرنخ ها و گسترش تبلیغات، مردم به این واقعیت اعتراف می کنند که تبلیغات اینستاگرام نتایج بهینه ای را در مقایسه با سایر پلتفرم ها به آنها ارائه می دهد. کاملاً پذیرفته شده است که دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام بهترین نتایج را حتی بهتر از فیس بوک، لینکدین و توییتر ایجاد می کند.

مهم ترین دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

مهم ترین دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام تبلیغات کاوش است. این تبلیغات در شبکه کاوش که ظاهر می‌شود نشان داده نمی‌شوند، اما در عوض، پس از کلیک کردن کاربر بر روی پستی که برایش جالب است، نشان داده می‌شوند. همانطور که آنها برای محتوای مشابه بیشتر به پایین می روند، تبلیغ شما ظاهر می شود.

برای موثر بودن تبلیغات استوری اینستاگرام چه کاری باید انجام داد؟

با توجه به اهمیت این دسته بندی تبلیغات رایگان اینستاگرام بسیار مهم است که از آن به بهترین و موثرترین شکل ممکن استفاده کنید. در نهایت، اگر یک فراخوان واضح را که می‌خواهید بینندگان دنبال کنند، وارد نکنید، تبلیغ استوری اینستاگرام شما مؤثر نخواهد بود. ممکن است از زبانی مانند «بیشتر بیاموزید»، «اکنون خرید کنید»، یا «تند کشیدن به بالا» استفاده کنید تا بینندگان را تشویق کنید تا بسته به هدفتان اقدام کنند؛ برای مثال، اگر هدف شما آگاهی از برند است، «بیشتر بدانید» به سادگی به بینندگان می‌گوید می خواهید به آنها در مورد پیشنهادات برند خود آموزش دهید، که CTA بسیار متفاوت از “اکنون خرید کنید”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *