تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

تبلیغات در اینستاگرام در حال حاضر یک موضوع بزرگ است. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم سعی می کنند یاد بگیرند که چگونه تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشند.

راهنمای ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

اینستاگرام با بیش از 1 میلیارد  کاربر فعال ماهانه، پیشروترین شبکه اجتماعی محتوای بصری است که فرصت فوق العاده ای را برای بازاریابان دیجیتال فراهم می کند تا از مخاطبان هدف خود استفاده کنند و بتوانند تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشند.

اگر قبلاً فرصت‌های بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام خود را به پایان رسانده‌اید یا می‌خواهید یک کانال بازاریابی جدید را امتحان کنید، اما واقعاً نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا یک راهنمای گام به گام سریع برای تبلیغات در اینستاگرام آورده شده است.

چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اکثر فروشگاه‌های آنلاین برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران، به شدت به تصاویر محصولات با کیفیت بالا متکی هستند.

تبلیغات اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که کنترل کنید تبلیغات شما کجا نمایش داده شود و چه کسی آنها را ببیند. در مقایسه با مشارکت های پولی، تبلیغات شما از حساب شخصی شما منتشر می شود. شما فقط باید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید برای تبلیغات هزینه کنید، افرادی را که روی آنها کلیک می کنند به کجا بفرستید و به چه کسانی دسترسی داشته باشند. 

مزایای استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای تجارت شما عبارتند از:

  • پلت فرم آسان برای استفاده
  • قیمت گذاری مقیاس پذیر
  • گزارش‌دهی قوی که به شما کمک می کند دائما در حال بهبود باشید.

یکی از برجسته ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، امکان دسترسی به هزاران کاربر درگیر با توجه به تجربه وبگردی آنهاست. تبلیغات اینستاگرام تقریباً مشابه پست های معمولی به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران این پلتفرم است. انجمن بازاریابی موبایلی دریافته است که کاربران تمایل دارند 40 درصد زمان بیشتری را نسبت به تبلیغات نمایشی سنتی صرف تعامل با تبلیغات بومی کنند. این یک آمار چشمگیر برای کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری در کانال های تبلیغاتی جدید هستند.

انواع تبلیغات اینستاگرام

برای اینکه تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشید باید با انواع تبلیغات اینستاگرام آشنا باشید. در اینجا چند نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که می توانید برای کمپین های خود از آنها استفاده کنید:

  • تبلیغات ویدیویی
  • تبلیغات عکس
  • تبلیغات چرخ و فلک
  • تبلیغات داستانی
  • تبلیغات مجموعه
تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید
تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

1. تبلیغات ویدیویی

ویدیوهای اینستاگرام می‌توانند 60 ثانیه طول بکشند و فیلم در قالب مربع یا افقی گرفته شود. این به شما آزادی عمل بسیار بیشتری برای معرفی و تبلیغ کسب و کارتان نسبت به محدودیت 15 ثانیه ای قبلی می دهد.

بزرگترین دلیل برای استفاده از ویدئو در تبلیغات یک کسب و کار، تعامل است. کاربران به ویدیوها پاسخ مثبت و فعالی می دهند و از این رو شاخص های عملکرد تبلیغات نیز رشد می کنند. این نیز یک عامل مثبت برای رشد مشترک ارگانیک است. وظیفه شما این است که دائماً محتوای عالی تولید و ایجاد کنید که چیزهای جالب زیادی را در مورد شرکت شما نشان دهد و افکار عمومی را شکل دهد.

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام راهی عالی برای نمایش یک شرکت، محصول یا خدمات به مخاطبان هدف شماست. علاوه بر این، با کمک یک ویدیو، می توانید به راحتی تمام مزایا و روش استفاده از محصول را به هم مرتبط کنید و نحوه عملکرد آن را نشان دهید. از ویدئو در فعالیت های تبلیغاتی خود استفاده کنید و سطح وفاداری را افزایش دهید.

2. تبلیغات عکس

یک آگهی عکس حاوی یک تصویر واحد در قالب مربع یا افقی است. درست است که با استفاده از عکس می توانید تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشید اما باید توجه کنید که اینها از نظر دارایی های بصری ساده ترین هستند، زیرا شما فقط به یک تصویر نیاز دارید.

3. تبلیغات چرخ فلک

تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام، نمایش اسلایدهایی با فرمت تبلیغاتی هستند که به اینستاگرامرها اجازه می دهد تا در یک پست، تصاویر یا ویدیوهای متعدد را اسلاید کنند. تبلیغات چرخ و فلک اینستاگرام همچنین به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تماس‌های قابل کلیک را اضافه کنند، متن را برای هر تصویر تغییر دهند و به صفحات مختلف وب پیوند دهند. آنها برای هر صنعتی که تصاویر زیبایی دارد و به دنبال نشان دادن زوایای مختلف یا چندین محصول مرتبط در یک تبلیغ است، مناسب هستند. اینها می تواند شامل 2 تا 10 ویدیو و یا تصویر باشد که افراد می توانند با کشیدن انگشت روی آن ها ببینند.

4. تبلیغات داستانی

شما می‌توانید با استفاده از ویدیوها یا تصاویر در استوری‌های اینستا تبلیغ کنید.

تبلیغات داستانی اینستاگرام در استوری های اینستاگرام وجود دارد که در بالای فید خبری شما وجود دارد. طبیعتاً استوری‌های اینستاگرام نیز تمام صفحه و عمودی هستند، بنابراین وقتی آنها را تماشا می‌کنید، تنها چیزی که در دستگاه تلفن همراه خود می‌بینید خود محتوا است. زمانی که یک داستان به پایان می رسد یا اینکه شما به صورت دستی از آن عبور می کنید، داستان بعدی شروع می شود. به این ترتیب، هنگامی که در فرمت قرار گرفتید، دسترسی به جریان مداوم محتوای تمام صفحه بسیار آسان است.

5. تبلیغات مجموعه

تبلیغات مجموعه مانند تبلیغات ویدیویی عمل می کند و به صورت ویدیو در فید کاربر ظاهر می شود. با این حال، آنها با استفاده از یک سری تصاویر ثابت که مانند یک نمایش اسلاید ویدیویی پخش می شوند، ایجاد می شوند. می توانید صدا و متن را به تبلیغات مجموعه اینستاگرام خود اضافه کنید.

چگونه تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشیم؟

برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام، باید یک صفحه فیس بوک شرکت داشته باشید و تمام بودجه بندی، زمان بندی و ایجاد آن از طریق مدیر تبلیغات فیس بوک انجام می شود.

اما بیایید گام به گام به آن نگاه کنیم.

برای موفقیت در اینستاگرام و ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید به 5 چیز نیاز دارید.

  • برند و محصولات: اینستاگرام برای برندها و محصولات متمایز کار می کند که می توانند چشم مرورگر را به خود جلب کنند.
  • تصویری: همانطور که قبلا ذکر شد، تصاویر با کیفیت بالا عامل محرک موفقیت تبلیغات شما خواهد بود. قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام، مطمئن شوید که چیزهای جذابی برای نشان دادن دارید.
  • صفحه فیس بوک: برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام، باید یک صفحه تجاری فیس بوک راه اندازی کنید که نمی توان از آن فرار کرد
  • صفحه فرود: این همه ترافیک را به کجا هدایت می کنید؟ یک صفحه فرود آماده داشته باشید تا بهترین استفاده را از آن دکمه تماس به اقدام ببرید. اگر صفحه اصلی شما برای تبدیل بهینه شده باشد نیز کار می کند.
  • اکانت اینستاگرام: حتی اگر تبلیغاتی نداشته باشید، همچنان می‌توانید در اینستاگرام تبلیغاتی اجرا کنید، اما برای درک بهتر این پلتفرم و حال و هوای آن، ایده خوبی است که قبل از ریختن پول در آن، آن را بررسی کنید.

خوب، حالا ما آماده ایم.

1. انتخاب ابزار مناسب

چند ابزار مختلف فیس بوک وجود دارد که می توانید از آنها برای تنظیم تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید (Facebook Marketing، Power Editor، Ads Manager). اما به دلایل ساده، ما Ads Manager که محبوب ترین است و باید به راحتی نیازهای شما را برآورده کند، توصیه می کنیم. اولین قدم این است که به سادگی یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید.

تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید
تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

2. انتخاب هدف

برای ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید مانند هر کمپین موفق تبلیغاتی دیگری، تعیین آنچه می خواهید به دست آورید بسیار مهم است. اگر برای اولین بار است که تبلیغات اینستاگرام را امتحان می کنید، توصیه من این است که یک هدف ساده مانند ترافیک (معروف به ارسال افراد به وب سایت خود) انتخاب کنید.

اگرچه ممکن است وسوسه شوید مستقیماً به تولید سرنخ بپرید، به خاطر داشته باشید که روند تنظیم چنین تبلیغاتی کمی طولانی تر و پیچیده تر است.

همه اهداف موجود در لیست با تبلیغات اینستاگرام کار نمی کنند. اگر کمپین شما در فیس بوک و اینستاگرام اجرا می شود، می توانید هر یک از اهداف پیشنهادی را انتخاب کنید. با این حال، اگر فقط کاربران اینستاگرام را هدف قرار می دهد، باید از لیست زیر انتخاب کنید:

  • ترافیک
  • آگاهی از برند
  • نصب برنامه
  • بازدیدهای ویدیویی
  • تبدیل ها
  • تولید سرنخ
  • پیام ها
  • ترافیک فروشگاه
  • فروش کاتالوگ

من به حرف خودم پایبند هستم و “ترافیک” را توصیه می کنم.

پس از انتخاب هدف، باید به طور خودکار ارتقا پیدا کنید تا کمپین خود را نامگذاری کنید. مطمئن شوید که ویژگی‌هایی مانند تاریخ، پیشنهاد و محتوا را درج کنید تا شناسایی کمپین‌ها در آینده آسان‌تر شود.

3. انتخاب مخاطب

اگر تازه شروع به یادگیری نحوه تبلیغات در اینستاگرام کرده اید، انتخاب مخاطب مناسب ممکن است پیچیده باشد. در حال حاضر زیاد نگران این موضوع نباشید زیرا با تمرین می توانید در آن ماهر شوید. مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که چه نوع مخاطبی با هدفی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید هماهنگی بیشتری دارد.

اگر با «ترافیک» رفتید، از شخصیت خریدار استاندارد خود برای تعریف مخاطب استفاده کنید. چه کسی می تواند مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات شما باشد؟ از طرف دیگر، می توانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید تا تبلیغ را به گروه خاصی از افراد نشان دهید.

شما چهار راه مختلف برای تعریف یک مخاطب سفارشی دارید.

  • می‌توانید فایلی با اطلاعات مشتری ( نام، نام خانوادگی، ایمیل، شماره تلفن، پستی/کدپستی، کشور، سال تولد، جنسیت، سن و غیره) آپلود کنید و یک مخاطب سفارشی در فیس‌بوک ایجاد کنید که با همان معیارها مطابقت داشته باشد.
  • با قرار دادن یک قطعه جاوا اسکریپت برای وب سایت خود، می توانید لیستی از افرادی که قبلاً از سایت یا صفحات خاصی بازدید کرده اند و در گذشته اقدامی انجام داده اند ایجاد کنید و آنها را در اینستاگرام هدف قرار دهید.
  • اگر برنامه‌ای دارید، می‌توانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید تا به افرادی دسترسی پیدا کنید که اقدامات خاصی را در برنامه شما انجام می‌دهند، مانند رسیدن به سطح خاصی از بازی، اضافه کردن موارد به سبد خرید یا رتبه‌بندی برنامه شما.
  • می توانید از داده هایی که در فالوورهای فیس بوک خود دارید برای ایجاد یک مخاطب سفارشی برای اینستاگرام استفاده کنید.

اگر اطلاعات جمعیتی، علایق یا رفتارهای مشتری ایده‌آل خود را بشناسید، هدف‌گیری تفصیلی گزینه خوبی است.

وقتی این مرحله را کامل کردید، حتما مخاطب را ذخیره کنید تا دفعه بعد مجبور نباشید همان فرآیند را طی کنید و به راحتی بتوانید نحوه واکنش مخاطبان مختلف به تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید خود را نظارت کنید.

4. انتخاب محل تبلیغات

مرحله بعدی جایی است که می توانید مکان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. به سادگی تیک تمام کادرها به جز «اینستاگرام» را بردارید و به پایین اسکرول کنید.

5. تنظیم بودجه و برنامه

این یکی خیلی ساده است. برای تبلیغات پولی اینستاگرام باید تعیین کنید چقدر می خواهید خرج کنید؟ دو گزینه موجود عبارتند از بودجه روزانه و بودجه عمر. تفاوت در چیست؟

بودجه روزانه میانگینی است که هر روز از دوره تبلیغات خود را صرف می کنید. بودجه مادام العمر حداکثری است که در طول مدت زمانی که تبلیغ شما برای اجرا تنظیم شده است، خرج می کنید.

در مرحله بعد با انتخاب یکی از دو گزینه زمان بندی را مشخص کنید. مگر اینکه ایده بسیار روشنی داشته باشید که در چه روزها و ساعت هایی تبلیغ شما بهترین عملکرد را دارد، گزینه «اجرای آگهی من به طور مداوم از امروز» را انتخاب کنید.

بعدی در لیست تنظیم بهینه سازی برای تبلیغ شما است. در منوی کشویی «بهینه سازی برای تحویل آگهی» چند گزینه مختلف به شما داده می شود. در اینجا منظور آنها این است:

  • کلیک روی لینک: تبلیغات برای کلیک روی لینک بهینه شده اند تا افراد مناسب را با کمترین هزینه به وب سایت شما بیاورند.
  • برداشت ها: تبلیغات برای کلیک ها بهینه سازی نشده اند، اما تا آنجا که ممکن است به مردم تحویل داده می شوند. اگر تا به حال چندین بار در طول روز متوجه یک تبلیغ مشابه در فید خود شده اید، این همان تبلیغ است.
  • دسترسی منحصر به فرد روزانه: تبلیغ شما یک بار در روز به مردم نشان داده می شود.
  • بازدید از صفحه فرود: تبلیغات شما به کسانی که به احتمال زیاد روی پیوند تبلیغ شما کلیک کرده و وب سایت شما را بارگذاری می کنند، تحویل داده می شود.

گزینه پیشنهادی تعیین می کند که تبلیغ شما چقدر به طور موثر ارائه می شود. حقیقت نسبتاً ساده است. اگر برای کلیک‌های پیوند ارزش زیادی قائل هستید، می‌توانید به‌صورت دستی قیمتی را تعیین کنید که آماده پرداخت برای هر کلیک پیوند هستید و سعی کنید از سایر تبلیغاتی که برای جلب توجه مخاطبان مشابه رقابت می‌کنند، پیشی بگیرید. اگر سرنخی ندارید، گزینه Automatic را انتخاب کنید و آن را به الگوریتم فیس بوک بسپارید تا بیشترین کلیک را با کمترین قیمت داشته باشید.

تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید
تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید

6. انتخاب فرمت مناسب

بالاخره داریم به هیجان انگیزترین قسمت ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید می رسیم! وقت آن است که مناسب ترین قالب را برای تبلیغ خود انتخاب کنید.

هدفی که برای این کمپین تبلیغاتی تعیین می کنید باید عامل اصلی تعیین کننده قالب تبلیغ باشد.

7. تنظیم صفحه فیس بوک و پیوندها

تقریباً به پایان رسیده ایم. صفحه فیس بوک و حساب اینستاگرام خود را وصل کنید.

سپس به سادگی مراحل را دنبال کنید و محتوای آگهی خود را وارد کنید. چند نکته ساده که باید در نظر داشته باشید:

  • متن: 125 کاراکتر توصیه شده است. برای دیدن هر چیزی بعد از 125 کاراکتر، کاربران باید با کلیک روی “بیشتر” تبلیغ را گسترش دهند.
  • URL وب سایت: این نشانی اینترنتی صفحه ای است که شما در آن تمام ترافیک را هدایت می کنید. اطمینان حاصل کنید که URL شما به درستی با پارامترهای UTM منحصر به فرد برچسب گذاری شده است تا بتوانید نحوه عملکرد تبلیغ را ردیابی کنید.
  • CTA: فراخوان برای اقدام شما باید مستقیماً به محتوایی که ارائه می‌دهید مرتبط باشد. اگر هدف این است که مردم از وب سایت شما بازدید کنند، احتمالاً “بیشتر بیاموزید” مناسب ترین گزینه است. اگر محصول خاصی را تبلیغ می‌کنید، ارزش آن را دارد که چیزی کمی سریع تر را آزمایش کنید مانند «اکنون خرید کنید».

با کلیک بر روی «مرور سفارش» و سپس ضربه زدن به «سفارش دادن»، به کمپین خود نگاهی داشته باشید!

8. پیگیری عملکرد شما

هنگامی که تبلیغ شما راه اندازی شد، به یاد داشته باشید که تمام معیارها را زیر نظر داشته باشید و عملکرد آن را دنبال کنید. می‌توانید دوباره به آگهی بازگردید و تبلیغ را هم تغییر دهید؛ اگر تصویر ضعیف بود، یک کپی جدید یا یک فراخوان دیگر را امتحان کنید.

برای مشاهده داشبورد کامل با داده‌های در دسترس، کل مبلغ صرف شده و هزینه هر کلیک به مدیر تبلیغات خود بروید. در گوشه سمت راست بالا، دکمه ای را می بینید که می گوید “Columns: Performance”. اگر روی آن کلیک کنید، یک منوی کشویی با لیست گسترده ای از گزینه ها باز می شود. می‌توانید گزارش خود را سفارشی کنید تا بینشی در مورد همه چیز از تعداد کلیک‌ها گرفته تا لایک‌های صفحه به دست آورید.

نتیجه

امیدواریم اکنون درک بهتری از نحوه ایجاد تبلیغات رایگان اینستاگرام پربازدید داشته باشید. برای درک گزینه های موجود و ایجاد کمپین های خود وقت بگذارید. به زودی، خواهید دید که چگونه بازاریابی اینستاگرام می تواند مشتریان هدفمندی را ارائه دهد که فروش شما را افزایش دهد.

به طور خلاصه، در اینجا 8 مرحله برای ایجاد اولین تبلیغ اینستاگرام شما آورده شده است:

  • مدیر تبلیغات فیس بوک را باز کنید
  • هدف خود را انتخاب کنید
  • مخاطب هدف خود را انتخاب کنید
  • “اینستاگرام” را به عنوان مکان انتخاب کنید
  • بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید
  • یک قالب تبلیغاتی را انتخاب کنید
  • آگهی را منتشر کنید
  • عملکرد خود را پیگیری کنید
برجسته ترین مزایای تبلیغات اینستاگرام چیست؟

یکی از برجسته ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، امکان دسترسی به هزاران کاربر درگیر با توجه به تجربه وبگردی آنهاست. تبلیغات اینستاگرام تقریباً مشابه پست های معمولی به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران این پلتفرم است. انجمن بازاریابی موبایلی دریافته است که کاربران تمایل دارند 40 درصد زمان بیشتری را نسبت به تبلیغات نمایشی سنتی صرف تعامل با تبلیغات بومی کنند. این یک آمار چشمگیر برای کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری در کانال های تبلیغاتی جدید هستند.

بهترین راه برای تبلیغات چیست؟

تبلیغات ویدیویی اینستاگرام راهی عالی برای نمایش یک شرکت، محصول یا خدمات به مخاطبان هدف شماست. علاوه بر این، با کمک یک ویدیو، می توانید به راحتی تمام مزایا و روش استفاده از محصول را به هم مرتبط کنید و نحوه عملکرد آن را نشان دهید. از ویدئو در فعالیت های تبلیغاتی خود استفاده کنید و سطح وفاداری را افزایش دهید.

ابزارهای تنظیم تبلیغات اینستاگرام چیست؟

چند ابزار مختلف فیس بوک وجود دارد که می توانید از آنها برای تنظیم تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید (Facebook Marketing، Power Editor، Ads Manager). اما به دلایل ساده، ما Ads Manager که محبوب ترین است و باید به راحتی نیازهای شما را برآورده کند، توصیه می کنیم. اولین قدم این است که به سادگی یک کمپین تبلیغاتی جدید ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *