ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

Google Ads (که قبلاً به عنوان AdWords شناخته می شد) یک پلت فرم تبلیغاتی آنلاین قدرتمند و پویا است، اما تعداد کمی از کاربران حتی شروع به دستیابی به پتانسیل کامل خود در این سرویس می کنند. در این مقاله به بررسی ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل می پردازیم.

بهترین ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

گوگل هزاران بار در سال دائماً AdWords را به‌روزرسانی می‌کند، ویژگی‌های جدید اضافه می‌کند، مواردی را که کار نمی‌کنند حذف می‌کند و نحوه عملکرد ویژگی‌ها را تغییر می‌دهد. جای تعجبی نیست که بازاریاب ها نمی توانند در این پلتفرم به روز باشند و از تمامی ویژگی های آن استفاده کنند! به لطف این ماهیت دائماً در حال تغییر Google Ads، برخی از ویژگی های خیلی مهم وجود دارد که به ندرت بازاریابان از آن استفاده می کنند. با این حال، این ویژگی‌های کم استفاده می‌توانند تأثیر جدی بر عملکرد تبلیغات شما داشته باشند. برای موفقیت تبلیغات خود باید ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل را بدانید.

اگر می‌خواهید واقعاً در رقابت پیروز شوید، باید از اصول اولیه Google Ads فراتر بروید و خلاق باشید. من به جستجوی ویژگی‌هایی از Google Ads پرداختم که بیشترین پتانسیل تأثیر را دارند.

1. به صورت رایگان در Google Shopping فهرست شوید

اشتباه نکنید، Google Shopping همچنان یک کانال PPC پولی است، اما می‌توانید از ترافیک رایگان آن نیز لذت ببرید. چرا گزینه رایگان وجود دارد؟ پس از معرفی کانال خرید، گوگل اکثر وب سایت های مقایسه قیمت دیگر را از SERP خود حذف کرد.

چگونه می توان آن را برای شما کار کرد :

ابتدا باید با بهینه سازی تبلیغات خرید خود شروع کنید و متوجه شوید که چه محصولاتی بیشترین کلیک و تبدیل را دارند. پس از آن می توانید فید محصول و صفحات محصول خود را تطبیق دهید تا اطمینان حاصل کنید که روی محصولاتی که حاشیه مثبت هستند تمرکز می کنید. 

هنگامی که فید و صفحات را کوتاه کردید، می توانید به حساب Google Merchant Center خود در منوی رشد بروید و «سطوح در سراسر گوگل» را روی «ACTIVE» تنظیم کنید. این ویژگی در ابتدا فقط در ایالات متحده آمریکا و هند در دسترس بود اما در سراسر جهان در حال گسترش است.

2. از نمایشگر برداشت کنید… اما فقط برای فروش بپردازید!

فرمت‌های نمایش آن نوع تبلیغاتی نیستند که در مورد خرید آنلاین به آن فکر می‌کنید. آنها برای آگاهی از برند و تأثیرگذاری بر اهداف محبوبیت بیشتری دارند.

اما اکنون گوگل می خواهد شما را در غیر این صورت متقاعد کند. چرا؟ گوگل داده های زیادی در مورد نمایه های کاربران و اهداف آنها دارد که می توانند پیش بینی کنند که چه چیزی می خرند. گوگل کاربران را به خوبی می شناسد؛ از جستجوی جستجو، از رسانه ای که آنها مصرف می کنند (ویدئوها، صفحات AMP…)، و خریدهای گذشته خود به لطف رسیدهای دریافتی در Gmail.

به لطف این گنجینه از نقاط داده، الگوریتم مشخص می کند که کاربر چه چیز جدیدی را می خواهد و فقط زمانی که آماده خرید باشد تبلیغات مربوطه را به او نشان می دهد. احتمال تبدیل تبلیغات در این صورت بیشتر خواهد بود.

ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل
ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

اکنون می توانید هدف گذاری مبتنی بر عملکرد را در شبکه نمایش اجرا کنید. معمولاً به معنای دسترسی کمتر از CPM است، اما در حین کنترل بودجه، تبدیل‌های افزایشی دریافت خواهید کرد.

اما به یاد داشته باشید، این یک جعبه سیاه است. این الگوریتم بر اساس میزان درآمدی که برای گوگل ایجاد می کند، تصمیم می گیرد تبلیغ شما را نمایش دهد یا نه. اگر محصولات شما مخاطب پیدا کند، این یک چرخه با فضیلت است و حجم زیادی به دست خواهید آورد. در غیر این صورت، کمپین شما ممکن است به هیچ وجه بالا نرود.

3.مهم ترین ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل: جذب مشتری خوب است اما جذب مشتری جدید بهتر است!

همه تبدیل ها برابر نیستند. وقتی صحبت از کانال‌های جذب به میان می‌آید، خرید در سایت شما از یک مشتری جدید ارزش بیشتری نسبت به خرید از یک مشتری بازگشتی دارد. البته، وفاداری امری کلیدی است و شما باید مراقب مشتریان فعلی باشید. اما بازاریابی موتورهای جستجو نه اصلی‌ترین و نه مقرون به صرفه‌ترین کانال برای انجام این کار است. همزیستی بین اکتساب و وفاداری بهترین راه برای به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتری است.

هنگامی که بدانید در دراز مدت چقدر می توانید از یک کاربر انتظار داشته باشید، می توانید مبلغی را که مایلید برای یک مشتری جدید بپردازید در مقابل مشتری قدیمی تطبیق دهید.

در خرید گوگل، اکنون می توانید ارزش طول عمر را در نظر بگیرید. در تنظیمات کمپین خرید هوشمند خود، از گزینه «اکتساب مشتری جدید» استفاده کنید. در آنجا، قیمت افزایشی را که مایلید به ازای هر تبدیل برای این نوع مشتری در مقابل مشتری برگشتی بپردازید، مشخص کنید.

چگونه می توان آن را برای شما کار کرد:

مطمئن شوید که مشتریان جدید خود را ردیابی می کنید، دو راه برای انجام این کار وجود دارد و باید از هر دو استفاده کنید:

  • مطمئن شوید که حساب Google Ads و حساب Google Analytics شما متصل هستند. به این ترتیب، الگوریتم از تمام فروش های انجام شده در وب سایت شما حتی اگر از کانال دیگری باشد آگاه است.
  • برچسب های متمایز را برای مشتریان جدید و قدیمی تنظیم کنید و به پلتفرم تجارت الکترونیک یا مدیر برچسب خود اجازه دهید.

4. آفلاین شوید! چگونه تبدیل‌های آفلاین را ردیابی کنیم

در این روزها و زمان ها، به راحتی می توان فراموش کرد که بیشتر مشاغل هنوز به صورت آفلاین انجام می شود و خرید آنلاین همه چیز زندگی نیست. با این حال، ردیابی تبدیل‌های آفلاین همیشه در نظر گرفته نمی‌شود. به گفته گوگل، 30 درصد از جستجوهای تلفن همراه جستجوهای محلی هستند و سریعترین بخش در حال رشد است و 75٪ از کاربرانی که جستجوی محلی انجام می دهند در عرض 24 ساعت به فروشگاه می روند. این مقدار زیادی تبدیل به ردیابی آنلاین از دست رفته است.

نسخه جدید کمپین های محلی Google Ads فقط برای این کار در اینجا آمده است. کمپین های محلی از GPS و Wifi برای شناسایی مکان کاربر استفاده می کنند. گوگل تبلیغات مربوط به حضور تبلیغات تجاری را در اطراف مکان فعلی کاربر نمایش می دهد.

این گزینه از ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل چگونه برای شما کار می کند؟

برای موفقیت، باید یک ردیابی همه‌کانالی راه‌اندازی کنید که عناصر آفلاین را ادغام کند. از آنجا می توانید انواع مختلف تبدیل را اندازه گیری کنید. شما باید برای هر کمپین مجموعه ای از اقدامات تبدیل ایجاد کنید:

  • بازدیدهای داخل فروشگاه: گوگل به طور خودکار ترافیک ورودی از مکان کاربر را که از برنامه ها و سیستم عامل آنها گرفته شده است ردیابی می کند. شما باید تمام آدرس های نقاط فروش یا مختصات GPS خود را ثبت کنید.
  • خرید آفلاین به لطف API تبدیل آفلاین یا آپلود صفحات انبوه.
  • خرید آنلاین از طریق پیکسل ردیابی معمولی شما.

هنگامی که تبدیل‌های شما در رابط نمایش داده می‌شوند، می‌توانید در برابر هر یک از این اهداف بهینه‌سازی کنید. با حرکت بیشتر، می‌توانید پتانسیل کامل جدید هر کمپین را در برابر هر هدف بهینه کنید!

ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل
ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

5. خلاق باشید! تبلیغات گالری را در تمام شبکه ها ارسال کنید

تبلیغات گالری و تبلیغات خرید ویترینی در جستجو برای آزمایش خوب هستند! 85 درصد از پاسخ دهندگان به اطلاعات بصری بیشتر از اطلاعات متنی اهمیت می دهند.

با تبلیغات گالری، گوگل قالب تبلیغاتی جدیدی را ارائه می دهد که در شبکه جستجو ادغام شده است. از آنجایی که این قالب‌های تبلیغاتی فقط برای نمایشگرهای تلفن همراه هستند، ابعاد آنها به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تأثیر قوی‌تری نسبت به تبلیغات متنی داشته باشند. گوگل به ارائه خدمات خلاقانه شما به همان کاربر در مکان‌های جدید کمک می کند. مانند:

  • YouTube: در صفحه‌های «صفحه اصلی» که بیش از 90 درصد کاربران می‌گویند مارک‌ها و محصولات جدید را در آن کشف کرده‌اند.
  • Discovery: Google Discovery App هنگام پیمایش فید اخبار و جستجو بر اساس علاقه.
  • جیمیل: از طریق اکتشاف، حتی با وجود اینکه تبلیغات جیمیل در حال انتشار است، تبلیغات Discovery به شما این امکان را می دهد که دسترسی خود را از Gmail به سایر سطوح متعلق به گول گسترش دهید!

البته، آنها در صفحات نتیجه اصلی به عنوان تبلیغات خرید ویترین نشان داده می شوند.

6. حساب گوگل برای کسب و کار من را ایجاد کنید.

با نمایه کسب‌وکار در گوگل، می‌توانید نحوه نمایش کسب‌وکار محلی‌تان را در محصولات گوگل مانند Maps و Search مدیریت کنید. اگر کسب‌وکاری دارید که در یک مکان خاص به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد، یا در یک منطقه خدماتی مشخص به مشتریان خدمات ارائه می‌دهید، نمایه کسب‌وکار شما می‌تواند به افراد کمک کند شما را پیدا کنند. کسب و کارهای تأیید شده در گوگل دو برابر بیشتر احتمال دارد که معتبر در نظر گرفته شوند.

با نمایه کسب‌وکار، می‌توانید:

  • اطلاعات دقیق در مورد کسب و کار خود را بصورت آنلاین حفظ کنید: ساعت‌ها، وب‌سایت، شماره تلفن و مکان خود را به Google بگویید (بسته به کسب‌وکارتان، نشانی خیابان، منطقه خدماتی یا نشانگر مکان).
  • از Google Maps و Search استفاده کنید تا از حضور آنلاین خود در هر کجا که هستید به روز بمانید.
  • با مشتریان تعامل داشته باشید
  • عکس های کسب و کار خود و محصولات و خدمات آن را پست کنید.
  • جمع آوری و پاسخ به نظرات مشتریان.
  • مشتریان جدید را جذب کنید
  • نحوه نمایش آنلاین کسب و کار خود را بهبود بخشید تا مشتریان جدید بتوانند شما را پیدا کنند.
  • مشتریان را به سمت وب سایت خود راهنمایی کنید.

وقتی آماده شدید، از تبلیغات مبتنی بر مکان با کمپین های هوشمند در Google Ads استفاده کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

7. وب سایت خود را سئو کنید

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است که از محبوب ترین ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو در هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند است

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال پیدا شدن و کلیک روی آنها بیشتر می شود. در نهایت، هدف بهینه‌سازی موتور جستجو کمک به جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است که به مشتری یا مخاطبی تبدیل می‌شوند که مدام برمی‌گردد.

چرا سئو مهم است؟

سئو یک کانال بازاریابی مهم است. اول و مهمتر از همه این است که جستجوی ارگانیک 53 درصد از کل ترافیک وب سایت را ارائه می کند.

سئو نتایج واقعی کسب‌وکار را برای برندها، مشاغل و سازمان‌ها در هر اندازه به ارمغان می‌آورد.

هر زمان که مردم می خواهند به جایی بروند، کاری انجام دهند، اطلاعاتی بیابند، تحقیق کنند یا محصول و خدمتی را بخرند، مسیر خرید آنها معمولاً با جستجو آغاز می شود.

اما امروزه، جستجو به طرز باورنکردنی در قسمت های مختللف امکان پذیر است. کاربران ممکن است در موتورهای جستجوی وب سنتی (مانند گوگل، مایکروسافت بینگ)، پلتفرم‌های اجتماعی (مانند YouTube، TikTok) یا وب‌سایت‌های خرده‌فروشی (مانند آمازون) جستجو کنند.

هر سال تریلیون ها جستجو انجام می شود و جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک برای وب‌سایت‌ها است؛ همین امر باعث می‌شود که سئو در هر پلتفرمی که مردم می‌توانند برند یا کسب‌وکار شما را جستجو کنند، ضروری باشد.

معنی همه اینها این است که بهبود دید شما و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما، می تواند تاثیر مثبتی بر نتیجه شما داشته باشد.

ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل
ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل

سئو همچنین بسیار مهم است زیرا صفحات نتایج موتور جستجو (یا SERP) فوق العاده رقابتی هستند.

دلیل دیگری که سئو برای برندها و مشاغل حیاتی است این است که برخلاف سایر کانال های بازاریابی، کار سئو خوب پایدار است. وقتی یک کمپین پولی به پایان می رسد، ترافیک نیز به پایان می رسد.

سئو پایه و اساس بازاریابی جامع است و در که هر کاری که شرکت شما انجام می دهد اهمیت دارد و تمامی شرکت ها بدون در نظر گرفتن کار و حرفه ی خود باید سئوی سایت را انجام دهند.

سئو کانالی است که ترافیک مورد نیاز شما برای دستیابی به اهداف کلیدی کسب و کار (مانند تبدیل، بازدید، فروش) را هدایت می کند. همچنین باعث ایجاد اعتماد می شود. وب سایتی که رتبه خوبی داشته باشد عموماً معتبر یا قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، این عناصر کلیدی هستند که گوگل می خواهد با رتبه بندی بهتر پاداش دهد.

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات رایگان گوگل

ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل دارای مزایا و معایبی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

مزایای استفاده از تبلیغات گوگل:

  • سریعا دیده می شوید: اگر هدف شما افزایش ترافیک مرتبط به وب سایت شماست، این سریع ترین راه است. سئو یک جایگزین عالی است، اما نتایج اغلب ممکن است چندین ماه طول بکشد اما تبلیغات گوگل فوراً شروع به کار می کند.
  • شروع سریع و آسان: تا زمانی که تحقیقات خود را در مورد مشتریان بالقوه خود انجام داده باشید و از کلمات کلیدی و عبارات جستجویی که هدف قرار می دهید آگاه باشید، می توانید مستقیماً وارد آن شوید.
  • فرصت‌های قرار گرفتن در معرض باورنکردنی: اگر به شما بگوییم که می‌توانید در صفحه اصلی بزرگترین موتور جستجوی کره زمین ظاهر شوید، چه می‌کنید، برای نتایجی که فقط مربوط به شرکت شما هستند؟ و اگر کسی کلیک کند، می دانید که به محصول یا خدمات شما علاقه مند خواهد شد! همه چیز در مورد ظاهر شدن در زمان مناسب است، دقیقاً زمانی که مشتریان بالقوه شما به شما نیاز دارند. بهترین قسمت آن این است که تا زمانی که کسی روی تبلیغ شما کلیک نکند، هیچ پولی نمی پردازید! بنابراین تبلیغ و نام تجاری شما می تواند 1000 بار به صورت رایگان دیده شود (این به عنوان “Impression” شناخته می شود) و سپس شما فقط برای افرادی که واقعاً به سایت شما برخورد کرده اند پرداخت می کنید.
  • امتحان کنید، آزمایش کنید و تطبیق دهید: اگر یکی از ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل برای شما بعد از چند هفته کار نکرد، می‌توانید آن را خاموش کنید، داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و با کمپین بعدی خود سازگار شوید.
  • داده‌های شگفت‌انگیز: دنیای دیجیتال، درک دقیق دستاوردهای کمپین‌های تبلیغاتی شما را آسان‌تر از همیشه کرده است. زمان گذاشتن آگهی در روزنامه و امید به خواندن آن توسط افراد مناسب در زمان مناسب گذشته است، اکنون شما می توانید با شرایط خود تبلیغ کنید! Google Ads حجم زیادی از داده‌ها را ارائه می‌کند که می‌تواند انعطاف‌پذیری لازم را برای خرج کردن پول نقد خود در مناطق مناسب، به کارآمدترین روش‌ها، به شما بدهد.

معایب استفاده از تبلیغات گوگل:

  • بازار رقابتی: تبلیغات گوگل به دلیل مزایای زیادی که دارد رقابت در آن بسیار بالاست بنابراین مهم است که راه‌های استفاده کامل از تبلیغات گوگل را بدانید.
  • محدودیت هایی وجود دارد: وقتی صحبت از تبلیغات اجتماعی (مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره) به میان می آید، در مورد تعداد کلمات، ایموجی ها و سایر روش های نوشتن متن کاملاً آزاد هستید. با این حال، با تبلیغات گوگل، شما کاملا محدود هستید. دو عنوان 30 کاراکتری و فضای کمی بیشتر در توضیحات شما وجود دارد، در کنار یک URL نمایشی قابل تنظیم.
  • شما باید زمان خود را سرمایه گذاری کنید: راه اندازی هر تبلیغات قدیمی گوگل یک فرآیند بسیار سریع است. با این حال، راه اندازی یک کمپین موفق زمان می برد. برای ردیابی نتایج به نرم افزار نیاز دارید و اندازه گیری عملکرد می تواند کمی طولانی تر باشد. همچنین باید مطمئن شوید که دائماً به دنبال راه هایی برای بهینه سازی و بهبود تبلیغات خود هستید و روزانه حساب خود را چک می کنید. این موردی نیست که تبلیغات خود را ایجاد کنید و به تماشای نتایج بنشینید.
مهم ترین ویژگی تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

همه تبدیل ها برابر نیستند. وقتی صحبت از کانال‌های جذب به میان می‌آید، خرید در سایت شما از یک مشتری جدید ارزش بیشتری نسبت به خرید از یک مشتری بازگشتی دارد. البته، وفاداری امری کلیدی است و شما باید مراقب مشتریان فعلی باشید. اما بازاریابی موتورهای جستجو نه اصلی‌ترین و نه مقرون به صرفه‌ترین کانال برای انجام این کار است. همزیستی بین اکتساب و وفاداری بهترین راه برای به حداکثر رساندن ارزش طول عمر مشتری است.

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است که از محبوب ترین ویژگی های تبلیغات رایگان گوگل است. به عبارت ساده، سئو به معنای فرآیند بهبود وب سایت شما برای افزایش دیده شدن آن در گوگل، مایکروسافت بینگ و سایر موتورهای جستجو در هر زمان که افراد به جستجو می‌پردازند است

چه تبلیغاتی برای کسب و کار های محلی خوب است؟

با نمایه کسب‌وکار در گوگل، می‌توانید نحوه نمایش کسب‌وکار محلی‌تان را در محصولات گوگل مانند Maps و Search مدیریت کنید. اگر کسب‌وکاری دارید که در یک مکان خاص به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد، یا در یک منطقه خدماتی مشخص به مشتریان خدمات ارائه می‌دهید، نمایه کسب‌وکار شما می‌تواند به افراد کمک کند شما را پیدا کنند. کسب و کارهای تأیید شده در گوگل دو برابر بیشتر احتمال دارد که معتبر در نظر گرفته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *