ساخت تبلیغات رایگان گوگل

ساخت تبلیغات رایگان گوگل

آیا برای تبلیغ در گوگل آماده هستید؟ در این مقاله، ما به شما نشان می‌دهیم که ساخت تبلیغات رایگان گوگل چگونه است و چگونه باید یک حساب Google Ads راه‌اندازی کنید، برخی از ملاحظات را از قبل به اشتراک بگذارید و شما را با منابعی برای راه‌اندازی اولین کمپین خود مجهز کنیم.

مراحل ساخت تبلیغات رایگان گوگل

ساخت تبلیغات رایگان گوگل شاید بهترین راه برای تبلیغ کسب و کار شما باشد. با تبلیغات در گوگل شما فرصت هایی را برای مردم ایجاد می کنید تا پس از هربار جستجو در گوگل بتوانند تبلیغ شما را ببینند و با شما آشنا شوند. تبلیغات گوگل باعث می شود که شما بیشتر در مقابل مخاطبان هدف خود قرار بگیرید و فروش محصولات خود و همچنین ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

قبل از ایجاد حساب Google Ads

راه‌اندازی حساب Google Ads نسبتاً ساده است، اما برای اجرای مؤثر Google Ads، ابتدا باید چند چیز را در نظر بگیرید.

1. مطمئن شوید که وب سایت شما مرتبط است و به راحتی قابل پیمایش است

حساب Google Ads شما به شما کمک می کند تا جستجوگران واجد شرایط را به صفحات فرود خود بیاورید. هنگامی که آنها به سایت شما راه یافتند، این وظیفه شماست که آنها را متقاعد کنید تا به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. برای رسیدن به این هدف، باید صفحات فرود ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را وادار به انجام کاری کند. اگر صفحات فرود شما درهم و برهم هستند، فاقد اطلاعات مرتبط هستند، یا تبدیل را تسهیل نمی کنند، زمان خود را تلف می کنید و تلاش های شما برای جستجو بیهوده خواهد بود.

2. برای متعهد شدن به این پروژه برای مدت طولانی آماده شوید

از ابتدا پتانسیل کامل حساب خود را نخواهید دید. همانطور که ممکن است کلیشه ای باشد، مهم است که بدانیم این کار یک ماراتن است، نه یک دوی سرعت. ایجاد یک ساختار حساب قوی، گسترش فهرست کلمات کلیدی، شناسایی موارد منفی و آزمایش تبلیغات و صفحات فرود به زمان نیاز دارد.

بعلاوه، احتمالاً با نمرات کیفیت ضعیف شروع خواهید کرد، که به میانگین موقعیت شما آسیب می رساند. زمانی که اعتبار گوگل خود را ایجاد کردید و ثابت کردید که حسابی ایجاد کرده‌اید که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می‌دهد، نمرات کیفیت شما شروع به تغییر می‌کند (این کار معمولاً 4 تا 6 هفته طول می‌کشد).

ساخت تبلیغات رایگان گوگل
ساخت تبلیغات رایگان گوگل

3. برای تاش کردن زیاد در ماه اول آماده باشید

مطمئناً، هنگامی که حساب شما برای مدتی فعال شد، می توانید آرام بنشینید و استراحت کنید. با این حال، ماه اول شما به تلاش کردن بیشتر نیاز دارید.

هنگامی که مبانی ساخت تبلیغات رایگان گوگل را شناختید، می توانید شروع به ساخت حساب کاربری کنید و سپس برای چند هفته اول، باید عملکرد خود را به شدت زیر نظر داشته باشید. اگرچه ممکن است از ابتدا کار سختی باشد، اما کار سخت ارزش زمان شما را دارد!

4. مشخص کنید که تبدیل شما چه خواهد بود

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه یک تبدیل را تعریف می کنید. “تبدیل” عملی است که شما می خواهید جستجوگر پس از کلیک بر روی تبلیغ شما و بازدید از صفحه فرود شما انجام دهد. تبلیغ‌کنندگان مختلف انواع مختلف تبدیل‌ها را دنبال می‌کنند. یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد خرید را افزایش دهد، در حالی که یک نقاش ممکن است به دنبال تکمیل فرم ها یا تماس های تلفنی باشد. همچنین مهم است که مقدار مربوط به یک تبدیل تکمیل شده را شناسایی کنید.

چگونه یک حساب کاربری جدید گوگل ادز راه اندازی کنیم

بسیار خوب، برای شمایی که تحقیقات خود را انجام داده‌اید و آماده شروع به کار هستید، در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید ساخت تبلیغات رایگان گوگل خود را شروع کنید:

1. حساب گوگل خود را انتخاب یا ایجاد کنید

برای ایجاد یک حساب Google Ads، به یک حساب گوگل معمولی نیاز دارید. اگر از جیمیل استفاده می کنید، به این معنی است که از قبل یک حساب گوگل دارید، بنابراین می توانید به مرحله بعدی بروید. اما اگر آدرس جیمیل ندارید یا اگر یک آدرس ایمیل شخصی است، باید یک حساب کاربری جداگانه برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

برای ایجاد یک حساب گوگل، به accounts.google.com بروید و سپس روی ایجاد حساب کلیک کنید.

2. برای گوگل ادز ثبت نام کنید

برای ثبت‌نام در Google Ads، مطمئن شوید که وارد حساب گوگل خود شده‌اید و به ads.google.com بروید. هنگامی که حساب خود را انتخاب کردید، اولین مرحله برای راه اندازی یک کمپین جدید به شما نشان داده می شود. نگران نباشید، فقط می‌توانید یک کمپین ساده راه‌اندازی کنید و اگر هنوز آماده پخش نیستید، آن را متوقف کنید. این ما را به مرحله سه می رساند.

3. اولین کمپین خود را راه اندازی کنید

اکنون گوگل بلافاصله شما را به مرحله اول راه اندازی یک کمپین هوشمند می برد. شما نیازی به انجام این کار ندارید! ما همچنین آن را توصیه نمی کنیم زیرا این گزینه خودکار است که کنترل کمتری بر حساب خود به شما می دهد. در عوض، روی «Switch to Expert Mode» در زیر آن کلیک کنید

این به شما این امکان را می دهد که یک کمپین از ابتدا ایجاد کنید.

ساخت تبلیغات رایگان گوگل
ساخت تبلیغات رایگان گوگل

پس از ساخت تبلیغات رایگان گوگل چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

اکنون که مراحل ساخت حساب تبلیغات رایگان گوگل خود را به اتمام رساندید، می توانید برای پیشرفت تبلیغات خود موارد زیر را انجام دهید:

1. بهینه سازی محتوا

بهینه سازی محتوا تمرین به روز رسانی و بهبود محتوای شماست تا بهترین شانس ممکن برای دستیابی به اهداف خود را داشته باشد. این هدف می تواند رتبه بندی در گوگل باشد، اما همچنین می تواند خوانندگان را به مشتری تبدیل کند یا بک لینک کسب کند. در بسیاری از موارد، ترکیبی از چندین مورد از این معیارها است.

چرا به بهینه سازی محتوا نیاز دارید؟

از نقطه نظر سئو، اگر می خواهید رتبه بندی کنید، بهینه سازی محتوا ضروری است. شما ممکن است بهترین مقاله جهان را از دیدگاه یک خواننده نوشته باشید. اما اگر محتوا را برای گوگل بهینه نکنید، رتبه بندی نمی شود.

رتبه بندی محتوای شما در گوگل مزایای زیادی دارد. این شامل:

  • کسب بک لینک
  • افزایش مخاطبان شما
  • افزایش سرنخ
  • ایجاد اعتماد

بهینه سازی محتوای خود برای خوانایی، تعامل مخاطب را بهبود می بخشد و به برند شما کمک می کند تا با خوانندگان اعتماد ایجاد کند. همچنین می تواند به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع کمک کند. اعتماد به برندی که به وضوح برای تولید محتوا وقت می گذارد در مقایسه با برندی که محتوایی به سختی خوانا منتشر می کند، بسیار ساده تر است.

بهینه سازی محتوا برای تبدیل ها بسیار مهم است اگر می خواهید تا آنجا که ممکن است از تلاش های خود پول جمع کنید و نتیجه ی خوبی بگیرید. شما هرگز در اولین بار نسخه ای با بهترین تبدیل را نخواهید نوشت، به همین دلیل است که دستکاری سرفصل ها، هدف قرار دادن کلمات کلیدی جدید و بهبود CTA حیاتی است. علاوه بر این، اهداف تبدیل ممکن است در طول زمان تغییر کنند و شما می‌خواهید مطمئن شوید که محتوای شما با آنها سازگار است.

2. تولید محتوای ویدیویی

در ساخت تبلیغات رایگان گوگل وقتی نوبت به تولید محتوا برای مصرف دیجیتال می‌رسد، شرکت‌های بیشتری به راه‌حل‌های ویدیویی روی می‌آورند تا به دستیابی به اهداف خود کمک کنند. حتی وقتی صحبت از محتوای ویدیویی می شود، رضایت مشتری افزایش قابل توجهی داشته است. بر اساس تحقیقات، 96٪ از مخاطبان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول، یک ویدیوی توضیحی را تماشا کرده اند و 88٪ از مخاطبان متقاعد شده اند که یک محصول یا خدمات را به دلیل ویدیوی یک برند خریداری کنند.

همه ی ما مشاهده کرده‌ایم که محتوای بصری تأثیر زیادی بر مخاطبان می‌گذارد و این روند سال به سال بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، زمانی که شرکت‌ها شروع به سرمایه‌گذاری در تولید و بازاریابی ویدیو می‌کنند، سؤالات مختلفی ممکن است مطرح شود و تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی که ممکن است برای شما مفید باشد، ناامیدکننده باشد.

درک تمایز بین اصطلاحات مختلف محتوای ویدیویی به شما کمک می کند تا در دنیای بازاریابی رسانه های دیجیتال حرکت کنید. هنگامی که اصول اولیه را درک کردید، ایده بهتری در مورد اینکه چه چیزی بخواهید، چگونه به اهداف تجاری خود برسید و چگونه بهترین تناسب را برای برون سپاری نیازهای ویدئویی خود پیدا کنید، خواهید داشت.

تولید ویدئو چیست؟

تولید ویدیو به فرآیند ایجاد محتوای ویدیویی اشاره دارد. این شامل نوع ویدیویی است که در حال ایجاد است (مثلاً توضیح محصول، تجاری، گواهی)، تجهیزات مورد نیاز برای فیلمبرداری، چه نوع فیلمنامه ای باید نوشته شود، چه نوع نرم افزار ویرایشی باید استفاده شود و چه نوع کارهای پس از تولید باید انجام شود تا ویدیو به پایان برسد. خدمات تولید ویدئو بر خلق تصاویری با کیفیت بالا با تاکید زیاد بر داستان سرایی تمرکز دارد.

شرکت هایی که در حال حاضر یک تیم بازاریابی داخلی دارند، از تولید ویدئو بیشترین سود را خواهند برد. هم بازاریاب ها و هم تولیدکنندگان ویدئو محصولی با کیفیت ارائه می دهند. با این حال، جایی که بسیاری از پروژه های ویدئویی کوتاهی می کنند، فقدان استراتژی است. اگر مطمئن نیستید که به چه نوع ویدیویی نیاز دارید، می‌خواهید با آن به چه چیزی برسید یا چه جریان‌های دیجیتالی را روی آن قرار دهید، بهتر است از یک شرکت بازاریابی ویدیویی استفاده کنید.

با این حال، اگر شما یا تیم بازاریابی شما ایده بسیار خوبی در مورد نوع ویدیویی که دوست دارید، مخاطبان شما و نحوه دسترسی به آنها دارید، همکاری با یک شرکت تولید ویدیو را در نظر بگیرید. اینکه شخص دیگری همه کارها، ویرایش و اسکریپت را انجام دهد استرس زیادی را از شما خارج می کند. بعلاوه، آنها کارآمدتر خواهند بود، برای ارائه پیشنهادات چشمی متخصص خواهند داشت و تولید محتوای ویدیویی عالی را ارائه خواهند کرد.

3. استفاده از ایمیل مارکتینگ

تبلیغات ایمیلی نوعی بازاریابی است که از طریق ایمیل انجام می شود که به موجب آن گیرنده با دریافت پیام های تبلیغاتی از یک برند موافقت کرده است. در این شکل از تبلیغات، بازاریابان به دنبال کسب مجوز از مشتریان بالقوه خود با دادن گزینه ای برای انتخاب شرکت قبل از ارسال ایمیل هستند.

تبلیغات ایمیلی تنها در صورتی موثر است که گیرندگان انتظار داشته باشند از شما بشنوند. با استفاده از بازاریابی انتخابی یا مبتنی بر مجوز به این امر دست یابید. برای جلوتر بودن از بازی، بازاریابان انتخاب دوگانه را ترجیح می‌دهند، که باعث می‌شود آنها مطمئن شوند که کمپین‌های ایمیلی مورد استقبال مشترکینشان قرار می‌گیرند. ایمیل مارکتینگ ناخواسته در حال حاضر محبوبیت زیادی ندارد زیرا به شهرت فرستنده لطمه می زند. جای تعجب نیست گیرندگان ممکن است تمایلی به دریافت ایمیل های تبلیغاتی که در آنها مشترک نشده اند نباشند.

نمونه ای از تبلیغات ایمیلی مجوز، خبرنامه ایمیلی است که برای مشتریان یک برند خاص ارسال می شود. خبرنامه ها معمولاً مشترکین را در مورد محصولات جدید، رویدادهای آینده یا تبلیغات مطلع می کنند. بازاریابان به مشتریان بالقوه می گویند که پس از گذاشتن آدرس ایمیل خود در فرم اشتراک چه چیزی دریافت خواهند کرد. به این ترتیب، سرنخ ها از آنچه مشترک هستند آگاه می شوند.

ساخت تبلیغات رایگان گوگل
ساخت تبلیغات رایگان گوگل

امروزه، بسیاری از بازاریابان آنلاین پس از ساخت تبلیغات رایگان گوگل خود، از خدماتی مانند SendPulse Email برای مدیریت اطلاعات تماس انتخابی خود و ارسال پیام های تبلیغاتی به صورت خودکار با استفاده از ابزارهای اتوماسیون استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها به بازاریابان اجازه می دهند تا فعالیت های تبلیغاتی خود را بر اساس داده های شخصی خاص تقسیم کنند.

چرا تبلیغات ایمیلی ضروری است؟
  • مقرون به صرفه و سریع است
  • این امکان دسترسی به مخاطبان هدف را از طریق تقسیم بندی فراهم می کند
  • مبتنی بر مجوز است
  • ROI بالاتری را نشان می دهد
  • اندازه گیری و مقایسه آسان است
  • آنی و قابل اشتراک گذاری است

4. وبلاگ نویسی

وبلاگ که بلاگ نیز نامیده می شود، مجله ای است که توسط یک وبلاگ نویس نگهداری می شود و حاوی اطلاعاتی است که فوراً در وب سایت وبلاگ آنها منتشر می شود. وبلاگ نویسی یک فعالیت بسیار محبوب است. تعداد کاربران آنلاین ایجاد و نگهداری وبلاگ در سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد کاربران اینترنتی که این وبلاگ ها را می خوانند نیز افزایش یافته است، به طوری که برخی از وبلاگ ها دارای هزاران و حتی میلیون ها خواننده اختصاصی روزانه هستند.

بازاریابی وبلاگی هر فرآیندی است که یک وب سایت، کسب و کار، برند یا خدمات را از طریق رسانه وبلاگ ها تبلیغ می کند. این شامل بازاریابی از طریق تبلیغات قرار داده شده در وبلاگ ها، توصیه ها و بررسی های وبلاگ نویس، ارتقاء از طریق ورودی در وبلاگ های شخص ثالث و توزیع متقابل اطلاعات در چندین وبلاگ است.

تبلیغات در وبلاگ ها می تواند به صورت بنر، لینک متنی، پخش ویدئو، کلیپ های صوتی، انیمیشن فلش و حتی متن ساده باشد.

بزرگترین قدرت بازاریابی وبلاگ از تأثیر ویروسی برخی از پست های وبلاگ ناشی می شود. اخبار از طریق وبلاگ ها بسیار سریع منتقل می شوند. خوانندگان داستان های جالبی را انتخاب می کنند و در مورد آنها در وبلاگ های شخص ثالث وبلاگ می نویسند. خوانندگان آنها نیز به نوبه خود این خبر را به دیگران منتقل می کنند. همه اینها با هزینه بسیار کمی برای تبلیغ کننده انجام می شود.

5. ایجاد صفحه گوگل برای کسب و کار من

گوگل برای کسب‌وکار من (GMB) یک ابزار آنلاین رایگان برای ساخت تبلیغات رایگان گوگل است که به شما امکان می‌دهد در مکان‌هایی مانند جستجوی گوگل و نقشه‌ها، نمایه کسب‌وکار و وب‌سایت خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید. با استفاده از حساب GMB خود، می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید، نمایه کسب و کار خود را به روز نگه دارید و نحوه تعامل افراد با کسب و کار شما در گوگل را نظارت کنید.

با «گوگل برای کسب‌وکار من»، وقتی مشتریان کسب‌وکار شما را در گوگل جستجو می‌کنند، مشتریان را جذب کرده و درگیر می‌کنید. می توانید به نظرات مشتریان پاسخ دهید، عکس هایی از آخرین محصولات، خدمات یا پیشنهادات ویژه خود پست کنید و جزئیات کسب و کار خود را ویرایش کنید. فهرست «گوگل برای کسب‌وکار من» به شما امکان می‌دهد کسب و کار خود را به صورت آنلاین ارائه دهید. Google Insights به شما نشان می دهد که چگونه می توانید تعامل مشتری خود را برای نتایج بهتر بهینه کنید.

چگونه فهرست GMB خود را بهینه کنیم؟

هنگامی که فرآیند ثبت نام را تکمیل کردید و کسب و کار خود را تأیید کردید، وقت آن است که نمایه خود را برای افزایش دید و جذاب تر کردن فهرست خود بهینه کنید. می‌توانید تنظیمات GMB خود را در داشبورد «گوگل برای کسب‌وکار من» تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات را در اولین بار به درستی وارد کرده اید تا افراد پیشنهاد ویرایش یا تغییر ندهند. همچنین، هر از گاهی داشبورد GMD خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید جزئیات دقیق هستند.

یکی از راه‌های بهینه‌سازی مستمر فهرست «گوگل برای کسب‌وکار من»، Google Posts است. این ویژگی به شما امکان می دهد رسانه ها و محتوا را به همان روشی که در یک پست فیس بوک یا لینکدین انجام می دهید در لیست خود پست کنید. می توانید تبلیغات فعلی، اطلاعات شرکت، عکس ها یا تقریباً هر چیز دیگری را به اشتراک بگذارید. Google Posts می تواند به افزایش رتبه گوگل شما کمک کند. هرچه محتوای بیشتری ارسال کنید، سئوی شما قوی تر است.

منظور از تبدیل چیست؟

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه یک تبدیل را تعریف می کنید. “تبدیل” عملی است که شما می خواهید جستجوگر پس از کلیک بر روی تبلیغ شما و بازدید از صفحه فرود شما انجام دهد. تبلیغ‌کنندگان مختلف انواع مختلف تبدیل‌ها را دنبال می‌کنند. یک سایت تجارت الکترونیک ممکن است بخواهد خرید را افزایش دهد، در حالی که یک نقاش ممکن است به دنبال تکمیل فرم ها یا تماس های تلفنی باشد. همچنین مهم است که مقدار مربوط به یک تبدیل تکمیل شده را شناسایی کنید.

مزایای بهینه سازی محتوا برای خوانایی چیست؟

بهینه سازی محتوای خود برای خوانایی، تعامل مخاطب را بهبود می بخشد و به برند شما کمک می کند تا با خوانندگان اعتماد ایجاد کند. همچنین می تواند به جایگاه برند شما به عنوان یک مرجع کمک کند. اعتماد به برندی که به وضوح برای تولید محتوا وقت می گذارد در مقایسه با برندی که محتوایی به سختی خوانا منتشر می کند، بسیار ساده تر است.

خبرنامه ایمیلی چیست؟

نمونه ای از تبلیغات ایمیلی مجوز، خبرنامه ایمیلی است که برای مشتریان یک برند خاص ارسال می شود. خبرنامه ها معمولاً مشترکین را در مورد محصولات جدید، رویدادهای آینده یا تبلیغات مطلع می کنند. بازاریابان به مشتریان بالقوه می گویند که پس از گذاشتن آدرس ایمیل خود در فرم اشتراک چه چیزی دریافت خواهند کرد. به این ترتیب، سرنخ ها از آنچه مشترک هستند آگاه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *