ایده تبلیغات رایگان گوگل

ایده تبلیغات رایگان گوگل

ارائه ایده تبلیغات رایگان گوگل چالش برانگیز است. با این حال، داشتن یک استراتژی مستحکم ارزشش را دارد. با حدود 3.5 میلیارد جستجو در روز، گوگل فرصتی باورنکردنی به شما می دهد تا در مقابل مخاطبان مناسب قرار بگیرید. البته ابتدا باید بدانید که دارید چه کار می کنید.

استراتژی و ایده تبلیغات رایگان گوگل

اگر به دنبال راه هایی برای استفاده حداکثری از کمپین های تبلیغاتی گوگل خود بوده اید، این مقاله فقط برای شماست. قبل از اینکه به استراتژی و ایده تبلیغات رایگان گوگل بپردازیم، ابتدا بیایید بفهمیم تبلیغات گوگل چیست. گوگل ادز (که قبلاً گوگل ادوردز نامیده می شد) یک پلتفرم تبلیغاتی است. با استراتژی مناسب، می توانید ترافیک واجد شرایط را هدایت کنید، با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید و فروش را افزایش دهید.

یکی از بهترین جنبه‌های این پلتفرم این است که به شما امکان می‌دهد تا در هر زمانی تبلیغات خود را کاملاً متوقف کنید و واضح است که تبلیغات گوگل می تواند برای کسب و کار و نتیجه شما معجزه کند.

اکنون تنها سؤالات این است که با وجود این همه بازاریاب که از این پلتفرم استفاده می کنند، چگونه در این جمعیت مجازی متمایز می شوید؟ چگونه تبلیغات گوگل درستی ایجاد می کنید که شما را در زمان مناسب در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهد؟ بیایید دریابیم!

نکاتی برای ایجاد ایده تبلیغات رایگان گوگل

اجزای زیادی در تولید و اجرای کمپین های تبلیغاتی موفق گوگل دخیل هستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که شما را در مسیر درست قرار می دهد:

1.تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یک عنصر ضروری کمپین شما است. اگر این بخش را به درستی دریافت نکنید، دستیابی به نتایجی که به دنبال آن هستید چالش برانگیز خواهد بود.

در زیر، ما بیشتر در مورد تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل صحبت خواهیم کرد، اما در حال حاضر، شروع به تولید برخی از ایده های کلیدواژه مهم است. برای شروع، می توانید از ابزاری مانند Ubersuggest استفاده کنید.

این یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به شما امکان می دهد ایده های کلمه کلیدی ایجاد کنید و به برخی از رقبای خود و کلمات کلیدی مورد استفاده آنها نگاه کنید.

ایده تبلیغات رایگان گوگل
ایده تبلیغات رایگان گوگل

2.پیش بینی روند

پیش‌بینی‌ها بخش مهمی از بازاریابی هستند. قبل از شروع هر کمپینی، لازم است که تصوری از موفقیت خود داشته باشید.

Google Ads یک برنامه ریز کلمات کلیدی ارائه می دهد که می توانید از آن برای پیش بینی کلمات کلیدی انتخابی خود استفاده کنید. این برنامه‌ریز می‌تواند اطلاعات ضروری را در اختیار شما قرار دهد، مانند تعداد کلیک‌هایی که ممکن است تبلیغ شما در هر روز دریافت کند، تعداد نمایش‌ها و موارد دیگر.

با این اطلاعات، می توانید شروع به ساخت یک کمپین تبلیغاتی قوی در گوگل کنید.

تحقیق کلمات کلیدی و پیش‌بینی روند فقط چند مرحله ضروری برای شروع است. اکنون، بیایید به نکات دقیق، استراتژی ها و هر چیزی که می تواند به موفقیت کمپین شما کمک کند بپردازیم.

چند ایده برتر تبلیغات رایگان گوگل

زمان آن رسیده که به چیزهای خوب بپردازید. ایده تبلیغات رایگان گوگل که می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند چیست؟

1. یک تیتر خوب بنویسید

تاثیری که یک تیتر قوی بر روی مخاطبان شما می گذارد، قابل انکار نیست. این همان چیزی است که مردم را متقاعد می کند که روی تبلیغ کلیک کنند!

در اینجا چند نکته اساسی برای نوشتن تیترهای قوی وجود دارد:

  • مخاطب خود را درک کنید. با کی حرف میزنی؟
  • کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
  • به مشکلی که مخاطب شما با آن مواجه است رسیدگی کنید.
  • بزرگترین مزیت را در عنوان برجسته کنید.
  • مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. همه چیز را ساده نگه دارید.
  • از اضافه کردن طنز نترسید.

ایجاد یک عنوان می تواند یکی از بخش های چالش برانگیز کمپین باشد. گاهی اوقات، شما فقط نمی دانید از کجا یا چگونه شروع کنید. دنبال کردن یک استراتژی را برای ایجاد سرفصل‌های مفید، فوری، منحصر به فرد و فوق‌العاده خاص در نظر بگیرید تا به شما در شروع کار کمک کند.

2. قبل از ورود به ایده های تبلیغاتی گوگل در مورد هدف کاربر فکر کنید

هنگامی که ما در مورد کلمات کلیدی تحقیق می کنیم، تمایل داریم روی اعداد تمرکز کنیم. حجم جستجوی این کلمه کلیدی در ماه چقدر است؟ در حالی که همه این اعداد برای در نظر گرفتن ضروری هستند اما مهمترین عنصر استراتژی کلمه کلیدی باید قصد کاربر باشد. چرا؟ زیرا هدف کاربر (که گاهی اوقات به عنوان “نیت جستجو” شناخته می شود) “چرا” را در پشت کلمه کلیدی به شما می دهد.

چرا مخاطبان شما آن کلمه کلیدی خاص را جستجو کردند؟ آیا آنها سعی داشتند چیزی بخرند یا فقط سعی می کردند اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورند؟

درک مقاصد مخاطبان می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی برای بازدهی بالاتر بهتر هستند.

چهار نوع مختلف از مقاصد کاربر وجود دارد:

  • اطلاعاتی: زمانی است که کاربر اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع می خواهد.
  • Navigational: زمانی است که کاربر می خواهد به یک صفحه وب خاص برود.
  • تجاری: زمانی است که کاربر می خواهد درباره محصول یا خدمات خاصی تحقیق کند. این کاربر احتمالاً در آینده نزدیک خریدی انجام خواهد داد، اما در حال حاضر، در مرحله تحقیق هستند. به عنوان مثال، «مشخصات جدید آیفون» یا «آیفون در برابر سامسونگ».
  • تراکنشی: زمانی است که کاربر می خواهد اقدامی انجام دهد، مانند خرید یک محصول. به عنوان مثال، «شارژر آیفون» یا «ارزان ترین پروازها».

درک هدف کاربر به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید. اگر شخصی به دنبال تعداد کالری موجود در یک دونات باشد، محتوای مرتبط با آن را می خواهد. اگر محصول شما یک ماشین حساب کالری است، عالی است! آنها احتمالاً به ماشین حساب کالری مراجعه می کنند زیرا به آنها کمک می کند آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستند برآورده کنند.

با استفاده از این ایده تبلیغات رایگان گوگل و توجه به هدف کاربر می توانید رتبه بالاتری داشته باشید و کلیک های بیشتری جذب کنید زیرا به مخاطبان خود آنچه را که می خواهند می دهید.

ایده تبلیغات رایگان گوگل
ایده تبلیغات رایگان گوگل

3. فروش پیشنهاد محدود را تبلیغ کنید

هر پیشنهادی با تیک تاک ساعت به طور طبیعی مخاطبان شما را تشویق می کند که سریعتر عمل کنند و محصول یا خدمات را خریداری کنند. به همین دلیل است که فروش با پیشنهاد محدود بسیار خوب عمل می کند.

به طور خلاصه، فروش با پیشنهاد محدود در هر معامله، تخفیف یا پاداشی است که شما به مشتریانی که در یک دوره معین خرید انجام می دهند، ارائه می دهید. یک مثال عالی از این فروش جمعه سیاه است. به نظر می رسد هر سال، فروش جمعه سیاه رکورد جدیدی را ثبت می کند و مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر هزینه می کنند.

به این دلیل که مصرف کنندگان می دانند که باید مدت زیادی منتظر بمانند تا بتوانند دوباره محصول را با قیمت تخفیف دار دریافت کنند، بنابراین تشویق می شوند که به سرعت خرید کنند.

برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود، اگر برای هر یک از محصولات خود فروش فصلی ارائه می دهید، می توانید تبلیغاتی را در اطراف این فروش ایجاد کنید و زمانی که فروش شما راه اندازی شد، آنها را فعال کنید.

4. ردیابی و استفاده از داده های تبلیغات گوگل برای تکرار

یکی از مهمترین عناصر هر کمپین تبلیغاتی موفق، KPI شما است.

بسته به اهداف تبلیغاتی شما، معیارهای مهم زیادی وجود دارد که می توانید آنها را پیگیری کنید، از جمله:

  • تعداد کلیک ها
  • CTR
  • CPC
  • نرخ تبدیل

ردیابی شاخص های کلیدی عملکرد به شما کمک می کند بدانید که آیا در مسیر رسیدن به اهداف خود هستید یا خیر.

به عنوان مثال، اگر می بینید که روی تبلیغات خود کلیک های بسیار خوبی دریافت می کنید، اما CTR شما در سمت پایین است، می تواند به این معنی باشد که عنوان و کلمات کلیدی شما را در مقابل چشمان مخاطب قرار می دهند. با این حال، چیزی در مورد آگهی وصل نمی شود. ممکن است هزینه محصول یا خدمات باشد یا شاید تیتر با پیشنهاد در آگهی واقعی ارتباط نداشته باشد.

در هر صورت، اکنون زمان آن است که آن را بررسی کنید و آنچه را که نیاز دارید تنظیم کنید.

5. نوع کمپین مناسب را برای تبلیغات گوگل خود انتخاب کنید

شما می توانید از یکی از پنج نوع مختلف کمپین تبلیغاتی گوگل برای ایده تبلیغات رایگان گوگل خود استفاده کنید.

جستجو در کمپین های تبلیغاتی

این تبلیغات در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شوند.

ایجاد تبلیغات جستجو به دلیل آنچه قبلاً گفتیم عالی است؛ این پلتفرم روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو دریافت می کند! این مکان عالی است زیرا بسیاری از مردم (از جمله مخاطبان شما) در حال جستجو برای محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید.

کمپین های تبلیغاتی ویدیویی

تبلیغات ویدیویی قبل، بعد و گاهی اوقات بین ویدیوهای YouTube نمایش داده می شود. تحقیقات نشان داده است که ویدئو در چند سال گذشته چقدر موثر بوده است. ایجاد یک کمپین تبلیغاتی ویدیویی که با تبلیغات متنی متفاوت است، ممکن است به شما کمک کند که برجسته شوید و توجه بازار خود را به خود جلب کنید.

نمایش کمپین های تبلیغاتی

تبلیغات نمایشی راهی برای جذب بازار یک پلتفرم رسانه اجتماعی خاص، وب سایت یا سایر کانال های دیجیتال به محصول یا خدمات شما است.

بهترین راه برای انجام این کار، یافتن وب سایت یا برندی است که به بهترین وجه با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند. تبلیغات نمایشی عالی هستند زیرا هم برای شما و هم برای صاحب سایت یا پلتفرم دیجیتال یک موقعیت برد-برد است.

کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن

اگر تبلیغی دارید، شاید کمپین های اپلیکیشن گوگل می توانند انتخاب مناسبی باشند. در اینجا می‌توانید اپلیکیشن موبایل خود را از طریق Google Play، شبکه جستجوی گوگل، شبکه نمایش گوگل، یوتیوب و بسیاری از کانال‌های دیگر تبلیغ کنید.

برای کمپین‌های برنامه، می‌توانید تبلیغاتی را اجرا کنید که بازار هدف شما را تشویق کند برنامه شما را روی دستگاه‌های خود نصب کند، یا اگر نسخه یا ارتقای جدیدی در برنامه وجود دارد، می‌توانید آنها را تشویق کنید تا اقدام خاصی انجام دهند.

کمپین های تبلیغاتی خرید

در نهایت، کمپین های تبلیغاتی خرید گوگل وجود دارد. این تبلیغات شامل تصاویر و قیمت محصول شما می شود و می توانید آنها را از Google Merchant Center اجرا کنید.

اطلاعات مربوط به محصول را وارد می‌کنید و گوگل آگهی شما را از این اطلاعات ایجاد می‌کند.

ایده تبلیغات رایگان گوگل
ایده تبلیغات رایگان گوگل

6. صفحه فرود خود را کامل کنید

مهم ترین ایده تبلیغات رایگان گوگل کامل کردن صفحه فرود است. شما تمام کارهای سخت ایجاد یک عنوان عالی، یافتن کلمات کلیدی مناسب و پیشنهاد دادن برای آنها را انجام داده اید.

در حالی که این مراحل ممکن است شما را به کلیک برسانند، اما اتفاقی که پس از کلیک بازار شما روی می دهد بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید، آنها همچنان باید محصول یا خدماتی را که می‌فروشید خریداری کنند.

صفحه فرود شما ضروری است زیرا این همان چیزی است که کاربر شما به محض کلیک بر روی تبلیغ شما می بیند. از خود بپرسید که آیا صفحه فرود به وضوح به نقاط نیاز بازار شما می پردازد یا نه. علاوه بر پرداختن، چالش های مخاطبان شما را نیز حل می کند؟

صفحات فرود همه ساده و واضح هستند و کپی و گرافیک بلافاصله توجه شما را جلب می کند. اینها عناصر حیاتی یک صفحه فرود موفق هستند.

7. تبلیغات گوگل خود را خاص کنید

قبلاً به اهمیت درک نیت کاربر هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی اشاره کردیم زیرا این به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهید.

اکنون می خواهیم اهمیت ویژه بودن را برجسته کنیم. کلمات کلیدی شما نباید خیلی گسترده باشند زیرا ممکن است گوگل تبلیغ شما را در مقابل بازار اشتباه قرار دهد. به طور طبیعی، این منجر به تبدیل کمتر خواهد شد.

به عنوان مثال، “مبلمان مهد کودک” ممکن است در ابتدا کلمه کلیدی خوبی به نظر برسد، اما شما می توانید با مشخص کردن بیشتر، بهتر عمل کنید.

وضوح و مشخص بودن کلمات کلیدی خود را هدف قرار دهید. به جای فقط «مبلمان مهد کودک»، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • ” مبلمان مهد کودک پسرانه ”
  • ” مبلمان مهد کودک دخترانه ”

ممکن است مدتی طول بکشد تا کلمات کلیدی مناسب را بدست آورید، اما خوب است. به یاد داشته باشید که مدام مرور کنید که کدام کلمات کلیدی بیشترین کلیک را دریافت می کنند و کدام نه. این می تواند به شما کمک کند تا بفهمید روی چه چیزی باید تمرکز کنید و چه چیزهایی را اضافه کنید، حذف کنید یا تغییر دهید تا تبدیل های بالایی را که به دنبال آن هستید به دست آورید.

8. تبلیغات گوگل خود را هدف قرار دهید

هنگام تلاش برای دریافت ایده های تبلیغاتی درست در گوگل، به یاد داشته باشید که سه نوع تطابق کلمه کلیدی وجود دارد: تطابق دقیق، عبارت و گسترده.

مطابقت کامل

در مقایسه با سایر انواع تطابق کلمات کلیدی، تطابق دقیق بسیار خاص است. در ابتدا، اگر از این نوع تطبیق استفاده می‌کردید، کاربران تنها در صورتی می‌توانند تبلیغ شما را ببینند که عبارت کلیدی مشابهی را تایپ کنند. از آن زمان، گوگل تغییراتی را ایجاد کرد تا حتی اگر کاربر شما عبارت کلیدی دقیق را وارد نکند، ممکن است تبلیغات شما همچنان مطابقت داشته باشد. برای این، تطابق ممکن است با جمع، مترادف ها یا تغییرات مختلف کلمه کلیدی انتخابی شما باشد.

استفاده از نوع تطابق دقیق عالی است زیرا کاربرانی که کلمه کلیدی خاص شما را تایپ می کنند، احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.

تطبیق عبارت

اگر کاربر عبارت کلیدی شما را به ترتیب دقیق وارد کند، تبلیغ شما برای مطابقت عبارت ظاهر می‌شود، اما ممکن است کلمات دیگری قبل و بعد از عبارت وجود داشته باشد. این امکان را برای شما فراهم می کند تا ترافیک را افزایش دهید.

با این حال، اگر عبارت کلیدی بیش از حد گسترده باشد، این می تواند به معنای دریافت تعداد زیادی کلیک باشد که تبدیل نمی شوند زیرا عبارت به اندازه کافی خاص نبود.

مسابقه گسترده

تطابق گسترده افراد بیشتری را به دست می‌آورد زیرا وقتی کاربر هر کلمه‌ای از عبارت کلیدی شما را بدون ترتیب خاصی تایپ می‌کند، تبلیغ شما نمایش داده می‌شود. مانند موارد منطبق عبارت، ممکن است ترافیک و کلیک های زیادی برای تبلیغات خود دریافت کنید، اما چون به اندازه کافی خاص نیست، ممکن است تبدیل کمتری داشته باشد.

همانطور که می بینید، هر سه عبارت دارای مزایا و معایبی هستند. برای استفاده حداکثری از کمپین تبلیغاتی گوگل خود، از ترکیب هر سه استفاده کنید تا ترافیک و تبدیل های زیادی به دست آورید.

9. تبلیغات گوگل خود را برای موبایل بهینه کنید

در حین ایجاد تبلیغات خود و ارائه ایده تبلیغات رایگان گوگل، مهم است که به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران از دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجو استفاده می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که 61 درصد از بازدیدهای گوگل از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. اکثر مردم از تلفن های خود برای جستجو استفاده می کنند و منطقی است که این کاربران را در نظر داشته باشید.

بهینه سازی تبلیغات برای موبایل شامل موارد زیر است:

  • انتخاب طرح های صفحه فرود واکنش گرا
  • فشرده سازی تصاویر
  • مطمئن شوید که سرعت بارگذاری سریع است

این جزئیات کوچک می تواند تاثیر زیادی بر نحوه نمایش تبلیغات شما در مقابل مخاطبان و نرخ تبدیل کلی شما داشته باشد.

نتیجه

اگرچه فرآیند ایجاد استراتژی و ایده تبلیغات رایگان گوگل درست ممکن است طولانی باشد، اما مطمئناً ارزش آن را دارد که شاهد افزایش کلیک‌ها و تبدیل‌ها باشید.

نکات بالا می تواند به شما کمک کند در مسیر درست قرار بگیرید، اما فراموش نکنید که A/B تبلیغات خود را تست کنید تا ببینید مخاطبان به چه چیزی پاسخ می دهند.

بهترین جنبه تبلیغات گوگل چیست؟

یکی از بهترین جنبه‌های این پلتفرم این است که به شما امکان می‌دهد تا در هر زمانی تبلیغات خود را کاملاً متوقف کنید و واضح است که تبلیغات گوگل می تواند برای کسب و کار و نتیجه شما معجزه کند.

در نوشتن تیتر به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مخاطب خود را درک کنید. با کی حرف میزنی؟
کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
به مشکلی که مخاطب شما با آن مواجه است رسیدگی کنید.
بزرگترین مزیت را در عنوان برجسته کنید.
مسائل را بیش از حد پیچیده نکنید. همه چیز را ساده نگه دارید.
از اضافه کردن طنز نترسید.

مقاصد کاربران از جستجو چیست؟

اطلاعاتی: زمانی است که کاربر اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع می خواهد.
Navigational: زمانی است که کاربر می خواهد به یک صفحه وب خاص برود.
تجاری: زمانی است که کاربر می خواهد درباره محصول یا خدمات خاصی تحقیق کند. این کاربر احتمالاً در آینده نزدیک خریدی انجام خواهد داد، اما در حال حاضر، در مرحله تحقیق هستند. به عنوان مثال، «مشخصات جدید آیفون» یا «آیفون در برابر سامسونگ».
تراکنشی: زمانی است که کاربر می خواهد اقدامی انجام دهد، مانند خرید یک محصول. به عنوان مثال، «شارژر آیفون» یا «ارزان ترین پروازها».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *