نکات تبلیغات رایگان گوگل

نکات تبلیغات رایگان گوگل

نکات تبلیغات رایگان گوگل راهکارها و روش هایی است که موجب بهبود جایگاه و رتبه ی سایت در صفحه نتایج گوگل می شود. برای اینکه سایت شما به درستی بهینه شود تا بتوانید فروش و تبدیل را افزاش دهید باید این نکات را رعایت کنید.

بررسی نکات تبلیغات رایگان گوگل

تبلیغات شما صدای محصولات و خدمات شماست. هر چه آنها برای مشتریان شما مرتبط تر و جذاب تر باشند، به احتمال زیاد برای شما نتایج بیشتری ایجاد خواهند کرد. در این مقاله نکات تبلیغات رایگان گوگل را بررسی می کنیم تا بتوانید تبلیغاتی جذاب داشته باشید.

برای سنجش سریع عملکرد تبلیغات خود، می توانید بر اساس نرخ کلیک یا آمار تبدیل عمل کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی ببینید کدام تبلیغات:

  • اغلب روی آن کلیک می کنند
  • بیشترین تبدیل را ایجاد می کنند
  • بهترین نرخ تبدیل را دارند

شما می خواهید تبلیغات شما برای مشتریان جذاب باشد و آنچه را که ارائه می دهید به طور دقیق توصیف کند. نکات تبلیغات رایگان گوگل را دنبال کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما بهینه هستند:

1.تبلیغات و کلمات کلیدی خود را مطابقت دهید

مصرف کنندگان تمایل دارند به سمت تبلیغاتی جذب شوند که به نظر می رسد بیشتر با جستجوی آنها مرتبط باشد. بنابراین مطمئن شوید که متن آگهی شما (به خصوص عنوان) ارتباط نزدیکی با کلمات کلیدی شما دارد. این می تواند توجه افرادی را که آن کلمات را جستجو کرده اند جلب کند و نشان دهد که تبلیغ شما با آنچه آنها می خواهند مرتبط است.

مهم است که به جای اینکه همه کلمات کلیدی خود را در یک گروه تبلیغاتی قرار دهید، کلمات کلیدی خود را بر اساس موضوع یا محصول گروه بندی کنید. به این ترتیب، می توانید تبلیغی بنویسید که مستقیماً برای آن موضوع خاص طراحی شده باشد و هرچه تبلیغات و کلمات کلیدی شما با هم مرتبط تر باشند، احتمال علاقه مندی افراد بیشتر می شود.

نکات تبلیغات رایگان گوگل
نکات تبلیغات رایگان گوگل

2.نسخه های مختلف تبلیغ خود را ایجاد کنید

ممکن است سخت باشد که همه چیزهایی را که می خواهید در مورد کسب و کار خود بگویید در یک آگهی متنی واحد ثبت کنید. به همین دلیل است که می خواهید نسخه های مختلفی از تبلیغ خود را بنویسید.

 داشتن 3 تا 5 آگهی مختلف در یک گروه تبلیغاتی ایده خوبی است. اگر بیش از یک آگهی در یک گروه تبلیغاتی داشته باشید، Google Ads به صورت پیش‌فرض شروع به نمایش آگهی‌هایی می‌کند که عملکرد بهتری دارند.

در هر تبلیغ سعی کنید از تیترها یا متن توضیحات مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید با موارد زیر آزمایش کنید:

  • سعی در ایجاد سرفصل های مختلف یا فراخوان برای اقدام
  • از جمله کلمات کلیدی یا مارک های خاص استفاده کنید
  • از یک فراخوان قوی برای اقدام استفاده کنید

در متن تبلیغاتی خود، می خواهید مشتریان را تشویق کنید تا اقداماتی را که می خواهید در سایت شما انجام دهند. یک فراخوان قوی و واضح به مشتریان می‌گوید که چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند تا آنها را به سمت اقدام مورد نظر شما سوق دهد.

هرچه فراخوان شما دقیق تر باشد (یعنی هرچه با کلمات کلیدی و صفحه فرود شما مطابقت بیشتری داشته باشد)، شانس شما برای تبدیل بیشتر است.

3.مهم ترین نکات تبلیغات رایگان گوگل: آنچه شما را متمایز می کند برجسته کنید

اگر چیز خاصی برای ارائه دارید، مطمئن شوید که مشتریان شما آن را می بینند. به عنوان مثال، ممکن است یک تخفیف تابستانی، تخفیف فوری یا یک هدیه رایگان با خرید ارائه دهید. توجه به قیمت‌ها یا تبلیغات خاص می‌تواند بر تصمیم افراد برای کلیک کردن بر روی تبلیغ شما تأثیر بگذارد. هر چه بیشتر بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد.

4.از دارایی های تبلیغاتی استفاده کنید

یکی از راه‌های جذب مشتریان بیشتر به تبلیغ، استفاده از دارایی‌های تبلیغاتی است. قابلیتی که اطلاعات کسب‌وکار را همراه با تبلیغ شما نشان می‌دهد، مانند آدرس، شماره تلفن، رتبه‌بندی فروشگاه یا پیوندهای بیشتر صفحه وب. افزودن دارایی‌های تبلیغاتی می‌تواند به بهبود دید و CTR آگهی شما کمک کند.

5.اساسی ترین گزینه نکات تبلیغات رایگان گوگل: صفحات فرود خود را بهینه کنید

صفحات فرود شما نقش مهمی در تبدیل کلیک ها به مشتری دارند. وقتی شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، انتظار دارد در صفحه ای قرار بگیرد که با آنچه در تبلیغ شما دیده است مرتبط باشد. اگر بلافاصله آنچه را که انتظار دارند پیدا نکنند، به احتمال زیاد ترک خواهند کرد.

نکات تبلیغات رایگان گوگل
نکات تبلیغات رایگان گوگل

6.اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما با تبلیغات و کلمات کلیدی شما مطابقت دارد.

در این گزینه از نکات تبلیغات رایگان گوگل باید توجه کنید که صفحه فرودی را انتخاب کنید که با تبلیغات و کلمات کلیدی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی شما کفش های تخفیف دار است و تبلیغ شما وعده کفش با 20 درصد تخفیف را می دهد، مشتریان باید بتوانند کفش هایی را با آن قیمت تخفیف یافته در صفحه فرود شما پیدا کنند و بخرند.

7.مطمئن شوید که صفحه فرود شما به راحتی قابل پیمایش است

انجام کاری را که می‌خواهید برای مشتریان سریع و آسان کنید؛ محصول خود را سفارش دهید، با شماره تلفن خود تماس بگیرید یا درخواست ارسال کنید. مردم را مجبور نکنید برای اطلاعاتی که ممکن است به آن نیاز داشته باشند زمان زیادی را صرف کنند. از شلوغ شدن سایت خود با تبلیغات زیاد یا پاپ آپ خودداری کنید.

این ایده خوبی است که اطلاعات مهم را در بالای صفحه قرار دهید. به این ترتیب، هنگامی که مشتریان به صفحه می‌رسند، بلافاصله برای مشتریان قابل مشاهده خواهد بود و برای دیدن آن نیازی به اسکرول کردن به پایین نیست.

8.محبوب ترین گزینه نکات تبلیغات رایگان گوگل: محتوای مفید و منحصر به فرد ارائه دهید

سعی کنید اطلاعات مفید و اصلی را در مورد هر چیزی که تبلیغ می کنید در صفحه فرود خود ارائه دهید. در مورد محصول یا خدمات خود و آنچه انجام می دهد شفاف باشید. برای مثال، می‌توانید نظراتی را اضافه کنید که نظرات واقعی سایر مشتریان را نشان می‌دهند.

9. برای درک بهتر عملکرد کمپین ها، بیش از یک هدف را دنبال کنید

کاهش معیارهای کمپین تبلیغاتی خود به یک معیار واحد، مانند کلیک، می تواند وسوسه انگیز باشد. با این حال، برای دریافت تصویر کامل، می‌خواهید به تعدادی معیارهای مختلف نگاه کنید.

این گزیزنه از نکات تبلیغات رایگان گوگل به شما امکان می‌دهد ببینید که تبلیغ در طول قیف فروش چگونه عمل می‌کند، که به شما ایده بهتری در مورد آنچه نیاز به بهبود دارد می‌دهد. به‌عنوان مثال، به تعداد کلیک‌هایی که تبلیغات شما دریافت می‌کنند یا تعداد سرنخ‌هایی که ایجاد می‌کنند می‌توانید نگاه کنید.

10.از لیست های بازاریابی مجدد برای تبلیغات جستجو استفاده کنید

بازاریابی مجدد یک ابزار قدرتمند برای برندها ارائه می دهد. هنگامی که از کمپین های بازاریابی مجدد استفاده می کنید، افرادی را هدف قرار می دهید که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند. شما می دانید که آنها به آنچه شما ارائه می دهید ابراز علاقه کرده اند، اما به دلایلی در آن لحظه مجبور به خرید نبودند. کمپین های بازاریابی مجدد می توانند به شما کمک کنند توجه آنها را به سایت خود جلب کنید و انگیزه بیشتری برای تبدیل ایجاد کنید.

این به شما امکان می دهد کمپین های تخصصی را برای کسانی که قبلاً به تجارت شما ابراز علاقه کرده اند ارائه دهید.

مارک‌ها همچنین می‌توانند بر اساس اینکه آیا شخصی با شما در YouTube یا از طریق برنامه‌های تلفن همراه تعامل داشته یا نه، پیشنهادها را هدف قرار دهند. شما می توانید حتی تبلیغات دقیق تری برای این بازدیدکنندگان منحصر به فرد سایت قبلی ایجاد کنید.

نکات تبلیغات رایگان گوگل
نکات تبلیغات رایگان گوگل

11. از گروه های تبلیغاتی برای آزمایش حداقل دو تغییر استفاده کنید

هنگامی که یک تبلیغ ایجاد می کنید، نمی خواهید آن را تنها بگذارید. همیشه باید به دنبال راه هایی برای بهبود عملکرد آن باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که چندین نسخه از تبلیغ را اجرا کنید تا ببینید کدامیک بهتر عمل می کند.

به طور کلی، شما می خواهید حداقل دو تبلیغ برای دسکتاپ و دو تبلیغ برای موبایل داشته باشید. به نسخه های تبلیغ نگاه کنید تا ببینید کدام یک بیشترین کلیک، تبدیل و درآمد را به همراه دارند.

هنگامی که یک تبلیغ مؤثر دارید، می توانید به انجام تنظیمات جزئی مانند آزمایش با رنگ ها، علائم نگارشی ادامه دهید.

12.بهترین گزینه از نکات تبلیغات رایگان گوگل: برنامه تبلیغات خود را برای بهبود هدف گذاری تنظیم کنید

آگهی شما در زمان‌های مختلف روز عملکرد های مختلفی خواهند داشت و در زمان هایی بهترین عملکرد خود را دارند. به عنوان مثال، کسب و کارهای خاصی ممکن است در عصر، پس از پایان روز کاری، نرخ موفقیت بالاتری را مشاهده کنند. برخی دیگر صبح ها یا حتی آخر هفته ها عملکرد بهتری خواهند داشت.

داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه زمان هایی از روز برای تبلیغ شما مناسب تر است. سپس می توانید از این اطلاعات برای ایجاد یک برنامه تبلیغاتی در گوگل استفاده کنید.

این به شما این امکان را می‌دهد که فقط در این زمان‌های خاص، مخاطبان دقیق‌تری ایجاد کنید. با مخاطب دقیق تر، موفقیت کمپین خود را بهبود می بخشید.

13. داده ها را برای جستجوی الگوها در مکان های کاربران تجزیه و تحلیل کنید

بسیاری از برندها همچنین می‌توانند مکان‌های خاصی را که ممکن است درصد بیشتری از کاربران تبدیل‌کننده داشته باشند، تعیین کنند. بررسی کنید که بیشترین ترافیک و نرخ تبدیل شما از کجا می آید. از این اطلاعات می توان برای ایجاد کمپین های خاص مکان استفاده کرد.

این نکته Google Ads  به شما کمک می کند تا تبلیغات موثرتری ایجاد کنید و مخاطبان بهینه خود را کارآمدتر پیدا کنید.

14. به داده های خود نگاه کنید تا ببینید آیا یک کمپین فقط تلفن همراه مفید است یا خیر

موبایل به طور فزاینده‌ای بر جستجو تسلط دارد و از سال 2015 از دسکتاپ پیشی می‌گیرد، بنابراین هیچ فهرستی از نکات Google Ads  بدون در نظر گرفتن این کاربران کامل نخواهد بود. برندهایی که به کاربران موبایل، از جمله کمپین های تبلیغاتی آنها توجهی نمی کنند، به سرعت عقب خواهند ماند.

اگر کمپینی دارید که ترافیک زیادی را به طور خاص از دستگاه های تلفن همراه هدایت می کند، ایجاد یک کمپین تلفن همراه جداگانه برای آن کلمه کلیدی مفید خواهد بود.

شما می توانید صفحه فرود، نسخه تبلیغاتی و سایر عناصر خود را تغییر دهید تا اطمینان حاصل کنید که به خوبی با کاربر تلفن همراه هماهنگ هستید.

بسیاری از مشتریان شما از طریق دستگاه تلفن همراه از وب سایت شما بازدید خواهند کرد. در یک صفحه نمایش کوچکتر، یافتن آنچه می خواهند برای افراد دشوار است.

15.اصلی ترین گزینه نکات تبلیغات رایگان گوگل: به یاد داشته باشید که جستجوگران موبایل از کلمات کلیدی مختلفی استفاده می کنند

با محبوبیت روزافزون تلفن همراه، برندها همچنین باید به اهمیت نحوه بیان این کاربران تلفن همراه سوالات خود توجه کنند.

دو الگوی اصلی باید مورد توجه قرار گیرد.

ظهور جستجوی صوتی استفاده در سال های اخیر افزایش یافته است.

باتوجه به گزارش گوگل حدود 20 درصد از درخواست های تلفن همراه از طریق جستجوی صوتی انجام می شود.

با جستجوی صوتی، کاربران معمولاً از جملات کاملی مانند «آب و هوا در شهر نیویورک چیست؟» استفاده می‌کنند. به جای «آب و هوا شهر نیویورک».

وقتی عبارت جستجوی خود را تایپ می کنند.

روند دوم زمانی رخ می دهد که کاربران تلفن همراه تایپ کنند. افرادی که در صفحه نمایش های کوچک دستگاه های تلفن همراه هستند، احتمالاً از کلمات کلیدی طولانی و پیچیده استفاده نمی کنند.

آنها مرتباً از اختصارات استفاده می کنند و راه هایی برای کوتاه کردن آنچه می پرسند پیدا می کنند.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را برای تبلیغات تلفن همراه خود انتخاب می کنید، این نکات تبلیغاتی گوگل را با دقت در نظر بگیرید.

به دنبال یافتن کلمات کلیدی باشید که به خوبی برای کاربران جستجوی صوتی یا کسانی که سعی در تایپ دستگاه های تلفن همراه دارند، مطابقت دارند و سعی نکنید با کلمات کلیدی پیچیده کمپین بسازید.

16. مطمئن شوید که همه صفحات فرود برای موبایل بهینه شده اند

موبایل برای موفقیت بازاریابی آنلاین حیاتی است. اگر برندها آمادگی کافی برای کاربران تلفن همراه نداشته باشند، نمی توانند موفق شوند. این بدان معنی است که هر یک از صفحات فرود شما باید برای صفحات تلفن همراه بهینه شود.

بهینه سازی موبایل شامل موارد زیر است:

  • تمام نوشته های سایت باید به راحتی در دستگاه های تلفن همراه مشاهده شود. این بدان معنی است که از فونت ها و رنگ هایی که خیلی کوچک هستند و واضح ظاهر نمی شوند اجتناب کنید.
  • هر ویدئویی در سایت را می توان در دستگاه های تلفن همراه پخش کرد. گاهی اوقات پخش‌کننده‌های ویدیویی خاصی برای پخش در دستگاه‌های تلفن همراه با مشکل مواجه می‌شوند، بنابراین هر پخش‌کننده‌ای را که دارید تست کنید.
  • دکمه ها و سایر ابزارهای ناوبری باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا راحت باشند و به اندازه کافی از دکمه های دیگر فاصله داشته باشند. به یاد داشته باشید که افرادی که در تلفن همراه هستند دکمه‌ها را با انگشتان خود فشار می‌دهند، بنابراین به آن‌ها کمک کنید در مسیریابی سایت شما دچار مشکل نشوند.
  • میزان تایپ مورد نیاز در سایت را به حداقل برسانید. تایپ بسیاری از اطلاعات در دستگاه های تلفن همراه می تواند چالش برانگیز باشد. با استفاده از فرم‌های تکمیل خودکار هر زمان که ممکن است، کار را برای افراد آسان‌تر کنید و باعث می‌شود وب‌سایت خود بازدیدکنندگان مکرر را به خاطر بسپارد و همچنین تعداد فیلدها در هر فرم کاهش دهید و فقط فیلد های ضروری را نگه دارید.

نتیجه

تبلیغات گوگل می تواند ابزار قدرتمندی برای برندهایی باشد که علاقه مند به ارتقای استراتژی خود هستند. این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های ارگانیک خود را تکمیل کنند تا به رسمیت شناختن و آگاهی از برند خود را هدایت کنند. در حالی که تنظیم یک استراتژی تبلیغاتی می تواند طاقت فرسا به نظر برسد اما استفاده از این نکات تبلیغات رایگان گوگل به شما این امکان را می دهد که شروع به ایجاد کمپین های قوی کنید که به شما کمک می کند تا برند خود را بشناسید.

مهم ترین نکته تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

اگر چیز خاصی برای ارائه دارید، مطمئن شوید که مشتریان شما آن را می بینند. به عنوان مثال، ممکن است یک تخفیف تابستانی، تخفیف فوری یا یک هدیه رایگان با خرید ارائه دهید. توجه به قیمت‌ها یا تبلیغات خاص می‌تواند بر تصمیم افراد برای کلیک کردن بر روی تبلیغ شما تأثیر بگذارد. هر چه بیشتر بتوانید خود را از رقبا متمایز کنید، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد.

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد یک ابزار قدرتمند برای برندها ارائه می دهد. هنگامی که از کمپین های بازاریابی مجدد استفاده می کنید، افرادی را هدف قرار می دهید که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند. شما می دانید که آنها به آنچه شما ارائه می دهید ابراز علاقه کرده اند، اما به دلایلی در آن لحظه مجبور به خرید نبودند. کمپین های بازاریابی مجدد می توانند به شما کمک کنند توجه آنها را به سایت خود جلب کنید و انگیزه بیشتری برای تبدیل ایجاد کنید.

میزان و نحوه ی استفاده از جستجوی صوتی به چه صورت است؟

باتوجه به گزارش گوگل حدود 20 درصد از درخواست های تلفن همراه از طریق جستجوی صوتی انجام می شود.
با جستجوی صوتی، کاربران معمولاً از جملات کاملی مانند «آب و هوا در شهر نیویورک چیست؟» استفاده می‌کنند. به جای «آب و هوا شهر نیویورک».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *