فرآیند تبلیغات رایگان گوگل

فرایند تبلیغات رایگان گوگل

فرآیند تبلیغات رایگان گوگل به شما یک نقشه راه می دهد که باید دنبال کنید و تضمین می‌کند که تمام جنبه‌های مهم یک کمپین را پوشش خواهید داد، در حالی که چیزی را از دست ندهید.

فرآیند تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

به طور معمول، دوره راه اندازی کمپین و فرآیند تبلیغات رایگان گوگل می تواند از 10 روز تا یک ماه طول بکشد. یک فرآیند مجموعه ای از اقدامات یا عملیات است که منجر به پایان می شود و توضیح عوام ما از اصطلاح «فرایند» این است که اساساً یک سری مراحل است که برای رسیدن به نتیجه باید طی شود و این نتیجه موفقیت یک کمپین تبلیغاتی گوگل است. اساساً یک فرآیند یک نقشه راه است که باید دنبال شود.

با دنبال کردن یک فرآیند، تضمین می‌کنید که به مهم‌ترین جنبه‌های یک کمپین رسیدگی می‌شود در حالی که چیزی را که اساساً مهم است را نیز از دست نمی‌دهید. توجه داشته

این فرآیند یک نقشه راه درست برای شما فراهم می کند تا یک استراتژی درست داشته باشید. در ادامه این فرآیند را بررسی خواهیم کرد.

فرآیند تبلیغات رایگان گوگل شامل ده مرحله است که هر یک از این مراحل را به صورت کامل در ادامه خواهیم گفت.

  • مرحله 1: تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • مرحله 2: بررسی صفحه فرود
  • مرحله 3: ایجاد نسخه تبلیغاتی
  • مرحله 4: ایجاد و راه اندازی کمپین
  • مرحله 5: ردیابی تماس های تلفنی
  • مرحله 6: نظارت بر کمپین
  • مرحله 7: کلمات کلیدی جدید اضافه کنید
  • مرحله 8: فیلتر کلمات کلیدی منفی
  • مرحله 9: تنظیم مناقصه
  • مرحله 10: گزارش

مرحله 1: تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

ابتدا لیستی از کلمات کلیدی را که فکر می‌کنید مردم جستجو می‌کنند و با خدمات یا محصولات شما مطابقت دارد، آماده کنید.

سپس، از ابزار تحقیق رایگان خود همراه با کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا فهرست گسترده‌تری را همراه با حجم جستجو و رقابت ماهانه کشف کنید.

در زیر چهار مرحله فرعی که ما هنگام انتخاب کلمات کلیدی انجام می دهیم آورده شده است.

1. مرتبط بودن کلمه کلیدی

به زبان ساده، این به معنای مرتبط بودن کلمات کلیدی شما با آگهی است که به مخاطبان ارائه می شود. این موضوع برای جستجوگر هنگام انجام یک پرس و جو بسیار مهم است.

فرآیند تبلیغات رایگان گوگل
فرآیند تبلیغات رایگان گوگل

2. میانگین جستجو و رقابت ماهانه کلمه کلیدی

این معیار میانگین حجم جستجوی ماهانه را به تفکیک ماه، تغییرات کلمه کلیدی، مکان و شبکه جستجو را نشان می دهد.

«رقابت» را می‌توان به‌عنوان کم، متوسط ​​یا زیاد فهرست کرد و یک راه عمومی سریع برای درک اینکه آیا یک کلمه کلیدی خاص پیشنهاد دهندگان زیادی دارد یا خیر است. اگر اطلاعات کافی در دسترس نباشد، یک خط تیره (-) خواهید دید. یک استراتژی برای حساب‌هایی که می خواهند سریع به نتیجه برسند می‌تواند این باشد که به دنبال کلمات کلیدی رقابتی بالا نروند.

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از فرآیند تبلیغات رایگان گوگل و بهینه سازی کمپین است.

یک روش ثانویه برای یافتن کلمات کلیدی جدید، تجزیه و تحلیل وب سایت رقیب است.

مرحله 2: بررسی صفحه فرود

هر کمپین تبلیغاتی باید حداقل یک صفحه فرود سفارشی شده داشته باشد تا به عنوان مقصد ترافیک ورودی باشد. این صفحات به طور ویژه طراحی شده اند تا بازدیدکنندگان را در سریع ترین زمان ممکن تبدیل کنند.

اگر یک توسعه دهنده پیشرفته هستید و یا کمپین بزرگی را اجرا می کنید، توصیه می کنیم دو صفحه ایجاد کنید و تست A/B را انجام دهید و مناسب ترین آن را تعیین کنید.

سعی کنید ویژگی های زیر را رعایت کنید.

کپی صفحه

از بالای صفحه شروع می شود، کپی باید دارای یک عنوان خوب قانع کننده و همچنین عناوین فرعی باشد.

حتماً کلمات کلیدی کمپین را در متن اصلی نیز ذکر کنید تا صفحه را بهتر با تبلیغی که بازدیدکننده از آن وارد شده است مطابقت دهید. به “افزایش تبدیل” فکر کنید.

شماره تلفن قابل کلیک

فراموش نکنید که از بازدیدکننده خود بخواهید از طریق ایمیل یا تلفن با شما تماس بگیرد!

این باید به طور برجسته نمایش داده شود و برای کاربران تلفن همراه قابل کلیک باشد. به یاد داشته باشید، هر عنصر طراحی که ایجاد می کنید باید سریع و ساده باشد.

دکمه های Call to Action قابل کلیک

از یک جزء فراخوان استفاده کنید که بازدیدکننده شما را به انجام کاری ترغیب می کند.

تشکر از کاربر

این ویژگی که معمولاً نادیده گرفته می شود اساساً سه عملکرد اصلی را انجام می دهد:

  • این به کاربر اجازه می دهد تا بداند ارسال ایمیل خود با موفقیت انجام شده است.
  • لحن دوستانه ای دارد و در اصل می گوید که شما اهمیت می دهید.
  • می توان آن را به راحتی برای اهداف تبدیل ردیابی کرد که بسیار مهم است.

طراحی تعاملی

فراموش نکنید که صفحه را ریسپانسیو کنید که آن را برای انواع دستگاه ها سازگار می کند.

طراحی صفحه فرود در مورد کاربر است. ارتباط آنها با کسب و کار شما را سریع و آسان کنید و در نتیجه انتظار تبدیل کمپین بالاتری را داشته باشید.

مرحله 3:مهم ترین مرحله فرآیند تبلیغات رایگان گوگل: ایجاد نسخه تبلیغاتی

همانطور که تبلیغ خود را ایجاد می کنید، می توانید نحوه نمایش آن را مشاهده کنید.

پس از انجام جستجوی کلمه کلیدی، تبلیغات گوگل در نتایج جستجو نمایش داده می شود. در این لحظه، تبلیغ شما در حال رقابت با دیگران در تلاش برای کلیک کردن کاربر بر روی آن است.

در این مرحله، تکنیک‌های مهمی را مورد بحث قرار می‌دهیم که به تبلیغ شما بهترین شانس را برای تبدیل در این زمان مهم می‌دهد.

فرآیند بلیغات رایگان گوگل
فرآیند تبلیغات رایگان گوگل

تبلیغات جذابی بنویسید که «ادامه» جستجوی اولیه باشد.

مخاطبان هدف شما فقط یک پرس و جو برای جستجوی چیزی انجام داده اند. اکنون، سعی کنید هنگام نوشتن نسخه، خود را در ذهنیت آنها قرار دهید. به ایجاد تعادل با مقادیر مناسب اطلاعات، احساسات و کمک فکر کنید. تبلیغ شما همچنین باید سطح راحتی و نرمال خاصی در مورد آن داشته باشد.

استفاده از تمام این عناصر به مقدار مناسب به شما کمک می کند تا به یک نابغه بازاریابی واقعی تبدیل شوید.

نکته: پس از نوشتن تبلیغات خود، خود را در طرف مقابل تصور کنید و ببینید آیا تبلیغات شما با شما صحبت می کند یا خیر. اگر این کار را نکردند آنها را ویرایش کنید.

از متن CTA عالی در توضیحات تبلیغات استفاده کنید زیرا این به مخاطبان بالقوه کمک می کند تا عمل را انجام دهند.

گوگل محدودیت های شخصیتی را تعریف کرده است، در آنها بمانید

عناوین و توضیحات تبلیغات شما باید کاملاً در محدوده کاراکترهای از پیش تعیین شده گوگل قرار گیرند، در غیر این صورت تبلیغات شما تأیید نمی شود.

آیا تا به حال پلاک خودرویی را که هوشمندانه نوشته شده است خوانده اید؟ شماره های پلاک در حدود 7-8 کاراکتر است. خوشبختانه برای ما، گوگل در هنگام نوشتن تبلیغات محدوده بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

دستورالعمل‌های تبلیغات جستجوی گوگل، این را به عنوان قانون در نظر بگیرید.

دلایلی وجود دارد که قوانین ایجاد شده اند؛ همه ما این را می دانیم و بسیاری از موضوعات ممنوع است که نمی توانید برای آنها تبلیغ کنید.

علاوه بر این، روش‌های زیادی وجود دارد که نمی‌توانید انجام دهید مانند معرفی نادرست شرکت خود، استفاده از بدافزار و غیره…

همیشه خوب است که از مرکز تبلیغات گوگل دیدن کنید تا ببینید آیا تبلیغات شما مطابق با استانداردهای اکوسیستم تبلیغاتی گوگل است یا خیر.

مرحله 4:اصلی ترین مرحله فرآیند تبلیغات رایگان گوگل: ایجاد و راه اندازی کمپین

به این مرحله به عنوان پایه و اساس کمپین خود فکر کنید. خانه‌های بزرگ بر پایه‌های قوی ساخته شده‌اند و گوگل ادز نیز همین‌طور است.

یک کمپین شامل یک یا چند گروه تبلیغاتی است. انواع کمپین عبارتند از جستجو، نمایش، ویدیو، خرید، کشف، برنامه، محلی و هوشمند.

یک کمپین ایجاد کنید

پس از تعیین نوع کمپین برای ایجاد، اکنون نوبت به راه اندازی آن رسیده است. برای اختصار، به گوگل اجازه می دهیم تا نحوه انجام آن را بهتر توضیح دهد.

چگونه یک کمپین ایجاد کنیم.

گروه های تبلیغاتی

یک گروه تبلیغاتی حاوی یک یا چند آگهی مرتبط نزدیک و کلمات کلیدی مرتبط است. زمانی می خواهید یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید که برای مثال، گروهی از کلمات کلیدی ارتباط نزدیکی با هم دارند.

گروه‌های تبلیغاتی جدید (گروه‌های چندگانه برای کلمات کلیدی) ایجاد و اضافه کنید که مجموعه‌های کوچکی از کلمات کلیدی را ارائه می‌کنند، در برخی موارد فقط یک کلمه کلیدی. برای مثال، داشتن 20 تا 30 کلمه کلیدی در هر تبلیغ، CTR (نرخ کلیک) و تبدیل کلی کمپین شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

مرحله 5: ردیابی تماس های تلفنی

ردیابی تماس تلفنی جزء مهم (و البته اختیاری) کمپین شما است. ما اختیاری را ذکر کردیم اما داشتن آن بسیار توصیه می شود.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، سرنخ‌ها عمدتاً به یکی از دو روش می‌رسند یا از طریق ایمیل یا تماس تلفنی.

مرحله 6: نظارت بر کمپین

در اینجا می توانید عملکرد تبلیغات را در مقایسه با یکدیگر مشاهده کنید. اکنون که راه اندازی کمپین کامل شده است، کار روتین شروع می شود.

نظارت بر کمپین باید به صورت مستمر باشد.

برای این مرحله ی فرآیند تبلیغات رایگان گوگل نکته اصلی باید چک کردن حساب کاربری خود باشد و این رویداد یکبار نیست. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه حساب بزرگتر باشد، نظارت بیشتر و مکرر باید انجام شود. نظارت بر کمپین یک رویداد خطی و یا یکباره نیست.

در استراتژی تبلیغات گوگل در طول نظارت بر کمپین، همیشه باید تغییرات مهم کمپین، تنظیمات، یادداشت های مورد علاقه و غیره را در قالب گزارش برنامه ریزی شده بعدی یادداشت کنید.

برای مثال، در قالب، می‌توانید بخش «یادداشت‌های کمپین مورد علاقه» را مشخص کنید و هر چیز قابل توجهی که قبل از گزارش رخ داده است باید همیشه در گزارش نشان داده شود.

فرآیند تبلیغات رایگان گوگل
فرآیند تبلیغات رایگان گوگل

مرحله 7: کلمات کلیدی جدید اضافه کنید

کلمات کلیدی جدید اضافه کنید. انتخاب «نوع مطابقت» اقدامی روان و در عین حال بسیار مهم است.

پس از یک هفته از حرکت رو به جلو کمپین، ما از داده‌های بینش حراج گوگل استفاده می‌کنیم که عملکرد کلمه کلیدی را با سایر تبلیغ‌کنندگانی که در همان بازار با شما رقابت می‌کنند مقایسه می‌کند. بر اساس یافته‌ها، کلمات کلیدی را اضافه و یا اصلاح می‌کنیم.

اساساً، بینش‌های حراج می‌تواند درک خوب و سطح بالایی را در مورد مناقصه ارائه دهد.

هنگامی که تعیین کردید کدام کلمات کلیدی را می خواهید به صفر برسانید، وقت آن است که این تلاش را به حداکثر برسانید.

سه روش اصلی برای بهینه سازی کلمات کلیدی وجود دارد:

مسابقه گسترده

این تنظیم پیش فرض است که بیشترین فرصت کلمات کلیدی را فراهم می کند. به این مطابقت به‌عنوان پیش پا افتاده ترین راه برای مدیریت کلمات کلیدی خود فکر کنید.

تطبیق عبارت

با این تنظیم، شما شروع به سخت تر کردن کنترل مدیریت کلمات کلیدی می کنید. این تنظیم به کلمات کلیدی اجازه می دهد تا با عبارات همراه با هدف کاربر مطابقت داده شوند.

تطبیق عبارت یک نوع تطبیق کلمه کلیدی است که به شما امکان می دهد تبلیغات خود را در جستجوهایی که حاوی معنای کلمه کلیدی شما هستند نشان دهید. معنای کلمه کلیدی می تواند ضمنی باشد و جستجوهای کاربر می تواند شکل خاص تری از معنی باشد. این به شما امکان می دهد به جستجوهای بیشتری نسبت به مطابقت دقیق و جستجوهای کمتری نسبت به مطابقت گسترده برسید.

مطابقت کامل

در این نوع مطابقت فقط می خواهید کاربرانی را پیدا کنید که دقیقاً این عبارت را تایپ کنند نه کمتر و نه بیشتر. هنگامی که شما یک محصول یا خدمات بسیار منحصر به فرد را می فروشید، یا یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی دارید، بررسی جزئیات می تواند بسیار مهم باشد.

با گذشت زمان، متوجه کلمات کلیدی با کیفیت خاصی می‌شوید که ترافیک زیادی را ارائه می‌کنند و می‌خواهید کل کمپین را کمی به سمت آن‌ها تغییر دهید.

شما باید به طور مداوم در مورد این موضوع مطالعه کنید و تنظیمات کلمه کلیدی خود را دوباره ارزیابی کنید. با گذشت زمان، شما می خواهید به بهترین جریان ترافیک ورودی به بهترین وجه مطابق با آنچه می فروشید، برسید.

مرحله 8:حساس ترین مرحله فرآیند تبلیغات رایگان گوگل: فیلتر کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی غیر مرتبط با کسب و کار شما را فیلتر کنید. اهمیت فیلتر کلمات کلیدی منفی در کمپین شما قابل دست کم گرفتن نیست. فوق العاده مهم است.

کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که به طور انتخابی هر عبارت جستجویی خاصی را که نمی خواهید تبلیغات خود را نمایش دهید، فیلتر کنید.

فیلتر را به عنوان نگهبان امنیتی در ورودی یک بار در نظر بگیرید… آنها باید به خوبی آموزش ببینند که “چه کسی” را اجازه ورود دهد و همچنین “چه کسی” را نباید وارد کند.

مرحله 9: تنظیم مناقصه

این را بدانید که با نمایش تبلیغات شما در بالای نتایج جستجو در مقابل تبلیغات رقبا، کلیک های بیشتری دریافت خواهید کرد.

همانطور که می دانید، ما از بالا به پایین می خوانیم؛ بنابراین وقتی تبلیغ شما یکی از اولین مواردی است که مشاهده می شود، احتمال اینکه روی آن کلیک شود بسیار بیشتر از آن است که در پایین صفحه نتایج جستجو باشد.

مرحله 10: گزارش

مرحله پایانی فرآیند تبلیغات گوگل شما گزارش‌دهی است و اینجاست که هم بهینه‌ساز و هم مشتری باید نحوه عملکرد کمپین را با شرایط یکسان درک کنند. گزارش باید دارای چند ویژگی اصلی باشد:

گزارش عملکرد ماهانه/هفتگی/دوهفته‌ای Google Ads

حداقل، گزارش باید دارای خلاصه ای از اطلاعات فنی مانند (نرخ کلیک، هزینه، تبدیل مشتری، هزینه به ازای هر تبدیل، نرخ تبدیل) باشد.

تنظیم(های) کمپین: کاری که اخیرا انجام دادیم

در مورد ترفندهای خوب کمپین اخیری که در اینجا انجام داده اید صحبت کنید.

خلاصه

امیدواریم از این آموزش Google Ads چیز ارزشمندی کسب کرده باشید.

در حالی که راه‌های زیادی برای راه‌اندازی Google Ads و پیاده‌سازی استراتژی Google Ads وجود دارد، این روشی است که ما در این مقاله برای شما بررسی کرده ایم. هنگامی که در مورد یک تکنیک شک دارید، همیشه باید تحقیقات خود را برای یافتن بهترین روش کلاه سفید انجام دهید.

فراموش نکنید که تکنیک های بهینه سازی تبلیغات گوگل به صورت دوره ای تغییر می کنند (معمولاً تکامل می یابند) و استراتژی تبلیغات گوگل شما باید با آن تنظیم شود. با گذشت زمان، مانند همه سیستم های بازاریابی، همه چیز تغییر می کند. همانطور که در این زمینه کار می کنید، می توانید استراتژی خود را برای تنظیم با زمان تغییر دهید.

در نهایت، بهترین کمپین‌های تبلیغاتی گوگل کمپین‌هایی هستند که مشتریان به موفقیت آن علاقه شخصی دارند. از این گذشته، نظرات آنها می تواند به ارائه راهنمایی های مهم برای موفقیت بلندمدت کمک کند.

صفحه فرود چیست؟

هر کمپین تبلیغاتی باید حداقل یک صفحه فرود سفارشی شده داشته باشد تا به عنوان مقصد ترافیک ورودی باشد. این صفحات به طور ویژه طراحی شده اند تا بازدیدکنندگان را در سریع ترین زمان ممکن تبدیل کنند. اگر یک توسعه دهنده پیشرفته هستید و یا کمپین بزرگی را اجرا می کنید، توصیه می کنیم دو صفحه ایجاد کنید و تست A/B را انجام دهید و مناسب ترین آن را تعیین کنید.

منظور از گروه تبلیغاتی چیست؟

یک گروه تبلیغاتی حاوی یک یا چند آگهی مرتبط نزدیک و کلمات کلیدی مرتبط است. زمانی می خواهید یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید که برای مثال، گروهی از کلمات کلیدی ارتباط نزدیکی با هم دارند.

مطابقت کامل چیست؟

در این نوع مطابقت فقط می خواهید کاربرانی را پیدا کنید که دقیقاً این عبارت را تایپ کنند نه کمتر و نه بیشتر. هنگامی که شما یک محصول یا خدمات بسیار منحصر به فرد را می فروشید، یا یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی دارید، بررسی جزئیات می تواند بسیار مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *