مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

 Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین قوی است که مشاغل برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. روزانه میلیاردها آگهی نمایش داده می شود بنابراین برای بازدهی بیشتر تبلیغات باید از مدیریت تبلیغات رایگان گوگل استفاده کرد.

مدیریت تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

Google Ad Manager یک ابزار مفید برای تبلیغ کنندگانی است که چندین حساب تبلیغاتی و کمپین را اجرا می کنند. Google Ad Manager برای استفاده رایگان است و می تواند اثربخشی تبلیغات شما را افزایش دهد. این مقاله برای صاحبان مشاغل و تبلیغ‌کنندگانی است که می‌خواهند از Google Ad Manager برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و افزایش درآمد خود استفاده کنند و برای اثربخشی بیشتر تبلیغات خود از مدیریت تبلیغات رایگان گوگل استفاده کنند.

با توجه به اینکه گوگل 92 درصد از سهم بازار جستجوی جهانی را در سال 2021 در اختیار داشت، جای تعجب نیست که تقریباً سه چهارم بازاریابان حضور در Google Ads را برای مشاغل توصیه می کنند. Google Ads به صاحبان مشاغل کوچک راهی کارآمد و مقرون به صرفه برای افزایش آگاهی از برند و جذب ترافیک به وب سایت شما ارائه می دهد. با این حال، برخی از مشاغل کوچک بیش از یک حساب Google Ads دارند.

Google Ad Manager یک پلتفرم مفید برای تبلیغ‌کنندگانی که بیش از دو حساب تبلیغاتی را انجام می‌دهند تا بتوانند مدیریت تبلیغات و درآمد را متمرکز کنند.

Google Ad Manager چیست؟

Google Ad Manager سرویسی است که گوگل در ژوئن 2018 معرفی کرد و پلتفرم های تبلیغاتی قبلی خود DoubleClick for Publishers و DoubleClick Ad Exchange را ترکیب کرد و می‌تواند به عنوان یک سرور تبلیغاتی استفاده شود، اما همچنین ویژگی‌های اضافی را برای مدیریت فروش تبلیغات آنلاین با استفاده از یک تیم فروش اختصاصی فراهم می‌کند.

Google Ad Manager در درجه اول برای ارتقاء تجربه تبلیغات و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی برای ناشران بزرگ دیجیتال استفاده می شود. Google Ad Manager – که نباید با Google Ads اشتباه گرفته شود – به تبلیغ‌کنندگان و بازاریابان کمک می‌کند تا درآمد تبلیغات را تجزیه و تحلیل کنند و بازگشت سرمایه را از طریق گزارش‌های جامع و دقیق بهبود بخشند.

گوگل Google Ad Manager را ابزاری برای حرفه ای ها توصیف می کند که برای کسب درآمد از همه انواع موجودی، مانند وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، ویدیوها و بازی ها به یک مکان نیاز دارند. Google Ad Manager همچنین به کسب و کارها اجازه می دهد تا درآمد تبلیغات خود را مدیریت کنند و از شبکه های شخص ثالث برای رقابت برای موجودی تبلیغات استفاده کنند.

یکی دیگر از منابع بینش و اطلاعات Google Analytics است، ابزار رایگانی که به شما کمک می‌کند ترافیک را اندازه‌گیری کنید و رفتار بازدیدکنندگان را دنبال کنید تا ببینید چه چیزی در وب‌سایت تجاری شما کار می‌کند و از این طریق بتوانید مدیریت تبلیغات رایگان گوگل مناسبی داشته باشید.

مدیریت تبلیغات رایگان گوگل
مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

Google Ads در مقابل Ad Manager در مقابل AdSense در مقابل AdMob

گوگل به دلیل مجموعه ای از ابزارهای کسب و کار برای افزایش کارایی شناخته شده است. با این حال، تمایز بین محصولات مختلف مدیریت تبلیغات و زمان استفاده از آنها می تواند دشوار باشد.

در اینجا مروری کوتاه بر برخی از ابزارهای کسب و کار گوگل، از جمله Google Ads، Ad Manager، AdSense و AdMob است.

  • Google Ads: گوگل ادز – که قبلاً گوگل ادوردز نامیده می شد – پلتفرم تبلیغات آنلاین پایه این شرکت است. تبلیغات را در جستجوی Google، YouTube و Google Display Network نشان می‌دهد – شبکه گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها که در آن تبلیغات گوگل شما می‌تواند نمایش داده شود.
  • Google Ad Manager: Ad Manager یک پلت فرم مدیریت Google Ads است. کسب‌وکارها یا آژانس‌های بازاریابی با بیش از یک حساب Google Ads اغلب از Google Ad Manager برای بهینه‌سازی درآمد تبلیغات استفاده می‌کنند.
  • Google AdSense: AdSense برنامه ای است که به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا با نمایش تبلیغات به مشتریان هدف درآمد کسب کنند. اگر کاربر آگهی را انتخاب کند، ناشر وب سایت پولی دریافت می کند.
  • Google AdMob: AdMob بر تبلیغات تلفن همراه برای توسعه دهندگان برنامه که می خواهند شرکت خود را توسعه دهند تمرکز می کند. توسعه دهندگان می توانند با ارائه تبلیغات جهانی از برنامه های خود درآمد کسب کنند.

نکته: برای بهینه‌سازی رتبه‌بندی موتورهای جستجو، مطمئن شوید که کمپین‌های تبلیغاتی شما سازگار با موبایل هستند.

نحوه ثبت نام در Google Ad Manager و مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

ثبت نام در Google Ad Manager با راه های مختلفی برای ایجاد حساب کاربری آسان است. کاربران موجود و جدید Google Ads می توانند حساب های Google Ad Manager ایجاد کنند.

در اینجا نحوه تنظیم یک حساب Google Ad Manager آورده شده است:

1. یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد شوید.

به صفحه اصلی Google Ad Manager بروید و ایجاد حساب مدیر را انتخاب کنید. اگر قبلاً یک حساب Google Ads یا Gmail دارید، در زیر حسابی که می‌خواهید به عنوان حساب مدیریتی ایجاد کنید، وارد شوید. می توانید از همان آدرس ایمیل برای حداکثر 20 حساب Google Ads استفاده کنید.

مدیریت حساب‌های افراد دیگر یا مدیریت حساب‌های من را انتخاب کنید. در این مرحله، به گوگل می گویید که آیا حساب های مشتری یا حساب های خود را مدیریت می کنید.

کشور صورتحساب و منطقه زمانی خود را وارد کنید. گوگل توصیه می کند منطقه زمانی را که در آن کار می کنید انتخاب کنید. پس از ایجاد، منطقه زمانی قابل تغییر نیست.

واحد پول حساب خود را انتخاب کنید. Google Ad Manager توصیه می‌کند ارزی را که با آن تجارت می‌کنید انتخاب کنید، زیرا حساب‌های مشتری به واحد پول آن‌ها صورت‌حساب می‌شوند (اگر با حساب مدیریت متفاوت باشد).

وقتی کارتان تمام شد روی ارسال کلیک کنید.

نام نمایشی حساب را وارد کنید. این نامی است که مشتریان در حساب های خود خواهند دید. این نام را نمی‌توان بعداً تغییر داد، بنابراین با دقت انتخاب کنید.

دوباره ارسال را انتخاب کنید و حساب Google Ad Manager شما ایجاد شد.

2. حساب را کاوش کنید

پس از ایجاد حساب کاربری جدید، یک پیام تبریک خواهید دید. برای بررسی ویژگی‌ها و پیوند دادن حساب‌های مشتریان، Explore your account را انتخاب کنید.

3. در صورت لزوم یک حساب مدیر دیگر اضافه کنید.

در این مرحل از مدیریت تبلیغات رایگان گوگل دو راه برای ایجاد یک حساب مدیر اضافی وجود دارد: از تنظیمات حساب فرعی و از صفحه عملکرد.

در اینجا نحوه ایجاد یک حساب مدیر از صفحه تنظیمات حساب فرعی آورده شده است:

  • وارد حساب مدیر خود شوید و تنظیمات را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.
  • تنظیمات حساب فرعی را انتخاب کنید.
  • ایجاد حساب مدیر جدید را انتخاب کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و روی ذخیره کلیک کنید و برای ایجاد حساب اضافی ادامه دهید.

در اینجا نحوه ایجاد یک حساب مدیر از صفحه عملکرد آورده شده است:

  • به حساب Google Ad Manager خود وارد شوید و از منوی سمت چپ Accounts را انتخاب کنید.
  • عملکرد را انتخاب کنید.
  • ایجاد حساب مدیر جدید را انتخاب کنید.
  • اطلاعات مورد نیاز: از جمله منطقه زمانی و ارز را دوباره پر کنید. روی ذخیره کلیک کنید و برای ایجاد حساب اضافی ادامه دهید.

هنگامی که یک حساب مدیر جدید ایجاد شد، Google Ad Manager از حساب جدید درخواست می‌کند تا «حساب‌هایی را برای پیوند انتخاب کنید». حساب ها را می توان با شناسه مشتری و انتقال حساب ها در سلسله مراتب فعلی مرتبط کرد.

نکته: به یاد داشته باشید، پس از نهایی شدن حساب، نمی‌توانید منطقه زمانی خود را تغییر دهید، بنابراین مطمئن شوید اطلاعاتی که ارائه می‌دهید دقیق است.

مدیریت تبلیغات رایگان گوگل
مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

Google Ad Manager چگونه کار می کند؟

دانیل دیجیمو، مدیرعامل Baker Street Funding گفت: «در مورد مدیریت تبلیغات گوگل شرکت شما دو مکتب فکری وجود دارد. “شما می توانید شرکت های خارجی را استخدام کنید تا تبلیغات شما را برای شما مدیریت کنند، یا شخصی را در خانه داشته باشید که تمام وقت این کار را انجام دهد.”

در حالی که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند تبلیغات خود را ایجاد، اجرا و بهینه کنند، بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند با یک حرفه‌ای – مانند یک شرکت بازاریابی – برای مدیریت تمام تبلیغات دیجیتال و تلاش‌های بازاریابی همراه باشید.

نکته: تبلیغات آنلاین خود را ساده نگه دارید تا شانس بازدید و تعامل مشتریان با آنها افزایش یابد.

عوامل موثر بر تبلیغات گوگل و مدیریت آن

عوامل زیادی بر توانایی شما برای ایجاد تبلیغات گوگل موثر و با کارایی بالا تأثیر می گذارد و می تواند بر مدیریت تبلیغات رایگان گوگل شما تاثیر مهمی داشته باشد. اجازه دهید آنها را در زیر پوشش دهیم.

AdRank

AdRank مکان تبلیغات شما را تعیین می کند. این با فرمولی تعیین می شود که امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی شما برای یک کلمه کلیدی را در نظر می گیرد.

امتیاز کیفیت بر اساس کیفیت و ارتباط تبلیغ شما است و گوگل آن را با تعداد افرادی که هنگام نمایش آگهی شما روی آن کلیک می‌کنند اندازه می‌گیرد – یعنی CTR شما. CTR شما بستگی به این دارد که تبلیغ شما چقدر با هدف جستجوگر مطابقت دارد، که می توانید از سه حوزه استنباط کنید:

  • کلمات کلیدی شما چقدر مرتبط هستند
  • آیا کپی تبلیغات و CTA شما با هدف جستجوگر مطابقت دارد
  • تجربه کاربری صفحه فرود شما

محل

هنگامی که برای اولین بار تبلیغ گوگل خود را تنظیم می کنید، منطقه جغرافیایی را انتخاب می کنید که تبلیغ شما در آنجا نمایش داده شود. اگر ویترین فروشگاهی دارید، باید در یک شعاع معقول در اطراف مکان فیزیکی شما باشد. اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک و یک محصول فیزیکی دارید، مکان شما باید در مکان هایی که ارسال می کنید تنظیم شود. اگر خدمات یا محصولی را ارائه می‌کنید که در سراسر جهان قابل دسترسی است، آنگاه محدودیتی وجود ندارد.

کلید واژه ها

تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است. کلمات کلیدی شما باید تا حد امکان با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشند. دلیلش این است که گوگل آگهی شما را با عبارات جستجو بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما مطابقت می دهد.

هر گروه تبلیغاتی که در کمپین خود ایجاد می کنید، مجموعه کوچکی از کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد (یک تا پنج کلمه کلیدی بهینه است) و گوگل تبلیغات شما را بر اساس آن انتخاب ها نمایش می دهد.

انواع مطابقت

Match Types به گوگل می گویند که آیا می خواهید دقیقاً یک عبارت جستجو را مطابقت دهید یا اینکه آیا تبلیغ شما باید به هر کسی که عبارت جستجویی نیمه مرتبط دارد نشان داده شود. مطابقت ها اهمیت زیادی در مدیریت تبلیغات رایگان گوگل دارد و باید در انتخاب آن دقت و توجه ی ویژه ای داشت. چهار نوع تطبیق برای انتخاب وجود دارد:

تطابق گسترده

تنظیمات پیش فرضی است که از هر کلمه ای در عبارت کلیدواژه شما به هر ترتیبی استفاده می کند.

اساسا، تطابق گسترده یک نوع تطبیق کلمه کلیدی است که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه تبلیغات شما واجد شرایط مطابقت با کدام عبارت‌های جستجو هستند، استفاده می‌کنند. به آن “گسترده” می گویند زیرا به تبلیغ شما اجازه می دهد تا با وسیع ترین دامنه جستجوهای ممکن کلمه کلیدی که هنوز تا حدودی با کلمه کلیدی شما مرتبط هستند مطابقت داشته باشد.

گوگل تطابق گسترده را اینگونه تعریف می کند:

تطابق گسترده: این گزینه پیش فرض است. اگر گروه تبلیغاتی شما حاوی کلمه کلیدی کفش تنیس باشد، زمانی که عبارت جستجوی کاربر حاوی تنیس و کفش باشد، به هر ترتیب و احتمالاً همراه با سایر عبارات، آگهی شما واجد شرایط نمایش خواهد بود. تبلیغات شما همچنین می‌تواند برای شکل‌های مفرد/جمع، مترادف‌ها و سایر تغییرات مرتبط نشان داده شود. برای مثال، تبلیغ شما ممکن است روی کفش تنیس یا کفش ورزشی تنیس نشان داده شود.

مدیریت تبلیغات رایگان گوگل
مدیریت تبلیغات رایگان گوگل

بنابراین اساساً، این گزینه به شما امکان می‌دهد یک اصطلاح مرتبط با کسب و کار خود را انتخاب کنید و سعی می‌کند عبارات دیگری را که موتورهای جستجو مرتبط با تبلیغ شما می‌دانند، کشف کنید.

تطابق گسترده اصلاح شده

مطابقت گسترده اصلاح شده، همانطور که از نام آن پیداست، یک کلمه کلیدی تطابق گسترده با یک تفاوت کلیدی است. این به شما امکان می دهد کلمات خاصی را به عنوان  اجباری برای هدف گذاری علامت گذاری کنید. در حالی که تطابق گسترده معمولی ممکن است به مترادف ها یا کلمات مرتبط برای افزایش دسترسی نگاه کند، مطابقت گسترده اصلاح شده این اتفاق را متوقف می کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید  پیراهن‌های فوتبال را  به‌عنوان یک مسابقه گسترده هدف قرار دهید، اما می‌خواهید گوگل را از انحراف از «فوتبال» منع کنید، یک نماد «+» را قبل از کلمه فوتبال اضافه کنید که به گوگل می‌گوید همه عبارت‌های جستجو باید حاوی  کلمه  «فوتبال» باشند.

تطابق گسترده اصلاح شده به گونه ای طراحی شده است که کنترل بیشتری بر ارتباط نتایج جستجوی خود داشته باشید و در عین حال دسترسی شما را تا حد امکان گسترده نگه دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، بسیار مهم است که با گزارش‌های جستجوی پرس و جو به همان اهمیتی برخورد کنید که با یک تطابق گسترده معمولی انجام می‌دهید. احتمالاً سؤالات جستجوی زیادی وجود خواهد داشت که هنوز باید از آنها اجتناب کنید، حتی اگر همه کلمات هدف شما گنجانده شود.

تطبیق عبارت

با جستارهایی مطابقت دارد که عبارت کلیدواژه شما را به ترتیب دقیق شامل می‌شود، اما ممکن است شامل کلمات اضافی قبل یا بعد از آن باشد.

تطبیق عبارت یک گزینه تطبیق کلمه کلیدی است که به موجب آن گوگل آگهی شما را فقط با کلمات کلیدی که شامل عبارتی است که شما تعیین کرده اید مطابقت می دهد.

گوگل گزینه تطبیق عبارت را اینگونه تعریف می کند:

تطابق عبارت: اگر کلمه کلیدی خود را مانند “کفش تنیس” در گیومه وارد کنید، تبلیغ شما واجد شرایط نمایش خواهد بود زمانی که کاربر عبارت کفش تنیس را به این ترتیب و احتمالاً با عبارات دیگر قبل یا بعد از عبارت جستجو می کند. برای مثال، تبلیغ شما می‌تواند برای جستجوی کفش‌ تنیس قرمز نمایش داده شود، اما نه برای کفش های تنیس یا کفش‌ های ورزشی تنیس. تطابق عبارت هدفمندتر از تطابق گسترده است، اما انعطاف پذیرتر از تطابق دقیق است.

بنابراین، با استفاده از قیاس کفش تنیس بالا، ایجاد یک تطابق عبارت برای “کفش تنیس” منجر به مسابقات بالقوه زیر می شود:

پرس و جوهایی که تبلیغ من در برابر نمایش داده می شود:

  • کفش تنیس
  • بهترین کفش تنیس
  • کفش تنیس برای فروش

جستارهایی که آگهی من در مقابل نمایش داده نمی شود:

  • کفش های تنیس
  • کفش ورزشی تنیس

تطابق دقیق

عبارت کلیدواژه شما را همانطور که به ترتیب دقیق نوشته شده است حفظ می کند.

اگر تازه شروع کرده‌اید و دقیقاً نمی‌دانید شخصیت شما چگونه جستجو می‌کند، از یک تطابق گسترده به یک رویکرد محدودتر حرکت کنید تا بتوانید آزمایش کنید که کدام جستجوها بهترین نتایج را دارند. با این حال، از آنجایی که تبلیغ شما برای بسیاری از پرس و جوها (برخی غیرمرتبط) رتبه بندی می شود، باید تبلیغات خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و آنها را تغییر دهید زیرا می توانید اطلاعات جدیدی به دست آورید.

Google Ad Manager چیست؟

Google Ad Manager یک ابزار مفید برای تبلیغ کنندگانی است که چندین حساب تبلیغاتی و کمپین را اجرا می کنند. Google Ad Manager برای استفاده رایگان است و می تواند اثربخشی تبلیغات شما را افزایش دهد. این مقاله برای صاحبان مشاغل و تبلیغ‌کنندگانی است که می‌خواهند از Google Ad Manager برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل و افزایش درآمد خود استفاده کنند و برای اثربخشی بیشتر تبلیغات خود از مدیریت تبلیغات رایگان گوگل استفاده کنند.

امیتاز کیفیت تبلیغات به چه عواملی بستگی دارد؟

امتیاز کیفیت بر اساس کیفیت و ارتباط تبلیغ شما است و گوگل آن را با تعداد افرادی که هنگام نمایش آگهی شما روی آن کلیک می‌کنند اندازه می‌گیرد – یعنی CTR شما. CTR شما بستگی به این دارد که تبلیغ شما چقدر با هدف جستجوگر مطابقت دارد، که می توانید از سه حوزه استنباط کنید:
کلمات کلیدی شما چقدر مرتبط هستند
آیا کپی تبلیغات و CTA شما با هدف جستجوگر مطابقت دارد
تجربه کاربری صفحه فرود شما

مطابقت گسترده اصلاح شده چیست؟

مطابقت گسترده اصلاح شده، همانطور که از نام آن پیداست، یک کلمه کلیدی تطابق گسترده با یک تفاوت کلیدی است. این به شما امکان می دهد کلمات خاصی را به عنوان  اجباری برای هدف گذاری علامت گذاری کنید. در حالی که تطابق گسترده معمولی ممکن است به مترادف ها یا کلمات مرتبط برای افزایش دسترسی نگاه کند، مطابقت گسترده اصلاح شده این اتفاق را متوقف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *