نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

تبلیغات، به‌ویژه تبلیغات اینترنتی، در مورد افزایش ترافیک، سرنخ‌ها و فروش بسیار مؤثر است. بهترین بخش این است که استراتژی های تبلیغات در این لیست با هزینه های بالای تبلیغات همراه نیستند. در ادامه نکات تبلیغات رایگان کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.

بررسی نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

تبلیغات راهی برای انتشار اطلاعات در مورد شرکت شما به مصرف کنندگان دور و نزدیک است و اگر نکات تبلیغات رایگان کسب و کار در آن رعایت شود، به جذب ترافیک به حضور آنلاین و فیزیکی شما کمک می کند.

درست است که برخی از تکنیک های تبلیغاتی می توانند بسیار پرهزینه باشند اما با این حال، چند استراتژی بازاریابی وجود دارد که به شما امکان می دهد تجارت خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید و از برنامه بازاریابی استراتژیک خود نهایت استفاده را ببرید.

1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بهترین استراتژی بازاریابی برای رشد کسب و کار آنلاین شماست.

دلیل آن این است که فرآیند سئو به وب سایت شما اجازه می دهد تا در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، که به مشتریان بالقوه بیشتری اجازه می دهد تا وب سایت شما را ببینند و روی آن کلیک کنند. فرآیند سئو همچنین به شما این امکان را می دهد که اعتبار وب سایت خود را در صنعت خود ایجاد کنید.

بدون سئو، یافتن آنلاین شما برای مشتریانی که به دنبال خدمات شما هستند دشوار است، زیرا شما به درستی آنها را هدف قرار نمی دهید.

انواع استراتژی های بازاریابی موجود در سئو عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • هدف گذاری کلمات کلیدی
  • تولید محتوا

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی به این معنی است که شما از ابزارهایی برای مطالعه کلمات کلیدی مختلف استفاده می کنید تا بفهمید کدامیک در صنعت شما بیشترین جستجو را دارند، کدام یک بیشترین پتانسیل را دارند و کدامیک بیشترین رقابت را دارند.

هنگامی که شما تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، به شما کمک می کند بفهمید چه کلمات کلیدی را باید در محتوای خود، پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و سایر استراتژی های تبلیغاتی خود بگنجانید.

وقتی محتوای شما برای کلمات کلیدی که جستجو می‌کنند رتبه‌بندی می‌شود، به کاربران کمک می‌کند شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

برخی از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که می توانید برای کمک به شما استفاده کنید عبارتند از  keywordtool.io  یا  KeywordsFX.

بعد از اینکه تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دادید، متوجه خواهید شد که چه کلمات کلیدی برای مشتریان شما مهم هستند و می توانید آنها را در محتوای خود بگنجانید.

نکات تبلیغات رایگان کسب و کار
نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

تولید محتوا برای سئو مهم است زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل امکان می دهد مطالبی برای خزیدن و فهرست بندی داشته باشند، که به معنای فرصت های بیشتری برای مشتریان شما است تا شما را آنلاین پیدا کنند.

2.مهم ترین گزینه نکات تبلیغات رایگان کسب و کار: بازاریابی محتوا

اگر به طور مداوم محتوای آموزنده و جالب برای کاربران تولید نکنید، به وب سایت خود آسیب بزرگی وارد خواهید کرد. هنگامی که محتوای عالی ایجاد می کنید، همچنین فرصت بزرگی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و جلب اعتماد مخاطبان به شما به عنوان یک مرجع در صنعت خود ایجاد می کنید.

وقتی استراتژی‌های بازاریابی را در نظر  می‌گیرید که برای تبلیغ کسب‌وکارتان استفاده می‌کنید، محتوا تقریباً بخشی از هر یک است. به عنوان مثال، محتوا بخش مهمی از بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئو، بازاریابی ایمیلی و غیره است.

به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی، چه در قالب یک وبلاگ یا مقاله، راهی عالی برای جذب دوستان و دنبال کنندگان شما به سایت شما است.

سئو در واقع به محتوای عالی برای کار کردن نیاز دارد و محتوا شامل کلمات کلیدی مهمی است که می توانید از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی پیدا کنید.

در نهایت، محتوای عالی برای بازاریابی ایمیلی هم برای بخش عمده ایمیل و هم برای به اشتراک گذاری ضروری است. گنجاندن پیوند به آخرین وبلاگ خود در کمپین ایمیلی، خوانندگان را مستقیماً به وب سایت شما هدایت می کند.

با این حال، ایجاد محتوای عالی یک شبه اتفاق نمی افتد.

پژوهش

تحقیق درباره نوع محتوایی که باید قبل از تولید آن تولید شود، شاید مهمترین بخش ایجاد استراتژی های بازاریابی موثر باشد. شما باید در مورد همه چیز از رقبا گرفته تا کلمات کلیدی خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که محتوای خود را به درستی ایجاد می کنید.

با نگاه کردن به محتوای رقیب خود، می‌توانید بفهمید که مشتریان چه چیزی را می‌خواهند بخوانند و چه چیزی می‌تواند بیشترین موفقیت را برای تجارت شما به همراه داشته باشد.

تحقیق کلمات کلیدی بخش بزرگی از تولید محتوا است، به همان دلیلی که برای سئو مهم است.

تجزیه و تحلیل

بدون تجزیه و تحلیل محتوای خود، هرگز متوجه نخواهید شد که کاربران به آنچه که پست می کنید چه واکنشی نشان می دهند.

به منظور تجزیه و تحلیل محتوای خود، از یک پلتفرم مانند Google Analytics استفاده کنید تا متوجه شوید که چه تعداد از افراد صفحه شما را مشاهده می کنند، چه مدت زمانی را در صفحه سپری می کنند، نرخ پرش و تعداد تبدیلی که آن محتوا برای شرکت شما ایجاد کرده است چقدر بوده است.

اگر متوجه شدید که نرخ پرش شما بالا است یا افراد بیشتر از چند ثانیه در صفحه شما وقت نمی گذارند، می توانید محتوا را مطابق با آن تنظیم کنید.

3. چند رسانه ای

با توجه به اینکه 65 درصد از مردم جهان یادگیرنده بصری هستند، بسیار مهم است که کسب و کار خود را با عناصر چند رسانه ای تبلیغ کنید.

این گزینه نکات تبلیغات رایگان کسب و کار برای حضور آنلاین کسب و کار شما ایده آل است.

عکس ها یک عنصر بازاریابی عالی هستند زیرا به شکستن دیوارهای متن با عنصر بصری که کاربران می توانند با آن درگیر شوند کمک می کنند. آنها همچنین برای افزودن رنگ و علاقه به صفحه استفاده می شوند.

عکس‌ها روشی عالی برای نشان دادن خدمات و محصولات شما به کاربران است، اما بازاریابی ویدیویی در حال افزایش است. بازاریابی ویدیویی ارتباط برند را تا 139 درصد افزایش می دهد.

برای تولید یک ویدیوی عالی برای وب سایت یا رسانه های اجتماعی خود، لازم نیست یک فیلمبردار حرفه ای داشته باشید. این روزها، گوشی‌های هوشمند ویدئویی با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند که برای نمایش محصول، توصیفات مشتری و سایر اهداف به خوبی کار می‌کند. (اما ممکن است در مواقعی سه پایه بخواهید.)

شکل دیگر  چند رسانه ای اینفوگرافیک است. آنها به جای استفاده از دیوارهای بزرگ متن برای برقراری ارتباط اطلاعات، راهی عالی برای به اشتراک گذاری اطلاعات به روشی خلاقانه هستند.

امروزه، هرکسی می‌تواند با ابزارهای رایگانی مانند Canva، گرافیک‌هایی با ظاهر عالی ایجاد کند.

نکات تبلیغات رایگان کسب و کار
نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

4. وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی از بهترین راه ها برای اطلاع رسانی به خوانندگان و جلب رضایت موتورهای جستجو است.

وبلاگ ها به موتورهای جستجو صفحات بیشتری برای فهرست بندی از سایت شما می دهند و فرصت های بیشتری را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی که برای کسب و کار شما مهم هستند به شما می دهند.

آنها می توانند موضوعات به موقع یا کلیدی را پوشش دهند. هرچه که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد که برای مخاطبان شما مهم است.

همانطور که قبلا ذکر شد، هدف قرار دادن کلمات کلیدی با محتوای شما یک تمرین SEO است که به وب سایت شما کمک می کند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، که یک راه عالی برای تبلیغ آنلاین کسب و کار شما است.

بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید با تبلیغات خود تبدیل‌ها را افزایش دهید، باید کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید. کلمات کلیدی دم بلند به عبارات کلیدی طولانی تر و دقیق تر اشاره می کنند که مخاطبان فوق العاده خاص را هدف قرار می دهند.

5.عالی ترین گزینه نکات تبلیغات رایگان کسب و کار: وبلاگ نویسی مهمان

پست مهمان در وبلاگ های دیگر یک راه عالی برای انتشار اخبار در مورد کسب و کار شما و نشان دادن تخصص خود در صنعت شما است.

این استراتژی بازاریابی رایگان شامل نوشتن برای وبلاگ های دیگر در صنعت شما برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کسب و کار، رویدادهای جاری و مسائل مهم است.

به عنوان مثال، می توانید وبلاگی بنویسید که شامل یک دیدگاه منحصر به فرد است یا آمار ارائه شده در مورد صنعت شما را توضیح می دهد. با امضای نام خود در پایان و شامل یک بیوگرافی کوتاه، می توانید نام شرکت خود را نیز درج کنید که مانند تبلیغات رایگان است!

کسانی که نوشته شما را دوست دارند می توانند وب سایت شما را برای اطلاعات بیشتر بررسی کنند.

6. بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی روزانه میزبان میلیاردها کاربر است، که به معنای میلیاردها فرصت برای دستیابی به مخاطبان شماست و شما می توانید آن را به صورت رایگان انجام دهید!

در آوریل 2016 ، تقریباً 1.59 میلیارد کاربر فیس بوک، 400 میلیون کاربر اینستاگرام، 320 میلیون کاربر توییتر، 200 میلیون کاربر اسنپ چت و 100 میلیون کاربر لینکدین وجود داشت.

خبر خوب دیگری که وجود دارد این است که تمام گروه های سنی از رسانه های اجتماعی استفاده می کند، به این معنی که شما می توانید تقریباً از طریق یک رسانه به همه افراد دسترسی پیدا کنید.

در مورد آنچه که به عنوان بخشی از استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود پست می کنید، گزینه های متعددی دارید.

همیشه باید سعی کنید عکسی را با پست خود به اشتراک بگذارید زیرا آنها به جای  گفتن آنچه را که تبلیغ می کنید نشان می دهند. تصویر باید باکیفیت باشد، اما از عکس‌های استوک جذاب خودداری کنید زیرا در این صورت این عکس ها شما را به اندازه عکس‌های منحصربه‌فرد مستقیماً از شما تبلیغ نمی‌کنند.

همچنین می توانید وبلاگ سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

وبلاگ ها در رسانه های اجتماعی عالی کار می کنند زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک پیوند پست است که ترافیک را به وب سایت شما باز می گرداند.

علاوه بر تصاویر و پست‌های وبلاگ، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای پیشنهادات ویژه در مورد یک محصول یا خدمات برای جذب ترافیک (و تبدیل) بیشتر به سایت خود استفاده کنید.

حتی می‌توانید مسابقه‌هایی برگزار کنید و دیگران را تشویق کنید که پست‌های شما را برای شرکت در آن به اشتراک بگذارند. با انجام این کار، می توانید به  دنبال کنندگان  فالوورهای خود دسترسی پیدا کنید تا به طور تصاعدی پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.

در مورد زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی، به نظر می رسد تعداد کامل فیس بوک بین یک تا پنج بار در ماه باشد، بسته به تعداد فالوورهای شما.

در توییتر، باید از یک تا پنج بار در روز پست کنید، همچنین متناسب با تعداد فالوورهای خود.

7. بازاریابی ایمیلی

ارسال ایمیل  یکی از بهترین راه ها و نکات تبلیغات رایگان کسب و کار شماست. فقط به یاد داشته باشید قبل از ارسال ایمیل به گیرندگان خود باید مجوز دریافت کنید.

برای گردآوری لیستی از گیرندگان ایمیل، فیلدهای فرم را به بهترین محتوای وب سایت خود اضافه کنید (مانند ورودی مسابقه یا PDF قابل دانلود).

با انجام این کار، اجازه خواهید داشت با افرادی که فرم را پر کرده اند تماس بگیرید. سپس، آنها را به یک لیست ایمیل از سرنخ‌ها اضافه کنید و گهگاه اطلاعاتی در مورد نحوه تبدیل به مشتری پولی برای آنها ارسال کنید.

نکات تبلیغات رایگان کسب و کار
نکات تبلیغات رایگان کسب و کار

برای محتوای ایمیل خود، دو گزینه دارید:

  • می توانید یک خبرنامه برنامه ریزی شده به صورت ماهانه یا دو هفته ای ارسال کنید تا سرنخ های خود را در مورد شرکت خود به روز نگه دارید. در خبرنامه، می‌توانید هر چیزی را از عکس‌های کارکنان جدید گرفته تا محصولات یا خدمات جدید به اشتراک بگذارید.
  • همچنین می‌توانید از ایمیل‌ها برای تبلیغ رویدادهای آینده، فروش، دستاوردها، بیانیه‌های مطبوعاتی و موارد دیگر استفاده کنید.

8. سئوی محلی

زمانی که می خواهید کسب و کار محلی شما در صفحات نتایج متمایز شود، سئوی محلی راهی برای انجام آن است.

سئوی محلی به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی موثر در این لیست گنجانده شده است زیرا به کاربرانی که در جستجوی کسب و کار شما هستند اجازه می دهد تا اطلاعات زیر را درباره شما ببینند:

  • موقعیت شما
  • شماره تلفن شما
  • ساعات کار شما
  • نظرات مشتریان

نمایه کسب و کار گوگل

در نمایه کسب‌وکار گوگل، می‌توانید روشی را مدیریت کنید که کاربران اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را ببینند.

پس از تأیید کسب و کار خود با نمایه کسب و کار گوگل، احتمال اینکه مشتریان به عنوان یک کسب و کار قابل اعتماد دیده شوند، دو برابر است.

با نمایه کسب و کار گوگل، می‌توانید به کاربران اجازه دهید اطلاعاتی مانند ساعات کاری، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، نقشه‌ها، خدمات، رتبه‌بندی‌ها و موارد دیگر را در فروشگاه شما مشاهده کنند.

Yelp

مانند نمایه کسب‌وکار گوگل، برای بهره‌مندی از مزایای آن، باید کسب‌وکار خود را در Yelp ادعا کنید.

در سایت Yelp، می‌توانید عکس‌های کسب و کار، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، ساعات کاری و موارد دیگر را آپلود کنید.

همچنین می‌توانید با پاسخ دادن به نظرات خوب یا بد که مشتریان درباره کسب و کار شما می‌گذارند، با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

Bing Places for Business

Bing Places به شما امکان می‌دهد اطلاعات مشابه Google My Business را با کاربران Bing به اشتراک بگذارید.

Bing Places اطلاعات کسب و کار را در Bing برای مشاغل محلی، زنجیره‌ها یا مشاغل با مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد.

به شما امکان می دهد اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی، ساعت کاری، رتبه بندی، قیمت خدمات خود، پیوند به وب سایت، مسیرها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.

9. بازاریابی دهان به دهان

یکی از طولانی‌ترین و بهترین راه‌ها برای بازاریابی رایگان کسب‌وکارتان، دهان به دهان است؛ که دوستان و خانواده شما می توانند به شما در این نوع بازاریابی کمک کنند.

آنها را تشویق کنید تا محصولات و خدمات شما را به افرادی که می شناسند و به دنبال آنچه شما برای ارائه دارید توصیه کنند. آنها همچنین می توانند محتوای شما را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

اینها ممکن است مفاهیم اساسی به نظر برسند، اما راه های بسیار دیگری وجود دارد که کسب و کار شما می تواند از این استراتژی های بازاریابی جذب شود.

ارجاعات را تشویق کنید

ارجاعات روش عالی دیگری برای استفاده از دهان به دهان برای افزایش ترافیک به کسب و کار شما است.

به منظور ایجاد یک کمپین ارجاع، فقط یک فرم در وب سایت خود ایجاد کنید که به راحتی به بازدیدکنندگان سایت اجازه دهد خدمات شما را به یک دوست توصیه کنند.

برای افزایش تعداد ارجاعات، حتی می توانید یک جایزه یا جایزه به عنوان مشوق ارائه دهید.

روابط ایجاد کنید

ایجاد روابط در جایگاه شما راه دیگری برای افزایش پایگاه مشتری شماست.

وقتی به یک همایش، رویداد یا مراسمی می روید که در آن رهبران صنعت حضور دارند، برای معرفی خود و شرکتتان وقت بگذارید. با آن شخص از طریق ایمیل دنبال کنید و به او بگویید که ملاقات با او چقدر عالی بود و اجازه دهید رابطه شما شتاب بیشتری بگیرد.

افرادی را که ملاقات می کنید در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و رسانه های آنها را به اشتراک بگذارید تا آنها نیز رسانه های شما را به اشتراک بگذارند.

هنگامی که با رهبران صنعت رابطه برقرار می کنید، آنها احتمالاً دنبال کنندگان بیشتری دارند و می توانند بسیار راحت تر از تجارت شما در کانون توجه قرار گیرند. پس از ایجاد یک رابطه، این احتمال وجود دارد که آنها از شرکت شما در محتوای خود، در رسانه های اجتماعی یا جاهای دیگر نام ببرند و شما نیز در معرض همه دنبال کنندگان آنها قرار خواهید گرفت.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا برای سئو مهم است زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل امکان می دهد مطالبی برای خزیدن و فهرست بندی داشته باشند، که به معنای فرصت های بیشتری برای مشتریان شما است تا شما را آنلاین پیدا کنند.

بهترین روش تبلیغات رایگان کسب و کار چیست؟

ارسال ایمیل  یکی از بهترین راه ها و نکات تبلیغات رایگان کسب و کار شماست. فقط به یاد داشته باشید قبل از ارسال ایمیل به گیرندگان خود باید مجوز دریافت کنید.برای گردآوری لیستی از گیرندگان ایمیل، فیلدهای فرم را به بهترین محتوای وب سایت خود اضافه کنید (مانند ورودی مسابقه یا PDF قابل دانلود).

مخاطبان در سئوی محلی چه مواردی را می بینند؟

موقعیت شما
شماره تلفن شما
ساعات کار شما
نظرات مشتریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *