استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

هر کسی که تا به حال بازاریابی محتوا ایجاد کرده است، می داند که شامل لینک های داخلی و خارجی نیز می شود. استراتژی سایت تبلیغات بک لینک، بهترین روش بازاریابی دیجیتال است زیرا محتوای شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو ارتقا می دهد

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک چیست؟

یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. در این سناریو، زمانی که وب‌سایت A به وب‌سایت B پیوند می‌دهد، وب‌سایت A یک پیوند خارجی به وب‌سایت B ایجاد می‌کند. وب‌سایت B اکنون یک بک لینک از وب‌سایت A دارد.

به گفته Moz ، بک لینک ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند، زیرا نشان دهنده یک «رای اعتماد» از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. بک لینک ها مانند کوپن های وب سایت های دیگر هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل از این کوپن ها برای یافتن و رتبه بندی بهترین محتوا استفاده می کنند.

استنباط موتورهای جستجو از بک لینک‌ها

اگر سایت‌های زیادی به یک صفحه وب یا وب‌سایت لینک بدهند، موتورهای جستجو استنباط می‌کنند که محتوا ارزش پیوند دادن را دارد و بنابراین ارزش ظاهر شدن در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) را دارد. به دست آوردن این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت یا دیده شدن جستجو داشته باشد.

با این حال، بک لینک برای سئو یک برد سریع نیست. کسب بک لینک به سایت شما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بلند مدت است، به ویژه برای وب سایت های جدید و کسانی که به دنبال گسترش تلاش های خود در سئو هستند.

بسیاری از مردم نمی دانند که از کجا باید با افزودن یا افزایش بک لینک به سایت خود شروع کنند. توصیه ما این است که با تحلیل رقبا شروع کنید. از ابزارهای بک لینک برای سئو برای بررسی پروفایل بک لینک رقبا استفاده کنید. بررسی کنید که کدام صفحات و دامنه ها به وب سایت خود پیوند داده می شوند. این به شما کمک می کند تا در مورد دامنه هایی که باید برای استراتژی بک لینک خود هدف قرار دهید، بینشی به دست آورید.

نمونه ای از استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

بک لینک ها یکی از با ارزش ترین فاکتورهای رتبه بندی در  گوگل هستند. از طریق هزاران تغییر الگوریتم، گوگل دو نوع بک لینک را تعیین و اولویت بندی می کند. بک لینک های  dofollow و nofollow یک بازدید کننده وب سایت هرگز تفاوت بین بک لینک های dofollow و nofollow را نمی بیند. تفاوت در کد منبع نهفته است.

بک لینک های  dofollow

dofollow  رایج ترین و با ارزش ترین نوع بک لینک است. آنها حالت پیش فرض یک پیوند هستند و به گوگل می گویند که محتوای طرف دیگر پیوند مهم و دارای رتبه است.

بک لینک های  nofollow

nofollow  یک نوع بک لینک کمتر رایج و کم ارزش است. آنها به موتورهای جستجو می گویند که پیوندی را نادیده بگیرند.

طبق تعریف رسمی گوگل، زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمی‌شوند، از ارزش nofollow استفاده کنید و ترجیح می‌دهید Google سایت شما را با سایت شما مرتبط نکند یا صفحه پیوند داده شده را از آن بخزد.

به گفته The Official SpyFu Blog، شما اغلب این نوع بک لینک ها را از وب سایت هایی دریافت می کنید که می توانید لینک ها و محتوای خود را بارگذاری کنید، زیرا این وب سایت ها نمی خواهند صحت محتوای شما را تضمین کنند.

در اینجا چند [فضای اینترنتی] وجود دارد که پیوندهای nofollow معمولاً از آنها می آیند:

  • وب سایت های رسانه های اجتماعی، مانند  فیس بوک،  توییتر و لینکدین
  • نظرات وبلاگ
  • وب سایت های جمع آوری محتوا، مانند Scoop It
  • وب سایت های پرسش و پاسخ، مانند Quora
  • انجمن ها، مانند   Reddit
  • بیانیه های مطبوعاتی

علاوه بر همه آنها، بسیاری از وب سایت های معتبر مانند ویکی پدیا  و هافینگتون پست از لینک های nofollow برای کاهش تعداد درخواست های بک لینک هرزنامه که دریافت می کنند استفاده می کنند.

در حالی که لینک های nofollow در رتبه بندی برای سئو کمتر رایج هستند و ارزش کمتری دارند، برای یک وب سایت سالم، گوگل می خواهد هر دو نوع بک لینک را ببیند. اگر به محتوای هوشمند و مفید لینک می دهید، لینک های dofollow بهترین هستند.

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک
استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

چند سناریو متداول برای اضافه کردن بک لینک های nofollow به سایت

  • اگر چه توصیه نمی شود، اما اگر به طور مداوم به محتوای با کیفیت پایین لینک می دهید، از لینک nofollow استفاده کنید. این باعث می‌شود Google فکر نکند که شما یک کوپن ثابت از محتوای ضعیف هستید.
  • اگر کنترلی روی محتوا ندارید، مانند بخش نظرات وبلاگ یا پاسخ‌های رسانه‌های اجتماعی، از لینک‌های nofollow برای همه افرادی که پست می‌کنند استفاده کنید. این اسپم و لینک های نامربوط را فیلتر می کند.
  • اگر شخصی برای لینک دادن به وب سایت شما به شما پول پرداخت کرده است، از لینک های nofollow استفاده کنید. اگر همانطور که توسط SpyFu بیان شده است، پیوند nofollow را روی محتوای پولی زیر قرار ندهید. Google  می تواند شما را جریمه کند.

صرافی پیوند در ازای پول

اگر شخصی به شما پیشنهاد پرداخت برای یک پیوند از وب سایت شما را می دهد، باید آن پیوند را nofollow کنید.

مبادلات محصول در ازای پیوند

اگر شخصی محصول خود را برای شما ارسال می کند تا در ازای دریافت لینک، آن را امتحان کنید، باید از یک برچسب nofollow در آن پیوند استفاده کنید.

تبادل لینک برای پیوند

اگر شخصی پیشنهاد می دهد که به وب سایت شما پیوند دهد، اگر شما به وب سایت او پیوند دهید، بهتر است آن پیوند را دنبال نکنید.

پست‌های مهمان پیوند انکر تکست غنی از کلیدواژه

پست مهمان معمولاً مشکلی ندارد، به جز زمانی که پست دارای تعداد زیادی پیوند dofollow به وب‌سایت نویسنده باشد. شما باید آن پیوندها را nofollow کنید.

پیوندهای مورد نیاز قرارداد

اگر قراردادهای مشتری شما مستلزم این است که آنها به وب سایت شما پیوند داده شوند، بهتر است مطمئن شوید که آنها این پیوندها را دنبال نمی کنند.

اگرچه غیرمعمول است، اگر نگران اولویت بندی خزیدن هستید، از پیوندهای nofollow استفاده کنید. این مشکلی است که وب‌سایت‌های بسیار بزرگ نگران آن هستند، زیرا صفحات وب زیادی برای فهرست کردن گوگل دارند.

بهترین راه برای ایجاد بک لینک

شما اهمیت بک لینک ها را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود درک می کنید. شما با نمونه هایی از بک لینک ها آشنا هستید. بنابراین، چگونه می توانید بک لینک به سایت خود اضافه کنید؟ اگر به دنبال افزایش بک لینک برای سئو هستید، در سامانه تبلیغات ملی بهترین راه ها برای ایجاد بک لینک به سایت شما را لیست کرده ایم:

استفاده از مطالب قدیمی

شرکت ها دائماً دامنه وب سایت خود را تغییر می دهند، به این معنی که محتوای بک لینک شده آنها قدیمی است. لینک خراب است زیرا دامنه تغییر کرده است. این به شما فرصتی عالی برای افزایش بک لینک به وب سایت خود می دهد. در اینجا نحوه استفاده حداکثری از این استراتژی بک لینک دهی آمده است:

  1. وب‌سایت‌هایی را در صنعت خود بیابید که نام‌ها را تغییر داده، به URL جدید منتقل شده‌اند، ارائه محصول یا خدماتی را متوقف کرده‌اند، محتوا را به‌روزرسانی نکرده‌اند یا تعطیل شده‌اند.
  2. وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که به پیوند قدیمی پیوند می‌دهند. از ابزارهای بک لینک برای سئو استفاده کنید تا تمام سایت هایی را که هنوز به محتوای قدیمی پیوند دارند، بررسی کنید. روی کسانی که دارای بالاترین اعتبار دامنه هستند تمرکز کنید.
  3. با کسانی که به محتوای قدیمی پیوند داده اند تماس بگیرید. به آرامی به آنها بگویید که هنگام کلیک کردن روی یک پیوند خطایی وجود دارد و منبع خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید.

این استراتژی بک لینک مستلزم زمان و تلاش است، اما شما در حال ساختن چیزی بیشتر از بک لینک هستید. شما در حال ایجاد روابط با رهبران صنعت مرتبط هستید. وقت خود را صرف کنید و آن را حساب کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

وبلاگ‌ها، فهرست‌ها و صفحات منابع معتبر، قابل‌تشخیص‌ترین و بازبینی‌شده‌ترین محتوا را جمع‌آوری می‌کنند. آنها یک منبع برتر برای بک لینک هستند، زیرا این تنها هدف آنهاست. اگر بتوانید روی این پست ها قرار بگیرید، بک لینک ها را برای سئو افزایش خواهید داد.

برای یافتن این پست های مرتبط با صنعت خود، در نقل قول ها جستجو کنید:

  • منابع مفید
  • منابع اضافی
  • بیشتر خواندن
  • منابع مفید

(نقل قول ها اطمینان حاصل می کنند که کلمه در جستجو یافت می شود.) پس از آن، کلمات کلیدی مربوطه خود را انتخاب کنید.

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک
استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

محتوای آسمان خراش

محتوای آسمان خراش که توسط برایان دین در Backlinko ابداع شده است، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به سادگی لینک رتبه 1 در گوگل را ارتقا می دهد. اگرچه آسان به نظر می رسد، دین خاطرنشان می کند که وقت گیر است اما ارزشش را دارد. در اینجا نحوه عملکرد محتوای آسمان خراش برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما آمده است:

  • جستجوی کلمه کلیدی به عنوان مثال، “چگونه بک لینک های خوب برای سئو به دست آوریم” یک اصطلاح مرتبط است.
  • به مقاله با رتبه برتر توجه کنید. برای این کلمه کلیدی، Dean’s How to Get Backlinks با کیفیت بالا در سال 2020 (7 استراتژی جدید) در رتبه اول قرار دارد. این احتمالاً ترکیبی از تعداد بالاتری از کلمات کلیدی مرتبط و بک لینک‌ها به‌علاوه شناسایی برند است.
  • محتوایی ایجاد کنید که 5 تا 10 برابر بهتر از آن چیزی است که پیدا کردید.
  • برای استفاده حداکثری از این محتوای جدید، آن را در تمام پلتفرم های بازاریابی خود تبلیغ کنید. آن را در یک کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید، آن را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید، درخواست اشتراک گذاری کنید و غیره.

توصیفات و مطالعات موردی

اکثر ابزارها و خدمات دیجیتال دارای صفحه وب برای توصیفات، بررسی ها یا مطالعات موردی هستند. اگر تجربه مثبتی از ابزار یا سرویسی دارید که به طور منظم از آن استفاده می کنید، پیشنهاد دهید در مورد آن بنویسید. آنها به احتمال زیاد به وب سایت شما لینک می دهند و رتبه سئوی شما را افزایش می دهند.

استراتژی نهایی

اگر به اینفلوئنسر مارکتینگ برگردیم، این استراتژی بک لینک از شما اینفلوئنسر می سازد. وقتی به محتوای خارجی لینک می دهید، چرا این کار را انجام می دهید؟ این جامع، هوشمند و مفید است. ممکن است شامل نکات قابل اجرا و/یا استراتژی های بلند مدت باشد. خواندن آن آسان است و راه حل هایی برای نقاط درد ایجاد می کند. در واقع، به نظر می رسد که راهنمای نهایی است.

راهنماهای «نهایی» و «قاطعی» در همان دسته‌ای قرار می‌گیرند که «تنها راهنمایی که تا به حال به آن نیاز دارید» و «راهنمای جامع مبتدی». این کتاب های بزرگ دانش کلمه کلیدی مناسب را برای بازاریابی محصول خود انتخاب می کنند و کار می کند. آنها را به عنوان یک رهبر فکری صنعت قرار می دهد و مردم کلیک می کنند و پیوند می دهند.

باز هم، این یک شاهکار آسان نیست. این راهنماها بیشتر از میانگین تعداد کلمات وبلاگ هستند و حداکثر بین 3000 تا 5000 کلمه هستند. اگر می توانید این استراتژی را در تقویم بازاریابی محتوای خود پیاده کنید، انتظار داشته باشید که بک لینک ها وارد شوند.

HubSpot، یک نام بزرگ در CRM و نرم افزار اتوماسیون بازاریابی، به طور مداوم از The Ultimate Strategy استفاده می کند. این کمک کرده است تا آنها را به عنوان یکی از بهترین ها در صنعت خود رتبه بندی کنند و راهنماهای جامعی برای ایجاد محتوا، نام تجاری، بازاریابی تأثیرگذار و YouTube، کارآفرینی و موارد دیگر ارائه می دهد.

ابزارهای بک لینک برای سئو

اگر به دنبال بهبود استراتژی ایجاد لینک و افزایش بک لینک برای سئو هستید، به این تعداد انگشت شماری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال نگاه نکنید.

جستجوگر بک لینک رایگان توسط  Ahrefs

با تبلیغ دومین خزنده وب فعال پس از Google – ادعایی باورنکردنی برای شهرت – Ahrefs Backlink Checker را می توان با URL دقیق، مسیر، دامنه و زیر دامنه جستجو کرد، بسته به نسخه رایگان یا پریمیوم، و یک نمایه بک لینک کامل از هر سایت ایجاد کرد.

ابزار Ubersuggest

یکی از پرکاربردترین ابزارهای بک لینک برای سئو  Ubersuggest است که توسط بازاریاب دیجیتال و بنیانگذار  Kissmetrics  Neil Patel خریداری شده است.

این ابزار دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که بر اساس URL و دامنه دقیق با و بدون زیر دامنه های آن جستجو کنید. همچنین فیلترینگ پیشرفته لینک را ارائه می دهد و امتیاز دامنه، بک لینک ها (مشخص کردن لینک های  nofollow)، دامنه های ارجاع دهنده و ترافیک ماهانه ارگانیک را نمایش می دهد.

Ubersuggest  یک ابزار ضروری برای استراتژی لینک‌سازی شماست: «از تعداد کل پیوندها گرفته تا پیوندهای .edu و .gov تا … تعداد دقیق دامنه‌های ارجاع‌دهنده منحصربه‌فرد».

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک
استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

پیوند اکسپلورر توسط  Moz

Link Explorer کنترل کننده اصلی دامنه و صفحه را ارائه می دهد، اما با نمایش امتیاز هرزنامه بک لینک ها و تجزیه و تحلیل متن لنگر، عمیق تر می شود. حتی Link Intersect را نیز ارائه می دهد، یک ابزار فرعی لینک سازی که به شما امکان می دهد ببینید چه کسی به رقبای شما لینک می دهد.

به عنوان سلب مسئولیت، برای استفاده از Link Explorer باید یک حساب Moz ایجاد و تأیید کنید، اما با دسترسی به تقریباً 41 تریلیون پیوند، ارزش این فرآیند کوتاه را دارد.

ابزارهای لینک سازی در SEMrush

مجموعه ابزارهای لینک سازی در  SEMrush  یک راه عالی برای افزایش بک لینک به سایت شما است. نمای کلی بک لینک آنالیتیکس امتیاز اعتبار دامنه، دامنه های ارجاع دهنده، بک لینک های جدید و گم شده، بازدیدهای ماهانه و کلمات کلیدی را نشان می دهد.

این ابزار بازاریابی دیجیتال با دسته‌بندی دامنه‌های ارجاع‌دهنده بر اساس صنعت و مرتب‌سازی آن‌ها بر اساس امتیاز اعتبار، قدمی فراتر می‌برد. SEMrush همچنین کلمات کلیدی انکر تکست برتر را گزارش می دهد، انواع بک لینک ها (متن، تصویر، فرم و فریم) را نمایش می دهد و ویژگی های پیوند (dofollow، nofollow، sponsored و UCG) را سازماندهی می کند.

ابزارهای فرعی شامل حسابرسی بک لینک، ابزار لینک سازی و تجزیه و تحلیل انبوه است. اگر مایل به پرداخت هزینه اشتراک در مجموعه ابزارهای وب سایت آنها هستید، SEMrush ابزاری باورنکردنی برای استراتژی لینک سازی شما است.

ابزار TheHoth

اگر به دنبال قدرت SEMrush به صورت رایگان هستید، این ابزار تجزیه و تحلیل پیوند توسط همان شرکت طراحی شده است و بک لینک های برتر که به یک دامنه خاص اشاره می کنند را نشان می دهد. این جستجوگر بک لینک رایگان به شما امکان می دهد تا بر اساس URL و دامنه دقیق با و بدون زیر دامنه های آن جستجو کنید.

Backlink Metrics  کل بک لینک های خارجی، کل دامنه های ارجاع دهنده، بک لینک های dofollow و IP های ارجاع دهنده را نمایش می دهد. این معیارها را با URL، انکر تکست و بک لینک های nofollow تجزیه می کند و سپس با استفاده از روش SEMrush  به آنها امتیاز می دهد.

چگونه می توان بک لینک به وب سایت اضافه کرد؟

پاسخ ساده نیست، اما تمرکز بر استراتژی ایجاد لینک بهترین راه برای ایجاد بک لینک و افزایش سئو برای وب سایت شما است. با درک مثال هایی از بک لینک ها و استفاده از بهترین ابزار برای لینک سازی، به خوبی در راه تسخیر الگوریتم های موتورهای جستجو و ایجاد اعتبار دامنه خود هستید.

استراتژی سایت تبلیغات بک لینک چیست؟

یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. در این سناریو، زمانی که وب‌سایت A به وب‌سایت B پیوند می‌دهد، وب‌سایت A یک پیوند خارجی به وب‌سایت B ایجاد می‌کند. وب‌سایت B اکنون یک بک لینک از وب‌سایت A دارد.
به گفته Moz ، بک لینک ها بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند، زیرا نشان دهنده یک «رای اعتماد» از یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. بک لینک ها مانند کوپن های وب سایت های دیگر هستند. موتورهای جستجو مانند گوگل از این کوپن ها برای یافتن و رتبه بندی بهترین محتوا استفاده می کنند.

استنباط موتورهای جستجو از بک لینک‌ها چگونه است؟

اگر سایت‌های زیادی به یک صفحه وب یا وب‌سایت لینک بدهند، موتورهای جستجو استنباط می‌کنند که محتوا ارزش پیوند دادن را دارد و بنابراین ارزش ظاهر شدن در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) را دارد. به دست آوردن این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت یا دیده شدن جستجو داشته باشد.
با این حال، بک لینک برای سئو یک برد سریع نیست. کسب بک لینک به سایت شما یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بلند مدت است، به ویژه برای وب سایت های جدید و کسانی که به دنبال گسترش تلاش های خود در سئو هستند.

چگونه می توان بک لینک به وب سایت اضافه کرد؟

پاسخ ساده نیست، اما تمرکز بر استراتژی ایجاد لینک بهترین راه برای ایجاد بک لینک و افزایش سئو برای وب سایت شما است. با درک مثال هایی از بک لینک ها و استفاده از بهترین ابزار برای لینک سازی، به خوبی در راه تسخیر الگوریتم های موتورهای جستجو و ایجاد اعتبار دامنه خود هستید.

6 دیدگاه برای “استراتژی سایت تبلیغات بک لینک

  1. اشتراک‌ها: سایت تبلیغات بک لینک - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

  2. Amin گفته:

    به این وسیله مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه شما درزمینه پیشبرد اهداف در این زمینه می‌دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *