مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

با توجه به اهمیت بک لینک ها برای سئوی سایت شما، عاقلانه است که رویکردی برای مدیریت سایت تبلیغات بک لینک خود داشته باشید

اهمیت مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

همانطور که محتوای معتبر به شما کمک می کند تا برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کنید، بک لینک ها نیز موتور جستجو را از اعتبار صفحه اطمینان می دهند. بنابراین جای تعجب نیست که برخی از SEO ها چقدر روی ساخت و مدیریت پورتفولیوهای لینک خارجی خود تمرکز می کنند.

در این مقاله، راه حلی برای مدیریت این بک لینک ها در چهار مرحله مختلف به شما نشان خواهم داد: محافظت، بررسی، رشد و تجزیه و تحلیل است. همچنین خواهید آموخت که چرا یک پلتفرم در سطح سازمانی بزرگترین فرصت را در این زمینه ها ارائه می دهد و چگونه از آن برای مدیریت بک لینک ها به نفع سایت خود استفاده کنید. شما در این مقاله می آموزید:

  • چرا باید در وهله اول بک لینک های خود را مدیریت کنید؟
  • انواع مختلف لینک
  • چرا از یک پلتفرم در سطح سازمانی برای مدیریت بک لینک ها استفاده کنید؟
  • معیارهایی که باید در نمایه پیوند خود ردیابی کنید
  • نحوه مدیریت بک لینک های خود با استفاده از یک پلتفرم سازمانی
  • برای مدیریت بک لینک ها به چه ابزارهای سئو نیاز دارید؟

چرا بک لینک ها را مدیریت کنیم؟

پاسخ ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ بک لینک ها یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی گوگل هستند.

از این گذشته، گوگل به کیفیت بک لینک ها برای ایجاد اعتبار سایت و به نوبه خود، رتبه بندی آن نگاه می کند.

پیوندها بخش اساسی وب باقی می مانند. تقریباً هر تلاشی برای فهرست کردن فاکتورهای رتبه بندی سئو شامل بک لینک ها به عنوان یکی از محرک های رتبه بندی سایت و دیده شدن جستجو است.

حتی گوگل تایید کرد که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی بعد از محتوا و RankBrain هستند.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا باید به نحوه پیوند سایت خود توجه کنید.

کیفیت لینک حتی امروزه ساخت لینک در واقع نسبتاً آسان است. مشکل اما این است که اکثر آنها احتمالاً کیفیت بسیار پایینی خواهند داشت. آنها به خوبی می توانند روی دید جستجوی شما تأثیر بگذارند که به احتمال زیاد به شکل منفی است که ما را به انکر تکست هدایت می کند.

ویژگی های متن هایپر لینک

متن قابل کلیک هایپرلینک شما باید حاوی عباراتی باشد که به صفحه پیوند داده شده شما مرتبط هستند، نه اینکه عبارت های نامرتبط در متن لنگر شما گنجانده شود. بهترین انکر تکست به کاربران می گوید که اگر روی آن لینک کلیک کنند، اطلاعات مربوط به آن عبارت را دریافت خواهند کرد.

مدیریت بک لینک به طور منظم به شما این فرصت را می دهد که لینک های مضر بالقوه را زود تشخیص داده و ریشه کن کنید.

لینک های خراب پیوندی که به یک URL غیر موجود اشاره می کند نیز به سئو شما کمک نمی کند. این تجربه کاربری ضعیفی را برای هر کسی که سعی می‌کند به محتوایی که پیوند وعده داده است دسترسی پیدا کند اما به عنوان مثال در صفحه 404 قرار می‌گیرد، ارائه می‌کند.

چالش اینجاست مدیریت بک لینک کل نمایه و استفاده از آن برای افزایش دید جستجو، نیازمند تجزیه و تحلیل داده های  زیادی و بینش برای توسعه یک طرح است و این جایی است که داشتن یک پلتفرم در سطح سازمانی کمک خواهد کرد.

انواع مختلف بک لینک

هنگامی که به پیوندها فکر می کنیم، بیشتر به مراجعی در کپی یک صفحه اشاره می کنیم که با کلیک روی آن ها، منبع مرتبط دیگری باز می شود.

اما پیوندها بیشتر از این ها هستند. مسلماً، پیوندهای متنی پیچیده شده در تگ <a href> در کد HTML رایج ترین هستند. با این حال، نمایه پیوند شما می تواند شامل انواع دیگری از پیوندها نیز باشد.

مدیریت سایت تبلیغات بک لینک
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک
  • لینک های تصویر: تصاویر به تنهایی چیزی در مورد لینک یا صفحه به گوگل نمی گویند. اما اگر از یک تصویر به عنوان پیوند استفاده شود، موتور جستجو از متن در تگ های ALT و TITLE برای درک زمینه پیوند استفاده می کند. در این حالت، هر تگ بسیار شبیه یک متن لنگر برای پیوند کار خواهد کرد.
  • لینک های JS : پیوندهای ایجاد شده با جاوا اسکریپت همیشه توسط Google قابل خزیدن نیستند و به همین دلیل ممکن است همیشه به نفع شما کار نکنند. گفتنی است، اگر این لینک ها به خوبی انجام شوند، می توانند اعتبار را به سایت شما ارسال کنند.
  • لینک های Nofollow : ویژگی “nofollow” در پیوند به خزنده ها می گوید که پیوند را دنبال نکنند و به جای آن روی صفحات دیگر در معماری سایت تمرکز کنند. هنگامی که صحبت از پیوندهای خارجی می شود، ویژگی “nofollow” به موتور جستجو می گوید که هیچ گونه ارزش لینکی را به صفحه پیوند داده شده ارسال نکند و تأثیر پیوند بر اعتبار آن کاهش می یابد. گفتنی است، موتور جستجو همچنین اعلام کرد که از لینک های nofollow به عنوان اشاره ای در مورد اعتبار سایت استفاده می کند.

چرا از یک پلتفرم در سطح سازمانی برای مدیریت سایت تبلیغات بک لینک استفاده می کنید؟

فضای وب بسیار بزرگ است. تلاش برای به هم پیوند دادن هر مقدار قابل توجهی از داده ها برای اتصال نحوه پیوند آنها با یکدیگر چالش برانگیز است. نه تنها عظیم است، بلکه این منابع می توانند متفاوت باشند و البته به طور تصاعدی با وب رشد می کنند.

یک پلتفرم در سطح سازمانی می‌تواند همه این اطلاعات پراکنده را در یک مکان جمع‌آوری کند و به شما کمک می‌کند تا با ارائه دید پرنده و دقیق از استراتژی‌هایتان، بک لینک‌ها را نظارت کنید. این به نوبه خود، اطلاعات استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف را برای اطلاع‌رسانی ایده‌ها و کمپین‌های لینک‌سازی جدید به هم مرتبط می‌کند.

برعکس هم کار میکنه یک پلتفرم سئوی سازمانی می تواند داده های پیوند را به هر استراتژی دیگری نیز وارد کند.

به عنوان مثال، هنگام شناسایی ایده‌های موضوعی جدید، محتوایی را که بیشترین پیوند به آن را دارند تجزیه و تحلیل کنید تا شناسایی کنید:

  1. ویژگی های برتر صفحاتی که بیشترین ارجاع را دارند
  2. انواع محتوایی که بیشترین لینک را ایجاد می کنند
  3. انواع وب‌سایت‌هایی که بیشترین پیوند را به محتوای شما می‌دهند، که استراتژی گسترش شما را نشان می‌دهد.

بنابراین، بیایید ببینیم که چگونه می توان از یک پلتفرم سازمانی برای دستیابی به همه آن ها به طور خاص استفاده کرد.

برای ردیابی در نمایه لینک خود به چه معیارهایی نیاز دارید؟

قبل از اینکه نحوه مدیریت نمایه پیوند را به شما نشان دهم، بیایید در مورد معیارهایی که به آنها توجه زیادی می کنید بحث کنیم. توصیه می کنم هر پیوند را برای اطلاعات زیر ارزیابی کنید:

بک لینک چه زمانی کشف شد؟

این معیار ممکن است نشان‌دهنده زمان انتشار پیوند نباشد. با این حال، تقریباً به شما خواهد گفت که چه زمانی آشکار شد (و به احتمال زیاد توسط گوگل متوجه شد).

دامنه ارجاع دهنده چیست؟

به طور خلاصه، چه کسی به شما لینک می دهد. بررسی URL پیوند دهنده به شما کمک می کند بسیاری از پیوندهای بالقوه هرزنامه را شناسایی کرده و قبل از ایجاد مشکل در دید جستجوی شما، آنها را حذف کنید. می توانید از معیارهای دیگری مانند Trust Flow برای تعیین ارزش دامنه ارجاع استفاده کنید.

انکر تکست مورد استفاده چیست؟

آیا به محتوای پیوند شده مربوط می شود یا حاوی عبارات عمومی مانند “اینجا را کلیک کنید.” موافقم که تاثیر زیادی روی انکر تکست ندارید. با این اوصاف، من موقعیت هایی داشته ام که از سایت پیوند دهنده خواسته ام آن را اصلاح کند تا با صفحه من مطابقت بیشتری داشته باشد و آنها این کار را کردند.

بک لینک dofollow هست یا nofollow؟

اگرچه، گوگل از هر دو استفاده می کند (اگرچه به روش های مختلف)، خوب است به تعداد لینک های dofollow و nofollow که به دست می آورید توجه کنید.

مدیریت سایت تبلیغات بک لینک
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

چگونه بک لینک های خود را با استفاده از یک پلتفرم سازمانی مدیریت کنید

مدیریت بک لینک شامل چهار مرحله ساده است:

  • محافظت
  • مرور
  • رشد
  • تجزیه و تحلیل

هر کدام نتایج جداگانه ای ارائه می دهند، بنابراین بیایید به نوبه خود آن ها را مرور کنیم.

مرحله ی 1. از لینک های موجود محافظت کنید

پیوندها دارایی ارزشمندی هستند. از دست دادن بک لینک های باکیفیت، به خصوص اگر سریعتر از آنچه که بتوانید لینک های جدید به دست آورید، اتفاق بیفتد، همیشه تأثیر منفی بر روی دید شما خواهد داشت.

متأسفانه، راه های مختلفی وجود دارد که در بالا ممکن است اتفاق بیفتد

بنابراین، اولین مرحله مدیریت پروفایل بک لینک شما، محافظت از دارایی هایی است که در حال حاضر دارید.

این کار را باید با تنظیم هشدارهایی انجام می دهید تا در صورت از دست دادن یک لینک، یا اتفاق دیگری برای منبعی که به سایت شما اشاره می کند، به شما اطلاع دهد.

البته، شما نمی توانید از همه پیوندهای خود محافظت کنید. بالاخره وب سایت ها بسته می شوند. وب مسترها به طور منظم صفحات قدیمی را نیز حذف می کنند و برخی به سادگی تصمیم می گیرند به جای آن به منابع دیگر ارجاع دهند و پیوند شما را در این فرآیند حذف کنند.

اما موقعیت های زیادی نیز وجود دارد که می توانید پیوند گم شده را احیا کنید. برای یک، یک مدیر وب سایت ممکن است حتی متوجه مشکل یک صفحه یا سرور نشود. یک اعلان سریع می تواند به انتشار مجدد آن کمک کند و پیوند شما را بازگرداند.

مرحله 2 : بررسی لینک های ورودی

پیوندها جدید چیزهای زیادی را در مورد استراتژی های شما و اینکه وب محتوای شما را می بیند نشان می دهد.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل بک لینک های جدید به شناسایی محتوایی که بیشتر در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود کمک می کند. به این دلیل که رشد مداوم پیوندها به یک صفحه نشان می دهد که سایر وب مسترها آن را پیدا می کنند:

  1. معتبر و شایسته به اشتراک گذاشتن با خوانندگان است
  2. شما بینش هایی را ارائه می دهید که دیگران قابل اعتماد و جذاب می دانند.
  3. مرتبط و در حال گسترش محتوای آنها.

تجزیه و تحلیل بیشتر چنین محتوایی می تواند بینشی در مورد آنچه که آنها را وادار می کند این محتوا را ارزشمند بدانند، به دست دهد. تکرار آن در صفحات دیگر می تواند شانس آن ها را برای به دست آوردن پیوندهای ارگانیک بیشتر افزایش دهد.

اینجاست که مدیریت پیوندها از طریق یک پلتفرم در سطح سازمانی سودمند است.

یک پلتفرم به شما امکان می دهد داده ها و بینش های پراکنده را از چندین منبع در یک مکان ترکیب کنید. در این مورد، می‌توانید داده‌های پیوند تازه را با سایر نقاط داده ترکیب کنید تا بینش بیشتری در مورد:

  1. کدام یک از صفحات موجود خود را بیشتر تبلیغ کنید تا پیوندهای بیشتری به دست آورید
  2. چه صفحاتی برای مدیران وب مرتبط معتبر است. و چه چیزی با آن همراه است، کدام دارایی‌ها در آینده به آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

مرحله شماره 3 : با استراتژی های لینک سازی لینک های بیشتری بسازید

بخشی از فرآیند مدیریت بک لینک نیز حول شناسایی و گسترش پروفایل لینک شما با ایجاد لینک های بیشتر می چرخد.

استراتژی های بی شماری وجود دارد که می تواند به سایت کمک کند تا لینک های بیشتری کسب کند. محبوب ترین و مؤثرترین آنها عبارتند از:

  • ارسال پست مهمان به سایت های صنعت برتر
  • روابط عمومی دیجیتال و ارتباط برای پیوندها. این می تواند به شکل ارسال پست های مهمان به وب مسترها یا درخواست از آنها برای اضافه کردن پیوندی به محتوای شما در یک مقاله موجود باشد
  • یافتن نام های تجاری بدون لینک و درخواست از آن منابع برای ارائه مرجع به وب سایت
  • بازیابی ذکر نام. در این استراتژی، منابع افراد کلیدی شرکت را پیدا می‌کنید و از آن منابع می‌خواهید که پیوندی نیز اضافه کنند
  • سندیکای محتوا
  • ایجاد لیست در فهرست های تجاری و انجمن های مختلف
  • ایمن سازی پیوندها در صفحات منابع صنعت
  • ارسال محصولات برای بررسی
  • شرکت در بحث های انجمن یا Quora و گنجاندن پیوند در پاسخ ها
  • ایجاد دارایی های قابل پیوند که دیگران بخواهند به آن پیوند دهند
  • حضور در پادکست ها یا مصاحبه و موارد دیگر
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

مرحله شماره 4 : تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا

راه دیگر برای شناسایی فرصت های پیوند بالقوه جدید، ارزیابی پروفایل لینک رقبا است. برای انجام این کار، عملاً همان فرآیندی را که هنگام ممیزی بک لینک های خود انجام می دهید، دنبال می کنید.

ممیزی پروفایل پیوند آنها استراتژی های خاصی را نشان می دهد که نتایج نمایی ارائه می دهد. ممکن است اینفوگرافیکی باشد که آنها تبلیغ کرده‌اند، یک محتوای طولانی، راهنمای نهایی، فرصت‌ها بسیار است. هر صنعتی تمایل دارد الگوهای خاصی را در مورد آنچه به اشتراک گذاشته می شود داشته باشد – به کاغذهای سفید در مقابل سلفی فکر کنید.

یک پلتفرم سازمانی به همبستگی بسیاری از نقاط داده برای شناسایی موفق ترین استراتژی آنها کمک می کند.

بازرسی پیوندهای صنعت

به طور مشابه، ممیزی سایت های برتر می تواند به شما نشان دهد که چگونه لینک ها در صنعت توزیع می شوند. از انواع پیوندها گرفته تا دارایی هایی که به آنها اشاره می کنند، می توانند ایده هایی را برای استراتژی های بلند مدت برای ایجاد نمایه شما ایجاد کنند.

هنگام تحقیق در مورد بک لینک رقبا، به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید:

  • نوع پیوندهایی که رقبای شما دارند
  • رشد پروفایل لینک آنها (که نشان می دهد چقدر برای ایجاد لینک تلاش می کنند)
  • از چه متن‌های لنگر استفاده می‌کنند، که نشان می‌دهد برای چه کلمات کلیدی و موضوعاتی بیشتر می‌خواهند کشف شوند

در نهایت، یک پلتفرم سازمانی، کل تیم را گرد هم می آورد تا موفقیت پروژه را تضمین کند. به عنوان مثال، قابلیت وظایف و مدیریت گردش کار، به تخصیص مسئولیت‌ها برای کمک به پیوند کمپین‌های فراگیر در مسیر کمک می‌کند.

برای مدیریت بک لینک ها به چه ابزارهای سئو نیاز دارید؟

مدیریت پروفایل بک لینک یک فعالیت پیچیده است و برای تکمیل به حجم زیادی داده نیاز دارد. در اینجا ابزارها یا قابلیت های مختلف یک پلت فرم سئوی سازمانی وجود دارد که به شما در آن کمک می کند:

  • یک خزنده برای تجزیه و تحلیل سلامت کلی سایت شما
  • یک ابزار تحقیق پروفایل بک لینک، برای ارزیابی پروفایل های بک لینک شما و رقبا.
  • ابزار تحقیق محتوا و کلمات کلیدی برای شناسایی موضوعات مربوط به دارایی های قابل پیوند
  • ردیاب رتبه برای نظارت بر تأثیر کمپین های لینک سازی بر روی دید جستجوی شما.

علاوه بر این، برخی از ابزارهای سئو رایگان وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت بک لینک های خود کمک کند:

  • کنسول جستجوی گوگل همچنین شامل اطلاعاتی در مورد برخی از پیوندهای شما است که موتور جستجو از آنها اطلاع دارد.
  • ابزار Disavow به شما کمک می کند تا بگویید کدام یک از این پیوندها ممکن است هرزنامه باشد و موتور جستجو باید نادیده بگیرد.
  • Google Analytics به شما کمک می کند تا رشد ترافیک ارگانیک خود را در نتیجه یک کمپین لینک بیلدینگ نظارت کنید.
  • در نهایت، Check My Links  می تواند به شما در شناسایی سریع لینک های شکسته کمک کند.
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک
مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

نتیجه گیری

لینک ها برای موفقیت سئو بسیار ارزشمند هستند. با این حال، اغلب اوقات، برای مدیریت صحیح نمایه بک لینک های خود و افزایش اعتبار سایت، باید به صورت دستی داده ها را از منابع پراکنده تجزیه و تحلیل کنید. این معمولاً منجر به اتلاف زمان زیاد و از دست دادن فرصت‌های زیادی برای افزایش دید جستجو می‌شود.

یک پلتفرم سئو در سطح سازمانی به غلبه بر همه آن مشکلات مدیریت بک لینک کمک می کند تا با ارائه دید پرنده و نماهای دقیق از کل استراتژی سئوی شما برای محافظت، بازبینی و رشد بک لینک های سایت خود، غلبه کنید تا بتوانید لینک عالی بعدی را محتوای ارزشمندی ایجاد کنید.

چرا باید در وهله اول بک لینک های خود را مدیریت کنید؟

پاسخ ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ بک لینک ها یکی از مهم ترین سیگنال های رتبه بندی گوگل هستند.
از این گذشته، گوگل به کیفیت بک لینک ها برای ایجاد اعتبار سایت و به نوبه خود، رتبه بندی آن نگاه می کند.
پیوندها بخش اساسی وب باقی می مانند. تقریباً هر تلاشی برای فهرست کردن فاکتورهای رتبه بندی سئو شامل بک لینک ها به عنوان یکی از محرک های رتبه بندی سایت و دیده شدن جستجو است.
حتی گوگل تایید کرد که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی بعد از محتوا و RankBrain هستند.
دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا باید به نحوه پیوند سایت خود توجه کنید.

ویژگی های متن هایپر لینک چیست؟

متن قابل کلیک هایپرلینک شما باید حاوی عباراتی باشد که به صفحه پیوند داده شده شما مرتبط هستند، نه اینکه عبارت های نامرتبط در متن لنگر شما گنجانده شود. بهترین انکر تکست به کاربران می گوید که اگر روی آن لینک کلیک کنند، اطلاعات مربوط به آن عبارت را دریافت خواهند کرد.

چرا از یک پلتفرم در سطح سازمانی برای مدیریت سایت تبلیغات بک لینک استفاده می کنید؟

فضای وب بسیار بزرگ است. تلاش برای به هم پیوند دادن هر مقدار قابل توجهی از داده ها برای اتصال نحوه پیوند آنها با یکدیگر چالش برانگیز است. نه تنها عظیم است، بلکه این منابع می توانند متفاوت باشند و البته به طور تصاعدی با وب رشد می کنند.
یک پلتفرم در سطح سازمانی می‌تواند همه این اطلاعات پراکنده را در یک مکان جمع‌آوری کند و به شما کمک می‌کند تا با ارائه دید پرنده و دقیق از استراتژی‌هایتان، بک لینک‌ها را نظارت کنید. این به نوبه خود، اطلاعات استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف را برای اطلاع‌رسانی ایده‌ها و کمپین‌های لینک‌سازی جدید به هم مرتبط می‌کند.
برعکس هم کار میکنه یک پلتفرم سئوی سازمانی می تواند داده های پیوند را به هر استراتژی دیگری نیز وارد کند.

8 دیدگاه برای “مدیریت سایت تبلیغات بک لینک

  1. مرضیه ثاقب علیزاده گفته:

    چگونه بک لینک های خود را با استفاده از یک پلتفرم سازمانی مدیریت کنید
    مدیریت بک لینک شامل چهار مرحله ساده است:

    محافظت
    مرور
    رشد
    تجزیه و تحلیل
    رعایت این موارد به بهبود سئو شما کمک بزرگی میکند.

  2. Amin DehghanNejad گفته:

    مدیریت بک لینک مهم است زیرا به شما کمک می کند کیفیت و توزیع لینک ها را در پروفایل بک لینک وب سایت خود نظارت کنید.

  3. Parham گفته:

    یک پلتفرم به شما امکان می دهد داده ها و بینش های پراکنده را از چندین منبع در یک مکان ترکیب کنید. در این مورد، می‌توانید داده‌های پیوند تازه را با سایر نقاط داده ترکیب کنید
    مطالب بسیار کامل بود

  4. زاجکانی گفته:

    مدیریت بک لینک به طور منظم به شما این فرصت را می دهد که لینک های مضر بالقوه را زود تشخیص داده و ریشه کن کنید بسیار بود جناب مهندس فلاح.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *