بودجه انواع سایت تبلیغات

بودجه انواع سایت تبلیغات محصول

رشد کسب و کار شما از طریق تبلیغات آنلاین هرگز آسان نبوده است. با این اوصاف، اطلاعات زیادی وجود دارد که می تواند ذهن شما را به خود جلب کند، و برای تازه واردان به تبلیغات آنلاین، حداقل می تواند کمی ترسناک باشد.

هزینه و بودجه انواع سایت تبلیغات

هر پلتفرم تبلیغات آنلاین نقاط قوت و ضعف خود را دارد و ده ها فرمت تبلیغاتی، نوع کمپین و معیارهای عملکردی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند. با این حال، در زیر همه اینها، همیشه یک سوال سوزان وجود دارد که “بودجه انواع سایت تبلیغات چقدر است؟”. امروز ما نگاهی عمیق به هزینه های تبلیغات در سه تا از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین، Google AdWords، Facebook Ads و Instagram خواهیم داشت.

بودجه انواع سایت تبلیغات: هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

پدربزرگ تبلیغات اینترنتی، گوگل ادز تنها بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از خود اینترنت است.

احتمالاً این جوک را شنیده اید که گوگل یک تجارت تبلیغاتی است که اتفاقاً صاحب یک موتور جستجو می شود، اما این در واقع دور از واقعیت نیست. گوگل سهم اصلی میلیاردها دلار درآمد سالانه خود را از تبلیغات آنلاین خود به دست می آورد، که به نوبه خود این شرکت را قادر می سازد تا در بهترین فناوری جستجو باقی بماند .

مدل قیمت گذاری تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بتوانیم به این پاسخ دهیم، باید مشخص کنیم که در مورد کدام بخش از امپراتوری گسترده گوگل صحبت می کنیم، شبکه جستجو یا شبکه نمایش .

هزینه تبلیغات آنلاین شبکه جستجوی گوگل در مقابل شبکه نمایش گوگل

شبکه جستجوی گوگل جایی است که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک برای عبارت جستجوی کاربر ظاهر می شود.

از آنجایی که Google تبلیغات آنلاینی را ارائه می دهد که بسیار مرتبط با جستجو هستند، مشاغلی که از تبلیغات Google استفاده می کنند می توانند ترافیک بسیار واجد شرایط را به سایت و صفحات فرود خود هدایت کنند.

به جای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان بزرگی که ممکن است در بازار محصولات شما باشند یا نباشند (مثل زمانی که فضای بیلبورد می‌خرید)، می‌توانید تبلیغات خود را برای افرادی که به طور خاص برای انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند، قرار دهید. .

شبکه نمایش گوگل جایی است که تبلیغات نمایشی نمایش داده می شود. اگرچه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای رسانه‌ای غنی را در بسیاری از قالب‌های تبلیغات نمایشی (مانند انیمیشن و ویدیو) قرار دهند، اما بیشتر تبلیغات نمایشی معمولاً تبلیغات بنری هستند.

بودجه انواع سایت تبلیغات
بودجه انواع سایت تبلیغات

هزینه های تبلیغات PPC تبلیغات گوگل

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات PPC بر اساس هزینه به ازای هر کلیک (CPC) قیمت گذاری می شوند، به این معنی که هر بار که شخصی روی یک تبلیغ کلیک می کند مبلغ کمی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

هزینه به ازای هر کلیک شما هر بار که تبلیغ شما ظاهر می شود طبق فرآیندی به نام حراج آگهی محاسبه می شود. حراج تبلیغات روشی است که گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تبلیغات نمایش داده شود، زمانی که شخصی جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد، به چه ترتیبی تبلیغات را رتبه بندی کند، و هر تبلیغ کننده آنلاین به ازای هر کلیک چقدر می پردازد.

موقعیت تبلیغ شما و هزینه به ازای هر کلیک شما تا حدی توسط چشم انداز رقابتی و تا حدی توسط حداکثر پیشنهاد شما (حداکثر مبلغی که می خواهید برای هر کلیک بپردازید) و امتیاز کیفیت (معیار از 1 تا 10) تعیین می شود. تبلیغات شما خوب است. امتیاز کیفیت بالاتر رتبه تبلیغ شما را بالا می برد در حالی که CPC شما را کاهش می دهد.

بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که بر CPC و سایر هزینه‌های تبلیغات Google تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، CPCها می توانند از یک مکان جغرافیایی به مکان دیگر (حتی برای کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مرتبط نزدیک) و از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت باشند.

هزینه های تبلیغات نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات نمایشی در Google Display Network (و سایر شبکه ها به طور کلی) اغلب دارای نرخ کلیک (CTR) بسیار پایین تری نسبت به تبلیغات PPC هستند. طبق Solve Media، احتمال زنده ماندن شما از سقوط هواپیما 475 برابر بیشتر از کلیک بر روی یک بنر تبلیغاتی است.

با این حال، CTR تبلیغات نمایشی آنلاین شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که با گزینه‌های هدف‌یابی هوشمند مانند بازاریابی مجدد و هدف‌یابی رویدادهای زندگی همراه شود . مانند تبلیغات جستجو، زمانی که بتوانید نرخ کلیک بالاتری داشته باشید، تبلیغات نمایشی باعث افزایش بازگشت سرمایه می شود .

هنگام تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، سه گزینه قیمت گذاری دارید :

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – فقط زمانی پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین که هدف شما جذب ترافیک به وب سایت شماست.
  • قیمت گذاری هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) – پرداخت برای بازدید از آگهی (مناقصه برای هزار بازدید). بهترین گزینه برای کمپین های آگاهی از برند است که در آن می خواهید تبلیغ شما تا حد امکان توسط مخاطبان هدف شما بازدید شود.
  • قیمت گذاری هزینه به ازای خرید (CPA) – یک CPA هدف تعیین کنید و زمانی که تبلیغ شما منجر به تبدیل شد، پرداخت کنید. اگر هدف نهایی شما فروش یا سایر معاملات آنلاین است از این گزینه استفاده کنید.

میانگین هزینه تبلیغات گوگل بر اساس صنعت

هزینه های تبلیغات آنلاین نه تنها پلتفرم، بلکه با توجه به صنعت تبلیغ کننده نیز به طور گسترده ای متفاوت است. برخی از گران ترین کلمات کلیدی در شبکه جستجوی گوگل در صنعت حقوقی با میانگین CPC 5.88 دلار هستند. با توجه به اینکه خدمات حقوقی چقدر گران هستند و معمولاً مبالغ هنگفتی در دعاوی حقوقی مطرح می شود، این خیلی تعجب آور نیست. در سایر صنایع رایج، میانگین هزینه هر کلیک برای یک تبلیغ از 19 سنت تا 3 تا 4 دلار برای هر کلیک متغیر است. به طور کلی، هر چه محصول یا خدمات برای فروش گران‌ترین باشد، تبلیغات گران‌تر است.

به همین دلیل است که گران ترین کلمات کلیدی در AdWords در جایگاه هایی مانند خدمات تجاری و مدیریت دارایی قرار دارند.

چگونه می توانم هزینه های تبلیغات گوگل خود را کنترل کنم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند هزینه‌های خود را برای تبلیغات AdWords مدیریت و کنترل کنند.

می توانید با افزایش امتیازات کیفیت، هزینه هر کلیک خود را در کمپین های خود کاهش دهید. امتیاز کیفیت تا حد زیادی نتیجه دستیابی به نرخ کلیک بالاتر از حد انتظار است، بنابراین با نوشتن تبلیغات بسیار مرتبط که جستجوگران را در سطح احساسی تحت تاثیر قرار می دهند، نرخ کلیک خود را افزایش دهید تا آنها نتوانند از کلیک کردن خودداری کنند.

این مورد، تکنیکی است که به نام روز سپری کردن یا زمان‌بندی تبلیغات شناخته می‌شود . این به شما امکان می دهد پنجره های زمانی را در طول روز مشخص کنید که نمایش تبلیغات شما در آن بازه انجام شود. به عنوان مثال، یک کسب و کار خرده فروشی آجر و ملات ممکن است بخواهد ترافیک پیاده به مکان های فیزیکی خود را به حداکثر برساند، استفاده از روز سپری کردن به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغات را به ساعات یا روزهایی که فروشگاه باز است محدود کنند.

جدای از ارائه کنترل بیشتر بر روی زمان نمایش تبلیغات، می توان از سپری کردن روز برای کاهش هزینه ها، حتی در پنجره های “نابهینه” استفاده کرد. این به تبلیغ‌کنندگان ماهر فرصتی می‌دهد تا در صورت کاهش بودجه تبلیغات، هزینه‌ها را کاهش دهند.

بودجه انواع سایت تبلیغات
بودجه انواع سایت تبلیغات

بودجه انواع سایت تبلیغات: هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟

فیس بوک به عنوان بزرگترین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی جهان، در دنیای تبلیغات آنلاین، یک غول پیکر واقعی است. اصلاً غیرمعمول نیست که یک کسب‌وکار چندین کمپین تبلیغاتی آنلاین را هم در PPC و هم در شبکه‌های اجتماعی پولی راه‌اندازی کند. تبلیغات فیس‌بوک راهی عالی برای تنوع بخشیدن به استراتژی دیجیتالی شما و افزایش سرنخ و فروش است.

مدل قیمت گذاری تبلیغات فیسبوک چگونه کار می کند؟

اساساً، مدل قیمت گذاری تبلیغات فیس بوک مانند تبلیغات در گوگل عمل می کند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک بودجه روزانه برای کمپین خود تعیین کنند، و وقتی این بودجه روزانه تمام شد، تبلیغات تا روز بعد متوقف می‌شوند. همچنین می‌توانند پیشنهادهایی را برای کنترل نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی خود تنظیم کنند . تبلیغ‌کنندگان علاوه بر تعیین حداکثر بودجه روزانه که می‌توانند راحت خرج کنند، می‌توانند حداکثر قیمت پیشنهادی را نیز برای کمپین‌های خود تعیین کنند. حراج تبلیغات فیسبوک به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا در هماهنگی با بودجه‌های روزانه‌شان، میزان هزینه‌های خود را برای برخی اقدامات (مانند دانلود یک محتوا یا ثبت‌نام در خبرنامه توسط کاربر) کنترل کنند. این امر به تبلیغ کنندگان کنترل زیادی بر نحوه و زمان استفاده از بودجه تبلیغاتی آنها می دهد.

در حالی که مدل قیمت گذاری فیس بوک برای موجودی تبلیغات آنلاین خود، کنترلی را که برای اجرای کمپین های موثر حتی با بودجه تبلیغاتی کم نیاز دارند به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد. اما هنوز برای تازه واردان کمی گیج کننده است، به خصوص اگر از دنیای نسبتاً ساده تر مدل های PPC و CPM آمده باشند.

هزینه تبلیغات فیس بوک

اگرچه تبلیغات فیس بوک از نظر اهداف کمپین انعطاف زیادی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد، اما هنوز هم می توان هزینه ها را به CPC های واقعی تقسیم کرد.

CPC های فیس بوک در کل پایین است، حتی در صنایع گران تر. تبلیغات فیس بوک با میانگین CPC فقط 1.72 دلار، یک بازگشت سرمایه عالی برای تبلیغ کنندگان، به ویژه شرکت های کوچکتر با بودجه محدود است. تبلیغ‌کنندگان در بخش‌های پوشاک، خرده‌فروشی، مسافرت و مهمان‌نوازی به‌ویژه موقعیت خوبی برای استفاده از CPC پایین فیس‌بوک دارند.

چگونه می توانم هزینه تبلیغات فیس بوک خود را کاهش دهم؟

خوشبختانه، فیس بوک مدیریت و کنترل هزینه های شما را برای تبلیغات فیس بوک آسان می کند. ساده ترین راه برای کنترل بودجه در تبلیغات فیس بوک این است که حداکثر بودجه روزانه یا مادام العمر خود را به میزانی تنظیم کنید که با آن راحت هستید. همانطور که مشخص است، تعیین حداکثر بودجه روزانه به این معنی است که پس از رسیدن به حداکثر روزانه شما صرف نظر از نوع کمپین یا اهداف شما تبلیغات شما تا روز بعد متوقف می شود.

بودجه مادام العمر مانند بودجه های روزانه عمل می کند، اما به جای محدود شدن به یک روز معین، بودجه مادام العمر به چرخه عمر کل کمپین اشاره دارد. فرض کنید بودجه روزانه 50 دلار را در تنظیمات کمپین خود تعیین کرده اید. می توانید مشخص کنید که کمپین باید به مدت شش روز اجرا شود، یا می توانید بودجه مادام العمر 300 دلار تعیین کنید نتیجه یکسان خواهد بود. توجه داشته باشید که لازم نیست هم بودجه مادام العمر و هم روزانه را تعیین کنید. همچنین می توانید بسته به نیاز خود یکی یا دیگری را تنظیم کنید.

اگر با بودجه روزانه کمتری کار می‌کنید، همچنین می‌توانید حداکثر قیمت‌هایی را که با آن راحت هستید تعیین کنید تا مطمئن شوید که بودجه‌های کمپین کم‌تر فوراً به دلیل CPC یا CPA بالاتر منقضی نمی‌شوند. به عنوان مثال، می توانید حداکثر بودجه روزانه 50 دلار و حداکثر پیشنهاد قیمت 5 دلار را تعیین کنید.

بودجه انواع سایت تبلیغات: هزینه تبلیغات اینستاگرام چقدر است؟

زمانی که فیس‌بوک اینستاگرام را به مبلغ 1 میلیارد دلار به صورت نقد و سهام در سال 2012 خریداری کرد، این تنها یکی از بزرگترین خریدهای فناوری در آن زمان نبود، بلکه یک خرید استراتژیک بود که به فیس‌بوک اجازه می‌داد تا امپراتوری رسانه‌ای جهانی خود را گسترش دهد.

مدل قیمت گذاری تبلیغات اینستاگرام چگونه کار می کند؟

به عنوان بخشی از فیس بوک، مدل های قیمت گذاری تبلیغات اینستاگرام بسیار شبیه به خود تبلیغات فیس بوک عمل می کند. این یک خبر عالی برای تازه واردان و تبلیغ کنندگان باتجربه فیس بوک است. اگر هرگز در هر یک از پلتفرم‌ها تبلیغ نکرده‌اید، شروع کار آسان است، و اگر قبلاً با تبلیغات فیس‌بوک آشنا هستید، راه‌اندازی اولین کمپین اینستاگرام شما بسیار ساده خواهد بود.

کمپین های اینستاگرام را می توان از داشبورد ویرایشگر Power Ads Facebook مدیریت کرد. توجه داشته باشید که خلاقیت تبلیغاتی مانند تصاویر را می توان به طور یکپارچه بین دو پلتفرم مورد استفاده مجدد قرار داد.

با توجه به نحوه عملکرد اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم اصلی بصری، تبلیغات در اینستاگرام معمولاً با استفاده از مدل CPM قیمت گذاری می شوند. در گذشته نه چندان دور، هزینه تبلیغات اینستاگرام به میزان قابل توجهی کمتر از تبلیغات فیس بوک بود. همانطور که در یک پست وبلاگ اخیر در مورد هزینه تبلیغات اینستاگرام توضیح دادیم ، به گفته مشاور کیث باوموالد، CPM در اینستاگرام به طور قابل توجهی کمتر از CPM در فیس بوک بود، تقریباً نصف قیمت.

با این حال، امروزه شکاف بین هزینه های تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام در حال کاهش است و هزینه های این دو پلتفرم را بسیار به هم نزدیک می کند. زمانی که اینستاگرام برای اولین بار شروع به اجازه دادن به تبلیغ کنندگان برای راه اندازی کمپین در سراسر پلتفرم کرد، میانگین CPM تقریباً بین 5 تا 6.50 دلار بود. اکنون، آن‌ها به مرز 10 دلار CPM نزدیک‌تر شده‌اند. تقریباً همان قیمت فیس‌بوک.

قیمت گذاری تبلیغات در صفحه نمایش گوگل به چه صورت است؟

1.هزینه به ازای هر کلیک (CPC) – فقط زمانی پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین که هدف شما جذب ترافیک به وب سایت شماست.
2.قیمت گذاری هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) – پرداخت برای بازدید از آگهی (مناقصه برای هزار بازدید). بهترین گزینه برای کمپین های آگاهی از برند است که در آن می خواهید تبلیغ شما تا حد امکان توسط مخاطبان هدف شما دیده شود.
3.قیمت گذاری هزینه به ازای خرید (CPA) – یک CPA هدف تعیین کنید و زمانی که تبلیغ شما منجر به تبدیل شد، پرداخت کنید. اگر هدف نهایی شما فروش یا سایر معاملات آنلاین است از این گزینه استفاده کنید.

در فیس بوک می توان بودجه ی روزانه تعریف کرد؟

بله، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک بودجه روزانه برای کمپین خود تعیین کنند، و وقتی این بودجه روزانه تمام شد، تبلیغات تا روز بعد متوقف می‌شوند.

درامد گوگل از تبلیغات چقدر است؟

گوگل سهم اصلی میلیاردها دلار درآمد سالانه خود را از تبلیغات آنلاین خود به دست می آورد، که به نوبه خود این شرکت را قادر می سازد تا در بهترین فناوری جستجو باقی بماند .

1 دیدگاه برای “بودجه انواع سایت تبلیغات

  1. اشتراک‌ها: انواع سایت تبلیغات - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *