تم سایت تبلیغات خارجی

تم سایت تبلیغات خارجی

بازاریابی جهانی به کمک تم سایت تبلیغات خارجی دیگر به برندهایی اختصاص ندارد که جیب های عمیقی دارند و همچنین برای مدیران بازاریابی که تمام تلاش های بازاریابی را انجام می دهند دردسر بزرگی نیست

استراتژی تم سایت تبلیغات خارجی

تیم بازاریابی در حال بحث در مورد استراتژی بازاریابی جهانی خود هستند. در واقع حضور جهانی برای هر کسب و کاری با استراتژی خلاقانه و شناخت بازارهای جهانی امکان پذیر است. بیایید به نحوه ظاهر یک استراتژی بازاریابی جهانی خوب و بهترین نمونه ها در سراسر جهان بپردازیم.

بازاریابی جهانی خوب چیست؟

بازاریابی جهانی عمل تمرکز یک محصول بر نیازهای خریداران بالقوه در کشورهای دیگر است. با این حال، مانند بسیاری از انواع بازاریابی، استراتژی بازاریابی جهانی به یک چیز خلاصه می شود که آن هم مخاطب است.

دانستن اینکه چه کسی به محصول شما نیاز دارد، به چه شکلی به آن نیاز دارد و چگونه آن را به گونه ای بازاریابی کنید که برند را تقویت کند، اجزای اصلی بازاریابی عالی جهانی است.

به طور معمول، یک استراتژی بازاریابی جهانی مستلزم آن است که یک کسب و کار تحقیقات بازار جدیدی انجام دهد، کشورهایی را که محصول کسب و کار ممکن است موفق باشد، شناسایی کند و سپس برند را برای بازتاب نیازهای آن جوامع بومی کند.

با این حال، محلی سازی همیشه ضروری نیست. برخی از برندها در عوض استراتژی استانداردسازی جهانی را اتخاذ می کنند.

استراتژی استانداردسازی جهانی تم سایت تبلیغات خارجی

استراتژی استانداردسازی جهانی به توانایی استفاده از پیام‌ها و کمپین‌های بازاریابی استاندارد در بازارها، کشورها و فرهنگ‌ها اشاره دارد. بزرگ‌ترین برندهای جهان، مانند آدیداس و کوکاکولا، از استراتژی استانداردسازی جهانی برای ایجاد یک تجربه برند ثابت در سراسر مناطق و زبان‌ها استفاده می‌کنند.

مهم نیست که کجا از آن برندها بازدید می کنید، تجربه و تصویر تقریباً یکسان است. برخلاف بومی‌سازی، جایی که رویکرد بازاریابی متفاوت‌تری برای هر بازار وجود دارد، استانداردسازی جهانی در نتیجه پیام‌رسانی کمتر و کمپین‌های کمتر، مزایای هزینه‌ای قابل‌توجهی را به همراه دارد.

با این حال، نکته کلیدی این است که بدانیم استراتژی استانداردسازی جهانی چه زمانی موثر خواهد بود. از آن جایی که علیرغم تفاوت‌های فرهنگی یا مکانی جذابیت جهانی دارد، باید تحقیق کنید که آیا مشتریان بسته به بازارشان متفاوت از محصولات شما استفاده می‌کنند یا درباره آن ها فکر می‌کنند. اگر تفاوتی بین استفاده و درک از کشوری به کشور دیگر وجود نداشته باشد، یک رویکرد استاندارد جهانی عملی است.

انتخاب محلی سازی یا استانداردسازی جهانی یکی از جنبه های ایجاد یک استراتژی بازاریابی جهانی عالی است.

برای اینکه به شما ایده دهیم که یک استراتژی بازاریابی جهانی عالی چگونه به نظر می رسد، ما لیستی از مارک هایی را گردآوری کرده ایم که کاملاً “آن را دریافت می کنند.”

این برندها از تطبیق استراتژی‌های اجتماعی خود برای ترجمه به زبان‌های مختلف گرفته تا تنظیم منوهایشان برای جذب تمایلات گروهی متنوع از مردم، گام‌های مثبتی در جهت ایجاد حضوری قوی در سراسر جهان برمی‌دارند.

بنابراین، اگر به دنبال الهام گرفتن در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی بین المللی موفق و گسترش دامنه کسب و کار خود هستید، این نمونه ها را از موفق ترین شرکت های جهان بررسی کنید.

1.استراتژی Red Bull در تم سایت تبلیغات خارجی

شرکت اتریشی ردبول آنقدر با بازاریابی جهانی کار بزرگی انجام می دهد که بسیاری از آمریکایی ها آن را یک برند محلی فرض می کنند.

 یکی از موفق ترین تاکتیک های آن میزبانی رویدادهای ورزشی شدید در سراسر جهان است. از مسابقه جایزه بزرگ ردبول ایندیاناپولیس گرفته تا مسابقه هوایی Red Bull در بریتانیا تا مسابقه Red Bull Soapbox Race در اردن، استراتژی بازاریابی رویداد قدرتمند این برند آنها را به همه جا می برد.

جدای از رویدادها، بسته بندی ردبول نیز در جذابیت جهانی آن نقش دارد.

ردبول واقعاً محصولی از اقتصاد جهانی به نظر می‌رسد. شبیه یک نوشابه سنتی آمریکایی نیست، در قوطی 12 اونسی نیست، در یک بطری فروخته نمی‌شود و حروفی مانند آن ندارد.

نانسی اف.کوهن، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد توضیح می دهد که پپسی یا کوکاکولا به نظر اروپایی می رسد، این مهم است. اگرچه از زمان انتشار آن مقاله، انتخاب محصولات خود را متنوع کرده است، اما این واقعیت باقی می ماند که بسته بندی ثابت ردبول به جهانی شدن این برند کمک کرده است.

تم سایت تبلیغات خارجی
تم سایت تبلیغات خارجی
چگونه از استراتژی Red Bull تقلید کنیم

برای برندهای کوچک‌تر، رسیدن به سطح آگاهی بین‌المللی ردبول ممکن است دور از دسترس به نظر برسد، اما می‌توانید با ارائه یک محصول قابل توجه از استراتژی برند تقلید کنید، محصولی که بیشتر به آن شهرت دارید. سپس، مطمئن شوید که بسته بندی را بدون توجه به جایی که آن را توزیع می کنید، یکسان نگه دارید.

همچنین می‌توانید رویدادهای مجازی را در مناطق مختلف میزبانی کنید، که همه‌گیری آن‌ها را بیشتر از همیشه ممکن و مرسوم‌تر کرده است.

2. استراتژی Airbnb در تم سایت تبلیغات خارجی

Airbnb یک بازار اجتماعی برای افراد برای فهرست کردن و رزرو اقامتگاه در سراسر جهان، در سال 2008 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا تأسیس شد.

از آن زمان، Airbnb  به بیش از 1,500,000 فهرست در بیش از 34,000 شهر در سراسر جهان رسیده است. سهم بزرگی در موفقیت انفجاری جهانی این شرکت دارید؟ کمپین ویدیویی آن با عنوان «ممکن شده توسط میزبانان».

Airbnb این کمپین را برای نزدیک‌تر کردن جامعه میزبانان و مهمانان خود در سراسر جهان پس از کووید-19 راه‌اندازی کرد. این شرکت از این کمپین به عنوان راهی برای برجسته کردن “تجارب جادویی که میزبان برای مهمانان به ارمغان می آورد” یاد کرد.

برای ایجاد این کمپین، Airbnb  ویدیوها و عکس های واقعی را از مهمانان گرفت و آن ها را در یک ویدیو قرار داد تا حس نوستالژی را ایجاد کند که هنگام سفر احساس می کنیم.

بیش از 3 میلیون نفر در سراسر جهان درگیر این کمپین بوده اند، محتوا ایجاد کرده اند یا درباره آن صحبت کرده اند. فقط یکی از ویدیوهای آن بیش از 3.5 میلیون بازدید داشته است.

چگونه از استراتژی Airbnb تقلید کنیم

Airbnb ذاتاً یک نام تجاری بین المللی است زیرا مهمانان و میزبانان آن از مکان های مختلف در سراسر جهان می آیند. حتی اگر به‌عنوان یک برند محلی‌تر شناخته می‌شوید، راه‌هایی برای جهانی‌سازی تلاش‌های شما وجود دارد.

ابتدا، هنگام ایجاد یک گواهینامه یا مطالعه موردی، تمرکز خود را به مشتریان مختلف در مناطق مختلف جلب کنید. همچنین می‌توانید از مشتریان بین‌المللی خود بخواهید که عکس یا ویدیویی از محصول شما در حال استفاده را به اشتراک بگذارند و آن را در محتوای رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهند.

3. استراتژی Dunkin Donuts در تم سایت تبلیغات خارجی

روز ملی دونات هر سال در ماه ژوئن برگزار می شود. در حالی که دستمان را با یک کرم بوستون (یا دو) در اینجا در ایالات متحده کثیف می کنیم،Dunkin Donuts China  یک دسته تازه از گوشت خوک خشک و دونات جلبک دریایی سرو می کند.

دانکین دوناتز با بیش از 3200 فروشگاه در 36 کشور خارج از ایالات متحده، منوی خود را برای جلب رضایت مشتریان جهانی خود توسعه داده است.

از گریپ فروت کولاتا کره گرفته تا دونات شکلاتی انبه لبنان تا دانکلرز روسیه، واضح است که دانکین دوناتز از جشن گرفتن تفاوت های فرهنگی در تلاش برای تقویت حضور بین المللی خود هراسی ندارد.

چگونه از استراتژی Dunkin Donuts تقلید کنیم

اگر شما یک کسب و کار رستوران دارید، استراتژی دانکین دونات باید الهام زیادی داشته باشد. برای جهانی کردن برند رستوران خود، سعی کنید در تعطیلات ویژه آن فرهنگ ها و مناطق، آیتم های منوی منطقه ای یا فرهنگی را سرو کنید.

لزوماً لازم نیست ابتدا به مناطق بین المللی گسترش دهید، اما اگر از نظر مالی مقرون به صرفه است، باز کردن مکان های جدید یا راه اندازی وب سایت های منطقه ای می تواند به شما کمک کند تا به یک برند جهانی تبدیل شوید.

4. استراتژی Domino در تم سایت تبلیغات خارجی

همانند  Dunkin Donuts، Domino نوآوری منو را به عنوان وسیله ای برای افزایش علاقه و آگاهی بین المللی در اولویت قرار داده است.

تغییر تاپینگ ها به بازار آسان است. در آسیا، غذاهای دریایی و ماهی است. این کاری در هند است. اما نیمی از تاپینگ‌ها پیشنهادهای استاندارد در سراسر جهان هستند.

با تلاش آگاهانه برای به دست آوردن درک بهتر از ترجیحات بازارهایی که سعی در نفوذ به آنها دارد، Domino’s می تواند به اندازه کافی کیک های متنوعی ارائه دهد تا توجه بین المللی را به خود جلب کند.

تم سایت تبلیغات خارجی
تم سایت تبلیغات خارجی
چگونه از استراتژی Domino تقلید کنیم

استراتژی دومینو راهبرد دیگری است که اگر کسب و کار رستورانی را اداره می کنید، می خواهید به عنوان الهام از آن استفاده کنید. سعی کنید سرآشپزهایی را از فرهنگ ها و مناطق مختلف دعوت کنید، سپس از آن ها بخواهید غذاهای منوی شما را به سبک منطقه ای خود و با مواد محلی طبخ کنند.

سرآشپزها را در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید. با انجام این کار، به فالوورهای خود در آن مناطق نشان خواهید داد که آنها نیز برتر از ذهن هستند و دسترسی جهانی شما را گسترش می‌دهد.

5. استراتژی Rezdy در تم سایت تبلیغات خارجی

ممکن است برخی از شرکت ها به طور مستقیم سعی در جذب بازارهای جهانی نداشته باشند، اما اگر مشتریان آن ها هستند، بهتر می دانند که چگونه. Rezdy یک نرم افزار رزرواسیون مستقر در استرالیا است که برای تسهیل رزرو آنلاین برای گردشگران و نمایندگان به طور یکسان طراحی شده است.

اگرچه مشتریان Rezdy مستقر در استرالیا هستند، این شرکت باید به بازدیدکنندگان بین المللی مشتریان خود رسیدگی کند. در صفحه اصلی خود، می گوید که برای اپراتورها و نمایندگان در بیش از 100 کشور کار می کند.

این سرویس برای استفاده در سطح جهانی طراحی شده است، با صدها گزینه شخصی سازی برای منطقه زمانی، زبان و واحد پول ابزار. وب سایت و وثیقه بازاریابی Rezdy انگلیسی است، بنابراین به اپراتورهای تور انگلیسی زبان، به ویژه در استرالیا، بریتانیا و آمریکای شمالی خدمات ارائه می دهد.

اما می داند که مخاطبان هدف مشتریانش در کشورهای دیگر خارج از کشور هستند. بنابراین بر قابلیت های بین المللی سازی ابزار خود تأکید می کند.

چگونه از استراتژی Rezdy تقلید کنیم

رزدی با در نظر گرفتن اینکه مخاطبان هدف مشتریانش در کشورهای دیگر خواهند بود، خدمات خود را به طور موثر جهانی می کند. حتی اگر شرکت شما در حال بازاریابی برای سایر شرکت های منطقه ای است، مشتریان جهانی آنها را طوری در نظر بگیرید که گویی آنها متعلق به شما هستند.

اگر محصول، ابزار یا نرم‌افزار شما را می‌توان در خارج از کشور در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار داد، حتماً آن را به وثیقه بازاریابی خود اضافه کنید حتی اگر در منطقه فعالیت می‌کنید.

6. استراتژی World Wildlife Fund

صندوق جهانی حیات وحش با داشتن صدها دفتر در سرتاسر جهان که هرکدام دارای اهداف بسیار محلی برای هر منطقه هستند، رویکرد تحت اللفظی به بازاریابی جهانی دارد. هر ساله با ابتکار ساعت زمین خود جهانی می شود.

یک رویداد داوطلبانه در سراسر جهان که در آن شرکت کنندگان چراغ های خود را به مدت یک ساعت خاموش می کنند تا نشان دهند که مبارزه با تغییرات آب و هوایی چقدر آسان است.

به طور ویژه رویداد ساعت زمین خود را در نروژ تبلیغ کرد. کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ ساعات نور شدید روز را در فصول مختلف تجربه می کنند و این کشور را به نامزد اصلی کمپین ساعت زمین WWF تبدیل می کند.

این سازمان غیرانتفاعی با استفاده از آژانس دیجیتال Mobiento، بنر ساعت زمین را در سراسر سایت های رسانه ای برتر نروژ برای تبلیغ این رویداد قرار داد. با یک ضربه زدن روی بنر، صفحه سیاه شد.

کشیدن انگشت روی صفحه سیاه به آرامی شمارش معکوس ساعت زمین را نشان داد. این بنر تقریباً 1,000,000 بازدید را به خود جلب کرد و این کمپین سه جایزه جهانی بازاریابی موبایلی MMA را دریافت کرد.

چگونه از استراتژی WWF تقلید کنیم

WWF صدها دفتر دارد که جهانی شدن سازمان غیرانتفاعی را آسان‌تر می‌کند، اما به لطف اینترنت، ارتباط با مخاطبان بین‌المللی آسان‌تر از همیشه است، مخصوصاً برای ابتکار خاصی که ممکن است بخواهید راه‌اندازی کنید، مانند ساعت زمین.

اگر ایده جالبی دارید، از امتحان کردن آن در یک بازار بین المللی نترسید، فقط مطمئن شوید که این ایده مخاطب مناسب است.

تم سایت تبلیغات خارجی
تم سایت تبلیغات خارجی

7. استراتژی Pears Trust

Pearse Trust با دفاتری در دوبلین، لندن، ونکوور، آتلانتا و ولینگتون، تبدیل به یک مرجع بین‌المللی در ساختارهای شرکتی و اعتماد شده است. اما برای دستیابی به مخاطبان بین المللی بیش از دفاتر در سراسر نقشه نیاز است.

به همین دلیل است که Pearse Trust محتوایی را در وبلاگ خود به جریان می‌اندازد که بازارهای مختلف آن را درگیر می‌کند. در اسکرین شات بالا، می‌توانید پست‌های Pearse Trust را مشاهده کنید که حاوی بسیاری از مطالب مربوط به امور بین‌المللی مربوط به فعالیت شرکت است.

همچنین مقاله‌های خارجی را با محتوای  Pearse Trust، با اخبار مکان‌هایی مانند آلمان، ایرلند و بریتانیا ارائه می‌کند.

چگونه از استراتژی Pearse Trust تقلید کنیم

این یک مثال عالی از تمرکز بر علایق مشترک بین بازارهای مختلف شرکت شما است و در عین حال محتوا را برای مشتریان بر اساس منطقه مرتبط می کند. جهانی کردن بازاریابی شما می تواند به سادگی ایجاد محتوایی باشد که مخاطبان هدف مختلف در مناطق هدف مختلف را تامین کند.

8. استراتژی Nike

نایک توانسته است حضور جهانی خود را از طریق انتخاب دقیق حمایت های مالی بین المللی، مانند رابطه طولانی مدت قبلی خود با منچستریونایتد، توسعه دهد.

اگرچه هزینه های حمایت مالی می تواند نسبتاً غیرقابل پیش بینی باشد هزینه های تقاضا به دلیل محرک هایی مانند مسابقات قهرمانی و مسابقات افزایش می یابد. این مشارکت ها مطمئناً به برند کمک کرده است که توجه مخاطبان جهانی را به خود جلب کند.

پلتفرم ایجاد مشترک «Nike by You» نایک به عنوان استراتژی دیگری است که این شرکت برای جذب بازارهای بین المللی از آن استفاده می کند. نایک با سپردن قدرت طراحی به دست مصرف‌کننده، می‌تواند محصولات سفارشی‌سازی شده‌ای را ارائه دهد که با ترجیحات و سبک‌های فرهنگی مختلف همخوانی دارند.

چگونه از استراتژی نایک تقلید کنیم

با سایر برندها، تأثیرگذاران و سفیران در بازارهای هدف بین المللی خود شریک شوید. آنها را با دقت انتخاب کنید. به عنوان مثال، منچستریونایتد یک نیروی فرهنگی برجسته در بریتانیا است، و این قطعا به رشد نایک در آن کشور کمک کرد.

اگر یک محصول مصرفی می فروشید، چرا به مخاطبان خود این امکان را نمی دهید که محصولات را سفارشی کنند و دوباره بفروشند؟ در نهایت شما مخاطبان بسیار بیشتری را جذب خواهید کرد و مصرف کنندگان از مناطق مختلف ترجیحات و سلایق منطقه خود را بسیار بهتر دریافت خواهند کرد.

10. استراتژی مک دونالد

همه ما می دانیم که مک دونالد یک برند جهانی موفق است. مک‌دونالد در حالی که برندسازی کلی خود را ثابت نگه می‌دارد، تلاش‌های بازاریابی «جهانی» را انجام می‌دهد. مک دونالد طعمی محلی را با آیتم های منوی منطقه ای به کشورهای مختلف می آورد. برای مثال، مک‌دونالد مک‌عربیا، یک ساندویچ نان تخت، را در رستوران‌های خود در خاورمیانه ارائه می‌کند.

چگونه از استراتژی مک دونالد تقلید کنیم؟

مانند سایر نمونه های رستوران در این لیست، افتتاح رستوران در مناطق دیگر ممکن است اولین و طبیعی ترین پاسخ باشد. اما اگر این امکان پذیر نیست، به خصوص اگر شما یک برند منطقه ای را اداره می کنید، طعم های جهان را با میزبانی یک روز بین المللی و ارسال پست در مورد آن در وب سایت و آنلاین خود جشن بگیرید. این شما را در رادار کسانی قرار می دهد که ممکن است روزانه از آن غذاها لذت ببرند و به شما کمک می کند تا این خبر را در بازارهای دیگر منتشر کنید.

تم سایت تبلیغات خارجی
تم سایت تبلیغات خارجی

بازاریابی جهانی را در گام های کوچک شروع کنید

اگر آرزوهای جهانی برای کسب و کار خود دارید، باید دریابید که مشتریان در جوامع مختلف چه چیزی مشترک دارند و چگونه محصول خود را برای این بازارهای مختلف بومی سازی کنید. اولین قدم شما؟ از یکی از مشاغل بالا الهام بگیرید. از کارهای کوچک شروع کنید، سپس با رشد کسب و کارتان به سمت بالا بروید.

بازاریابی جهانی خوب چیست؟

بازاریابی جهانی عمل تمرکز یک محصول بر نیازهای خریداران بالقوه در کشورهای دیگر است. با این حال، مانند بسیاری از انواع بازاریابی، استراتژی بازاریابی جهانی به یک چیز خلاصه می شود که آن هم مخاطب است.
دانستن اینکه چه کسی به محصول شما نیاز دارد، به چه شکلی به آن نیاز دارد و چگونه آن را به گونه ای بازاریابی کنید که برند را تقویت کند، اجزای اصلی بازاریابی عالی جهانی است.

استراتژی استانداردسازی جهانی به چه صورت است؟

استراتژی استانداردسازی جهانی به توانایی استفاده از پیام‌ها و کمپین‌های بازاریابی استاندارد در بازارها، کشورها و فرهنگ‌ها اشاره دارد. بزرگ‌ترین برندهای جهان، مانند آدیداس و کوکاکولا، از استراتژی استانداردسازی جهانی برای ایجاد یک تجربه برند ثابت در سراسر مناطق و زبان‌ها استفاده می‌کنند.
مهم نیست که کجا از آن برندها بازدید می کنید، تجربه و تصویر تقریباً یکسان است. برخلاف بومی‌سازی، جایی که رویکرد بازاریابی متفاوت‌تری برای هر بازار وجود دارد، استانداردسازی جهانی در نتیجه پیام‌رسانی کمتر و کمپین‌های کمتر، مزایای هزینه‌ای قابل‌توجهی را به همراه دارد.

چگونه از استراتژی Domino تقلید کنیم؟

استراتژی دومینو راهبرد دیگری است که اگر کسب و کار رستورانی را اداره می کنید، می خواهید به عنوان الهام از آن استفاده کنید. سعی کنید سرآشپزهایی را از فرهنگ ها و مناطق مختلف دعوت کنید، سپس از آن ها بخواهید غذاهای منوی شما را به سبک منطقه ای خود و با مواد محلی طبخ کنند.
سرآشپزها را در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود برجسته کنید. با انجام این کار، به فالوورهای خود در آن مناطق نشان خواهید داد که آنها نیز برتر از ذهن هستند و دسترسی جهانی شما را گسترش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *