طبقه بندی سایت تبلیغات برند

طبقه بندی سایت تبلیغات برند

طبقه بندی سایت تبلیغات برند بر اساس پوشش جغرافیایی و مخاطبان هدف طبقه بندی می شوند. طبقه بندی جغرافیایی تبلیغات محلی، ملی و جهانی است. طبقه بندی زیر مخاطب هدف می تواند تبلیغات مصرفی، سازمانی، صنعتی و حرفه ای باشد. هدف از تبلیغات بر اساس ماهیت محصول، خدمات یا ایده تعریف می شود

انواع طبقه بندی سایت تبلیغات برند

طبقه بندی تبلیغات بر اساس مبانی مختلف دانشمندان مدیریت تبلیغات را بر اساس معیارهای مختلفی به شرح زیر طبقه بندی کرده‌اند:

  1. طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه
  2. طبقه بندی بر اساس مخاطب
  3. طبقه بندی بر اساس رسانه ها
  4. طبقه بندی بر اساس عملکرد
  5. طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه

بر اساس پوشش منطقه ، تبلیغات را می توان به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد:

  1. تبلیغات محلی
  2. تبلیغات منطقه ای
  3. تبلیغات ملی
  4. تبلیغات بین المللی

تبلیغات محلی

همچنین به عنوان “تبلیغات خرده فروشی” شناخته می شود. این کار توسط خرده فروشی های محلی، فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های تعاونی، فروش پارچه، ساری، و سایر کالاهای مصرفی و کالاهای مصرفی بادوام انجام می شود.

برای مشتریان محلی است. رسانه‌هایی که برای تبلیغات محلی استفاده می‌شوند، تزئینات مغازه‌ها، روزنامه‌های محلی، مجلات، پوسترها، جزوه‌ها، احتکار، تابلوهای جدید، خانه‌های سینمای محلی و غیره هستند.

تبلیغات منطقه ای

در مقایسه با تبلیغات محلی، پوشش وسیع تری دارد. این یک منطقه خاص را پوشش می دهد، که ممکن است یک ایالت باشد، یا، بیش از یک ایالت، که مردم آن ممکن است زبان مشترک داشته باشند، یا از یک محصول مشترک استفاده کنند.

این کار توسط سازنده یا توزیع کننده منطقه ای یک محصول انجام می شود. رسانه ای که برای تبلیغات منطقه ای استفاده می شود، شامل روزنامه های منطقه ای، مجلات، رادیو، تلویزیون منطقه ای، رسانه های فضای باز و غیره می باشد. این یک شکل ایده آل از تبلیغات برای راه اندازی و بازاریابی یک محصول جدید در یک منطقه خاص است.

تبلیغات ملی

عموماً توسط تولیدکنندگان کالاهای مارک دار انجام می شود که برای آن پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان در سراسر کشور ارسال می شود. تقریباً تمام رسانه های جمعی ممکن از جمله روزنامه های ملی، رادیو و شبکه های تلویزیونی برای تبلیغات ملی به کار گرفته می شوند.

خدمات محصول و ایده هایی که در سراسر کشور تقاضا شده است برای تبلیغات ملی مناسب است. در هند، خطوط هوایی هند، ویکو، گودرج، باجاج و کرلوسکار چند تبلیغ‌کننده پیشرو در سطح ملی هستند.

همچنین مواد شوینده، صابون، انواع خمیر دندان، لوازم آرایشی و بهداشتی، اسکوتر، اتومبیل و دوچرخه از جمله محصولاتی هستند که در سراسر کشور تبلیغ می شوند.

تبلیغات بین المللی

این نوع تبلیغات توسط آن دسته از شرکت‌هایی انجام می‌شود که در بیش از یک کشور فعالیت می‌کنند که به عنوان شرکت‌های «چند ملیتی» شناخته می‌شوند. صادرکنندگان عموماً محصولات و خدمات خود را در کشورهای خارجی که بازارهای آماده موجود است، تبلیغ می کنند.

ایر ایندیا و سایر خطوط هوایی و شرکت های چند ملیتی محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان تبلیغ می کنند. کوکاکولا و پپسی در سطح جهانی تبلیغ می شوند، زیرا فروش آن تقریباً در سراسر جهان است. تبلیغات بین المللی بسیار گران است و شامل خدمات آژانس های تبلیغاتی حرفه ای در کشورهای مختلف می شود.

طبقه بندی بر اساس مخاطب

بر این اساس مخاطبان، تبلیغات را می توان به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد:

  1. تبلیغات مصرف کننده
  2. تبلیغات صنعتی
  3. تبلیغات تجارت
  4. تبلیغات حرفه ای

تبلیغات مصرف کننده

این نوع تبلیغات به مصرف کنندگان نهایی محصولات مصرفی، یعنی افرادی که محصولات یا خدمات مصرفی را خریداری یا استفاده می کنند، مثلاً صابون توالت، خمیر دندان، مسواک، چای، منسوجات و غیره هدایت می شود برای خود و خانواده شان.

همه انواع محصولات مصرفی نیاز به تبلیغات مستمر و گسترده در تلویزیون، رادیو و مطبوعات دارند.

تبلیغات صنعتی

این نوع تبلیغات توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای صنعتی استفاده می شود. مانند ماشین‌آلات، کارخانه‌ها، انواع تجهیزات، قطعات یدکی و قطعات و به کاربران صنعتی یا مشتریان هدایت می‌شوند.

چنین تبلیغاتی معمولاً در مجلات تجاری، لغت نامه های تجاری، مجلات تجاری و غیره ظاهر می شوند. درخواستی که انجام شده است، تدبیری و عقلانی است.

طبقه بندی سایت تبلیغات برند
طبقه بندی سایت تبلیغات برند

تبلیغات تجارت

این نوع تبلیغات توسط تولیدکنندگان و/یا توزیع‌کنندگان برای تحت تأثیر قرار دادن و متقاعد کردن عمده‌فروشان و فروشندگان (خرده‌فروشان) برای ذخیره و فروش کالاهای تبلیغ‌کننده با ارائه طرح‌های تشویقی به آن‌ها، یا با دعوت از نمایندگی‌ها برای محصولات خاص آن ها استفاده می‌شود.

تبلیغات حرفه ای

این برای متخصصانی مانند پزشکان، اساتید، مهندسان و دیگران است که انتظار می رود محصولات تبلیغ شده را به مصرف کنندگان نهایی توصیه، تجویز، یا مشخص کنند. این کار از طریق مجلات حرفه ای و نمایندگان آگهی دهندگان انجام می شود.

طبقه بندی بر اساس رسانه ها

  • بر اساس رسانه، تبلیغات را می توان به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد:
  • تبلیغات در رسانه های چاپی
  • تبلیغات در رسانه های الکترونیکی یا پخشی
  • رسانه در فضای باز
  • رسانه های دیگر

تبلیغات در رسانه های چاپی

رسانه های چاپی شامل روزنامه ها، مجلات، مجلات، صورتحساب ها و غیره است.

تبلیغات رسانه های چاپی، حتی امروزه، محبوب ترین شکل است. و درآمد حاصل از تبلیغات توسط رسانه های جمعی سال به سال به تدریج افزایش یافته است. رسانه های چاپی فقط به حس بینایی یعنی چشم ها توجه دارند.

تبلیغات در رسانه های الکترونیکی یا پخشی

رسانه های الکترونیکی یا پخش شامل رادیو، تلویزیون، تصاویر متحرک، ویدئو و اینترنت است. رادیو ماهیتی صوتی دارد و فقط برای حس صدا (گوش) جذاب است. تبلیغات رادیویی در مناطق روستایی نسبت به مناطق شهری موثرتر هستند.

تلویزیون به عنوان یک رسانه تبلیغاتی از جذابیت و اثربخشی بیشتری برخوردار است زیرا یک رسانه سمعی و بصری جذاب برای حواس بینایی و صدا (چشم و گوش) است. برای پخش پیام های تبلیغاتی از روش های مختلفی مانند اطلاعیه های نقطه ای، برنامه های حمایتی و غیره استفاده می شود.

با این حال، رسانه های پخش یک نوع تبلیغات بسیار گران قیمت هستند. تبلیغات نیز از طریق فیلم، ویدئو و اینترنت انجام می شود.

رسانه در فضای باز

این شامل پوسترها، تابلوهای نئون، حمل و نقل، نقطه خرید (POP) و غیره می شود. تبلیغات در فضای باز می تواند رسانه حمایت کننده خوبی برای سایر اشکال تبلیغات باشد. این یک شکل خوب از تبلیغات به ویژه تبلیغات  POP برای یادآوری است.

رسانه های دیگر

این شامل پست مستقیم، صورت‌حساب‌ها، تقویم‌ها، یادداشت‌های روزانه، تبلیغات سینما، اینترنت و غیره است. این رسانه های متفرقه می توانند نقش حمایتی مهمی برای رسانه های عمده ای مانند تلویزیون و روزنامه ها داشته باشند.

طبقه بندی بر اساس عملکرد

طبقه بندی بر اساس عملکرد که در زیر آورده شده است:

  1. تبلیغات اولیه و انتخابی
  2. تبلیغات محصول و سازمانی

اقدام مستقیم و تبلیغات غیرمستقیم: تبلیغات اکشن مستقیم برای دریافت پاسخ یا اقدام فوری از سوی مخاطبان هدف انجام می شود. به عنوان مثال می توان به تبلیغات فروش تخفیفی، فروش همراه با پیشنهاد هدیه رایگان، فروش کوپن پستی و غیره اشاره کرد.

رسانه مورد استفاده بیشتر روزنامه و تلویزیون است. تبلیغات غیرمستقیم برای تأثیرگذاری بر مخاطب در رابطه با برند تبلیغ‌کننده انجام می‌شود. تبلیغ‌کننده انتظار دارد که هر زمان که تصمیم خرید در آینده اتخاذ می‌شود، مخاطبان هدف برند او را در مقایسه با رقبا ترجیح دهند.

تبلیغات اولیه و انتخابی

تبلیغات اولیه توسط انجمن های صنفی یا گروه های تعاونی انجام می شود. برای ایجاد den1 عمومی و برای محصولات و خدمات متعهد شده است.

به عنوان مثال، Coffee Board  ممکن است برای مصرف بیشتر قهوه تبلیغ کند. تبلیغات انتخابی توسط بازاریابان محصولات برند انجام می شود. تبلیغ کننده قصد دارد تقاضای انتخابی برای برند خود ایجاد کند. به عنوان مثال می توان به پپسی کولا، کوکا کولا اشاره کرد.

تبلیغات محصول و سازمانی

تبلیغات محصول یا خدمات به منظور ترویج فروش محصولات و خدمات با برند یا بدون نام تجاری انجام می شود. تبلیغات سازمانی برای ایجاد نام و حسن نیت سازمان انجام می شود. همچنین به عنوان تبلیغات شرکتی یا تبلیغات تصویری شناخته می شود. بیشتر توسط شرکت های بزرگ انجام می شود.

طبقه بندی سایت تبلیغات برند
طبقه بندی سایت تبلیغات برند

طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

بر این اساس، تبلیغات را می توان به سه دسته مختلف زیر طبقه بندی کرد:

  1. تبلیغات در مرحله پیشگام
  2. تبلیغات در مراحل رقابتی
  3. تبلیغات در Retentive Stage یا Reminder Advertising

تبلیغات در مرحله پیشگام

تبلیغات در «مرحله پیشگام» به منظور آگاهی کامل مخاطب از برند جدید یک محصول و اطلاع رسانی، تأثیرگذاری و ترغیب آنها به خرید یا استفاده از آن با برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد آن انجام می شود.

تبلیغات در مراحل رقابتی

هنگامی که نام تجاری از مرحله مقدماتی جان سالم به در می برد، به زودی با رقابت سختی از دیگر برندهای تثبیت شده در بازار مواجه می شود. در این مرحله، تبلیغات رقابتی برای ارتقای موثر فروش انجام می شود.

تبلیغات در Retentive Stage  یا  Reminder Advertising

هنگامی که محصول سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است، “تبلیغات نگهدارنده” برای حفظ یا حفظ موقعیت پایدار در بازار تا زمانی که ممکن است انجام می شود.

علاوه بر این، اگر همان محصول در حال گذر از مرحله نزول در بازار باشد، از این نوع تبلیغات برای یادآوری محصول به خریداران استفاده می‌شود، از این رو به آن «تبلیغات یادآوری» نیز می‌گویند.

سوالات متداول مربوط به طبقه بندی سایت تبلیغات برند

پرسش و پاسخ های مربوط به طبقه بندی سایت تبلیغات برند به شما در فهمیدن موضوع این محتوا کمک میکند.

5 مورد از طبقه بندی تبلیغات چیست؟

طبقه بندی تبلیغات:

  1. طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه
  2. طبقه بندی بر اساس مخاطب
  3. طبقه بندی بر اساس رسانه
  4. طبقه بندی بر اساس کارکرد
  5. طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

چگونه بازار را بر اساس مساحت طبقه بندی می کنید؟

در زیر طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه آمده است:

  1. تبلیغات محلی
  2. تبلیغات منطقه ای
  3. تبلیغات ملی
  4. تبلیغات بین المللی

طبقه بندی بر اساس مخاطب را توضیح دهید؟

طبقه بندی بر اساس مخاطب:

  1. تبلیغات مصرف کننده
  2. تبلیغات صنعتی
  3. تبلیغات تجاری
  4. تبلیغات حرفه ای

طبقه بندی رسانه های تبلیغاتی چیست؟

اینها نمونه هایی از طبقه بندی بر اساس رسانه ها هستند:

  1. تبلیغات رسانه های چاپی
  2. تبلیغات رسانه های الکترونیکی یا پخش
  3. رسانه های بیرونی
  4. رسانه های دیگر

طبقه بندی بر اساس عملکرد چیست؟

طبقه بندی زیر بر اساس کارکرد است:

  1. تبلیغات اولیه و انتخابی
  2. تبلیغات محصول و سازمانی

طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات چیست؟

طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات:

  1. تبلیغات در مرحله پیشگام
  2. تبلیغات در مراحل رقابتی
  3. تبلیغات در مرحله نگهدارنده یا تبلیغات یادآوری

ابزارهای طبقه بندی سایت تبلیغات برند

تبلیغات آنلاین نوعی ابزار تبلیغاتی است که از وب برای تبلیغات در اینترنت استفاده می کند. ایده اصلی انتقال پیام های بازاریابی برای جذب مشتری است.

نمونه هایی از تبلیغات آنلاین عبارتند از تبلیغات متنی در صفحات نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات بنری، تبلیغات رسانه های غنی، تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات بینابینی، تبلیغات طبقه بندی شده آنلاین، شبکه های تبلیغاتی و بازاریابی ایمیل، از جمله هرزنامه های ایمیل است.

تبلیغات آنلاین همه چیز در مورد تبلیغ وب سایت شما از طریق اینترنت است به گونه ای که افرادی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند می توانند وب سایت شما را پیدا کنند.

استراتژی اصلی یافتن بهترین عبارات و عباراتی است که افراد برای خرید کالاها و خدماتی که ارائه می‌دهید در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، تبلیغات آنلاین شما موفق خواهد بود.

اگر مشتریان بالقوه نتوانند وب شما را بیابند، احتمالاً تلاش‌های تبلیغات آنلاین مبتنی بر کلمه کلیدی شما شکست خواهد خورد.

طبقه بندی سایت تبلیغات برند آنلاین

صاحبان مشاغل از تبلیغات آنلاین برای تبلیغ کالاها و خدمات خود به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند و با استفاده از کلمات کلیدی مختلف در صفحات خاصی از وب سایت خود تلاش می کنند تا از کمپین های تبلیغاتی آنلاین خود سرنخ بیشتری کسب کنند. تبلیغات آنلاین اقتصادی ترین راه برای بازاریابی کالا یا خدمات است.

تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که کلمات کلیدی را برای کمپین تبلیغاتی آنلاین خود انتخاب کنید و اثربخشی هر کلمه کلیدی را از نظر فروش و درآمد پیگیری کنید.

طبقه بندی سایت تبلیغات برند
طبقه بندی سایت تبلیغات برند

تمرکز بر روی موتورهای جستجو مهم است. با توجه به حقایق، 80 درصد از کاربران معمولاً فقط از سه نتیجه اول جستجوی جستجو بازدید می کنند، 54 درصد از کاربران تنها صفحه اول نتایج را در هر جلسه جستجوی کلمه کلیدی مشاهده می کنند.

تاثیر موتورهای جستجو بر طبقه بندی سایت تبلیغات برند

بر اساس گزارش های تحقیقات بازار، موتورهای جستجو از سایر رسانه های تبلیغاتی آنلاین در هدایت بازدیدکنندگان به وب سایت ها بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، مشتریان بالقوه در مقایسه با تبلیغات بنری، پنج برابر بیشتر احتمال دارد محصولات را پس از دیدن لیست های جستجو خریداری کنند. برخی از حقایق و ارقام بیشتر در مورد موتورهای جستجو:

  • 77 درصد از کاربران اینترنت در مقایسه با سایر رسانه‌های تبلیغاتی آنلاین، مانند تبلیغات بنری، لینک‌های وب و لینک‌های ایمیل، موتورهای جستجو را به‌عنوان ابزار اصلی برای کشف اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات، بیشتر به کار می‌گیرند.
  • 84 درصد از کاربران اینترنت اغلب از موتورهای جستجو برای کشف وب سایت ها و یافتن محصولات یا خدمات استفاده می کنند.
  • 55 درصد از کاربران اینترنت پس از دیدن لیست های جستجو به احتمال زیاد آنلاین خرید می کنند در مقابل 9 درصد برای تبلیغات بنری.

بازاریابی مبتنی بر کلمات کلیدی موتورهای جستجو، مانند گوگل ادوردز، با سرعتی سریع در حال رشد است و درآمد هر کلیک نیز در حال افزایش است. افراد تجاری قدرت و سادگی بازاریابی موتورهای جستجو و این که چگونه تبلیغات آنلاین از نظر فروش و سود به کسب و کارشان سود می رساند را درک می کنند.

محبوب ترین انواع تبلیغات آنلاین

چندین گزینه تبلیغاتی که نشان دهنده محبوب ترین مناطق در منوی تبلیغات آنلاین هستند عبارتند از:

  1. تبلیغات موتورهای جستجو: سه منبع بزرگ این نوع تبلیغات گوگل، یاهو و بینگ هستند. بهترین بخش در مورد موتورهای جستجو این است که آن ها ترافیک ورودی را به وب سایت شما آسان می کنند. سه موتور جستجوی بزرگ 98 درصد از کل بازار تبلیغات جستجو را تشکیل می دهند.
  2. تبلیغات نمایشی: 21 درصد از کل تبلیغات آنلاین در سال گذشته و کاهش سریع. تبلیغات بنری یا متنی موثر نیست، اگرچه با هزینه ارزان در هر هزار نرخ نمایش موجود است. در اینجا شما فضایی را در یک وب سایت اجاره می کنید و هزینه فضا را پرداخت می کنید نه برای بازدیدکنندگان.
  3. تبلیغات طبقه بندی شده: تبلیغات طبقه بندی شده با هزینه در هر فضا اجرا می شود و نه برای بازدیدکنندگانی که به وب سایت شما هدایت می شوند، بنابراین مجدداً به ازای هر هزار نمایش صفحه پرداخت می کنید، خواه مردم روی تبلیغ شما کلیک کنند یا خیر.
  4. رسانه غنی: این شبیه به تبلیغات نمایشی است، با این تفاوت که این تبلیغات هدفمند ویدیویی هستند. در تبلیغات، هرچه هدف گذاری بهتر باشد، ارزش بالاتر و درآمد تبلیغات بیشتر است.

جستجوی تبلیغات آنلاین بهترین گزینه برای آوردن ترافیک جستجوی مبتنی بر کلمات کلیدی به وب سایت شما است. جستجوی مبتنی بر کلمه کلیدی دقیقاً مخاطب هدف شما را به پیام تبلیغاتی شما می آورد.

تبلیغات محلی در طبقه بندی سایت تبلیغات برند به چه صورت است؟

همچنین به عنوان “تبلیغات خرده فروشی” شناخته می شود. این کار توسط خرده فروشی های محلی، فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های تعاونی، فروش پارچه، ساری، و سایر کالاهای مصرفی و کالاهای مصرفی بادوام انجام می شود.
برای مشتریان محلی است. رسانه‌هایی که برای تبلیغات محلی استفاده می‌شوند، تزئینات مغازه‌ها، روزنامه‌های محلی، مجلات، پوسترها، جزوه‌ها، احتکار، تابلوهای جدید، خانه‌های سینمای محلی و غیره هستند.

چگونه بازار را بر اساس مساحت طبقه بندی می کنید؟

تبلیغات محلی
تبلیغات منطقه ای
تبلیغات ملی
تبلیغات بین المللی

طبقه بندی رسانه های تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات رسانه های چاپی
تبلیغات رسانه های الکترونیکی یا پخش
رسانه های بیرونی
رسانه های دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *