ترویج سایت تبلیغات ایرانی

ترویج سایت تبلیغات ایرانی

گر می‌خواهید وب‌سایت شما برای شما مشتریان جذب کند (نه فقط بازدید)، به جای درستی آمده‌اید. در این مقاله، ما چند روش موثر برای تبلیغ وب سایت خود را بدون بودجه گسترده یا تجربه بازاریابی قبلی برای ترویج سایت تبلیغات ایرانی پوشش خواهیم داد.

استراتژی ترویج سایت تبلیغات ایرانی

در این مقاله استراتژی هایی را می آموزیم که باعث ترویج سایت تبلیغات ایرانی میشود، هر استراتژی که معرفی می کنیم ویژگی های زیر را دارند:

  • آزمایش شده؛
  • مقیاس پذیر (بدون هک یکباره)؛
  • رایگان یا مقرون به صرفه؛
  • آسان برای یادگیری و اعمال.

قدرتمند ترین گزینه ی ترویج سایت تبلیغات ایرانی: بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید و ترویج سایت تبلیغات ایرانی است. وقتی به درستی انجام شود، استراتژی سئوی شما می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام خواب، بدون صرف هزینه، سرنخ‌ها را افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که سئو موضوع بسیار جامعی است و این مقاله فقط نکات کلیدی را که باید بدانید را پوشش می دهد.

قرار دادن سایت شما در گوگل

موقعیتی را تصور کنید که یک مشتری بالقوه درباره کسب و کار شما می شنود و می خواهد بیشتر بیاموزد. آنها به گوگل مراجعه می کنند اما نمی توانند کسب و کار شما را پیدا کنند، حتی وقتی با نام تجاری جستجو می کنند.

این کابوس دیجیتال مارکتینگ می تواند در یکی از دو حالت رخ دهد: شما یک وب سایت ندارید یا وب سایتی دارید که توسط گوگل ایندکس نشده است.

پس از ایجاد یک وب‌سایت جدید ، مهم است که دامنه خود را به حساب کنسول جستجوی گوگل خود اضافه کنید ، جایی که می‌توانید درخواست نمایه‌سازی کنید، عملکرد خود را نظارت کنید و مشکلات مربوط به جستجو را برطرف کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا تعیین کنید به غیر از نام تجاری خود، چه کلمات یا موضوعاتی را باید هدف قرار دهید.

توجه: یک صفحه هرگز برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کند، به همین دلیل است که ما موضوعات را ذکر می کنیم. اکثر صفحات برای صدها یا هزاران تغییر کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. این مهم است که هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی به خاطر داشته باشید. شما می توانید بهترین کلمات کلیدی کادرهای زیر را علامت بزنید:

  • حجم جستجو: اگر کسی کلمات کلیدی شما را جستجو نکند، حتی بهترین محتوا نیز هیچ بازدیدکننده ای نخواهد داشت.
  • رقابت کم: شما باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که بتوانید با تولید محتوای با کیفیت بالاتر از آنچه که قبلا وجود دارد رتبه بندی کنید.
  • مرتبط با کسب و کار شما: رتبه بندی برای کلمات کلیدی که هرگز برای شما مشتری به ارمغان نمی آورد، معنی ندارد.

برای تعیین حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی بالقوه خود، باید از ابزار کلمه کلیدی استفاده کنید.

از طرف دیگر، اگر بودجه، تیم بازاریابی دارید و به دنبال افزایش تحقیقات کلمات کلیدی خود هستید، Ahrefs استاندارد عملی در مورد ابزارهای SEO است.

نکته حرفه ای: سختی SEO (Ubersuggest) و سختی کلمه کلیدی (Ahrefs) تخمین هایی هستند که نشان می دهد رتبه بندی در صفحه 1 گوگل برای یک کلمه کلیدی معین در یک مکان مشخص چقدر سخت خواهد بود. امتیاز بر اساس مقیاس 0 تا 100 (سختی کم تا زیاد) با تجزیه و تحلیل پیوندهایی که به نتایج جستجوی موجود اشاره می کنند محاسبه می شود. اساسا، رتبه بندی صفحات رقیب با بک لینک های زیاد سخت تر از صفحات بدون بک لینک است.

ایجاد محتوای بهینه شده برای جستجو

چه در حال بهینه سازی صفحات موجود یا ایجاد صفحات جدید باشید، چند قانون اساسی وجود دارد که باید برای به دست آوردن بالاترین عملکرد ممکن از آنها پیروی کنید.

علیرغم این واقعیت که تقریباً 200 فاکتور رتبه بندی وجود دارد ، به طور کلی، فقط چند عنصر کلیدی وجود دارد که باید فعالانه درباره آنها فکر کنید.

یک تجربه کاربری عالی ارائه دهید

ظاهر وب سایت شما و نحوه تعامل افراد با آن می تواند تأثیر زیادی بر سئوی شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر وب سایت کندی دارید یا محتوای شما به سختی خوانده می شود، مردم آن را ترک می کنند و دیگر برنمی گردند، که به مرور زمان به رتبه شما در جستجو لطمه می زند.

به همین دلیل است که وب سایت شما موارد زیر را باید ارائه دهد:

  • صفحات با بارگذاری سریع
  • طراحی و ناوبری بصری
  • متن خوانا
  • تصاویر و رسانه های چشم نواز
  • تجربه موبایل کاربر پسند
ترویج سایت تبلیغات ایرانی
ترویج سایت تبلیغات ایرانی

کپی رایتینگ قدرتمند

هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت یا وبلاگ خود، مهم است که بهترین شیوه های کپی رایتینگ مانند:

  • بدون اشتباهات املایی یا دستوری
  • کوتاه و مختصر (بدون کرک غیر ضروری)
  • ارائه مشاوره عملی
  • استفاده از مترادف برای جلوگیری از افزونگی
  • از محرک‌های احساسی، قلاب‌ها و صخره‌ها استفاده کنید.

سئوی فنی تمیز

همانطور که صفحات خود را ایجاد می کنید، باید اطلاعات متا را اضافه کنید که به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند محتوای شما در مورد چیست.

مهمترین عناصر عبارتند از عنوان صفحه، توضیحات متا و URL که قطعه صفحه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو تشکیل می دهد. هرچه قطعه شما مرتبط تر و قانع کننده تر باشد، شانس بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه و بهبود رتبه خود دارید.

اکثر سازندگان وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا به شما اجازه می دهند این عناصر را بدون نیاز به ویرایش هیچ کدی ویرایش کنید.

ساخت بک لینک

به طور معمول، دریافت یک لینک از یک وب سایت شخص ثالث، نشانه ای از ارائه محتوای با کیفیت است. به همین دلیل است که بک لینک ها یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل هستند .

اگرچه اکثر بک لینک ها به صورت ارگانیک تولید می شوند، بهترین بازاریابان دیجیتال یک استراتژی توسعه ای دارند که برای تقویت پروفایل بک لینک وب سایت خود طراحی شده است.

بهترین گزینه ی ترویج سایت تبلیغات ایرانی: آپارات

مشابه استراتژی‌های سئو که در بالا ذکر شد، می‌توانید ویدیوهای آپارات را ایجاد کنید که برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه‌بندی می‌کنند و به جذب مشتریان به سمت کسب‌وکار شما کمک می‌کنند.

از آنجایی که تعداد محدودی از کسب‌وکارها ویدیوهای با کیفیت بالا در آپارات تولید می‌کنند، می‌تواند معدن طلا برای صنایع خاص و افرادی با مهارت‌های تولید ویدیو باشد. به علاوه، اگر ویدیوهای شما به درستی انجام شوند، مخاطبان هدف شما آنها را در ویدیوهای «بعدی» یا پیشنهادی می بینند که به شما کمک می کند بازدیدهای ارگانیک بیشتری داشته باشید!

تحقیق کلمات کلیدی

اولین گام در هر استراتژی سئوی ویدئو، تعیین کلمات کلیدی است که می خواهید هدف قرار دهید. دقیقاً مانند تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، شما می خواهید روی موضوعاتی تمرکز کنید که عبارتند از: حجم جستجو ، رقابت کم و مرتبط با کسب و کار شما .

با آپارات، ما دریافتیم که جستجوی ساده کلمات کلیدی مورد نظر و مشاهده تعداد بازدیدهای ویدیوهای دارای رتبه برتر آسان تر است. این به شما ایده خوبی از حجم جستجو می دهد.

برای تعیین رقابت، می توانید از عقل سلیم استفاده کنید تا ببینید که آیا ویدیوهای رتبه برتر کیفیت بالایی دارند یا خیر. اگر ویدیوها با کیفیت پایین، نامربوط یا به درستی به درخواست جستجو پاسخ نمی‌دهند، بهتر است رتبه‌بندی آنها با ویدیوهای خود بسیار آسان‌تر باشد.

تولید محتوا

هنگامی که کلمات کلیدی و رقابت خود را بررسی کردید، وقت آن است که یک ویدیوی شگفت انگیز ایجاد کنید.

در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

مقدمه جلب توجه

15 ثانیه اول ویدیوی شما برای جلب توجه بینندگان بسیار مهم است. اگرچه میلیون‌ها روش مختلف برای معرفی ویدیوی شما وجود دارد، ما تکنیک Preview-Proof-Preview (PPP) را توصیه می‌کنیم. در اینجا یک مثال سریع آورده شده است:

پیش نمایش: ویدیوی شما در مورد چیست؟

“در این ویدیو به بررسی کفش های مخصوص دویدن XYZ می پردازیم…”

اثبات: چه چیزی شما را در این موضوع متخصص می کند؟

“بعد از دویدن 100 مایل با این کفش ها…”

پیش‌نمایش: بیننده خود را با چیزی جالب از ویدیوی خود آزار دهید.

“ما یک ویژگی خلاقانه را به شما نشان خواهیم داد که باعث می شود دویدن در مسافت طولانی نسیم …”

ویدیوهای با فرمت طولانی

آپارات می خواهد بینندگان را برای مدت طولانی در آارات نگه دارد. به همین دلیل، ویدیوهای طولانی تر (~ 10 دقیقه) معمولاً از ویدیوهای کوتاه تر (<2 دقیقه) بهتر عمل می کنند.

اگر مردم پس از مدت کوتاهی از آنجا خارج شوند، لزوماً یک ویدیوی طولانی‌تر بهتر نیست. شما می خواهید مطمئن شوید که محتوای شما جالب است تا بینندگان شما تا زمانی که ممکن است در آنجا بمانند.

وضعیت موجود را قطع کنید

راه های زیادی برای حفظ علاقه بیننده در طول یک ویدیو با فرمت طولانی وجود دارد.

تغییر زوایای دوربین، افزودن تصاویر، نمودارها، موسیقی و انواع دیگر رسانه‌ها می‌تواند به لذت بردن از ویدیوهای طولانی‌تر کمک کند.

برای نرخ کلیک بهینه کنید

قطعه ویدیوی شما حاوی عنوان، توضیحات و تصویر کوچک است:

شما می خواهید تصویر کوچک خود را طوری طراحی کنید که از ویدیوهای رقیب متمایز باشد. همچنین می‌خواهید همزمان با بهینه‌سازی کپی، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در عنوان و توضیحات خود بگنجانید تا افراد روی ویدیوی شما کلیک کنند.

ترویج سایت تبلیغات ایرانی
ترویج سایت تبلیغات ایرانی

کلمات کلیدی هدف خود را بگویید

اگرچه این ممکن است نسبتاً ابتدایی به نظر برسد، اما می‌خواهید مطمئن شوید که کلمات کلیدی و عبارات مورد نظر خود را در ویدیوهای خود بیان می‌کنید. آپارات به صدای ویدیوی شما گوش می دهد و می خواهد اطمینان حاصل کند که آنچه گفته می شود با عنوان، توضیحات و برچسب های ویدیو مطابقت دارد.

تعاملات کاربر

هرچه افراد بیشتری با ویدیوهای شما تعامل داشته باشند (نظر، لایک، اشتراک گذاری، مشترک شدن)، شانس شما برای رتبه بندی بیشتر است.

به عنوان مثال، پرسیدن یک سوال در پایان ویدیوی خود یک راه عالی برای تشویق نظرات است.

ویدیوهای «بعدی» در آپارات معمولاً معیارهای زیر را دارند:

  • آنها ارتباط نزدیکی با ویدیوی اصلی دارند (عنوان مشابه، توضیحات، برچسب ها).
  • آنها انتظار طولانی مدت زمان تماشا دارند .

این بدان معناست که اگر ویدیوهای واقعا جذابی با زمان تماشای طولانی دارید، می‌توانید تعداد زیادی بازدید را بدون رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی با حجم بالا داشته باشید.

ساده ترین گزینه ی ترویج سایت تبلیغات ایرانی: دایرکتوری های آنلاین

افزودن سایت خود به دایرکتوری های آنلاین یکی از ساده ترین و مهم ترین فعالیت هایی است که می توانید به عنوان صاحب کسب و کار انجام دهید، به خصوص اگر یک کسب و کار محلی را اداره می کنید که شخصاً با مشتریان در تعامل است.

اولین کاری که می خواهید شروع کنید این است که کسب و کار خود را به Google Maps اضافه کنید .

در مرحله بعد، شما می خواهید در مورد تمام وب سایت هایی که رقبای شما در آنها لیست شده اند و شما در آنها حضور ندارید تحقیق کنید. این را می توان به راحتی از طریق جستجوهای هدفمند گوگل یا با استفاده از ابزارهای SEO مانند Ubersuggest و Ahrefs انجام داد .

بیایید فرض کنیم شما به تازگی یک رستوران جدید در تهران افتتاح کرده اید.

اگر «بهترین رستوران‌های تهران» را جستجو کنید، ده‌ها فهرست را پیدا می‌کنید که می‌خواهید در آن فهرست شوید.

بیشتر دایرکتوری های آنلاین شامل نظرات مشتریان می شوند. از آنجایی که بررسی ها یکی از فاکتورهای رتبه بندی برتر در این سایت ها هستند، باید به طور فعال از مشتریان خود بخواهید که کسب و کار شما را بررسی کنند تا دید شما را به حداکثر برسانند.

تاثیر گذار ترین گزینه ی ترویج سایت تبلیغات ایرانی: بررسی ها

آیا می دانستید که بررسی های آنلاین بر تصمیم 93 درصد از مصرف کنندگان تأثیر می گذارد ؟

این بدان معنی است که حتی اگر سایر کانال های بازاریابی شما عملکرد خوبی داشته باشند، بررسی های ضعیف شما را از تبدیل موفقیت آمیز بازدیدکنندگان سایت به مشتری باز می دارد.

یک نقطه شروع خوب این است که «نام کسب و کار شما + نظرات» را جستجو کنید.

شما می خواهید مطمئن شوید که تعداد کافی نظرات مثبت دارید که باعث ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه می شود. برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها، بررسی ها باید جدید و معتبر باشند (تبدیل حساب های ایمیل جعلی و بررسی خود ایده خوبی نیست).

در اینجا چند نکته کاربردی وجود دارد که به شما کمک می کند نظرات بیشتری دریافت کنید.

عالی ترین گزینه ی ترویج سایت تبلیغات ایرانی: رسانه های اجتماعی

اهمیت رسانه های اجتماعی در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما به طور چشمگیری بر اساس ماهیت کسب و کار شما متفاوت است.

کسب‌وکارهای بصری در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بسیار خوب عمل می‌کنند. با این حال، ممکن است لازم باشد از چندین پلتفرم رسانه اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید و استفاده از ابزارهایی برای مدیریت همه رسانه های اجتماعی در یک مکان عالی خواهد بود .

با تحقیق در مورد رقبا و صنعت خود، می توانید ارزش هر پلتفرم رسانه اجتماعی را برای کسب و کار خود تخمین بزنید.

یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی آنلاین این است که سعی کنید در هر پلتفرمی حضور داشته باشید و به طور مداوم محتوا را پست کنید، حتی زمانی که نتایج مطلوب نیست. به یاد داشته باشید، اگرچه ارسال محتوا از نظر فنی رایگان است، اما تولید آن به زمان و منابع نیاز دارد.

مقرون به صرفه ترین راه جذب مشتری چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای جذب مشتریان جدید و ترویج سایت تبلیغات ایرانی است. وقتی به درستی انجام شود، استراتژی سئوی شما می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام خواب، بدون صرف هزینه، سرنخ‌ها را افزایش دهید.

چگونه شانس خود را برای رتبه بندی افزایش دهیم؟

هرچه افراد بیشتری با ویدیوهای شما تعامل داشته باشند (نظر، لایک، اشتراک گذاری، مشترک شدن)، شانس شما برای رتبه بندی بیشتر است.

بزرگترین اشتباه بازاریابی آنلاین چیست؟

یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابی آنلاین این است که سعی کنید در هر پلتفرمی حضور داشته باشید و به طور مداوم محتوا را پست کنید، حتی زمانی که نتایج مطلوب نیست. به یاد داشته باشید، اگرچه ارسال محتوا از نظر فنی رایگان است، اما تولید آن به زمان و منابع نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *