بودجه سایت تبلیغات آگهی

بودجه سایت تبلیغات آگهی

رشد کسب و کار شما از طریق تبلیغات آنلاین هرگز آسان نبوده است. با این اوصاف، اطلاعات زیادی از قبیل بودجه سایت تبلیغات آگهی وجود دارد که می تواند ذهن شما را به خود جلب کند و برای تازه واردان به تبلیغات آنلاین، حداقل می تواند کمی ترسناک باشد

بودجه سایت تبلیغات آگهی آنلاین

هر پلتفرم تبلیغات آنلاین نقاط قوت و ضعف خود را دارد و ده ها فرمت تبلیغاتی، نوع کمپین، معیارهای عملکردی و بودجه سایت تبلیغات آگهی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند. با این حال، در زیر همه اینها، همیشه یک سوال سوزان وجود دارد.

امروز ما نگاهی عمیق به هزینه های تبلیغات در سه تا از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین  Google AdWords،Facebook Ads  و Instagram خواهیم داشت.

ما هزینه های نسبی تبلیغات در گوگل، فیس بوک و اینستاگرام و همچنین نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم تبلیغات آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

در نهایت، بررسی خواهیم کرد که هر پلتفرم از نظر عملکرد چگونه ارزیابی می‌شود و داده‌ها و تحقیقات دنیای واقعی زیادی در سراسر آن وجود خواهد داشت.

در اینجا خلاصه ای سریع از راهنمای ما برای هزینه های تبلیغات آنلاین آمده است:

  • میانگین هزینه یک تبلیغ در گوگل ادز (AdWords) 2.32 دلار به ازای هر کلیک در شبکه جستجو است. میانگین هزینه هر کلیک یک تبلیغ در شبکه نمایش زیر 0.58 دلار است.
  • میانگین هزینه هر اقدام (CPA) در کمپین جستجوی تبلیغاتی گوگل 59 دلار است.
  • گران ترین کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل و تبلیغات بینگ برای هر کلیک 50 دلار یا بیشتر هزینه دارند. این ها معمولاً کلمات کلیدی بسیار رقابتی در صنایعی هستند که ارزش طول عمر مشتری بالایی دارند، مانند قانون و بیمه.
  • میانگین کسب و کارهای کوچکی که از تبلیغات گوگل استفاده می کنند بین 9000 تا 10000 دلار در ماه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین خود هزینه می کنند. این 100000 تا 120000 دلار در سال است.
  • میانگین هزینه هر کلیک یک تبلیغ آنلاین فیس بوک 1.72 دلار است. میانگین هزینه هر اقدام در تبلیغات فیس بوک 18.68 دلار است.
  • CPM  معمولی در تبلیغات فیس بوک حدود 10 دلار است.
  • CPM  معمولی برای یک تبلیغ اینستاگرام نزدیک به 5 دلار است، اما هزینه های تبلیغات اینستاگرام با افزایش محبوبیت پلتفرم ها در حال افزایش است.

حالا بیایید با کمی جزئیات بیشتر وارد بودجه سایت تبلیغات آگهی شویم!

هزینه های تبلیغات آنلاین: هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

پدربزرگ تبلیغات اینترنتی، گوگل ادز تنها بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از خود اینترنت است.

احتمالاً این جوک را شنیده اید که گوگل یک تجارت تبلیغاتی است که اتفاقاً صاحب یک موتور جستجو می شود، اما این در واقع دور از واقعیت نیست.

گوگل سهم اصلی میلیاردها دلار درآمد سالانه خود را از تبلیغات آنلاین خود به دست می آورد، که به نوبه خود این شرکت را قادر می سازد تا در لبه خونریزی فناوری جستجو باقی بماند.

مدل قیمت گذاری تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بتوانیم به این پاسخ دهیم، باید مشخص کنیم که در مورد کدام بخش از امپراتوری گسترده گوگل صحبت می کنیم شبکه جستجو یا شبکه نمایش.

شبکه جستجوی گوگل جایی است که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک برای عبارت جستجوی کاربر ظاهر می شود.

از آنجایی که Google تبلیغات آنلاینی را ارائه می دهد که بسیار مرتبط با جستار جستجو هستند، مشاغلی که از تبلیغات Google استفاده می کنند می توانند ترافیک بسیار واجد شرایط را به سایت و صفحات فرود خود هدایت کنند.

به جای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان بزرگی که ممکن است در بازار محصولات شما باشند یا نباشند (مثل زمانی که فضای بیلبورد می‌خرید)، می‌توانید تبلیغات خود را برای افرادی که به طور خاص برای انواع محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند، قرار دهید.

ممکن است CTR ها عالی نباشند، اما شبکه نمایش گوگل دسترسی بی نظیری را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.

شبکه نمایش گوگل جایی است که تبلیغات نمایشی نمایش داده می شود. شبکه نمایش اکثریت قریب به اتفاق وب قابل نمایه سازی را در بر می گیرد.

اگرچه تبلیغ‌کنندگان می‌توانند محتوای رسانه‌ای غنی را در بسیاری از قالب‌های تبلیغات نمایشی (مانند انیمیشن و ویدیو) قرار دهند، اما بیشتر تبلیغات نمایشی معمولاً تبلیغات بنری هستند.

بودجه سایت تبلیغات آگهی
بودجه سایت تبلیغات آگهی

هزینه های تبلیغات PPC تبلیغات گوگل

همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات PPC بر اساس هزینه به ازای هر کلیک (CPC) قیمت گذاری می شوند، به این معنی که هر بار که شخصی روی یک تبلیغ کلیک می کند مبلغ کمی از تبلیغ کننده دریافت می شود.

هزینه به ازای هر کلیک شما هر بار که تبلیغ شما ظاهر می شود طبق فرآیندی به نام حراج آگهی محاسبه می شود. حراج تبلیغات روشی است که گوگل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تبلیغات نمایش داده شود، زمانی که شخصی جستجوی کلمه کلیدی را انجام می دهد، به چه ترتیبی تبلیغات را رتبه بندی کند و هر تبلیغ کننده آنلاین به ازای هر کلیک چقدر می پردازد.

موقعیت تبلیغ شما و هزینه به ازای هر کلیک شما تا حدی توسط چشم انداز رقابتی و تا حدی توسط حداکثر پیشنهاد شما (حداکثر مبلغی که می خواهید برای هر کلیک بپردازید) و امتیاز کیفیت (معیار از 1 تا 10) تعیین می شود.

امتیاز کیفیت بالاتر رتبه تبلیغ شما را بالا می برد در حالی که CPC شما را کاهش می دهد.

بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که بر CPC و سایر هزینه‌های تبلیغات Google تأثیر می‌گذارند . به عنوان مثال، CPCها می توانند از یک مکان جغرافیایی به مکان دیگر (حتی برای کلمات کلیدی و عبارات جستجوی نزدیک مرتبط) و از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت باشند.

هزینه تبلیغات آنلاین میانگین CPC بر اساس کشور است. به عنوان مثال، CPC  برای کلمات کلیدی مالی، اغلب به طور قابل توجهی بالاتر از سایر عمودی ها است (به زودی به موارد بیشتری در این مورد خواهیم رسید).

هزینه های تبلیغات نمایش تبلیغات گوگل

تبلیغات نمایشی در Google Display Network و سایر شبکه ها به طور کلی اغلب دارای نرخ کلیک (CTR) بسیار کمتری نسبت به تبلیغات PPC هستند. در واقع، طبق  Solve Media، احتمال زنده ماندن شما از سقوط هواپیما بیش از 475 برابر بیشتر از کلیک کردن بر روی یک بنر تبلیغاتی است که آماری واقعاً نگران کننده است.

هزینه های تبلیغات آنلاین موجودی آگهی را نمایش می دهد

با این حال، CTR  تبلیغات نمایشی آنلاین شما به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که با گزینه‌های هدف‌یابی هوشمند مانند بازاریابی مجدد و هدف‌یابی رویدادهای زندگی همراه شود.

مانند تبلیغات جستجو، زمانی که بتوانید نرخ کلیک بالاتری داشته باشید، تبلیغات نمایشی باعث افزایش بازگشت سرمایه می شود.

هنگام تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، سه گزینه قیمت گذاری دارید:

  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC) : فقط زمانی پرداخت کنید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین که هدف شما هدایت ترافیک به وب سایت شماست.
  • هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) : پرداخت برای بازدید از آگهی (مناقصه برای هزار بازدید). بهترین گزینه برای کمپین های آگاهی از برند است که در آن می خواهید تبلیغ شما تا حد امکان توسط مخاطبان هدف شما دیده شود.
  • قیمت گذاری هزینه به ازای خرید (CPA) : یک CPA هدف تعیین کنید و زمانی که تبلیغ شما منجر به تبدیل شد، پرداخت کنید. اگر هدف نهایی شما فروش یا سایر معاملات آنلاین است از این گزینه استفاده کنید.

اکنون که تفاوت‌های اصلی بین این دو نوع تبلیغات و مدل‌های قیمت‌گذاری معمولی آن‌ها را تفکیک کردیم، بیایید به تمام آن داده‌های آبدار بپردازیم.

میانگین هزینه تبلیغات گوگل بر اساس صنعت

هزینه های تبلیغات آنلاین در بودجه سایت تبلیغات آگهی نه تنها پلتفرم، بلکه بسته به صنعت تبلیغ کننده نیز بسیار متفاوت است.

همانطور که می بینید، برخی از گران ترین کلمات کلیدی در شبکه جستجوی گوگل در صنعت حقوقی با میانگین CPC 5.88 دلار هستند.

با توجه به گران بودن خدمات حقوقی و مبالغ هنگفتی که در دعاوی حقوقی مطرح می شود، این خیلی تعجب آور نیست. در سایر صنایع رایج، میانگین هزینه هر کلیک برای یک تبلیغ از 19 سنت تا 3 تا 4 دلار برای هر کلیک متغیر است.

به طور کلی، هر چه محصول یا خدمات برای فروش گران‌تر باشد، تبلیغات گران‌تر است.

بودجه سایت تبلیغات آگهی
بودجه سایت تبلیغات آگهی

به همین دلیل است که گران ترین کلمات کلیدی در AdWords در جایگاه هایی مانند خدمات تجاری و مدیریت دارایی قرار دارند.

برای قرار دادن این داده ها در زمینه، میانگین هزینه PPC ماهانه یک مشتری WordStream 9813 دلار است. اما توجه داشته باشید که کسب‌وکارهای بزرگ‌تر معمولاً بسیار بیشتر هزینه می‌کنند و به میلیون‌ها هزینه تبلیغات آنلاین در سال اضافه می‌کنند.

چگونه می توانم هزینه های تبلیغات گوگل خود را کنترل کنم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند میزان هزینه‌هایشان را برای تبلیغات AdWords مدیریت و کنترل کنند.

می توانید با افزایش امتیازات کیفیت، هزینه هر کلیک خود را در کمپین های خود کاهش دهید. امتیاز کیفیت تا حد زیادی نتیجه دستیابی به نرخ کلیک بالاتر از حد انتظار است، بنابراین با نوشتن تبلیغات بسیار مرتبط که جستجوگران را در سطح احساسی تحت تاثیر قرار می دهند، نرخ کلیک خود را افزایش دهید تا آن ها نتوانند از کلیک کردن خودداری کنند.

برای نکاتی در مورد نوشتن تبلیغات با CTR فوق العاده بالا، مطالعه ما را در مورد عواملی که در تبلیغات با بهترین عملکرد در Google Ads  نقش دارند، بررسی کنید.

تبلیغات آنلاین بیشترین کلمات محبوب را در بهترین تبلیغات PPC هزینه می کند. چند تکنیک دیگر وجود دارد که می توانید برای کاهش هزینه های تبلیغات آنلاین خود از آن ها استفاده کنید.

اولی تکنیکی است که به نام روز سپری کردن یا زمان‌بندی تبلیغات شناخته می‌شود . این به شما امکان می دهد پنجره های زمانی را در طول روز مشخص کنید که تبلیغات شما می تواند نمایش داده شود.

به عنوان مثال، یک کسب و کار خرده فروشی آجر و ملات ممکن است بخواهد ترافیک پیاده به مکان های فیزیکی خود را به حداکثر برساند، و استفاده از روز سپری کردن به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد که تبلیغات را به ساعات یا روزهایی که فروشگاه باز است محدود کنند.

تنظیم تنظیمات روزانه در تبلیغات گوگل

جدای از ارائه کنترل بیشتر بر روی زمان نمایش تبلیغات، می توان از سپری کردن روز برای کاهش هزینه ها، حتی در پنجره های “نابهینه” استفاده کرد. اگر به شکل زیر نگاه کنید، خواهید دید که میانگین هزینه هر اقدام (CPA) می تواند بسته به زمان روز نوسانات زیادی داشته باشد. این به تبلیغ‌کنندگان ماهر فرصتی می‌دهد تا در صورت کاهش بودجه تبلیغات، هزینه‌ها را کاهش دهند.

هزینه های تبلیغات آنلاین زمان بندی تبلیغات بر هزینه هر خرید تأثیر می گذارد. CPA  بر اساس زمان روز، در هر دو جستجوی روزهای هفته و آخر هفته توجه داشته باشید که چگونه  CPAهای آخر هفته به طور قابل توجهی بالاتر از CPAهای روزهای هفته هستند.

یکی دیگر از راه‌های کنترل بودجه Google Ads از طریق هدف‌گذاری جغرافیایی است. برای ادامه مثال کسب‌وکار خرده‌فروشی در دنیای واقعی از بالا، همان کسب‌وکاری که امیدوار است ترافیک پیاده‌روی را به یک فروشگاه فیزیکی جذب کند، احتمالاً بازده چندانی در تبلیغات نمایش داده شده به کاربرانی که خارج از منطقه خدمات آن کسب‌وکار زندگی می‌کنند، نخواهد داشت.

تبلیغات آنلاین هزینه های شعاع فیزیکی گزینه های هدف گذاری جغرافیایی AdWords را دارد. گزینه های هدف گذاری جغرافیایی در گوگل ادز در حال اجرا هستند. این مثال شعاع فیزیکی 20 مایلی در اطراف بوستون را نشان می دهد.

این همان چیزی است که هدف گذاری جغرافیایی را بسیار قدرتمند می کند. به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد مکان‌هایی را هدف قرار دهند که احتمالاً بیشترین تأثیر را دارند. این امر همراه با روز سپری کردن، به تبلیغ‌کنندگان کنترل بسیار بیشتری بر مکان و زمان نمایش تبلیغاتشان می‌دهد.

روش دیگری که می توانید برای کنترل بودجه تبلیغاتی خود در AdWords استفاده کنید، هدف گذاری دستگاه است. مجدداً، با استفاده از فروشگاه فیزیکی ما به عنوان مثال، هدف‌یابی دستگاه به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که شما حدس زدید دستگاه‌های خاصی را با تبلیغات خود هدف قرار دهند و برای جستجوهای انجام‌شده در دستگاه‌های تلفن همراه، پیشنهاد بالاتری ارائه دهند.

هزینه های تبلیغات آنلاین دستگاه تنظیم پیشنهاد کمپین را با هدف قرار دادن AdWords افزایش داد.

این به این معنی است که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای کلمات کلیدی با هزینه بالاتر، مانند جستجوهای «نزدیک به من» بسیار سودآور پیشنهاد بدهند، زیرا این کلمات کلیدی اغلب قصد تجاری بسیار قوی‌تری دارند و نشان‌دهنده احتمال بسیار بیشتری است که جستجوگر جستجوی خود را با بازدید از فروشگاهی نزدیک دنبال کند.

بودجه سایت تبلیغات آگهی
بودجه سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات گوگل: هزینه در مقابل عملکرد

اگرچه برخی کلمات کلیدی قیمت بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما Google Ads بازگشت سرمایه عالی را برای تبلیغ کنندگان در هر اندازه ارائه می دهد. میانگین هزینه‌هایی که می‌توانید انتظار پرداخت آن را داشته باشید بسته به بودجه و صنعت شما متفاوت است، اما برخلاف تصور غلط رایج، بازاریابی جستجوی پولی فقط برای برندهای بزرگ با جیب‌های عمیق نیست – حتی مادران کوچک نیز می‌توانند هزینه کسب و کار خود را افزایش دهند.

در حالی که تبلیغات گوگل نسبت به تبلیغات آنلاین در بینگ یا فیس‌بوک گران‌تر است، هدف جستجو به سختی شکست می‌خورد، و این تبلیغات برای به دست آوردن فروش درست زمانی که مردم آماده خرید هستند بسیار موثر هستند، که باعث می‌شود ارزش کمی هزینه اضافی داشته باشند.

هزینه های تبلیغات آنلاین: هزینه تبلیغات فیس بوک چقدر است؟

نکته بعدی در تحلیل ما در خصوص هزینه های تبلیغات آنلاین، تبلیغات فیس بوک است. فیسبوک به عنوان بزرگ‌ترین و پرکاربردترین شبکه اجتماعی جهان، در دنیای تبلیغات آنلاین یک غول پیکر واقعی است.

اصلاً غیرمعمول نیست که یک کسب‌وکار چندین کمپین تبلیغاتی آنلاین را هم در PPC و هم در شبکه‌های اجتماعی پولی راه‌اندازی کند، و تبلیغات فیس‌بوک راهی عالی برای تنوع بخشیدن به استراتژی دیجیتالی شما و افزایش سرنخ و فروش است.

مدل قیمت گذاری تبلیغات فیسبوک چگونه کار می کند؟

اساساً، مدل قیمت گذاری تبلیغات فیس بوک مانند تبلیغات در گوگل کار می کند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند یک بودجه روزانه برای کمپین خود تعیین کنند (صرف نظر از اینکه اهداف کمپین آنها چیست)، و وقتی این بودجه روزانه تمام شد، تبلیغات تا روز بعد متوقف می‌شوند.

تبلیغات آنلاین هزینه تبلیغات فیس بوک در بودجه روزانه را دارد

تبلیغ‌کنندگان همچنین می‌توانند قیمت‌هایی را برای کنترل نحوه تخصیص بودجه تبلیغاتی خود تنظیم کنند.

تبلیغ‌کنندگان علاوه بر تعیین حداکثر بودجه روزانه که می‌توانند راحت خرج کنند، می‌توانند حداکثر قیمت پیشنهادی را نیز برای کمپین‌های خود تعیین کنند.

درست مانند گوگل، حراج تبلیغات فیسبوک به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا در هماهنگی با بودجه‌های روزانه‌شان، میزان هزینه‌های خود را برای برخی اقدامات (مانند دانلود یک محتوا یا ثبت‌نام در خبرنامه توسط کاربر) کنترل کنند.

این به تبلیغ‌کنندگان کنترل زیادی بر نحوه و زمان استفاده از بودجه تبلیغاتی آن ها می‌دهد.

بودجه سایت تبلیغات آگهی آنلاین را بنویسید؟

هر پلتفرم تبلیغات آنلاین نقاط قوت و ضعف خود را دارد و ده ها فرمت تبلیغاتی، نوع کمپین و معیارهای عملکردی وجود دارد که تبلیغ کنندگان باید در نظر بگیرند. با این حال، در زیر همه اینها، همیشه یک سوال سوزان وجود دارد.
امروز ما نگاهی عمیق به هزینه های تبلیغات در سه تا از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین  Google AdWords،Facebook Ads  و Instagram خواهیم داشت.
ما هزینه های نسبی تبلیغات در گوگل، فیس بوک و اینستاگرام و همچنین نقاط قوت و ضعف هر پلتفرم تبلیغات آنلاین را بررسی خواهیم کرد.

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

پدربزرگ تبلیغات اینترنتی، گوگل ادز تنها بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین جهان نیست، بلکه بخشی جدایی ناپذیر از خود اینترنت است.
احتمالاً این جوک را شنیده اید که گوگل یک تجارت تبلیغاتی است که اتفاقاً صاحب یک موتور جستجو می شود، اما این در واقع دور از واقعیت نیست.
گوگل سهم اصلی میلیاردها دلار درآمد سالانه خود را از تبلیغات آنلاین خود به دست می آورد، که به نوبه خود این شرکت را قادر می سازد تا در لبه خونریزی فناوری جستجو باقی بماند.

مدل قیمت گذاری تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه بتوانیم به این پاسخ دهیم، باید مشخص کنیم که در مورد کدام بخش از امپراتوری گسترده گوگل صحبت می کنیم شبکه جستجو یا شبکه نمایش.
شبکه جستجوی گوگل جایی است که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک برای عبارت جستجوی کاربر ظاهر می شود.
از آنجایی که Google تبلیغات آنلاینی را ارائه می دهد که بسیار مرتبط با جستار جستجو هستند، مشاغلی که از تبلیغات Google استفاده می کنند می توانند ترافیک بسیار واجد شرایط را به سایت و صفحات فرود خود هدایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *