طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

طبقه بندی غالب سایت تبلیغات بر اساس پوشش جغرافیایی، مخاطبان هدف و هدف طبقه بندی می شوند. طبقه بندی جغرافیایی تبلیغات محلی، ملی و جهانی است. طبقه بندی مخاطب هدف می تواند تبلیغات مصرفی، سازمانی، صنعتی و حرفه ای باشد.

انواع طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

طبقه بندی غالب سایت تبلیغات را بر اساس مبانی مختلف دانشمندان مدیریت تبلیغات، بر اساس معیارهای مختلفی به شرح زیر طبقه بندی کرده اند:

  • طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه
  • طبقه بندی بر اساس مخاطب
  • طبقه بندی بر اساس عملکرد
  • طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

1.طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه

بر اساس پوشش منطقه ، تبلیغات را می توان به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد:

  • تبلیغات محلی
  • تبلیغات منطقه ای
  • تبلیغات ملی
  • تبلیغات بین المللی

تبلیغات محلی

تبلیغات محلی استراتژی هدف قرار دادن مخاطبان نزدیک به محل کسب و کار با پیام هایی است که بازار محلی را منعکس می کند. کسب و کاری که بخواهد از زبان عامیانه یا تاثیرگذاران محلی برای جذب مشتریانی که در اطراف زندگی می کننداستفاده کند، از بازاریابی محلی سود می برد.

پیام هایی که از این روش استفاده می کنندبه نزدیکی متکی هستند. مواد بازاریابی محلی برای ایجاد حضور با جوامع درگیر می شوند. تاکتیک هایی مانند اینفلوئنسر های محلی، تبلیغات یا میزبانی رویداد های عمومی همگی نمونه هایی از تبلیغات محلی هستند.

یکی از مزایای تبلیغات محلی این است که به شما امکان می دهد به  جمعیت شناسی خاصی برسید. این امر به ویژه در بازاریابی آنلاین بسیار مهم است. هنگامی که شما یک مخاطب هدف دارید، استفاده از اطلاعات جمعیتی آنها راهی آسان برای دسترسی به افراد مناسب با تبلیغات شما است.

در پلتفرم هایی مانند Google Ads، می توانید از این اطلاعات جمعیتی برای دسترسی به افراد در مناطق محلی خاص، افراد با سن و جنس خاص و موارد دیگر استفاده کنید.

در مرحله بعد، تبلیغات محلی راهی بسیار هدفمند و دقیق برای دستیابی به مخاطبان شماست. این چیزی است که تبلیغات شما را بسیار موثرتر می کند، چه از تبلیغات گوگل یا حتی تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

وقتی فقط مخاطبان محلی خود را هدف قرار می دهید، می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید. همچنین می‌توانید درباره جمعیت‌شناسی و علایق آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید و می‌توانید در تبلیغات خود با آن‌ها درگیر شوید.

با این تبلیغات دقیق متوجه خواهید شد که تبدیل های خود را افزایش داده و مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت.

طبقه بندی غالب سایت تبلیغات
طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

تبلیغات منطقه ای

در مقایسه با تبلیغات محلی، پوشش وسیع تری دارد. این یک منطقه خاص را پوشش می دهد، که ممکن است یک ایالت باشد، یا، بیش از یک ایالت، که مردم آن ممکن است زبان مشترک داشته باشند، یا از یک محصول مشترک استفاده کنند.

این کار توسط سازنده یا توزیع کننده منطقه ای یک محصول انجام می شود. این یک شکل ایده آل از تبلیغات برای راه اندازی و بازاریابی یک محصول جدید در یک منطقه خاص است.

تبلیغات ملی

عموماً توسط تولیدکنندگان کالاهای مارک دار انجام می شود که برای آن پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان در سراسر کشور ارسال می شود. تقریباً تمام رسانه های جمعی ممکن برای تبلیغات ملی به کار گرفته می شوند.

هدف گذاری جغرافیایی یک کمپین ملی پرداخت به ازای کلیک (PPC) گزینه ای برای افزودن به حضور کلی ملی یک تبلیغ است. چیزی فراتر از ایجاد تبلیغاتی است که برای مخاطبان در سراسر کشور قابل ارائه باشد. جزئیات را می توان در کمپین به کار برد تا مخاطبان خاصی را هدف قرار دهد.

یکی از مزایای کار با کمپین ملی PPC این است که می توانید نرخ کلیک و تبدیل را با کلمات کلیدی “تغییر یافته جغرافیایی” بهبود بخشید. اگر مکان‌های فروشگاه یا توزیع خاصی دارید که مخاطبان به دلیل سبک زندگی یا مسائل دیگر تغییر می‌کنند، تصاویر و پیام کلیدی می‌توانند ثابت بمانند در حالی که تعداد کمی از کلمات کلیدی برای تمرکز بر توجه خاص آنها تغییر می‌کنند.

این اصلاح‌کننده‌های جغرافیایی به اضافه کردن توانایی جستجوهای محلی به کمپین ملی PPC شما کمک می‌کنند. اساساً، آن را به عنوان محصولی در نظر بگیرید که ارزش کلی ملی باورنکردنی دارد. سپس، کیفیت ها و جزئیات خاصی وجود دارد که می تواند حضور آن را در مناطق و محلات خاص افزایش دهد. این یک کمپین ملی را به یک تبلیغ پیشرو تبدیل می کند.

سه مزیت کلیدی کمپین های ملی ، علاوه بر قابلیت افزودن مشخص کننده ها و شناسه ها، عبارتند از:

  • نتایج کمپین را بر اساس مکان های جستجو تجزیه و تحلیل کنید
  • گزارش های ترسیم شده توسط ابزارهای جغرافیایی
  • بهترین و بدترین مکان ها را جدا کنید

با توجه به مزایای تمام این نکات، شما قادر خواهید بود بودجه بازاریابی خود را در مکان های مناسب خرج کنید. بسیار عالی است که اطمینان حاصل شود که یک محصول و کمپین ملی بتواند در مناطقی که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کند. از آنجایی که استفاده از کلمات کلیدی متمرکز و جزئیات منطقه ای وجود خواهد داشت، گزارش های تجزیه و تحلیل بازاریابی شما برای بسیاری از شهرها، ایالت ها یا مناطق مختلف کشور تخصصی خواهد شد.

با تمام این تجزیه و تحلیل ها، شما قادر خواهید بود بیشترین گزارش بالقوه را از بازدیدکنندگان کلیکی داشته باشید. با همه شناسه‌های جغرافیایی، می‌توانید مکان‌هایی را که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، تعیین کنید. بیش از تبلیغاتی که بیشترین کلیک را به همراه دارد، می‌توانید گزارش‌های مربوط به این سه نکته کلیدی مفید را دنبال کنید تا به تعیین مکان‌هایی که آگهی بیشترین پتانسیل را برای فروش نشان می‌دهد کمک کند.

هنگامی که این سه مزیت کلیدی ایجاد شد، می‌توانید مکان‌های کشوری را که بیشترین فروش در آن صورت می‌گیرد، تعیین کنید، جایی که می‌توانید بیشترین بودجه بازاریابی خود را در جایی متمرکز کنید که فروش افزایش می‌یابد.

تبلیغات بین المللی

این نوع تبلیغات توسط آن دسته از شرکت‌هایی انجام می‌شود که در بیش از یک کشور فعالیت می‌کنند و به شرکت‌های «چند ملیتی» معروف هستند. صادرکنندگان عموماً محصولات و خدمات خود را در کشورهای خارجی که بازارهای آماده موجود است، تبلیغ می کنند.

بازاریابی بین المللی بازاریابی محصولات یا خدمات خارج از مخاطبان داخلی برند شما است. به آن به عنوان یک نوع تجارت بین المللی فکر کنید. با گسترش در قلمروهای خارجی، برندها می توانند آگاهی از برند خود را افزایش دهند، مخاطبان جهانی را توسعه دهند و البته کسب و کار خود را توسعه دهند.

پیچیدگی بازاریابی بین المللی در جزئیات است. در حالی که بازاریابی داخلی در همان کشور انجام می‌شود، بازاریابی بین‌المللی هر چیزی است که خارج از مرزهای آن کشور اتفاق می‌افتد.

هنگام گسترش به بازارهای بین المللی، برندها باید راه های مناسب برای دستیابی به مخاطبان در آن مناطق را با پیام های خود درک کنند. این ممکن است به شکل یک مانع زبانی، یا حتی چیزی به اندازه یک هنجار فرهنگی که ممکن است برای مخاطب داخلی شما قابل اجرا نباشد، ظاهر شود. بخش مهم بازاریابی بین المللی، قصد و تحقیق است. انجام تحقیقات بازاریابی بین‌المللی و توسعه استراتژی‌های بازاریابی بین‌المللی خاص برای مخاطبان جدیدی که برند شما با آنها درگیر است، در مورد موفقیت آمیز بودن ورود شما به بازاریابی بین‌المللی تفاوت ایجاد می‌کند.

بخش مهمی از این فرآیند شامل تقسیم‌بندی بازار بین‌المللی یا شناسایی جنبه‌هایی است که به اطلاع‌رسانی کمپین بازاریابی شما کمک می‌کند. عوامل جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی هر مخاطب خاص به هدایت موقعیت برند شما و همچنین مدیریت بازاریابی و استراتژی های ارتباطی شما کمک می کند. هنگام تدوین یک استراتژی، سوال مهمی که باید بپرسید این است که محصول یا خدمات شما با نیازهای مخاطبان مطابقت دارد. به آن کلیشه ای در مورد “فروش خاک اره به یک کارخانه چوب” فکر کنید. در آنجا نیازی به خاک اره نیست زیرا کارخانه چوب از قبل تمام خاک اره مورد نیاز خود را دارد. این طرز فکری است که باید هنگام در نظر گرفتن کسب و کار بین المللی در نظر گرفت: آنها به چه چیزی نیاز دارند و چگونه به آن نیاز دارند که برای آنها بازاریابی شود؟ بخش بندی بازاریابی همچنین به شناسایی سبک پیام رسانی و ارتباط کمک خواهد کرد. اصطلاحات، ارجاعات، یا حتی ترجمه های ساده (مثل همان ترجمه خاک اره، در واقع) می توانند در ترجمه معنی خود را از دست بدهند، یا بدتر از آن، معنی را کاملاً تغییر دهند و مخاطبانی را که با فرهنگ بومی شما مشترک نیستند، از خود دور کنند.

2.رایج ترین طبقه بندی غالب سایت تبلیغات: طبقه بندی بر اساس مخاطب

بر اساس این طبقه بندی غالب سایت تبلیغات، مخاطبان تبلیغات را می توان به چهار دسته زیر طبقه بندی کرد:

  • تبلیغات مصرف کننده
  • تبلیغات صنعتی
  • تبلیغات تجارت
  • تبلیغات حرفه ای

تبلیغات مصرف کننده

این نوع تبلیغات به مصرف کنندگان نهایی محصولات مصرفی، یعنی افرادی که محصولات یا خدمات مصرفی را خریداری یا استفاده می کنند، مثلاً صابون، خمیر دندان، مسواک، چای، منسوجات و غیره هدایت می شود. .، برای خود و خانواده شان.

همه انواع محصولات مصرفی نیازمند تبلیغات مستمر و گسترده هستند.

هدف از تبلیغات مصرفی، معرفی یا گاهاً معرفی مجدد محصولات و خدمات به خانواده ها و افراد خصوصی برای استفاده و مصرف روزانه است. اینها می توانند خودروهایی برای مصارف خانوادگی، لوازم خانگی، وسایل الکترونیکی خانگی، لباس، کتاب، فیلم و تقریباً هر چیز دیگری باشد که معمولاً در یک خانواده یا خانواده یافت می شود.

تبلیغات عموماً عبارت است از ایجاد پیام‌های چاپی، صوتی و تصویری با هدف نشان دادن یا نمایش یک محصول یا خدمات و نشان دادن ویژگی‌هایی که هدف آن ترغیب مشتری به خرید آن محصول یا خدمات است. تبلیغات مصرف کننده حوزه خاصی از تبلیغات است که بیشتر بر نیازها و خواسته های خانوارها متمرکز است تا مشاغل. این نوع تبلیغات اغلب حتی بیشتر بر روی یک جمعیت شناسی یا مخاطب هدف خاص متمرکز می شوند تا اثربخشی و نفوذ پیام را در بین آن مخاطبان افزایش دهند.

طبقه بندی غالب سایت تبلیغات
طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

تبلیغات صنعتی

این نوع تبلیغات توسط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاهای صنعتی استفاده می شود. مانند ماشین‌آلات، کارخانه‌ها، انواع تجهیزات، قطعات یدکی و قطعات و به کاربران صنعتی یا مشتریان هدایت می‌شوند.

افراد تنها کسانی نیستند که خرید می کنند. هر کسب و کاری مصرف کننده و همچنین فروشنده است.

به عنوان مثال، یک کسب و کار در یک دفتر نیاز به خرید کامپیوتر، خرید نرم افزار خاص صنعت و استخدام یک شرکت نظافتی دارد. یک شرکت مراقبت از چمن باید ماشین چمن زنی، بیل، ماشین اصلاح، تریلر بار و ابزارهای دیگر بخرد. یک شرکت ساختمانی برای هر پروژه به مواد اولیه مانند لوله و الوار نیاز دارد.

مانند مصرف کنندگان، کسب و کارها می خواهند خرید آنها مشکل خاصی را حل کند. آن‌ها می‌خواهند تبلیغاتی را در مورد راه‌حل‌های مشکلاتشان ببینند تا درباره کسب‌وکاری که این کار را انجام می‌دهد.

برخلاف مصرف‌کنندگان فردی که اغلب برای معاملات یک‌باره یا خریدهای نامنظم خرید می‌کنند، کسب‌وکارها معمولاً نیاز دارند محصولات مشابه را بارها و بارها خریداری کنند. آنها به دنبال یک رابطه طولانی مدت با فروشنده هستند تا خرید مواد لازم به بخشی قابل پیش بینی از مدل کسب و کار آنها تبدیل شود.

تبلیغات صنعتی برای ارتباط با مشاغل و تشویق آنها به خرید در نظر گرفته شده است. تبلیغات صنعتی برای جذب خریداران، افزایش فروش، گسترش کانال های توزیع و گسترش آگاهی از برند یک شرکت طراحی شده اند.

تبلیغات تجارت

این نوع تبلیغات توسط تولیدکنندگان و یا توزیع‌کنندگان برای تحت تأثیر قرار دادن و متقاعد کردن عمده‌فروشان و فروشندگان (خرده‌فروشان) برای ذخیره و فروش کالاهای تبلیغ‌کننده با ارائه طرح‌های تشویقی به آن‌ها، یا با دعوت از نمایندگی‌ها برای محصولات خاص آنها استفاده می‌شود. .

تبلیغات حرفه ای

این برای متخصصانی مانند پزشکان، اساتید، مهندسان و دیگران است که انتظار می رود محصولات تبلیغ شده را به مصرف کنندگان نهایی توصیه، تجویز، یا مشخص کنند.

3.طبقه بندی بر اساس عملکرد

طبقه بندی بر اساس عملکرد که در زیر آورده شده است:

  • تبلیغات اولیه و انتخابی
  • تبلیغات محصول و سازمانی

تبلیغات اولیه و انتخابی

تبلیغات اولیه توسط انجمن های صنفی یا گروه های تعاونی انجام می شود.

به عنوان مثال، کافه ای ممکن است برای مصرف بیشتر قهوه تبلیغ کند. تبلیغات انتخابی توسط بازاریابان محصولات برند انجام می شود. تبلیغ کننده قصد دارد تقاضای انتخابی برای برند خود ایجاد کند.

تبلیغات محصول و سازمانی

تبلیغات محصول یا خدمات به منظور ترویج فروش محصولات و خدمات با برند یا بدون نام تجاری انجام می شود. تبلیغات سازمانی برای ایجاد نام و حسن نیت سازمان انجام می شود. همچنین به عنوان تبلیغات شرکتی یا تبلیغات تصویری شناخته می شود. بیشتر توسط شرکت های بزرگ انجام می شود.

مزایای تبلیغات سازمانی چیست؟

در اینجا برخی از مزایای معمول مرتبط با تبلیغات سازمانی آورده شده است:

  • وفاداری را افزایش می دهد: بازاریابی برند کلی سازمان شما می تواند به ایجاد مشتریان وفادار کمک کند زیرا می توانید ارزش ها و مأموریت اصلی آن را با علایق یا نیازهای آنها هماهنگ کنید. به طور مشابه، وقتی مشتریان بدانند که می‌توانند از شما انتظار یک محصول باکیفیت یا سودمند را داشته باشند، می‌تواند آنها را متقاعد کند که در هنگام راه‌اندازی محصولات جدید، به خرید خود ادامه دهند.
  • شناخت برند را تقویت می کند: اگر سازمان شما بتواند یک تصویر یا لوگوی قابل تشخیص از برند ایجاد کند، ممکن است به افزایش فروش یا آگاهی کمک کند زیرا مشتریان برند شما را می شناسند و آن را با ویژگی های مثبت مرتبط می دانند. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک ممکن است لوگوی خود را بر روی هر تکه لباس چاپ کند تا در معرض حداکثری قرار گیرد.
  • ارجاع مشتری را ترویج می کند: مشتریان وفادار می توانند از طریق بازاریابی دهان به دهان مشتریان جدیدی را به کسب و کار شما بیاورند. این مشتریان می‌توانند پشتیبانی خود را از پیشنهادات شما با دوستان خود به اشتراک بگذارند، که ممکن است در صورت توصیه توسط شخصی مورد اعتماد، احتمال خرید چیزی بیشتر باشد.

4.مهم ترین طبقه بندی غالب سایت تبلیغات: طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات

بر اساس این طبقه بندی غالب سایت تبلیغات، تبلیغات را می توان به سه دسته مختلف زیر طبقه بندی کرد:

  • تبلیغات در مرحله پیشگام
  • تبلیغات در مراحل رقابتی
  • تبلیغات نگهدارنده یا یادآوری
طبقه بندی غالب سایت تبلیغات
طبقه بندی غالب سایت تبلیغات

تبلیغات در مرحله پیشگام

تبلیغات در «مرحله پیشگام» به منظور آگاهی کامل مخاطب از برند جدید یک محصول و اطلاع رسانی، تأثیرگذاری و ترغیب آنها به خرید یا استفاده از آن با برجسته کردن ویژگی های منحصر به فرد آن انجام می شود.

تبلیغات در مراحل رقابتی

هنگامی که نام تجاری از مرحله مقدماتی جان سالم به در می برد، به زودی با رقابت سختی از دیگر برندهای تثبیت شده در بازار مواجه می شود. در این مرحله، تبلیغات رقابتی برای ارتقای موثر فروش انجام می شود.

تبلیغات نگهدارنده یا یادآوری

هنگامی که محصول سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است، “تبلیغات نگهدارنده” برای حفظ یا حفظ موقعیت پایدار در بازار تا زمانی که ممکن است انجام می شود.

علاوه بر این، اگر همان محصول در حال گذر از مرحله نزول در بازار باشد، از این نوع تبلیغات برای یادآوری محصول به خریداران استفاده می‌شود، از این رو به آن «تبلیغات یادآوری» نیز می‌گویند.

تبلیغات چیست و هدف تبلیغات مصرف کننده چه کسانی هستند؟

تبلیغات عموماً عبارت است از ایجاد پیام‌های چاپی، صوتی و تصویری با هدف نشان دادن یا نمایش یک محصول یا خدمات و نشان دادن ویژگی‌هایی که هدف آن ترغیب مشتری به خرید آن محصول یا خدمات است. تبلیغات مصرف کننده حوزه خاصی از تبلیغات است که بیشتر بر نیازها و خواسته های خانوارها متمرکز است تا مشاغل. این نوع تبلیغات اغلب حتی بیشتر بر روی یک جمعیت شناسی یا مخاطب هدف خاص متمرکز می شوند تا اثربخشی و نفوذ پیام را در بین آن مخاطبان افزایش دهند.

چگونه تبلیغات را بر اساس مساحت طبقه بندی می کنند؟

در زیر طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه آمده است:
1. تبلیغات محلی
2. تبلیغات منطقه ای
3. تبلیغات ملی
4. تبلیغات بین المللی.

4طبقه بندی تبلیغات چیست؟

طبقه بندی تبلیغات:
1. طبقه بندی بر اساس پوشش منطقه
2. طبقه بندی بر اساس مخاطب
3. طبقه بندی بر اساس کارکرد
4. طبقه بندی بر اساس مراحل تبلیغات.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *