استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

چه کسب و کار شما جدید باشد چه با سابقه، بزرگ یا کوچک، به تبلیغات نیاز دارید. اما این به این معنی نیست که برای تبلیغات به بودجه زیادی نیاز دارید. استراتژی تبلیغات رایگان مجازی زیادی وجود دارد که برای شرکت‌هایی در اندازه‌های مختلف کار می‌کنند و مخصوصاً اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید مفید هستند.

بهترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

برای شروع، ما چند مورد از بهترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی برای مشاغل را گردآوری کردیم که از بسیاری از آنها حتی اگر بودجه تبلیغاتی زیادی دارید، باید از آنها استفاده کنید.

1. در هر گونه پروفایل یا فهرست موجود برند خود را ثبت کنید

صدها فهرست و سایت بررسی آنلاین وجود دارد. مطمئن شوید که لیست کسب و کار خود را در سایت هایی مانند Yelp ثبت کرده اید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه اطلاعات به روز است.

2.اصلی ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: فرصت های دیگری را برای درج لیست پیدا کنید

به دنبال فرصت هایی برای فهرست کردن کسب و کار خود در هر دایرکتوری یا سایت هایی باشید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردید. ممکن است فهرست‌های کسب‌وکار مرتبط با صنعت یا جایگاه شما و فهرست‌های محله، شهر و ایالت برای کسب‌وکارهای محلی با مکان‌های فیزیکی وجود داشته باشد.

3. کسب و کار خود را در گوگل جستجو کنید

مطمئن شوید  فهرست کسب و کار گوگل شما  به روز است. این احتمالاً اولین چیزی است که وقتی کسی کسب و کار شما را جستجو می کند می بیند، بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما کاملاً تکمیل و بهینه شده است. چند عکس (یا بهتر است بگویم، ویدیو!) آپلود کنید و فراموش نکنید که ساعات کار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.

اگر یک کسب و کار محلی با موقعیت فیزیکی دارید، این امر به ویژه مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کسب و کار شما در Google Maps ظاهر می شود.

4. به گفتگو بپیوندید

به دنبال بحث‌ها و انجمن‌های مرتبط با کسب‌وکار یا صنعت خود باشید؛ مشتریان شما ممکن است در حال حاضر درباره کسب‌وکار شما به صورت آنلاین بحث کنند!

به یاد داشته باشید که شما نمی خواهید فقط با یک لینک و یک تبلیغ واضح وارد عمل شوید. در عوض، سعی کنید با پاسخ دادن به سؤالات، به اشتراک گذاشتن تخصص خود، یا در مواردی که مشتری ناراضی است، با حسن نیت برای کمک کردن، ارزش بیافزایید. موضوعات تالار گفتمان معمولاً برای سال‌ها قابل جستجو باقی می‌مانند، بنابراین یک پست می‌تواند برای مدت طولانی درآمد غیرفعال ایجاد کند.

استراتژی تبلیغات رایگان مجازی
استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

5. در وبلاگ ها و مقالات نظر دهید

به همین ترتیب، به دنبال پست‌ها و مقالات وبلاگ‌های رهبران فکری یا کسب‌وکارهایی باشید که با شما مرتبط هستند، اما رقبای مستقیم شما نیستند. نظرات متفکرانه ای را بنویسید (از ظاهر شدن هرزنامه خودداری کنید!) دیدگاه خود را در مورد موضوع به اشتراک بگذارید.

6. مهم ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی:وبلاگ نویسی را شروع کنید

اگر در حال حاضر وبلاگ نویسی نکرده اید، باید به فکر باشید! به اشتراک گذاری محتوای مرتبط به طور مداوم تأثیر قابل توجهی در مکان ظاهر شدن وب سایت شما در نتایج جستجو دارد. هرچه بالاتر از صفحه باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان شما را پیدا کنند.

وبلاگ نویسی یک استراتژی تبلیغات رایگان مجازی آزمایش شده و واقعی است که به مشتریان کمک می کند شما را از طریق جستجوی ارگانیک پیدا کنند.

7. میزبان باشید یا در چت های توییتر شرکت کنید

چت های توییتر راهی آسان برای نشان دادن نام شما هستند. اگر پهنای باندی برای میزبانی خود ندارید، فرصت های زیادی برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود در چت های موجود وجود دارد. چت های مرتبط با صنعت خود را در توییتر بیابید.

8. یک خبرنامه ایمیلی راه اندازی کنید

ایمیل  یکی از بهترین ابزارها و استراتژی تبلیغات رایگان مجازی است. دلیل این امر این است که افرادی که در لیست ایمیل شما قرار دارند، از دریافت تبلیغات و سایر پیام‌ها از شما استقبال کرده‌اند. آنها چیزی با ارزش (آدرس ایمیل خود) را در ازای پیشنهادات یا اطلاعات شما تحویل داده اند.

9. در یک رویداد صحبت کنید

با صحبت در یک کنفرانس یا رویداد یا شرکت در یک پانل، به دنبال فرصت هایی برای به اشتراک گذاشتن تخصص خود باشید. با انتخاب رویدادی که کاملاً با تجارت یا صنعت شما همسو باشد، خود را به عنوان یک رهبر فکری قرار می دهید و در مقابل مخاطبانی قرار می گیرید که امیدواریم برای کسب و کار یا محصول شما مناسب باشد.

10. با مطبوعات ملاقات کنید

برای نوشتن و ارسال بیانیه های مطبوعاتی به اخبار محلی یا صنعتی خود نیازی به یک شرکت روابط عمومی گران قیمت ندارید. برای اطلاعیه های بزرگ خود اعلامیه های مطبوعاتی بنویسید و از یک سرویس ارسال رایگان برای اطلاع رسانی استفاده کنید.

11.پیشنهاد به وبلاگ مهمان

به دنبال فرصت هایی برای مشارکت در پست مهمان در سایت ها یا وبلاگ های مرتبط با صنعت خود باشید. این تاکتیک می تواند به جذب ترافیک به وب سایت شما کمک کند و نام شما را به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه خود بسازد.

12. محتوای خود را تغییر دهید

استفاده مجدد از محتوای موجود راهی عالی برای استفاده بیشتر از محتوایی است که قبلاً دارید. خواه به منظور تبدیل یک کتاب الکترونیکی موجود به یک دوره آموزشی ایمیل یا تبدیل فهرست به یک ویدیوی جذاب باشد، استفاده مجدد به شما فرصت های بیشتری برای قرار گرفتن در معرض مخاطبان جدید می دهد.

استراتژی تبلیغات رایگان مجازی
استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

13.آسان ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: درخواست معرفی کنید

درخواست از بهترین مشتریان خود برای ارجاع یک راه آسان و رایگان برای دریافت تبلیغات دهان به دهان است. توصیه یک دوست، معتبرترین شکل تبلیغات در نظر گرفته می شود؛ اما بسیاری از مردم فکر نمی‌کنند که خودشان دوستی را به کسب‌وکارتان معرفی کنند، به همین دلیل است که این درخواست بسیار مهم است.

تبلیغات دهان به دهان احتمالاً قدیمی‌ترین ایده تبلیغاتی موجود است.

14.خلاقانه ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: اینفوگرافیک ایجاد کنید

اینفوگرافیک ها راهی برای تبدیل داده های نه چندان جذاب از نظر بصری به محتوای جذاب و بسیار قابل اشتراک گذاری است و به لطف شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی بصری مانند Pinterest، اینفوگرافیک‌ها راهی برای انتشار بسیار گسترده دارند.

نکته حرفه ای:  اینفوگرافیک خود را به یک ویدیوی چشم نواز تبدیل کنید که برای رسانه های اجتماعی عالی است. با یک قالب ویدیویی اینفوگرافیک شروع کنید.

15. به مشتریان خود پاداش دهید

با توجه به آخرین نکته ما، راه هایی را برای پاداش دادن به مشتریان وفادار خود، به ویژه برای ارجاعات یا نظرات مثبت در نظر بگیرید. ارسال محصول رایگان یا ارائه یک تخفیف کوچک، همگی راه‌های عالی برای تشویق مشتریان و ایجاد حسن نیت هستند. اگر مشتریان شما تجربه خوب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند، بهتر است!

16. یک وب سایت ایجاد کنید

امیدواریم قبلاً این کار را انجام داده باشید، اما اگر نه، وقت آن رسیده است! ابزارهایی مانند Wix، Weebly و WordPress به هر کسی اجازه می‌دهد تا  یک وب‌سایت ایجاد کند، بدون نیاز به مهارت توسعه. تعداد زیادی آموزش برای وردپرس و سایر سازندگان وب سایت وجود دارد که شروع به کار را فوق العاده آسان می کند.

از هر ابزار ساخت وب سایتی که استفاده می کنید، داشتن یک وب سایت کمک زیادی به مشتریان می کند تا شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند.

17. وب سایت خود را به روز نگه دارید

هنگامی که یک وب سایت دارید، به روز رسانی منظم آن با محتوای جدید برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی گوگل مهم است. مطمئن شوید که سایت شما به روز و برای موبایل بهینه شده است. این روزها، اگر وب سایت شما کار نمی کند یا در تلفن همراه خوب به نظر نمی رسد، بسیاری از کاربران بلافاصله از سایت شما خارج می شوند.

18. سخت ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: برای سئو بهینه سازی کنید

استفاده از ابزار سئوی رایگان مانند  Yoast  و انجام برخی  تحقیقات پایه کلیدواژه  تا حد زیادی باعث افزایش رتبه شما در نتایج جستجو می شود. به یاد داشته باشید، روزهای صفحات زرد خیلی گذشته است. اکنون مردم برای یافتن یک کسب و کار به Google مراجعه می کنند، بنابراین مهم است که تمام تلاش خود را برای کمک به آنها برای یافتن شما انجام دهید.

19. کسب و کار خود را برای جوایز وارد کنید

به دنبال جوایزی باشید که توسط نشریات تجاری یا تجاری محلی خود، اتاق بازرگانی و سازمان های حرفه ای یا غیرانتفاعی ارائه می شود. جوایز زیادی وجود دارد، اما حقیقت این است که نامزد شدن جای تعجب ندارد.

20. داوطلب شوید

بازپرداخت به سازمان های غیرانتفاعی محلی نه تنها به ایجاد حسن نیت و ارتباطات ارزشمند در جامعه کمک می کند، بلکه می تواند به ایجاد آگاهی در مورد کسب و کار شما نیز کمک کند. شما می توانید یک پروژه خدماتی را با تیم خود انجام دهید یا به عنوان مثال با عضویت در هیئت مدیره در مقام رهبری خدمت کنید.

21. موثر ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: درخواست بررسی کنید

بررسی‌ها بسیار مهم هستند، اما آیا می‌دانستید که  احتمال به اشتراک گذاشتن تجربیات بد مشتریان نسبت به تجربیات خوب مردم بسیار بیشتر است؟ حتی مشتریان خوشحال نیز به احتمال زیاد به Yelp یا Google مراجعه نمی کنند تا حسن نیت خود را به اشتراک بگذارند.

به همین دلیل بسیار مهم است که از بهترین مشتریان خود بخواهید تجربیات خوب خود را با برند شما به اشتراک بگذارند.

22.تخصصی ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: یک کارگاه یا وبینار برگزار کنید

حضور افراد در خانه (شخصی یا مجازی) می تواند راه درازی برای ایجاد آگاهی از برند داشته باشد. با ارائه یک جلسه آموزشی مفید که به مشتری ایده آل شما کمک می کند تا مشکلات خود را حل کند، اعتماد و ارتباط ایجاد می کنید و اطمینان حاصل می کنید که دفعه بعد که به دنبال محصول یا خدماتی که مانند شما هستند، به شما فکر می کنند.

با ایجاد یک کارگاه یا وبینار که به مشتری ایده آل شما در حل مشکل کمک می کند، اعتماد ایجاد کنید.

استراتژی تبلیغات رایگان مجازی
استراتژی تبلیغات رایگان مجازی

23. به سوالات Quora پاسخ دهید

بسیاری از کسب‌وکارها در ارسال پاسخ به سوالات در Quora موفق شده‌اند و انجام این کار می‌تواند باعث ایجاد اعتبار در موضوع، اضافه کردن بک لینک به وب‌سایت شما و افزایش ترافیک شود.

مثل همیشه، سعی کنید مفید باشید، نه تبلیغاتی و فقط یک پیوند به وبلاگ خود ارسال نکنید. در عوض، به دنبال سؤالات مرتبط با صنعت خود باشید، به خصوص اگر قبلاً یک پست وبلاگ یا ویدیو در مورد یک موضوع مرتبط دریافت کرده اید. سپس پاسخ را خلاصه کنید و پیوندی به جایی که افراد می توانند بیشتر بیاموزند (در صورت تمایل) قرار دهید.

24.عالی ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: در پادکست ها به عنوان مهمان حضور پیدا کنید یا خودتان میزبانی کنید!

پادکست ها راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید هستند. بسیاری از مردم وقت ندارند یا نمی خواهند مقالات نوشته شده را بخوانند، اما دوست دارند به پادکست گوش دهند.

با میزبانان چند پادکست مرتبط تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که مهمان باشید. حتی اگر پادکست خود را دارید، حضور به عنوان مهمان در پادکست دیگران به گسترش دسترسی شما کمک می کند.

پادکست ها همه جا هستند. با حضور به عنوان مهمان وارد عمل شوید.

25.بهترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: در رویدادهای شبکه شرکت کنید

برای کسب‌وکارها در هر اندازه و صنایع، شبکه‌سازی شخصی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه یا شرکای تجاری است. همانطور که تبلیغات پولی می تواند قدرتمند باشد، ارتباط چهره به چهره و دهان به دهان یکی از بهترین شکل های تبلیغات است.

26. با سایر مشاغل مشارکت ایجاد کنید

ایجاد روابطی که در آن با هم کار می کنید و مشتریان را به یکدیگر ارجاع می دهید، یکی از راه های بسیار ارزشمند برای دریافت تبلیغات دهان به دهان رایگان است.

27.رایج ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: حضور خود را در رسانه های اجتماعی توسعه دهید

تاثیرگذاری ارگانیک و رایگان در رسانه های اجتماعی سخت تر از همیشه است. اما این بدان معنا نیست که شما باید آن را نادیده بگیرید. شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی یکی از رایج‌ترین مکان‌ها برای یادگیری افراد در مورد کسب‌وکارها هستند.

در واقع،  25 درصد از مصرف کنندگان هنگام تحقیق در مورد یک کسب و کار با رسانه های اجتماعی شروع می کنند؛ نه جستجوی گوگل یا بازدید از وب سایت شرکت.  اطمینان حاصل کنید که در هر کانال رسانه اجتماعی که می خواهید استفاده کنید، حضور فعال و نمایه های مناسب و کامل دارید.

28. با یک تجارت دیگر یا غیرانتفاعی همکاری کنید

شراکت نباید محدود به ارجاع مشتریان به یکدیگر باشد. آیا می توانید با یک تجارت دیگر یا غیرانتفاعی در یک محصول محدود همکاری کنید؟ یا برای میزبانی یک رویداد یا مسابقه با یکدیگر همکاری کنید؟ این تاکتیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا به یک مخاطب کاملاً جدید برسید، زیرا شما و شریک شما هر دو در کانال‌های بازاریابی خود اخبار را منتشر می‌کنید.

29. در رویدادهای محلی شرکت کنید

برای شرکت در رویدادهای محلی نیازی به داشتن بودجه مالی زیادی ندارید. از تیم خود بخواهید که به عنوان کارمند رویداد داوطلب شود، یا محصول خود را به عنوان جوایز یا خدمات مرتبط با صنعت شما اهدا کنید

30. بروشور یا کارت پستال ایجاد کنید

مطمئناً، هیچ چیز پیشگامانه ای در مورد تبلیغات آفلاین مانند آگهی ها وجود ندارد. اما واقعیت این است که آنها هنوز هم کار می کنند. می‌توانید بروشورها را در کافی‌شاپ‌ها یا مکان‌هایی که مشتری هدف شما وقت می‌گذراند، جمع کنید.

31.قدرتمند ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی: محتوا را در لینکدین منتشر کنید

لینکدین در واقع یک پلت فرم انتشار بسیار قدرتمند است. با چند ترفند ساده برای بهینه سازی محتوای موجود خود برای  الگوریتم لینکدین، به طور بالقوه می توانید در معرض مخاطبان جدید گسترده ای قرار بگیرید.

32. نظرات خود را بنویسید

اگر با تامین‌کنندگان یا فروشندگان کار می‌کنید، نظرات مثبت خود را به صورت آنلاین بنویسید یا پیشنهادی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود ارائه دهید. شما با شرکای خود حسن نیت ایجاد خواهید کرد و نام خود را نیز در آنجا به نمایش خواهید گذاشت.

اصلی ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی چیست؟

مطمئن شوید  فهرست کسب و کار گوگل شما  به روز است. این احتمالاً اولین چیزی است که وقتی کسی کسب و کار شما را جستجو می کند می بیند، بنابراین مطمئن شوید که نمایه شما کاملاً تکمیل و بهینه شده است. چند عکس (یا بهتر است بگویم، ویدیو!) آپلود کنید و فراموش نکنید که ساعات کار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.
اگر یک کسب و کار محلی با موقعیت فیزیکی دارید، این امر به ویژه مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که کسب و کار شما در Google Maps ظاهر می شود.

آسان ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی چیست؟

درخواست از بهترین مشتریان خود برای ارجاع یک راه آسان و رایگان برای دریافت تبلیغات دهان به دهان است. توصیه یک دوست، معتبرترین شکل تبلیغات در نظر گرفته می شود؛ اما بسیاری از مردم فکر نمی‌کنند که خودشان دوستی را به کسب‌وکارتان معرفی کنند، به همین دلیل است که این درخواست بسیار مهم است.

چرا پادکست ها عالی ترین استراتژی تبلیغات رایگان مجازی هستند؟

پادکست ها راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان جدید هستند. بسیاری از مردم وقت ندارند یا نمی خواهند مقالات نوشته شده را بخوانند، اما دوست دارند به پادکست گوش دهند.
با میزبانان چند پادکست مرتبط تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که مهمان باشید. حتی اگر پادکست خود را دارید، حضور به عنوان مهمان در پادکست دیگران به گسترش دسترسی شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *