تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

تکینک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

اینستاگرام در حال حاضر یکی از پر استفاده ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه است. باورش سخت است که اپلیکیشنی که در ابتدا برای عکس‌های فوری ایجاد شده بود، بین مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها بسیار محبوب شده باشد. در این مقاله به بررسی تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام می پردازیم.

استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

برای متمایز شدن در تبلیغات اینستاگرام باید یک فید کاملاً تنظیم شده و از نظر بصری جذاب داشته باشید. بسیاری از برندها برای رشد اینستاگرام خود به عنوان بخشی از استراتژی اجتماعی خود تلاش می کنند و ما کاملاً دلیل آن را درک می کنیم. اگر می خواهید در اینستاگرام حضور خود را افزایش دهید و مشتریان را جذب کنید، به یک استراتژی دقیق و کاربردی در اینستاگرام نیاز دارید و برای موفقیت در تبلیغات باید تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام را بدانید.

ما یک راهنمای استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام را برای کمک به شما برای شروع کار در این پلتفرم و درک بهترین روش‌ها برای رشد شما تجزیه و تحلیل کرده‌ایم.

بازاریابی اینستاگرام چیست؟

بازاریابی اینستاگرام یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به استفاده از اینستاگرام و ویژگی های آن برای ایجاد یک جامعه و تبلیغ کسب و کار شما اشاره دارد. برندهایی که از بازاریابی اینستاگرام استفاده می کنند باید برای این پلتفرم محتوا ایجاد کنند، یک برنامه منسجم برای محتوای مذکور ایجاد کنند، با مخاطبان هدف خود درگیر شوند و موارد دیگر را مشاهده کنند.

چرا از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنیم؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک استراتژی بسیار محبوب است زیرا نزدیک به 5 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که در پایان سال 2021 بیشترین بارگیری را داشته است. نه تنها این، بلکه روزانه حداقل 59 درصد از کاربران اینستاگرام وارد برنامه می شوند.

با توزیع بسیار دقیق سن و جنسیت در برنامه، احتمالاً حداقل یک بخش از مخاطبان هدف خود را در برنامه پیدا خواهید کرد.

اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که تمرکز زیادی روی عکس و فیلم دارد. این بدان معنی است که مشاغل مبتنی بر محصول می توانند به راحتی محصول خود را برای فروش به نمایش بگذارند.

تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام
تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

این پلتفرم همچنین دارای تعدادی ویژگی است که به شما امکان می دهد تجارت خود را به روش های مختلف تبلیغ کنید و به طور کلی یک استراتژی بازاریابی جذاب ایجاد کنید. برخی از این ویژگی ها و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام عبارتند از:

  • پست های چرخ فلک
  • استوری های اینستاگرام
  • نکات برجسته داستان
  • حلقه های اینستاگرام
  • خرید اینستاگرام
  • مشارکت های پولی برای کمپین های تأثیرگذار

اینستاگرام یک جریان درآمد برای برندهای تجارت الکترونیک ایجاد می کند، به ایجاد جامعه ای از مشتریان وفادار کمک می کند و می تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی از برند باشد.

چگونه یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام بسازیم

آیا برای شروع با پروفایل تجاری اینستاگرام خود آماده اید؟ ایجاد و شروع به اشتراک گذاری محتوا آسان است. اجازه دهید شما را از طریق این فرآیند راهنمایی کنیم.

  • اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید. در حالی که یک نسخه دسکتاپ وجود دارد، برنامه ابتدا برای تلفن همراه است و اکثر کارها در برنامه تلفن همراه آسان‌تر انجام می‌شوند.
  • آدرس ایمیل کسب و کار خود را وارد کرده و رمز عبور را انتخاب کنید. دستورالعمل ها را دنبال کنید تا زمانی که به نمایه جدید خود منتقل شوید.
  • برندسازی بصری خود را آغاز کنید. یک عکس نمایه آپلود کنید و تمام اطلاعات نمایه ضروری را وارد کنید مانند نام کسب و کار، بیو، پیوند نمایه ، دکمه CTA و غیره.
  • برای دسترسی به تنظیمات اینستاگرام روی منوی همبرگر در گوشه سمت راست بالای نمایه خود ضربه بزنید. به منوی حساب بروید تا نمایه خود را به نمایه تجاری تغییر دهید تا به ابزارهای مخصوص اینستاگرام برای تجارت دسترسی پیدا کنید .

حالا می توانید به راحتی شروع به ارسال عکس ها، فیلم ها، داستان ها، حلقه ها و موارد دیگر کنید.

چند راه برای تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

اکنون که ما توضیح دادیم که چرا باید در اینستاگرام بازاریابی کنید و چگونه یک پروفایل تجاری ایجاد کنید، بیایید به ایجاد استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام بپردازیم.

1. اهداف بازاریابی اینستاگرام خود را مشخص کنید

این ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما باید بتوانید دقیقاً پاسخ دهید که چرا می‌خواهید در وهله اول در اینستاگرام حضور داشته باشید. چه سودی برای کسب و کار شما دارد؟ آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید؟ جامعه بسازید؟ یا افزایش آگاهی از برند ایجاد کنید؟

تعیین  اهداف رسانه های اجتماعی یک گام اساسی در هر استراتژی است. این اهداف همه چیز را تعیین می کنند، از استراتژی محتوای شما گرفته تا مدت زمانی که برای انجام آنها باید در پلتفرم صرف کنید.

هیچ هدف «درست» یا واحدی وجود ندارد که باید به آن متعهد شوید. این به طور کامل به اهداف کلی کسب و کار شما و آنچه که امیدوارید به آن برسید بستگی دارد.

برای مثال کسب‌وکارهای محلی می‌خواهند مشتریان را در جریان آخرین تبلیغات خود نگه دارند و در عین حال روابط خود را ایجاد کنند. توجه داشته باشید که چگونه برای پاسخ دادن به نظرات مشتریان خود علاوه بر نشان دادن فعالیت های خود، وقت می گذارد.

زیبایی اینستاگرام در آزادی خلاقانه است که در دسترس شماست. در هر صورت، تصمیم گیری در مورد تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام که استفاده می کنید از اهداف شما شروع می شود.

برای کمک به الهام بخشیدن به استراتژی کسب و کار خود، اینستاگرام را جستجو کنید. برخی از برندهای مورد علاقه خود را دنبال کنید. برخی از رقبا را نیز دنبال کنید. تجربه پلتفرم به عنوان یک کاربر بهترین راه برای درک نحوه تعامل کسب و کارها و مصرف کنندگان با یکدیگر است.

اگر هنوز به الهام گرفتن نیاز دارید، در اینجا چند هدف متداول وجود دارد که کسب و کارها برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود از آنها استفاده می کنند:

  • افزایش آگاهی از برند از طریق فالوورها و دسترسی
  • ایجاد تعامل از طریق نظرات و اشتراک گذاری
  • ترافیک وب سایت را از طریق لینک در بیو و استوری کلیک کنید
  • فروش را از طریق کلیک یا فروش اجتماعی افزایش دهید
تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام
تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام

2. پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: از نظر تنظیم پروفایل، اینستاگرام نسبتاً ساده است. با این حال، هنگام تنظیم نمایه خود باید به چند جزئیات کوچک توجه کنید.

قبل از اینکه نگران تولید محتوا برای اینستاگرام باشید، مطمئن شوید که کادرهای زیر را علامت زده اید. این موضوع برای پروفایل های جدید و برندهایی که به دنبال تنظیم دقیق بازاریابی اینستاگرام خود هستند، صادق است.

تبدیل به نمایه تجاری

از آنجایی که پروفایل های تجاری اینستاگرام به شما امکان دسترسی به ویژگی هایی مانند تجزیه و تحلیل، مشارکت های پولی، دکمه های CTA و موارد دیگر را می دهد، باید مطمئن شوید که حساب خود را تغییر داده اید. انجام این کار همچنین به شما امکان می دهد اطلاعات اضافی مانند صنعت، مکان، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را به عنوان بخشی از بیوگرافی اینستاگرام خود برجسته کنید.

علاوه بر این، پروفایل های تجاری اینستاگرام به تجزیه و تحلیل دسترسی دارند تا به شما کمک کنند تا ببینید چگونه فالوورها با حساب شما تعامل دارند.

در مورد خلاقیت های برند خود تصمیم بگیرید

اگرچه نادیده گرفتن آنها آسان است، اما خلاقیت های برند شما جزء ضروری ترین استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام شما هستند.

برای مثال هشتگ ها و بیو شما؛ فرآیند ایجاد هشتگ نباید دلهره آور باشد. به عنوان مثال، اکثر هشتگ ها یا یک نام تجاری هستند یا تغییرات جزئی از یک نام تجاری.

هدف از داشتن هشتگ تشویق فالوورها برای تگ کردن برند شماست و شما را قادر می سازد تا همین کار را انجام دهید. هشتگ ها به عنوان یک تماس برای اقدام برای مشتری عمل می کنند. همچنین می توانید هشتگ های مارک خود را در بیو خود قرار دهید تا استفاده بیشتر را تشویق کنید.

به نوبه خود، شما و فالوورهایتان می توانید ببینید چه کسانی دیگر از برچسب شما استفاده کرده و عکس های خود را به اشتراک گذاشته اند.

یک بیوگرافی جذاب برای اینستاگرام بسازید

علیرغم اینکه فقط 150 کاراکتر دارد، بیوگرافی اینستاگرام شما یک املاک و مستغلات ارزشمند است. این اولین برداشت مشتریان و پیروان بالقوه از برند شما است. این نشان دهنده فرصتی برای برجسته کردن برند شما و تشویق دنبال کنندگان به اقدام است و این تنها جایی است که می توانید ترافیک اینستاگرام را به تبلیغات یا وب سایت خود هدایت کنید.

به عنوان بخشی از استراتژی اینستاگرام خود، مطمئن شوید که بیوگرافی شما شامل موارد زیر است:

  • توضیح واضح و مختصر از کاری که کسب و کار شما انجام می دهد
  • هشتگ های مرتبط با کسب و کار شما
  • نوعی فراخوان برای اقدام
  • یک لینک قابل پیگیری در بیو برای نظارت بر رفتار ترافیک اینستاگرام شما
عکس پروفایل خود را آپلود کنید

عکس پروفایل اینستاگرام شما فقط به ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل محدود شده است؛ بنابراین، شیک، مینیمالیستی و وضوح بالا راهی است که می توانید پیش بروید. به منظور افزایش شناخت برند و اطمینان از اینکه اینستاگرام شما قانونی به نظر می رسد، بهتر است عکس پروفایل خود را در ارتباط با لوگوی خود نگه دارید؛ برای مثال، می توانید فقط حرف اول فونت برند خود را برای پروفایل خود انتخاب کنید.

3. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

قبل از شروع به تولید و انتشار محتوا، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. در این استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام باید کشف کنید که کدام یک از بخش های مشتریان شما در اینستاگرام حضور دارند؟ مطمئن شوید که مشخصات کلی اینستاگرام را درک کرده اید و یک نمایه مشتری یا شخصیت پر شده است تا بتوانید این دو را با هم هماهنگ کنید.

به این ترتیب، می توانید مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما فقط برای افرادی است که واقعاً به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند، به جای اینکه در فضای خالی بازاریابی کنید به این امید که چیزی برای هر کسی طنین انداز شود.

4. استراتژی محتوای اینستاگرام خود را ایجاد کنید

حالا بیایید به اصل استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام شما بپردازیم: ایجاد محتوا.

در اینجا چند نکته خاص بازاریابی اینستاگرام را برجسته کرده‌ایم که انواع محتوایی را که آن را بر اساس بهترین شیوه‌ها تقسیم می‌کنند، نشان می‌دهند. اگرچه اینها تنها  انواع محتوایی نیستند که می توانید منتشر کنید، اما این نوع پست ها را مهم ترین بخش بازاریابی اینستاگرام خود در نظر بگیرید.

تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام
تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام
تصاویر چشم نواز

عکس هایی که دارای نوعی علامت تجاری خلاقانه قابل توجه هستند.

خوشبختانه، بیشتر گوشی‌های هوشمند مدرن ویژگی‌هایی برای گرفتن عکس‌های قانع‌کننده از هر چیزی، بدون تکیه بر عکاسان حرفه‌ای، در خود دارند.

همچنین، تعداد زیادی برنامه وجود دارد که شامل فیلترها و گزینه‌های سبک برای گرفتن عکس‌های شما می‌شود.

عکس های مردم محور

رسانه های اجتماعی، اجتماعی هستند. این بدان معناست که استراتژی محتوای خود را حول افراد متمرکز کنید. برای مثال، برجسته کردن افرادی که از کسب و کار شما حمایت می کنند.

به عنوان مثال، محتوای تولید شده توسط کاربر و عکس‌های مشتری از اجزای اصلی اینستاگرام هستند. اشتراک گذاری چنین عکس های فوری به شما این امکان را می دهد که مشتریان راضی خود را به رخ بکشید و محصولات خود را در یک محیط واقعی قرار دهید.

همچنین نشان دادن عشق به تیم خود را فراموش نکنید. رفتن به پشت صحنه و تجلیل از همکاران یک راه ساده و در عین حال موثر برای انسانی کردن برند شماست.

فیلم ها

محتوای ویدیویی از جمله محبوب‌ترین محتوای رسانه‌های اجتماعی، از جمله اینستاگرام است.

میم ها

لازم نیست همه چیز در اینستاگرام صحنه سازی شود یا از حلقه های دوربین تهیه شود. میم ها برای طنز یا الهام بسیار مناسب هستند.

در واقع، میم ها راهی برای از بین بردن یکنواختی فید شما و جذب فالوورهای شما در سطح شخصی هستند. حتی اسکرین شات های توییت ها به اینستاگرام راه پیدا کرده اند.

جوک؟ نکات؟ نقل قول های الهام بخش؟ اگر به دنبال ایده ها هستید، چنین پست هایی می توانند این کار را انجام دهند. از ابزارهایی مانند Canva و Visme برای ایجاد این پست های جذاب استفاده کنید.

استوری های اینستاگرام

استوری اینستاگرام نیز یک نوع محتوای فوق‌العاده محبوب است و نرخ دسترسی بالایی دارد.

Stories به شما این امکان را می دهد که با قرار دادن حساب خود در جلوی صف استوری آنها، در فیدهای دنبال کنندگان آنها دیده شوید. علاوه بر این، محتوای حساس به زمان بر حس ترس از دست دادن مشتریان شما تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، 50 درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن یک محصول در استوری، از یک وب سایت برای خرید محصول یا ثبت نام برای یک سرویس بازدید کرده اند.

این قسمت زا تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام برای معاملات، به‌روزرسانی‌های شرکت یا صرفاً محتوای طنز عالی است، داستان‌ها چیزی هستند که باید به طور روزانه برای ایجاد آن تلاش کنید.

5. مطالب را به طور مداوم منتشر کنید

شما محتوای خود را آماده برای انتشار دارید. صرفاً ارسال به صورت تصادفی هیچ سودی برای شما ندارد.

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برای اینستاگرام، قبل از انتشار پست بعدی خود به موارد زیر توجه کنید:

زیرنویس‌های قانع‌کننده بسازید

هر پستی که منتشر می کنید باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد. حتی کوچک‌ترین جزئیات این زیرنویس‌ها می‌تواند بر میزان تعامل شما و اینکه آیا پست شما قابل کشف است یا نه تأثیر می‌گذارد.

با بیش از 2000 کاراکتر برای کار، مطمئناً آزادی خلاقانه ای دارید. با این حال، متوجه خواهید شد که بسیاری از کسب‌وکارها از رویکرد «کمتر، بیشتر» برای کپشن‌های اینستاگرام خود استفاده می‌کنند.

مهم نیست که چه چیزی می‌گویید یا می‌فروشید، مطمئن شوید که ترکیبی از موارد زیر را در زیرنویس‌های خود قرار دهید.

  • یک فراخوان برای اقدام (یک سوال، “بیو ما را بررسی کنید”، و غیره)
  • کمی شخصیت (از ایموجی ها استفاده کنید، لحن مکالمه ای بگیرید)
  • هشتگ ها (از جمله هشتگ های مارک شما)
به زمان و فرکانس توجه کنید

اینکه چه زمانی و هر چند وقت یکبار محتوای خود را منتشر می کنید در مورد تعامل مهم است. اکثر برندها روزانه محتوای خود را منتشر می کنند. اما حواستان باشد که شما نمی خواهید کیفیت را فدای کمیت کنید.

همچنین، زمان بندی پست های شما بر میزان احتمال دیدن فالوورهای شما تأثیر می گذارد.

پست متقاطع از سایر شبکه های اجتماعی

در این بخش از استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام برای بسیاری از برندها منطقی است که محتوای اینستاگرام خود را در شبکه هایی مانند توییتر، فیس بوک یا پینترست ارسال کنید. انجام این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و شما را از پرش از شبکه ای به شبکه دیگر باز می دارد. 

6. فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید

مهم نیست که چه استراتژی های اینستاگرام را آزمایش می کنید، تعامل شما به نحوه تبلیغ اینستاگرام خود بستگی دارد تا بتوانید تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.

فالوورها و مشتریان تصادفی ظاهر نمی شوند. در نتیجه، باید اینستاگرام خود را در جلو و مرکز سایر کانال های بازاریابی خود قرار دهید.

به عنوان مثال، یک نکته را به نمایش برجسته اینستاگرام خود در سایت اختصاص دهید. خواه دکمه های اجتماعی باشد یا فید عکس های فالوورهای شما، مشتریان باید بدانند که شما در اینستاگرام فعال هستید.

و البته، افزایش فالوورهای اینستاگرام شما نیز به معنای حضور روز به روز است.

به دنبال کنندگان پاسخ دهید. با حساب های دیگر درگیر شوید. تعهد به اینستاگرام به معنای مشارکت فعال در پلتفرم است.

فراموش نکنید که بر تجزیه و تحلیل خود نظارت کنید! بینش‌های عمیق، می‌تواند انگیزه‌های بزرگ و چشم‌گشایی برای برندهایی باشد که در اینستاگرام رشد می‌کنند. به جای اینکه حدس بزنید چه چیزی را بعداً باید پست کنید، تجزیه و تحلیل شما به احتمال زیاد جواب شما را خواهد داد.

چرا بازاریابی رسانه های اجتماعی محبوب است؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک استراتژی بسیار محبوب است زیرا نزدیک به 5 میلیارد کاربر رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که در پایان سال 2021 بیشترین بارگیری را داشته است. نه تنها این، بلکه روزانه حداقل 59 درصد از کاربران اینستاگرام وارد برنامه می شوند.

اهداف کسب و کار ها برای استراتژی و تکنیک های تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

افزایش آگاهی از برند از طریق فالوورها و دسترسی
ایجاد تعامل از طریق نظرات و اشتراک گذاری
ترافیک وب سایت را از طریق لینک در بیو و استوری کلیک کنید
فروش را از طریق کلیک یا فروش اجتماعی افزایش دهید

چه چیزهایی باید در زیرنویس ها قرار بگیرد؟

یک فراخوان برای اقدام (یک سوال، “بیو ما را بررسی کنید”، و غیره)
کمی شخصیت (از ایموجی ها استفاده کنید، لحن مکالمه ای بگیرید)
هشتگ ها (از جمله هشتگ های مارک شما)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *