مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

آیا می خواهید نتایج بهتری از تبلیغات اینستاگرام خود داشته باشید؟ آیا نمی دانید چگونه می توان گزارش نتایج و مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام را ساده کرد؟ در این مقاله، چند ترفند برای به دست آوردن سود بیشتر از تبلیغات اینستاگرام خود را کشف خواهید کرد تا بتوانید در زمان کمتر و با منابع کمتر به نتایج بهتری برسید.

نحوه مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

می توان از مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام به عنوان موثرترین روش برای جذب مخاطب هدف و افزایش فروش نام برد. در ادامه نحوه مدیریت تبلیغات را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید به کمک آن به نتایج بهتری در تبلیغات خود دست پیدا کنید.

شماره 1: ستون های مدیر تبلیغات فیس بوک را برای یافتن سریع موارد مهم سفارشی کنید

با بیش از دوازده جدول از پیش ساخته شده و بیش از 100 معیار تبلیغات مختلف، مدیر تبلیغات فیس بوک مطمئناً تمام بینش هایی را که برای اجرای کمپین های اینستاگرامی موفق نیاز دارید، ارائه می دهد. اما دانستن اینکه به دنبال چه چیزی بگردید یا چگونه داده های مناسب را پیدا کنید، همیشه یک فرآیند سریع یا آسان نیست.

برای صرفه جویی زمان در تجزیه و تحلیل تبلیغات اینستاگرام، ایجاد جداول سفارشی بسیار مهم است. می توانید با باز کردن حساب مدیر تبلیغات خود و کلیک کردن روی دکمه ستون ها شروع به کار کنید. وقتی منوی کشویی باز شد، به پایین بروید و Customize Columns را انتخاب کنید.

نمایش معیار های ضروری

سپس، معیارهایی را انتخاب کنید که نمایش داده شوند و سپس بکشید و رها کنید تا آنها را در جدول سازماندهی کنید. ابتدا این معیارهای ضروری را اضافه کنید:

  • نتایج : فهرستی از نتایجی که کمپین شما بر اساس هدف یا رویداد بهینه‌سازی که انتخاب کرده‌اید ایجاد کرده است؛ مانند افرادی که به آنها دسترسی پیدا کرده‌اید یا خریدهای وب‌سایت.
  • هزینه به ازای نتیجه : میانگین هزینه برای هر نتیجه مبتنی بر هدف که کمپین اینستاگرام شما به دست آورده است.
  • هزینه به ازای هر 1000 نمایش (CPM) : میانگین هزینه 1000 بار ارائه آگهی شما.
  • نرخ کلیک (CTR) : درصدی است که نشان می‌دهد چقدر مخاطب هدف شما روی تبلیغ شما کلیک یا ضربه می‌زند در مقابل تعداد دفعاتی که آن را در فید خبری خود می‌بینند.
  • هزینه به ازای هر کلیک (CPC) : هزینه متوسط ​​برای هر ضربه به صفحه فرود پیوند شده شما.
مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام
مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

معیارهای مختص کمپین اینستاگرام را درج کنید

برای مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام می توانید معیارهایی را اضافه کنید که بینش بیشتری در مورد اهداف کمپین شما ارائه می دهد. برای ساده‌سازی مدیریت کمپین، جداول سفارشی جداگانه برای هر یک از اهداف اینستاگرام ایجاد کنید تا روشی کارآمد برای ارزیابی هر کمپین داشته باشید. برخی از معیارهای خاص کمپین برای افزودن عبارتند از:

  • مشارکت در پست : مجموعه‌ای از تمام واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌هایی که کمپین شما برای ارزیابی سطح علاقه و سنجش احساسات دریافت کرده است.
  • اقدامات قبل از تبدیل : اقداماتی که منجر به نتیجه نهایی می شود مانند بازدید محتوا یا افزودن به سبد خرید

نرخ تبدیل را به صورت خودکار پیگیری کنید

در نهایت، برای شروع ردیابی نرخ تبدیل، روی پیوند Create Custom Metric کلیک کنید. با تقسیم تعداد تبدیل ها بر تعداد کلیک ها می توانید فرمولی ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که می توانید یک معیار نرخ تبدیل جداگانه ایجاد کنید تا هر هدف کمپین را منعکس کند.

سپس روی کادر Save as Preset در گوشه سمت چپ پایین پنجره کلیک کنید و یک نام منحصر به فرد به جدول بدهید. هنگامی که نما را ذخیره کردید، می توانید آن را در منوی کشویی ستون ها پیدا کنید تا بتوانید هر بار که تبلیغات اینستاگرام خود را بررسی می کنید از همان جدول استفاده مجدد کنید.

تبلیغات اینستاگرام را به طور موثر ارزیابی کنید

با این معیارها می توانید به سوالات رایج در مورد عملکرد تبلیغات اینستاگرام خود پاسخ دهید:

  • کمپین شما در این هفته چند نتیجه داشته است؟
  • آیا یکی از تبلیغات شما CTR بالاتر از میانگین کمپین شما دارد؟

همچنین می توانید عملکرد تبلیغات فعلی را با نتایج گذشته مقایسه کنید:

  • آیا معیارهای عملکرد متوسط ​​برند خود را برآورده می کنید یا از آن فراتر می روید؟
  • آیا یکی از تبلیغات شما ضعیف عمل می کند و آیا می توانید راه هایی برای بهبود آن پیدا کنید؟

اگر داده‌های گذشته زیادی ندارید یا اگر می‌خواهید به نتایج بزرگ‌تر نگاه کنید، می‌توانید مجموعه‌های تبلیغاتی خود را با میانگین‌های صنعت مقایسه کنید.

شماره 2: تنظیم گزارش های مدیر تبلیغات سفارشی

جداول Ads Manager برای ارائه یک عکس فوری از کمپین در یک لحظه معین از زمان یا برای یک بازه زمانی مشخص ایده آل هستند. برای مثال، می‌توانید از نماهای جدول سفارشی برای بررسی معیارهای کلیدی روز، هفته یا ماه استفاده کنید.

اما اگر می خواهید به دنبال الگوها یا تغییرات نقشه در طول زمان باشید، نمودارها بسیار مفیدتر از جداول هستند. اگرچه کلیک کردن روی نماد نمودارها در گوشه سمت راست بالای Ads Manager داده‌های شما را به صورت خودکار به فرمت بصری ترجمه می‌کند، اما این ویژگی به شما اجازه نمی‌دهد معیارهای سفارشی را اضافه کنید.

برای ایجاد نمودارهای صرفه جویی در زمان، نمای جدول سفارشی خود را در Ads Manager انتخاب کنید و روی دکمه Reports کلیک کنید. وقتی منوی کشویی باز شد، Create Custom Report را انتخاب کنید. معیارهایی که به نمای جدول اضافه کرده اید به طور خودکار در گزارش ظاهر می شوند.

برای ردیابی تغییرات در طول زمان، نمای Trend را انتخاب کنید و معیاری را که می‌خواهید نمودار کنید انتخاب کنید.

برای مثال، ممکن است بخواهید ببینید که CTR، CPM یا نرخ تبدیل در طول هفته یا ماه چگونه تغییر کرده است.

اگر کمپین شما بر روی چندین پلتفرم اجرا می شود، برای مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام حتماً تفکیک Placement را به نمودار خود اضافه کنید. سپس تیک همه مکان‌های غیر اینستاگرامی را بردارید تا نتایج فیلتر شوند.

می توانید روی دکمه آبی ذخیره به عنوان کلیک کنید تا یک گزارش ذخیره شده جداگانه ایجاد کنید. برای استفاده مجدد از این نمودارها، به تب Ads Reporting بروید و هر گزارش ذخیره شده را انتخاب کنید. کمپین و چارچوب زمانی را انتخاب کنید و می‌توانید بلافاصله بدون نیاز به پیکربندی مجدد نمایشگر یا شروع از ابتدا، تجزیه و تحلیل نتایج را شروع کنید.

مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام
مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

اکنون می توانید الگوها را شناسایی کرده و تغییرات را در کمپین، مجموعه تبلیغات یا عملکرد تبلیغات مشخص کنید. این بدان معناست که شما می توانید تعیین کنید که چه زمانی تبلیغات اینستاگرام شما شروع به گام برداشتن کرد یا چه زمانی عملکرد شروع به کاهش کرد، که گام های کلیدی برای بهینه سازی کمپین های اینستاگرام شما هستند.

شماره 3: از Breakdowns برای به دست آوردن بینش عمیق تر استفاده کنید

با جداول و گزارش ها، می توانید به راحتی عملکرد کمپین را در لحظه یا در طول زمان مشاهده کنید. در بیشتر موارد، این تنها چیزی است که برای شناسایی کارآمد یک مشکل اصلی یا تأیید اینکه تبلیغات اینستاگرام شما مطابق انتظار ارائه می شود، نیاز دارید.

اما هنگامی که می خواهید بدانید چرا تبلیغات شما به روش خاصی عمل می کند یا چگونه آنها را بهینه کنید، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. برای دریافت اطلاعات دقیق تر کمپین، از ویژگی Breakdown استفاده کنید.

برای دسترسی به تفکیک‌ها، حساب مدیر تبلیغات خود را باز کنید و یکی از نماهای جدول سفارشی که ایجاد کرده‌اید را انتخاب کنید. سپس بر روی دکمه Breakdown کلیک کنید و یکی از گزینه ها را از منوی کشویی انتخاب کنید. علاوه بر پلتفرم یا مکان، می‌توانید داده‌ها را با روش‌های زیر تقطیر کنید:

  • زمان: از ماه به روز متغیر است
  • جمعیت شناسی: از جمله جنسیت، سن، یا منطقه
  • نوع دستگاه: از جمله iOS یا Android
  • اقدام: از جمله نوع واکنش یا کارت چرخ فلک
  • عنصر خلاقانه پویا: از جمله عنوان، URL، یا دعوت به اقدام (CTA)

با استفاده از این داده‌ها، می‌توانید درک بهتری از نوع افراد، دستگاه‌ها، پلتفرم‌ها و مکان‌هایی داشته باشید که بهترین نتایج را به همراه دارند.

آیا افراد در یک منطقه خاص به مراتب بیشتر از بقیه مخاطبان هدف شما تبدیل می شوند؟ ممکن است بخواهید درصد بیشتری از بودجه تبلیغات خود را بر روی افراد در آن منطقه متمرکز کنید. آیا استوری اینستاگرام به مراتب بیشتر از مکان‌گذاری فید کلیک می‌کند؟ ممکن است بخواهید یک مجموعه تبلیغاتی را فقط با قرار دادن Stories اجرا کنید.

همانطور که این اطلاعات بینش مفید هستند، مهم است بدانید که Ads Manager محدودیت هایی دارد. به دلیل به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی مرتبط با iOS ، Ads Manager داده‌های تفکیک را فقط برای معیارهای درون‌برنامه ارائه می‌کند. اگر کمپین شما نتایج را در وب‌سایت یا برنامه‌تان هدف قرار می‌دهد، «مدیر تبلیغات» تنها می‌تواند موارد تفکیک را برای معیارهایی مانند CPM و CTR نشان دهد نه برای بازدیدهای محتوا، خریدهای وب‌سایت یا سایر نتایج شخص ثالث.

شماره 4 مهم ترین گزینه مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام: یک برنامه برای مرور تبلیغات اینستاگرام خود تنظیم کنید

اکنون می‌دانید که چگونه به مرورهای سریع، گزارش‌های روند و تفکیک داده‌ها برای تبلیغات اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. اما چند بار باید نتایج کمپین را در Ads Manager بررسی کنید؟

در بسیاری از موارد، کمتر از آنچه فکر می کنید می توانید تبلیغات اینستاگرام خود را بررسی کنید. از این دستورالعمل ها برای ایجاد یک برنامه بازبینی اولیه تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید:

  • آیا مجموعه های تبلیغاتی شما هنوز در مرحله یادگیری هستند ؟ سعی کنید یک بار در روز آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به تحویل و جمع آوری داده ها ادامه می دهند. در بیشتر موارد، مجموعه های تبلیغاتی پس از وقوع 50 رویداد بهینه سازی، مرحله یادگیری را ترک می کنند.
  • آیا مجموعه تبلیغات شما کمتر از یک ماه است که اجرا می شود؟ پس از خروج از مرحله یادگیری، سعی کنید هفته ای یک بار آن را بررسی کنید.
  • آیا مجموعه تبلیغات شما بیش از یک ماه است که اجرا می شود؟ پس از تنظیم قوانین خودکار، یک بار در ماه آن را بررسی کنید.

همانطور که می بینید، بررسی های مکرر معمولاً ضروری نیست. هنگامی که مجموعه های تبلیغاتی در مرحله یادگیری هستند، تحویل و نتایج احتمالاً نوسانات قابل توجهی دارند. این بدان معناست که بررسی مجموعه‌های تبلیغاتی هر ساعت ممکن است منجر به نمایش نادرست عملکرد کمپین شود. تلاش برای بهینه سازی کمپین ها در این بازه زمانی ممکن است عملکرد را به خطر بیندازد.

هنگامی که مدیر تبلیغات داده های کافی را برای عبور از مرحله یادگیری و بهینه سازی تحویل جمع آوری می کند، احتمالاً عملکرد کمپین یکسان می شود. این بدان معناست که می توانید تبلیغات اینستاگرام خود را کمتر تحلیل کنید و تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه بهینه سازی عملکرد بگیرید.

برای بررسی تبلیغات اینستاگرام خود، می توانید Ads Manager را باز کنید و هر مجموعه تبلیغاتی را به صورت دستی بررسی کنید. اما زمانی که می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، برنامه ریزی گزارش ها ممکن است ایده بهتری باشد. می توانید هر قالب گزارش سفارشی را برای تولید خودکار برنامه ریزی کنید.

مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام
مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام

برای خودکار کردن فرآیند، به گزارش تبلیغات بروید و گزارشی را که می‌خواهید ارسال کنید باز کنید. روی دکمه تنظیمات گزارش در سمت راست عنوان گزارش کلیک کنید. سوئیچ Schedule Email را تغییر دهید و انتخاب کنید که چه زمانی گزارش ارسال شود و چه کسی آن را دریافت کند. سپس این روند را تکرار کنید تا هر گزارشی را که برای تحلیل تبلیغات اینستاگرام نیاز دارید، برنامه ریزی کنید.

شماره 5: قوانین خودکار را برای هدایت مدیریت کمپین تبلیغاتی اینستاگرام اعمال کنید

در مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام قبل از اینکه به نگهداری تبلیغات هفتگی یا ماهانه اینستاگرام برگردید، مهم است که قوانین خودکار را برای کمپین های خود تنظیم کنید. اگرچه عملکرد تبلیغات پس از پایان مرحله یادگیری یکنواخت می شود، نتایج کمپین همچنان می تواند در طول زمان نوسان داشته باشد، به خصوص به دلیل خستگی تبلیغات یا رقابت فصلی.

برای شروع بهینه سازی خودکار اینستاگرام خود، روی دکمه Rules در Ads Manager کلیک کنید یا به سمت راست به Automated Rules در Business Manager بروید. سپس کلیک کنید تا یک قانون سفارشی جدید ایجاد کنید که وقتی عملکرد کمپین کاهش می‌یابد فعال می‌شود.

اگر می‌خواهید این قانون به صورت خودکار اعمال شود، گزینه Turn Off Ad Sets را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید به صورت دستی بازبینی کنید، فقط ارسال اعلان را انتخاب کنید. سپس شرایط را تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید هنگامی که هزینه هر نتیجه از مقدار مشخصی فراتر رفت یا اگر فرکانس بسیار زیاد شود، مجموعه های تبلیغاتی را خاموش کنید. در نهایت، چارچوب زمانی قانون را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید مطمئن باشید که تبلیغات اینستاگرام شما بیش از حد گران نمی‌شوند یا در رسیدن به اهداف کمپین شکست نمی‌خورند، حتی اگر گزارش‌های Ads Manager را حداکثر یک بار در هفته بررسی کنید. اما اگر بیشتر نگران از دست دادن فرصت ها برای گسترش کمپین های خود باشید، چه؟ همچنین می‌توانید از قوانین خودکار برای مقیاس‌بندی خودکار تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

ابتدا شرایط را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک مجموعه تبلیغاتی را در صورتی که هزینه به ازای هر نتیجه کمتر از یک آستانه خاص باشد، مقیاس بندی کنید. سپس اقدام خودکار را انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای افزایش مقیاس یک مجموعه تبلیغاتی، ممکن است بخواهید بودجه روزانه را افزایش دهید.

برای جلوگیری از هزینه بیش از حد مجموعه های تبلیغاتی، می توانید حداکثر سقف بودجه روزانه را تعیین کنید. همچنین می توانید با افزایش بودجه روزانه به میزان متوسطی از افزایش سریع آنها جلوگیری کنید. برای جلوگیری از ارسال مجدد آگهی به مرحله یادگیری، افزایش بودجه را نسبتاً پایین نگه دارید مانند 10٪ یا 15٪ در هفته به جای 100٪ در هر روز.

شماره 6: کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام آینده را با تست های تقسیم فعلی بهینه کنید

اکنون می دانید که چگونه کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا بهترین نتایج ممکن را به دست آورید. اما اگر بخواهید یک مجموعه تبلیغاتی جدید راه اندازی کنید تا خستگی تبلیغات را در یک کمپین طولانی مدت کاهش دهید و بخواهید ببینید کدام مجموعه تبلیغاتی در یک کمپین کاملا جدید بهترین عملکرد را دارند چه کاری باید انجام دهید؟ تست های تقسیم Ads Manager می تواند به سوالات شما به طور موثر پاسخ دهد.

برای شروع، روی ابزار تست A/B در Ads Manager کلیک کنید یا به سمت راست به پنل آزمایش‌ها بروید. دو یا چند مجموعه تبلیغاتی را برای مقایسه انتخاب کنید، در حالت ایده آل فقط یک تفاوت عمده بین آنها وجود دارد. برای مثال، ممکن است مجموعه‌های تبلیغاتی با خلاقیت‌ها، مخاطبان یا رویدادهای بهینه‌سازی متفاوت انتخاب کنید.

سپس معیار کلیدی را برای تعیین برنده آزمون A/B انتخاب کنید. همه گزینه‌ها معیارهای مبتنی بر هزینه مانند CPC، هزینه به ازای نتیجه یا هزینه هر خرید هستند تا به شما کمک کنند به بالاترین بازده ممکن در هزینه تبلیغات برسید.

برای مدیریت تبلیغات رایگان اینستاگرام پس از پایان آزمایش، می‌توانید نتایج را در برگه آزمایش‌ها پیدا کنید. آیا یکی از مخاطبان، جایگاه یا خلاقیت به مراتب بهتر از دیگری بود؟ می توانید از بینش خود برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی موثرتر در اینستاگرام استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه همیشه از آخرین داده ها استفاده می کنید و بهترین تصمیم ها را برای حساب تبلیغاتی خود می گیرید، در ادامه آزمایش ایده های جدید تردید نکنید.

نتیجه

تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تبلیغات اینستاگرام می تواند فوق العاده وقت گیر باشد، اما لازم نیست که زمان زیادی را برای ان صرف کنید. با قوانین خودکار، تست های A/B و گزارش گیری ساده، می توانید تبلیغات اینستاگرام را به طور موثر تجزیه و تحلیل و بهینه کنید تا بتوانید در زمان کمتر و با منابع کمتر نتایج بهتری دریافت کنید.

برای صرفه جویی زمان در تجزیه و تحلیل تبلیغات اینستاگرام چه باید کرد؟

برای صرفه جویی زمان در تجزیه و تحلیل تبلیغات اینستاگرام، ایجاد جداول سفارشی بسیار مهم است. می توانید با باز کردن حساب مدیر تبلیغات خود و کلیک کردن روی دکمه ستون ها شروع به کار کنید.

معیار های خاص کمپین اینستاگرام چیست؟

مشارکت در پست : مجموعه‌ای از تمام واکنش‌ها، نظرات و اشتراک‌هایی که کمپین شما برای ارزیابی سطح علاقه و سنجش احساسات دریافت کرده است.
اقدامات قبل از تبدیل : اقداماتی که منجر به نتیجه نهایی می شود مانند بازدید محتوا یا افزودن به سبد خرید

برای بررسی عملکرد کمپین اینستاگرام چه سوال هایی باید پرسید؟

کمپین شما در این هفته چند نتیجه داشته است؟
آیا یکی از تبلیغات شما CTR بالاتر از میانگین کمپین شما دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *