روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام

روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام

اینستاگرام با صدها میلیون کاربر فعال روزانه یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای دستیابی به بازار هدف شما است و روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام زیادی برای تبلیغ در این پلتفرم وجود دارد.

استراتژی و روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام

ارسال منظم پست مهم است، اما باید بخشی از یک استراتژی بزرگتر برای تبلیغ حساب اینستاگرام شما باشد. هرچه کاربران در این پلتفرم با برند شما آشنایی بیشتری داشته باشند، اعتماد بیشتری می توانید به دست آورید و بقیه تلاش های بازاریابی شما موثرتر خواهد بود. نکته جالب این است که راه های زیادی برای تبلیغ اکانت اینستاگرام شما وجود دارد. بنابراین در این پست قصد دارم شما را با روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام آشنا کنم.

دلایلی برای تبلیغ کسب و کار خود از طریق اینستاگرام

بیایید در مورد اینکه چرا تبلیغ پروفایل تجاری اینستاگرام شما ارزش وقت شما را دارد صحبت کنیم. در اینجا پیشرفت هایی گفته شده است که می توانید با ترویج اکانت اینستاگرام خود داشته باشید:

  • قرار گرفتن در معرض: اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه های رسانه های اجتماعی در جهان است.
  • دسترسی: اینستاگرام با 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و 500 میلیون کاربر فعال روزانه، سومین پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب در جهان است.
  • با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید: اینستاگرام از نظر جنسیتی بی طرف ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است که 50.9٪ زن و 49.1٪ مرد است، به این معنی که تبلیغات شما برای اتصال به هر دو بخش از مخاطبان هدف شما مفید است.
  • مشتریان: با چنین پایگاه کاربری بزرگی، می توانید با اطمینان کامل به این نتیجه برسید که به درصد زیادی از بازار هدف خود در اینستاگرام دست یافته اید و انتقال ارزش، کسب اعتماد و ایجاد روابط در چنین برنامه پرکاربردی به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری را جذب و حفظ کنید.

در ادامه روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام را بررسی می کنیم:

کارهایی که باید قبل از تبلیغ اکانت اینستاگرام خود انجام دهیم

بیایید ابتدا مطمئن شویم که اکانت اینستاگرام شما به گونه ای تنظیم شده است که از تبلیغات حساب اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید. این شامل داشتن یک نمایه تجاری، عمومی کردن آن و تکمیل بیوگرافی است.

روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
1. مطمئن شوید که یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید

قبل از اینکه شروع به جذب افراد بیشتری به حساب اینستاگرام خود کنید، مطمئن شوید که حساب اینستاگرام شما یک  پروفایل تجاری است. اگر از یک حساب کاربری شخصی اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده می کنید، تغییر آن به یک حساب تجاری در واقع بسیار آسان است. در سمت راست پایین صفحه اصلی، نماد شخص و سپس چرخ را در گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید. این شما را به صفحه «گزینه‌ها» می‌برد، جایی که می‌توانید «Switch to Business Profile» را انتخاب کنید.

2. پروفایل خود را تکمیل کنید

پروفایل های ناقص اینستاگرام از آنجایی که یک پلت فرم بصری هستند، بسیار جذاب نیستند. اگر افراد کمتری یک نمایه کامل را کشف کنند بهتر است تا اینکه افراد بیشتری به یک نمایه ناقص برسند. برای تکمیل نمایه کسب‌وکارتان، جزئیات مفیدی درباره کسب‌وکارتان اضافه کنید، از یک عکس نمایه با کیفیت بالا استفاده کنید و مطمئن شوید که بیوگرافی اینستاگرام شما با صدای برند شما نوشته شده است و با آن در یک جهت است. همچنین، یک پیوند به وب سایت خود یا یک صفحه فرود تعیین شده را در بیو خود قرار دهید.

3. خود را عمومی و قابل مشاهده کنید

در این مورد از روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام باید بدانید که اگر شما را پیدا نکنند، شما نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را تبلیغ کنید و فالوورهای بیشتری کسب کنید؛ بنابراین فقط یک بار چک کنید تا مطمئن شوید که نمایه شما عمومی است. در غیر این صورت، فقط کسانی که از قبل شما را دنبال می کنند می توانند پست های شما را ببینند.

بسیار خوب، اکنون که به این اصول توجه کرده ایم، زمان آن رسیده است که در مورد نحوه تبلیغ موثر حساب اینستاگرام خود بدون صرف یک سکه صحبت کنیم.

اکانت اینستاگرام خود را به صورت متقابل تبلیغ کنید

بازاریابی دیجیتال به طور خاص به یک کانال اشاره نمی کند. یک استراتژی موثر از چندین کانال به طور همزمان استفاده می کند و از طریق یکپارچگی محتوا، یک سیستم منسجم ایجاد می کند که برای به ارمغان آوردن بهترین نتایج برای شما همکاری می کند. در اینجا نحوه استفاده از کانال های بازاریابی مختلف دیگر برای تبلیغ حساب اینستاگرام خود به صورت رایگان آورده شده است:

4. با ایمیل

ممکن است مفید باشد که نمادهای رسانه های اجتماعی پلتفرم های پرکاربرد خود را در پاورقی ایمیل های بازاریابی خود قرار دهید یا حتی در امضای ایمیل های معمولی. این البته به صورت ظاهری حساب اینستاگرام شما را تبلیغ نمی کند، اما به مخاطبان شما یک نقطه دیگر دسترسی به پروفایل شما می دهد. به علاوه، من تصور می کنم که بخش هایی از لیست ایمیل شما وجود دارد که مشتریان وفادار هستند یا سرنخ‌های بسیار واجد شرایط هستند، بنابراین احتمال اینکه از طریق یکی از ایمیل‌های شما به حساب اینستاگرام شما برسند، بیشتر است.

همچنین می‌توانید ایمیل‌های بازاریابی ارسال کنید که مستقیماً حساب اینستاگرام شما را تبلیغ می‌کنند. اگر در حال اجرای یک مسابقه، جایزه یا رویداد هستید، ممکن است بخواهید خوانندگان را به پروفایل اینستاگرام خود هدایت کنید تا بتوانند در آن شرکت کنند.

5. در وب سایت شما

در این مرحله، مخاطبان انتظار دارند که نمادهای رسانه‌های اجتماعی در وب‌سایت یک کسب‌وکار، معمولاً در پایین صفحه، قرار داشته باشند، بنابراین حتماً آن نمادها و پیوندها را به سایت خود اضافه کنید. علاوه بر این، اگر تجارت شما به شدت به تصاویر (مانند عکس های قبل و بعد، مناظر زیبا، طراحی های داخلی و غیره) وابسته است، اگر یک عکاس یا حتی برنامه ریز با یک گالری هستید یا اگر فید محصول در اینستاگرام دارید، ممکن است بخواهید صفحه‌ای داشته باشید که فید اینستاگرام شما در آن تعبیه شده است. در اینجا دو ​​راه رایگان برای اتصال صفحه وب سایت خود به فید اینستاگرام وجود دارد:

  • افزونه های رایگان برای کسانی که از وردپرس استفاده می کنند
  • ابزارهای رایگان مانند ابزارک اینستاگرام
روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
6. از طریق شبکه های اجتماعی دیگر

در این گزینه از روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام شما می توانید اگر در سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر یا لینکدین فالوورهای زیادی دارید یا نرخ تعامل بالایی دارید، از این پلتفرم ها به عنوان ابزار تبلیغاتی برای حساب اینستاگرام خود استفاده کنید. می‌توانید این کار را با استفاده از CTAهای مستقیم، تبلیغ پیوند به بیو اینستاگرام خود یا اشتراک‌گذاری آخرین عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام خود در آن پلتفرم‌ها انجام دهید. از آنجایی که افراد زیادی در بیش از یک شبکه اجتماعی فعال هستند، احتمالاً می توانید برخی را متقاعد کنید که شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند.

از ایجاد رابطه برای تبلیغ اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید

استراتژی‌های زیر برد-برد هستند، زیرا به ارتقای حساب اینستاگرام شما کمک می‌کنند، اما همچنین به ایجاد حس اجتماعی در اطراف برند شما کمک می‌کنند.

7. از خانواده و دوستان خود شروع کنید

این نکته مخصوصاً برای مشاغل کوچک یا محلی یا کسانی که به تازگی بازاریابی اینستاگرام خود را شروع کرده اند مفید است. برقراری ارتباط با خانواده و دوستان به شما کمک می کند تا تعامل اولیه را به دست آورید. حتی اگر آنها مستقیماً حساب شما را تبلیغ نکنند، تعامل آنها با نمایه شما در فید آنها نشان داده می شود و دنبال کنندگان آنها می توانند شما را از این طریق کشف کنند.

8. مشارکت را در اولویت قرار دهید

شاید بهترین روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام از طریق تعامل واقعی باشد. مخاطبان شما دوست دارند احساس کنند شنیده می شوند، بنابراین هرچه بیشتر با نظرات آنها درگیر شوید، در معرض دید بیشتری قرار خواهید داشت. فعالانه پست های حامیان خود را لایک کنید و در مورد آنها نظر دهید و آنها را دنبال کنید. هر یک از این تعاملات به طور ارگانیک حساب اینستاگرام شما را ارتقا می دهد و در عین حال رابطه شما را با مخاطبان تقویت می کند و اعتماد ایجاد می کند.

9. محتوای تولید شده توسط کاربر را درخواست و به اشتراک بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند تعامل اینستاگرام شما را افزایش دهد و در عین حال کسب و کار شما را نیز تبلیغ کند. هیچ شکلی از محتوای تبلیغاتی بهتر از محتوای مشتریان واقعی وجود ندارد. به علاوه، وقتی محتوای آنها را به اشتراک می‌گذارید، احتمالاً آن را مجدداً برای دیدن فالوورهای خود ارسال می‌کنند و دسترسی شما را بیشتر می‌کند.

بسیاری از محتوای تولید شده توسط کاربر به صورت ارگانیک ایجاد می شود، اما شما همچنین می توانید مستقیماً آن را درخواست کنید؛ از طریق یک چالش، یک مسابقه یا هر فعالیت تعاملی ساده و سرگرم کننده. به عنوان مثال، از مشتریان خود بخواهید با استفاده از محصول مورد علاقه شما یا حمایت از هدفی که به آن اهمیت می دهید، عکس های خود را به اشتراک بگذارند. به خصوص در مورد مسابقات، این استراتژی می تواند الهام بخش دنبال کنندگان شما باشد تا دیگرانی را که هنوز اکانت اینستاگرام شما را دنبال نمی کنند تگ کنند. فقط مطمئن شوید که تلاش شما منجر به جذب فالوورهایی می شود که به تجارت شما علاقه مند هستند.

10. اینفلوئنسرهای اینستاگرام را فالو کنید و با آنها درگیر شوید

شما می‌توانید به سادگی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید به گونه‌ای که از برند آن‌ها پشتیبانی کند و در عین حال امکان قرار گرفتن در معرض بیشتر را نیز برای شما فراهم کند. فقط پست های آنها را لایک نکنید، بلکه آنها را مجدداً در فید یا استوری اینستاگرام خود ارسال کنید و با دقت در مورد آنها نظر دهید به گونه ای که ارزش پست یا مکالمه را افزایش دهد.

مزیت این استراتژی این است که تعامل منظم با اینفلوئنسرها می تواند به شما کمک کند تا از اطلاعات صنعت و روندهای محبوب در حوزه خود به روز بمانید. باید توجه داشته باشید که این محبوب ترین گزینه ی روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام است.

از محتوا برای تبلیغ اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید

در قلب هر استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب، محتوایی است؛ محتوای آموزنده، معتبر و باکیفیت  که نیازهای مشتریان شما را آگاه می کند، درگیر می کند و برآورده می کند. در اینجا نحوه ادغام بازاریابی محتوا در تلاش های تبلیغاتی اینستاگرام خود آورده شده است.

11. پست های مفید را منتشر کنید

این یکی از روش های آزمایش شده و واقعی برای تبلیغ رایگان حساب اینستاگرام شما است یا بهتر است بگوییم، کسب و کار خود را به طور کلی از طریق اینستاگرام تبلیغ کنید. محتوای جذاب، جالب و مفید به کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما می دهد. در اینجا چند ایده و نکته برای محتوای مفید آورده شده است:

  • پست وبلاگ کلاسیک: این یک پست اینستاگرامی است که شامل عنوان یا خلاصه ای کوتاه از یک پست وبلاگ و سپس لینک آن است.
  • پست‌های گزیده‌ای طولانی: نکات کلیدی را از پست‌های وبلاگ خود استخراج کنید و آنها را در یک پست اینستاگرام با تصویری مربوطه قرار دهید.
  • محتوای منابع دیگر:  آمار صنعت را از طریق نمودارها و سایر تصاویر جذاب به اشتراک بگذارید، حتما منبع اصلی را برچسب گذاری کنید.

به خاطر داشته باشید که همیشه لازم نیست در پست های اینستاگرام خود به وب سایت خود لینک دهید. این یک راه عالی برای افزایش ترافیک وب‌سایت است، اما وقتی به تعداد پست‌هایی که در فید فالوورهای خود حاوی پیوند هستند فکر می‌کنید، یک پست ساده و قابل هضم برای آنها مانند هوای تازه است، چیزی که می‌توانند آن را انجام دهند.

ممکن است با این روش افزایش فوری در تعامل یا فالوورها را مشاهده نکنید، اما این یک الزام مطلق است. اگر به طور مداوم آموزش و محتوای باکیفیت را در طول زمان و با صدای برند منحصر به فرد خود ارائه دهید، حساب اینستاگرام شما مطمئناً شهرت و فالوور مرتبطی به دست خواهد آورد.

12. تصاویر جذاب و با کیفیت را ارسال کنید

در این گزینه از روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام باید توجه داشته باشید که برخلاف تصور عمومی، برای تولید تصاویر جذاب و گیرا برای اینستاگرام، نیازی نیست که یک عکاس حرفه ای باشید یا تجهیزات گران قیمتی داشته باشید. بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس و ویدیو رایگان از طریق خود اینستاگرام و سایر برنامه ها برای کمک به ایجاد تصاویر چشم نواز و با کیفیت مانند Canva یا Layout وجود دارد.

روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام
13. در زمان مناسب پست کنید

مهم است که به طور منظم و مداوم در اینستاگرام پست کنید، اما اگر در زمان های مناسب پست نمی گذارید، کار زیادی برای تبلیغ حساب خود انجام نمی دهید. «زمان مناسب» با توجه به مخاطبان هدف، نوع کسب و کار و موارد دیگر متفاوت است، بنابراین باید در این مورد فکر کنید.

به عنوان مثال، اگر بازار هدف شما از مدیران اجرایی تشکیل شده است، بهترین زمان برای ارسال پست ممکن است در پایان کار، حوالی ساعت 5 بعدازظهر یا در حین رفت و آمد صبحگاهی آنها باشد. اما اگر مخاطبان شما عمدتاً مادران کودکان خردسال هستند، مناسب‌ترین زمان شما احتمالاً اواخر صبح است، زمانی که بچه‌های کوچک خود را در مدرسه گذاشته اند. آزمایش کنید و به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید تا دریابید که در چه زمانی ارسال پست در تبلیغ اکانت اینستاگرام شما موثرتر است.

14. در پست های خود سوال بپرسید

استفاده از کپشن‌ها یا نظرسنجی‌ها برای پرسیدن یک سوال مرتبط با جایگاه شما، راه بسیار خوبی برای افزایش تعامل اینستاگرام، قرار گرفتن در معرض بیشتر و افزایش رشد اینستاگرام شما است. به سؤالاتی فکر کنید که پاسخ دادن به آنها سرگرم کننده خواهد بود یا در مورد موضوعاتی که برای مخاطب هدف شما اهمیت دارد. فقط از هر چیزی که خیلی شخصی یا بحث برانگیز است دوری کنید.

همچنین می‌توانید از طریق نکات برجسته استوری اینستاگرام سؤال بپرسید.

15. همیشه از هشتگ استفاده کنید

وقتی صحبت از روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام شما می شود، هشتگ ها ضروری هستند. از هشتگ‌های مرتبط در پست‌ها و استوری‌های خود برای کمک به برجسته شدن حساب خود استفاده کنید. منظورم از مربوطه:

هشتگ های مبتنی بر مکان: اینها به شما کمک می کند تا آگاهی از برند را در جامعه محلی خود ایجاد کنید و توسط مشتریان اطراف کشف شوید.

هشتگ های مخصوص صنعت: این هشتگ‌ها می‌توانند به حساب اینستاگرام شما کمک کنند تا افراد دور و نزدیکی که ممکن است به محتوای کسب‌وکار شما به طور کلی علاقه‌مند باشند، متمایز شود. این به شما کمک می کند تا در فضای خود اقتدار ایجاد کنید و حتی با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید.

هشتگ های پرطرفدار: از هشتگ های جالب و هشتگ های خلاقانه خوب است که در کنار هشتگ های هدفمندتر خود استفاده کنید. این نوع پست‌ها به شما راه‌هایی می‌دهند تا صدای برند منحصربه‌فرد خود را بیان کنید و به ترویج جنبه انسانی‌تر کسب‌وکارتان کمک کنید.

از ویژگی های اینستاگرام برای تبلیغ حساب خود استفاده کنید

بین Stories، Story Highlights، IGTV و موارد دیگر، اینستاگرام دارای ویژگی‌های زیادی در پلتفرم خود است که به شما در ساخت و تبلیغ پروفایل خود کمک می‌کند. در اینجا چند استراتژی رایگان برای امتحان آورده شده است:

16. به طور مرتب در استوری اینستاگرام خود پست کنید

استوری‌های اینستاگرام مانند آلبوم‌های کوچکی برای کسب‌وکار شما هستند که می‌توانند شامل تصاویر، ویدیوها، استیکرها، نظرسنجی‌ها و موارد دیگر باشند. محتوا هر 24 ساعت یکبار تازه‌سازی می‌شود، بنابراین مکانی عالی برای نمایش محتوای خام‌تر و شفاف‌تر است که به ایجاد ارتباط تجاری شما کمک می‌کند. کاربران عاشق استوری اینستاگرام هستند، بنابراین استفاده منظم از این ویژگی راهی برای خود تبلیغی حساب شما است. می توانید از استوری های اینستاگرام به روش های مختلفی استفاده کنید.

17. از هایلایت اینستاگرام استفاده کنید

نکات برجسته استوری اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوایی است که در گذشته در استوری اینستاگرام خود پست کرده‌اید. آنها معمولاً به عنوان “آلبوم” نامیده می شوند و می توانند در دسته های مختلف دسته بندی شوند. نکته مهم در مورد نکات برجسته استوری اینستاگرام این است که مانند استوری ها ناپدید نمی شوند. آنها به طور دائم در نمایه شما زندگی می کنند، درست زیر بخش بیوگرافی شما و بالای فید معمولی شما.

راه های زیادی برای استفاده از هایلایت استوری اینستاگرام برای تبلیغ اکانت اینستاگرام خود وجود دارد ، از جمله:

  • محصولات را به نمایش بگذارید
  • رویدادها را تبلیغ کنید
  • آخرین کار یا به روز رسانی محصول خود را به اشتراک بگذارید
  • نظرسنجی های تعاملی انجام دهید
  • به سوالات فالوورها پاسخ دهید
  • ویژگی های آموزشی محصول
  • فروش و تخفیف را اعلام کنید
  • بهترین توصیفات مشتری خود را برجسته کنید
بی طرف ترین پلتفرم رسانه اجتماعی چیست؟

اینستاگرام از نظر جنسیتی بی طرف ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است که 50.9٪ زن و 49.1٪ مرد است، به این معنی که تبلیغات شما برای اتصال به هر دو بخش از مخاطبان هدف شما مفید است.

بهترین روش تبلیغات رایگان اینستاگرام چیست؟

شاید بهترین روش های تبلیغات رایگان اینستاگرام از طریق تعامل واقعی باشد. مخاطبان شما دوست دارند احساس کنند شنیده می شوند، بنابراین هرچه بیشتر با نظرات آنها درگیر شوید، در معرض دید بیشتری قرار خواهید داشت. فعالانه پست های حامیان خود را لایک کنید و در مورد آنها نظر دهید و آنها را دنبال کنید. هر یک از این تعاملات به طور ارگانیک حساب اینستاگرام شما را ارتقا می دهد و در عین حال رابطه شما را با مخاطبان تقویت می کند و اعتماد ایجاد می کند.

هایلایت استوری چیست؟

نکات برجسته استوری اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوایی است که در گذشته در استوری اینستاگرام خود پست کرده‌اید. آنها معمولاً به عنوان “آلبوم” نامیده می شوند و می توانند در دسته های مختلف دسته بندی شوند. نکته مهم در مورد نکات برجسته استوری اینستاگرام این است که مانند استوری ها ناپدید نمی شوند. آنها به طور دائم در نمایه شما زندگی می کنند، درست زیر بخش بیوگرافی شما و بالای فید معمولی شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *