طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل

طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل

انواع زیادی از تبلیغات گوگل وجود دارد و هر نوع برای هر سناریویی مناسب نیست. با دانستن طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل، دقیقاً متوجه خواهید شد که این پلتفرم چه کاری می تواند برای شما انجام دهد.

انواع طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

گوگل ادز با بسیاری دیگر از پلتفرم های تبلیغات دیجیتال شباهت های زیادی دارد؛ اما چیزی که گوگل ادز را منحصر به فرد می کند، توانایی آن در دستیابی به مشتریان از سه راه متمایز است؛ تبلیغات جستجو، تبلیغات نمایشی و تبلیغات ویدیویی. در اینجا، انواع طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل و کمپین هایی را که می توانید در این سه دسته اجرا کنید، پوشش می دهیم.

جستجوی تبلیغات

مخاطبان عموماً از موتورهای جستجو با هدف خاصی در ذهن استفاده می کنند؛ برای مثال برای جستجوی پاسخ، یافتن راه حل برای مشکلات خود یا یافتن محصولات یا خدمات خاص. این امر گوگل را به یک کانال بازاریابی قدرتمند برای مشاغل مختلف تبدیل می کند.

می‌توانید نحوه تبلیغ خود در گوگل را بر اساس میانگین حجم جستجوهای ماهانه برای یک درخواست معین و سایر داده‌هایی که گوگل به راحتی در دسترس قرار می‌دهد، مشخص کنید. شما می توانید تبلیغات جستجویی را اجرا کنید که محصولات و خدمات شما را مستقیماً در نتایج جستجوی یک جستجوی خاص تبلیغ می کند و حتی هدف خود را به کاربران در یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می کند.

می‌توانید آگهی‌های متنی ایجاد کنید که در نتایج جستجو با کلمه «تبلیغ» در یک کادر کوچک نمایش داده می‌شوند، یا آگهی‌های فید خرید گوگل، که اطلاعات کلیدی خرید، مانند عکس‌های محصول، قیمت‌ها و رتبه‌بندی‌ها را نشان می‌دهد.

بیایید انواع مختلف این طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل را مرور کنیم:

1. جستجوی مارک شده در گوگل

  • هدف: جذب جستجوگرانی که به طور فعال به دنبال نام تجاری شما هستند.
  • ارتباط با مخاطب: زیاد. (آنها به دنبال شما هستند.)
  • توصیه شده برای: همه کسب و کارها، صرف نظر از اندازه و صنعت، احتمالاً زمانی که قصد جستجو برای برند خاص آنها وجود داشته باشد، فروش خواهند داشت.

کلمات کلیدی برند حاوی نام دقیق یک برند یا محصول هستند.

از آنجایی که سقف فروش شما از جستجوی برند بستگی به تعداد افرادی دارد که واقعاً به دنبال شما هستند، کمپین های جستجوی مارک می توانند کمپین های آگاهی از برند را تکمیل کنند. به عنوان مثال ، یک فروشگاه پاپ آپ یا یک ویدیوی ویروسی در فیس بوک، می تواند به جستجوهای بیشتری برای نام تجاری شما تبدیل شود.

اگر با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا نباشید، اجرای این نوع کمپین ممکن است سخت باشد. با این حال، مدیریت جستجوی برند آنقدرها کار فشرده نیست، بنابراین اگر می توانید این را در اولویت قرار دهید.

طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل
طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل

2. تبلیغات جستجوی گوگل بدون مارک (عمومی)

  • هدف: ایجاد ترافیک واجد شرایط مبتنی بر هدف و احتمالاً مشتریان جدید، با تبلیغات برای افرادی که ممکن است محصولات شما را بخرند اما لزوماً با نام تجاری شما آشنا نیستند.
  • ارتباط با مخاطب: کم تا متوسط.
  • توصیه می شود برای: همه، اما این روش را قبل از برخی از کمپین های سودآورتر در این لیست در اولویت قرار ندهید. با این حال، برای برندهایی که به دنبال افزایش درآمدهای بالا و جذب مشتری جدید هستند، جستجوی عمومی بدون مارک باید اولویت اصلی باشد.

کمپین های جستجوی بدون مارک، مانند نام آن، عبارات کلیدی را هدف قرار می دهند که شامل نام تجاری یا محصولات شما نمی شود و ارتباط شما با کاربران کمتر است.

هدف این کمپین هدایت بازدیدکنندگان جدید و مشتریان جدید به سمت سایت شما است.

به خاطر داشته باشید که ارزش واقعی یک مشتری خرید اولیه آنها نیست بلکه طول عمر خرید آنها از برند شما است.

مانند همه انواع کمپین جستجو، این یکی می تواند دشوار باشد. این کمپین ها به منابع انسانی زیادی برای مدیریت و آزمایش صفحات خلاقانه و فرود شما نیاز دارند. برای اطمینان از مدیریت صحیح این کمپین‌ها، بهتر است کمک بگیرید.

3. جستجوی بدون مارک (تو رفتگی)

  • هدف: به دست آوردن مشتریان جدید از مخاطبان خاص که با محصولات خاص شما مطابقت دارند.
  • ارتباط با مخاطب: متوسط ​​به بالا.
  • توصیه می‌شود برای: مارک‌هایی با یک محصول خاص یا آن‌هایی که یک بازار خاص را در دسته‌بندی محصولات غیر مارکی، هدف قرار می‌دهند.

این نوع از طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل در جایگاه رقابت کمتری نسبت به کمپین های عمومی بدون مارک دارند. این به این دلیل است که آنها خاص تر هستند و در نتیجه اگر محصولات شما با هدف جستجوگر مطابقت دارند، شما را با هدف جستجوگر مرتبط تر می کنند.

اگر کسب و کار و محصولات شما برای بازاریابی خاص مناسب هستند، پس این نوع کمپین ارزش کاوش را دارد.

اگر محصولات شخص ثالث را می فروشید، می توانید این نوع کمپین را با پیشنهاد دادن بر روی کلمات کلیدی مارک دار خاص مرتبط با آنها نیز اعمال کنید.

مانند سایر کمپین های جستجو، انجام این نوع کمپین آسان نیست و به منابع مناسبی برای راه اندازی و نگهداری نیاز دارد.

4. کمپین جستجوی رقبا

  • هدف: با قرار دادن نام تجاری شما در مقابل خریدارانی که به دنبال رقبای شما هستند، مشتریان جدیدی که ممکن است برند یا محصول شما را نشناسند، به دست آورید.
  • ارتباط با مخاطب: کم. (کاربران به دنبال یک رقیب خاص هستند، نه برند شما.)
  • توصیه می شود برای: بازرگانانی که قبلاً کمپین های سودآوری را اجرا می کنند و علاقه مند به جذب مشتری جدید هستند. همچنین، کسانی که به طور فعال کمپین های مختلف جذب مشتری را آزمایش می کنند.

یک کمپین جستجوی رقیب اساساً یک کمپین جستجوی مارک دار برعکس است. به جای اینکه برای نام و محصولات برند خود مناقصه بدهید، برای جستجوی کلمات کلیدی مارک رقبا پیشنهاد می دهید.

سرقت ترافیک از کلمات کلیدی بزرگترین رقبای مستقیم شما مانند یک استراتژی هوشمند به نظر می رسد، اما می تواند یک استراتژی نسبتاً گران نیز باشد زیرا، در این مورد، شما، مرتبط ترین چیزی نیستید که جستجوگران می خواهند ببینند.

اگر محصول شما جایگزینی برابر یا بهتر از برند رقیب شما باشد، در واقع می‌تواند یک کمپین بسیار سودآور برای شما باشد.

توجه: هنگام خرید کلمات کلیدی مارک رقیب خود نباید از درج کلمه کلیدی پویا در تبلیغات استفاده کنید، همچنین اگر محصول آنها را در صفحه ای که ترافیک را به آن هدایت می کنید نمی فروشید، نمی توانید از نام آنها در تبلیغات خود استفاده کنید.

مانند همه کمپین های جستجو، انجام این کار آسان نیست. شما می خواهید منابع اختصاص داده شده برای مدیریت این موضوع را داشته باشید.

5. تبلیغات جستجوی پویا

  • هدف: ایجاد سفارش از کلمات کلیدی جستجو که به طور خودکار توسط گوگل تولید می شوند.
  • ارتباط با مخاطب: کم تا زیاد.
  • توصیه می‌شود برای: هر کسی که تخصص لازم برای اجرای یک کمپین جستجو را ندارد و می‌خواهد بدون سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر، چیزی را به دست آورد تا ببیند چگونه کار می‌کند.
طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل
طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل

کمپین‌های جستجوی پویا اساساً کمپین‌هایی برای انواع مختلفی از کلمات کلیدی هستند که گوگل در سایت شما می‌بیند.

این نوع از این طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل یک راه عالی سریع و آسان برای دریافت یک کمپین جستجوی آنلاین است. با این حال، در حالی که پیاده سازی آن آسان است، این احتمال وجود دارد که کمپین های جستجوی پویا حاوی کلمات کلیدی نامربوطی باشند که در سایت شما هستند اما هرگز به صورت دستی برای به دست آوردن ترافیک آن ها را خریداری نمی کنید.

خلاقانه ترین طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل: نمایش تبلیغات

همچنین می‌توانید محصولات یا خدمات خود را از طریق شبکه نمایش گوگل برای مشتریان بالقوه تبلیغ کنید.

تبلیغات نمایشی به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق نمایش‌های تبلیغاتی متنی، تصویری و ویدیویی که هنگام مرور وب، استفاده از برنامه‌ها یا تماشای ویدیو ظاهر می‌شوند، به افراد خارج از نتایج موتور جستجوی گوگل دسترسی پیدا کنید.

شبکه نمایش گوگل به 90 درصد از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان دسترسی دارد و از فضای تبلیغاتی در بیش از دو میلیون سایت و 650000 برنامه تشکیل شده است. به هر سایت خبری که مراجعه کنید، احتمالاً تبلیغات نمایشی گوگل را در بالا، در نوار کناری یا حتی در سراسر محتوا مشاهده خواهید کرد.

در اینجا انواع تبلیغات نمایشی گوگل آورده شده است:

6. تبلیغات علاقه مندی و موضوعی

  • هدف: افزایش آگاهی در مورد محصول یا خدمات خود با تبلیغات در سایت‌هایی در Google Display Network که به موضوع یا دسته مورد علاقه خاصی مرتبط هستند.
  • ارتباط با مخاطب: این موضوع به علایق و موضوعات موضوعی مورد نظر شما و میزان مرتبط بودن آنها با محصول یا پیام شما بستگی دارد.
  • توصیه می‌شود برای: برندهایی که به‌طور خاص می‌خواهند محصول یا خدمات خود را در مقابل بخش خاصی از کاربر قرار دهند تا آگاهی را افزایش دهند، یا موضوع و علاقه‌ای مناسب برای جمعیت و بازار هدف خود پیدا کرده‌اند.

تبلیغات نمایشی به شما این امکان را می دهد تا از طریق نمایشگرهای متن، تصویر و بنرهای ویدیویی که هنگام مرور وب، استفاده از برنامه ها یا تماشای ویدیوها توسط کاربران ظاهر می شود، به افراد خارج از نتایج موتور جستجو، در بیش از دو میلیون سایت ناشر دسترسی پیدا کنید.

در حالی که در اینجا چند گزینه هدف گذاری در اختیار دارید، گسترده ترین آنها بر اساس موضوعات و علایق است.

با هدف گذاری مبتنی بر موضوع، تبلیغ شما در هر یک از سایت های متعلق به آن دسته در شبکه نمایش، نمایش داده می شود. با هدف‌یابی مبتنی بر علاقه، تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که اخیراً با استفاده از سایت‌های موجود در شبکه نمایش شروع به تحقیق در مورد آن موضوعات کرده‌اند.

راه‌اندازی یک کمپین نمایشی نسبتاً ساده است، اما برای بهینه‌سازی اثربخشی آن باید کلمات کلیدی و مکان‌های خاصی را حذف کنید.

7. متنی

  • هدف: افزایش آگاهی در مورد محصول یا خدمات خود و افزایش فروش بالقوه با نمایش تبلیغات خود در صفحات وب در شبکه نمایش که حاوی یک موضوع خاص بر اساس گروه بندی کلمات کلیدی است.
  • ارتباط با مخاطب: این بستگی به مضامین کلیدواژه مورد نظر شما و میزان مرتبط بودن موضوعات و کاربران سایت با محصولات و پیام های شما دارد.
  • توصیه شده برای: اکثر برندها می توانند این موضوع را مطرح کنند.

این نوع از طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل به شما این امکان را می دهد که با ارائه تبلیغات خود در صفحات وب با محتوای حاوی کلمات کلیدی خاصی که هدف آن هستید، جزئیات بیشتری را به مخاطبان خود نشان دهید. می توانید از این نوع کمپین برای هدف قرار دادن محتوایی استفاده کنید که حاوی کلمات کلیدی مارک دار خاص یا کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما است.

اکثر وقت کاربر آنلاین صرف درگیر شدن با محتوا می شود، نه جستجو در گوگل. به همین دلیل، قرار گرفتن در مقابل کاربران هنگام درگیر شدن با محتوای مرتبط با محصول یا خدمات شما، همیشه یک رویکرد بالقوه قابل دوام برای آزمایش و سنجش افزایش است.

کمپین های متنی یک راه عالی برای شروع در شبکه نمایش هستند زیرا به گوگل اجازه می دهند سایت های تخصصی را به شما نشان دهد که ممکن است برای شما مناسب باشد تا مستقیماً مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

به طور کلی، اگر می دانید چگونه و چند کلمه کلیدی مرتبط با زمینه را گروه بندی کنید و یک تبلیغ را از طریق گوگل تنظیم کنید، می توانید این کمپین را شروع کنید. این به اندازه تبلیغات جستجو سخت نیست، اگرچه هیچ برنامه یا ادغام مستقیمی برای تنظیم خودکار وجود ندارد.

طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل
طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل

تبلیغات ویدیویی

پلت فرم Google Ads همچنین به شما امکان می دهد در YouTube که متعلق به گوگل است، تبلیغ کنید. از نظر فنی، یوتیوب تنها یک سایت در شبکه نمایش گوگل است، اما با اندازه گیری به تنهایی، پربازدیدترین سایت در وب است.

کاربران روزانه بیش از یک میلیارد ساعت ویدیوی یوتیوب را تماشا می کنند. این باعث ایجاد فرصت‌های زیادی برای جذب مشتریان بالقوه می‌شود. احتمالاً با تبلیغات پیش از پخش که قبل از ویدیوهای YouTube پخش می‌شوند آشنا هستید، اما گزینه‌های بنر و همپوشانی نیز وجود دارد.

8. کمپین های ویدیویی درون فید

  • هدف: با قرار دادن تبلیغ ویدیویی خود در کنار محتوای YouTube مرتبط با جستجوی کاربر، آگاهی از نام تجاری خود را بیشتر کنید، فروش را افزایش دهید یا مخاطبان YouTube خود را افزایش دهید.
  • ارتباط با مخاطب: متوسط ​​به بالا. (مخاطبان تمایل دارند در این زمینه از تبلیغات ویدیویی استقبال کنند، اما عامل تعیین کننده این است که ویدیوی شما چقدر با جستجوی آنها مرتبط است.)
  • توصیه شده برای: برندهایی که به دنبال راهی کم هزینه برای دستیابی به مخاطبان یک YouTuber خاص یا علاقه مند به یک موضوع خاص هستند.

تبلیغات کمپین ویدیویی درون فید می‌تواند در صفحه اصلی YouTube، در نتایج جستجو یا در بخش ویدیوهای مرتبط صفحه تماشا ظاهر شود. تبلیغات درون فید از هدف‌یابی مکان استفاده می‌کنند، به این معنی که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند صفحات و جستجوهای خاصی را که می‌خواهند در آن نشان داده شوند انتخاب کنند.

زمانی که محصول یا خدمات یک برند مشکل رایجی را که کاربر در جستجوی آن است برطرف کند، تبلیغات درون فید بیشترین تأثیر را دارند. اگرچه لزوماً نیازی به گنجاندن محتوای ویدیویی ندارند، اما مخاطبان در هنگام مرور YouTube تمایل بیشتری به محتوای ویدیویی دارند.

این را در هنگام ساخت کمپین خود در نظر داشته باشید. یک ویدیوی آموزشی که مزایای محصول یا خدمات شما را نشان می‌دهد بسیار ارزشمندتر از پیوند مستقیم به فروشگاه آنلاین شماست مخصوصاً اگر یک برند جدیدتر و کمتر شناخته شده باشید.

9. تبلیغات درون جریانی

  • هدف: تبلیغات درون جریانی می‌تواند به افزایش تبدیل و دستیابی به مخاطبان جدید در میان پایگاه کاربر عظیم YouTube کمک کند.
  • ارتباط با مخاطب: کم تا متوسط. (اگرچه اگر مخاطب مناسبی را هدف قرار دهید، تبلیغات درون جریانی می‌تواند موثر باشد، اما در بسیاری از موارد می‌توان آن‌ها را مختل تلقی کرد.)
  • توصیه می‌شود برای: کسب‌وکارهایی که به دنبال راه‌اندازی کمپین‌های آگاهی گسترده هستند، می‌توانند از فراوانی کاربران YouTube بهره‌های زیادی ببرند.

تاین نوع از طبقه بندی تبلیغات رایگان گوگل می توانند قابل رد شدن یا غیرقابل رد شدن باشند و می توانند قبل، بعد یا در طول یک ویدیوی YouTube ظاهر شوند، اگر ویدیو بیشتر از 10 دقیقه باشد. تبلیغات درون جریانی نیز به‌عنوان ویدیوهای مرتبط و در بین وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها به جای تبلیغات گوگل ظاهر می‌شوند.

همانند تبلیغات درون فید، اجرای کمپین به خودی خود نسبتاً آسان است، اما تولید محتوای ویدیویی ممکن است گران باشد.

10. تبلیغات ضربه گیر

  • هدف: ایجاد تبدیل با یک پیام کوتاه و به یاد ماندنی.
  • ارتباط با مخاطب: متوسط.
  • توصیه شده برای: تبلیغات ضربه گیر برای هدف گذاری مجدد عالی هستند، زیرا مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده اند به اطلاعات کمتری در مورد برند یا محصول شما نیاز دارند.

تنها با شش ثانیه، تبلیغات ضربه گیر کوتاه‌ترین نوع تبلیغ ویدیویی است که YouTube ارائه می‌کند. اگر می خواهید آگاهی برند را افزایش دهید، محدودیت زمانی می‌تواند محدودیت‌هایی را ایجاد کند اما برای کسب‌وکارهایی که به دنبال هدف‌گیری مجدد خریداران قبلی هستند، می‌توانند به عنوان یادآوری کامل و ملایم عمل کنند.

اجرای یک کمپین با چالش‌هایی مشابه دیگر کمپین‌های ویدیویی همراه است، اما هزینه‌های تولید در ضربه گیر را می‌توان پایین نگه داشت، زیرا ویدیو کوتاه‌تر است.

11. تبلیغات سرصفحه

  • هدف: دستیابی به مخاطبان بزرگتر در بازه زمانی کوتاه تر.
  • ارتباط با مخاطب: کم
  • توصیه شده برای: برندهای بزرگی که به دنبال ایجاد تبدیل در رابطه با یک محصول، رویداد یا کمپین خاص هستند.

تبلیغات سرصفحه در بالای فید صفحه اصلی YouTube برای کاربران در دسکتاپ و در برنامه تلفن همراه YouTube ظاهر می شود. به دلیل اندازه آنها، نادیده گرفتن این تبلیغات سر سخت است. اما در حالی که دید بالا یک مزیت است، بزرگترین مزیت آن این است که می‌توانید مستقیماً با تیم تبلیغاتی گوگل در کمپین کار کنید.

نکته منفی این است که کمپین‌های تبلیغاتی سرصفحه بسیار گران هستند. برای برندهای جدیدتر با بودجه کم، اجرای کمپین ویدیویی کم‌هزینه بسیار سودآورتر خواهد بود.

اجرای تبلیغات مستدل بسیار سخت است. کمپین ها باید با گوگل رزرو شوند و در حالی که خود کمپین می تواند بسیار کوتاه باشد، آماده سازی ممکن است ماه ها طول بکشد.

چرا گوگل یک کانال بازاریابی قدرتمند است؟

مخاطبان عموماً از موتورهای جستجو با هدف خاصی در ذهن استفاده می کنند؛ برای مثال برای جستجوی پاسخ، یافتن راه حل برای مشکلات خود یا یافتن محصولات یا خدمات خاص. این امر گوگل را به یک کانال بازاریابی قدرتمند برای مشاغل مختلف تبدیل می کند.

سریع ترین و آسان ترین راه دریافت کمپین جستجوی آنلاین چیست؟

تبلیغات جستجوی پویا یک راه عالی سریع و آسان برای دریافت یک کمپین جستجوی آنلاین است. با این حال، در حالی که پیاده سازی آن آسان است، این احتمال وجود دارد که کمپین های جستجوی پویا حاوی کلمات کلیدی نامربوطی باشند که در سایت شما هستند اما هرگز به صورت دستی برای به دست آوردن ترافیک آن ها را خریداری نمی کنید.

هدف گذاری مبتنی بر موضوع و علاقه چیست؟

با هدف گذاری مبتنی بر موضوع، تبلیغ شما در هر یک از سایت های متعلق به آن دسته در شبکه نمایش، نمایش داده می شود. با هدف‌یابی مبتنی بر علاقه، تبلیغات شما به کاربرانی نشان داده می‌شود که اخیراً با استفاده از سایت‌های موجود در شبکه نمایش شروع به تحقیق در مورد آن موضوعات کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *