تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل

تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل

تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل به کسب و کار ها کمک می کند تا در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار بگیرند و در نتیجه تبدیل و فروش خود را افزایش دهند. برای موفقیت کمپین تبلیغاتی دانستن این تکنیک ها الزامی است.

بررسی تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل

طبق تحقیقات صورت گرفته، 93٪ از تجربیات آنلاین با جستجو شروع می شود و از مجموع این جستجو، گوگل با 90.1 درصد سهم از جمله تصاویر گوگل در صدر قرار دارد. در رتبه دوم یوتیوب قرار دارد که آن نیز متعلق به گوگل است. پس از آن یاهو، بینگ و آمازون قرار دارند. شما باید یک حضور آنلاین ایجاد کنید که برند شما را در موتورهای جستجو قرار دهد و برای شناخته شدن برند خود باید تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل را انجام دهید.

برای کسانی که تازه کار با کمپین تبلیغاتی گوگل را شروع کرده اند، یافتن نکات مفید Google Ads می تواند به آنها کمک کند تا کمپین های خود را به درستی شروع کنند.

اگر در نظر دارید این نکات Google Ads را هنگام توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال برند خود به کار ببرید، مطمئن شوید که مناسب کسب و کار شما است.

برای اجرای یک کمپین موفق باید بدانید:

چه چیزی تبلیغات گوگل را بسیار مهم می کند؟

Google Ads جایگاه بسیار مهمی دارد زیرا همچنان بزرگترین پلت فرم تبلیغاتی است. بر اساس تحقیقات داخلی خود گوگل، تبلیغات گوگل به دلیل بازدهی که مردم می بینند، ارزش زیادی برای برندها فراهم می کند.

تخمین زده می شود که میلیاردها وب سایت در حال حاضر به صورت آنلاین فعال هستند و مردم می توانند تقریباً هر چیزی را که به آن نیاز دارند را به صورت آنلاین پیدا کنند.

این امر باعث می‌شود که بسیاری از سازمان‌ها، به‌ویژه کسب‌وکارهای بزرگ تر، رتبه‌بندی بالا در کلمات کلیدی مهم را سخت‌تر کنند. در ادامه تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل را بررسی می کنیم:

تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل
تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل

تکنیک 1: صفحه فرود خود را بهینه کنید.

صفحه فرود صفحه ای در وب سایت شما است که به طور هدفمند برای تبدیل طراحی شده است. این مقصدی است که مشتریان وقتی روی پیوندها، تبلیغات، ایمیل‌های شما یا از مکان‌های دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی کلیک می‌کنند، به آن می‌رسند. به این دلیل نامیده می‌شود که مشتریان شما از هر جایی که تبلیغات خود را تنظیم کرده‌اید، در آنجا فرود می‌آیند. هنگامی که مشتریان شما فرود آمدند، صفحه آنها را تشویق می کند تا اقدام خاصی مانند خرید محصولات شما یا ثبت نام برای یک سرویس انجام دهند. هنگامی که مشتریان اقدامی را انجام می دهند که صفحه برای آن طراحی شده است، صفحه فرود شما در حال تبدیل است. 

 توجه داشته باشید که صفحات فرود با صفحات اصلی و سایر صفحات وب عمومی متفاوت است. یک صفحه اصلی ساخته شده است تا مشتریان شما را به یک تور تشویق کند تا اطلاعاتی درباره برند شما، مخاطبین، محصولات و توصیه های محصول، خدمات، و ارزش ها و غیره به دست آورند.هنگامی که هر عنصر و جنبه ای از صفحه فرود خود را بهبود می بخشید، تا مشتریان خود کارهایشان را آسان تر انجام دهند و تبدیل ها را تشویق کنند، این همان چیزی است که بهینه سازی صفحه فرود می گویند. بهینه سازی باعث ایجاد یک صفحه فرود با تبدیل بالا می شود.

تکنیک 2: برای کلمات کلیدی منفی بهینه سازی کنید

کلمات کلیدی منفی کلماتی هستند که نمی خواهید تبلیغ شما برای آنها نمایش داده شود. به عنوان مثال، بسیاری از افراد فهرست کلمات کلیدی منفی را ایجاد می کنند که شامل عباراتی مانند “رایگان” یا “شغل” است. این عبارات نشان می دهد که جستجوگر احتمالاً می خواهد نسخه رایگان محصول یا خدماتی را که می فروشید پیدا کند یا اینکه شخص می خواهد در صنعت شما شغل پیدا کند. هیچ یک از این موقعیت ها برای شما، مشتری را به وجود نمی آورد.

تکنیک 3: کلمات کلیدی تکراری را حذف کنید

حذف نکردن کلمات کلیدی تکراری یک اشتباه رایج است. برندها تصور می کنند که از آنجایی که فقط با خودشان رقابت می کنند، عدم حذف آنها تأثیری بر عملکرد آنها نخواهد داشت.

به روز رسانی لیست های خود برای حذف موارد تکراری یکی از تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل است که ردیابی را آسان تر می کند. شما می‌خواهید که داده‌هایتان تا حد امکان واضح و آسان باشد.

اهمیت داده های قوی را نمی توان در نکات Google Ads دست کم گرفت.

تکنیک 4: نام رقبا را پیشنهاد دهید

Google Ads به شما امکان می دهد نام رقیب را پیشنهاد دهید.

این به شما قدرت می‌دهد تا به مشتریان بالقوه رقبا برسید و به آنها یادآوری کنید که ممکن است قبل از خرید چیزی ارزش بررسی داشته باشید.

این تبلیغات می تواند سودمند باشد زیرا از قبل می دانید که این افراد بالقوه به صنعت شما علاقه دارند. در عوض، اولویت شما در این است که آنها را متوجه کنید که چرا باید به شما نسبت به سایر سازمان ها توجه شود.

به خاطر داشته باشید که قوانینی برای برندهایی که می خواهند از این تاکتیک استفاده کنند وجود دارد.گوگل به شما اجازه نمی دهد در تبلیغات از نام رقیب در متن واقعی استفاده کنید.

با این حال، کسانی که از این قوانین پیروی می کنند، ابزار سریعی برای دسترسی به مشتریان رقیب دارند.

تکنیک 5: نمرات کیفیت کلمات کلیدی را کنترل کنید

گوگل تصریح کرده است که امتیاز کیفیت را در سطح حساب ردیابی نمی کند؛ اما به نظر می رسد که آنها توانایی تبلیغات یک برند را ردیابی می کنند و از آن هنگام تعیین CPC برای یک کلمه کلیدی جدید استفاده می کنند.

در این گزینه از تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل شما باید برای به حداکثر رساندن شهرت، امتیاز کیفیت را برای هر یک از کلمات کلیدی خود دنبال کنید. برای کلمات کلیدی که امتیاز پایینی دارند، باید به دنبال بهبود آنها با افزایش ارتباط صفحات فرود و کپی تبلیغات باشید. اگر آنها علاوه بر داشتن امتیاز پایین، عملکرد خوبی ندارند، فقط آنها را از گروه خود حذف کنید.

تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل
تکنیک های تبلیغات ایگان گوگل

تکنیک 6: به اندازه گروه های تبلیغاتی خود دقت کنید

وقتی گروه‌های تبلیغاتی شروع به بزرگ‌تر شدن از دو یا سه کلمه می‌کنند، می‌توانند مانع عملکرد شما شوند.

شما می خواهید مطمئن شوید که متن آگهی و صفحات فرود شما بسیار مرتبط با کاربر است. اگر گروهی دارید که خیلی بزرگ می شود، احتمالاً می توانید آن را به حداقل دو گروه تقسیم کنید. انجام این کار به شما امکان می دهد کپی و محتوای شخصی سازی شده بیشتری ایجاد کنید که به نوبه خود به امتیاز کیفیت شما کمک می کند و تجربه جذاب تری برای کاربران ایجاد می کند.

تکنیک 7: بر آنچه افراد هنگام تبدیل کردن تایپ می کنند نظارت کنید

علاوه بر ردیابی عملکرد کلمه کلیدی خود، باید از جهت دیگر نیز به عملکرد خود نگاه کنید.

بررسی کنید تا ببینید افراد وقتی در صفحه شما فرود می آیند و تبدیل می کنند، چه تایپ می کنند. احتمالاً اصطلاحات جدیدی پیدا خواهید کرد، به ویژه برای کلمات کلیدی تطبیق گسترده خود، که افراد هنگام مواجهه با یکی از تبلیغات شما، با کلیک کردن از آنها استفاده می کنند.

این کلمات کلیدی جدید را می توان به عنوان عبارات با عملکرد بالا به گروه تبلیغاتی شما اضافه کرد.

تکنیک 8:بهترین تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل: تبلیغاتی را که مطابق انتظار عمل نمی کنند حذف کنید

به یاد داشته باشید که می‌خواهید گروه‌های تبلیغاتی خود را تا حد امکان تحت کنترل نگه دارید. شما نمی خواهید کلمات کلیدی فضا را اشغال کرده و به طور بالقوه زمان شما را مصرف کنند که آنطور که انتظار می رود عمل نمی کند.

به طور منظم عملکرد تبلیغات مختلفی را که اجرا می کنید بررسی کنید و آنهایی را که نتایج مورد نیاز را ایجاد نمی کنند حذف کنید. نرخ کلیک شما احتمالاً مفیدترین معیار در اینجا برای تعیین تبلیغاتی است که باید تغییر کنند اما برخی ترجیح می دهند از نرخ تبدیل مستقیم خود استفاده کنند.

تکنیک 9: از Google Ads برای ایجاد مواردی که کمبود ارگانیک وجود دارد استفاده کنید

برای بسیاری از برندها، کسب رتبه های مورد نیاز برای کلمات کلیدی با فشار بالا می تواند چالش برانگیز باشد.

این به شما این امکان را می دهد که حضوری را که برای این عبارات جستجوی مهم نیاز دارید ایجاد کنید.

شما همچنین شروع به جمع‌آوری داده‌هایی در مورد نحوه واکنش افراد به صفحه فرود شما هنگام رسیدن به آگهی خواهید کرد. این به شما نکاتی در مورد تغییراتی می دهد که می تواند به بهبود تعامل و افزایش رتبه ارگانیک شما کمک کند.

تکنیک 10: مطمئن شوید که صفحه فرود شما به خوبی با تبلیغ شما هماهنگ است

وقتی مردم از تبلیغ شما به وب سایت شما کلیک می کنند، صفحه فرود شما باید پاسخگوی نیازهای این کاربران باشد.

به دقت فکر کنید که افرادی که روی آن کلیک می کنند می خواهند چه چیزی را ببینند و صفحه ای را طراحی کنید که آنها را درگیر کند.

اگر صفحه فرود شما با نیازهای مشتری مطابقت ندارد، تعداد زیادی از افرادی را خواهید داشت که روی تبلیغ کلیک می کنند و سپس مستقیماً از سایت شما خارج می شوند.

این به وب سایت شما آسیب می رساند و در نهایت زمان شما را هدر می دهد.

برای موفقیت در این گزینه از تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل روی طراحی صفحاتی تمرکز کنید که به مشتریان کمک می کند. پیامی را که در آگهی خود منتقل کرده اید در صفحه فرود خود تکرار کنید تا مردم بدانند که در مکان درستی آمده اند.

تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل
تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل

تکنیک 11: انواع تطابق کلمات کلیدی مناسب را برای کمپین خود در نظر بگیرید

چند نوع تطبیق کلمه کلیدی مختلف وجود دارد که می توانید در تبلیغات گوگل از آنها استفاده کنید. اولین مورد به عنوان یک مسابقه گسترده شناخته می شود.

این بدان معناست که عبارات کلیدی که تبلیغات خود را برای آنها هدف قرار می دهید می توانند به هر ترتیبی ظاهر شوند و مترادف آن پذیرفته می شود.

مطابقت گسترده اصلاح شده به این معنی است که شما می خواهید کلمات کلیدی را به ترتیبی که آنها را فهرست کرده اید داشته باشید، اما اگر کلمات دیگری در این بین ظاهر شوند، مشکلی ندارید. به عنوان مثال، “مشاوره ازدواج” برای “بهترین مشاوره ازدواج” ظاهر می شود.

تطبیق عبارت به این معنی است که شما می خواهید آگهی فقط زمانی نمایش داده شود که عبارت دقیقاً با عبارتی که فهرست کرده اید مطابقت داشته باشد.

در نهایت، شما یک تطابق دقیق دارید. در حالی که یک تطابق عبارت نیاز دارد که کلمات دقیقاً با عبارت شما مطابقت داشته باشند؛ یک تطابق دقیق آن را یک قدم فراتر می برد و تضمین می کند که کل پرس و جو با عبارت مورد نظر شما مطابقت دارد.

نوع مسابقه ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

هرچه محدودیت بیشتری برای تطبیق کلمه کلیدی خود داشته باشید، کنترل بیشتری بر مخاطب خواهید داشت اما مخاطبان کمتری خواهید داشت.

این مبادله را متعادل کنید تا بهترین راه حل خود را پیدا کنید.

تکنیک 12: با ورود داده ها، تنظیمات مربوط به تطابق کلمات کلیدی را انجام دهید

بسیاری از کمپین‌ها متوجه می‌شوند که می‌خواهند مطابقت کلمه کلیدی خود را در طول زمان با شروع به دریافت داده‌ها از کمپین تنظیم کنند.

شروع با یک مسابقه گسترده به برندها اجازه می دهد بیشترین اطلاعات ممکن را در مورد کمپین خود جمع آوری کنند. سپس می توان آن را تجزیه و تحلیل کرد تا ببیند آیا کنترل شدیدتر بر مخاطبان به سود کسب و کار خواهد بود یا خیر.

این داده ها اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه عادات جستجوی افراد با صنعت شما مرتبط است و کمپین شما را تحت تاثیر قرار می دهد، در اختیار شما قرار می دهد.

این به شما امکان می دهد لیست کلمات کلیدی منفی خود را بسازید و الزامات مطابقت خود را تنظیم کنید.

تکنیک 13: از تمام فضای موجود برای متن استفاده کنید

گوگل چندین زمینه مختلف را برای ارسال محتوای مرتبط ارائه می دهد.

استفاده از تمام فضای موجود به شما کمک می کند تصویری بهینه از محصول یا خدمات خود ارائه دهید.

شما می‌توانید یک URL، که باید به آن صفحه فرود فوق‌العاده‌ای که در نکته 1 بحث کردیم پیوند دهید، همراه با سرفصل‌ها، مکانی برای گنجاندن موقعیت مکانی شما، زمینه تبلیغ شما، و توضیح محصول یا خدماتی که می خواهید تبلیغ کنید، داشته باشید.

تکنیک 14: از همه پسوندهای تبلیغاتی ممکن استفاده کنید

یکی دیگر از تکنیک های تبلیغات رایگان گوگل استفاده از افزونه های تبلیغاتی است. گوگل علاوه بر حوزه‌های مختلف متنی، چند افزونه مختلف نیز ارائه می‌کند.

این افزونه ها همچنین می توانند به افزایش عملکرد کمک کنند. افزونه های برتری که احتمالاً مفید خواهید بود عبارتند از:

  • افزونه‌های پیوندهای سایت: که در آن می‌توانید پیوندهای دیگری را که فکر می‌کنید برای افراد مفید باشد، اضافه کنید
  • افزونه های Callout: که در آن می‌توانید ضمانت‌ها یا بیانیه‌های تبلیغاتی مشابه را برای ایجاد اعتماد مصرف‌کننده درج کنید
  • قطعه های ساختاریافته: که در آن می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های موجود در آگهی خود قرار دهید.

شما باید یک دسته را از یک لیست از پیش تعیین شده انتخاب کنید.

تکنیک 15: از معیارهای مکان برای دقت بیشتر استفاده کنید

نکات Google Ads  باید به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر شناسایی و هدف قرار دهید.

گوگل به شما این امکان را می دهد که تبلیغات را برای افرادی که فقط در مناطق جغرافیایی خاصی ظاهر می شوند نمایش دهید. این به نفع طیف گسترده ای از مشاغل است.

کسب‌وکارهای محلی می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند، زیرا به احتمال زیاد جمعیت‌شناختی آن‌ها شامل کسانی است که در شعاع خاصی از مکانشان هستند.

با این حال، شرکت‌های بزرگ‌تری که می‌خواهند اقلامی را برای فصول یا آب‌وهوای خاصی تبلیغ کنند، می‌تواند استفاده شود. برای مثال، شرکتی که تجهیزات برفی می فروشد، ممکن است بخواهد مشتریانی را که در حال حاضر هوای سرد را تجربه می کنند، هدف قرار دهد. مردم در آب و هوای گرم تر احتمالاً از آنها خرید نخواهند کرد.

استفاده از هدف گذاری جغرافیایی به برندهای هر دو گروه اجازه می دهد تا لیست دقیق تری از مشتریان را ایجاد کنند.

بنابراین به افزایش موفقیت کمپین آنها کمک می کند.

تکنیک 16: اگر فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، از کمپین خرید استفاده کنید

اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، کمپین تبلیغاتی شما بدون کمپین خرید کامل نخواهد شد.

با کمپین خرید، می‌توانید به گوگل محصولاتی را که می‌خواهید نمایش دهید، همراه با توضیح مختصری و قیمت اطلاع دهید. این به محصول شما اجازه می‌دهد زمانی که مشتریان پرس و جوهایی را تایپ می‌کنند که نشان می‌دهد آنها می‌خواهند خرید کنند ظاهر شود. برای ایجاد یک کمپین خرید گوگل، فهرستی از محصولات خود را در مرکز تجاری گوگل آپلود خواهید کرد.

شما می توانید این کار را از طریق حساب Google Ads خود انجام دهید. مانند کمپین های دیگر، حداقل و حداکثر پیشنهاد خود را تعیین می کنید.

شما همچنین می توانید اولویت این کمپین را تعیین کنید.

هنگامی که این مراحل را دنبال کردید، محصولات شما برای نمایش در هنگام درخواست خرید مرتبط آماده خواهند شد.

تکنیک 17: تبلیغات خود را برای تلفن همراه بهینه کنید.

مشتریان بالقوه مختلف از دستگاه های مختلفی برای دسترسی به صفحه فرود شما استفاده می کنند. مطمئن شوید که دستگاه شما برای همه دستگاه ها مناسب است. این بدان معناست که علاوه بر رایانه های شخصی، صفحه شما باید سازگار با موبایل نیز باشد.

بر اساس یک گزارش، دستگاه های تلفن همراه بیش از 51 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند و از دستگاه های دسکتاپ پیشی می گیرند. این آمار این واقعیت غیرقابل انکار را برجسته می کند که موبایل به دستگاه اصلی برای فعالیت های آنلاین تبدیل شده است. در نتیجه، کسب‌وکارها باید استراتژی‌های تبلیغاتی خود را برای هدف قرار دادن موثر این مخاطبان باهوش موبایل و تشخیص اهمیت تلفن همراه در تبلیغات گوگل تطبیق دهند.

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود صفحه ای در وب سایت شما است که به طور هدفمند برای تبدیل طراحی شده است. این مقصدی است که مشتریان وقتی روی پیوندها، تبلیغات، ایمیل‌های شما یا از مکان‌های دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی کلیک می‌کنند، به آن می‌رسند. به این دلیل نامیده می‌شود که مشتریان شما از هر جایی که تبلیغات خود را تنظیم کرده‌اید، در آنجا فرود می‌آیند. هنگامی که مشتریان شما فرود آمدند، صفحه آنها را تشویق می کند تا اقدام خاصی مانند خرید محصولات شما یا ثبت نام برای یک سرویس انجام دهند. هنگامی که مشتریان اقدامی را انجام می دهند که صفحه برای آن طراحی شده است، صفحه فرود شما در حال تبدیل است. 

مهم ترین افزونه های تبلیغاتی چیست؟

افزونه‌های پیوندهای سایت: که در آن می‌توانید پیوندهای دیگری را که فکر می‌کنید برای افراد مفید باشد، اضافه کنید
افزونه های Callout: که در آن می‌توانید ضمانت‌ها یا بیانیه‌های تبلیغاتی مشابه را برای ایجاد اعتماد مصرف‌کننده درج کنید
قطعه های ساختاریافته: که در آن می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی های موجود در آگهی خود قرار دهید.

مزیت استفاده از تطبیق مسابقه گسترده چیست؟

شروع با یک مسابقه گسترده به برندها اجازه می دهد بیشترین اطلاعات ممکن را در مورد کمپین خود جمع آوری کنند. سپس می توان آن را تجزیه و تحلیل کرد تا ببیند آیا کنترل شدیدتر بر مخاطبان به سود کسب و کار خواهد بود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *