دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل

دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل

شما در بیست سال گذشته تما انواع دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل را بدون اینکه متوجه شوید مشاهده کرده اید. در این مقاله بیشتر به بررسی این موضوع می پردازیم.

دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

در این مقاله، دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل و مهم ترین کمپین ها را مورد بحث قرار می دهیم: جستجو، نمایش، خرید، ویدئو و اپلیکیشن. توصیه می‌کنیم با آن‌ها شروع کنید، و بعداً، در صورت نیاز، می‌توانید کمپین‌های بیشتری مانند تبلیغات اکتشافی اضافه کنید.

اصطلاحات اصلی که برای تبلیغات گوگل باید بدانید

قبل از اینکه به انواع تبلیغات گوگل و بهترین شیوه های آن بپردازیم، اجازه دهید به سرعت به اصطلاحات اصلی که برای درک نحوه عملکرد تبلیغات گوگل باید بدانید، بپردازیم.

تبلیغات گوگل

گوگل ادز که قبلا به عنوان گوگل ادوردز شناخته می شد، یک سرویس تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شده است که به افراد امکان می دهد کسب و کار خود را با تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند.

کمپین تبلیغاتی

مجموعه ای از تبلیغات که دارای مکان یابی و سایر تنظیمات مشابه هستند.

کلید واژه ها

کلمات یا عباراتی که محصول یا خدمات شما را توصیف می کنند. کلمات کلیدی تعیین می کنند که تبلیغات شما چه زمانی و کجا نمایش داده شود، بنابراین کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به بهترین نحو با هدف جستجوی مشتریان ایده آل شما مطابقت داشته باشد.

دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل
دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل

تبدیل

به زمانی گفته می شود که کاربر اقدام مورد نظر شما را انجام می دهد (خرید می کند، در خبرنامه شما ثبت نام می کند و غیره).

همانطور که اولین کمپین های تبلیغاتی خود را شروع می کنید، اصطلاحات بیشتری را یاد خواهید گرفت، اما در حال حاضر، این اصطلاحات برای دنبال کردن این مقاله کافی است.

انواع دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل و بهترین شیوه های آنها

اکنون که با اصول اولیه گوگل ادز آشنا شدید، بیایید به پنج نوع کمپین تبلیغاتی گوگل بپردازیم و ببینیم چگونه می توانید از آنها برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید.

1. تبلیغات جستجوی گوگل – افرادی را که به دنبال محصولات شما هستند جذب کنید

تبلیغات جستجوی گوگل، تبلیغات متنی هستند که در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) مشاهده می کنید. تبلیغات جستجوی شما می تواند در بالای نتایج جستجوی ارگانیک یا در پایین صفحه ظاهر شود.

بهترین استفاده برای قرار گرفتن در مقابل افرادی است که آماده خرید هستند.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی با قصد خریدار، می‌توانید زمانی که خریداران در جستجوی محصولات و خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید، به خریداران دسترسی پیدا کنید. برای مثال، اگر در فروشگاه خود کفش می فروشید، کلمات کلیدی مانند “کفش ارزان” را هدف قرار دهید و افرادی را که به دنبال خرید کفش هستند جذب خواهید کرد.

بهترین روش های تبلیغات جستجوی گوگل

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات جستجوی گوگل آمده است که به شما کمک می‌کند فروش بیشتری داشته باشید.

یک نسخه تبلیغاتی جذاب بنویسید

به یاد داشته باشید، تبلیغات جستجو، تبلیغات متنی هستند، هیچ تصویری ضمیمه نشده است، بنابراین اثربخشی آنها بستگی به نحوه نوشتن آنها دارد.

کپی تبلیغ شما باید بر ویژگی های محصولات شما تمرکز نداشته باشد، بلکه باید بر مزایای کاربر متمرکز شود. به نیازها و احساسات خریدار بالقوه خود متوسل شوید.

همچنین، فضای تبلیغاتی شما محدود است. مطمئن شوید که مهمترین چیز (ها) را به طور خلاصه ذکر کرده اید. از عبارات عمومی خودداری کنید و از فراخوان های خاص برای اقدام استفاده کنید.

یک کمپین جستجوی مارک دار ایجاد کنید

اجرای یک کمپین جستجوی مارک دار همچنین می تواند به شما کمک کند تا تغییرات مختلفی را در نحوه جستجوی مخاطبان شما در گوگل کشف کنید. ممکن است با اشتباهات املایی یا تغییرات کلیدواژه های طولانی مانند «گرامری برای نوشتن فنی» مواجه شوید که می تواند به شما ایده هایی در مورد نحوه بازاریابی خود بدهد.

دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل
دست بندی تبلیغات رایگان گوگل
کمپین های جستجوی رقبا را اجرا کنید

راه دیگر استفاده از این دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل و تبلیغات متنی، هدف قرار دادن شرایط برند رقبا است.

برای انجام آن احساس بدی نداشته باشید این یک عمل بسیار رایج است. این احتمال وجود دارد که افرادی که به دنبال رقبای شما هستند به محصولات شما نیز علاقه مند شوند، بنابراین از این فرصت برای افزایش فروش خود استفاده کنید. به‌علاوه، اگر قبلاً در جایگاه خود محبوب هستید، به احتمال زیاد رقبای شما با شرایط نام تجاری شما پیشنهاد می‌دهند.

ایجاد تبلیغات جستجوی پویا

طبق گفته گوگل ، 15 درصد از جستجوهای گوگل هر روز کاملا جدید هستند. در حالی که این به بازاریابان باهوش راه‌های بیشتری را می‌دهد تا در مقابل مخاطبان هدف خود قرار بگیرند، اما همگام شدن با کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری شما را دشوارتر می‌کند.

برای صرفه جویی در زمان و تسهیل مدیریت فهرست کلمات کلیدی، تبلیغات جستجوی پویا را اجرا کنید. آنها ساده ترین راه را برای دسترسی به افرادی که محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو می کنند ارائه می دهند.

تبلیغات جستجوی پویا از محتوای فروشگاه آنلاین شما برای هدف قرار دادن تبلیغات شما استفاده می کنند.

با تبلیغات جستجوی پویا، نیازی به مدیریت لیست های طاقت فرسای کلمات کلیدی ندارید و همچنین می توانید شکاف های گمشده کمپین های مبتنی بر کلمه کلیدی معمول خود را پر کنید.

چند نکته را باید در نظر داشت:

  • اگر وب سایت شما اغلب تغییر می کند (مثلاً آن را با معاملات روزانه به روز می کنید) تبلیغات جستجوی پویا خیلی خوب کار نمی کنند.
  • تبلیغات جستجوی پویا برای وب سایت هایی با ساختار واضح بهترین کار را دارد. مطمئن شوید که عناوین HTML و سایر بخش‌های محتوای وب شما کاملاً مدنظر قرار گرفته‌اند، زیرا گوگل از آنها برای ایجاد سرفصل برای تبلیغات شما و مطابقت با سؤالات جستجوگران استفاده می‌کند.
  • صفحات محصول و صفحه اصلی شما باید برای کمک به گوگل در شناسایی مضامین و اصطلاحات در وب سایت شما بهینه شوند. اگر فروشگاه آنلاین شما دارای محتوای فلش زیادی است، یا اگر افراد برای دیدن محتوای سایت شما نیاز به ورود به سیستم دارند، نمی توانید تبلیغات جستجوی پویا موفق را اجرا کنید.

2. نمایش تبلیغات – ایجاد آگاهی از برند

در حالی که تبلیغات جستجو بر اساس متن است و به شما امکان می دهد کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید، این نوع از دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل یعنی تبلیغات نمایشی مبتنی بر تصویر هستند و به شما امکان می دهند افرادی را که احتمالاً به محصولات شما علاقه مند هستند اما هنوز به دنبال آنها نیستند، هدف قرار دهید.

معمولاً هنگام مرور وب سایت های مورد علاقه خود می توانید کمپین های نمایشی را مشاهده کنید. با این حال، آنها همچنین می توانند در حساب جیمیل، برنامه ها یا ویدیوهای شما ظاهر شوند.

بهترین استفاده از آن برای این است که در اوایل چرخه خرید به مشتریان بالقوه خود برسید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

نکات تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به مخاطبان هدف خاصی که احتمالاً به آنچه می فروشید علاقه مند هستند، معرفی کنید. به این ترتیب، در مقایسه با استفاده از تبلیغات جستجو، می توانید به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات نمایشی واکنشگرا را در اولویت قرار دهید

شما می توانید بین سه نوع تبلیغات نمایشی انتخاب کنید: تبلیغات نمایشی واکنشگرا، تبلیغات جیمیل و تبلیغات تصویری آپلود شده. در حالی که هر سه فرمت تبلیغاتی موثر هستند و می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی متفاوتی را ارائه دهند، گوگل می‌گوید که تبلیغات نمایشی واکنش‌گرا بیشترین دسترسی را از همه نوع دارند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم آن را در اولویت قرار دهید.

کاربران جدید را با مخاطبان بازاریابی مجدد مخلوط نکنید

تبلیغات نمایشی امکان بازاریابی مجدد را فراهم می کند، که راهی عالی برای یادآوری محصولات شما به بازدیدکنندگان وب سایت شما است. با این حال، مطمئن شوید که افرادی را که قبلاً به فروشگاه آنلاین شما رفته اند یا یکی از ویدیوهای YouTube شما را تماشا کرده اند را از بین مخاطبان جدید خود حذف کرده اید. آنها قبلاً با نام تجاری شما آشنا هستند و احتمالاً به نوع دیگری از پیام رسانی نسبت به افرادی که هرگز نام شما را نشنیده اند نیاز دارند.

افرادی شبیه به بازدیدکنندگان با ارزش خود را جذب کنید

می‌توانید از مخاطبان بازاریابی مجدد خود که از بازدیدکنندگان قبلی‌تان ساخته شده‌اند، استفاده کنید تا مخاطبان برتر خود را (افرادی که هنوز درباره شما نمی‌شناسند) گسترش دهید. می توانید بازدیدکنندگان با ارزش خود را بگیرید و از آنها برای یافتن افراد مشابهی که احتمالاً مشتری شما می شوند استفاده کنید.

برای انجام این کار، از یک گزینه هدف گذاری به نام «مخاطب مشابه» استفاده کنید. به شما این امکان را می دهد که در مقابل مشتریان بالقوه ای قرار بگیرید که رفتارهای وب مشابهی با افراد کمپین بازاریابی مجدد شما دارند.

3. تبلیغات ویدیویی – در مقابل مخاطبان هدف قرار بگیرید

از آنجایی که YouTube متعلق به گوگل است و همچنین مانند یک موتور جستجو عمل می کند – فقط برای ویدیوها – می توانید مشتریان بالقوه خود را در YouTube بر اساس آنچه که تماشا می کنند هدف قرار دهید. کمپین های تبلیغاتی ویدیویی شما قبل، در حین یا بعد از ویدیوهای YouTube و در نتایج جستجو قرار می گیرند.

بهترین استفاده از این دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل برای ارائه محصول یا خدمات خود در مقابل مخاطبان مرتبط است.

با تبلیغات ویدیویی، می توانید از هدف گیری جمعیت شناختی استفاده کنید و بر اساس سن، جنسیت و علایق به مخاطبان ایده آل خود برسید.

تبلیغات ویدیویی در جریان یک تایمر 5 ثانیه‌ای دارند تا افراد بتوانند به ویدیوی مورد نظر خود تغییر مکان دهند یا آگهی را در تمام مدت تماشا کنند. در هر دو صورت شما زمان زیادی برای انتقال پیام خود دارید.

بهترین روش های تبلیغات ویدیوی گوگل

در اینجا لیستی از بهترین روش‌ها برای اجرای تبلیغات ویدیویی در تبلیغات گوگل آورده شده است که به شما کمک می‌کند آگاهی از برند خود را افزایش دهید و سرنخ‌های بیشتری کسب کنید.

مخاطبان محدودی ایجاد کنید

به یاد داشته باشید، اگر برای همه تبلیغ می کنید، برای هیچ کس تبلیغ نمی کنید. برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی ویدیویی موفق، تبلیغات ویدیویی جداگانه ایجاد کنید که کلمات کلیدی، موضوعات یا جمعیت‌شناسی فوق‌العاده خاص را هدف قرار می‌دهند. به این ترتیب، تبلیغاتی خواهید داشت که واقعاً با مخاطبان هدف شما مرتبط هستند و احتمال ورود آنها به قیف بازاریابی شما بیشتر خواهد بود.

دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل
دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل
آگهی خود را کوتاه نگه دارید

نرخ پخش آگهی پس از 45 ثانیه به طور قابل توجهی کاهش می یابد، بنابراین مطمئن شوید که مهم ترین پیام های خود را در اوایل ویدیو ارسال می کنید.

با پیام خود مستقیم باشید

از آنجایی که تبلیغ ویدیویی شما ممکن است تنها ارتباط شما با بینندگان YouTube باشد، در مورد آنچه کسب و کارتان ارائه می دهد مستقیم صحبت کنید. گام‌های بعدی واضحی را که باید بعد از تماشای ویدیو بردارند، به مخاطب هدف خود ارائه دهید. به عنوان مثال، می توانید آنها را تشویق کنید که خرید کنند یا برای اطلاعات بیشتر از وب سایت خود بازدید کنند.

از تنظیمات کمپین پیشرفته استفاده کنید

تبلیغات ویدیویی خود را با تنظیمات کمپین پیشرفته بهینه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که در ساعات یا روزهای خاصی از هفته که به احتمال زیاد به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید، اجرا شوند. همچنین می توانید برای جلوگیری از خستگی تبلیغات، محدودیت فرکانس تعیین کنید تا تعداد دفعات نمایش تبلیغات خود را در YouTube یا شرکا در شبکه نمایش گوگل محدود کنید.

4. تبلیغات خرید – برای خریداران آماده برای خرید تبلیغ کنید

تبلیغات خرید گوگل تبلیغاتی مبتنی بر محصول هستند. آنها به طور خاص برای جستجوی محصول در گوگل نمایش داده می شوند.

برخلاف تبلیغات جستجوی معمولی، تبلیغات خرید تصویری از یک محصول را همراه با عنوان محصول، قیمت، نام فروشگاه و نظرات آن نشان می‌دهد. در اصل، آنها حتی قبل از بازدید از یک فروشگاه آنلاین، اطلاعات مهم محصول را در اختیار خریداران قرار می دهند.

بهترین استفاده از آن برای افزایش ترافیک به فروشگاه تجارت الکترونیک خود و افزایش فروش است.

سه نوع کمپین خرید وجود دارد:

  • آگهی خرید محصول: اینها با استفاده از داده های محصول ارائه شده در حساب Google Merchant Center شما ایجاد می شوند.
  • ویترین تبلیغات خرید: اینها را می توان با گروه بندی انواع محصولات مشابه در کنار هم ساخت. مشتریان می توانند تعدادی از محصولات شما را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنند. این به افراد اجازه می دهد تا موجودی شما را بدون مراجعه به فروشگاه شما کشف کنند.
  • آگهی خرید موجودی محلی: اگر فروشگاه فیزیکی دارید، این تبلیغات مفید است. آنها از داده های فید محصول از موجودی محلی شما برای نمایش محصولات شما از یک فروشگاه فیزیکی به خریداران گوگل در اطراف استفاده می کنند.
بهترین شیوه های تبلیغات خرید گوگل

در اینجا لیستی از بهترین روش ها برای اجرای این دسته بندی تبلیغات رایگان گوگل برای افزایش فروش آمده است.

جزئیات محصول شما باید حاوی کلمات کلیدی باشد

گوگل از داده‌های محصول شما استفاده می‌کند تا تعیین کند آیا محصولات شما با عبارت جستجوی یک خریدار بالقوه مطابقت دارند یا خیر. اطمینان حاصل کنید که عناوین و توضیحات محصول شما حاوی کلمات کلیدی است که محصولات شما را به بهترین شکل توصیف می کند.

همیشه اطلاعات محصول خود را دوباره بررسی کنید

اگر قیمت‌های شما 100٪ دقیق نباشد، گوگل تبلیغات محصول شما را نشان نمی‌دهد. اطمینان حاصل کنید که برای به‌روزرسانی اطلاعات محصول، تغییر قیمت و در دسترس بودن، فرآیندی بدون خطا دارید.

می توانید اطلاعات محصول خود را به صورت دستی بررسی کنید، برای مثال، با استفاده از صفحات گسترده گوگل. با این حال، اگر محصولات زیادی دارید، بهتر است به دنبال نرم افزارهای تخصصی باشید. به این ترتیب، در زمان صرفه جویی می کنید و مطمئن خواهید شد که فید داده های محصول شما درست است.

از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید

تصاویر محصول می توانند عامل اصلی موفقیت کمپین تبلیغاتی شما باشند، بنابراین به خوبی از آنها مراقبت کنید. آنها باید کیفیت بالایی داشته باشند و در یک پس زمینه واضح گرفته شوند.

5. کمپین های تبلیغاتی برنامه – نصب برنامه خود را افزایش دهید

آیا یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود دارید؟ با Google Ads، می‌توانید آن را با کمپین‌های برنامه در بزرگترین دارایی‌های گوگل، از جمله Google Play، YouTube، Search و Google Display Network تبلیغ کنید.

بهترین استفاده از آن برای ایجاد تبلیغات برای ترویج نصب برنامه یا انجام یک اقدام خاص در آن است.

برخلاف سایر انواع تبلیغات در Google Ads، نیازی به ایجاد تبلیغات جداگانه برای کمپین های برنامه ندارید. در عوض، تبلیغات شما به طور خودکار برای شما طراحی می شود!

متن، پیشنهاد اولیه و همچنین زبان ها و مکان های کمپین خود را ارائه دهید. همچنین می‌توانید برخی از دارایی‌های HTML5 را در صورت مرتبط بودن با کسب‌وکارتان اضافه کنید. سپس، Google Ads این اطلاعات را برای طیف وسیعی از تبلیغات در قالب‌ها و شبکه‌های مختلف تطبیق می‌دهد.

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل ادز که قبلا به عنوان گوگل ادوردز شناخته می شد، یک سرویس تبلیغاتی است که توسط گوگل ایجاد شده است که به افراد امکان می دهد کسب و کار خود را با تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و شبکه آن تبلیغ کنند.

انواع اصلی تبلیغات گوگل چیست؟

شما می توانید از بین پنج نوع مختلف کمپین تبلیغاتی با تبلیغات گوگل انتخاب کنید:جستجو (تبلیغات متنی در نتایج جستجوی گوگل)؛نمایش (تبلیغات تصویری در وب سایت ها)؛ویدیو (تبلیغات ویدیویی در یوتیوب)؛خرید (فهرست محصولات در گوگل)؛برنامه (تبلیغ برنامه شما در بسیاری از کانال ها).

انواع کمپین خرید چیست؟

آگهی خرید محصول: اینها با استفاده از داده های محصول ارائه شده در حساب Google Merchant Center شما ایجاد می شوند.
ویترین تبلیغات خرید: اینها را می توان با گروه بندی انواع محصولات مشابه در کنار هم ساخت. مشتریان می توانند تعدادی از محصولات شما را با هم مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنند. این به افراد اجازه می دهد تا موجودی شما را بدون مراجعه به فروشگاه شما کشف کنند.
آگهی خرید موجودی محلی: اگر فروشگاه فیزیکی دارید، این تبلیغات مفید است. آنها از داده های فید محصول از موجودی محلی شما برای نمایش محصولات شما از یک فروشگاه فیزیکی به خریداران گوگل در اطراف استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *